MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316027 příspěvků |8175 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 20 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 22.5.2024 04:20  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 889
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3089      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 295      Příspěvků Příspěvků: 31682
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 897 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahojte, tak jak to vlastne letos vsechno dopadlo? Nejake fotky komenty nikdo nic?    [Luděk]   24.08.2023
Odpověď  Ahoky,neboj pro Slovensko místa zajistěna:-)    [Havranica]   06.07.2023
Odpověď  Díky, čo sa týka ubytovania, našlo by sa 1 miesto v chatke na 1 noc zo soboty na nedeľu? Pripadne komu sa ozvať?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2023
Odpověď  Ahoj, určitě to má smysl. V 10.30 je teda nejzašší termín odjezdu z kempu na první místo na trati. My tam budeme muset vyrazit, ale kdyby ses zdržel, volej Lucce (605546780) a sejdeme se po cestě.    [Havran]   06.07.2023
Odpověď  Ahoj
rad by som prisiel, ale mozem az v sobotu - realne by som vedel byt na mieste cca 10 - 10.30, stiham este vyjizdku? Alebo to nema zmysel?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2023
Odpověď  Ahojte, další info: blíží se nám pomalu doraz v kapacitách chatek. Některá místa lze ještě utrhnout v částečně obsazených srubech(celkem 9, 10 lidí). A pro skalní zůstávají vlastní stany..    [Havran]   04.07.2023
Odpověď  Rezervace chatek u Havranice od pátku(30.6) od 10.00..    [Havran] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte, posílám plakátek na motoslet..    [Havran] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2023
Odpověď  Budu se snažit dorazit    [Ladic]   27.06.2023
Odpověď  skoda ze mam zrovna rodinou dovcu jinak bych taky prijel podporit havrana
Free    [freebiker]   22.06.2023
Zobrazeno 10 z celkem 897 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (897) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Světlo Jawa perak 1953 komunista


 Ahoj, jaky mate nazor na toto predni svetlo? Koupil jsem patinoveho peraka v puvodnim stavu, vyvozniho rok 1953. Vse vypada origo ale to svetlo mi nesedi. Nekde jsem se docetl ze to byla na uplne prvnich a spis na Ogarech.
Diky    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zajímavý motocykl, nechal bych na něm vše tak jak je bez ohledu co se dávalo nebo nedávalo, včetně zadního nosiče, myslím že s největší pravděpodobností to takhle klidně mohlo vyjet z fabriky, podle pěkného zachovalého stavu, dávali co bylo... Toto sklo je určitě starší provedení, které jsem nejčastěji viděl na prvních pérácích a ogarech roky 46, 47. Ale nechal bych ho tam. Patří to k individualitě a historii motorky :-)
Páčky jsou ještě hliníkové nebo už kovové?
Díky,    [Jirka123]   21.01.2024
Odpověď  Toto světlo je originál na péráka r.53 a r.54 sklo je typově z Ogara 12, jinak tento typ světla s jiným sklem se montoval na první série kývačky r.54 možna i na OHC, v katalozích náhradních dílů na kývačku r.54 je vyobrazen už novější typ světla s jednou pružinkou, ale skutečnost byla jiná.    [Ladic]   15.12.2023
Odpověď  Parabola světla s paticí je z Péráka, půlbubnová Jawa má jinou parabolu.Rámeček je pérák a sklo je z Ogara měl ho i Ogar 350/12.V roce 1952 se ještě montoval nosič s dlouhými vzpěrami.    [David K1/]   12.09.2023
Odpověď  Ahoj, diky za nabidku posli foto kupec.milan@email.cz dekuju…budu shanet tedy klasiku svetlo, vsude sama raplika ktera by tam svitila :/    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  Ahoj fikuscz, je patinová SPZ k máni? Mám záujem,
jozef1969r@gmail.com    [Jozef]   11.09.2023
Odpověď  Stejný sklo je na povaečný 4ce Ogaru.. Na péráka pasuje, taky ho mám na péroši- svítí ale na prd, má jinej lom světla, u péráckého uvidíš líp- svítí do W    [>]   11.09.2023
Odpověď  Pěkná motorka. Parabola světla s paticí je z půlbubnové kývačky, sklo nevím. Nosič se dával už od roku 52 s krátkými vzpěrami. Ale na vývoz si importér mohl klidně objednat i tento. Jinak je moto v pohodě. Jen zadní osa je z druhé strany. Měl bych na ni patinovou přední SPZ.    [fikuscz]   11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Popripade co podle vas nemi origo, resil sem nosic ale vypada to ze je, neni na to sahnuto…rafky byly chtom, vse bakelit. Kdyby jste nekdo mel vyfuky komplet v lepsi stavu beru, mam ohle prave koleno. Dikx    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [MilanKup] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Spojení pantů kastlíků a blatníku.


