Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík. [grif] 03.11.2013 Přidat odpověď |
| EDIT: Celostříbrnou s červenou linkou mám v archivu několikrát, jak na dobové foto, tak fotky origo nádrže reál. Ale celočerevnou tedy nevím. To sem zatím neviděl. [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 13.01.2020 K mému minulému postu mám následující poznámku. Mám ve své sbírce 7 fotografií identických motocyklů Jawa 250 a 350 Pérák v celočerveném laku. Nádrž linka i bez a zlatou logo. Jde o 7 rozdílných motocyklů (dle SPZ) v různých časových obdobích. Třeba 1956, 1958. Takže potvrzuji minimálně malinkou sérii, nebo v některé opravně identicky opravované stroje po celkové havárii??? Bohužel více nevím (kolegu Marčíka namám dočteného). Minimálně 4 fotky které mohu publikovat dám do následující knihy "MVČVF 2". Konec hlášení, peace. [dolin1] 20.03.2024 |
| Ještě přidám něco k celostříbrné nádrži s červenými linkami. Před pár dny jsem dával do tématu ČZ 125/150 fotku mé babi na ČZ 125t a nějakou dobu předtím, fotku dědy na tom samém motocyklu. Teď se mi pro změnu podařilo najít fotku mého druhého dědy na "lidovce" tři sta padesátkovém Peráku, s celostříbrnou nádrží. Fotka je z roku 1953. [st11] 01.03.2021 |
| já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený. [Libor] 19.01.2020 |
| děkuji za cenné info. [Libor] 19.01.2020 |
| Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953 [David K] 19.01.2020 |
| 6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád. [Libor] 17.01.2020 |
| 5 [Libor] 17.01.2020 |
| 4 [Libor] 17.01.2020 |
| 3 [Libor] 17.01.2020 |
| 2 [Libor] 17.01.2020 |
| další fota 1 [Libor] 17.01.2020 |
| děkuji za odkazy, to sem již přečetl, ale mě jde převážně o tu celočervenou nádrž v lidovém provedení. [Libor] 17.01.2020 |
| chtěl bych se zde ještě zeptat, zdali mi to s touto lidovou nádrží projde veteránskou testací? [Libor] 15.01.2020 |
| J: je to číslo 164 (2) z 28.1.1954, poslední stránka. Souhlasím že tam je určitě hra světla a stínu, ale podle mě to vypadá na celostříbrné [meela] 13.01.2020 |
| v neposlední řadě mám jednu nádrž, kterou někdo přelakoval na lidovku s šedými boky, ale barva se loupe a pod ní je červená jawácká a logo zlatě, pokusím se to vzít acetonem jestli se na tu "původní" lépe dostanu. [Libor] 13.01.2020 |
| y [Libor] 13.01.2020 |
| x [Libor] 13.01.2020 |
| plus pár nahodilých fot volně dostupných na internetu, jejichž originalitu ovšem nemůžu nijak potvrdit ani vyvrátit [Libor ] 13.01.2020 |
| foto 4 [Libor] 13.01.2020 |
| foto 3 [Libor] 13.01.2020 |
| foto 2 [Libor] 13.01.2020 |
| známý tuto červenou má a dle něj je lak originál i linky viz. následná fota [Libor ] 13.01.2020 |
| celostříbrnou s červeným logem a linkami sem též parkrát viděl a věřím v její originalitu. Nyní mi spíše jde o celočervenou se zlatými linkami a logem, která je na knize A. Tůmy [Libor] 13.01.2020 |
| Já bych zase řekl, že pruh na nádrži mají všechny, akorát podle barvy zadních blatníků, jsou ty stojící v řadě, od toho třetího světlejší v odstínu barvy, takže ten pruh splývá se stříbrnými boky nádrže... Mohl bys mi prosím sdělit číslo, nebo měsíc konkrétního časopisu tohoto ročníku? Podíval bych se na tu fotku v reálu. Dík. [J] 13.01.2020 |
| Tak zde jedna je, určitě není nachromovaná, ani ve stříbrné. [P.] 13.01.2020 |
| Mám doma svázaný svět motorů z roku 54, celostříbrná nádrž je tam vidět na více fotkách takže myslím že mohla být z výroby, třeba na téhle fotce z prodejny to vypadá že zadní stroje takovou nádrž mají... celočervenou jsem zatím neviděl... [Meela] 13.01.2020 |
| Můj názor je, že se celostříbrné dělaly jako náhradní díl. Přímo na motocyky z výroby se nemontovaly. [ZČ] 13.01.2020 |
| Celostříbrnou s červenou linkou mám v archivu několikrát, jak na dobové foto, tak fotky origo nádrže reál. Ale celočerevnou tedy nevím. To sem zatím neviděl. [dolin1] 13.01.2020 |
