MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314384 příspěvků |8042 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 178 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 31.3.2023 09:03  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 195
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3238      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 138      Příspěvků Příspěvků: 30011
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/216 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Volnoběžná tryska


 V několika příspěvcích je "vyčistit volnoběžnou trysku". Na fotkách je vylisovaná vložka šoupátkové komory, mám 2 dotazy - je volnoběžná tryska označená "C"? Co je to, co jsem popsal jako "B"?
A druhý dotaz: Koupil jsem pro vyzkoušení karburátor 2918HC, nechal jsem ho vyčistit ultrazvukem u 2KMoto, na špatně přístupných místech zůstal bílý povlak, je s ním zalepená volnoběžná tryska, jak ji mám vyčistit (prošťouchnout)? Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za odpovědi.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  1. Volnoběžná tryska je B, C je rozprašovací otvor volnoběhu, tam jde už směs se vzduchem.
2. Vykašlat se na ultrazvuky. Vložku vyklepnout otvor opatrně prošťouchnout a vyprat v benzínu nebo nitroředidle a vyfoukat.
Pokud je vložka a karbec moc ohnilý, zahodit a sehnat něco lepšího.    [Tomáš S]   11.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto ze spoda, přrdpokládám, že benzin do volnoběžné trysky jde odspodu otvorem "A".    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 T tlumič řízení


 Zdravím. Mám prosbu. Mohl by mi někdo přesně popsat pořadí složení dílů ( podložky ocelové, umělohmotné, pružné, s kruhovým a hranatým otvorem) v tlumiči řízení? Již jsem to na několika místech konzultoval a každý mi řekl jinou variantu. Nelze to ani vyčíst s fotografiích u prodejců ND. Uvítal bych nejlépe obrázek s popisem. Děkuji Petr P.    [Petr ProkopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dodatečně děkuji za informaci ohledně tlumiče. To složení je celkem jasné jak z katalogu, tak i z fotky. Také to vychází i z logiky věci. Jen mám problém se spodní čtyřkřídlou silnou podložkou a hned na ní navazující pérovou stejně tvarovanou podložkou. Pakliže budou ve stejném směru prohnutí, pak pérovka nebude funkční, protože bude podepřena tou silnou. Nepomůže ani pootočení o 45 stupňů, jak je vidno z fotky a propérování by odpovídalo maximálně tak síle plechu pružné podložky(?). Jedině, že by byla otočená vypouklou stranou nahoru a to se mi zase zdá podle fotky málo pravděpodobné.    [Petr Prokop]   07.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  V katalogu pro typ C je sestava zobrazena a popsána. viz.
http://jawarmaniak.4fan.cz/CZ/katalogy/150C/oficialni/str34_35.jpg    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Barevná úprava nádrže


 Zdravím. Prosím někoho o informaci, jaký odstín šedé barvy byl použit u čz 125 t z roku 1948 v lidové verzi " kominíček". Díky . Petr Prokop    [Petr Prokop]   06.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za informaci. Dávám dohromady téčko, které někdo kombinoval v minulosti s céčkem. Netrvám vyloženě na originalitě. Jako hybrid to zachovám. Hlavně aby to slušně vypadalo. Tou šedou chci nahradit poničený chrom.    [Petr Prokop]   07.03.2023
Odpověď  Lidové provedení se objevilo až u typu 125/150C, jen mladší náhradní nádrže 125B/T jsou černošedivé kombinaci jako u "kominíčka".
Odstín šedé se zde už několikrát řešil:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=183788
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=147342    [Martin Štindl]   06.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150C držiak nádrže/doraz riadenia


 Dobrý deň, vedel by mi niekto odmerať dĺžku predného držiaku nádrže podľa fotky? Mám to ulomené na oboch stranách a neviem aký dodržať presah za dierou šróbu. Ďakujem.    [PaloSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ďakujem, pozriem sa na to.    [PaloSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2023
Odpověď  Třeba to trochu pomůže....: https://renovacemoto.rajce.idnes.cz/CZ_125C_pevny_ram_1950./    [fikuscz]   05.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