 Dobrý den. Mám dotaz ohledně spojení pantů kastlíku a pantů zadního blatníku. Jaký se používá průměr kulatiny na kastlíky a jaký průměr kulatiny na blatník. A jaký druh železa a jaká povrchová úprava železa. Děkuji    [Ereval]   18.05.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U několika kastlíků kyvaček jsem našel v pantech jako čep mosazný drát.    [radek]   18.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  V každém případě je vhodné čep při montáži namazat, v tomto případě používám Mogul AOO(plastický).    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2024
Odpověď  Při renovacích používám nerez hlazenku. Na schránky 3 a na blatník 4.    [fikuscz]   18.05.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pérák Jawa 250 - pneumatiky


 Jaké použít pneumatiky na Pérák Jawa 250 - rok 1952 - komunista. Přední pneu je 3,25 - 19, zadní pneu je 3,50 - 19. Venkovní průměr ráfku je 51 cm. Děkuji    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Má zkušenost- Heidenau 3x19 rozměrově odpovídá Mitasu 3,25 x 19.. je prostě širší..
Když koupíš Heidenau 3,25 dozadu budeš muset zabojovat aby se vešla mezi kastlík a kryt řetězu, ale jede tam..

Jinak jezdím na Péroši ještě Metzelery.. Mitasky taktéž- za sucha velmi dobrý, za mokra mi jezdí pod zadkem (stačí jim i vlhký šrafování barvou na silnici)..

A souhlas s níže uvedeným- jediný styk se silnicí je na ploše cca.1x1 cm (myšleno guma versus silnice) a budeš si jistej se starou nebo nekvalitní gumou?    [Beat]   26.04.2024
Odpověď  Než problém při registraci bude problém dostat to 3.50 do blatníku. Tam mnoho místa, kvůli vybrání pro kryt řetězu, není.    [fikuscz]   26.04.2024
Odpověď  Tu levnou lisovanou tmu na jiných fórech si jiní vůbec nechválí a po renovaci za xx tisíců šetřit na pneumatikách? Podobu stroje řešte s komisařem kde bude testování HV, při registraci je to už jedno.    [Lojza]   26.04.2024
Odpověď  Děkuji za odpovědi. To jsem nevěděl. Už mám nachromovaný ráfky a výplet. Nebude problém při registraci motorky na veterána?    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2024
Odpověď  Přesně jak píše Aleš. Předek 3.00 a zadní 3.25. Popsané rozměry Erevalem jsou z OHC.    [fikuscz]   25.04.2024
Odpověď  Tak hlavně Pérák měl přední gumu vždy 3,00 a zadní 3,25. Nikdy širší.
A s čínskejma pneumatikama FORTUNE mám jen nejlepší zkušenost, krásně drží na silnici. Zadek na Péráku jsem zahodil po 7000 km,ale to bylo osm let. Hajdenau asi vydrží dýl, ale budete jezdit suprkvalitní německé pryži staré třeba 20 let?

Ještě mně napadla česká značka MITAS.......    [Monty]   25.04.2024
Odpověď  Hlavně ne lisovanou tmu Xixao z asie. Nic lepšího jak Heidenau (Pneumant) včetně duší nenajdeš. Kvalitní guma, retro vzorek akorát pozor při obouvání, je lepší použít ochranu ráfku.    [Lojza]   25.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Pneumatiky - význam označení


 Co znamená na pneumatice označení: H-02, H-06. Celé značení je např. Mitas H-06 3,25 - 19 TT 54-P. Děkuji    [Ereval]   26.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je jenom označení dezénu pneumatiky

https://www.mitas-moto.com/cs-cz/produkty/pneumatiky-silnicnich-motocyklu/klasicke-motocyklove-pneumatiky    [meela]   26.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Prosim pomoc s prednima vidlicema na Peraka


