MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 175 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Diskusní téma 16.6.2024 21:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Tatran 125 - renovace. Základní dotazy na tento stroj...


 A - je nějaké literatura k opravám těchto strojů?? Je někde ke stažení? (koupím si ji jestli existuje mám doma všechny dostupné na kývačky a pod - pro rýpaly asi 50ks -, jen nyní potřebuju rychlé informace,..)

Zatím tohle :
1 - jak vypadá víčko kontrolního otvoru krytu řetězu? Je replika?
2 - jak vypadá jištění víčka krytu zapalka? Je replika?
3 - jak se sundá pravá rukojeť od plynu.
4 - jak sundat ten sdružený spínač blinkrů?
5 - jak vypadá uložení osy v zadní kyvce - levá strana? Mám tam jen osu a nic více.
6 - který .... vymyslel brzdové bubny s tím vnitřním stelováním!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  Provedení 2 pružiny a tlumič je starší provedení, tak už to měly skútry Manet 100. Dva motocyklové tlumiče jsou novější, měnilo se to myslím právě v tom roce 68. S exportem to nemá nic společného, ani ten štítek nejspíš neznamená, že by to byl exportní stroj, cizojazyčné štítky jsou na těchto skútrech dost časté. A sklíčka blinkrů byla minimálně ve třech provedeních, dej foto jaké tam máš.    [meela]   03.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhý s motocyklovými tlumiči.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též jsem pořídil Tatrana S 125 původně pro export s maďarským štítkem, který údajně uchvátili v jako nový v roce 68 naši ruští osvoboditelé, a tak se dostal do jendé zapadlé vesničky na Moravě, odkud jsem jej v dosti bídném stavu koupil. Potřeboval jsem sehnat nějaké náhradní díly a za dobrou cenu se mi naskytlo torzo druhého Tatrana s českým štítkem. Po porovnání obou strojů jsem si všiml určitých rozdílů. Maďarský měl zadní pérování vyřešeno dvěma motocyklovými tlumiči, zatímco český měl dvě pružiny a jeden menší tlumič. Napadlo mě, že je to něaké domácí vylepšení, ale nikde jsem nenašel žádné známky domácího kutění, lak je neporušený, žádné zbytky držáků a navaření nových. Vše vypadá, že to tak bylo z výroby. Může někdo potvrdit, jestli se to tak dělalo? Také tvar předních i zadních platových blinkrů je jiný. Přitom oba stroje byly podle štítků vyrobeny v roce 1968.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Odpověď  Ahoj.Kompletný naskenovaný návod na obsluhu Tatran 125 je na www.fitomoto.sk v rubrike Rôzne.zaujímavosti    [Joski]   11.01.2015
Odpověď  Ano tato guma přijde na zadní blatník,braníto stříkaní vody a bordelu.    [marek]   05.01.2015
Odpověď  Děkuji za odpovědi.
Ano myslel jsem to tak že je potřeba nasadit lanko zevnitř na klíč...není to tak pohodlné jako kývačky. Navíc jsem musel odšroubovat držák předního lanka, abych vůbec mohl kolem jako takovým vyjet ven z vidlice. Praktického na tom není zhola nic teda!

Na zadním baltníku mám takové držáky - patří tam mezi kastli a ten blatník tohle? -
http://files.skutermanet.sk/200003222-3278833729-p ublic/IMG_6286.JPG    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2015
Odpověď  Jestli nemá na mysli,že lanko s válečkem se strká ze vnitř štítu.Jinak mě překvapuje,že tam má ještě kulatý pedály,co se dávali na první manety?.i plechový kryt na motoru je manetácký,na tatranech byl víc hranatější,ale možná se dávali,nevím jistě.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  Jaké vnitřní štelování, vždyť se to šteluje z venku...    [Tomas]   04.01.2015
Odpověď  Zdravím a přeji ti hodně zážitku s renovací tohoto vyjímečného stroje,já jsem loni zrenovoval maneta 125 a klidně bych se pustil i do tatrana.
1.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#img-8829-jpg
2.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#pero-krytky-zapal ovania-do-skutra-tatran-125-jpg
3.viz kolega dole,jen si ted nejsem jist,jestli tam nejsou m5.hlavně sundej tu závlačku s tím držákem na lanko/bachaje z hliníkutak at se ti neulumí da drrážka na lanko,jak mě/po odělání těch šrroubků to možná pudě blbě sundat z toho panelu,pomohlo mě trochu poklepat dovnitř a z venku,až se ta trubka začne v tom panelu hýbat.Pak už to jde samo.
4.z vrchu by měla být M5 skrůtka,když se sundá,tak by měl jít sundat,bacha na dráty do přepínače,při sundání přepínače si je ustřihni dost dlouhý,nebo nejlíp sundat i s odpojenými dráty od blinkrů,přerušovače,blbě se tam dávaj nový.
5.uložení,měli by tam být gumy a v ní čep,nebo jestli myslíš osu kola,tak klasicky kyvka az venku napínák.
6.To je taková lahůdka od soudruhů ze slovenska,já myslím,že to má i výhodu a když dáš nový obložení na pakny,tak nemusíš řešit nějaký štelování,ono to obložení je dost velký.Má to výhodu,že při sundání kola,máš štít furt v hromadě,trochu větší zápřah je tam dávat kolo zpátky i s tím štítem,nedovedu si představit ve tmě tam dávat zadní kolo.Musíš přijít na tu správnou polohu nandání,jinak si poškrabeš štít.
Jinak příručky koupíš taky tady:http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#!
Případně stáhneš tady:http://www.tmklub.cz/downloads.php?cat_id=1
P.S.,klidně se ptej,co můžu poradím.celkem mě to bavilo,jo a už vím,proč manetům a tatranům říkají slovenská pomsta.Zdarec.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  jinak bod 3. plynova rukojet se sunda tak že musíš sundat cely ten panel (odšroubuješ dva šrouby M6 a našroubuješ dva šrouby M8 místo těch M6,drží to na silonovym konusu) a zespoda je zajištená zavlačkou.
A bod 4. až sundaš rukojet od plynu tak povoliš šroub co drží páčku přední brzdy a měl bys ho normalně sundat.    [marek]   04.01.2015
Odpověď  Ähoj zkus se zeptat tady

http://www.tmklub.cz/forum/index.php    [marek]   04.01.2015
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006