MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 168 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 16.6.2024 19:49  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Zdravím, má tady někdo přehled kolik se dochovalo strojů a motorů na ....   06.03.2008 / 84
    Jawa 350 OHV závodní R.V. 1938 včetně závodních dokladů.Typ moto jak j....   24.04.2007 / 69
    JAWA RUMPÁL   06.05.2009 / 62
    ARDIE 500 TM Jubiläumsmodell 1930   31.03.2014 / 61
    Můj staronový motocykl Praga 500BD. Sháním se po informacích, dílech a....   10.01.2008 / 60
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1767      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 324      Příspěvků Příspěvků: 11678
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/118 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ložiska do anglických motocyklů


 Ahoj, nevěděl by někdo,kde se tu dají sehnat takováto ložiska do anglického čtyřtakta? je to ložisko na klikovku a má rozměry v palcích. Je to na royal enfield z roku 1937. Klasičtí čeští výrobci ložisek takové ložisko neznají a nevyrábí.
Děkuji za radu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přesně tak to je i se spojovacím materiálem. Jde o to, že ochota a mnohdy i těžká nevzdělanost v oboru jsou tím důvodem. Ještě se dá pochopit informace, že sortiment nevedou a nemají zájem na obchodu. Ale tvrzení, že nic takového, jako palcové rozměry se na světě dávno nevyrábí, vypovídá o kvalitě obchodníka, povětšinou zaměstnance, který nijak zainteresován není.
Teď z druhé strany. Stalo se mi, že v potvrzené objednávce při dodání chybělo jedno atypické ložisko. Obchodník (majitel obchodu) ihned kontaktoval dodavatele a nabídl dovoz ložiska z ciziny kurýrem. Za 24h a na své náklady. Odmítl jsem, protože to nespěchalo. Na otázku proč taková nabídka, když jsem u něj poprvé a za pár tisícovek?
Protože jsem poprvé a má zájem na svém obchodě. Když mi v sobotu večer chyběl simering do rozebraného motoru, ráno jsem jel pro něj i se stoprocentní odměnou, protože si ji za svůj přístup zaslouží.
Je třeba hledat a nevzdávat se, a hlavně nevěřit otráveným zaměstnancům, kteří mnohdy ani nerozumí sortimentu.    [Luboš]   12.06.2024
Odpověď  Zdravím
Chci se podělit s čerstvou zkušeností s ložiskem na kliku Bsa 1929.U nás ve městě jsou dva obchody s ložisky, navštívil jsem první s ložiskem v ruce kde mi řekli, že nic takového neexistuje a že se poptají a dají vědět. Nic se nestalo. Navštívil jsem druhý obchod, tam to změřil a jestli jsem se nezbláznil a at tam dám to starý. Při dotazu na nějakou alternativu mě poslali pryč.
Tak jsem sedl k počítači, chvilku zápasil s imperiálníni jednotkami a za čtvrt hodiny našel firmu Coroll kde měli naprosto totožné ložisko. Druhý den bylo doma. Těch návštěv bylo mnohem víc, ale jen pro představu. Nesmí se házet flinta do žita    [Marek]   10.06.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedna ze zadu    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  Pěknej stroj!    [Tom]   16.12.2015
Odpověď  Jo klidně písnimi na meil.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  Nádhera. Uvolnil by si mě (sz, mail,..) nějaké fotky z renovace do vznikající knihy?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  moc pěkný    [PS]   16.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám k dnešnímu dni hotovo.Utopený a zarezlý motor po letech opět zavrčel a já jsem si nadělil hezký vánoční dárek v podobě nastartování motoru a dokončené renovaci.
přeji všem hezké vánoce a úspěšné dokončení renovací do nvého roku.

PS: tak spojka je nakonec opravdu suchá.Dva dny jsem ji odmašťoval :-)) hehe ale podařilo se.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  Díky kluci, ale už to vím jak to je. Spojka je v oleji a ten olej je nalitej v krytu primáru. Je to dost podivné, vzhledem k tomu, že to jsou jen plechy do sebe zapasované a drží to stupačka,žádný spojovací šroubek, ale zdá se že to olej dokáže utěsnit a udržet jen tím jak to do sebe zapadne +/- nějaká ta kapka co asi sem tam ukápne ;-)
Mluvil jsem o tom s jedním pánem co sbírá royaly a ten to také nevěděl, tak to zkusil bez oleje a prý mu to po jedné jízdě ohoblovalo válečky na řetězu, takže olej tam určitě dám.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  Enfieldům se věnuje firma http://www.hitchcocksmotorcycles.com/home ,napsal bych jim dotaz.
Vladimír    [Vladimír]   07.10.2015
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (46) 
Zodpovězené téma  