 Muze mi prosim nekdo pomoci s identifikaci prednich vidlic. Koupil jsem ted na Aukru predni savle inzerovane jako savle na perak 250/350 a byl jsem tak zahledeny do kontrolovani neprorezlych trubek az jsem si nevsiml duleziteho detailu na spodni casti. ted kdyz jsem to vybalil tak prava cast se zda byt na pohled totozna jen v ni neni zadny zavit pro osku a zda se ze ani nikdy nebyl a v leve casti zase neni proriznuti a dira pro sroub ktery stahuje osku. Jinak ten odlitek je uplne stejny. mam to rovnou zahodit a sehnat jine nebo je to original na jinou motorku???? dekuji moc za odpovedi    [Pmatous]   22.12.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Perfektní děkuji za fotky a tím pádem osvěltení celé věci    [Johny]   26.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nic s tím nedělej a ani není potřeba delší osa. Vše je vyrobeno tak, aby tam šla klasická přední osa z péráka, jen se přidá matice. Mám to taky na svém péráku. Dělali to na posledních strojích.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2024
Odpověď  Díky za reakci, asi to tak dopadne, šlo mě jen o to jestli to takhle někdo provozuje. Zatím jsem tento typ na žádném pérákovi neviděl. Ještě byla variata nechat si to proříznout a vyříznout závit, ale má cenu to kurvit když už je to očividně obrobeno na delší osu s matkou    [Johny]   25.03.2024
Odpověď  a s čím si nevíš rady, dej tam delší osu a matici tak jako u novějších motorek. Třeba to tak bylo naposledních pérácích (domněnka)??    [HonzaBK]   25.03.2024
Odpověď  Dobrý den, mám stejnou vidlici a nevím si s ní rady. poradí někdo???    [Johny]   21.03.2024
Odpověď  Můžu zajistit výměnu příliš vyrezlích trubek.    [Mirek]   23.12.2010
Odpověď  hehe no ja kaslu na unikat, jen mam problem sehnat teleskopy aby nebyly sezrane korozi a fungovaly pekne. Je to posledni vec co mi chybi k tomu abych doskladal peraka protoze ty moje teleskopy byly sezrane rzi az moc do hloubky. Ted jsem dokonce dostal informaci ze to je z peraka a byla tam oska s matkou. Jen jsem na zadnych fotkach peraku nic podobneho jeste nevidel...    [Pmato]   22.12.2010
Odpověď  Osobně bych neřešil,zda se jedná o unikát,po kterém všichni touží,a použil bych standardní teleskopy.    [Honza]   22.12.2010
Odpověď  Tak jsem to dnes preci jen zkusil na motorku. Je to zvlastni, vse je naprosto stejne, horni tela tlumicu pasuji do podkovy, delka stejna, tvar stejny, spodni cast pasuje do brzdoveho bubnu a oska tou dirou protahnout jde. Jedine co mi zustava zahadou je chybejici zavit v prave savli na osku a nevypada to ze by ho jen nekdo strhl. a take chybejici zarez a zajistovaci sroub osky na leve strane. Nemuze to byt nejaky posledni typ pred koncem ukoncenim vyroby?    [Pmato]   22.12.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  EDIT: Celostříbrnou s červenou linkou mám v archivu několikrát, jak na dobové foto, tak fotky origo nádrže reál. Ale celočerevnou tedy nevím. To sem zatím neviděl. [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 13.01.2020

K mému minulému postu mám následující poznámku. Mám ve své sbírce 7 fotografií identických motocyklů Jawa 250 a 350 Pérák v celočerveném laku. Nádrž linka i bez a zlatou logo. Jde o 7 rozdílných motocyklů (dle SPZ) v různých časových obdobích. Třeba 1956, 1958. Takže potvrzuji minimálně malinkou sérii, nebo v některé opravně identicky opravované stroje po celkové havárii??? Bohužel více nevím (kolegu Marčíka namám dočteného). Minimálně 4 fotky které mohu publikovat dám do následující knihy "MVČVF 2". Konec hlášení, peace.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě přidám něco k celostříbrné nádrži s červenými linkami. Před pár dny jsem dával do tématu ČZ 125/150 fotku mé babi na ČZ 125t a nějakou dobu předtím, fotku dědy na tom samém motocyklu. Teď se mi pro změnu podařilo najít fotku mého druhého dědy na "lidovce" tři sta padesátkovém Peráku, s celostříbrnou nádrží. Fotka je z roku 1953.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zodpovězené téma  

