MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 188 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba historických vozidel a 16.6.2024 21:17  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Je dnešní benzin agresivní? Jak se bránit proti korozi nádrže?   15.10.2009 / 33
    DS 16 Technické data   14.05.2010 / 29
    Hasičská stříkačka   06.08.2009 / 26
    Chtěl bych se jen zeptat, kolik může mít můj motocykl Jawa 250/559 se ....   30.10.2005 / 24
    Renovace původního laku   02.05.2012 / 23
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 495      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 0 / 147      Příspěvků Příspěvků: 2348
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Světelná rampa pro veterány (podmínky osvětlení vozidel při provozu na poz.komunikacích)


 Vlastníme FIAT Balilla rv.1932. Do Průkazu hist.vozidla jsme dostali záznam že při provozu na poz.kom. musí být vybaveno přední i zadní světelnou rampou pro splnění podmínek pro provoz. Může mi někdo poradit jak toto vyřešit?-nic podobného jsem nikdy neviděl. Ve voze je 6V baterie.    [Klapil Luděk]   11.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Honzo, já vůbec nezpochybňuji povinnost jezdit s tím osvětlením, ale já bych chtěl ideálně takové osvětlení (přední i zadní) koupil jako hotovou sadu, se samostatným napájením a ovládáním do vozidla. V průkazu je napsáno, že při provozu na PK musí být vybaveno svět.rampou vpředu i vzadu, která splňuje podmínky osvětlení vozidel při provozu.    [zliner] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.06.2024
Odpověď  Záleží právě na tom co ti napíší při testaci do průkazu. Pokud ti tam rampu nenapíší, nebo jiné moderní věci (blinkry, mlhovku apod...) tak to mít nemusíš ani na STK. Pokud to máš napsáno v testaci musíš to tam mít. Samozřejmě pro bezpečnost na silnicích je lepší mít minimálně dva brzdovky a blikače a denní světla apod. Pokud máš ale bílý značky musíš mít vše.    [HonzaBK]   12.06.2024
Odpověď  normálně je třeba doplnit o předepsané osvětlení
a aby to nehyzdilo, tak se to dělá jako přídavná - sundavací rampa
prostě takový druhý nárazník s patřičnými světly
máme to na polní kuchyni - vlek za jeepa
na silnici namontováno ( 2x šroub M8 )
v táboře sundáno
v našem případě jsou v tom i trojúhelníkové odrazky pro vlek    [Michal]   11.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

dobíjení a osvětlení veteránu (hl, Tatra 75)


 Již delší dobu řeším dobíjení a osvětlení na Tatře 75. Původní dynamo bylo nahrazeno 12V/200W - starter to snáší a stěrače též. Nyní při akcích, kde se hodně zastavuje a startuje to nestačí, Patrně budu muset dát dynamo ze Škody 1000 MB nebo nevíte někdo o malém alternátoru? Je to sice čuňárna, ale původní dynamo mám a drží na dvou šroubech.
Další problém jsou žárovky. Hlavní světla svítí dobře, ale koncová, brzdová a směrovky nic moc - ve dne skoro neviditelné. Poraďte někdo, nerad bych se dočkal srážky z důvodu špatného osvětlení vozidla. Mám SPŠ elektro, ale moc dlouho jsem to nedělal- nějaké základy mám.    [Mirek]   27.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.spartaky.cz/Forums/viewtopic/t=1292/postdays=0/postorder=asc/highlight=altern%C3%A1tor/start=20.html    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2024
Odpověď  koukni tohle bazos.cz Inzerát č. 185727990...https://motorky.bazos.cz/inzerat/185727990/alternator-na-suzuki-gsf-600-bnadit.php    [majco]   23.05.2024
Odpověď  viděl jsem v USA nabízet na veterány alternátor 12V , který vypadá a montuje se jako klasický dynamo. Sice to bylo do Chevroletu,ale dynamo jako dynamo,ne? Stálo to myslím 800 USD, tak s cestou se vejdete do 25 tisíc.    [Monty]   23.05.2024
Odpověď  malé alternátory mají japonské motorky suzuki gsxr nebo taky suzuki samurai    [majco]   23.05.2024
Odpověď  problém stále řeším, i přes úpravy nejsem stále spokojen, e-mail je info@veteran-calounictvi.cz    [Miroslav]   22.05.2024
Odpověď  Zdravím
Ještě řešíte problém s dobíjením? Mám několik řešení.
S pozdravem Aleš.    [AlešRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2024
Odpověď  V případě dynama padají do úvahy LED svítilny. Jsou ve stejných pouzdrech jako původní žárovky (BA9, BA15 apod) Jediný možný problém bude s nejvýkonnějšími LEDkami v předních světlometech. Ohnisko vyjde pravděpodobně jinam než s běžnou žárovkou, auto tudíž nepůjde příliš provozovat v noci. On to vlastně asi není zásadní problém ani velká změna od stávajícího stavu.    [JzK]   27.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava nádrže