Praga 500 BD - Sport


 Vlastní Pragu 500 v údajném provedení sport. Od klasické se liší krátkými řídítky s dlouhými hefta (cca 1,5x delší než klasika) a údajně ostřejšími vačkami. Nevíte někdo něco o tomto provedení? Není to žádná replika - zakoupeno v roce 1989 a vykopáno z kozího chlívku ve stavu, jako se nyní nabízí podobné moto na Retrogaráži.    [Mirek]   01.11.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Mirku, mám také jeden exemplář. Pokud budeš chtít, tak zde uveď mail a můžeme si vyměnit detaily. Petr    [Petr]   11.05.2024
Odpověď  Je tu někdo, kdo má provedení sport? Moje je originál - koupeno v roce 1989.    [Mirek]   23.11.2023
Odpověď  Ano provedení sport spočívalo v nízkých řidítkách a zas tak výjmečné provedení to není, ale je to vidět pouze na originál kusech, v replice se totiž dělají jen ty turistické. Myslím že dokonce v nějakém manuálu na obsluhu je právě obrázek s těmito sportovními řidítky.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2023
Odpověď  Ještě je tam jiné sportovní sedlo, to je vše. Sportovní vačky je mýtus.    [Jan]   03.11.2023
Odpověď  Díky za odpověď. To, že jsou tam ostřejší vačky jsem psal se slovy "údajně". Mám to jen z doslechu. Přiznávám, že za více než třicet let jsem toto provedení (vyjma mně) neviděl. Je tu ještě někdo, kdo má toto provedení? V okolí jsou čtyři 500 BD, avšak klasické, s dlouhými říditky.    [Mirek]   02.11.2023
Odpověď  Katalog dílů pro serii 3 a 4 zná jen sportovní řídítka a sportovní hefty.Žádné další díly a to ani zmíněné vačky v něm uvedeny nejsou.    [k]   02.11.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  zdravím, vlastním motocykl BMW-R 12 a sháním náhon na tachometr, nevíte kdo vyrábí repliky?    [Cejda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, dokončil jsem repas magnetodynama BOSCH D2B LS25 pro sedmsetpadesátku BMW R12 ale majitel nemá k motocyklu manuál ani katalog a na internetu jsem toho moc nenašel. Nevíte někdo jaký je u tohoto typu předstih (počítaje nejmenší "utažený") a tepelná hodnota svíček?    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2024
Odpověď  BMW R12 má přesně opačnou koncovku než Jawa 350 OHV a v Chotusicích ted ty náhony na R 12 prodávali na dvou místech.    [bavor]   04.09.2007
Odpověď  Omlouvám se mám anglickou motorku,proto ty angl. závity já jen že se bavíte o náhonech a taky ho potřebuju    [Mica]   29.08.2007
Odpověď  Co jsem viděl BMW R 12, tak měl stejné koncovky jako Jawa 350 OHV, tzn. na tachometru závit M18x1.5 rádlovaná matka a u náhonu M22x1.5 matka OK27. Pokud budete mít zájem, zjištěte si délku a náhon Vám můžu nachystat na některou burzu.    [erik]   28.08.2007
Odpověď  Na BMW anglický závity? nechce se mi tomu věřit,ale nehádám se.Délku oměřit by snad neměl být problém,a co třeba zkusit konec z čz 150? Třeba do DKW pasuje zrovna ten ze 150. Do 350OHV je zase stejný konec jeko do Tatry. Na německých věcech to bylo většinou normalizovaný,ale o R 12 konkrétně moc nevím,nechci dělat zbytečně chytrýho.    [MONTY]   28.08.2007
Odpověď  Mám starej i uplně novej náhon, myslím ale že by neměl být problém ho sehnat v replice, pokusím ti ho nějak zajistit, jestli moc nepospícháš, mělo by to vyjít levněji než dělat jeden kus na zakázku.    [bavor]   28.08.2007
Odpověď  Já taky sháním náhon na tacho,Monty by ho udělal ale potřebuje vzor alespoň konce jak píše dole,jenže jsem ho měl z motorky uplně pryč a mám jen ten šnek a tachometr a navíc jsou tam anglický závity,Monty je nějaký řešení?    [Mica]   28.08.2007
Odpověď  Zdravím,nevím jestli pomůžu (v BMW se "nepohybuji"),ale hodně věcí na BMW vyrábí a prodává p.Miroslav Milata-Ostrava tel:736 727 712, http://www.prodejreplik.cz    [Jára]   27.08.2007
Odpověď  Již delší dobu marně sháním schéma elektrického zapojení na BMW R12. Pomůžete mi někdo ?    [bavor]   27.08.2007
Odpověď  V loni jsem ho kupoval na burze v Chotusicích, viděl jsem to v nabídce i někede na netu, zkusím ti to někde najít.    [bavor]   21.07.2007