Schéma zapojení Pérák 250 s hliníkovou skříňkou s cívkou uvnitř skříňky


 Nemáte prosím někdo schéma zapojení, nebo odkaz na www stránky, kde je schéma pro hlubokou hliníkovou skříňku - zapojení? Případně jde nějak vyzkoušet zda je VN cívka co je ve skříňce OK (třeba po vyndání)? Případně i schéma na zapojení této skříňky po dmenotáži VN cívky a namontování VAPE?    [HonzaBK]   28.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když bude cívka zcela KO a nepoběží motor, nebude za chodu co měřit, ale to zase znamená, že cívku netřeba řešit. Na druhou stranu lze u vyndané cívky jednoduše simulovat činnost a pokud nereaguje, tak je na nic. Pokud reaguje, dá se něco měřit.
Kamarád, nadšený radioamatér, měl kdysi doma udělanou univerzální stolici, kde při simulace chodu měřil různé součásti elektriky, mimo jiné i dynama, relátka, rozdělovače a cívky. Můj pérák po pár kilometrech začal vynechávat, vyjímečně i chcípnul a za chvíli zase kousek jel a já nemohl závadu najít. Jiskra byla, tak jsem hledal všude jinde. Při zkoušce cívky venku se závada na monitoru po pár minutách vždy projevila a po krátkém vypnutí za chvíli cívka nějak fungovala podle zahřátí. Naučil mne hodně věcí, ale tehdejší dostupná měřící technika nešla používat v terénu. Dneska máme laciné i vícekanálové osciloskopy, které se dají použít i přímo ve vozidle za jízdy. Cívka s vadou by se měla projevit. Cívka po smrti se řešit nemusí.    [Luboš]   12.03.2024
Odpověď  a jak se za behu používá osciloskop když to bez zapojení nepojed? Co ukáže? ředpokládám že ukáže mrtvolu - rovnou čáru.    [HonzaBK]   12.03.2024
Odpověď  Použít za běhu osciloskop?    [Luboš]   11.03.2024
Odpověď  nemáte nědko nevíte kde by byl na webu? Odkaz?    [HonzaBK]   11.03.2024
Odpověď  U VN cívky ze spínačky FJ je možné pouze změřit odpor vinutí. To ovšem vůbec nezaručí funkčnost cívky. Aby to bylo aspoň trochu spolehlivé, musela by VN cívka aspoň dvě hodiny fungovat a potom ji změřit.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní kolo-rozeta-vůle vnitřního ložiska


 Jawa 250 pérák. V zadním kole uchycení rozety pouzdrem a ložiskem č. 6205. Mezi pouzdrem a vnitřním průměrem ložiska je vůle. Má to tak být nebo to mám zalepit. Děkuji.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pouzdro rozety. Děkuji za radu. Pouzdro rozety musí být napevno. Původní pouzdro je stočeno na průměru 0,1 mm na délku celého pouzdra bez osazení ložiska. Soustružník to projel komplet. Asi zmetek. Koupil jsem nové. Pasuje.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2024
Odpověď  Pouzdro rozety musí být v ložisku na pevno.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šrouby Jawa Pérák


