| někde jsem četl že nejbliží RAL k originál barvě je 3020 Verkehrsrot, teď jsem v jedný reklamce
sehnal samolepku ale je malinko světlejší do cihlova. [pepan] 30.03.2009 |
| Jakou používáte RAL-ku. Mám zbytek origo samolepky z nádrže, ale nemůžu to podle toho stále trefit.
Děkuji za info. [vokac] 28.03.2009 |
| Nebyl by problém to nařezat a prodávat - ale bylo by mně to trapný - prostě si v nějaké reklamce
necháte uříznout pásek samolepky a hotovo. [Monty] 27.03.2009 |
| Díky za odpověď a ty samolepky se daj někde sehnat nebo je to samovýroba z folií na reklami? [pepan] 27.03.2009 |
| Originál je tam samolepka,dělám to taky tak. [monty] 26.03.2009 |
| Majitelé Californianů prosím o Vaše zkušenosti s tím červeným pruhem na blatníku a nádrži. Všichni
jste to stříkali, nebo jste tam lepili folii? Moc díky za jaké koliv příspěvky. [pepan] 26.03.2009 |
| čau lidi, nevíte někdo prosím kde se dá sehnat samolepka červeného pruhu, nebo si to nějak vyrábíte
z barevné folie? Dík za radu. [pepan] 16.03.2009 |
| Tony : Jiz je to jasne . Pani urcite linkovala nadrze Californianu . Pouze jiz ale neupresnila
, ze se tak jednalo jen v pripade nadrzi Californianu I. , II. a III. V nejvetsim
mnozstvi vyrabene Californiany posledni a to IV. generace mely pouze cerveny samolepici pruh prez
nadrz bez linkovani . [Martin Samson] 13.05.2008 |
| To Martin Samson: Mohl bych Tě poprosit o serii foto tvého kalifa, dávám teď jednoho taky do kupy a
moc by mě to pomohlo,předem díky.Můj mail:papun-dekl@centrum.cz [lukáš] 26.01.2008 |
| To Filip. Jaký obrázek máš na mysli. [Vokac] 19.12.2007 |
| Světlo na uvedeném obrázku je z vývozního typu jawy mustang Golden sport. [Filip] 18.12.2007 |
|  Druha strana , leva cast [Martin Samson] 03.07.2007 |
|  Az budeme moci cestovat v case a zavitame s nasimi Californiany do krasneho
obdobi jejich vzniku , nebudeme ztraceni , protoze zde mame peknou dobovou mapku
od Benziny ... ... To jen tak virtualne , zadnej strach ... [Martin Samson] 03.07.2007 |
| Ahojte, trochu odbočim ale nevíte jaký jsou ojniční ložiska na Califovi? [Garlox] 05.05.2007 |
| Samozřejmě, měl jsem na mysli kompletní šroub s okem. [vokac] 05.05.2007 |
| Šroub by se dal určitě vyrobit v domácích podmínkách, horší to je s objímkou pro
upevnění přívodní hadičky. [Honza] 04.05.2007 |
| To Vokac: zavolejte tomu pánovi, co Vám slíbil hlavy na Califa, má nové
orig.víčko s trubičkou na prodej [A.K.] 04.05.2007 |
|  Přidávám foto pro názornost. [vokac] 04.05.2007 |
| Pánové califáci prosím o radu. Na karburátoru mého califa si předchozí majitel
trochu zakutil a chybí mě v něm trubyčka pro přívod oleje a průtokový šroub.
Mohl by mě prosím někdo poslat rozměry, materiál této trubyčky a kolik jí kouká
ven z hliníkové části. Jak ji zalisovat do hliníkové části a jak hluboko. Nemám
možnost si to nikde změřit. Dá se průtokový šroub koupit, nebo ho musím
nechat udělat. Za všechny rady moc děkuji. [vokac] 04.05.2007 |
|  ....čo tak motocykel na drevoplyn? [M.] 22.04.2007 |
|  Motocykel na naftu, to nie je žiadna bomba, to sa vyrábaale... [M.] 22.04.2007 |
| Tak tady jsou data opsaná ze štítku k té 361-ničce.Typ 361/00 r.v.1968.čm.034183
č.r.104262,141 kg,18/5000 ot/min.Tady jsou informace udávané výrobcem k tomuto
typu:Tento motocykl 361/00 se vyráběl v 5 odchylkách,výhradně pro export do
Kanady,Jugoslavie,Mexika a pod,dle spec.požadavků odběratele.Motocykl je vybaven
zapalováním ACDC tj.alternátor-usměrňovač-akumulátor.Motocykl se vyráběl do roku
1970. [jwm] 16.04.2007 |
|  Pohled zezadu [JB] 12.04.2007 |
|  Alternátor JAWA MA 358 12V-35W [JB] 12.04.2007 |
| Dostel jsem se ke Gomolově knize o jawě. Asi je tam dost nepřesností, ale dobové
fotky jsou pěkné. [vokač] 12.04.2007 |
| Jasně,já se také mrknu na přesný typ. [jwm] 11.04.2007 |
| Pro jwm: Tím typem 361 jsem nemyslel sportku, ale typ 361/05 californian III.
