MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316313 příspěvků |8201 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 143 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 16.9.2024 18:26  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 889
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3092      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 295      Příspěvků Příspěvků: 31710
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/207 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Třecí tlumič řízení


 Nevíte prosím někdo co je to to označené červeně v katalogu napsané jako podložka? Z čeho to je a jaké to má rozměry?    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.06.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Problém vyriešený. Príliš hrubá vrstva medi a chromu na spodnom krúžku.    [Marian157] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2024
Odpověď  Dobrý deň !
Dávam dohromady tlmič riadenia na peráka a problém je v tom že keď to zložím dohromady, spodný kovový trecí krúžok je vo výreze nadoraz, ale skrutka je krátka a nejde mi nasadiť zaisťovacia závlačka. Jemožné, že sa vyrábali rôzne dlžky ?    [Marian157Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2024
Odpověď  Chtěl bych poděkovat za info. Nechci opravdu někoho otravovat stejnými otázkami, jaké jste v minulosti řešili. Nejprve jsem použil filtr, ale bohužel mi vyhledal tento přízpěvek, kde jsem se nic nedověděl a nic víc, proto jsem toto znovu otevřel. Tak se nezlobte, noví členové to mají holt těžké. :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2015
Odpověď  vcera jsem meril ty soucastky na tu plastovou ruzici. prekreslim vykres semka tento tyden.    [tomtnt]   05.01.2015
Odpověď  Píst: tady se to řešilo http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=114&idtop=72406    [572]   05.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl bych se poradit ohledně třecího tlumiče. Jde růžice tlumiče odšroubovat od šroubu se závitem, nebo tvoří spolu se šroubem nerozebiratelný celek. Ptám se dopředu abych něco nepoškodil, na svoji stavbu chci použít plastovou a ten šroub zachovat. Díky za odpověď.    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2015
Odpověď  Aha, díky. Přišlo mě to v tom katalogu dost vysoké oproti ostatním dílům toho tlumiče a i proti té podložce co nabízí motoren.....??    [fikuscz]   04.06.2013
Odpověď  mala by to byť kovová podložka-predáva ju napr.MOTOREN http://www.motoren.sk/shop/detail/879/31    [jajko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

Olej lankem tachometru - Jawa 354


 Dobrý den,
mám Jawu 354 a tlačí se mi olej z převodovky přes bovden lanka tachometru až nahoru do masky světla. Nemohli by jste mi poradit, co s tím? Mám řešit nějaké odvzdušnění převodovky, aby tam nevznikal přetlak po zahřátí? Nikde jsem nic takového na motoru neviděl, takže bych tam musel nejspíš navrtat nějaký malý otvor, ale to se mi vůbec nechce. Setkali jste se s něčím podobným?    [Pavel Zelený]   08.08.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Teče gufero v motoru na výstupu náhonu.
Vyměnit gufero, případně vyndat a přeleštit výstupní hřídel náhonu, pokud výměna gufera nestačí.    [Monty]   08.08.2024
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=186324 něco je o podobném problému napsané tady    [meela]   08.08.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

revma plechy


 dneska jsem objevil dvoje revma plechy,a chtel bych si jedny namontovat na péráka,ale bohuzel vubec nevím,které z těch to dvou párů patří na péráka,tedy pokud vůbec patří na péráka?jsou rozměrově odlišné,jak je vidět z fotky,poradite mi z ceho jsou a jestli patří na péráka??    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit dokumentOdpověď  4    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  na bazoši je kývačka s těmi revmaplechy níže, vypadá to že i s cedulkou výrobce

https://motorky.bazos.cz/inzerat/187779157/jawa-250-kyvaca-typ-353.php    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2024
Odpověď  Montoval jsem revmaplechy a rozměry na výkresech zveřejněných v této diskuzi nepasovaly. Mám 250 ccm. Rozpěrná trubka na spodní úchyt vyšla 130mm vlevo a 135 mm vpravo za účelem mezery mezi plechem a kolenem výfuku zhruba 1cm. Délka závitové tyče 340mm (zajištěno matkou a kontramatkou). Potom aby byly plechy přibližně rovnoběžné tak vyšla délka horního držáku 290mm. Vzdálenost plechů od nádrže asi 25mm. Dost ztuha si vyhýbá levá trubka s náhonem tachometru - náhon jde pod trubkou.    [donkomposto]   29.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pomož si sám :D
Vývozní stroj z Německa    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
Odpověď  Sakryš nikdo nikde neviděl? Hmm, že se zrovna teď objevly dvoje.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aukro 2    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Aukro    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bazoš foto 3    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (69) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák Jawa 250 - pneumatiky


