MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316313 příspěvků |8201 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 135 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 16.9.2024 18:55  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 197
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 137
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3252      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 141      Příspěvků Příspěvků: 30179
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/217 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Renovace bez oprav promáčklin?


 Dobrý den
Rád bych se zeptal, jestli se také dělají renovací tím způsobem, že se ponechají díly bez oprav všelijakých promáčklin a prohlubní, které stroj za ta léta nabere, a opraví se čistě nový nátěr a chrom. Jde mi o to, že mám mašinu, která už ale byla mnohokrát přestříkávaná, podle toho i vypadá. Můj plán je odrhnout to na kov, přeleštit, ale ďoury nechat. To samé i nádrž, je také samý ďolík - prostě to připravit pro chrom a nástřik, ale nekytovat a nevyklepávat. Je to vůbec normální, dělat to takto? Dává to smysl? Upozorňuji, že jsem totální amatér a neznalec. Děkuji za odpověď    [JirkaSirkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  No mě to hned nenapadlo, dyk jsem psal, že jsem amatér. Potřebuji malinko postrčit a už to jde :-) Jak psal Monty o pilníku, tak jsem si ho v práci půjčil a šmrdlal to chvilku ručně a pak jsem si vzpomněl, že máme prastarý soustruh, ještě po Hitlerovi, ale stačil :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2024
Odpověď  To mě dost překvapilo, mít po ruce soustruh a nevědět si rady s tuhým závitem.    [Luboš]   10.09.2024
Odpověď  Tak jsem asi šikovný, protože jsem to v práci upnul do soustruhu, dal tam 22 otáček, popadl trojranný pilníček a jal se protáhnout ty závity a světe div se - povedlo se :-) trochu jsem to vzal plochým pilníkem i zvenku, abych to stáhl malinko na průměru, vnitřní jsem oškrabal tím pilníkem a do obou rotorů to šlo pěkně namontovat. Ne sice rukou, ale klíčem bez nějaké velké síly. A rotory jen luply a byly dole :-)
Děkuji všem za ochotu :-)
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2024
Odpověď  Pilník je řešením pro šikovného, může poškodit závit a poté i závity kam se bude šroubovat. Zinek bych nejprve zkusil odstranit chemicky kyselinou.    [Luboš]   09.09.2024
Odpověď  Netřeba závitník. Stačí trojhranný pilník a půlhodka práce.    [Monty]   08.09.2024
Odpověď  Tak bude to tím zinkem. Vzal jsem ten stahovák důkladně ocelovým kartáčem na vrtačce, pak to ještě trápil šmirglem a nakonec jsem to dal i do mrazáku, a po menším boji jsem to namontoval zhruba do poloviny závitu v rotoru. Možná by to stačilo, ale nelíbí se mi to, tak zítra zkusím sehnat očko a závit projet. Ovšem je to tak hloupý rozměr, že to nebude jen tak.
Ale děkuji za pomoc!    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2024
Odpověď  Mám podobný (stejný) a nešel do závitu. Jednoduše proto, že závit má správné stoupání, ale ne rozměr. Je moc těsný. Protažením zmizela vrstva zinku a funguje. Koupil jsem dříve stejný, nezinkovaný a tam problém nebyl, jen nevím kde je.    [Luboš]   08.09.2024
Odpověď  Ale ten stahovák je přece přímo na ten motor určený :-(    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2024
Odpověď  Porovnat, změřit stoupání na magnetu a na stahováku. Změříš délku třeba 10 závitů a vydělíš 10, čím víc závitů změříš tím přesnější. Magneto sundavat pouze stahovákem k tomu určeným.    [Josef ]   07.09.2024
Odpověď  Dobrý večer
Mám tu opět problém. Pokusil jsem se sundat rotor zapalování pomocí tohoto stahováku:https://www.motoveterandily.cz/stahovak-rotoru-zapalovani-cz-125-150-b-t-c-a-manet-90-dvoupistovy/
Ovšem natočil jsem tak možná 1 závit, víc určitě ne, hned se to kouslo. Dokonce jsem měl množnost to zkusit i na jiném rotoru, to samé, prostě to tam nemohu natočit. Je možné, že je v tom rotoru jiné stoupání než má závit na stahováku? Chtěl jsem to dělat pořádně a netahat to nějakým ramenovým stahovákem a jsem ztracen :-(
Je nějaká jiná možnost, jak to sundat dolů a kde může být chyba?
Děkuji za odpověď
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2024
Zobrazeno 10 z celkem 112 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (112) 
Zodpovězené téma  