 Dobrý den, před cca 12 lety jsem dělal komplet kývačku, nebot jeji stav nebyl vhodný na patinovku. Bohužel ,když se vrátila nádrž z chromu, tekla. Abych nepoškodil chrom, vylil jsem ji epoxidovou barvou. Celou dobu to bylo bez problémů. Teď po zimě, jsem ji chtěl zprovoznit a barva vevnitř popraskaná, v části odchlíplá a nádrž teče.
Co teď? Opět stejný problém zničit vnější barvu, popř chrom, nebo se pokusit znovu vylít?
Prosím o radu, jak případně dostat pryč zevnitř nádrže starou epoxidku? Nebo jak to řešíte vy? Děkuji za rady.    [pařezRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na odstranění epoxidu z nádrže se mi osvědčil Tank Cure - Epoxy Remover    [JK]   30.04.2024
Odpověď  zkusit nějak zlikvidovat tu epoxidovou barvu a nalít tam ten kaučuk. Epoxid je tvrdej.
https://muzeumradoun.cz/nadrze/    [HonzaBK]   29.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto3    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto2    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim, nevíte někdo z čeho by mohl být tento tachometr Veigel? Díky    [Miloš]   25.02.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Byl na předválečnou ČZ 175 do 80 nebo do 120 kmh?    [spajaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2024
Odpověď  Koupím ten tachometr, pokud je na prodej    [spaja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2022
Odpověď  čz 175 předválečná    [petr]   10.06.2021
Odpověď  Nevím z čeho je,ale zbírám staré rychloměry a tento ještě nemám.Měl bych o něj zájem.Ozvy se na tel.737644701    [martin]   10.03.2006
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kontakty zapalování


 Dobrý den, nevíte kdo vyrábí samotné kontakty na kladívko?    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  MONTY nemá nic v nabídce........    [Monty]   05.12.2022
Odpověď  Kontakt k nanýtování by šel použít z Péráka, ty má v nabídce Monty    [JzK ]   04.12.2022
Odpověď  Samotné kontakty jsou z wolframu, takže by mne také zajímalo kdo je dělá samostatně...    [J]   03.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chromovna idetic


 Mám tam nějaké díly na pochromování už docela dlouho. Vím jaká je teď doba tak chápu, že se to zdrží. Jenže oni absolutně nekomunikují. Ať už přes mail nebo telefon. Máte někdo stejný problém?    [DankLover] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den,
idetic (www.idetic.cz) je katastrofa. Mám u nich nádrž na péráka od prosince 2020 a nereagují.

Na webu uvádí mj.: Dodržujeme sjednaný termín a cenu zakázky.Jsme kdykoli na telefonu a jsme schopni Vám říct v jaké fázi se Vaše zakázka nachází. V případě že nejsme dostupní (máme toho hodně), stačí napsat sms a nebo email.
Jsou to lži.

MJ    [MJ]   18.01.2022
Odpověď  Mám obavy abych o ty díly nepřišel, tak přemýšlím co s tím.    [DankLover] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2020
Odpověď  Přesně tak jak říkáte, u mě uplně to stejné.    [DankLover] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2020
Odpověď  ano , mam ten isty problem - uz 2 tyzdne sa tam nedokazem dovolat - telefony zvonia a nikdo nedviha , samozrejme emailova komunikacia takisto nulova ......    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  Mám souseda důchodce který shání náhradní díly na motokolo(přídavný motor)BERNARDI MOZZI MOTOR-ITÁLIE TYP A3 Rok Výroby 1995 Rád bych mu pomohl ale nedaří se mi sehnat žádný servis. za každou radu dobře míněnou děkuji.    [Miroslav Kozelka]   21.09.2004

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/143447770/vzacne-motokolo-mozzi-motor-bernardi.php    [Štěpán Steiner]   24.10.2021
Odpověď  Bernardi Mozzi Motor Spa
Via Garibaldi 29
40069 Zola Predosa
(BO) ITALIA
Firma byla na INTERMOT v Mnichove od 15.do19.9.04    [Leo]   22.09.2004
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Hustá vazelína.