 Zdravím, v příloze zveřejňuji kompletní seznam všech šroubů a matic použitých na Jawa Pérák 250. Myslím, že se to může hodit každému kdo renovuje péráka. Jedná se o veškeré upevňovací šrouby a matice. Nejsou tam šrouby určené pro motor, karburátor, vnitřek houkačky a spínačky. Nevím jak to bude čitelné, když tak zájemcům pošlu e-mailem. U některých šroubů jsou uvedeny dvě varianty - různé ročníky. Netvrdím, že na některých ročnících nemohou být některé šrouby jiné.    [Mirda444]   20.04.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 93 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, jestliže je možné zaslat seznam šroubů Jawa pérák 250, tak mám zájem. Děkuji.    [Jiří Haman]   06.03.2024
Odpověď  Dobrý den, mohl bych také poprosit o zaslaní seznamu šroubu na email aujesky.m@seznam.cz
mockraát děkuji    [Michal Aujeský]   17.05.2023
Odpověď  Dobrý den,
mohu poprosit o zaslání seznamu šroubů pro Jawa pérák na mejl: nastroje@seznam.cz
Děkuji    [Libor]   04.06.2021
Odpověď  Dobrý den. Mohu také poprosit o seznam na email roman.zemlicka@email.cz    [Roman Žemlička]   12.04.2021
Odpověď  Moho také poprosit o seznam na email honzasv@seznam.cz    [honza]   31.03.2021
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o zaslani seznamu na e-mail? Dekuji
JanSchiechel@seznam.cz    [Jan]   06.05.2020
Odpověď  Zdravím Vás. Bylo by možné prosim poslat seznam šroubů na jawa pérák 250? Na email bobo.stropek@gmail.com děkuji Stropek    [Bohuslav Stropek ]   03.04.2020
Odpověď  Dobrý den mohl bych prosím o všechny soupisy materiálů které máte v příspěvku na Jawa Pérák 250 na můj email ondrousek@atlas.cz
Předem moc děkuji    [Ondrin]   24.10.2018
Odpověď  Na uchycení masky k horním brýlím také má být šestihran 12. Bylo to tam proto, že to je v takovém prolisu a kdyby se tam použil v té době běžný šroub s šestihranem 14, tak bylo velké nebezpečí, že se při jejich utahování poškodí lak. U hodně péráků to ale majitelé při nějakých opravách a demontážích měnili za běžně dostupné šrouby 14, nebo 13.    [Mirda444]   08.02.2018
Odpověď  Mirda444 nizsie pisete ze srouby M8x1 s hlavou na 12mm klic su na zaistenie riaditok a stahovanie osky pred.kola a na upevnenie masky svetla o horne bryle. V novsom prispevku uz spominate iba stahnutie osky kola a zaistenie riaditok. Tak ako to je. Idem objednat nove srouby a som v pomykove ake tam dat. na motorke som odmeral jednu zachovalu skrutku a ta bola na 12mm klic.
Pripadne je to otazka aj na ostatnych. Dakujem za odpoved    [PatoRS]   08.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 93 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (93) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

vyběhané přední tlumiče


 Chci se optat jak řešíte vůle na trubce předních teleskopů. Po dlouholetém provozu dojde k nestejnoměrnému optřebení trubky teleskopu v místech pohybu ve futrech. Nahrazujete novou trubkou? Pokud ano prosím o materiálové číslo použité trubky. Předem děkuji.    [adzevh1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Co třeba přebrousit trubku a nová futra vystružit podle nového průměru trubky? Ale není to nic jednoduchého, potřebuješ speciální dlouhý výstružník.    [Stenly]   28.02.2024
Odpověď  http://motoservis-ondra.cz/    [lipcaa]   26.02.2024
Odpověď  Dobrý den, zkusím se zeptat. Nějaké doporučení na repasi předních tlumičů Pérák 250? Zjištěný stav přesahuje mé technické možnosti.    [veteranamaterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2024
Odpověď  jo to je nejmenší vyměnit futra, potřebuješ protáhnout trubku skrz futro, který má průměr neopotřebované trubky. Trubka je vždy nejopotřebovanější ve spodní části a pokud uděláš kompromisní futro na opotřebovanou část pak nanasadíš trubku.    [adzevh1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2010
Odpověď  Staci vymenit pouzdra, spodni trubka se nemeni.    [viki]   08.07.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 889 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Create Infinite Apps With Chat-GPT - Today Only
Get A.I. Software, Hacks & Training Instantly