Rada k ČZ 150 C


 Prosím o radu k ČZ 150, mám ji v původním stavu a chystám se na technickou. Potřebuji vědet jak má fungovat elektrika. Na polohu spínače rovně mi nesvítí světla, na jedno otočení se nic neděje (světla svítí až při chodu motoru) a na další poloze svítí světla i bez nastartovaného motoru. Jakou funkci má mít ta baterie - tedy kdy má dodat proud?

+ další dotaz. Motor chytá perfektně, drží otáčky, ale když jedu a přidám, pak trochu cuká kde by mohla být příčina.

Díky.    [Ondřej]   04.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 197 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jestli jsou cívky správně namontovány(počátek vinutí letován nahoře) tak problém může být v poškození izolace u cívek či na svodu(trnu). Také zkusit i jinou žárovku 6V 25/25W, v jednom případě jsem narazil na žárovku kde bylo nesprávné značení výkonu a zjistil jsem to až po delším badání kdy jsem porovnával W vlákna.    [Martin Štindl]   14.04.2024
Odpověď  Zdravím a prosím o radu,mám 150c po renovaci a zasekl jsem se na hlavním světle,zapojení a žárovka správná ale při zapnutí vlákno sotva žhaví a při přepnutí na dálkové to samé.Žárovka zkoušena rovnou z magneta.Mám podezření na svět.cívku ale jistě to nevím.
díky    [Vojtěch Reckziegel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2024
Odpověď  Super, tak to by mohl být ten problém. Vyzkouším a snad to bude ono. :) Díky! Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zaleží na tom jak jsou namontovány, pokud se jedna z nich otočí tak při chodu magneta se cívky (platí Ampérovo pravidlo pravé ruky) vlastně vzájemně zatěžují a ten celkový příkon je teď minimální - je to vlastně obrácený projev parazitního fázového posunu na cívkách. Kdyby byly namontovány správně tak při ostrém zapojení zadní žárovky(6V 5W) by její vlákno okamžitě spálili. Obě světelné cívky musí mít počátek vinutí(přiletovaný drát)nahoře viz. foto:    [Martin Štindl]   21.08.2022
Odpověď  Záleží na polaritě cívek? Fakt to může mít takový vliv? Je mi divné, že jednovláknová cívka svítí normálně, ale dvouvláknová ani nežhaví. Díval jsem se na ně a u jedné mi kouká kablík zespoda a u druhé ze shora. Takže je možné, že jedna z nich je otočená. Jak je to správně? Drát má být vyveden zespoda? Díky Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2022
Odpověď  Co světelné cívky, není jedna z nich otočená?    [Martin Štindl]   21.08.2022
Odpověď  Ahoj, potřeboval bych ještě jednu radu, týkající se elektoroinstalace. Motor mi dává bez zátěže cca 9V střídavých. Po zapojení žárovky to klesne na 6V, Takže podle mě by to mělo být OK. Žárovka ale nesvítí. Když už jsem byl bezradný, tak jsem vzal kabel, co jde z motoru a připojil napřímo k žárovce (řádně ukostřil) a nic. Žárovku jsem zkoušel na nabíječce a tam normálně svítí. Když připojím zadní žárovku (jednovláknovou), tak ta normálně svítí. Zkoušel jsem i 12V žárovku 15W a také žhaví. Když tam ale dám jakoukoliv dvouvláknovou žárovku, tak ani nazažhaví... Nenapadá Vás někoho, kde by mohl být problém? Díky za jakoukoliv pomoc. Ondra    [Sejky2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2022
Odpověď  Tohle je parádní, na silnici nevídaný stroj, mnohem hezčí než pozdější kývačkové. S tím bych jezdil i dnes, i když ne na frekventovaných silnicích, či v dopravních špičkách. Stále více lituji, že jsem jej nechal shnít pod jabloní za plotem. Dnes bych se určitě rád povozil.    [Luboš]   20.08.2022
Odpověď  Po pravdě na projížďku to moc není.    [Martin]   20.08.2022
Odpověď  V poválečných letech byli invalidé vděční za kakékoli přibližovadlo, které jim umožní pohyb. Dnešní optikou se na to nelze dívat. Ostatně. Nejen invalidé byli vděční za jakékoli přibližovadlo...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2022
Zobrazeno 10 z celkem 197 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (197) 
Zodpovězené téma  