 Zdravím vospolok.Neviete niekto poradiť-minula sa mi stará vazelína,hustá ako med,nereagovala na teplo,nalepoval som ňou roky rôzne ihličky do ložísk,dobre sa s tým pracovalo.Neviem nájsť nijakú modernú hustú vazelínu-s tými dnešnými sa nedá pracovať,roztopia sa už pri telesnej teplote.V podstate som to už vzdal-ale náhodou som musel opravovať čínsky naviják a tam je!V prevodovke,dokonale hustá.Popd čím to hľadať?V obchodoch ani netušia čo vlastne od nich chcem.Dík za každú radu.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dík za konkrétne tipy,nebude problém sa k nim dostať.Pre Boca-určite to sem potom dám,vždy to tak robím.Zatiaľ mi donieol kamarát jednu celkom hustú ale pôvod neznámy.Divná tmavo zelená,ale ešte to nie je ono.    [Joski]   16.06.2021
Odpověď  Mogul LV2, či jakákoliv vazelína vhodná pro vodní pumpy. Náročnější LOCTITE 8102. Poptávat vazelínu odolnou vysoké teplotě, nejlépe nad 200 oC. V prodejnách s ložisky umí poradit, na benzině nebo v kovomatu většinou vůbec.
Jinak do vyhledávače dát vazelína teplotě odolná / pro vysoké teploty. Ty bývají hustší konzistence.    [Luboš]   16.06.2021
Odpověď  Joski ked nieco najdes, daj prosim vediet co a kde, aj mna to zaujima    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2021
Odpověď  Ďakujem za obe odpovede,už viem ktorými smermi pátrať.    [Joski]   11.06.2021
Odpověď  pouzivam na konzervaci pluhovych desek vojenskou konzervacni vazelinu v lete se da nanaset sterkou v zime bez ohrati nanest temer nejde ale vydrzi na desti az do dalsi orby mozna je pod oznacenim
Konzervační vazelína P    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  tak potom jeste existuje tohle VFT2 - Technická hustá vazelína ale neznam ji    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
Odpověď  Nie,to je klasika-viskozita ako máslo pri izbovej teplote..Mám na mysli nejakú vazelínu viskozitou ako stužený pokrmový tuk.Len neviem ako to v predajniach vysvetliť,dnes už ťažko nájsť odborne zdatného predavača v odbore.Mal som podobný problém s hustým olejom do starých prevodoviek-až som natrafil na chlapíka čo mal chuť to pohľadať a ono taký existuje-Paramo PP 44.    [Joski]   10.06.2021
Odpověď  asi mate na mysli plasticke mazivo A00    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Žlutý zinek


 Tak nám EU zakázala žlutý zinek. Má někdo řešení, jak nahradit alespoň vzhled žlutého chromátu?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  u nás ho dělaji pořád. nespletl jste si to s kádmiem ?    [petr]   05.05.2021
Odpověď  To je záležitost stará již 20let, šestimocný chrom je pěkný sajrajt, dobře je to popsané ve filmu Erin Brockovich. Dnes jsou již lepší a trvanlivější povrchové úpravy bez šestimocného chromu.    [Hroch]   04.05.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Uvolnění šroubu zaoxydovaného v hliníkovém bloku.


 Prosím o radu , jak uvolnit ocelový šroub který je zaoxydovaný v hliníkovém bloku. Nahřívání nepříchází v úvahu , větší sílou bych nechtěl použít abych šroub neutrhl.Z odvrtávání mám strach , protože se jedná o dosti nepřístupný prostor a mám, obavy že by mi vrták mohl sjet do hliníku.    [Olin]   04.12.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na M CZ je toho šest půlek: https://www.motorkari.cz/tema/?t=207194    [Tomáš S.]   04.05.2021
Odpověď  Dovolím si přidat odkaz na leptání kamaráda Arpiho...