| Červenou jsem kdysi viděl snad na poštovním motu a na aukru se prodávala taková celostříbrná nádrž s červenou linkou, a myslím si, že to byl původní stav a cca nový díl, možná bych našel někde i fotku. [P.] 12.01.2020 |
| jde mi o ujištění , že se v tomto lidovém provedení "celočervená se zlatýma linkama" nádrž opravdu dělala. Já sem přesvědčen, že ano, ale pokud někdo máte stroj či nádrž takto originál, tak budu za fota rád. [Libor] 12.01.2020 |
| chlapi má někdo fota originál nádrže či celého stroje péráka v lidovce s celočervenou nádrží se zlatýma linkama a zlatým logem? Jde mi především o tu celolakovanou červenou nádrž. [Libor] 11.01.2020 |
| Zbytek chrom. [Petr] 13.10.2017 |
| A kola, nádrž, a víčko nádrže a tak? [vonderka] 09.10.2017 |
| Středy kol a rozeta ve střibřence určitě jo měl jsem to.1948. [Petr] 09.10.2017 |
| Taky by mě zajímalo jestli se na Péráku Zbrojovka r.v.48 vyskytovala lidovka, nebo to bylo až u komunisty. [vonderka] 09.10.2017 |
| v podstatě viz. níže foto od kataklysm666] ač lidový pérák tak tyto prvky má chrom-hliník. I to vypadá celkem dobře. pokud by takových bylo víc a v původním stavu a dalo se to brát jako regulerní důkaz tak proč ne. Proto sem se na to ptal. Když už mám ty chrom-hliník díly původní , že bych je využil. [Libor ] 03.10.2017 |
| mě též zajímalo jestli náhodou nebyla i možnost lidového péráka s chrom-hliníkovými těmito díly. čili ne plastovými. Pokud toto prokazatelně bylo a i takto se to dělalo, tak bych měl hnedle klidnější spaní a mohl to tam dát takto. Proto sem se zde ptal. S ohledem na dnešní lepší informovanost. Je to něco jako pérák jednopáka ke konci výroby, dříve to sem napsat před lety tak to bylo jako sprosté slovo a dnes už každý ví, že se ke konci dávali i jednopáky. Jinak je mi jasné , že lidovka plast, a chromová vezre hliník a chrom. [Libor ] 03.10.2017 |
| Nevím teda jak vy, ale nejlepší je to hned udělat pořádně, tak jak to má být. Jakmile něco dokončíš, už se ti nebude chtít k tomu znovu vracet. Ale tlumič pérování je skutečně velmi snadno vyměnitelný, tedy pokud se jedná jen o něj tak tady nejspíš žádný problém nebude.Jak jsi s pérákem daleko? Pokud ho teprve dáváš dohromady, tak do dokončení by se ti original bakelitový mohl povést sehnat. Každou chvíli jej vidím v inzerci. Není to žádná vzácnost ani drahá věc. I já jej sám mám navíc. [PS] 03.10.2017 |
| prodávat to nebudu. Je fakt, že tyto trotlovinky bych mohl časem popřehazovat. Chtěl sem to dát sice dokupy z jedný vody na hotovo, ale toto se asi dá celkem rychle a bezbolestně přehodit. [Libor ] 03.10.2017 |
| Taky nechapu proc to resis? Budes ho zitra prodavat, nebo posilat na vystavu? Dej tam co mas doma a ty bakelitovy dily namontujes az je sezenes casem. Nebo v tom vidis jeste nejaky jiny problem? [takysportkar] 03.10.2017 |
| taky bych pockal na originaly jde to snadno prohodit az sezenes vymenis [Freebiker] 02.10.2017 |
| A co sehnat original bakelitový? Každou chvíli je na prodej. A budeš to mít OK. Chce to jen trochu trpělivosti [PS] 02.10.2017 |
| to chápu, ale já řeším jestli dát replikovej bakelit nebo původní hlíník-chrom. na lidovku. Toi je to oč tu běží. Přeci jen ty repliky nejsou hnědý bakelit, ale černý plast. Na první pohled to vypadá jinak. [Libor ] 02.10.2017 |
| bud se pridas k 90 procentum peraku co maj dily co dum dal plus polovina dilu z kejvy(nic proti tomu je to kazdyho vec) nebo se to pokusis dotahnout tak jak to ma byt a das tam bakelit [Freebiker] 02.10.2017 |
| Však jsem poradil, mě by to opravdu nevadilo. A s ironií jsem dodal, že zastánci echt původního stavu můžou být proti. A rozhodnout se musí Libor sám:) Jezdec je pro bakelit, takže zatím 1:1. [čoud] 02.10.2017 |
| to sou rady chlapi. Fakt dík za ně. Hned se mi renovuje líp. Až budu na sraze a budu to mít blbě tak se na vás odkážu, aby nadávali všichni vám. [Libor ] 02.10.2017 |
| Třeba chce poradit, protože nechce složit dalšího bastarda, na bílých je tvoje slátanina určitě možná, na zelených by si třeba připadal jako ten tvůj blbec. [jezdec] 02.10.2017 |
