MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315331 příspěvků |8112 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 100 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 30.11.2023 12:58  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

černé písty


 ahoj, mám motor 350 po generální opravě firmou, (výbrusy, klikovka, ložiska, spojka, převodovka...). Chytá na drc, zvuk super, žel blbě táhne, zkoušel sem dávat různý trysky , ladit karbec, dynamo , pak vape, ale furt mizerný výkon. Po asi 2000km jsem sundal válce a černý jak uhel , tak sem měl zato , že udělali asi špatně výbrusy a nechal vybrousit opětovně (6tý výbrus už) a nyní letos opět mizerný výkon, po 500km jsem sundal opět válce a černý jak bota i kliková skříň. Zdá se mi dost nepravděpodobné , že by 2x po sobě udělali špatně výbrus. Netušíte kde je chyba? Předstih sem kontroloval i u vape jestli není pootočený čep při repasi a zdá se mi to OK pro oba válce.Karbeců a trysek sem zkusil též dost. Netuším jestli se zaměřit na válce teda nebo na kliku? ČI jiný nápad?    [LIbor ]   08.11.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  ahoj všem, kouká, že spousta diskuzí se tu různě rozohnila. Já zakládal toto téma na dotaz ohledně závady, kterou jsem analyzoval -vadný- volný středový labyrint u ložiska kliky. Martinovi Š. můžu poděkovat za konzultaci a potvrzení této závady. Mě osobně to zatím pomohlo to zde diskutovat. Budu se s tím samozřejmě dál prát, klika na repas, atd. atd. Ale za mě Ok. Pomohlo mi to dostat se z mrtvého bodu a ohraničit závadu.    [Libor ]   21.11.2023
Odpověď  M, já Tvé názory beru, určitě jsi začal s repasemi motorů podstatně dřív než já, víš víc a proto to můžeš nabízet i jiným jako zakázku. A tam hraje roli cena. Já si to dělám opravdu jen pro sebe, pro radost. Na motorkách se honím celý život, ale teprve na důchod mi nějak víc začalo bavit to oživování starého ... A už moc neřeším tu cenu, na to už se dívám jinak než dřív.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2023
Odpověď  Jsem Vam tu urcite chybel 😂, ale byl jsem bez signalu, jasne, jde o konicka, bohuzel kdyz nekomu delam motor, tak to na konicka neukecam ;-), jezdit ti to samozrejme bude, ale u jiineho moto by to mohl byt celkem pruser.    [M.]   21.11.2023
Odpověď  A ještě něco ... já jsem asi špatně napsal, že použiju těsnění kvůli UTĚSNĚNÍ KARTERU. To samozřejmě ne, vím, že je to měkké, že to začne prolínat. Já potřebuju nahradit odfrézovaný materiál. A protože je možné koupit hliníkovou vložku mezi kartery, je to vyřešené. A těsnost vyřeší Loctite, já s ním kdysi lepil kartery nefrézované, s dost poškrábanými styčnými plochami a za dva roky provozu fakt ani kapka, utěsní spáru až do 0,25mmm. A jde snadno rozebrat, když je potřeba, není to silikon.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2023
Odpověď  No, nechtěl jsem vyvolat tak vzrušenou diskuzi. Vždyť jde přeci jen o zálibu, o koníčka, kterým se bavím. Nedělám to na kšeft, motorky si opravuju pro sebe, proto jich nedělám 20 za měsíc, ale jednu tak za dva roky... Je to práce tak trochu pokus - omyl, a stojí to asi nakonec i víc peněz, než si to nechat někde udělat (a věřím, že M by mi ten motor udělal dobře a levněji než to udělám já). Ale chyběla by mi pak ta radost, že jedu na SVÝMI RUKAMI udělané motorce. Spoustu věcí neznám, proto se ptám tady. A do všeho se nepouštím, kliku jsem si nechal udělat, kartery mi opravit chlapík, co za ním jezdí majitelé motorek z širokého okolí, věřím jim. A rovnou mi řekl, že musím dát těsnění, protože když kartery stáhnu na středový díl, vsunu mezi ně měrku 0,7 mm. Dám tam to hliníkové těsnění 0,8 mm a tmel Loctite 574, přebytek tmele se rozpustí v oleji a nebude putovat v motoru v tuhých cuckách. A Martine, moc děkuju za podporu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Že bych se někdy pouštěl do čtyřválcové žehličky made in Japan nehrozí, i když jsem se na ní mohl projet tak mne vůbec neoslnila - a tohle je oproti dvoutaktním Jawám i Zetkám příliš velký kalibr.