https://arpi.rajce.idnes.cz/Leptani/    [Enko]   04.05.2021
Odpověď  Uvádí se koncentrace kolem 20 - 30%, ale já bych to napřed vyzkoušel sám. Opravdu kyselina funguje, ale proces není pro každého vhodný. Je třeba opravdu dodržovat bezpečnost.    [Luboš]   04.05.2021
Odpověď  Díky za odpoveď,mám základné chemické zručnosti dávam si pozor.Ono vyrastal som v dobe keď ste si z nákupu v drogérii mohli vyrobiť spústu výbušnín (-: .Tá koncentrácia kyseliny ma trocha pletie,chcel som to skúšať s čo najsilnejšou myslím že má okolo 95% a tiež to množstvo-dobrá rada pridám na objeme.Tiež si urobím tie pokusy s materiálom blokov bežnej kývačky to nie je problém.Dnes sú plasty,skúsim vytvoriť okolo zalomenej skrutky plastovú "nádobku" a utesniť/zalepiť tavnými tyčinkami.To by malo byť kyseline v pohode odolné a nemusím ponárať.    [Joski]   04.05.2021
Odpověď  Za sebe, v mládí jsem viděl vyleptávat šrouby ze skřínky nějakého stroje. Majster JZD normálně nalil kyselinu do hliníkové konve od mléka kde byla voda a ponořil celý obal hliníkové skřínky. Ze zvědavosti jsem se šel druhý den podívat. Měl ji na ponku a bez šroubů.
Po nějakém čase jsem si na to vzpomněl a zkoušel to samé. Nevedlo se moc dobře, protože jsem nevěděl nic o potřebné koncentraci, kterou jsem nakonec probíral s chemikem. Kyselina dusičná se dá sehnat v různé koncentraci, která ale musí být známa a podle toho naředit.
Udělal jsem jednoduchý pokus - skleničky od přesnídávky a do nich různou koncentraci roztoku a do každé ocelový šroub a kousek hliníku. Některé nízké koncentrace trochu leptají i hliník a naopak vysoká koncentrace leptá až se zastavuje proces. Teplota lázně velmi urychluje leptání, ale jsou i nebezpečné výpary.
Lázeň musí mít nějaký objem, protože se roztok nasytí a musí se obnovit. U ponoření do lázně to jde ale rychle a roztok se jen tak nenasytí.
Při aplikaci lokálně na šroub v bloku se malé množství roztoku nasytí rychle a musí se obnovovat aby proces probíhal. Na výměnu lázně jsem používal skleněnou zkoušečku koncentrace fridexu. Má balonek a hadičku.
Utěsnit prostor kolem šroubu je někdy problém v hůře přístupném místě, ale leptal jsem i vodorovný otvor. Malé plastové kolénko s těsnící gumičkou, to jsem zapřel a plnil kyselinou.
Hliníkové díly co mají zůstat skutečně bez následků do lázně celé nedávat, protože kyselina dusičná je vždy nějak vzhledově poznamenala. Ale taková převodovka od elektromotoru se klidně do lázně může částečně namočit.
Jen pozor na oči, chce to alespoň brýle, lépe štít. Mne takto z ruky vyklouznul díl do lázně a měl jsem štěstí, že byly alespoň brýle.    [Luboš]   04.05.2021
Odpověď  Pre JB.Odskúšali ste si túto metódu alebo len o nej čítali.Zdá sa mi to až príliš jednoduché ak by to fungovalo,žiadny starý majster mi nikdy nič také neporadil a často s týmto problémom zalomenej skrutky zápasím.Každopádne to odskúšam.    [Joski]   03.05.2021
Odpověď  Elegantní řešení nabízí rozleptání šroubu kyselinou dusičnou. Asi to není činnost pro každého, ale výsledek je zcela dokonalý. Šroub zmizí a hliníková slitina zůstane bez poškození.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.05.2021
Odpověď  Já jsem pěkně povolil 8ks M6 rázovým šroubovákem, musí mít opravdu kvalitní bity a ne bláto. Zničil jsem je, přitom psali, že jsou kované tak jsem je vrátil a že jsou kované hned z popisu zboží hned stáhli.    [Kadel]   05.07.2020
Odpověď  Záleží na tom, z jakého materiálu (ocele) je šroub a jaký má průměr. Zkušenost je taková, že do 6mm se zaručeně utrhne každý, pokud je řádně zarostlý. U průměru 8mm hodně záleží z čeho je vyrobený, pokud je pevnost do 8G, tak se také trhá. Pokud výše, je určitá šance na povolení. Od průměru 10mm většinou po nahřátí povolí v hliníku každý, ne tak v oceli. Mám vyzkoušeno leptání, vyjiskření, nahřívání. Ke všem metodám, aby byly úspěšné a nejen pokusem, je zapotřebí dobrý přístup, poloha dílu.
Také záleží na tom, jak je díl velký a cenný. Na malém dílu (obal vodní pumpy) může dojít i k roztržení otvoru závitu, stržení závitu, kde pro nedostatek materiálu nepůjde ani závit opravit, ani dát vložku.

