MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315875 příspěvků |8161 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 24 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa | Diskusní téma 13.4.2024 10:41  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Dobové foto


 Zase jedno dobové foto pro zajímavost. Poznáte někdo přesně typ a rok výroby? A myslíte, že na tom mohl jezdit bez výfuků... :) ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Napsal jsem to zle, moje foto-kopie je z 90tek... origonál je určo z 30 let. A je to titulní strana časopisu. Už sem se dozvěděl více.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023
Odpověď  Dolin, za mě jsou to 30 léta, možná je to přímo fabrická fotografie.    [P.]   17.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  V archivu mám toto foto (pravděpodobně vzniklé v 90 letech???) a chtěl bych se zaptat, jestli někdo nemá info odkud originál snímek pochází? Byl někde otištěn? Má jej v archivu nektrá redakce? Rád bych jej použil v knize a netuším na koho se obrátit.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2023
Odpověď  dvojsedla byla uz v anglii v polovine 30 let. Vyrabela je firma Lycett a byli vyvinuty na zavodnich motorkach pro TT. Byli jen na par strojich, ale fotky nekde mam. Je to jine nez tohle, tohle si netroufam rict jestli ho vyrabela nejaka firma ci sikovny remeslnik. Rozhodne krasne fotky.
Jeste poznamka ke scanum, nemohl by si to naskenovat i s lidma? Nebo je fotka takhle blbe orizla? Mimochodem, i podle obleceni se da hadat doba. Nevyznam se v tom, ale urcite sou lidi kteri sou schopni to urcite presnejc. Skusil bych kontaktovat Umprum muzeum v Praze, budou tam kuratori prez dobove obleceni.    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  K těm stupačkám - prošel jsem různé jiné fotky a tohle je například stupačka "ala kývačka" na předválečném fotu motorky ČZ [Michal14)...
Potvrzuji, ´přesně ty samé mám na ČZ 175/1938    [host]   14.12.2011
Odpověď  No jasně GOODYEAR to bude ono, myslím že to je určitě ten nápis nahoře, že mě to nenapadlo...    [Michal14]   14.12.2011
Odpověď  Ta pneumatika je asi Godyer.    [j]   14.12.2011
Odpověď  jestli sem dobre koukal na netu, tak RZ co je na motorce se davali v letech 1932-1940    [Foglik]   14.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tohle je pro srovnání zadní část sedla z 500OHC. Je o dost širší a zadek je rovný, žádné vykrojení na blatník nemá.
Proto si myslim, že sedlo i stupačky sice na první pohled připomínají poválečné jawy, ale jde spíš o něco jiného...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, podle mě ten nápis začíná CO..., to by sedělo (ale zdá se mi delší)
Jinak k tomu sedlu - tohle je detailtoho tuningového sedla. I když si odmyslím ty řemeny pro přidělání k blatníku, sedlo z OHC to není. Všimněte si, že je zhruba stejně široké jako blatník (na li užší) a vzadu má obloukové vykrojení kopírující tvar blatníku...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Odpověď  Podle vzorku bych řekl, že je to COKER.    [laris] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díval jsem se taky pod drobnohledem na ty gumy, ale fotka není až tolik ostrá. Vyluštil jsem jen nápis "ALL WEATHER" který je dole pak je zřejmě směrem dopředu rozměr pneu a pak značka, ale tu jsem nerozluštil. Možná to někdo z obrázku pozná. Podle vzorku to ale barum supersport apod určitě není. Zadní pneu je dtto.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je zas velmi podobný typ sklopné stupačky na předválečném fotu motocyklu BSA...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  K těm stupačkám - prošel jsem různé jiné fotky a tohle je například stupačka "ala kývačka" na předválečném fotu motorky ČZ    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Odpověď  Tahle fotka je tady na foru také . ..
http://www.veteranforum.c z/photo.php?photo=photos/ 2009/0905082751.jpg    [radek]   13.12.2011
Odpověď  No je to zajímavá detektivka z jakých je to let.Zkus se podívat pod lupou na výrobce pneumatik.Ta starší bude asi kudrnáč nebo baťa a jestli na té novější nebudou třeba barum super sport.Ty se myslím před válkou nedělaly, ale nevím to jistě.Třeba to něco napoví.??    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Moožné je samozřejmě všechno, já o vzniku fotek nic nevím, jak jsem psal objevil jsem je v antikvariátu. Nezdá se mi ale, že by to byly fotky z 50. a pozdějších let. Na obou je u motorky stejný majitel bez velkého rozdílu věku, obě fotky jsou na naprosto stejném "pohlednicovém" fotopapíře - zadní strana viz foto. Obě fotky proto byly nejspíš pořízeny +- ve stejné době. Samozřejmě kdyby bylo na fotce sedlo z OHC, a stupačky z kývačky, bylo by to jasné, ale myslím že např. to sedlo je spíš kanada podobná té na první fotce tohoto příspěvku. Také mi příliš nedává smysl to, že by někdo takto vytunil motorku a zárověň pečlivě obnovoval původní předválečnou v době kývaček už dávno neplatnou poznávací značku...