https://youtu.be/Bj0W5dnHu74 Learn More About The Hack    [Kandis]   23.02.2024
Odpověď  Není u 46tky výrobní číslo pod štítkem?    [jan]   04.05.2022
Odpověď  Všem co reagovali na můj dotaz moc děkuji. Zkusím sehnat papír.
MJ    [MartinJ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2022
Odpověď  Jenže pionýři mají pro STK dobrozdání z MD    [Lojza]   01.05.2022
Odpověď  No nevím, třeba pionýři mají číslo jen na štítku, pokud se nepletu..
Výrobce Považské storjárne už asi těžko požádáš o potvrzení/dobrovzdání..    [Beat]   01.05.2022
Odpověď  Pokud lze získat dobrozdání výrobce o čemkoliv, tak určitě udělat. A navíc potvrzení zanést do úřední dokumentace k vozidlu. V budoucnu bude ubývat znalých lidí a bude čím dál více řehtat úřední šiml. Mně se toto oplatilo u čz 150 a neexistence výrobního čísla na rámu a štítek pod sedadlem, což na STK ne a ne akceptovat. Až vyjádření výrobce a zápis do TP učinily přítrž diskuzím při kontrolách. Co je psáno, to je dáno a to i tehdy, pokud jde o zjevný nesmysl.    [Luboš]   30.04.2022
Odpověď  Mně to připadne jako blbost s tím číslem. Vždyt to tak má každá Zetka 125/150. To všichni stáhnou vocas a narazí číslo před veteránskou testací?    [Monty]   30.04.2022
Odpověď  Požádat výrobce o potvrzení, že číslo rámu je uvedeno pouze na štítku. Že to tak tehdy bylo.    [Jarek]   28.04.2022
Odpověď  Nejsu testační komisař ale co vím tak plno motorek i aut nemá číslo rámu vyraženo amá ho jen na štítku.    [JJ]   28.04.2022
Odpověď  Řešení je jednoduchý, buď úřední šiml zařechtá blahem když požadavek k registraci naplníte, nebo budete mít doma původní raritu jen na koukání a dle vás zbytečnost si můžete rozporovat u svého poslance, který třeba vyšle signály k MD. Až se budou dělat kontroly veteránů na STK tak tam teprve bude nově zrozených odborníků na veterány.    [Lojza]   27.04.2022
Zobrazeno 10 z celkem 889 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (889) 
Zodpovězené téma  

chromování


 zdravím,prosím potřebuji doporučit z vašich zkušeností spolehlivou chromovnu.
Začal jsem Stavět péráka 250 a nevím kam zadat chromování.Nejde mi o rychlost ani o peníze.Byl bych rád za kvalitu a spolehlivost. Jsem z Č.Budějovic    [Míra]   24.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Za mě taky čep.
Když zvětšíš otvor, pojistný kroužek může být ve větším čepu utopený a nemusel by fungovat správně.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2024
Odpověď  predelal bych díl, kde je vetší ovalita opotrebením v prumeru    [majco]   16.02.2024
Odpověď  Určitě strhnout chrom s čepu nebude to viditelné a stejně se to tam bube otáčet.Zbytečné zvětšovat otvor.    [Jára]   16.02.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, dravím, trochu nám to při chromování narostlo. Co bude lepší, strhnout chrom z čepu anebo vyvrtat větší díru pro čep a nechat čep s chromem?    [veteranamaterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2024
Odpověď  Chromovem je fůra a zkušeností s nima plný fora.Pomalu a draze dělaji skoro všichni.Ale vážně-nejblíž Č.B. leští a chromuje(prý ale chromoval-omezuje to) pan Šebelka v Hůrách,osobní zkušenost opakovaně dobrá(nemyslím tím za 3...).    [Rosťa]   02.06.2015
Odpověď  myslím, že na dotaz, na který je tu asi 50odpovědí, už nikdo nechce ani odpovídat. Vyhledej si téma chromování a můžeš číst až do zítřka.    [martin]   29.05.2015
Odpověď  Díky    [Míra]   25.05.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

perak


 zdravim vas,nasiel som foto peraka,ma zvlastne vedene vyfuky.stretol sa uz niekto s tym?    [pacekmilanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  je to pérak ze šestidenní    [Franta ]   20.09.2023
Odpověď  Pre springer. Chcel by som Ťa poprosiť, či by si sa mi neozval na mail, ohľadom tej uverenenej publikácie od Motokovu. Niečo by ma v nej zaujímalo. Ďakujem.    [M.]   25.11.2009
Odpověď  pár fotek z kalendáře najdete tady http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/jawa/jawa-250-perak/jawa-250-perak-148369.html    [janek]   23.11.2009
Odpověď  Publikaci z které jsem čerpal vydal Motokov k 50 letému výročí Jawy.
Já ten kalendář 2010 nemám, jen jsem jím listoval, tam je vše dobře vidět.    [springer]   23.11.2009
Odpověď  To vzadu je sedlo a ma tam bejt!    [Pája]   22.11.2009
Odpověď  A co je to za knihu?    [Pepa]   22.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [milan]   22.11.2009
Odpověď  tak sem dej víc fotek...kde je to vidět    [Tomáš]   22.11.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...skoro bych zapoměl na publikaci    [springer]   21.11.2009
Odpověď  Myslím, že Pérák byl vyráběn před Libeňákem :), zadní sedlo to asi nebude spíše brašna.
Ty vzpěry blatníku taky nebudou homemade jsou z válcované trubky naúhlované tak, aby nevadily výfukům.
Mimochodem, pěkně je tento stroj nafocený v kalendáři 2010.    [springer]   21.11.2009
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zodpovězené téma  