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  prosím o radu. nikdy jsem nerenovoval motor čtyřtakt. mám zkušenosti jen s 12 dvoutakty.nevíte na co si dát pozor u motoru jawa 350sv s čerpadlem enots? nebo kdo tyto motory zodpovědně umí udělat včetně zapalování a karburátoru? jak se asi pohybují ceny?    [milan]   13.08.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  dobrý den, chci dát vědět celému občanovi ČR, že paní HORÁČKOVÁ MICHAELA je poctivá věřitelka, před pár týdny jsem od ní dostal půjčku 500 000 Kč, když jsem zde na webu narazil na její kontakt. takže pokud potřebujete půjčku, kontaktujte ji nyní prostřednictvím e-mailu: mhorackova04@gmail.com    [Drevjaney Petr]   26.03.2024
Odpověď  Nastavení rozvodu podle značky na vačkové hřídeli a na jejím náhonu a nastavení předstihu podle značek na hnacích kolech. Pokud by značky chyběly, tak ventily na střih v horní úvrati a zapalování by mělo při minimálním předstihu pálit také v horní úvrati (v té druhé horní úvrati). Ale je to fakt docela dobře značené.    [Erik Zubek]   29.08.2008
Odpověď  Eriku, pokud to není žádné tajemství, kolik nastavujete rozvod a předstih? zajímá mě spodovka i vrchovka-nekrytý ventil.děkuji, jinak válec jsem již sehnal stál mě sice 6000 ale je nebroušený, děkuji 500ohc    [500ohc]   29.08.2008
Odpověď  Eriku, těch sléváren slitin hliníku se dá najít na internetu dost a když jim přineseš vzorek, tak ti řeknou dopředu jestli to umí. Jinak pan Danko lil kryty primáru v bývalém ČKD v Hradci a něco podobného je prý v Blešně u Hradce.    [Honza l]   28.08.2008
Odpověď  myslím že části motoru na 350ce byli taky z elektronu,motor z duplexe mám téměř celý z elektronu,ale málo kdo elektron vyvařuje.    [Michal.V]   27.08.2008
Odpověď  Pro Honzu l. prohodit víka je nejjednodušší způsob, ale už jsem bohužel ve fázi, že nemám co prohazovat a musím to řešit :-). Znáte nějakou slévárnu, která lije z materiálu, který by se podobal tomu používanému na Jawě 350 SV/OHV. Chci nechat odlét kryty vahadel a nechci to dělat z hliníku. Díky.    [Erik Zubek]   27.08.2008
Odpověď  Jsi legrační FilipeS. Tedˇti došlo, co jsem ti psal již v příspěvku 24.8. -v jeho závěru. Ano opravil jsem si motor na Jawa 350 OHV (ale mimoto i některé jiné)a vše, co jsem zde napsal jsou zkušenosti, které jsem takto získal.Přesto jsem ve svém úvodním příspěvku napsal, že se nepovažuji za toho z nejpovolanějších. Teď je to snad již úplně jasné.    [Honza l]   27.08.2008
Odpověď  Pro Honzu I: Aha, teď jsem to pochopil! Tím zkušeným z Vašeho dřívějšího příspěvku, který dělá repasi celého agregátu za 20.000,- jste Vy sám. Jak by ne, když samozřejmě víte, že kartery nejsou z obyčejného hliníku a víka převodovek sypete jak esa z rukávu. Je s Váma docela legrace, jen tak dál!    [FilipS]   27.08.2008
Odpověď  Samozřejmě Eriku vím, že Jawa nemá kartery z hliníku, ane z hořčíkové slitiny, která je lehčí a lépe se opracovává, ale má jiné známé nectnosti. Slévárny, které dělají s tímto materiálem mají i svařeče, kteří to znají, takže jim lze plně důvěřovat.
Jinak beru zpět námitku k navařování "uší". Neuvědomil jsem si, že na plochém krytu je poměrně masivní nálitek a až na něm jsou ony uši. Já jsem viděl již dost těchto převodovek, ale tento problém jsem u nich nezaznamenal. Já bych se ale spíš pokusil sehnat jiný dekl, nebo celou převodovku a dekl prohodit.    [Honza l]   27.08.2008
Odpověď  číslo na pana Putnu : 604331931.
Ještě pro úplnost, cena opravy motoru se vždy odvíjí z výchozího stavu motoru.
Pro Honzu, zajímá mne jak byste řešil ulomené uši držící páčku spojky, když ne zpětným navařením?
Jenom upozorňuji, že materiál, ze kterého jsou odlity kartery není obyčejný hliník, který Vám svaří kde kdo, ale slitina podobná elektronu a pevnostní svár není tak úplně jednoduchý.
Ceny za kliku a válec vychází z cen, ketré platím u pana Padalíka v Šardicích u Kyjova.
P.S. navaření uší mi nikdy deformaci nezpůsobilo, možná proto, že jsem to nezadal prvnímu koho jsem našel.    [Erik Zubek]   24.08.2008
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Identifikace