Barva na ČZ 150c typ 352 celonábojová brzda


 Koupil jsem tento typ a byl přestíkán zelenou a částečně žlutou barvou. V TP k motorce je zelená. V katalogu je barva jako šedá, mohla by to být RAL 7040 ? Já se domnívám, že by tam měla být javácká červená. Nevím, poradíte ? Díky za odpověď.Zdenek    [Zdenek]   19.03.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ne RAL to určitě není,..RAL je německý vzorník. Pokud je podobná tak se bavíme v teoretické rovině a tímpádem je pak odstín úplně šumafuk ne? :D

Jinak na tom může být za ty roky přeci úplně cokoliv. Barva může být jakákoliv. Přelakování se dělalo v kterémkoliv service při generálce, pokud o to žádal zákazník. Odstín nikdo neřešil. Konkrétně červená ČSN 8850 je nejběžnější, ale jinak určitě světlá šedá, bílá, a dle mého i dvoubarené šedo-modré jako fabrické. Dobové fotografie jsou.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Uchycení baterie ČZ150c


 Zdravím, nemohl by mi prosím někdo poskytnout fotku uchycení baterie v kastlíku? Na prodej jsou replikové plechy, ale netuším, jak uchytit. Na dně kastlíku mám 2 prolisy, ale nahoře v kastlíku žádný otvor pro šroub nebo jiné zajištění. Díky    [Hornet2130Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Odpružená a díky chlapi za radu, už jsem pochopil.    [Hornet2130] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Jedná se odpruženou nebo neodpruženou verzi? jestli je to odpružená tak držák baterie je uchycen tak jak popisuje Monty, v případě neodpružené/pevné je v horní části bodovaný záchyt pro držák viz:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=285746    [Martin Štindl]   20.02.2024
Odpověď  Jako u Péráka - horní připevnovací šroub kastlíku musí být dlouhý dovnitř, na něm matice M6 a tou se držák baterie přitahne.

Držák vypadá takto https://aukro.cz/drzak-baterie-jawa-perak-ohc-kyvacka-panelka-atp-ulozenka-7056121444 . Jen by do 150C neměl mít to "+" na sobě.    [Monty]   20.02.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Čz 150c vydlica


 Mám čz 150c.Keď riadidlamy pohybujem tam koleso zostane na mieste a tteba viac zatočiť aby sa pohlo. Skúšal som to opraviť ale nevyslo. Za pomoc ďakujem    [Matúš]   24.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nejspíš je problém u trubky sloupku vidlice viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=286356    [Martin Štindl]   25.02.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

jak postupovat při montáži nádrže a sedla na ČZ 150 C.


 Skládám ČZ 150 C a nedaří se mě dát nádrž a sedadlo. Jak mám postupovat. Děkuju za všechny rady. Přeji všechno dobré v novém roce, hodně zdraví a radostí se zetkami.    [Zdeněk]   01.01.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gumové sedlo je k rámu uchyceno vpředu párem "U" spon a vzadu maticemi M8(OK 14), stejný postup montáže sedla a nádrže je i u koženkového sedla(odlišné je jen sedlo a rám sedla).    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2024
Odpověď  Zdravím a děkuju za odpověď. Mám sedlo, gumové spojené s rámem. Pochopil jsem, že rám musí být bez gumového sedla? Jak ho sundat? Děkuju za radu. Zdeněk    [Zdeněk]   01.01.2024
Odpověď  rozkliknout https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=307224    [Martin Štindl]   01.01.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 125 t číslo rámu a motoru