Zcela souhlasím že popisované úkony pro něco takového jsou nákladné, když se jedná o motocykl " v rodině" tak pro zachování původnosti majitelé k tomu přistoupí. Přitom na souřadnicovce nechávám u každého motoru udělat futra předlohy a vložkování vodící tyčky řazení (+ vložkování u klikovky v poslední době už bývá nutné častěji) a přesto si často vyslechnu že na takové tuctovky je tohle příliš velký luxus.
to majco: já zase věřím že 80% majitelů paralelních 350(+250) si je vědomo že v karterech mají přimazávací drážky odsazené aby nedošlo k přepouštění - teda prozatím beru ten tvůj příspěvek z 14.04.2020 jenom jako vtípek i když dost čtenářů tohle může dráždit...    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2023
Odpověď  pochybuji že 80% ,,,renovátorú,,, nekdy pochopí, že motoru je spousta součástek v toleranci 0,005tisícin - 0,05stovek :o))))....    [majco]   18.11.2023
Odpověď  Slozit 20 motoru neni zadny velky problem, to je spise o systematicnosti prace, schopnosti opravit soucastky efektivne aby to melo nejaky smysl a hlavne vedet, jake nove soucastky jsou momentalne bez problemu pouzitelne. Samozrejme zalezi na stavu dodaneho motoru zakaznikem, sroty z vychodu ( kdyz pominu, Madarsko) byvaji pasti, ze kterych vetsinou moc nezbyde. Jawa neni raketoplan, jak rika Monty, ale prave tim, ze kazdy, kdo takovy motor nikdy nedelal a nema dostatecne vybaveni, zkusenosti a moznosti , tomu vetsinou ublizi. A pochybuji, ze konkretne zminene bloky, ktere se musely svaret, frezovaz a buh vi co jeste, by nebyly prohle, takze souosost der je absolutne mimo, po frezovani stejne uz sronat nepujdou, pokud se neupnou na souradnicovku, znovu se nesvrtaji a nevypouzdri, to uz mohu ovarit i ty dosedacky a zfrezovat je na puvodni roztec. Pak by to melo smysl, ovsem nikdo to nezaplati. Nekdy je lepsi zborit vzdusne zamky a rici rovnou zahod to, kdyz je to seriovy dil. Zkus takto fusovat Japonce a uvidime, kam dojede. Bohudik si Jawa necha libit hodne.    [M. ]   18.11.2023
Odpověď  Ega určitě ne, kdybych byl ješitný tak se na fóru rozžhavím snad u každé druhé diskuse.
V této diskusi začneš přispívat tím že "Stejne sam nikdy neusadis kliku," a "Sver to nekomu, kdo ma dobre reference a umi. Sam to stejne nedas kloudne dohromady"
Kdybych já pokaždé dal na takovéto arogantní rady samozvaných "fachmanů" tak dodnes jezdím na koloběžce.
Ale v posledním příspěvku vypíšeš fráze o "žvatlání nesmyslů, investování do nesmyslů" a ukončíš to výrazem "fušeřina".
Zajímané Co? Proč jsi slovo FUŠEŘINA nepoužil rovnou ve svém prvním příspěvku? A ještě mi řekni že přímo ty sám sestavíš 20 dvouválců do měsíce - když jsem to přečetl tak mi spadla čelist vzhledem k tomu že já se s jednoduchým jednoválcem piplám klidně několik týdnů a těžkých případech i měsíců.
Kdyby jsme na každou prosbu o radu reagovali větou "dej to někomu kdo to umí protože to sám stejně nedáš" tak v základě fórum pozbývá smyslu.
Tazatel očividně chce dát SÁM dohromady dvouválec u kterého jsou frézovány dosedací plochy, určitě je to značná komplikace ale jsem stále názoru že to má technické řešení.    [Martin Štindl]   17.11.2023
Odpověď  Zvatlas nesmysly, asi jsem se dotknul tveho ega. Az do tech pozlacenych karteru usadi kliku, uvidíme jaka bude hazivost koncu cepu a setrvaku. Vsak to nejak pobezi. Ono investovat nesmysly do neceho, co se da sehnat nove, ci pouzitelne, neni vzdy reseni. Toto neni strojarina, ani motorarina, ale fuserina.    [M.]   17.11.2023
Odpověď  Takže přestože do oprav karterů už dost investoval tak tím nejjednodušším řešením je hodit je do hliníku? Vůbec nemá smysl se o sestavení toho motoru alespoň pokusit?