Dobrá domácí metoda je ohřívat a chladit (nejlépe intenzivně plynem CO2 přímo z lahve), střídavě poklepat. Ale není zaručeno, že závit přežije.
Vyjiskření nejde jen tak doma, ale je dobré.
Vždy je ale nutno počítat s tím, že závit může být poškozen a promýšlet případnou nápravu předem.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
Odpověď  Za zajímavou možnost lze považovat vypálení šroubu kyselinou dusičnou. Je to trochu obtížná chemie, ale z hlediska nepoškození hliníku jde o nejlepší metodu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Renovace x restaurování


 Zdravím Vás přátelé. V poslední době ke své radosti čím dál více zaznamenávám odklon od klasických renovací směrem ke konzervacím, restaurování, nebo prostě ponechávání v nálezovém stavu. Pojďte si poklábosit na toto téma. Dáte při koupi přednost stroji v původním stavu před strojem renovovaným? Je pro Vás větším požitkem prohlédnout si krásnou patinu s dobovými úpravami nebo oslnivý lesk nového laku a chromů sterilních sériovek? Jsme vůbec schopni vnímat veterána ne jako komerční "zboží", ale jako technickou památku, která má být zachována budoucím jako svědek doby a co jsme tomu schopni obětovat (nemám na mysli obětování finančních prostředků, ale třeba smíření s tím, že náš unikátní veterán zůstane pouze nefunkčním exponátem)? Litovali jste někdy, že jste podlehli vášni nenechavosti a nenechali stroj v původním stavu? Budou za 30 let dražší konzervované nálezovky než renovované stroje? Děkuji za názory    [VencaNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Naprosto souhlasím s kolegou PETREM!!!Je jisté ,pokud stroj je v takovém origo stavu že je i provozu schopný,je blbost ho jakoliv renovovat.Řekl bych že je i více ceněn.Naopak pokud je ve stavu šrotu , a pustíte se do jeho záchrany což je někdy i nad lidské síly, a uvedete ho do stavu jak originál z fabriky a chcete si vychutnat ten pocit při jízdě,klobouk dolů před ním. Všichni kdo to dělá pro radost a né na kšeft,ví o čem mluvím.V dnešní době podnikání chápu i renovátorské dílny a před jejich prací taktéž smekám,i když ty ceny už tak na smeknutí klobouku nejsou.Toť pouze můj osobní názor.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2021
Odpověď  Jo dřív, to vyšla pěkná renovace na zlomek toho co dnes, proto se renovovalo. Dnes jsou veteráni hrozně módní a co teprve ty renovační salóny. Ano poptávka je, protože stodoly se vyprazdňují a výběr je už silně omezený. Léta jsem v ulici chodil kolem malotraktoru s motorem OHC a není to tak dávno, jezdil kolem i vlak tak to denně viděly stovky lidí, prý skončil ve šrotu. To jen taková vzpomínka.    [Homza]   04.12.2020
Odpověď  Jaké mé sny? Mé sny jsou zcela splněny. Drtivou většinu co mám je původní stav a vzhledem k mému věku, mi to, co mám bohatě stačí, nic už nesháním, nic nemusím mít za každou cenu, za ničím se nehoním, mám naprosto jiné priority, už si jen užívám.
A někomu něco závidět? To už vůbec ne. Proč taky. Do veteránů dělám téměř 40 let. Dřív se vše bezhlavě renovovalo, nyní se trend obrátil. Stačí pročíst inzerce a je velká poptávka po strojích a dílech v původním stavu. Mě se vždy líbily stroje v původním stavu, měly své nenapodobitelné kouzlo.    [Jarda]   04.12.2020
Odpověď  Jardo, ale mě je to u zadele, mám jak jen 99℅ originály (dobový vzduch do pneu jsem nesehnal) tak i ty nenáviděné renovace, žij si své sny...    [Homza]   04.12.2020
Odpověď  Homza a J. A jé dvě potrefené husy se ozvaly. A dokonce i uráží. Ale na faktu, že se dnes naprosto správně mnohem víc cení původní stav než zrenovované leštěnky, kde nevíš co je original a co kopie, nic nezmění.    [Jarda]   04.12.2020
Odpověď  J> a to je ono! Hlavně všichni plácají o hnusných vystavovaných leštěnkách bez rozdílu důvodu a kvality renovace či restaurace jen ze závisti, zachovávali něco, co sami nemají, nebo mají ve svých mokrých snech.    [Homza]   03.12.2020
Odpověď  no tak snad existují stavy kdy je třeba renovace(!) a kdy jí je netřeba ne?
Tady je furt o "zachování".Je to akorát plácání do tmy volů, kteří ten dotyčný šrot, nebo dotyčnou zachovalou motorku nemají doma.    [J]   03.12.2020
Odpověď  Nedávejte dohromady podařené renovace a slátaniny. Komerčních renovátorů je už jak hub po dešti,"zrenovují" vám cokoliv, vnucují chemické čistění a vyleští kde co, různé echtlaky a další technologie.    [Homza]   03.12.2020
Odpověď  Taky je to v naprostém pořádku. A navíc. Jaký je vzhledový rozdíl mezi zrenovovanou motorkou a nově vytvořenou kopií, kde je třeba jen original motor a zbytek je novovýroba? Žádný.    [Jarda]   03.12.2020
Odpověď  Dnes naopak se začíná původní nebo restaurovaný stav více cenit. Na mnoha strojích proběhly v minulosti zbytečné totální renovace a strojů v původním stavu bez replik je opravdu málo. Tím po nich vzniká velká poptávka a původní stavy jsou někdy i dražší než renovované stroje ve stavu nového.    [elevator] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2020
Zobrazeno 10 z celkem 57 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (57) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kolo Tudor