 Dobrý den, kamarád mě dal převodovku, ale nevím z jakého je motocyklu, nevíte někdo. Díky za odpověd    [bobes]   30.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, pokud byste ještě převodovku vlastnil a byl ochoten ji prodat, měl bych zájem. Pavel    [Pavel OHCRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2024
Odpověď  zatím si ji nechám    [bobes]   07.08.2018
Odpověď  dobrý den převodovka je skutečně rudge pokud by byla n aprodej nebo na výměnu měl bych zájem 721113763.    [pepa]   01.08.2018
Odpověď  Rudge    [Petk]   30.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhé foto    [bobes]   30.07.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Norton 16h WD - oleje, maziva


 Dobrý den,
mám anglického Nortona 16h WD 490cc rv1940. jednovál, čtyřtakt.
Mám dotaz jaký motorový olej nejlepe používat do těchto motorů? Jedno nebo vícerozsahový? Jaký olej nejlepe používat na běžnou údržbu? Jakou vazelínu používat?    [whiskey128Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, vysvětlil by mi někdo prosím značení magneta Lucas? Mám Nortona 16H a na něm by mělo být magneto MO1.L. Na štítku magneta mám jen MO1, ale funguje správně. Při pohledu ze směru kontaktů (levá strana motorky) se tyto točí proti směru hodinových ručiček a bowden na změnu předstihu je na levé straně krytu, otvíráním páčky na řidítkách předstih zvětšuju. Souhlasí to s označením MO1? Nebo by na štítku mělo být MO1.L? Dávám si do kupy náhradní magneto a rád bych v tom měl jasno. Děkuju za případnou odpověď. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2024
Odpověď  Jednorozsahový SAE 50 API SA podle roku výroby i SAE 20W50 API SF nejlépe napsat dotaz argus@tiscali.cz    [argus]   25.06.2016
Odpověď  Zdravím,
držel bych se návodu, který do motoru i převodovky předepisuje jednorozsahový SAE 50.    [Sancho] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.05.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

převodovka ruční řazení + zpátečka


 Zdravím
je tu dobrá duše co pozná zajímavou převodovku?
spojkový koš na zdvojený řetěz , 3 rychlosti + zpátečka , řazení jak v aute ´´H´´ bez značení pouze číslo 40717 T