ČZ 150 c 1952


 Může mi prosím někdo poradit, jaký štítek je blíže originálu zda leptaný či tištěný? Budu muset dát repliku, tak neví jaký by byl vhodnější,nebo je to úplně jedno?Děkuji za váš názor.    [dido]   21.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Moc děkuji , v pátrání na foru jsem objevil totožný příspěvek z 5.6.2013. DÍKY.    [dido]   21.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  U ČZ 125/150C jsou nejčastěji štítky eloxované(tištěné), a to jak u dlouhých(starších) tak i krátkých(mladších)štítků.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Helma na ČZ 150c


 Ahoj mám dotaz? Byly na počátku 50tých let nutné helmy na motorky? Pokud ano tak jaký typ patří k ČZ 150c?    [Michal]   23.04.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  na Mustangu jsem jezdil jen s brýlemi ještě v roce 1988
pak jsem přesedlal na 175ccm a tam už byla helma nutná    [Michal]   12.02.2023
Odpověď  a drobnost- někdy do roku 1966 nebyly přilby povinný, takže se jich vyrábělo a prodávalo málo. A potom se zaváděla povinnost postupně, napřed pouze na 350 ccm, a mimo obec. Ještě 1980 nebyla přilby povinný na Pionýrech do 50 ccm. Přesný data nevím, to si někde najdete.    [Monty]   12.02.2023
Odpověď  Jawarmaniak: Tvá přilba, tj kokos s nýty, nespadá do doby kolem roku 1960, nýbrž se tyto helmy vyráběly od roku 1966 do první poloviny 70. let.

Od roku 1958 do roku 1965 se dělaly obšívané kokosy, nejprve vzadu s bílým výstražným trojúhelníkem, později bez něj a nakonec verze s kšiltem.