 Dobrý den, prosím o radu.
Dostala se mi do rukou mašina bez štítku (a dokladů) a nemohu najít na rámu číslo. Číslo motoru vypadá parádně, i s hvězdičkami, odpovídá výrobě 1949-1950. Bylo u těchto strojů číslo motoru shodné s číslem rámu?
Na rámu jsem zkusil obrousit pravou stranu krku, ale nic tam nebylo. Je to přestříkané, tak není nikde nic nápadného, že by třeba něco vystupovalo pod barvou. Je možné, že by tam to číslo vůbec nebylo? Číslo rámu budu potřebovat pro další účely a nemám ho, co teď?
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jmenovaná paní tam už prý není, ale dělá to jiná.    [Lojza]   15.12.2023
Odpověď  Kontaktoval bych ČZ Strakonice, p. Vláškovou, která je velmi ochotná. Ne všechny motocykly měly čísla na rámu vyražená. Bylo jen číslo stroje, stejné jako motoru a to na štítku. Proto na rámu nemusí být vyražené. Ale které modely a číselné řady měly na rámu číslo a které ne, poskytne ČZ.    [Luboš]   15.12.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Odstřikovací kroužek na ČZ 125 C, jak správně usadit ?


 Zdravím, nevíte prosím Vás někdo, jak přijde správně usadit odstřikovací kroužek ? Chyběl mi, tak jsem na burze koupil 2ks a každý je jinak opotřebený z usazení, takže nyní nevím jak tam přijde správně usadit, varianta A nebo B ? Díky všem.    [Jindra]   26.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Z výroby je pod řetězovým kolečkem jen odstřikovaci kroužek, ta příložka tam možná byla k vypodloženi kolečka proti ozubení spojky.    [Martin Štindl ]   10.12.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, neporadil by někdo, pod odstřikovacím kroužkem jsem měl příložku, kterou jsem si nafotil při demontáži, problém je že při opětovné montáži jsem ji někde ztratil. Stačila by mi aspoň šířka.    [bendis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím chlapi. Prosím vás, potřebuji ostřikovací kroužek(ky) na motor ČZ 150C. Máte někdo prosím? Děkuji.    [Michal.K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2013
Odpověď  Ahoj. Tak co už jsi někde sehnalten odstřikovací kroužek. Já ho asi taky budu muset sehnat. Mám ho od tisícihranu docela poničený. Vyrábí to někdo např. v replice???    [Petr]   04.04.2013
Odpověď  Dobrý den sháním odstřikovací kroužek na jawu čz 125 351 nevíte o něčem    [Tomas]   28.12.2012
Odpověď  Takže už to sedí a klika se pěkně otáčí. Bylo to tím, že těsnění příložky patří 0,25 mm a nikoliv 0,5 mm. Tím došlo ke snížení o 0,5 mm a odstřikovací kroužek nedrhne a vytváří rovnoměrný tlak na pouzdro gufera. Díky všem i Vám Martine za informace.    [Jindra]   01.01.2012
Odpověď  Odstřikovací kroužek vždy vydutou částí ke krytu Gufera.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2011
Odpověď  Jak píše aldafiny,ten odstřikovací kroužek není zase nutný,já ho do motoru dávám jen pokud je kloudný.Dost často u nálezových motorů tam ten kroužek také chybí.Těsnění příložek bylo papírové - tloušťka právě 0,25mm.
Pokud tam ten odstřikovací kroužek nebude,nic se neděje,já ho mám daný jen na Téčku.    [Martin Štindl]   27.12.2011
Odpověď  měl jsem to samé.nakonec jsem to tam nedal.nic se nestane.    [aldafiny]   27.12.2011
Odpověď  to Martin Štindl: Martine, takže jsem tam ten odstřikovací kroužek namontoval a dotáhl matici na klice a zjistil jsem, že se klika celkem těžko otáčí, díky tlaku odstřikovacího kroužku na těsnící vložku (pouzdro gufera), pozn. vše jsem na mazal. Tak nevím jestli to mám nechat tak nebo to nějak upravit. Když matici na klice jen povolím, jde to o mnoho lépe. Takže mám 3 možnosti:
1. Nechat to tak, při chodudu motoru si to sedne a opotřebuje se to.
2. Nějak upravit podložku, vyhnutím.
3. Dát obě těsnění pod pouzdrem gufera tenčí, nyní je 0,5 mm, takže je to celkem 1 mm na obě těsnění, kdybych dal 2 x 0,25 bylo by to celkem 0,5 mm. Jenže 0,25 mm těsnění se mi zdá tenké jako papír. Nevíte jaké tloušťky tam patří origo ?    [Jindra]   27.12.2011
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Rozdělání zadního kluzáku