pozná někdo?    [janec]   10.03.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  detail na vsechn zátkach    [janec]   10.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  treti. Zajímava je príruba k motoru a díra prochazejíci obalem skríne    [janec]   10.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  druha fotka    [janec]   10.03.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  prosím o radu, kde sehnat kroužkový přepínač světel na čz 175/B - elektrické přepínání.Mám kontakt na pana " motokaktus" ale ten je už nedělá a prý už ani nebudou.Díky
Dále bych chtěl požádát někoho o fotografii popř. plánek na "držák tachometru" - takový ten dvoudílný ohnutý plech, co drží tachometr na přední vidlici na stejne moto.
děkuji moc    [hugo22]   17.12.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Aha- jsem debil, neumím číst.
Omlouvám se, o předválkách ČZ toho vím moc málo,abych do tématu zasahoval.    [Monty]   01.02.2024
Odpověď  Ne, dotaz byl na ČŽ 175 25B to B znamená bateriová. Je to tedy dotaz na predválečnou ČZ, ne na ČZ 125B.    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2024
Odpověď  Na Maneta do 80km/h,ale samozřejmě Křižík. Dotaz byl na ČZ 125B.    [Monty]   01.02.2024
Odpověď  Tachometr Veigel na Manet dvoupístový? O tom pochybuji. Mám 2 kusy tachometru Veigel a všechny jsou do 80 km/h. Jeden z nich byl na mojí motorce v předrenovačním stavu. Takže podle mého názoru se na ČZ 175 předválečná dával Veigel do 80 km/h.    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2024
Odpověď  Tacho do 100.
Ty 80km jsou na Maneta dvoupísta.do 120 žádná konkretní česká motorka,ale univerzální ND.    [Monty]   31.01.2024
Odpověď  Na CZ 175 25B se dodával tacho do 80km nebo tam má být do 100 nebo 120Kmh?    [spajaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2024
Odpověď  Skus napsat na //aaladin@centrum.cz// pán dělá repliky    [mihr]   28.04.2014
Odpověď  Mohl bych požádat o rozměry držáku pro tacho? Šířka, délka, tl. materiálu, otvor pro tacho, zkrátka míry podle kterých bych si ho mohl vyrobit. Děkuji.    [Jirka]   28.04.2014
Zobrazit dokumentOdpověď  Další pohled    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2010
Zobrazit dokumentOdpověď  A už to vypadá líp :)    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2010
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Ahoj vlastnim Nortona 16H.r.v.1940 je to vojenské moto v civilní barvě.Má ho také někdo?    [Venca]   26.11.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak to jsou ještě slabší ... Ono taky záleží na počtu lamel. Já měl ve spojce jen tři lamely, jednu jsem si teď doobjednal, pak vyzkouším obě varianty pružin.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2024
Odpověď  Mám pružiny z drátu 2 mm a normálně to fungovalo.    [JK]   05.01.2024
Odpověď  Zdravím, poradil by někdo se spojkovými pružinami na Norton 16H? Hlavně průměr drátu, mám dvě sady rozměrově cca stejné, ale jedna je z drátu 2,5 mm (to mi připadá měkké) a druhá z drátu 3 mm. Děkuju.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2024
Odpověď  A k tomu ložisku, je to předělané. Palcové ložisko je větší, tak v bloku převodovky je nalisovaný ocelový kroužek jako pouzdro pro ložisko 6007 a to pouzdro nevím jak vyndat. Další kroužek je na hřídeli, tím je to vymezené. Toto budu teprve řešit...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2023
Odpověď  Zdravím, replikové lamely se skutečně prodávají v sadě po čtyřech kusech. Pátá je vlastně na koši. Já mám v motorce dokonce jen tři o tloušťce 5,5 mm a pod přítlačným talířem jsou na sobě dvě plechové, ale takto jsem to koupil. Sehnal jsem si proto starou spojku se čtyřmi lamelami, košem a pěti plechy a nechám si udělat nové obložení. Nikde jsem nesehnal věrohodné rozměry, tak po konzultaci s pánem, co to bude renovovat, jsem zadal rozměry lamely 4,9 mm a na koši 1,5 mm zespoda a 2,5 mm uvnitř koše. Zdvih spojky je 1,7 mm a rezerva tam tedy je, spojkový koš má hloubku 31,6 mm. Vím, je to pokus, snad to bude dobré....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2023
Odpověď  V krabici jsem našel replikovou lamelu o tloušťce 4,5 mm. Problém těchto lamel je ten, že některé repliky jsou silnější než původní díly a spojka potom nefunguje správně (řeší to použitím 4 lamel místo pěti). Bohužel netuším, jestli je ta moje lamela ok nebo ne.
Ještě bych se vrátil k té převodovce. Měl jsem v ruce ložisko hl. hřídele doll´s-head převodovky a je palcové. Pokud tam máte 6007, tak ji někdo předělával a replikové díly nemusí pasovat.    [JK]   07.11.2023
Odpověď  Zdravím, měl bych prosím ještě další dotaz. Nevěděl by někdo, jaká by měla být síla obložení spojkových lamel? Nechávám je repasovat, žádnou původní nemám a musím ten údaj poskytnout ... Děkuji předem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.10.2023
Odpověď  Děkuji moc Sancho, toto je velice cenná informace. Dávám dohromady starou převodovku včetně spojky na Nortona 16H z roku 1948 a chybí mi hodně věcí, Ledacos jsem plánoval nechat vyrobit, ale většinu z toho jsem našel na těchto stránkách. Je to moc skvělé ... Moc a moc díky. Milan    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2023
Odpověď  Podložku koupíte zde: https://racingnorton.co.uk/epages/4c675e64-813f-4c0a-8926-87a680c962a0.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/4c675e64-813f-4c0a-8926-87a680c962a0/Products/%220853%20A2/317%22