Sorry za špatné označení. Sportka určitě nemá označení 05. [vokac] 11.04.2007 |
| Motor s alternátorem mám doma také - 250/590. Další jeden náhradní alternátor
jsem zakoupil na burze v Brně. V praxi jej ale také odzkoušen nemám. Zkusím jej
dnes vyfotit. [JB] 11.04.2007 |
| For Vokač,Jawu 350/361 s alternátorem a usměrňovačem mám doma ale je to normální
sportka na 19-náctkách kolech a podle označení na štítku tuším typ 05 se
vyvážela do Yugoslavie,Alžíru,a ještě někam ale to bych se musel přesně podívat
do seznamů typů,protože si to už nepamatuji.Alternátory dost zlobily,hlavně při
startu a podle servisního experta z Jawy,kterého jsem zpovídal a který toto
provedení ve světě zažil to komentoval slovy...Jedno velké neštěstí.Motorku mám
ve stavu rozebraném,tak to nemohu posoudit ale jo to určitě zajímavý stroj. [jwm] 11.04.2007 |
| Myslím monty, že tomu tak není. Co jsem viděl držáky na lucas u califů, tak bylo
světl větší než držák. To v tomto případě neplatí. To by mohl potvrdit Martin. [vokac] 10.04.2007 |
| To zadní světlo je podle mého názoru na Kalifu,ale má uřezanou přední nožku . [MONTY] 10.04.2007 |
| Ahoj Luc ! Nee , ROAD KINGa jsem nikdy nevidel . To v cestovnim provedeni o
cem jsem psal byly opravdu klasicke Jawy 350 modely 362 Californian IV.
Oilmaster v US verzich . Tzn. s BOSCH svetlometem , se zadnim LUCASem , v
cerno-cervenem provedeni s pruhem tak jako ta 250ka dole , ale s cernymi
blatniky a s 634kovymi blatniky vepredu . Domnivam se , ze ROAD KING byl
zrejme opravdu asi jen pro Kanadu , protoze zadne dobove zpravy z USA se o nem
nezminuji . Take blinkry a padaci ramy zadne Jawy v USA az do pocatku modelu
634 nemely . "Blinkrovalo" se tehdy u Jaw hlavne asi v Kanade . [Martin Samson] 10.04.2007 |
|  jěště jeden pohled [Vokac] 10.04.2007 |
|  To Martin: To bylo vyčerpávající. To Monty: Tvůj názor je, že na té foto
361 s oilmasterem je stejné víko a čerpadlo jako na 362. To Honza: Už jsem
si tu knihu stahnul, ale moc tam navíc není. To ALL: Koupil jsem Lukas i
držákem, ale nevím na co patří. Calif to není určitě. Prosím o radu. [Vokac] 10.04.2007 |
|  To Martin Samson : K tvé poslední části příspěvku - je pravděpodobné že se
jednalo o typ 361 Road king, který měl plechařinu později dávanou na
Californiana, odpovídali by tomu i řídítka bez hrazdy. [Luc] 10.04.2007 |
| Mozna u meho Califa zapomeli ve vyrobe cerveny pruh od vicka dopredu nalepit
anebo se minulemu majiteli podarilo jej opatrne strhnout - nevim . Ale je fakt ,
ze kdyz koukam na dobove materialy tykajici se modelu 362 Californian IV. v US
verzi ktere mam , tak na dvou fotografiich lze dobre videt cerveny pruh i od
vicka nadrze smerem dopredu . Jsem presvedcen , ze zlate linky podel techto
pruhu alespon u US verze nebyly , protoze jsem videl ( sice prez net , ale
kvalitni foto ) dost Californianu IV. ve velmi zachovalem stavu a po linkach
kolem pruhu ani pamatky . To by me urcite prastilo do oci . Nalepky
CALIFORNIAN a OILMASTER mam presne na puvodnich mistech . I kdyz tam mam repliky
, tak slo pri urcitem uhlu pohledu a svetla dobre rozeznat , kde byly puvodni
nalepky . Minuly majitel je z neznameho duvodu strhal a slo tez rozeznat
skrabanecky po nehtu v rozich samolepek . Co se tyce US verzi
Californianu , tak tyto nemely blinkry asi zadne . V zadnych dobovych letacich a
testech Californianu pro USA se blinkry neobjevuji a ani jsem je na zadnych
typech Californianu z USA zatim nikdy nevidel . Videl jsem tez dva
velmi zachovale 362 Californiany IV. s par stovkama mil u americkych majitelu a
je zajimave , ze u obou uvadeli majitele rok vyroby 1974 a je jeste zajimavejsi
, ze jeden byl v cestovnim provedeni tak jako ta 250ka na fotce zde dole - tzn.