 Dobrý den, nejde mi založit příspěvek v sekci bicykly, tak přidávám příspěvek sem. Našel jsem dnes na půdě tohle kolo, má prosím někdo z vás ponětí, o jaky typ, rok výroby a pod se jedná? Případně, jestli se na něj dá ji případně sehnat nějaké poškozené díly a jestli má vůbec cenu přemýšlet nad jeho renovací? Díky, David    [Dave99Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [Dave99] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Dave99] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [Dave99] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

DS 16 Technické data


 Dobry den muže mě někdo poradit kde mejdu technicke udaje o stříkačce DS 16 .Dekuji Jara    [Jara]   14.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den v našem sboru máme DS 16 rok 1939 dlouhodobě stojí v koutě a chtěly by jsme jí renovovat a znovu zprovoznit hledáme nějaké informace co se týče údržby výměnu oleje jaký olej použít atd. Dále potřebujeme nějaké náhradní díly zvláště víko,hlavu vývěvy které je prasklé za každé informace o údržbě a prodej náhradních dílů budem velice v děčny děkuji s pozdravem Radek Horník.    [Radek Horník]   02.08.2020
Odpověď  Dobrý den,potřeboval bych poradit jak nastavit rozvody a magneto na stříkačce Smékal s motorem Mars z roku 1938. Rozvody jsou s vloženým pertinaxovým kolem.Děkuji    [Miloslav ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.11.2016
Odpověď  Ahojte. Renovujeme DS16, rok 61, typ s rotační vývěvou. Již se nám podařilo vše zprovoznit, střikačka saje i tlačí a řešíme už "jen" kosmetické vady. Hlavní vadou je, že nemáme ani jeden budík a to ani na sání a ani mezi kohouty. Na tlak oleje máme :) Rád bych se dozvěděl jaké budíky tam originál patří, nejlépe, kdyby měl někdo fotku, nebo odkaz. Informace prosím na mail geobir85(zavinac)gmail.com Díky moc!!!    [Jirka]   29.05.2014
Odpověď  Dobrý den, renovujeme stříkačku Smekal DS 16 z roku 1949. Nevíte někdo jak vypadal, nebo nenašel by se někdo ochotný kdo by vyfotil a změřil jak vypadal originál výfuk?
Děkuji    [jandy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2014
Odpověď  vylití ložisek pan Macek http://www.renovacelozisek.cz/ hned za Zlínem...    [Berni]   16.01.2014
Odpověď  dobý den potřeboval bych poradit jaké má označení stříkačka stratílek r.v 1936 popřípadě dokumenty.Dále potřebuji radu jak seřídit motor,magneto bosch je po renovaci a je dobré nic méně se nedaří nastartovat.    [martin ]   16.01.2014
Odpověď  když máš Domažlice z ruky ( poště je to ale jedno ) tak to máš blíž do RENOVA Stránecká Zhoř    [petr j]   12.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  No jo, Domažlice, trochu daleko... vyhovovalo by nám spíše ve Zlínském kraji, nebo okolí Brna. I tak díky, teď už vím, že mužu nechat ty ložiska odlít, to je taky velice duležitá informace. Ješte sehnat nekoho poblíž...    [Ludvik]   12.11.2012