Z vlastní zkušenosti vím, že to funguje i bez této podložky, ale při repasi jsem ji tam raději dal.    [Sancho] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.10.2023
Odpověď  Děkuju za odkaz, je tam dost informací. Pokusím se nějak proniknout do nějaké diskuze, zatím mi není jasné jak. Musím požádat dceru, má angličtina na to nestačí ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2023
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zündapp b170


 sháním info k tomuto motocyklu, fotky, popis, prospekt, info ....
mám jen motor    [juraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Co třeba tady, pár vteřin na Google:

http://www.zundapps.com/artikel/1933_Prospekt    [Honza]   17.12.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Praga 500


 Zdravím. Mám dotaz jestli někdo veví, zda se dá sehnat original nebo replika nožní brzdové páky - té delší - na Praga 500? A dále složení dekompresoru (páčku mám)?    [Honza M.]   08.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě bych měl dotaz ohledně uchycení brzdového pedálu V. série. Jak tam je přesně uchycen. Předpokládám na svorníku motoru, ale jek přesně?    [Honza M.]   03.10.2011
Odpověď  Nevzpomněl, omlouvám se. Teď mám motor v opravě, jak se vrátí (snad někdy na jaře) tak to na náhradní hlavě nafotím.    [JzK]   29.03.2011
Odpověď  Pro JzK: náhodou nevzpomněl jsi na vyfocení složení dekompresorové části?! Díky    [HonzaM.]   22.03.2011
Odpověď  Díky    [Honza M.]   14.07.2010
Odpověď  Pokusím se Ti to během týdne nafotit (pokud to pujde) - mám sundanou hlavu válce.    [JzK]   13.07.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  přikládám fotku, ale z ní toho moc nepoznám    [Honza M.]   12.07.2010
Odpověď  Nevěděl by někdo jak je řešený dekompresor v hlavě? Já mám prostor zaslepený, ale páčku jsem sehnal.    [Honza M.]   12.07.2010
Odpověď  Ja ji kupoval od Martina Polanskeho (776-602-837)    [JzK]   09.07.2010
Odpověď  podivej se na nepokoj.cz    [kuskus]   08.07.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Jawa 350 OHV závodní R.V. 1938 včetně závodních dokladů.Typ moto jak jezdil Vítvar. Znáte nějaké podrobnosti o tomto typu Jawy 350OHV?    [Manetík]   24.04.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jak jsi Eriku došel k názoru, že tady o podložené informace nikdo nestojí? Já těm příspěvkům rozumím právě naopak, jenom se mi zdá, že se tu pár lidí špatě snáší a ty tomu začínáš sekundovat. Já bych byl taky pro příměří.    [Lada]   10.09.2007
Odpověď  Jednoduchá odpověď Eriku. Pořád platí, že jsi Vlásenku jako jediného osobně poprosil a já k tématu prostě nemohu přispět, protože se v dané věci nepovažuji za odborníka - prostě to neznám, ale je pravda, že mě to zajímá. A už jsme v tom zase.    [Honza l]   10.09.2007
Odpověď  ad.1 6.9."pokud by někdo měl jakékoli informace o tomto motoru nebo jej vlastní, budu vděčen za jakoukoli informaci", takže pozorně čti Honzo.
ad.2 myslím, že Vlásenka se do diskuze zapojoval věcně i v minulosti.
ad.3 marně pátrám, ve kterém tvém příspěvku jsi ty přinesl nějakou věcnou informaci k danému tématu.    [Erik Zubek]   10.09.2007
Odpověď  Nerad bych tu zas někoho rozčiloval, ale Eriku, Vlásenka jako jedimý odpověděl, protože jsi ho jako jediného výslovně poprosil a informace dal jen tobě - rozumím, že jsi mu vděčný, ale ostatní v tomto případě nemají proč. Jinak i já samozřejmě oceňuji, že se Vlásenka zapojil do další diskuse věcně.    [Honza l]   10.09.2007
Odpověď  JZK má pravdu.
Já pevně věřím, že je zde mnoho lidí, kteří se těší na to, kdy někdo znalý vstoupí do diskuse a přidá novou informaci. V dnešní době, kdy se na českém internetu v našem oboru vše jen opakuje a přepisuje, je toto jeden z mála způsobů, jak se dozvědět něco nového. Vím, jak se mnozí těší na okamžik, kdy se jim ve schránce objeví časopis MotorJournal. Toto je něco podobného, jen ne jednou měsíčně.
Když už si Erik dal tu práci a vložil sem mnoho detailních fotografií, bylo by dobré zde v diskusi pokračovat.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.09.2007
Odpověď  Jako spolutvůrce Veteranfora mě mrzí, že se v debatách vzdalujeme původní myšlence - tou je snaha o záchování kulturního dědictví v podobě technických starožitností. Panstvo, pojďme prosím zejména o okrajových tématech debatovat veřejně. Ješitnost stranou, vzpomeňte si co vám v dětství říkávaly maminky:Chytřejší ustoupí.
Tak tedy - Eriku, Vlásenko - co je to za motor, celkem by mě to zajímalo. Jwm snad taky nebude uzažen nadosmrti a něco nám k tomu třeba poví. [JzK]    [admin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2007
Odpověď  pro JB:Sohlasím s Erikem.Odstrojená 350OHV,cestovní.Upravy: prodloužená výfuková roura,magnet zapalování,zvýšené stupačky. Foto je z takového úhlu,kdy nemohu přesně určit typ vidlice.Ale pravděpodobně je to jiný typ,než který se používal u továrních závodních strojů.Pokud je tento funkční stroj uváděn jako úprava z let např.1938,2006,pak je to jistý pokus o závod.Jawu a přeji majiteli mnoho šťastných akcí.Jak jsem již nedávno uvedl i sériové,upravené stroje se zúčastňovaly závodů současně s továrními a výkon a vzhled odpovídal schopnostem a umu jednotlivce. Vlásenka    [vlásenka]   08.09.2007
Odpověď  Lado, pan Vlásenka se mi jediný ozval a už mi poskytl cenné informace, což se o ostatních "odbornících" nedá říct. Nekomunikujeme spolu přes veteran forum, vždyť tady o podložené informace nikdo nestojí, jak už se ukázalo v předchozí diskuzi. Sám vidíte, kolik odpovědí se zde sešlo na můj konkrétní dotaz.    [Erik Zubek]   08.09.2007
Odpověď  Vypadá to, že měl Honza l pravdu. Vlásenka se s námi nechce podělit o svůj rozum. Je to ale jeho právo.    [Lada]   08.09.2007
Odpověď  Velmi jednoduché, klasická cestovní Jawa, jenom odstrojená a s jinou vidlicí.    [Erik Zubek]   08.09.2007
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (69) 
Zodpovězené téma  