ze mel vyfuky nezalomene nahoru , ale vedene klasicky dole a riditka bez vystuhy
/ hrazdy . Ten druhy mel jen ty riditka bez vystuhy / hrazdy , ale vyfuky
zalomene . Oba vypadaly naprosto originalne . [Martin Samson] 10.04.2007 |
|  Fotky jsou z Gomolovy knize o Jawě. Je tam i první verze Califu. [Honza] 09.04.2007 |
| Víka na všechny 350 jsou vždycky stejné. Ale pozor,na 250 je jiné,a je jiné
na model 353 a jiné na model 559,590 a 592. [MONTY] 08.04.2007 |
| Za povšimnutí u Honzovo foto je i provedení zlatého linkování na zadním
blatníku. [vokáč] 08.04.2007 |
|  Tak koukám, že pán nekecal. Vypadá to na verzi pro US - LUCAS+Bosch, sedlo a
umístnění klaksonu je jako na foto co jsem našel v toliho materiálech. Myslíš,
že je víko motoru totožné s 362. Pán mluvil i o jiném víku a todle vypadá jako z
362. Pěkný úlovek, z jaké je to literatury? [vokač] 08.04.2007 |
|  Jawa 350/361 Californian III s Oilmasterem, pravděpodobně prototyp. [Honza] 07.04.2007 |
| Souhlasím, blikry jsou věc vkusu. [vokač] 06.04.2007 |
| jwm. S alternátorem by to byl californian II o kterém píše v knize o Jawách
Dočkal. ty o nějakém víš? [Aleš] 06.04.2007 |
| For Vokač,je to otázka vkusu,podle mne tyto blinkry sluší lépe revmaplechům.Foto
je tovární dobový plakát.Co se týče typu 360/361,tak vím o motocyklu s
alternátorem a usměrňovačem ale o používání oilmasteru u tohoto typu nic nevím. [jwm] 06.04.2007 |
| Zaslechl jsem od jednoho pána, že se dělal i typ 361 v olmastru, ale jiný než
362. Slyšel o tom někdo [Vokac] 06.04.2007 |
| Dík za info na tachometr. Asi to nechám na odborníky. Blinkry jsou příšerný, té
motorce vůbec nesluší. Přesto je to pěkné foto. Kde jsi ho sehnal. [vokáč] 06.04.2007 |
|  Někdo tady dole řešil kdysi blinkry u Kalifornie,tak tady jsou. [jwm] 06.04.2007 |
| no a dá se u tebe Monty koupit jen ten rámeček ?nikde jsem ho na těch tvojich
stánkách nenašel dik [jara] 05.04.2007 |
| Dělám repliky nebo i opravy tachometrů,včetně nových rámečků a stupnic -
www.montyjawa.cz tel 777 642 034 [MONTY] 05.04.2007 |
| Sundaval jsem ho na dvou tachometrech. Jednoduše jsem to vespod opatrně
"oddloubal" tak aby se to té viditelné části nijak nedotklo. Jako
původní už to nebylo ale vypadalo to celkem dobře a když si s tim dáš hodně
piplačku třeba to bude hodně dobrý. Ale nějaký lepší způsob bych
taky uvítal. [Garlox] 05.04.2007 |
| Renovátor tachometrů odkudsi ze Slovenska (Stará Turá či co) jezdí pravidlně na
všechny větší burzy do Čech. Kontakt ani reference na něj ale nemám. [Tom] 05.04.2007 |
| Pánové prosím o radu. Jakým způsobem sumdám a zase nandám chromový rámeček z
tachometru aniž bych ho moc nepoškodil? Nebo se tomu někdo věnuje profesionálně? [vokač] 05.04.2007 |
| Tak správně. Někde jsem viděl nápis calif.. na olejové nádržce zároveň s
olejoznakem, někde o něco výš a tak podobně různě proházené. Na mém califu 350
už nic nezbylo. Na 250 je nějaké torzo, ale tam to mohlo být jiné a je tam z
obou stran nápis calif... [vokáč] 28.03.2007 |
| Vokac asi myslel kde přesně, jestli uprostřed nebo níž.... já mam ještě
zbytek obtisku Californian původní a na olejovce je vidět přesně místo kde
nálepka byla, tak bych to moh někdy vyfotit. Jo a někde níže jsem
psal, že pruh na nádrži mam jenom k víčku ale to jsem nerad kecal, je i za
víčkem ke krku řízení. [Garlox] 28.03.2007 |
| Nálepky by myslím měli být na olejovce Oilmaster a u baterie Californian [TOLI.] 28.03.2007 |
| A co téma umístnění samolepek Oilmaster a californian. Každý to má nějak jinak. [Vokac] 28.03.2007 |
| docela to tu zhoustlo. To snad nebude tak horký. [Vokac] 24.03.2007 |
|  Já bych to h...o rád pořádně rozmáz a chtěl bych nějaký hmatatelný důkazy.Nezlob
se na mě ale to je takový jedna paní povídala.Jako slovo do pranice přidávám
fotky nerenovovaného califa.Ale je taky možné že se mýlíme oba a u každého kusu
tomu bylo jinak.Tímto bych chtěl vyzvat přispívající aby se aktivně zúčastnily a
přidaly své postřehy.Snad se dobereme k nějakému závěru. [TOLI.] 23.03.2007 |
| No zakazovat někomu komentář je trochu divný, zvášť na fóru....... na
fotkách který posílal Martin S. zmiňované linky nemá, já mam původní lak a taky
je tam nemam ale zase se dělalo takový množství modifikací, že třeba na
některých byly (třeba v určitém období nebo na nějakých luxusnějších verzích
atd.) Určit to jednoznačně asi nedokážem. [Garlox] 23.03.2007 |
| To Toli: pokud určitě nejsou správně linky uprostřed nádrže, pak víš víc, než
starý jawský lidi včetně paní, která nalinkovala tisíce kusů.... prosím bez
dalšího komentáře, nebo tady z toho zase vznikne debata o h...ě..... [tony] 23.03.2007 |
| Může to být správně to nepopírám ale správně rozhodně nejsou ty linky kolem
červenýho pruhu. [TOLI.] 23.03.2007 |
|  Toto je správná verze [tony] 23.03.2007 |
| Ano na to jsem zapoměl.Na kulatém blatníku linky jsou a na hranatém nejsou. [TOLI.] 23.03.2007 |
| A co přední blatník? Na tom hranatějším co se dávali později určitě linky
nejsou ale na tom kulatějším si myslim byli. [Garlox] 23.03.2007 |
| Vokac: Zlatý linky jsou akorát na zadním blatníku a nádrži.Na nádrži pouze kolem
chromů.Červený pruh je 25mm široký a je na předním blatníku a nádrži. [TOLI.] 23.03.2007 |
| Jak je to se zlatýma linkama? Kde jsou a kde zase nemají být. [Vokac] 23.03.2007 |
| To je ten muj. Kde jsi sehnal to foto. [Vokac] 23.03.2007 |
|  Tady na tý 250 je taky jen od sedla k víčku.Koukal jsem i do dobových obrázků
ale nikde to není zřetelně vidět. [TOLI.] 23.03.2007 |
| Na foto 250 od aleše co je níže vypadají pruhy že jsou přes celou nádrž. [Vokac] 23.03.2007 |
|  Mám to přez celou nádrž, a vypadá to původní, je to ale 250 ne olmaster. [Vokac] 23.03.2007 |
| TOLI: Mam Califa taky z Rakouska a ten pruh tam je taky od víčka k sedlu.