Od roku 1966 se začla vyrábět nová generace přileb a souběžně se dělaly přilby kterou máš ty, pak nýtované,,jetky " a jako alternativa k nim i přilba, která měla lehce kryté pouze spánky jezdce a tvarem připomínala tak trochu německou vojenskou přilbu z dob druhé světové války.    [Paul von Starkenbach]   12.02.2023
Odpověď  Pája: Taky řešení :)
martin S: Kokos byl ve své době pro provoz na pozemních komunikacích homologovaný. A když už něco homologované bylo, tak tomu homologaci vzít zpětně nemůžeš. Je to to samé, jako bys chtěl zakázat Š120 proto, že nemá vzadu bezpečnostní pásy. Kokos používat můžeš a švestičky ti nemůžou říct ani popel ;)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  24.04.2012
Odpověď  jawarmaniak>Helma zacala byt povinna na m.motocyklu cca od roku 86-7. Na zaklade tohoto predpisu jsem prodal vsechny padesatky...    [Pája]   23.04.2012
Odpověď  Mě by docela zajímalo jak je to s možností jezdit v přilbě "žalud"? Myslím, že kvůli tomu, že nemá chráněný týl se v ní už jezdit nesmí. Ten kokos by už dnešní normy asi taky nezvládl, ale jezdí se v něm běžně, ale o tom žaludu mám pocit, jsem už slyšel, že je přímo zakázán. Je to tak?    [martin S.]   23.04.2012
Odpověď  Další zajímavost je,že závodníci raději jezdily v "kokosech",samozřejmě angl. zn. Cromwell apod.,než v "JETkách".Viz. konec 60.let a zač. 70.let (Hailwood,Agostini,Šťastný,Staša,Read atd.)
Poté nasadily už integrálu...    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2012
Odpověď  na pionýru nemusela být přilba (pokud si dobře pamatuju) snad ještě ani na počátku 80. let.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.04.2012
Odpověď  Jen pro zajímavost.Designem těchto přileb "přes uši" se výrobci inspirovali u stíhacích pilotů.Proto asi dnes všeob. název "JET".
Jinak o léta vzniku přileb ani moc nejde.Podstatné je,že v první polovině 50.let se přilba neřešila.Spíš se řešilo aby ti neulítla čepice :)
Koneckonců i já si ještě pamatuji,že na malý motocykl(do 50ccm),se nemusila nosit přilba,nýbrž pouze brýle.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  <-    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.04.2012
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 86 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji za odpověď. Fakt do toho raději vrtat nebudu ;)    [st11]   10.02.2023
Odpověď  Originál je v tlačítku zalitý mosazný nýtek. U repliky se musí nahradit šroubkem.    [fikuscz]   10.02.2023
Odpověď  Martine, díky jako obvykle za odpověď. Vrtat do toho tedy nebudu. Ale kdyby přeci jen, tlačítko je tam nějak nalisované? Zapomněl jsem napsat, že tlačítko, které mám, je replikové a je tam závit. Takhle je to i v originálním provedení?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na Zetkách se od roku 1947 do 1950 používali obě provedení jak s plochým tak i vypouklým tlačítkem klaxonu. Foto ČZ 125B v.č. 154 364    [Martin Štindl]   09.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malý technický dotaz. Na motocyklu mám hliníkový přepínač na světla, který mám půjčený od kamaráda. Doma mám jeden pěkný hliníkový obal, bez pružiny klaksonu a součástky, která se o pružinu opírá a pak mám ještě tlačítko. Teď se mi podařilo sehnat kompletní přepínač, ale s půlkulatým tlačítkem na Péráka. Rád bych tlačítka přehodil a půjčený přepínač vrátil a proto bych se rád zeptal, jestli už to někdo rozebíral. Nerad bych to nenávratně poškodil a pokud by to nešlo, tak nechám přepínač tak, jak je. Díky za odpověď. Fotku dávám, aby nám ta zima už utekla.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes jsem se opět u našich přehraboval starými fotkami a našel jsem pro změnu fotku babi na stejném motocyklu a místě, jako jsem o pár příspěvků níže vkládal fotku mého dědy. Tentokrát je vidět přední kolo a vidlice. Kolo není chromové, ale když jsem fotografii prohlížel pod lupou, tak je vidět, že je přetřené stříbřenkou a na pár místech už se to loupe. SPZ Prostějov, ale děda s babi ze Severních Čech.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když už je venku takové počasí, tak přikládám alespoň jednu vzpomínku na léto.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2020
Odpověď  Dobrý den. Lanko jsem koupil běžné, konfekční s plastovým bowdenem. Opředený bowden a koncovky jsem pak koupil u Reno Indian a upravil na potřebnou délku.

https://reno.indianmoto.cz/cs/12-bowdeny    [st11]   06.03.2020
Odpověď  Dobrý den měl bych otázku ohledně spojkového lanka. Snažím se sehnat lanko které je vedené ze zadu karteru a nejlépe opletené jako máte vy akorát ho nemohu nikde sehnat. Mohl by jste mi dát prosím kontakt nebo internetové stránky kde jste kupoval vy. Děkuji    [HostaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2020
Odpověď  Tady je také:
https://moto-boxer.com/product_info.php?products_id=1355    [J]   26.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 86 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (86) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

těsnění pod válcem a hlavou motoru


 Zdravím, chtěl bych se vás zeptat jaká tlouštka těsnění by měla být pod válcem a pod hlavou motoru.
Popř. jaky by měl být rozměr mezery mezi pístem a hlavou.

Děkuji    [Martin2672Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Originální těsnění,pod hlavu i válec, grafitové s ocelovou vložkou silné 0,5 až 0,6 mm.    [J]   24.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 T přední vidlice