Pletivo a bílé cihly myslím nic nedokazují, obojí bylo před válkou běžné. Např. můj praděda přistavěl ke svému statku prasečák celý z bílých cihel a betonových tašek v roce 1913...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2011
Odpověď  S dovolením . ... Domnívám se, že ta renovace Rumpálu (a tedy i foto) byla provedena v pozdějších letech - sedlo z Jawy 500 OHC, stupačky spolujezdce z "kyvačky".
Plot v pozadí je drátěné pletivo a sloupky s (bílych ? ? ? ) cihel. Nejsem si jist
předním světlem, zda je stejné - tvar se mi zdá trochu jiný, ale těžko se to odhaduje.
Určitě jsou to moc pěkné a zajímavé fotky. Radost pohledět. Díky za ně !    [radek]   12.12.2011
Odpověď  Tak jsem si v jednom knihkupectví prolistoval knihu o histori poznávacích značek, která právě vyšla (myslím, že se povedla) a s překvapením jsem zjistil, že jsou v ní otištěny hned dvě z těchto mých fotek, které jsem tu pro zajímavost naskenoval. Je to důkaz toho, že cokoliv dá člověk na net žije si už vlastním životem...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tohle je ten (podle mě předchozí) ošuntělý stav.
V ošuntělé podobě měla motorka ještě původní nosič, přes který byla pro spolujezdkyni jen přehozena deka. Na fotce pěkné motorky už nosič chybí, místo něj přibyla vzpěra (podobná těm o kterých tu už byla jednou řeč) a kanada na blatníku. Schránka která byla původně na nosiči je namontovaná na zadní vidlici.
Není to moc dobře vidět, ale zdá se mi, že na ošuntělé motorce vidím ještě starší logo na nádrži (to s rámem), zatímco na pěkně chromované nádrži je už logo nové.
Přední SPZ má nepatrně jiný tvar písmen, takže to není tatáž jen v jednom případě už oprýskaná.
Je to myslím pěkný důkaz o renovaci provedené ještě ve třicátých letech...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem večer šel po ulici a co nevidím za výlohou antikvariátu - serii dobových fotopohlednic mimo jiné s motorkama. Samozřejmě jsem to tam nemohl nechat, naštěstí měli ještě otevřeno...
Na dvou fotkách je šťastný majitel rumpálu (v jednom případě i se šťastnou partnerkou). Zaujalo mě že zatímco na jedné fotce jawa září novotou, na druhé je dost ošuntělá se zrezlými výfuky, natřenou nádrží atd. Přitom se podle stejného majitele i stejné poznávací značky určitě jedná o tentýž stroj. Nejdřív jsem myslel, že na první fotce je motorka zánovní a na druhé po letech opotřebovaná. Ale když jsem pořádně prozkoumal detaily, jsem přesvědčen že je to naopak - že první byla pořízena fotka ošuntělého stroje a na druhé je tento stroj po dobové renovaci včetně drobného tuningu. Přišlo mi to docela zajímavé. Tohle je fotka motorky v pěkném stavu.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2010
Odpověď  No jasně, nevyjádřil jsem se přesně. Myslel jsem ten novější typ nádrže co má nahoře kryt, takže rám nehoře nevystupuje jako u starších modelů. Je pravda že sedlová nádrž to ještě neni, díky za upozornění.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2010
Odpověď  MICHAL 14.Obě nádrže jsou podrámové,z dvoutaktů má sedlovou Robot a Duplex.    [CZ]   27.09.2010
Odpověď  Pánové . . . měli jste pravdu, - lidová tvořivost,
nedalo mi-to, a po upozornění, že to není originál barva, jsem
(ač nerad) dál oklepal vidlici a našel . . . originál další barvu
ve spod. Chtěl jsem ji zachovat tak jak je a lámal si hlavu jak doplnit
chybějící části laku, tak to mám jednodušší. Díky za rady.    [radek]   15.09.2010
Odpověď  Jinak jsem si všiml, že ta strýcova motorka s chobotem na poslední fotce nemá ještě na nádrži plastický nápis Jawa, ale nádrž je hladká (nápis tam nejspíš byl ale jen namalovaný). To měly myslím motorky ze začátku, nevíte dokdy?    [Michal14]   15.09.2010
Odpověď  Souhlasím s tím, že vidlice pravidelně linkovány nebyly,
pravděpodobně šlo o vyjímku (za účelem reklamy, výročí či dar),
s obtížemi bych mohl dohledat i výrobní číslo, pamatuji si jen, že
ten motocykl podle v.č. byl původně "lidovka", dnes má velké bubny
a doutníky.