Sice už byl asi přelepenej ale tak to asi bude orig. [Garlox] 22.03.2007 |
| Vokac: Je omšelý, ale i tak moc hezký. Ten by šel v pohodě dát na
veteránské značky. [Petr Kropáček ml.] 22.03.2007 |
| Vokaci prosimtě jak vypadá ten pruh přes nádrž?Je přes celou nádrž nebo jen od
sedla po víčko?Ptám se na to protože Martin Samson mi posílal fotky svýho kalifa
a tam je jen od sedla po víčko tak by mě zajímalo jestli je tomu tak u všech
califů. [TOLI.] 22.03.2007 |
| Tento je z itálie i s doklady. Právě se ho snažím dostat na značky. byl téměř
kompletní, ale jak píšeš je dost omšelí. Postupovat? Nový lak chromy el
atd. Motor se zdá být dobrý ten nechám. Je tam najeto asi 12000 tis. [vokac] 22.03.2007 |
| Odkud je vozí? Dle světla bych soudil někde z Evropy. U jednoho uváděl Itálii.
Jak budeš s tím tvým postupovat? Zdá se býti kompletní, ale dosti omšelý. [JB] 22.03.2007 |
|  Moje 250 od toho samého pána. [vokac] 22.03.2007 |
|  Ty dlouhé tyče jsou prý originál a jsou kvůli brašnám. Je to ta silnější verze
č. motoru - 2065 a opravdu z roku 1974 jedná se o poslední kousky. Mám od toho
pána califa 250 z roku 1971 a má číslo motoru 690. [vokac] 22.03.2007 |
| Na tý dvěstepadesátce za 58tkč jsou nějak podezřelý ty dlouhý tyče zadních
stupaček.Světla a přední blatník by rokem odpovídaly. [TOLI.] 22.03.2007 |
| Je to tak, už jsem od toho pána něco kupoval. [vokac] 22.03.2007 |
|  Viděli jste ty Calify v inzerci? Za tuto 250 chce 58 tisíc. Docela mi u ní
nesedí rok výroby 1974 a ty rovné doutníky. Co vy na to? JWM: nejsou to ty
z té várky o které jsi psal? [Aleš] 22.03.2007 |
|  Tak znova to foto. [TOLI.] 20.03.2007 |
| Arny: Na policejního Califa patří tachometr do 140,viz.foto.Jinak pokud
potřebuješ poradit ohledně policejního Califa doporučuju Hanze-velmi ochotnej
člověk ( http://hanzovistranky.webzdarma.cz/ ) Vokac:Blešák je prostě
bleší trh v Praze na kolbence(T-mobile park) je to každej víkend a seženeš tam
snad uplně všechno.Většinou tam bývají tak 2-3 prodejci se starými motocykli a
díly. ( http://www.blesitrhy.cz/ ) [TOLI.] 20.03.2007 |
|  Zdravím, nevíte někdo, jaký tachec patří na policejního Califa? Mám na něm
tachec do 140, ale nejsem přesvědčený že tam patří. Motorka vypadá nenapadená a
kupoval jsem ji od chlápka, co ji měl od policajtů a ten ho neměnil... [arny] 20.03.2007 |
| co je to za akci. Kdy a kde to je. Nejsem z Prahy. [vokac] 20.03.2007 |
| Asi před 3týdny jsem koupil califácký rychlopal v Praze na blešáku-pán měl ještě
jeden tak bys to mohl zkusit. [TOLI.] 20.03.2007 |
| Pánové, scháním califácký rychlopal, nezbyl někomu? [vokac] 20.03.2007 |
| Karburátor 2777 by měl být z byzona. [vokac] 19.03.2007 |
| To Viki. Z jaké části máš na mysli? [vokac] 17.03.2007 |
| Díky, kouknu se až v pondělí v práci. Dám určitě zprávu. [vokac] 17.03.2007 |
| Vse jsem dnes ohledne sani a tlumicu vyfuku nafotil i s rozmery , a ve ctyrech
mailech Vam ( TOLI , Garlox , vokac )poslal . Odepiste zda-li doslo vse . S
pozdravem [Martin Samson] 16.03.2007 |
| Ta hadice je origo ze zachodoveho splachovace ze 60.-70. let. jiz se neda sehnat
leda nekde od instalatera na vesnici. [viki] 15.03.2007 |
| teď si teda nejsem fakt jistej ale asi jsem se splet a mam taky 2772, omlouvám
se. Je možný že 2777 byl na Bizonu ale to si možná zase vymýšlím:-)Jinak kdybych
moh poprosit Martina S. když budeš v tom posílání dej do kopie i mě
garlox@seznam.cz moc dík. [Garlox] 15.03.2007 |
| Oprava: Mám karb 2774. Moje mail adresa patrik.vook@cz-smt.cz [vokac] 15.03.2007 |
| Záhada s filtrem je vyřešena. Byl jsem u nás v prodejně filtrů. Filtr CA-71PL se
už nevyrábí a jeho náhrada dle katalogu FRAM je CA-73PL, který je normálně v
prodeji. Já mám karb. 2772. Myslím, že je tam rozdíl pouze v hlavní trysce.