 Zdravím. Sehnal jsem pro rekonstrukci čízy 125 t přední odpruženou vidlici a po jejím rozebrání jsem zjistil, že vnitřní složení dílů neodpovídá katalogu náhradních dílů a zobrazenému řezu. Chybí píst tlumiče a je tam jen delší pružina a kluzák s umělohmotným pouzdrem. Jedná se o nějakou předchozí variantu, která byla později vylepšena o tlumič? Kde najdu nějaké informace? Obě varianty jsou zřejmé z fotografie. Děkuji předem za komentář. Petr P.    [Petr ProkopRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pár zetek jsem měl, ale nějaký rozdíl s tlumičem a bez moc nepamatuji. Nedávno jsem měnil přední vidlici za hezčí, která nemá tlumiče, ale kdybych ji před časem nerozebíral, tak bych to podle chování nepoznal.    [Luboš]   23.01.2023
Odpověď  Pneumatický tlumič u typu 125/150C byl ještě v prvním roce výroby (r.1950 do v.č. 277 005 u stopadesátky). Nikde není uvedeno zdůvodnění proč se přestal tlumič používat, asi to bylo z důvodu malé účinnosti tlumiče a zjednodušení konstrukce teleskopu.
https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0912097001370955776.jpg    [Martin Štindl]   22.01.2023
Odpověď  Martine díky za info. Znamená to, že bylo zjištěno, že není třeba u následujícího céčka po téčku dále používat tlumič a nehrozí tedy kmitání vidlice při pružení ( obvyklá záležitost u vinutých pružin) a stačí útlum třením kluzáku v pouzdru?    [Petr Prokop] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2023
Odpověď  Ten teleskop vpravo je upraven - je tam použita dlouhá pružina z mladších ČZ 125/150C bez pneumatického tlumiče.    [Martin Štindl]   21.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150 c - Uprava rámu z odpruženého na pevný


 Dobrý deň páni riešim dilemu mám zetku podľa šítku z roku 1950, podľa výrobného čisla by mala byť z pevným rámom ale rám mám k nej už s odpružením. chcel by som ju dať do povodného stavu akurát neviem či by takáto úprava bola možná. Neriešil ste náhodou niekto takúto úpravu resp by ste mi vedel poradiť? Ďakujem za každú radu.    [MeduardRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostal som sa k tomuto nákresu tak ho sem pridávam...    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Odpověď  Ked sa dobre vystuži nemyslím ze by to robilo problémy, aj tak ju mam v pláne len ako výstavný kus do obývačky. Ale ďakujem skúsim sa spojiť s Jawarmaniakom hadam mi poradí    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
Odpověď  Teď jsem si všimnul chyby v předchozím příspěvku - má tam být "z kraje roku 1951"    [Martin Štindl]   10.01.2023
Odpověď  Opravu rámu na neodpružené zadní kolo tu řešil jawarmaniak na ČZ 125T: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=304748
O žádné dokumentaci k tomuto úkonu nevím, stejně z důvodu pevnosti konstrukce by bylo vhodnější nenavařovat trubky sestavy zadního kola na sebe ale udělat sestavu komplet novou.    [Martin Štindl]   10.01.2023
Odpověď  náhodou ste sa nestretol s nejakými výkresmi alebo nejakou dokumentáciou, kt by mi pomohla?    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
Odpověď  Dokumentace ČZ uvádí že se odpružené 150C začali kompletovat už od v.č. 264 707 ale zatím co jsem zaznamenal dochované stroje do konce roku 1950 a z kraje 1950 jsou v neodpruženém provedení - zdá se že ten neurčitý počet odpružených zetek z roku 1950 byl asi ve většině exporován.
Upravit stávající rám na neodruženu verzi je jistě řešitelné ale není to nic snadného. Jinak u tohoto v.č. 276 721 by měli být přední teleskopy ještě staršího provedení s pneu tlumičem.    [Martin Štindl]   10.01.2023
Odpověď  no hádam to niekto riešil, rám je v zlom stave či bol menený neviem vyzerá to ako origo úprava, osobne by mi stačil nejaký nákres alebo výrobný výkres tých častí a už by som si nejako poradil. ale Ďakujem za ochotu :)    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
Odpověď  Tak to by měla být neodpružená, i podle váhy na štítku, odpružené měly 90 kg. Opravu určitě někdo dělal, ale já bohužel (nebo bohudík :-) ) ne, tak snad se někdo ozve a poradí...
Ještě by asi stálo za to zjistit, jestli je upravený původní rám nebo někdo použil jiný rám. Na rámu, na pásovině u uchycení stojanu by měl být vyražen rok a měsíc výroby.    [meela]   10.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pridávam fotku štítku    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [meela]   10.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Oprava rámu ČZ 125T