 Jaké použít pneumatiky na Pérák Jawa 250 - rok 1952 - komunista. Přední pneu je 3,25 - 19, zadní pneu je 3,50 - 19. Venkovní průměr ráfku je 51 cm. Děkuji    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Teď jsem si přezouval zadní kolo na 3,50 Mitasku. Protože jsem chtěl vzorek H02.( Delaji jen 3,00 a 3,5 ) A vešlo se to cca 3mm vedle krytu řetězu. Takže nic moc i když to nedře. Fackují kryt ty cecky na nové pneu..U vybraní blatníků je rezerva cca 7mm. Takže příště 3,25 radši.    [Michal]   26.06.2024
Odpověď  Má zkušenost- Heidenau 3x19 rozměrově odpovídá Mitasu 3,25 x 19.. je prostě širší..
Když koupíš Heidenau 3,25 dozadu budeš muset zabojovat aby se vešla mezi kastlík a kryt řetězu, ale jede tam..

Jinak jezdím na Péroši ještě Metzelery.. Mitasky taktéž- za sucha velmi dobrý, za mokra mi jezdí pod zadkem (stačí jim i vlhký šrafování barvou na silnici)..

A souhlas s níže uvedeným- jediný styk se silnicí je na ploše cca.1x1 cm (myšleno guma versus silnice) a budeš si jistej se starou nebo nekvalitní gumou?    [Beat]   26.04.2024
Odpověď  Než problém při registraci bude problém dostat to 3.50 do blatníku. Tam mnoho místa, kvůli vybrání pro kryt řetězu, není.    [fikuscz]   26.04.2024
Odpověď  Tu levnou lisovanou tmu na jiných fórech si jiní vůbec nechválí a po renovaci za xx tisíců šetřit na pneumatikách? Podobu stroje řešte s komisařem kde bude testování HV, při registraci je to už jedno.    [Lojza]   26.04.2024
Odpověď  Děkuji za odpovědi. To jsem nevěděl. Už mám nachromovaný ráfky a výplet. Nebude problém při registraci motorky na veterána?    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2024
Odpověď  Přesně jak píše Aleš. Předek 3.00 a zadní 3.25. Popsané rozměry Erevalem jsou z OHC.    [fikuscz]   25.04.2024
Odpověď  Tak hlavně Pérák měl přední gumu vždy 3,00 a zadní 3,25. Nikdy širší.
A s čínskejma pneumatikama FORTUNE mám jen nejlepší zkušenost, krásně drží na silnici. Zadek na Péráku jsem zahodil po 7000 km,ale to bylo osm let. Hajdenau asi vydrží dýl, ale budete jezdit suprkvalitní německé pryži staré třeba 20 let?

Ještě mně napadla česká značka MITAS.......    [Monty]   25.04.2024
Odpověď  Hlavně ne lisovanou tmu Xixao z asie. Nic lepšího jak Heidenau (Pneumant) včetně duší nenajdeš. Kvalitní guma, retro vzorek akorát pozor při obouvání, je lepší použít ochranu ráfku.    [Lojza]   25.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák 250 zbrojovka přechod rámů