VAPE 6V + SPÍNAČKA FJ


 Ahoj, řešil jste někdo zapojení Vape s kovovou spínačkou FJ a použití bez baterie?
Jde mi o to, mám u soupravy Vape rozpínací relé (při přivedeni napětí rozepne kontakty) a bez baterie mě toto relé nerozepne kontakty a Vape je stále jako vypnutý a tak nemůžu nastartovat. Kam by se muselo do spínačky zapojit + na relé aby to takto fungovalo? To je asi blbost že? Muselo by tam bít jiný relé a to se spínacími kontakty aby šlo nastartovat a když bude motorka pod napětím při nějaké poloze klíčku přivést na relé +6V a tím motorku zhasnout. Je to tak nebo plácám blbosti?
Díky.    [fikuscz]   05.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro péráka vzhledem k množství komponentů to asi nebude použitelné, ale podařilo se mi to napasovat do kývačky. Fota z instalace na https://www.rajce.idnes.cz/martinstindlhm/album/jawa-350-354-se-side-velorex-560-instalace-vape-12v    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dodatečně přidávám nákres el.schéma pro použití baterie i kondenzátoru AEV 0403 - volbu "zdroje" ovládá dvojitý přepínač (+ manuální výměna pojistky). Funkce zapojení byla dnes odzkoušena a je bezproblémová.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2023
Odpověď  Už jsi se někdy podíval, kolik ten odpor stojí v prodejně s elektrosoučástakami? Když je hodně drahý, tak 5,- Kč. Tak proč platit 400% navrch?    [fikuscz]   08.03.2015
Odpověď  Odpor se dá k Vape 12 v sehnat daty: http://www.motoren.sk/shop/detail/5824    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasný, jenom sranda.
Já teda tady v podkrkonoší již vyjel a minulý týden provětral právě dokončenou 350.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.03.2015
Odpověď  fikuscz: ta fotka je z dopoledne, ještě k tomu tam nebyl překryt zadní lampy, schránka na nosiči, přední tabulka SPZ a zpětné zrcátko. Stejně ještě zůstane zakonzervován - počítám že sezónu začne až v dubnu.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  Martine, takto připravený pérák ti na 100% nepojede. Chybí ti tam benzinová hadička :-))    [fikuscz]   01.03.2015
Odpověď  tomtnt: ještě k tomu spínači, jaké jsou prosímtě rozměry pružinky na tom původním? Zatím jsem tam dal pružinku která se mi zrovna naskytla ale rád bych tam měl takovou co je nejvíce podobná originálu.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posunul jsem spínač až na doraz k úchytu schránky a je to OK, víko se opře o brzdové táhlo. Takže provozní opravy a úpravy mám tímto za sebou a pérák je na 100% připraven na sezónu :-)))    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  martine, ja jsem dopadl stejne jako ty. Take se mi to opira o sroubek. Mam stejnou montaz jako ty. ALE fikuscz to zrejme rika spravne. Bohuzel nemam zatim paku zadni brzdy (dela se chrom) takze to neoverim zda se to skutecne opre driv o tahlo nez o sroubek spinace. Myslim ze na typu prichytneho plechu spinace zadniho svetla nezalezi. Zkousel jsem oba typy a je to +- stejne.    [tomtnt]   01.03.2015
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (79) 
 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.5.2023)
Nezodpovězené téma 

Velorex 561 a Jawa pérák


 Dobrý den, připojoval někdo Velorex 561 k Jawě pérák.Zajimalo by mě připojení, držáky k rámu.děkuji    [David ]   19.11.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kniha Jawa


 Vychází koncem září 2023. libormarcik@seznam.cz    [libor marčík]   19.09.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa pérák rikša


 Zdravím, poprosím o jakékoliv informace, dokumentaci, návody, seznamy náhradních dílů apod. na Jawa pérák rikša..dále pokud by někdo neměl plány/výkresy na výrobu kastle pro verzi na sezení a popř. i kontakt na schopného klempíře a čalouníka -ostravsko, olomoucko, jižní Morava, zlínsko..

Za jakoukoliv pomoc předem děkuji..    [Adam ]   19.07.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/206 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006