 Zdravím pánové. Nevím, zda se to tu už někdy řešilo, ale nic jsem v historii neobjevil. Myslím, že v současné době to začíná být celkem ožehavé téma.. Mám na rámu téčka, dnes už by se dalo říci standardně, navařené držáky zadních kluzáků. Nebudu kvůli tomu shánět jiný rám. Samotné držáky zadního kola mám originály. Takže potud nemám problém. Potřeboval bych ovšem, od někoho ochotného, aby mi změřil rádius ohybu trubek zadní vidlice a celkovou délku od svislé rámové trubky. To pro kontrolu, zda mi sedí úhel. Ta délka by měla jít snadno změřit, pokud se za trubky vidlice zarazí třeba kus prkna, aby drželo rovinu. Díky předem    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Môžem sa pripojiť, riešim podobný problém na 150c, je tu niekto kto by vedel poradiť?    [Meduard] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2023
Odpověď  Ahoj, díky. Mám už vše změřeno :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.02.2019
Odpověď  Ahoj, máš už všetky tie rozmery ? Mám tam samostatný rám, tak ak chceš ešte niečo doplniť napíš mi na mail alebo facebook - adresy máš. MILOŠ.    [M.]   09.02.2019
Odpověď  Děkuji všem. Zeptal jsem se i na všemocném Facebooku. Bylo mi změřeno průměr 152 a délka kolmice od svislého rámu k horní hraně držáku kola 342mm. Děkuji všem. Nějak se s tím poperu. :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tato kóta je 610 mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Ahoj, do toho vnitřního rádiusu pasuje +- kruh o průměru 145mm. Rozměr X ti nedokážu změřit, protože ČZ 125T mám komlet. Ale změřeno jinak, musel bys namontovat karter s víkem zapalování. Konec oblouku venkovní hrana trubky / střed znaku ČZ (na motoru víčko zapalování) je 610mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já to nemám možnost přesně změřit ale rámy by měly být od ČZ 98 až po Céčko co se týče kolébky a zadní vidlice stejné.(M.Štindl)    []   06.02.2019
Odpověď  Pevné Cčko je stejné? nechce se mě to hledat. To tam někde bude ležet na hromadě.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Veteranske doklady na Miss Kevelos


 Dobrý den, chystam se stavět repliku Miss Kevelos.
Trochu jsem se pozastavil nad získáním veteranskych dokladu.
Mohu získat veteranske doklady i pres to, ze to nebyl seriove vyráběny motocykl, ale motocykl soutěžní?
Nerad bych se pote na motocykl díval, jak mo jen stoji v garazi.    [Jaroslav]   12.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 59 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=15718    [Monty]   11.11.2022
Odpověď  ahoj měl bych otázku, vyrábí někdo repliku ráfek 21"?    [Mirek]   11.11.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to možný. Já na svojí mám 21" přední kolo.    [Monty]   02.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové, uteklo pár let, mě to nepustilo a trochu se v tom zase hrabu.
Při sestavování rámu jsem přišel na věc, která mi nejde do hlavy. Když jsem si chtěl rozkreslit rám a hodil jsem tuhle fotku do CADu, tak se mi zdá, že je každý ráfek jinak veliký. Přední kolo mi vychází větší než zadní. Co myslíte, dělám někde chybu, nebo je to možné?    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2022
Odpověď  Dobrý večer.
Kdybych si čirou náhodou chtěl udělat repliku šestidenní, o které se tu bavíte, nebo spíše jste se bavili.
Jakou úpravu vyžaduje rám? Děkuji    [MK]   26.01.2022
Odpověď  "Heinzovka" byly naše soutěž, která se jezdila od roku 1924.
Spíš byla možná ta tabulka už připravená pro Anglii.    [Jirka 12]   19.12.2014
Odpověď  No vsak je to v anglii, ne? Se divim, ze se tomu redakce divi :)    [Honza]   18.12.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jen pro zajímavost - přidávám fotografii z roku 1950 s již níže zmiňovanými leteckými hodinkami se stopkami zn. Junghans na řidítkách soutěžního prototypu Jawy 500 na Heinzově soutěži :) Zajímavé sdělení na druhé straně cedulky s číslem.
(MOTOCYKL 1950)    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2014
Odpověď  Aha, O.K.
Spletl jsem to dohromady. Právě že i Mezinárodní motocyklová šestidenní (ISDT) se v Anglii zrovna jela dvakrát za sebou na stejném místě a to v roce 1949 - 50 (Llandrindod - Wells) a v roce 1950 se jela i Skotská šestidenní (SSDT). Jo jo, je to tak.    [Jirka 12]   18.12.2014
Odpověď  Musíte rozlišit dvě úplně nezávislý akce : Mezinárodní šestidenní motocyklovou soutěž(ISDT) ,pořádanou každý rok jinde,a hodnocenou podle časů.