 Zdravím,
rád bych se vás zeptal, zda nevíte s jakým výrobním číslem nastala změna v montování původního rámu s páskem u bateriového kastliku na novější typ bez pásku u kastliku a novým uchycením stupaček? Nikde jsem tuto informaci přesně nenašel a proto se obracím na vás :D
Předem děkuji za odpovědi.    [Lukiisek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za odpověď. V katalogu jsem našel pouze zmínku o novém typu rámu, ale nebylo uvedeno od jakého čísla byl montován. Jestli již s novou spínací skříňkou od v.č. 46001 nebo až pozdeji. O knize jsem nevěděl a v blízké době si ji pořídím.    [Lukiisek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2024
Odpověď  V katalogu nd by to malo byt uvedene dk sa dobre pameram    [Janko]   21.06.2024
Odpověď  No kvůli tomuhle dělal pan Marčík svojí poslední knihu :-) nový typ rámu je přibližně od čísla 47300    [Meela]   21.06.2024
Odpověď  Obávám se, že tato informace je neznámá. Pamětníci nejsou a v dostupných písemnostech o tom zmínka není. Leda sehnat technický výkres, jestli na něm není poznámka, od kdy se to dostalo do výroby.    [fikuscz]   21.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 899 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdá se že nic.. ale tady můžeš jet do SK na sraz péráků..JAWA Pérák - Memoriál Dušana Sprušanského, Bližšie informácie k akcii na klubovej stránke KHV Holíč..
https://motorky.bazos.cz/inzerat/187016803/jawa-perak-memorial-dusana-sprusanskeho.php    [J]   17.06.2024
Odpověď  Dopadlo to výborně, ale letos ticho po pěšině.. takže Havran nebo Čáryfuk se musí vyjádřit.    [Ladic]   04.06.2024
Odpověď  Ahojte, tak jak to vlastne letos vsechno dopadlo? Nejake fotky komenty nikdo nic?    [Luděk]   24.08.2023
Odpověď  Ahoky,neboj pro Slovensko místa zajistěna:-)    [Havranica]   06.07.2023
Odpověď  Díky, čo sa týka ubytovania, našlo by sa 1 miesto v chatke na 1 noc zo soboty na nedeľu? Pripadne komu sa ozvať?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2023
Odpověď  Ahoj, určitě to má smysl. V 10.30 je teda nejzašší termín odjezdu z kempu na první místo na trati. My tam budeme muset vyrazit, ale kdyby ses zdržel, volej Lucce (605546780) a sejdeme se po cestě.    [Havran]   06.07.2023
Odpověď  Ahoj
rad by som prisiel, ale mozem az v sobotu - realne by som vedel byt na mieste cca 10 - 10.30, stiham este vyjizdku? Alebo to nema zmysel?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2023
Odpověď  Ahojte, další info: blíží se nám pomalu doraz v kapacitách chatek. Některá místa lze ještě utrhnout v částečně obsazených srubech(celkem 9, 10 lidí). A pro skalní zůstávají vlastní stany..    [Havran]   04.07.2023
Odpověď  Rezervace chatek u Havranice od pátku(30.6) od 10.00..    [Havran] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte, posílám plakátek na motoslet..    [Havran] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2023
Zobrazeno 10 z celkem 899 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (899) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vape SZ14, 6V zapojenie so spínačkou.


 Dobrý deň, mám české Vape SZ14 6 V na Jawu 250 Pérák, plánujem ho prevádzkovať s akumulátorom a relátkom, motor vypínať cez spínaciu skrinku. Má tu niekto prosím vás korektnú schému zapojenia? Vďaka.    [matoooooo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Žárovky nové z autokelly, bez baterie praskly hned dvakrát za sebou. Jak na zetce, tak jawách. S baterií se mi to zatím nestalo. Zetka víc drncá a žárovky trpěj, tak na dlouhé cesty mám 24V, protože potmě nejezdím, a kdyby náhodou, tak vozím i 12V.    [Luboš]   13.06.2024
Odpověď  A co se stalo, až praskla žárovka? (čínská?)    [Monty]   13.06.2024
Odpověď  Zapojení vape bez baterky s trvalým napájením světla jsem také použil a fungovalo do té doby, než praskla žárovka. Holt smůla.    [Luboš]   13.06.2024
Odpověď  Dvacet let na deseti různých motorkách jezdím VAPE bez baterky, a nikdy nic neodešlo. Ale budiž. Světla napořád zapojený k regulátoru,mimo spínací skřínku.Když nastartuju, tak svítí. Stejně je svícení povinnost.

Malý rozpínací relé(když si zákazník přeje) dávám pod nádrž hned vedle zapalovací cívky(černé krabičky od VAPE) - je tam potom nejmín drátů.
A regulátor dobíjení (hliníkovou krabičku) do skřínky baterie. Akumulátor 12V/4,5 Ah. Nebo prostě malý - u VAPE je větší zbytečnost.    [Monty]   13.06.2024
Odpověď  Batériu som kúpil klasickú, bez batérie odchádzalo relátko, vypínam cez spínaciu skrinku kľúčom nie chcípakom. Relé mávate pod nádržou? Nevadí mu teplo od motora?    [matoooooo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.06.2024
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [matoooooo]   13.06.2024
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [matoooooo]   13.06.2024
Odpověď  Vejde se. Baterie stačí malá, případně žádná.    [Monty]   12.06.2024
Odpověď  Rád by som vedel, či sa zmestí regulátor spolu s batériou a relé do kastlíka, či treba umiestniť regulátor niekde inde.    [matoooooo]   12.06.2024
Odpověď  Nemusíte nic vymýšlet, kabeláže i na VAPE v několika provedeních vyrábí kabelazenaveterany.cz    [tooonda]   04.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Světlo Jawa perak 1953 komunista