Skutečně těžko říct jak k tomu došlo . . . "lidová tvořivost"
dokáže hodně, ale ta se více zaměřovala na technické zdokonalení strojů,
ty "zlaté linky" co na vidlici jsou - už dostupnost té barvy . . .
Škoda, že mi nejde sem vložit fotky, rád je pošlu k posouzení.    [radek]   14.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak teda tohle je moje matka (ta s tmavšími vlasy) se svojí sestřenicí a bratranci jak testují strýcovu Jawičku. Je to focené až po válce, ale tu motorku strýcovi koupili jeho rodiče před válkou novou. Jěště v 70. letech byla odstavená u nás na půdě. Pak si jí odvezl nějaký známý. Zadarmo jak jinak, jak říká otec, takové krámy neměly žádnou cenu. Ostatně stejně skončila i ČZ 175 special, která byla prý krásně zachovalá - mimo jiné proto, že děda který si jí pořídil si nikdy neudělal řidičák aby na ní mohl jezdit... :) a tak stála desítky let pro změnu ve sklepě až si jí odvezl nějaký babiččin kolega z práce..
Jinak kdybyste z té fotky poznali něco bližšího o té Jawě budu rád...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2010
Odpověď  Radku, lidi si motorky vylepšovali, stejne jako dnes, jak pise Michal. Nemyslel sem to zle, je to kazdeho vec. Jinak krasne fotky, Michale, neco sem jeste hoď.    [Karel..]   13.09.2010
Odpověď  Pro Micha114 : ozvi se mi na mail, pošlu Ti pár fotek.
Nejde mi to sem vložit . . .    [radek]   13.09.2010
Odpověď  Nejsem odborník na předválečné Jawy a naprosto si netroufám tvrdit kam patří jaké linky. Mám ale zkušenost, že nalezené dochovalé díly nemusí vždycky svědčit o původním továrním provedení. Lidi si často a rádi svoje stroje vylepšovali a dělali to mnohdy dost profesionálně, tkže dnes je už takřka nemožné poznat co je původní stav a co dodatečný tuning.
Pravda je, že když jsem se podíval pořádně, překvapilo mě že na všech dobových fotkách předválečných Jaw 175 které mám je přední vidlice bez linek. (jsou to všechno originální fotografie, nic staženého z internetu). Na několika fotkách je ještě prastrýcova Villierska s chobotem - pravděpodobně jedna z prvních ještě s tím malým světlometem - a linky na vidlici taky nejsou.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2010
Odpověď  A jěště dodatek :
vidlice má levostranný záchyt . ..    [radek]   11.09.2010
Odpověď  Dotaz na Karla : co jsi tím pozdravem myslel ?
Já mám doma přední vidlici z Jawy - a ta má linkování .. . ,
domnívám se že jde jěště o původní stav, a je linkována !po obvodu vidlice!
(jejím okraji), nikoli uvnitř prolisů . ..    [radek]   11.09.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsem rád, že ta fotka vyvolala takovou diskusi :) tak přidám ještě jednu - pan Pernica na svém speciálu, tentokrát o něco novějším kousku se sedlovou nádrží.
Jinak jak můžete vidět, ani tady nejsou přední vidle linkované :)...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2010
Odpověď  Chobot se opravdu používal u lidovky do roku 1936.    [erik zubek]   11.09.2010
Odpověď  Vida, tak jsem to docela přestřelil, ale aspoň jsem rozpoutal diskuzi :-) Hádal jsem podle jedné tabulky změn kde je psaný "chobot" asi do roku 36, ale tam asi bude nějaká chyba... Ale doufám že jsem aspoň trefil že je to lidovka, kola vypadají že jsou ve stříbřence.    [Meela]   11.09.2010
Odpověď  Zdavim vsechny RENOVATORY, kteri linkuji predni vidlici.    [Karel..]   10.09.2010
Odpověď  Nádrž nového tvaru se poprvé představila u modelu Jawa 250 s motorem Villiers v únoru 1935, první zmínka o motocyklu 175ccm s touto nádrží je z října téhož roku.
"když se na silnicích objevily nové dvěstěpadesátky Jawa, každý obdivoval jejich krásný vzhled. Na prvý pohled se zalíbila jejich nádrž a její umístění v rámu. Se stejně upravenou nádrží dodávají se nyní i 175ccm. Mají robusnější vzhled a všeobecně se velmi líbí". časopis Jawa 10/1935, str.25    [erik zubek]   10.09.2010
Odpověď  Tak do kdy ? !    [radek]   10.09.2010
Odpověď  do roku 1934    [Michal.V]   10.09.2010
Odpověď  do roku 1935    [erik zubek]   10.09.2010
Odpověď  A dokdy měla jawa nádrž pod rámem ?    [radek]   10.09.2010
Odpověď  Paráda :-) Moc se v nich nevyznám, ale je to 175, tipuju že lidovka rok tak 36-37...    [Meela]   10.09.2010
 Přidat odpověď   (42) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006