A SKOTSKOU ŠESTIDENNÍ (SSDT) pořádanou každý rok na stejném místě (ve Skotsku) a hodnocenou podle šlápnutí(šlapačky, trial) www.ssdt.org    [Monty]   18.12.2014
Zobrazeno 10 z celkem 59 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (59) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  DOBRY DEN. DOSTALA SA NAM DO RUK TATO ORTHOPEDIA. JE V ZLOM STAVE A NEVIEME CO JE PREROBENE A CO AUTENTICKE. SEDACKA JE ODPRUZENA (CO SOM NA DOSTUPNYCH FOTOGRAFIACH NENASIEL) POTOM MA 4 PEDALE A CHYBA RUCNA BRZDA. MOTOR (NIE ORIGINAL) MAME V GO ALE BEZ STARTOVACEJ A RADIACEJ PAKY. AKO JE TAM RIESENE STARTOVANIE A RADENIE?CHYSTAME SA NA BURZU DO BRNA MOZEM SA TAM DOSTAT K DOKUMENTACII ALEBO SA Z NIEKIM PORADIT O ORTHOPEDII? DAKUJEM.    [jojko.oRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pěkná práce, klobouk dolů. Měl ji u nás ve vsi soused a tak jako kluk jsem se i párkrát svezl.    [Luboš]   19.08.2022
Odpověď  m.kody: krásná práce, bylo by možné dát na net nějaké detailnější fota nebo i záznam z provozování? Nikdy jsem tuto orthopedii naživo neviděl a na YouTube je vidět jen mladší(kývačková).    [Martin Štindl]   18.08.2022
Odpověď  Vyrobit bowden skutečně není zas tak náročné, doteď jsem si při výrobě vystačil s měkkou pájkou. U RenoIndian prodávají opředené bowdeny v metráži i s koncovkami a lanka(slabší pro plyn a dekompresor) lze zakoupit v kamenných obchodech s cyklistickými potřebami - nekupovat nerezová protože ty nejde dobře zaletovat. Horší to je se sháněním koncovek k lanku, zatím jsem neobjevil že by koncovky prodávali samostatně ale jen jakou součást sady https://www.mototechnika.cz/technika-offroad/84-17901-spoj.html    [Martin Štindl]   26.07.2022
Odpověď  V životě jsem to nedělal a nevím jestli je dobrý nápad se o to pokoušet.
Hlavně nevím kde koupit ty koncovky, které se letují.    [m.kody]   26.07.2022
Odpověď  http://www.vojkovska.cz/
Celkem notoricky známá firma s kladnými referencemi. Ev. po zadání "výroba lanovodů" najde Google obratem.
Osobně bych nakoupil lanka i lanovody v metráži a vyrobil sám. Snad až na lanka se speciálními lisovanými koncovkami. To se ale asi dneska už moc nenosí. Dnes se kupuje od kompu z éšopů. A i ten éšop je problém najít...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Odpověď  Sám se neúnavně ptám, sám si neustále odpovídám. Tohle dělá i moje stará.    [lofas]   25.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím pánové.
Tak už jsem se trochu pohnul.
Jen jdu zase s dotazem.
Potřebuji doporučit (sehnat) někoho kdo dělá lanka na míru.
Ani jedno není typické.
Pokud o někom víte, tak prosím poraďte.
Děkuji    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Vás.
Ještě to tedy jednou zkusím.
Rám sedla jsem zvládnul tak nějak z fotek.
Jen teď teda vůbec nevím jak na ty sedáky.
Byl bych moc vděčný, kdyby se mi tu ozval někdo, kdo už ortopedii zrenovoval.
Děkuji moc    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nějak se mi nedostává žádných odpovědí, ale přesto to zkusím znovu.
Nebyla by tu nějaká dobrá duše, která vlastní orthopedii,aby mi alespoň vyfotila prostor pod tou sedačkou, abych věděl jak tam jsou ty trubky uspořádány?
Děkuji moc    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2021
Odpověď  Problém s krkem vyřešen.
Ještě se chci zeptat.
Není někdo z okolí Olomouce majitelem ortopedie? Chybí mi úplně celý rám sedačky a nevím podle čeho postupovat.
Moc by mi pomohlo, kdybych se mohl podívat a poměřit jak přesně to je.
Nebo třeba nemá někdo výkres? Děkuji mockrát    [Martin]   05.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 150 C vynechává a poté nenastartuje.