Ani TY a ani JÁ ten motor vůbec nevidíme ale ty z fleku rovnou napíšeš "Stejne budou zprohybane a srovnani ploch neresi souosost der pro loziska" - kde prosím tě bereš tuhle absolutní jistotu? Milan uvedl že vpředu se sice dovařovala odlomená část ale tohle je 350tky a přední část přeci spolehlivě vystředí čelo klikovky. Pokud jsou vzadu otvory pro středící pouzdro netknuté tak bude souosost v háji pouze v případě že jsou kartery frézovány na plochách šikmo (nebo v případě že kartery nejsou párová, což asi nebudou).    [Martin Štindl]   17.11.2023
Odpověď  Ja nikde nepisu, ze ty pises 0,8 papir, ja rikam, ze lide to slozi klidne na 0,8 papir a ze tech motoru za rok predelam hromady. Bloky ktere popisuje Milan patri do srotu a nema smysl do nich rovnat motor ani po frezovani, ci brouseni. Kazdy hned frezuje,to az ta posledni moznost. Stejne budou zprohybane a srovnani ploch neresi souosost der pro loziska, no coz jezdit to nejak bude… A i kdyz pouzijes 0,25 papir u neupravovanych bloku, tak je to proste spatne.    [M.]   17.11.2023
Odpověď  M: kde jsem prosím tě uvedl že tam dávají nulaosmu papír? Max 0,25mm. Myslíš si oni nevědí že středová vložka musí sedět natěsno?
V případě Milana tam těsnění stejně musí být - kdyby se to řešilo natěsno bez papíru tak kromě náročného dořešení odsazení ložisek v karterech a středovky by vložka nešla použít, při skládání by bránila sevření karterů u válců.    [Martin Štindl]   17.11.2023
Odpověď  Je uvedeno, že kartery jsou po opravě a přebroušení. Tedy, pokud byl ubrán materiál ze styčné plochy, tak případné těsnění nahradí chybějící materiál do patřičného rozměru. Středový díl má nějaký rozměr, který určuje defakto sílu případného těsnění. Proto kladu důraz na co nejpřesnější přeměření. Je nutno si uvědomit, že kartery nejsou nové, ale těžce poškozené, a po opravě přebroušené.    [Luboš]   17.11.2023
Odpověď  To je naprosta hovadina, stredovy dil bloku je slicovany bez tesneni orig z tovarny. Kazde rozsireni znamena netesnost a vuli. To, ze je nekdo zvykly neco delat spatne, neznamena, ze to nevadii pri provozu. Kolikrat ma sloupek vuli i bez tesneni, natoz kdyz tam nejaky koumak da tesneni klidne 0,8mm. To jsou poznatky z praxe.    [M.]   17.11.2023
Odpověď  boco: to sice ano, ale mnoho lidí co tyto motory opravují prostě upřednostňují papírové těsnění - je to věc zvyku popř. jim prostě vadí vnikání tmelu do prostoru klikovky a převodové skříně.
Přeci ale když se použije papírové těsnění i na dvouválci tak to motoru nijak nevadí.    [Martin Štindl]   16.11.2023
Odpověď  Už od Perakov sa na 350 motor tesnenie NEDÁVALO z výroby. To že je v katalógu a vyrába / predáva sa neznamená že sa tam má štandardne dávať. Tesnenie sa dáva len na kompenzáciu šírky ak bolo treba rovnať / frézovať dosadacie plochy kartrov. Inak len tmel..    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2023
Odpověď  Cože ? Vždyť papírová těsnění pro paralelní 350tky se vyrábějí a běžně se při montážích používají (sice já dávám u karterů přednost lepení na tmel).    [Martin Štindl]   16.11.2023
Odpověď  Ohledne pouziti silneho tesneni, dalsi problem na svete, netesni ti stredova vlozka mezi bloky a motor ti nepobezi na oba valce stejne na volnobeh. Mezi bloky tesneni proste nepatri, pokud je nekdo nefrezoval.    [M.]   16.11.2023
Odpověď  Stejne sam nikdy neusadis kliku, jako to dela nekdo, kdo jich usadi 20 mesicne, pokud nevymenis stredove celo, je cele usilii nanic, musis premetit jak ti na klice bezi krouzky, normalni vule je u nove klikovky a labyrintu 0,08 mm ne 0,5 mm to je tak max na vyhoz. Sver to nekomu, kdo ma dobre reference a umi. Sam to stejne nedas kloudne dohromady. 350 je sice blby dvoutakt, ale neni kolikrat legrace ho dobre udelat. To samebplati i o usazeni prevodovky.    [M]   16.11.2023
Odpověď  Ano je to tady https://www.motoveterandily.cz/vyhledavani/?string=t%C4%9Bsn%C4%9Bn%C3%AD a říkají tomu "hliníková vložka"    [k]   16.11.2023
Odpověď  MVDíly Rožnov, nabízeli i frézování.