 Ahoj, jaky mate nazor na toto predni svetlo? Koupil jsem patinoveho peraka v puvodnim stavu, vyvozniho rok 1953. Vse vypada origo ale to svetlo mi nesedi. Nekde jsem se docetl ze to byla na uplne prvnich a spis na Ogarech.
Diky    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zajímavý motocykl, nechal bych na něm vše tak jak je bez ohledu co se dávalo nebo nedávalo, včetně zadního nosiče, myslím že s největší pravděpodobností to takhle klidně mohlo vyjet z fabriky, podle pěkného zachovalého stavu, dávali co bylo... Toto sklo je určitě starší provedení, které jsem nejčastěji viděl na prvních pérácích a ogarech roky 46, 47. Ale nechal bych ho tam. Patří to k individualitě a historii motorky :-)
Páčky jsou ještě hliníkové nebo už kovové?
Díky,    [Jirka123]   21.01.2024
Odpověď  Toto světlo je originál na péráka r.53 a r.54 sklo je typově z Ogara 12, jinak tento typ světla s jiným sklem se montoval na první série kývačky r.54 možna i na OHC, v katalozích náhradních dílů na kývačku r.54 je vyobrazen už novější typ světla s jednou pružinkou, ale skutečnost byla jiná.    [Ladic]   15.12.2023
Odpověď  Parabola světla s paticí je z Péráka, půlbubnová Jawa má jinou parabolu.Rámeček je pérák a sklo je z Ogara měl ho i Ogar 350/12.V roce 1952 se ještě montoval nosič s dlouhými vzpěrami.    [David K1/]   12.09.2023
Odpověď  Ahoj, diky za nabidku posli foto kupec.milan@email.cz dekuju…budu shanet tedy klasiku svetlo, vsude sama raplika ktera by tam svitila :/    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  Ahoj fikuscz, je patinová SPZ k máni? Mám záujem,
jozef1969r@gmail.com    [Jozef]   11.09.2023
Odpověď  Stejný sklo je na povaečný 4ce Ogaru.. Na péráka pasuje, taky ho mám na péroši- svítí ale na prd, má jinej lom světla, u péráckého uvidíš líp- svítí do W    [>]   11.09.2023
Odpověď  Pěkná motorka. Parabola světla s paticí je z půlbubnové kývačky, sklo nevím. Nosič se dával už od roku 52 s krátkými vzpěrami. Ale na vývoz si importér mohl klidně objednat i tento. Jinak je moto v pohodě. Jen zadní osa je z druhé strany. Měl bych na ni patinovou přední SPZ.    [fikuscz]   11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popripade co podle vas nemi origo, resil sem nosic ale vypada to ze je, neni na to sahnuto…rafky byly chtom, vse bakelit. Kdyby jste nekdo mel vyfuky komplet v lepsi stavu beru, mam ohle prave koleno. Dikx    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Spojení pantů kastlíků a blatníku.


 Dobrý den. Mám dotaz ohledně spojení pantů kastlíku a pantů zadního blatníku. Jaký se používá průměr kulatiny na kastlíky a jaký průměr kulatiny na blatník. A jaký druh železa a jaká povrchová úprava železa. Děkuji    [Ereval]   18.05.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U několika kastlíků kyvaček jsem našel v pantech jako čep mosazný drát.    [radek]   18.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  V každém případě je vhodné čep při montáži namazat, v tomto případě používám Mogul AOO(plastický).    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2024
Odpověď  Při renovacích používám nerez hlazenku. Na schránky 3 a na blatník 4.    [fikuscz]   18.05.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Pneumatiky - význam označení


 Co znamená na pneumatice označení: H-02, H-06. Celé značení je např. Mitas H-06 3,25 - 19 TT 54-P. Děkuji    [Ereval]   26.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je jenom označení dezénu pneumatiky

https://www.mitas-moto.com/cs-cz/produkty/pneumatiky-silnicnich-motocyklu/klasicke-motocyklove-pneumatiky    [meela]   26.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prosim pomoc s prednima vidlicema na Peraka