 Zdravím.
Nevíte někdo jak rozdělat kompletně zadní kluzák na ČZ 125 C ?´Nemohu přijít na to, jak demontovat vnitřní krycí trubku.
Děkuji
Michal    [Michal]   08.12.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli to dobře chápu, tak ti na těle kluzáku zůstal horní vnitřní kryt a pružina? Pružina se musí vyšroubovat, pokud nejde, tak kryt má v sobě otvor, měl by jít otočit tak, aby byl otvor u konce pružiny. Na tu se pak přes díru něčím vhodným poklepe a měla by povolit (+ samozřejmě promazat). Případně vyzkoušet i nahřátí a podobně...    [meela]   08.12.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čepy - otvory rozeta


 Dobrý den všem, nikde jsem nenašel na fóru tak se ptám jak řešíte. Náhonové trny / čepy v brzdovém bubnu mají po vložení do otvorů v náboji kola vůli. je možné někde sehnat nové čepy s větším průměrem, ty v bubnu přelisovat a otvory v náboji vystružit? Případně má někdo zkušenost jak řešit?
Děkuji    [bendis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je pravda že náklady na takovou opravu jsou značné a středy ČZ 125/150 ještě nejsou natolik vzácné ani drahé. Ale ten střed bych určitě nevyhazoval, stále je to díl který lze opravit.    [Martin Štindl]   28.09.2023
Odpověď  Nejjednodušším a nejlevnějším řešením je opravdu koupit jiné díly.    [Luboš]   24.09.2023
Odpověď  Nejjednodušší a nejlevnější je střed zahodit, a koupit někde jiný lepší.
Prodávají se tak za 500,- .
Za to Vám opravu nikdo neudělá, snad ani fuškou(v pracovní době z kradenýho materiálu)    [Monty]   23.09.2023
Odpověď  Dobrý den, děkuji za odpověď, jak by jste tedy doporučil opravit.
Děkuji    [bendis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2023
Odpověď  Při použití čepů většího průměru nebude možné v případě nouze použít jiné/náhradní kolo - vždy je lepší provádět opravy tak aby zůstala zachována zaměnitelnost. A prostružit otvory pro čepy v náboji kola není technicky zase tak snadné, chce to frézu s otočným stolem a nějak vyřešit upnutí.    [Martin Štindl]   23.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Na mě tahle čezeta udělala mnohokrát větší dojem, než kdejaká sterilní renovace. Moc se mi to líbí a díky za každý takový stroj. Hlavně na ni jezdi co to jde, stojí to myslím za to.    [JzK]   04.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nějaké detaily.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já snad možná ještě letos vyjedu. Ještě chybí pár drobností, doladit nějakou retuš, protože svítící sluníčko odhalilo pár nedostatků.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2023
Odpověď  Koupil jsem kdysi panelku po havarii do plotu a měla přední kolo podobně šejdrem. Pokroucené mírně, ale vše od krku až po kolo, včetně rámu.    [Luboš]   02.07.2022
Odpověď  Nebo nabourane.    [J]   01.07.2022
Odpověď  Může to být zmetek, nebo sestava sloupek/horni rameno nejsou původní z výroby.    [Martin Štindl]   01.07.2022
Odpověď  To mě Martine také napadlo prostě ten klínek vyhodit. Jen si říkám, jak se to mohlo takhle zkroutit. Ještě možná zkusím přeměřit,pokud to půjde, trubku spodních brýlí, jestli není nějakým způsobem překroucená nebo ohnutá.    [st11]   01.07.2022
Odpověď  Vyřešit to jako u Téčka, sestavit to bez klínku - srovnat to s kolem a následně dotáhnout šroub klínového pouzdra.    [Martin Štindl]   30.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem to rozebral a vypadá to, že problém je mezi horními a spodními brýlemi, které jsou vůči sobě o malý kousek posunuté. Mám to sestavené s klínkem a vůle mezi horními brýlemi a trubkou spodních žádná není. Dá se to nějak srovnat? Případně jiné řešení? Tedy kromě koupě jiných brýlí.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2022
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (37) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vůle v řízení