Kdysi jsem podobné několikrát vyráběl z měděného i hliníkového plechu. Je to dlouhá a piplavá práce, ale dá se.    [Luboš]   16.11.2023
Odpověď  Vzpomínám si, že jsem kdysi někde na e-shopu viděl hliníkové těsnění karterů po Jawu 350, myslím, že bylo 0,8 mm. A zaboha si nemůžu vzpomenout kde a nikde to ani nemůžu najít.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2023
Odpověď  Tak je to dobře. Nabízí se i varianta použití hliníkového těsnění namísto papíru.    [Luboš]   16.11.2023
Odpověď  Klika je tedy v pořádku(137,8 - 137,9mm), to silné papírové těsnění bude najisto nutné. Sestavu s těsněním sešroubovat a dotáhnout na fest(pro tato odzkoušení jsou výhodnější imbusy) a opět přesně přeměřit rozteč mezi ložisky klikové hřídele. Případný přesah se vyřeší ubroušením osazení na vnitřním kroužku ložiska NJ 350 C3.    [Martin Štindl]   16.11.2023
Odpověď  Luboši, měřil jsem to hloubkoměrem, ložiska jsou již v karterech. Ty jsem sešrouboval bez těsnění, položil na bok, na ložisko pravého karteru jsem položil vnitřní kroužek ze starého ložiska 15 mm, na něj hloubkoměr a měřil od jeho roviny k rovině vnitřního kroužku ložiska levého karteru a odečetl 15 + 17 mm. A výsledek byl 137 mm. Já to stejně ještě všechno detailně proměřím ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2023
Odpověď  Obvykle pro přesnost postupuji takto - na klikovku nasadím ložiska na doraz a změřím rozměr. Do karterů stejně. Měřím od ložiska k rovině karteru.    [Luboš]   16.11.2023
Odpověď  Zdravím, klika je opravená (já jsem si ji nedělal) a má rozměr u čepů 137,9 mm, měřeno velkou šuplerou. A při měření každého karteru od roviny k vnitřnímu kroužku ložiska i při měření na spojených karterech mi vyšel stejný rozměr 137 mm. Je fakt, že převodovka řadí velmi dobře při karterech bez těsnění, musím mít i podložky v levém karteru ... a klika tam přitom nejde. Ale ten motor jsem koupil samostatně, nemohl předtím běžet, protože bylo zkrz něj vidět, tak byly šroubovákem zničené dosedací plochy a vylomený přední pravý nos. Kdoví, co s tím kdo dělal. Mám na to celou zimu, budu to dělat postupně ... A děkuju za rady, moc mi to pomáhá.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2023
Odpověď  Válečkový ložisko NJ ti nepomůže, pak dřou válečky o boční stěnu vnitřního koroužku. Já u jednoho motoru nechal vnitřní kroužek na magnetce zbrousit čelo aby šel narazit "blíže" k setrvačníkům.    [HonzaBK]   16.11.2023
Odpověď  Kliky použité, opravené mívají podle zkušenosti rozměry nepřesné. Další věcí je přesnost měření jak kliky, tak bloku.    [Luboš]   16.11.2023
Odpověď  Klika má na setrvačnících u čepu!! rozměr 137,8.    [fikuscz]   16.11.2023
Odpověď  Při zkušební montáži hřídelí, pokud si nejsem jistý rozměrem, používám ložiska, která mají jeden , anebo oba kroužky obroušené tak, aby šly bez většího násilí na hřídel, nebo do otvoru vsunout. Předběžně se tak lépe zjišťují vůle, středy, stanovuje případné vymezování, či úprava čehokoliv bez násilí a poškozování dílů a to opakovaně a snadno.    [Luboš]   15.11.2023
Odpověď  Pozor, ono se něco snadno popíše ale řešení bude mnohem složitější - tohle je 350tka která je oproti jednoválci o něco složitější a k tomu má dodatečně(z nutnosti) obrobené dosedací plochy karterů.