motobecane - předválečná 250ccm - typ B3, B33 apod.


 Ahoj, nenašel by se tu majitel podobného stroje? Byl bych vděčný za nějakou tu radu k tomuto stroji. Předem díky.    [čez]   19.01.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosím nemáš více fotek toho motocyklu, zvažuji nový repas. Dík    [kitfox] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  Je to zvednutí ventilu, používá se před našlápnutím, aby si nasál trochu směsi. stačí dvakrát prošlápnout a pak vrátit.    [kitfox] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  Chlapi děkuji - stačilo páčku otočit a funguje to bezchybně. Práce na 10 minut. Díky.
Ještě se zeptám - jaký používáte řemen pro pohon dynama. Viděl jsem, že leckdo to nepoužívá, řemen tam nemá a řeší osvětlení asi jen z baterie. Jak to máte vy? A když jsme u žárovek - dá se někde sehnat do předního světlometu? Měl jsem tam fr. žlutou dvouvláknovou 6V/36W/36W s bajonetovou paticí s třemi výčnělky - zřejmě dobovou. Sehnal jsem zatím 6V/36W/36W ale samozřejmě bílou a patice jen s dvěma výčnělky - šla tam dát, ale není to ono. Žlutá je žlutá. Dá se to odněkud objednat?    [čez]   22.01.2017
Odpověď  Já to získal nedávno a teprve se s tím seznamuji, zatím se mi nepodařilo nic moc dohledat na netu. Kupodivu moc toho není, nebo špatně hledám - a nebo je v tom jazyková bariéra :)
Motor chodí O.K. Řazení funguje - z těch nedodělků tam bude potřeba dořešit to ovládání dekompresoru a rozchodit dynamo - jednak vyřešit jaký řemen tam dám a pak vypadá to, že dynamo nedává napětí, ale ještě jsem se do něj nedíval. Jinak to vypadá, že je to v pohodě.    [čez]   21.01.2017
Odpověď  Moc děkuji, takhle jsem to získal a hlava mi to nebrala :) Až budu mít chvilku, tak páčku otočím a vyzkouším :)    [čez]   21.01.2017
Odpověď  Nebo jak píše Marcel špatně nastavené.    [radek]   21.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [marcel]   21.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [marcel]   21.01.2017
Odpověď  Pokud je to k dekompresoru - měla by nadzvedávat výfukový ventil.
Zkus sundat boční víčko "zvedátek", natočit kliku do polohy zvednutého výfukového ventilu, pak vyzkoušet odpor páčky při otevřeném ventilu a "po". popřípadě jestli se něco málo "hne" . .. Může to být opotřebované, zkřivené . . .    [radek]   21.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [marcel]   21.01.2017
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tlumič řízení pro modely DKW SB a KS