 Zdravím, trápím se s mojí zetkou po renovaci. Ráno nastartuje celkem pěkně ale když ji roztáhnu tak motor za jízdy vynechává a střílí do vejfuku stejně jako na videu:
http://supersan.net/videos/tr/video/OgHfQzjLc9M/CZ -150c-vynechava
Po jízdě chcípne sama a už ji nejsem schopen znova nastartovat, jiskru ale hází dál.Zkoušel jsem měnit předstih, směs, svíčky, nic nepomohlo, dočetl jsem se že velký problém dělá právě zapalovací cívka, ale divné mi je,že jiskru hází ale nenastartuje.
Mám doma ještě jednu zapalovací cívku, jde nějak změřit jestli není porušená?
Děkuji za rady    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, na jednom motoru jsem byl zoufalý, magneto jsem nechal zrepasovat, civka převinutá, pak jsem z jedné straré frézy samo domo vyndal z motoru karburátor, ani jsem nesáhnul na nastavení a moto začlo jet naprosoto v pohodě. Teď jsem dokončil další a zase se mořím jak se tu níže píše, mám pocit jako by byl problém v opět v karburátoru, magneto celé předáno k repasi kondík původní, venku jiskra luxus. Začnu u toho víčka přijde mi, že otvor není dostatečný, a původní kohoutek propouští benzin.    [Mira]   04.09.2022
Odpověď  Potvrzuji, co pise 4e1, ja mel problemy s kondikem, novy vydrzel vzdy jen nekolik km. Ve stavu naproste zoufalosti jsem vyrazil na pudu a po celodennim hledani jsem vydoloval jeden kousek, na ktery jezdim bez problemu mnoho let.    [Pája]   18.09.2014
Odpověď  Doporučuji bedlivě přečíst: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/udrzba/o_udzbe_m otocyklu_cz_125_a_150_ccm.html    [lipcaa]   17.09.2014
Odpověď  Tento problém dělá také příliš namazaný filc u vačky, který zaneřádí kontakty kladívka. A to zpravidla teprve až po zahřátí motoru.    [lipcaa]   17.09.2014
Odpověď  Gufera muzou delat to ze to prisava vzduch a pak by ti to spis letelo do otacek...