Není tedy jisté že teď jsou kartery o přesně 1,00mm blíže k sobě, totiž pouzdra předlohové hřídele mají standartní šířku osazení a jen vyjímečně jsem vymezoval předlohu podložkami přes 0,5mm - tedy kdyby byly skutečně kartery o 1mm blíže k sobě tak by pouzdra tu předlohovou hřídel nejspíše sevřeli. Dále ložisko NJ 305 má v tomto případě výhodu že na něm lze kompenzovat menší přesahy, montáž to neusnadňuje protože středová vložka není v karterech vsuvně takže pro vmontování kliky se musí nahřát levý karter a následně při skládání i ten pravý.
Vyčkat nejdříve až někdo ochotný změří(pokud možno původní) klikovku, při GO mohl vzniknout určitý přesah - to se občas stává i u generálkování jednoválců.
Počítej raději dopředu že při celém opravě nastanou další komplikace.    [Martin Štindl]   15.11.2023
Odpověď  Děkuji Martine moc za vyčerpávající odpověď. Nenapadlo mi, že na pravé straně je možno použít válečkové ložisko, tím se ta montáž a zkoušení nesmírně zjednodušuje. A protože jsem všude četl, že hřídele se vymezují z levé strany (a tak jsem to vždy dělal), nebyl jsem si jist použitím podložek na pravé straně. Dám tam podložky 1 mm, mám rezervu na levé straně 0,2 resp. 0,3 mm. Celé to stáhnu, nechám to nějakou dobu být a znovu pak vyzkouším vůle. Ještě jednou moc děkuji. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2023
Odpověď  U toho nutného použití 1mm těsnění se musí vypodložit na pravé straně o cca 1mm jak předloha tak ozubené kolo s nábojem. Stejně ale těsnění si při stažení karterů k sobě drobátko sedne takže je potřeba to odzkoušet s usazeným těsněním a následně doladit. U kliky na pravou stranu válečkové ložisko NJ 305 C3 a vnitřní kroužek ložiska na straně osazení pro jistotu na magnetce nechat ubrat - standartně nechávam pokaždé o 0,3mm, v případě přefrézovaných karterů bude potřeba více laborovat.    [Martin Štindl]   15.11.2023
Odpověď  Zdravím, chtěl bych se prosím zeptat, jaká je správná celková šířka kliky (setrvačníků včetně nálitků) u Jawy 350-354? Mám kartery po poměrně složité opravě (ulomený přední nos, vrypy po šroubováku po celém obvodu atd) a po přebroušení je vnitřní vzdálenost mezi ložisky kliky 137 mm. A moje klika má 138 mm. Když kartery bez těsnění sestavím s převodovkou, tak ta funguje velmi dobře s podložkami 0,2 mm na hlavní hřídeli a 0,3 mm na předlohové hřídeli (vůle cca 0,2 mm) a s planžetou 0,25 mm pod řadící kulisou. A když dám těsnění 1 mm mezi kartery, musel bych asi vymezovat převodovku v pravém karteru, jinak to neřadí. Nevím upřímně řečeno, jak postupovat, je to můj první motor z Jawy 350 ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2023
Odpověď  A proto dávám jak klikovku tak válce do jedné dílny (Padalíkovi) a vždy bez problémů. Na poslední klikovce už mám přes 30 tis. km.    [HonzaBK]   15.11.2023
Odpověď  Ok. vím. tento motor dám dokupy jakožto záložní. Ale i tak jej na jaře pak vyzkouším. Díky moc za rady i vysvětlení. Hodně zdaru.    [Libor]   14.11.2023
Odpověď  Pro výměnu těsnění se stejně klikovka musí rozlisovat - a hlavně správně vybrat firmu která bude mít toto na starost, při té předchozí opravě něco opomenuli(asi problém u středového kroužku nebo labyrintu).