| To je dilema, to ti teda nezávidím:) Dej co máš, mě to vadit nebude a ušetříš a na funkci to též vliv mít nebude a na STK s tím v pohodě projdeš. A když tě budou kamenovat veteránisti, tak se vymluv na blbce, kterej ti takhle blbě poradil(to jako na mě:))! [čoud] 30.09.2017 |
| chlapi, chtěl bych se zde zeptat, zdali na pérákovi lidové verzi (nádrž v laku, kola v laku,...) možno použít ružici na ztažení tuhosti místo bakelitovou chromovou, taktéž mohlo být na lidovce šroubení na budce na světlo též hlínkové místo plast? taktéž špunty zadních tlumičů. Jde mi o to , že tyto věci mám původní a pokud bych tam dával (pravděpodobnější plastové tyto díly) musel bych je koupit v replice. Tak jestli radši nemám použít originál ty co mám, ač na lidovku , kdo ví... ? co myslíte? díky za radu [Libor ] 30.09.2017 |
| Hezke fotky krasny perak, klidne pridej dalsi☺ [ladic] 11.04.2016 |
| Děkuji to mě stačí. [dolin1] 11.04.2016 |
| jednomaznicové vidle a výrobní číslo 32.. [kataklysm666] 11.04.2016 |
| kataklysm666 - a poslední dotaz. Jaké je výrobní číslo. Stačí řada (15000), nemusí být celočíslo (15208). Náš je 16900 rok 1947 a nevím jestli dvoumaznicové nebo jednomaznicové vidle. Děkuji [dolin1] 11.04.2016 |
| v.č.32.. [kataklysm666] 11.04.2016 |
| lak [kataklysm666] 11.04.2016 |
| střed [kataklysm666] 11.04.2016 |
| lak s linkou [kataklysm666] 11.04.2016 |
| můj 47. v.č.cca. 14000, má nádrž chrom a kola stříbřenka moto mám v původním stavu včetně dokladu o koupi, pán co ho prodával měl 92r. [ladic] 11.04.2016 |
| Děkuji. Kola jsou chrom - středy/bubny teda jako myslím. [dolin1] 11.04.2016 |
| Rok 1947, 40 let provozka,pak minimálně provozované.Výměna pneu - uplně bez vzorku,lanka - polámané,gumy rukojetí - rozpadlé a prošoupané,přepínač - rozlomený,páčky zrezlé - oloupaný chrom . [kataklysm666] 11.04.2016 |
| Děkuji. Celkovou na komplet moto/nebo torzo nemáš??? [dolin] 11.04.2016 |
| fj v laku [kataklysm666] 10.04.2016 |
| Nějaký posun ve zjištěních o "lidovkách FJ"??? KOlega mě psal že lakovanou FJ nádrž a ráfky nez chromu měl v ruce,.... [dolin1] 10.04.2016 |
| A Zbrojovka se už dělala v "Lidovém" provedení ? ? Máte někdo něco k tomu ? ? [radek] 13.01.2014 |
| Co se týče komunistické výroby, není pochyb. Ale i v případě FJ ? Ještě jsem se nesetkal s věrohodným důkazem lakované FJ nádrže .. [Honza] 04.11.2013 |
| Svět motorů, č. 213-14 (25-26), 15. prosince 1955, odpověď ministerstva dopravy, hlavní správy odbytu, týkající se problematiky přidělování nových motocyklů prodejnám v jednotlivý okresech: ....."Pokud jde o chromované motocykly, nelze nikdy předvídat, jaké procento jich přijde v příští zásilce. Dostane je vždy pochopitelně ten zákazník, který je právě na řadě. Smaltované motocykly jsou přiměřeně jevnější. Smaltu se nepoužívá z důvodů úsporných nebo proto, že by se nebral zřetel na přání zákazníků, nýbrž z toho jediného důvodu, že při zvýšené výrobě nových strojů není dostatečná kapacita zařízení na chromování dílů, a proto může být zatím chromována jen část výroby." [Franta] 04.11.2013 |
| [vana-hb] kupodivu stavím lidovku i přesto že mám doma asi 15 nachromovaných nádrží. Důvodem je třetí věc a to originalita původní motorky,... Ale myslím, že hlavním důvodem byl v padesátých letech nedostatek chromu, ne zrovna vychytaná technologie a podobně. Cena u chromové a lidové verze (mimochodem se to takto nenazývalo) byla víceméně stejná. Platí to i pro kývačky (možná více jak pro péráka). [dolin1] 04.11.2013 |
| Podle mě jsou v dnešní době pro "lidovku" dva důvody - chudý renovátor a nebo díly poškození tak že na chrom nejdou. Ale docela by mě zajímalo, co byl hlavní podmět v Jawe? Vyráběli barvené motorky kvůli torchu nižní ceně a nebo tak maskovali nepovedené díly? [vana-hb] 03.11.2013 |
| Mám pocit že v knize Jawa Californian je tak nějak popsáno, že zákazníci v USA nebyli již od počátku spokojeni s tím, že jim místo chromek chodily nechromované, ale lakované péráky,... [dolin1] 03.11.2013 |
|
|