Tento typ má hlavní trysku č.98. Na rakouském califu je filtr a airboxu, ale mám
lampu bosch a chtěl bych postavit z druhého US verzi tak scháním věškeré info.
Prosím pošli foto těch krátkých tlumičů fotku. Ty špunty by na US verzi
opravdu být neměli. Ty moje horní tlumyče mě přijdou jako nějaký
bastl. Pošli prosím i foto motorky a jejich deteilů, jako trěba zlaté
linky červené pruhy. řídítka rukojeti, tacho. atd. To Garlox:
katalog typ karb. 2777 nezmiňuje [vokac] 15.03.2007 |
| I muj katalog uvadi u filtru FRAM CA-71 PL , ale na ty krabici je opravdu 73 ,
takze presne nevim o co jde ... . Ale oba filtry jsou uplne stejne a krabice
vypada take zcela puvodni 30 let stara, vybledla . Vzhledove se filtry shoduji i
s dobovymi fotografiemi Californianu I. a II. . Zitra je zkusim i s tou krabici
i s drzakem a hadici detailne nafotit . Mas jej vokaci z Rakouska a vz. filtr
mas v telese/airboxu - ze ? Karburator mam JIKOV 2926 SBDM-2772 (
hl. tryska 118 , voln. tryska 50 ) Dekuji vokaci za foto tlumicu
vyfuku , uz je mi tim jasne jak v Jawe vyresili tlumeni silnejsi verze > mam
tam totiz jen prave poloviny spodnich vyfukovych tlumicu z Tve fotografie .
Proste tam mam jen tu cast od 14,5 cm vpravo a jak uz jsem napsal - drzi na
trech prepazkach . "Spunty" v koncech vyusteni vyfuku jsem tam nemel
. Z jakeho Califa jsou prosimte ty horni vyf. tlumice ? Vse co jsem
napsal bylo na 99,9% provedeno ve vyrobe . Nikdo nic na mem Califovi
neopravoval, nepredelaval . Jen na nem jezdili a odstavili jej po ujeti 950-ti
mil , kdyz jim nejel pravy valec . Az ja v lonskem roce pri uvadeni do provozu
zjistil , ze fajfka prave svicky byla nepruchozi [Martin Samson] 15.03.2007 |
| Jasně, na trysky jsem zatím nekoukal ale číslo karbce mam 2926 JIKOV SBDM 2777 [Garlox] 14.03.2007 |
| Jaký máš číslo karburátoru? Rozdíl je poze v použité trysce. [vokac] 14.03.2007 |
| Vokac: ty máš tu slabší variantu? Je zvláštní že v orig. dokladech mam
psaný 25,5 koní a podle čísla karburátoru je to ten silnější ale filtr mam ten
zavřenej. Na vložky vejfuků se zatím podívat nemůžu. jestli možná ten filtr
někdo z předešlých majitelů nevyměnil. [Garlox] 14.03.2007 |
| Filtr fram uvádí katalog CA 71 PL a ne 73 PL. Je to překlep? [vokac] 14.03.2007 |
| Garlox: určitě se rád se podělím. [vokac] 14.03.2007 |
| Leopolde to mě nenapadlo, jeto fakt podobný. [vokac] 14.03.2007 |
|  Výfukové koncovky z mých califů. [vokac] 14.03.2007 |
| Dobré info Martine. Nebylo by možno poslat pár detailních foto tohoto držáku
filtru včetně vlnovce, v rozebraném stavu a jak je to umístněno pod sedadlem,
aby se to dalo podle toho vyrobyt. Nebo rozměrový náčrtek atd. [vokac] 14.03.2007 |
| Myslím, že motorka jako je Calif by si zde zasloužila vlastní "téma"
jako má např bizon nebo 500 ohc. Co vy na to kalifáci. [vokac] 14.03.2007 |
| Vlnovcová spojka se dá použít z Mustanga,jen je potřeba uříznout myslím
3vlny.Guma je benzínu odolná a je to jako originál [Leopold] 14.03.2007 |
| To vokac : tak ty vlozky prosim zmer . Zajima me to jen tak pro informaci .
Otevreny filtr mam puvodni FRAM a je velmi zapraseny tim jak motorka 33 let
stala . Pri lonskem zprovozneni motorky jsem do ni namontoval novodoby FRAM CA
8141 , ktery je prumerove plus minus stejny , ale je delsi , coz jsem vyresil
seriznutim . Az na podzim koncem rijna se mi podarilo sehnat jeden novy orig.