Ohledně té spáry u kroužků, sice má 0,5mm a u funkčního motoru není prozatím důvod je měnit. Ale to že se vůle zvedla o tři desetiny po ujetí cca 500km je příliš moc, může to být následek toho omezeného vyplachování kdy v prostoru válce zůstávaly spaliny s větším množstvím pevných částic - pečlivě prohlédnout povrch pístu i vnější stěny kroužků, pokud tam lze rozeznat svislé rýhy tak je to zralé na výměnu.    [Martin Štindl]   12.11.2023
Odpověď  Díky Martine, klika a výbrusy byly u dvou různých kooperantů solo, ale pak složeno jedním třetím. Vše čistím a pokusím se nechat klikovku zrepasovat , či překontrolovat a vyměnit spodní labyrint, možná i celý horní. Skladbu pak si už provedu sám. Díky za názor, myslím, že souhlasím, že ten spodní labyrint by měl být těsný a nemít tak velkou vůli co tam mám.    [Libor]   12.11.2023
Odpověď  Libor: nové kroužky mají mít spáru 0,2mm - 0,5mm ještě jde, kroužky se vyměňují když spára dosáhne 0,8mm.
Řešit písty a kroužky v tuto chvíli je bezúčelné, základním problémem je ta netěsnost na labyrintu. Ta firma co dělala GO motoru klikovky přímo generálkuje nebo to přeposílá specializovaným firmám?    [Martin Štindl]   12.11.2023
Odpověď  Ahoj, tak dnes jsem dal pístní kroužek cca 10mm od vrchu a naměřil spároměrkami vůli mezi konci kroužku 0,5 mm.    [Libor]   12.11.2023
Odpověď  Beat: ten motor má vadné zatěsnění mezi prostory setrvačníku válců, v podstatě od té v uvozovkách "GO" funguje tak že ani jeden z válců nedostává potřebný objem nasáté směsi. Vlastně při sání do prostoru pod pístem(vzniká podtlak) je přes karburátor nasáta jen část objemu protože v sousední skříni probíhá komprese a tak je její část směsi přetlačena přes vadný labyrint. Zároveň je přeplach v háji - jakmile píst nahoře začne otevírat přeplachovací kanál tak do prostoru válce se nedostane potřebný objem směsi protože při expanzi byla část objemu pod pístem vytlačena k "sousedovi".
Z toho vyplívá že horká spálená směs není dostatečně vypláchnuta(podobný problém nastává při přicpaném výfuku) a motor se tím značně přehřívá i když je plyn na doraz. A proto část spálené směsi která není vypláchnuta z válce provozem proniká skrze kroužky pod píst a všechno dole zčerná.    [Martin Štindl]   12.11.2023
Odpověď  Dyť to vyfukuje spálenou směs po té co píst jede dolů a otevře okénko výfuku- vše se spálenou směsí se děje NAD pístem.. Pokud je to černý i dole v oblasti kliky- a to dle foto je, netěsní to ve válci a profukuje to dolů pod píst..    [Beat]   11.11.2023
Odpověď  Jestli tam je tedy monoblok 2924 tak pro 350tku by se měl doladit na "2924SBD-18b" - to jest hlavní tryska 98, volnoběžná 50, jehla šoupátka na "3"(pro záběh na "4"), šroub bohatosti 1/2(pro záběh 1/4).
Ty fota níže nejsou sice echt ale čepy v pístech vypadají zaslepené takže přepuštění skrze čep lze vyloučit.
Problém s mizernou výkoností nebude v pístech ale na 99% v tom středovém labyrintu(katalogové označení je víčko), jestliže má radiální vůli těch 2-3mm tak jako těsnění je úplně zbytečný - prostě si to střídavě přepouští nasátou směs.    [Martin Štindl]   10.11.2023
Odpověď  Právě proto jsem psal, ať dá jiné písty. Jak také píše Beat. Ty písty se mi podle opálení zdají menší, než by měli být a kroužky samozřejmě také. Stačí se podívat kolik mají mít na 6. výbrus a změřit je. Možné je, že i nemají tvar jaký mají mít. Dnešním "výrobkům" moc nevěřím.    [J]   10.11.2023
Odpověď  Ten motor je veľmi čierny... niečo je zle, to je jasné. Takto som videl motory totálne vylágrované po xx tisícov km.
Ja by som skontroloval voľu piestov a krúžkov (piest max o 0.09mm menší ako valec, medzera medzi zámkami krúžkov 0.2mm (nové krúžky). Ak by boli ale piesty príliš voľné motor by dosť hrkotal, toto by si aj počul.