Hele a co vicko nadrze je v nem pruchozi ta dirka na odvzdusneni? ono to treba neni zahratim ale tim ze se v nadrzi odsaje benzin vznikne podtlak a uz dal netece... A kohoutek jestli je cistej a karbec samo taky.. kdyz pustis benzin musi z toho pekne vytejkat z ty hadicky...    [Majkl]   02.09.2014
Odpověď  Zkontroluj, zda nemáš příliš namazaný filc, který maže vačku a zda ti olej nevniká mezi kontakty kladívka. Jestli jede moto na volnoběh dobře a v otáčkách zlobí, tak zkontroluj karburátor a jeho nastavení. Třeba ho rovnou zkusmo vyměň za jiný.    [lipcaa]   29.07.2014
Odpověď  Cívku jsem koupil druhovýrobu (čína), kondenzátor jsem také měnil a nový opravdu vložkoval. Mažu klasickým olejem jako na kejvačce M2T 1:33. Předstih je samozřejmě kontrolován, klínek drží, motorka stále prdí :(    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2014
Odpověď  Dejte cívku do trouby vyhřáté na 80 - 90 stupňů. Teplotu ověřte teploměrem. Avomet Vám prozradí zda je v cívce zkrat, či ne. Vaše problémy pravděpodobně způsobuje kondenzátor. Originální rozměr v prodeji není k dispozici, je o trochu menší průměr ( z hlavy to nevím) Musíte vložkovat. Starší kondenzátory vyhovovaly - Octavia, 1000 MB. Prohrabte šuplíky známým dědečkům. Také pozor na mazání. Dát současný syntetický olej pro moderní dvoutakty v klasickém poměru je sebevražda. Doporučuji klasiku 1:20 - 25. Takový M6AD, Mogul, či jiný olej nízké třídy API to je to pravé.    [4e1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2014
Odpověď  Co to znamená "vyměnil jsem cívku"? Za jakou? Byla vyzkoušená? Staré jsou ve vysokém procentu vadné, na pohled se nic nepozná....
Nestříhá se pero na rotoru za běhu motoru a nerozladí se následně předstih? Byl kontrolován i po zastavení motoru?
Vadné gufero - ta by motor nešel asi skoro ani nastartovat....    [host]   26.06.2014
Odpověď  Tak sem vyměnil cívku, kondenzátor a motor po ohřátí, ujetí cca 2 km začne opět vynechávat, střílet do vejfuku a po chcípnutí nejde nastartovat. kolega mi ještě poradil vyměnit gufero pod zapalováním, je možné že by to byla příčina těchto problémů?    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2014
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zodpovězené téma  

Doraz krku řízení čz 125 B


 Chtěl bych poprosit o detalnější foto dorazu krku řízení čz 125b a jejich okotovaní. Předem moc děkuji    [Rob]   20.11.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeste z jineho uhlu    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem dodelal zahnuti na dorazech co tu bylo reseno ze tam chybi    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  Ano je tam ohyb cca 2mm ale ten tam nemam :)    [Rob]   19.02.2015
Odpověď  Nechybí ti tam náhodou ten ohyb, který bude fixivat držák v jeho poloze (zapřen o nádrž)?    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  4.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  3.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  2.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  1.    [Rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem si hrál s kladívkem a svěrákem a takhle to dopadlo po hodině a půl jsou dorazy vidlice hotovy. Tet už jenom 2 čepy udělat které vsadí do dorazů a vyvrtat díru a šup s tím na lak :)    [rob]   19.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem navštívil kamaráda co 125 B čko i s doklady původní originál verzi a omeřil jsem ty dorazy a tady přikládám můj laický náčrtek doufám že to někomu pomůže    [Rob]   25.11.2014
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
 Strana 1/216 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 31.3.2022)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 125 rikša zadní náprava


 Dobrý den, sháním pravou poloosu k výše uvedenému modelu. Má někdo nějaký tip, kde k ní přijít? Též sháním prachovky k poloosám.

Předem díky moc za jakoukoliv radu.    [MlynářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.08.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prevodovka ČZ 150C Rikša


 Zdravím. Máte niekto v rikši originál prevodovku? V mojej rikši bola sériovka, aj doposiaľ všetci oslovení majitelia rikší mali sériovku. Počul som aj názory, že zmena bola len "na papiery" až kým som nedostal túto prevodovku od bývalého majiteľa rikše. Ak rátam správne tak pozmenený prevodový pomer na 3. rýchlosť sedí podľa katalógu.    [BrlyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/216 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006