Odpověď  a proč nenecháte kliku přebrousit a odlejt nové ložiska ? např. v Domažlicích    [petr j]   11.11.2012
Odpověď  Zdravim všechny. Taky mame ve sboru DS-16 z roku 1960, ale od roku 1986 je nefunkčni. Došlo k poškozeni medene trubky tlakoveho mazani motoru a nasledne k poškozeni ložisek klikovky... je to ten motor co ma 2500 ot/min. a pohani 3 stupňove čerpadlo s rotačni vyvevou. Chceme ji dostat do funkčniho stavu, tak bych velice ocenil jakekoli informace o možnosti koupe (vyroby) sady ložisek klikovky, popr. celeho motoru. Za odpovedi moc dekuji.
S pranim všeho dobreho
Ludvik, drakosecurity@seznam.cz    [Ludvik]   11.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Oprava hlavy


 Zdravím
Známý se na mne obrátil s prosbou o vložení dotazu sem na fórum. Má následující problém: Prasklá hlava motoru - zavařit to nejde, hliník je stářím tak porušen, že se sype a hoří jako polystyrén - při použití lepidla se závada po 5ti startech vrací.
Jedná se o motor u hasičské stříkačky Ebert.
Děkuji za jakoukoliv radu.    [Tom]   19.02.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přeji pěkný den
Uvědomuji si, že je to již 7 let od vložení tohoto dotazu. Pokud stále řešíte tento problém, kontaktujte mě.
Zajímám se o výrobky teto firmy - Továrna požárních stříkaček ; Ing.Bohuslav Ebert
Jan Kostrhoun - Kostrhoun.Ebert@seznam.cz    [Jan Kostrhoun ]   01.01.2020
Odpověď  V Plzni ve Škodovce je svářečská škola, umí tam zavařit i staré materiály, já tam měl stojánek z Jawy 1935    [Honza]   28.05.2013
Odpověď  Varil to clovek kterej je vybavenej nejakou slusnou technikou? Znam cloveka snad se vsema statnima zkouskama a se svareckou v cene slusneho bytu. Treba by pomohl...    [Pája]   20.04.2013
Odpověď  V domácích podmínkách to těžko odlejete když je to duté kvůli chlazení.    [Tom.]   20.04.2013
Odpověď  Odlitek nevypada zlozite, ak muzu poradit, tak bych to zagitoval a zaformoval do pisku a odlil novej. Je to na prvy pohled hodne pracne, ale vysledek hned vyrezi vse dalsi a dalsi problemy. Odlival jsem hliniky do cca 4kg a celkom to jde i v domaci dilne.    [LC8]   20.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna...    [Tom]   19.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další...    [Tom]   19.02.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Renovace stolni vrtacky CZ Ve6 1934


 Ahoj,

sehnal sem stolni vrtacku ze Zbrojovky typ Ve6 z roku 1934. Mate nekdo poneti jake barevne provedeni to puvodne melo? Na vrtacce je nekolik vrstev stetkolaku a puvodni asi chybi.
Zatim jsem jen objevil ze logo CZ bylo vybarvovane cervene. Zadne info sem na webu neobjevil.

Diky

CIJOML    [CIJOML]   21.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nikdo nic?    [CIJOML]   24.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 



Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006