Čo sa valcov týka, si si istý že neboli niekým v minulosti upravované? Napr neadekvátne zväčšené okienka kanálov? Mi to príde akoby sa ti do priestoru kľukovky dostávala spálená zmes ktorá by mala vyletieť výfukom, akoby tam bolo nejaké abnormálne prúdenie spélenej zmesi späť do kľukového priestoru. Asi ideálne ak by si vedel spraviť odtlačok plášta valca a porovnať s originálom rozmery.
A čo priestne čapy, máš ich zaslepené ako majú byť?

Ďalej by som pozrel aj stav "stredového labyrintu" a krúžku na kľukovke, či tam nemáš prúdenie medzi valcami. Ale to asi nevysveľuje tú čiernu farbu..

Ešte k oleju - ja som mal v minulosti veľmi zlú skúsenosť s M2T, veľmi karbonoval dokonca som mal aj zapečené krúžky v drážkach piestov po 2000km od generálky(!), počas zébehu som dával 1:25, po zábehu 1:33. Už ho NIKDY do motora nedám...Teraz dávam už len Shell VSX a motor je krásne čistý, po 3000km keď som menil hlavy som handrou napustenou brzdovým čističom utrel tmavý povlak z vrchu piestov a boli čisté.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2023
Odpověď  co si pamatuju z mládí tak pokud je vůle na krozžcích 0,8 mm tak se mění, 0,2 jsou nyvý.    [HonzaBK]   10.11.2023
Odpověď  Za mě ti netěsní kroužky- vůle mezi zámky je tuším max. 2 desetiny mm..nebo jsou blbý písty a podchází to.. normálně má být "černo" max. do kroužků a pod spodním třetím už čistý píst..    [Beat]   09.11.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  viz. toto ilustrativní foto, tento labyrint tam má poměrně dost velkou vůli    [libor]   09.11.2023
Odpověď  momentálně mám karbec monoblok 2924. Ale těch karburátorů jsem zkoušel víc, dokonce i po repasi od kámoša, ale ten princip toho líného tahu byl vždy naprosto stejný nebo horší. Dnes sm si ještě všiml, že na klikovce u středového ložiska je labirint, takový kotouček, má být natěsno nebo ne? Mě tam klechtá tak 2-3mm. JInak nemyslím si, že tato "závada" , kterou píšu je jen otázka typu oleje či takového nebo makového záběhu stroje.    [LIbor ]   09.11.2023
Odpověď  Když to máš černý maš bohatou směs, písty budou vždy špinavé od karbonu, když tam budeš lít synteický olej který ma aditiva proti vytváření karbonových sloučenin budou čistčí, seřiď si karburátor dej tam pořádný olej a ušetříš za zbytečný výbrusy....    [Ladic]   09.11.2023
Odpověď  Když jsou čepy na jehlách místo pouzder tak pro záběh je poměr 1:25 dostatečný. I kdyby se zajížděl s poměrem 1:18 tak by to motoru neškodilo, jenom by tak bylo maziva zbytečně více. Konkrétně tam je teď jaký karbec? Jestli je to monoblok SBD tak ho lze snadno "dokalibrovat" pro triapulku s otevřeným sáním. A následně jak je uvedeno níže od teď používat pouze jednu značku oleje do paliva. Co se týče svíček tak pro 354/03 jsou vhodné Brisk N15C(elektrody 0,5mm) o koncovky lépe bez odrušení.    [Martin Štindl ]   09.11.2023
Odpověď  A poměr 1:20 . .    [r]   09.11.2023
Odpověď  střídání oleje do benzínu byla chyba . . .    [r]   09.11.2023
Odpověď  změřím a vložím to sem. jen chvíli strpení, dostanu se k tomu asi až o víkendu.    [L]   09.11.2023
Odpověď  Kolik je vůle na ístních kroužkách ve válcích ted když ho sundáš z pístu a vložíš do válce?    [HonzaBK]   09.11.2023