 Ahoj, po 10 letech jsem konečně Céčko dostal na silnici(zrenovovaná odpočívala ve stodole), ale trápí me dost nervozní řízení.Při dotáhnutí tlumiče řízení je citelný vakl.No a po rozebrání krku koukám, že mám cca 3mm mezeru mezi 5mm kuličkama . Je jich tam 21 x 5mm (všechny jsem zatim neměřil), tak jak by mělo být. Předpokládám že mezera normální není. Že by vyběhané misky? Diky    [Oldak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za odpovědi.Pravda že by nedávalo smysl mít ložiska na na fest,kov na kov. Znovu jsem to komplet složil, řádně vše utáhnul a při projížďce je to dobré.Vypadá to že jsem měl málo utaženou horní šroubovou zátku.Sloupek vymačkaný není a misky vypadají dobře.Pánové jak moc utahujete svornik vidlice a osu kola?Jsem zvyklej takové věci utahovat na moment a tady si nejsem jistý abych to nepřetáhnul.Pokud utáhnu s citem tak mi to přijde takové gumové,vidlice i kolo se dá lehce pootočit..    [Oldak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2023
Odpověď  Místo mezi kuličkami tam musí být. Pokud by tomu tak nebylo a miska by byla "plná", tak bude řízení "plavat".    [J]   02.09.2023
Odpověď  Ta mezera je v pořádku - kuličky nejsou v kleci a ta mezera tam musí být aby byla v sestavě mezi jednotlivými kuličkami potřebná vůle. Jestli všechny kuličky průměrem a počtem souhlasí tak problém může být v opotřebení misek, ale tohle není zase u těchto Zetek časté - totiž vymezení mezi sloupkem a horními brýlemi neurčuje utažení tlumiče řízení, ale klínové pouzdro v horních brýlích. Pokud je v místě klínového pozdra sloupek promackly tak při stažení válečků může způsobit odskočení a tím i ten "vakl" v řízení.    [Martin Štindl]   02.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace rámu


 Dobrý den, lze prosím dle vložené fotky identifikovat typ motocyklu, kterému rám náleží? Díky    [r.suchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Základ je rám ČZ 125T(konec roku 1949-1950) s upravením zadní vidlice na teleskopické odpružení.    [Martin Štindl]   02.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravím, praskla mi vratná pružina startovací páky na ČZ 150C. Koupil jsem repliku pružiny, ale ta je trochu jinak vinutá (původní má oba zobáky téměř proti sobě, nová má zobák na hřídel pootočen o 90° proti směru hodin vůči zobáku do karteru. Při montáži mi vznikl problém s nazazováním, pružina je příliš tvrdá a tuhá, musel jsem zhotovit přípravek na nasazování, jinak nešla nasadit. Problém je že zobák v karteru se po cca 5x vracení startpáky ohnul a vypadl z karteru. Druhá replika udělala totéž, navíc se trochu vymáčkala dirka v karteru. Ptám se zda je ta pružina správně navinutá nebo mají být zobáky cca proti sobě. Případně prosím o kontakt na výrobce lepší repliky. Je správně když mám dirku v hřídeli o cca 90° ve směru hodin vůči díře v karteru?( tzn. že repliku musím natahovat o 180°, původní jen o 90°) Na fotkách je vlevo původní pružina a v pravo již replika se zdeformovaným zobákem do karteru.    [Miiira]   21.01.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A kde jsi ji koupil? Já mám krabici od bot plnou replikovejch zmetků když jsem byl ještě nadšený, že se " to dá sehnat nové". Nejvíc nepasujících věcí mám z Ústí. I tuto pružinu.    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2023
Odpověď  Nejsmutnejsi je ze dnes koupena replika je stejnej smejd jako to co se tady resil pred patnacti lety...    [smajchl]   02.05.2023
Odpověď  Nakonec jsem na burze zakoupil pružinu u Motoren a naprostá spokojenost, nenatahuje se a funguje to tak jak má. Škoda že si výrobci, případně prodejci díly nezkouší po kvalitativní stránce, aby se předešlo poškození starých strojů :( Teď už se budu bát každé repliky.    [efffe] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2016
Odpověď  zkus to tady http://www.pruzinarnaseckar.cz/ nebo http://www.pruzinarna-suha.cz/    [michal]   24.09.2015
Odpověď  Pěkná práce, já jsem byl dnes v pérárně, ale moc jsem nepochodil, výroba by stála kolem 3000. Našel jsem ale zde http://www.motoren.sk/shop/detail/757 pružinu která vypadá dobře a má zobáčky proti sobě. Zkusím to ještě na burzách.    [efffe] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  a final    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  druhá strana nové aretace    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se dostal k opravě, nakonec jsem to udělal po svým.
U pružinu jsem ve správném místě nahřál autogenem a po ubrání jednoho závitu ohnul, aby zobáčky byly proti sobě. Dále jsem z nerezu udělal novou aretaci, kde jsem vytočil čep kterej se opírá o místo žebra na karteru. Z fotek snad patrno. Pružinu jsem po ohnutí zakalil do oleje. Pružina se nepřepíná, páka se zatím vrací :)    [kvasky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Odpověď  tyto pružiny se dají někdy sehnat na burze nové ze starých zásob.pár sem jich tak nakoupil.do repliky bych nešel.zlaté originály.    [a]   11.08.2015
Odpověď  Toto mi připadá neuvěřitelné. Přeci nejde vyrábět náhradní díl, jde o náhradní díl byť je zvaný replikou, jen tak. Replika přeci nemůže jen vypadat stejně, ale musí plnit stejnou funkci. Výroba repliky je tedy náročnější, než běžného náhradního dílu, u kterého je důležitý v podstatě jen požadavek na funkčnost.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.08.2015
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor - základní nastavení


