Dobrý den Rád bych se zeptal, jestli se také dělají renovací tím způsobem, že se ponechají díly bez oprav všelijakých promáčklin a prohlubní, které stroj za ta léta nabere, a opraví se čistě nový nátěr a chrom. Jde mi o to, že mám mašinu, která už ale byla mnohokrát přestříkávaná, podle toho i vypadá. Můj plán je odrhnout to na kov, přeleštit, ale ďoury nechat. To samé i nádrž, je také samý ďolík - prostě to připravit pro chrom a nástřik, ale nekytovat a nevyklepávat. Je to vůbec normální, dělat to takto? Dává to smysl? Upozorňuji, že jsem totální amatér a neznalec. Děkuji za odpověď [JirkaSirka] 26.12.2023
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| No mě to hned nenapadlo, dyk jsem psal, že jsem amatér. Potřebuji malinko postrčit a už to jde :-) Jak psal Monty o pilníku, tak jsem si ho v práci půjčil a šmrdlal to chvilku ručně a pak jsem si vzpomněl, že máme prastarý soustruh, ještě po Hitlerovi, ale stačil :-) [JirkaSirka] 10.09.2024 |
| To mě dost překvapilo, mít po ruce soustruh a nevědět si rady s tuhým závitem. [Luboš] 10.09.2024 |
| Tak jsem asi šikovný, protože jsem to v práci upnul do soustruhu, dal tam 22 otáček, popadl trojranný pilníček a jal se protáhnout ty závity a světe div se - povedlo se :-) trochu jsem to vzal plochým pilníkem i zvenku, abych to stáhl malinko na průměru, vnitřní jsem oškrabal tím pilníkem a do obou rotorů to šlo pěkně namontovat. Ne sice rukou, ale klíčem bez nějaké velké síly. A rotory jen luply a byly dole :-) Děkuji všem za ochotu :-) Jirka [JirkaSirka] 09.09.2024 |
| Pilník je řešením pro šikovného, může poškodit závit a poté i závity kam se bude šroubovat. Zinek bych nejprve zkusil odstranit chemicky kyselinou. [Luboš] 09.09.2024 |
| Netřeba závitník. Stačí trojhranný pilník a půlhodka práce. [Monty] 08.09.2024 |
| Tak bude to tím zinkem. Vzal jsem ten stahovák důkladně ocelovým kartáčem na vrtačce, pak to ještě trápil šmirglem a nakonec jsem to dal i do mrazáku, a po menším boji jsem to namontoval zhruba do poloviny závitu v rotoru. Možná by to stačilo, ale nelíbí se mi to, tak zítra zkusím sehnat očko a závit projet. Ovšem je to tak hloupý rozměr, že to nebude jen tak. Ale děkuji za pomoc! [JirkaSirka] 08.09.2024 |
| Mám podobný (stejný) a nešel do závitu. Jednoduše proto, že závit má správné stoupání, ale ne rozměr. Je moc těsný. Protažením zmizela vrstva zinku a funguje. Koupil jsem dříve stejný, nezinkovaný a tam problém nebyl, jen nevím kde je. [Luboš] 08.09.2024 |
| Ale ten stahovák je přece přímo na ten motor určený :-( [JirkaSirka] 07.09.2024 |
| Porovnat, změřit stoupání na magnetu a na stahováku. Změříš délku třeba 10 závitů a vydělíš 10, čím víc závitů změříš tím přesnější. Magneto sundavat pouze stahovákem k tomu určeným. [Josef ] 07.09.2024 |
| Dobrý večer Mám tu opět problém. Pokusil jsem se sundat rotor zapalování pomocí tohoto stahováku:https://www.motoveterandily.cz/stahovak-rotoru-zapalovani-cz-125-150-b-t-c-a-manet-90-dvoupistovy/ Ovšem natočil jsem tak možná 1 závit, víc určitě ne, hned se to kouslo. Dokonce jsem měl množnost to zkusit i na jiném rotoru, to samé, prostě to tam nemohu natočit. Je možné, že je v tom rotoru jiné stoupání než má závit na stahováku? Chtěl jsem to dělat pořádně a netahat to nějakým ramenovým stahovákem a jsem ztracen :-( Je nějaká jiná možnost, jak to sundat dolů a kde může být chyba? Děkuji za odpověď Jirka [JirkaSirka] 07.09.2024 |
|