FRAM ze starych zasob v puvodni krabici . Ma oznaceni FRAM CA-73 PL , je uplne
stejny jako ten puvodni a na krabici je psano pouziti ve vozech FIAT : 600 , 600
D , 600 MULTIPLA . Z ceho je pouzita ta vlnovcova spojka - nevim , tezko
rict ... je mi nejaka povedoma , ale do ceho mohla byt jeste montovana to
opravdu nevim . [Martin Samson] 14.03.2007 |
| čau Vokaci, já mam taky oilmastera z rakouska v původním stavu. Když tak si
můžem vyměnit zkušenosti, když bude třeba, i když já jsem zatim neměl moc
možnost s ním něco dělat. [Garlox] 13.03.2007 |
| To Martin: Zítra můžu poslat foto. Mám jednoho rakouského olmastra před
renovací v původním stavu a vložky jsem z něj ještě nevyndaval. Alespoň zjistím
co tam vlastně je. Otevřený filtr fram máš původní, nebo je to něčím nahrazeno.
Co vlnovcová spojka mezi karb. a filtrem, z čeho je použitá. Můžeš poslat nějaké
foto? [vokac] 13.03.2007 |
| Ahoj Vokaci ! Mam silnejsi verzi 362 Californiana IV. a jeji vlozky tlumicu
ve vyfucich jsou dlouhe rovnych 15 cm a ulozene jsou ve trech prepazkach .
Zajimalo by me zase jak vypadaji vlozky ve standardni verzi . [Martin Samson] 12.03.2007 |
| Nevíte, jaké jsou změny na vložce výfuku pro silnější verzi oproti standartu. [vokac] 12.03.2007 |
| Jawa 250 Californian III nebo IV údajně dovezená z Itálie je někde v inzerci na
prodej za 37000Kč. Stav nic moc, ale zdá se být kompletní. [JB] 06.03.2007 |
| Po dvěstěpadesátkách jsem se moc nedíval ale jsou to normální Kalifornie
IV.Pamatuji si,že jsem tam také viděl Jawu 350 sport co měla masku z
Libeňáka,taky dovezenou ze států,označení supersport SS.Mám zamluven druhý
nejhezčí kus Kalifornie z té várky ale jestli budou na prodej ostatní to
nevím.Láká mě na tom to,že je to skoro úplně nový stroj,sotva zajetý a má akorát
prasklé zadní sklíčko Lukasu ale to je k tomu nové náhradní.Jsou k němu průvodní
listy,včetně celních,místo původu/USA/atd.Co mě zatím zrazuje je cena ale asi to
překousnu.Ty dvěstěpadesátky kdyžtak taky nafotím. [jwm] 06.03.2007 |
| Ty 250 jsou jaké verze? Mám pocit, že u nás se žádné nevyskytují. Budou na
prodej? [Aleš] 06.03.2007 |
| Taky rád vzpomínám na Jugoslávskou ulici,sedlo na pětistovku Jawu mě v r.1981
stálo 50kč.Jinak vývozní Kalifornie model USA pokud vím blinkry neměla.Viděl
jsem 6ks Kalifornií dovezených nedávno z USA,3ks 250ccm a 3ks 350ccm a žádná
blinkry neměla.Zarazil mne jen přední blatník,který sice měl chromované obruče
ale tvar měl takový hranatý jako první 634.Kolena mají na šrouby,vpředu
Bosch,vzadu Lucas.Řidítka jsou z hrazdou.Zajímavé je,že nejvic mají najeto od
650 do 2700 mil.Krásný zážitek vidět v r.2007 skoro novou nerenovovanou do
detailů původní motorku.Až budu mít fotky,dám je sem ať se taky pokocháte. [jwm] 06.03.2007 |
| Někdy v letech 81/82 jsem vlastnil Bizona 350. Jezdil jsem do Jihlavy a do Brna
skoro každý měsíc.Stejně to nepomohlo a tak jsem ho prodal,ale nakoupil jsem si
alespoň jiné díly.Jen si pamatuju tu obrovskou kůpu rámů asi na ČZ která byla
naházená ve dvoře.Mohla mít tak čtyři metry. [standa] 05.03.2007 |
| Možná to tak nevyznělo, ale kdybych já v té době měl peníze na investování, tak
jsem to tam vykoupil všechno já :-( Kdy vlastně ta Mototechna byla
uzavřena? [JB] 05.03.2007 |
| Ahoj, já mam Califa z roku 1973 a přední blatník už mam taky ten hranatější. A
dokonce kolena výfuků na takový ty vnitřní matice jako u 634. [Garlox] 05.03.2007 |
| A zkuste so to postavit obráceně - kdyby to nekoupil nikdo,skončilo by vše ve
sběrných surovinách,stejně jako vše ostaní,co zůstalo na Jugoslávské po roce
1990 [MONTY] 05.03.2007 |
| Jó Mototechna v Brně na Jugoslávské.... To byly časy. Olejová čerpadla po
25Kč a byla jich tam celá hromada. Olejové nádržky, světlomety, prostě
všehochuť. Nový motor 634 a kde co dalšího. A bylo to tam několik let, než se to
vykoupili překupníci. Já byl kolem roku 1990 student a zmohl jsem se tak na
nákup jednoho čerpadla. Ono totiž tou dobou schánělo úplně něco jiného.
Například baterie 6V, 4,5 Ah v roce 1990 se ještě prostě nedala sehnat.