 Zdravím, byl y tu někdo natolik ochotný, že by mi tu oměřil záchyt tlumiče řízení pro modely DKW SB a KS (díl 174111)?

Nemohu to rok nikde sehnat a pokud nenaleznu, budu zkoušet vyrábět repliku.

Děkuji předem    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.04.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Moc díky!    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Třecí kotouče jsou z lisované tkaniny(azbest?), vnitřní průměr cca 36mm, vnější cca 70mm, tloušťka(původní?) asi 4mm. Ty lze vyrobit z textitové nebo pertinaxové desky.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Oměřeno
A: 74,5mm
B: 32mm (v zámkách není opsána kružnice, ozuby jsou v čele rovné viz. foto)
C: 36mm
E: 5mm
F: 2,2 - 2,3mm (tloušťka jako u záchytu)    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2023
Odpověď  Aaa, díky pane :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.06.2023
Odpověď  Během týdne to snad oměřím, jinak tu matici tlumiče řízení nabízejí na OldtimerGarage
https://oldtimergarage.eu/gb/chasis/5241-steering-damper-nut-dkw-kmsb.html
Objednával jsem ji a zpracování repliky je solidní    [Martin Štindl]   19.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, funkci rozumím. Postrádám i ten středový unašeč. Ten musím vyrobit, takže to ozubení nemám z čeho odměřit. Celkové rozměry vsak jsem schopný zjistit. Proto se ptám na tu plechovou podložku. Podle ní pak dopasuju ten unašeč.. Tak pokud bych Tě mohl ještě poprosit a měl bys čas... díky    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.06.2023
Odpověď  Ty podložky jsou obě stejné, do jejich vybrání je vložený třecí kotouč a obě(zespodu a shora) svírají záchyt tlumiče.    [Martin Štindl]   15.06.2023
Odpověď  Díky moc Martine. Už na tom dělám.. Mohl bys mi ještě prosím oměřít tu spodní misku, co má ozuby na vnitřním otvoru? na fotografii nahoře vravo. kdybys potřeboval skycu, tak mohu dodat.. Díky :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2023
Odpověď  Oprava, rozměr J je 43 mm, tedy K a L nezměřím.    [Martin Štindl]   04.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  5.foto, celková délka záchytu (od okraje třecí podložky až k okraji patky přichycení k nádrži) je cca 190mm
K tomu jednotlivé rozměry podle plánku:
A 181,5 mm
B 18 mm
C neplatí - tloušťka plechu záchytu je 2,2 mm
D neplatí - ale v zadní části(u patky) je tento rozměr 6,4 mm
E 10 mm
F 21,5 mm
G cca 20 mm
H 36 mm
I 69 mm
údaje pro J a K já nezměřím, v rameni záchytu (mezi třecí podložkou a patkou) je po délce mírné vyboulení.
Pokud potřebuješ ještě něco doměřit tak dej vědět.    [Martin Štindl]   04.06.2023
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sedlo DKW SB 200


 Zdravím, nemohu sehnat sedlo pro DKW SB 200. Neví někdo o někom, kdo by je dělal v replice? Děkuji    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.04.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  už netřeba, podařilo se mi sehnat originál :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/118 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.6.2023)
Nezodpovězené téma 

Francouzské motocykly před II. sv. válkou


 Ahoj, je tu někdo zabývající se těmito stroji? Magnat Debon, Terrot, Monet Goyon apod. - pro výměnu informací    [ServácRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Určení páček


 Dokáže je někdo určit? Děkuji    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/118 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006