 Muze mi prosim nekdo pomoci s identifikaci prednich vidlic. Koupil jsem ted na Aukru predni savle inzerovane jako savle na perak 250/350 a byl jsem tak zahledeny do kontrolovani neprorezlych trubek az jsem si nevsiml duleziteho detailu na spodni casti. ted kdyz jsem to vybalil tak prava cast se zda byt na pohled totozna jen v ni neni zadny zavit pro osku a zda se ze ani nikdy nebyl a v leve casti zase neni proriznuti a dira pro sroub ktery stahuje osku. Jinak ten odlitek je uplne stejny. mam to rovnou zahodit a sehnat jine nebo je to original na jinou motorku???? dekuji moc za odpovedi    [Pmatous]   22.12.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Perfektní děkuji za fotky a tím pádem osvěltení celé věci    [Johny]   26.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nic s tím nedělej a ani není potřeba delší osa. Vše je vyrobeno tak, aby tam šla klasická přední osa z péráka, jen se přidá matice. Mám to taky na svém péráku. Dělali to na posledních strojích.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2024
Odpověď  Díky za reakci, asi to tak dopadne, šlo mě jen o to jestli to takhle někdo provozuje. Zatím jsem tento typ na žádném pérákovi neviděl. Ještě byla variata nechat si to proříznout a vyříznout závit, ale má cenu to kurvit když už je to očividně obrobeno na delší osu s matkou    [Johny]   25.03.2024
Odpověď  a s čím si nevíš rady, dej tam delší osu a matici tak jako u novějších motorek. Třeba to tak bylo naposledních pérácích (domněnka)??    [HonzaBK]   25.03.2024
Odpověď  Dobrý den, mám stejnou vidlici a nevím si s ní rady. poradí někdo???    [Johny]   21.03.2024
Odpověď  Můžu zajistit výměnu příliš vyrezlích trubek.    [Mirek]   23.12.2010
Odpověď  hehe no ja kaslu na unikat, jen mam problem sehnat teleskopy aby nebyly sezrane korozi a fungovaly pekne. Je to posledni vec co mi chybi k tomu abych doskladal peraka protoze ty moje teleskopy byly sezrane rzi az moc do hloubky. Ted jsem dokonce dostal informaci ze to je z peraka a byla tam oska s matkou. Jen jsem na zadnych fotkach peraku nic podobneho jeste nevidel...    [Pmato]   22.12.2010
Odpověď  Osobně bych neřešil,zda se jedná o unikát,po kterém všichni touží,a použil bych standardní teleskopy.    [Honza]   22.12.2010
Odpověď  Tak jsem to dnes preci jen zkusil na motorku. Je to zvlastni, vse je naprosto stejne, horni tela tlumicu pasuji do podkovy, delka stejna, tvar stejny, spodni cast pasuje do brzdoveho bubnu a oska tou dirou protahnout jde. Jedine co mi zustava zahadou je chybejici zavit v prave savli na osku a nevypada to ze by ho jen nekdo strhl. a take chybejici zarez a zajistovaci sroub osky na leve strane. Nemuze to byt nejaky posledni typ pred koncem ukoncenim vyroby?    [Pmato]   22.12.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  EDIT: Celostříbrnou s červenou linkou mám v archivu několikrát, jak na dobové foto, tak fotky origo nádrže reál. Ale celočerevnou tedy nevím. To sem zatím neviděl. [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 13.01.2020

K mému minulému postu mám následující poznámku. Mám ve své sbírce 7 fotografií identických motocyklů Jawa 250 a 350 Pérák v celočerveném laku. Nádrž linka i bez a zlatou logo. Jde o 7 rozdílných motocyklů (dle SPZ) v různých časových obdobích. Třeba 1956, 1958. Takže potvrzuji minimálně malinkou sérii, nebo v některé opravně identicky opravované stroje po celkové havárii??? Bohužel více nevím (kolegu Marčíka namám dočteného). Minimálně 4 fotky které mohu publikovat dám do následující knihy "MVČVF 2". Konec hlášení, peace.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě přidám něco k celostříbrné nádrži s červenými linkami. Před pár dny jsem dával do tématu ČZ 125/150 fotku mé babi na ČZ 125t a nějakou dobu předtím, fotku dědy na tom samém motocyklu. Teď se mi pro změnu podařilo najít fotku mého druhého dědy na "lidovce" tři sta padesátkovém Peráku, s celostříbrnou nádrží. Fotka je z roku 1953.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zodpovězené téma  