Kamarádovi se vyplatilo jet pro náhradu - 6V/14Ah až do Nových Zámků. Kdo
tenkrát měl peníze a zkoupil přebytky Mototechen, o které stejně vůbec nebyl
zájem, ten z toho žije možná dodnes. [JB] 05.03.2007 |
|  Já zatím používám klasickýho československýho žaluda :-D a v sobotu jsem na
burze koupil skvělý kožený rukavice vypadají uplně stejně jako vozil můj děda na
kejvačce. [TOLI.] 05.03.2007 |
| Zrcatko je opravdu dosti podobne jako na starych ceskych autech , asi pujde o
cs. vyrobu . I ten plast z jeho kloubu vyleza stejne tak jako pamatuji na
zrcatku nasi Skody 100 . Helma je barevne pekna a pruh stejny jako u
Califa , jenomze je to moderni SHOEI a tim padem i moooc vnejsimi rozmery
velika a tou velikosti nehodici se ke starym motorkam . Bohuzel az pozdeji jsem
zjistil , ze Cina vyrabi spousty krasnych a levnejsich retro-prileb , ktere
nemaji tak silnou absorpcni vrstvu jako moderni prilby a tudiz maji i vnejsi
rozmery shodne s brilbami drive vyrabenymi . Koukni napr. na www.ebay.com >
zadej "JP Helmet" anebo "felelshop" [Martin Samson] 05.03.2007 |
|  Jinak to tvoje zrcátko vypadá podobmě jako na škodě 100-110 viz foto.Jo a máš
super helmu :-))) [TOLI.] 05.03.2007 |
| Já mám rok 1970 takže lízátko, 1)bosch a lucas nebo 2)pal takový ten vývozní a
vzadu taky pal. [TOLI.] 05.03.2007 |
| O lampě bosch si zatím můžu nechat zdát(překupníci za ní chtějí víc než za kolik
jsem califa koupil)to si ze svého studentského rozpočtu nemůžu dovolit.Do léta
bych chtěl vyjet.Během léta snad vydělám nějakou korunu tak bych jí mohl
investovat do Boschky a lucase.Ted mám připraven český Pal stejný jako na 634 a
oba dva typy blatníků.Takže nejdřív budu asi jezdit s hranatým blatníkem lampou
Pal a zadní taky Pal,a později tam dám lízátko boschku a lucase. [TOLI.] 05.03.2007 |
| Posilam ti TOLI jeste vice foto mailem . Jeste o tom zrcatku : prislo mi
divne , ze guma rukojeti je pro nasunuti bocniho zrcatka amatersky uriznuta (
jakoby tupym nozem ... ) . Zrcatko samotne neni doplnek vyrobeny v americe ,
protoze zavit klinovych rozperek v nem je na metricky sroub M8 . Klinove
rozperky jsou plastove a svym prumerem pasuji presne do vnitrku riditka . Ze
zrcatka se neda vycist o jakeho vyrobce jde . Podle vseho mi pripada , ze
zrcatko mohlo jit v bedne uz s motorkou primo z Jawy a dealer jej pak
zakaznikovi namontoval ci nenamontoval . Plast svetlometu mam Bosch
, ale primo lampa v nem je am. vyrobek firmy GENERAL ELECTRIC s zarovkou , ktere
je nedemontovatelna a je soucasti lampy . Puvodne jsem myslel , ze zde nekdo uz
lampu menil , ale prislo mi divne , ze ramecek svetlometu je pekne pochromovan
az po prostrihnuti trech aretacnich vylisku , ktere zajistuji lampu proti
pootoceni . MONTY mi pozdeji potvrdil , ze v Mototechnackem vyprodeji v Brne na
Jugoslavske ulici byla velka hromada levnych lamp GENERAL ELECTRIC jeste mnoho
let . Na pozdejsi motorky urcene do ameriky je tedy podle vseho primo v Jawe
montovali . Jen tak jsem se o tom vsem zminil , protoze na vsech ostatnich
( ale pravdepod. starsich ) Californianech , ktere jsem dosud na netu videl byl
blatnik zaobleny "lizatko" a lampy svetlometu byly take BOSCH s
vymennou zarovkou a vymennym sklem . To jen tak , ze kdyby jsi BOSCH lampu (
anebo "lizatko" blatnik ) napr. nemel nebo nemoh sehnat tak ta
GENERAL ELECTRIC je vlastne take original a mozna ji jeste nejaci prekupnici na
burzach prodavaji ... . [Martin Samson] 05.03.2007 |
| O tom blatniku jsem se chtel take zminit , ale potom jsem na to zapomnel .