 Jaké bylo základní nastavení bohatosti směsi v karburátoru do ČZ 150C? Nevěřím, když ve strakonické zbrojovce vyráběli mnohakusové série, že by seřizovali každý karburátor individuálně. Tady na fóru jsou na toto téma různé údaje od 1/2 - 3/4 otáčky po 1 a 1/2 otáčky. Nemám hudební sluch a ať otáčím šroubem bohatosti směsi doleva - doprava, zdá se mi, že motor běží pořád stejně. Poraďte a nebo to vemte jako anketu. Díky.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Za svůj život jsem vlastnil, mimo jiných, desítky jaw a čezet. Zkušenost je taková, že některý karburátor prostě nejde rozumně seřídit, i když se navenek zdá, že mu nic není. Stejné je to i s motory. Vliv opotřebení, rozměrové tolerance se někdy sejdou tak nešťastně, že to nejde optimálně seřídit.
Když karburátor stávkuje, tak vyzkoušet jiný. Jde to i obráceně a to vyzkoušet jej na jiném motoru. I taková situace někdy nastane, že na jednom motoru stávkuje a druhém funguje lépe. Vliv na to má i stav motoru. Třeba i poškozená gufera na klice.
U starých pleček se ne vždy dosáhne ideálního chodu a někdy je potřeba se i odchýlit od továrních hodnot aby motor vůbec běžel. Diskuze o tom, jestli píšou půl otáčky, nebo ještě trochu přidat jsou většinou k ničemu.
Karburátor funguje jako celek, není to o jednom šroubku. Buď přizvat zkušeného, anebo vyzkoušet jiný karburátor.    [Luboš]   19.06.2023
Odpověď  V návodu pro ČZ 125/150C na str.34 je popsán postup pro nastavení volnoběhu (u malé kyvky 351,352 na str.36)    [Martin Štindl]   18.06.2023
Odpověď  Ve Strakonicích neměli různě vylagrovane motory a různě vychozene karburátory. Neexistuje univerzální odpověď    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/217 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.9.2023)
Nezodpovězené téma 

Únik oleja do motora


 Mám problém s mojou ČZ 150C. Menil som prevodovkový olej. Začal som si všímať že mi začala riadne dymieť. Ak sa môžem opýtať v čom by mohol byť problém. V akej súčiastke atď. Za akúkoľvek odpoveď ďakujem.    [Mtus cz]   18.07.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

hlavní světlo na čz 150c


 Zdravím a prosím o radu,mám 150c po renovaci a zasekl jsem se na hlavním světle,zapojení a žárovka správná ale při zapnutí vlákno sotva žhaví a při přepnutí na dálkové to samé.Žárovka zkoušena rovnou z magneta.Mám podezření na svět.cívku ale jistě to nevím.
díky    [Vojtěch ReckziegelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/217 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006