Schéma zapojení Pérák 250 s hliníkovou skříňkou s cívkou uvnitř skříňky


 Nemáte prosím někdo schéma zapojení, nebo odkaz na www stránky, kde je schéma pro hlubokou hliníkovou skříňku - zapojení? Případně jde nějak vyzkoušet zda je VN cívka co je ve skříňce OK (třeba po vyndání)? Případně i schéma na zapojení této skříňky po dmenotáži VN cívky a namontování VAPE?    [HonzaBK]   28.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když bude cívka zcela KO a nepoběží motor, nebude za chodu co měřit, ale to zase znamená, že cívku netřeba řešit. Na druhou stranu lze u vyndané cívky jednoduše simulovat činnost a pokud nereaguje, tak je na nic. Pokud reaguje, dá se něco měřit.
Kamarád, nadšený radioamatér, měl kdysi doma udělanou univerzální stolici, kde při simulace chodu měřil různé součásti elektriky, mimo jiné i dynama, relátka, rozdělovače a cívky. Můj pérák po pár kilometrech začal vynechávat, vyjímečně i chcípnul a za chvíli zase kousek jel a já nemohl závadu najít. Jiskra byla, tak jsem hledal všude jinde. Při zkoušce cívky venku se závada na monitoru po pár minutách vždy projevila a po krátkém vypnutí za chvíli cívka nějak fungovala podle zahřátí. Naučil mne hodně věcí, ale tehdejší dostupná měřící technika nešla používat v terénu. Dneska máme laciné i vícekanálové osciloskopy, které se dají použít i přímo ve vozidle za jízdy. Cívka s vadou by se měla projevit. Cívka po smrti se řešit nemusí.    [Luboš]   12.03.2024
Odpověď  a jak se za behu používá osciloskop když to bez zapojení nepojed? Co ukáže? ředpokládám že ukáže mrtvolu - rovnou čáru.    [HonzaBK]   12.03.2024
Odpověď  Použít za běhu osciloskop?    [Luboš]   11.03.2024
Odpověď  nemáte nědko nevíte kde by byl na webu? Odkaz?    [HonzaBK]   11.03.2024
Odpověď  U VN cívky ze spínačky FJ je možné pouze změřit odpor vinutí. To ovšem vůbec nezaručí funkčnost cívky. Aby to bylo aspoň trochu spolehlivé, musela by VN cívka aspoň dvě hodiny fungovat a potom ji změřit.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní kolo-rozeta-vůle vnitřního ložiska


 Jawa 250 pérák. V zadním kole uchycení rozety pouzdrem a ložiskem č. 6205. Mezi pouzdrem a vnitřním průměrem ložiska je vůle. Má to tak být nebo to mám zalepit. Děkuji.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pouzdro rozety. Děkuji za radu. Pouzdro rozety musí být napevno. Původní pouzdro je stočeno na průměru 0,1 mm na délku celého pouzdra bez osazení ložiska. Soustružník to projel komplet. Asi zmetek. Koupil jsem nové. Pasuje.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2024
Odpověď  Pouzdro rozety musí být v ložisku na pevno.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 93 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, jestliže je možné zaslat seznam šroubů Jawa pérák 250, tak mám zájem. Děkuji.    [Jiří Haman]   06.03.2024
Odpověď  Dobrý den, mohl bych také poprosit o zaslaní seznamu šroubu na email aujesky.m@seznam.cz
mockraát děkuji    [Michal Aujeský]   17.05.2023
Odpověď  Dobrý den,
mohu poprosit o zaslání seznamu šroubů pro Jawa pérák na mejl: nastroje@seznam.cz
Děkuji    [Libor]   04.06.2021
Odpověď  Dobrý den. Mohu také poprosit o seznam na email roman.zemlicka@email.cz    [Roman Žemlička]   12.04.2021
Odpověď  Moho také poprosit o seznam na email honzasv@seznam.cz    [honza]   31.03.2021
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 93 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (93) 
 Strana 1/207 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.9.2023)
Nezodpovězené téma 

Velorex 561 a Jawa pérák


 Dobrý den, připojoval někdo Velorex 561 k Jawě pérák.Zajimalo by mě připojení, držáky k rámu.děkuji    [David ]   19.11.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kniha Jawa


 Vychází koncem září 2023. libormarcik@seznam.cz    [libor marčík]   19.09.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/207 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006