Califa mam vyrobeneho 10/1972 a mam tam jiz blatnik hranaty , ktery je myslim
shodny s typem montovanym na Jawu 634 [Martin Samson] 05.03.2007 |
| Ještě Martine prosím tě jaký máš vepředu blatník?Z fotek to není moc dobře
vidět. [TOLI.] 05.03.2007 |
| Díky moc Martine.Koukal jsem na to a ještě že jsem se ptal právě tebe protože na
fotkách již renovovaných califů to bylo uplně jinak-tedy špatně a já bych ty
chyby zopakoval taky nebýt tebe :-) [TOLI.] 05.03.2007 |
| Ahoj TOLI ! Uz jsem Ti vse poslal emailem . Podle vseho sly do Ameriky
Californiany opravdu bez blinkru . Zrcatko ktere tam mam je podle vseho
dodatecne montovany doplnek . S pozdravem [Martin Samson] 05.03.2007 |
| Ted jsem si všimnul že blinkry jsou vlastně uvedeny v katalogu náhradních
dílů-jsou to ty panelkový co jsem už uváděl. [TOLI.] 04.03.2007 |
| Lucase mají na www.motoren.sk bude to asi replika. [TOLI.] 02.03.2007 |
| Já už těch 7,ř dal ale mám tam jiný tachometr. To ještě musím zjistit kam patří,
nyní scháním zadní lukas. Ten by nemusel být takový problém. Doma na kalifu mám
taky to světlo z fotky. [vokac] 02.03.2007 |
|  Mám jednu fotku kde je calif určitě z německa a má vepředu boschku a vzadu Pala
velkýho(na letácich neckermann to bohužel není vidět). Musím však nouzově stavit
z toho co mám.Mám přední světlo Pal s malým tachometrem jako na prvních 634 a
zadní normální velký Pal jako na panelkách.Až se však objeví Boschka za rozumnou
cenu tak po ní určitě půjdu(zatim se mi nechce dávat 7,5 nebo dokonce 10tisíc za
světlo) [TOLI.] 01.03.2007 |
|  Blinkry a zrcátka mě moc neberou, takže je tam asi nedám. Jaká byla verze
pro NDR. Taky s boschem a lukasem. Posílám jeden orig americkej. Je někde u
pardubic. [vokac] 01.03.2007 |
|  S blinkrama je to tak že v žádných oficiálních materiálech blinkry nejsou-Svět
motorů,Neckermann,Supercyccles,letáky American Jawa ltd.Prostě nikde.Ale pokud
pak koukáš na obrázky ze současnosti tak všichni califorňani blinkry mají.Já
osobně budu dávat blinkry z ryze praktických důvodů-stejně jako zrcátko který se
taky nikde nevyskytuje.Barvy zatím nevím ale budu to muset vypátrat-lakování mě
čeká velmi brzy. [TOLI.] 01.03.2007 |
| Stavím US nebo spíš NDR verzi :-) protože mám český papíry,štítek v němčině a
barva rámu byla černá a zbytek se nedochoval.Upravit výfuky a dát jiný filtr už
je téměř nepodstatná a neviditelná věc. Pro Vokace:Psal jsem mail Martinovi
Samsonovi to je ten ze chicaga kde sehnal originál US califa aby mi oměřil tu
šířku pruhů a zjistil ty linky.Ta na obrázku je fakt nějaká divná-samozřejmě
patří hrazdy a kryt karbece nee.Díly navíc nemám naopak mi ještě něco schází
např. blatníky,držák blinkrů a tlumič řízení.Nevěděl bys o něčem takovém? [TOLI.] 01.03.2007 |
| Pro Aleše: Proč US verzi - protože je nejsilnějsí. Pro Toliho: Taky
bych rád znal šířku pruhů, umístnění zlatých linek atd. Znáš odstín barev dle
RAL nebo podobně? Měli všechny califi do US blinkry. Co ta první fotka.
Motorka nemá hrazďáky a má kryt přes karburátor?? Máš nějaké díly na prodej? [vokac] 01.03.2007 |
| Proč stavíš US verzi? Na papíry to tím pádem nepřihlásíš. Nebo se snad u nás
dala US verze koupit? [Aleš] 01.03.2007 |
|  ČZ trail s Lucasem vzádu. [TOLI.] 28.02.2007 |
|  A teď důkazy místo slibů.Světlo bosch s tachometrem Pal v mílích
100mph.(Californian 250) [TOLI.] 28.02.2007 |
| Můj předchozí příspěvek je bezpředmětný (asi jsme psaly příspěvky
zároveň)omlouvám se.A teď k věci do lampy Bosch se dával tachometr Pal do 160kmh
stejný jako na Jawě 500ohc.Do otevřené verze se používal mikrofiltr FRAMM.O
uspořádání vložky zatím nic nevím.A zadní světlo Lucas se používalo na většinu
vývozních typů na Mustanga,90 Roadster cross,čz477,čz trail a Calif. [TOLI.] 28.02.2007 |
| Jinak Vokaci klidně se zeptej veřejně když budu vědět tak ti poradím a když ne
(leccos mi mohlo uniknout)tak aspoň budu vědět že takový problém existuje a bude
se tím zabývat. [TOLI.] 28.02.2007 |
|  V renovaci se dostávám do fáze přípravy na lakování a potřeboval bych vědět jak
široké jsou ty červené pruhy přez nádrž a blatníky a jestli ještě náhodou nejsou
přechody barev linkovány.Dělám vývozní USA provedení jako na obrázku akorát s
černým rámem. [TOLI.] 28.02.2007 |
| Pro JB: např. použitý tacho do lampy bosch, z čeho se dá použít vzduchový filtr
pro silnější verzi, v čem jsou jiné výfuky a vložky uvnitř, kde se ještě použila
zadní lampa lucas a pod [vokac] 28.02.2007 |
| Pravověrný český motorkář by něco takového nemohl udělat.Prostě děs! [mobo] 28.02.2007 |
| Co potřebuješ vědět? [JB] 27.02.2007 |
| Kdo mě poradí s americkým provedení Jawa Californin 362. Toli má sice pěkný
materiálu na netu, ale mám další zvídavý dotazy. Děkuji za každý kontakt nebo
info. [vokac] 27.02.2007 |
| chce se mi brečet [skibik] 24.02.2007 |
| Taková škoda takhle skurvit takovou pěnou motorku. Asi neví jakou to má u nás
cenu. [Parkán] 22.02.2007 |
| Je tam danej nějakej stabilák bez převodovky ani tam neni kam dát řetěz. To muže
být upnutej do svěráku. [Milan] 21.02.2007 |
| víš co, dát jkejkoli dieselovej agregát do jakýkoli motorky dokáže kde kdo, jen
na to musí mít [WJohnie] 08.02.2007 |
|
|