Odpověď  ahoj, výfuky rybiny, otevřené sání. Výfuky jsem asi 2x vypaloval, sání sem snad též 2x čistil. jet to 354, dvoužeberné hlavy, kartery lité do písku, karburátor 2924. trysky a nastavení směsi jsem zkoušel laborovat, ale nemělo to výrazný vliv, proti nějakému "mizernému standardu" to bylo akorát většinou jen horší. trysky sem zkoušel od 90 do 110. Oleje sem střídal občas Mogul TSF ten modrý ale většinou staré 2MT. Poměr jak sem psal 1:25. Co mě možná udivilo, je , že každý válec je nepatrně jiný, jiný odlitek s jiným číslem nahoře a má i drobné rozdíly v hranách atd. Oba nemají přední ouška - jak panelka. Ale jde vidět, že jsou prostě jiné. V brusírně mi sladili akorát množstív výbrusů stejně, prve na 5tý a podruhé na 6tý výbrus. Za celou dobu sem nikdy z mašiny nedostal více než 80. Ani na rovince v klidu, že bych chtěl zkusit roztáhnout, ne, že bych to nechtěl zkusit, ale nejede to. Povětšinou sem s tím jezdil krátké trasy , bez přehřátí stroje. Momentálně mám celý motor rozebraný a nenašel sem žádnou zřetelnou závadu.    [Libor]   09.11.2023
Odpověď  a proč písty ? nestačí vyměnit jen kroužky a po najetí cca 300 Km budete vědět více. Na těch pístech té 354 není vidět, že by se nějak přidíraly . . . Ty vypadají dobře. Co byl použit za olej při zajíždění ?    [r]   09.11.2023
Odpověď  A ostatní (tlumiče výfuku, tlumič sání) je v pořádku? Podle popisu a fotek bych se přikláněl ke špatné směsi. A o konkrétně jakou třiapůlku se jedná a jaký je použit karburátor?    [Martin Štindl]   08.11.2023
Odpověď  Spíš než nový výbrus, bych vyměnil písty za jinou značku s rozměrem zohledňující daný
počet výbrusů.    [J]   08.11.2023
Odpověď  klikovka byla použita s ojnicemi s jehlami v klecích (z novějších typů). Rozumím, že zajíždění má jistý vliv , ale nemyslím si, že až tak markantní , že by to jelo tak mizerně od začátku a stále stejně špatně a dělalo to následně tento problém, který mám opakovaně. 350 má vždy jakousi "živou dravost" i když ji člověk nehoní, zde sem měl kolikrát problém se i rozjet, v domnění ,že tam mám dvojku ač tam byla jednička. Ten problém se špatným výkonem byl stejný od prvopočátku, nijak výrazně se to nezlepšovalo ani nezhoršovalo.    [Libor]   08.11.2023
Odpověď  Při zajíždění takového dvoutaktu s pístními čepy v bronzových pouzdrech je poměr maziva uváděn dokonce i 1:18 - vůbec nerozhoduje kvalita a přednosti dnešních olejů ale kvantita maziva. Další důležitou zásadou je správné nastavení karburátoru pro zaběh tak jak je pro něj uvedeno, "ladění" ve stylu měnění trysek či změny pozice jehly v šoupátku za účelem domnělého navýšení výkonu motoru značně škodí. To samé platí u zapalování.    [Martin Štindl ]   08.11.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě přikládám foto pístů jak vypadali prve, po 2000 km. Též byly podpálený. Myslel sem , že opětovný výbrus to vyřeší, ale sem tam kde sem byl předtím.    [Libor ]   08.11.2023
Odpověď  poprvé i podruhé sem to zajížděl krátké trasy a v jednom, nijak to nehoním , mažu ze začátku i 1:25, ale i prve i podruhé to už od začátku nemělo žádný zdravý výkon, jelo to jak špatná 175dma. Bylo to takový chcíplý, nešlo to vytočit, přirovnal bych to jako když sem kdysi na 175dmě měl špinavý ucpaný vzduchový filtr, též to jelo jaksi mizerně a "neživě" , když sem dal tehdy nový , tak to ožilo o 30-40% najednou. Zde to bylo a je stále podobné. Nechci rozhodně nařknout brusírnu, ale nemůžu přijít na to , proč to tak mizerně jede a proč jsou písty takto černé.    [LIbor]   08.11.2023
Odpověď  A po GO se motor zajížděl opravdu s citem? Tedy prvních 1000-1500km opatrně do 60km/h a dostatečně mazaný? Podle fotek to vypadá že dostával pořádně za uši...    [Martin Štindl]   08.11.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  třetíí fotka    [LIbor]   08.11.2023
Odpověď  třetí fotka    [Libor]   08.11.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá fotka    [Libor]   08.11.2023
 Přidat odpověď   (69) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006