Ahojte, momentálně řeším skládání motoru a chtěl bych se posunout kousek dál se svými znalostmi především v oblasti vibrací motoru. Prošel jsem zde celé fórum ohledně této problematiky, ale bohužel jsem nedošel k žádnému jednoznačnému závěru jak vibrace minimalizovat. Je tu okrajově řešeno centrování kliky, pak vliv hmotnosti pístů (originální X replika), ojnice, vliv volně ložený válečků X klece na ojničním oku, utažení motoru v rámu, seřízení. Všechny tyto vlivy byly buď částečně nebo úplně vyvráceny a těžko z uvedených komentářů říct zda to bylo ono nebo ne. Byl by někdo choten se podělit o to co dělá aby měl motor minimální vibrace? Momentálně je můj plán se zaměřit na vyvážení klikového mechanizmu, je to správná cesta? Reakce můžete klidně i na email ma.reznicek@seznam.cz. Děkuji za případnou ochotu a radu. [ma.reznicek] 23.07.2023
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| No, to proměření jsem tedy bohužel neudělal, nenapadlo mi to. Musím věřit, že to udělali dobře, vyzvedával jsem si ji osobně a jak jsem ji dostal do ruky, uložil jsem ji do dřevěné krabice vystlané molitanem, nemohla utrpět žádnou úhonu. Nikdo jiný ji v ruce neměl, během montáže byla jak v bavlnce :-) Mám opravený ten spojkový koš, včera jsem nalil olej a nastartuju to. Třeba ty zvuky dělal ten koš, měl opravdu vakl na obvodu tak 2,5 až 3 mm. Teď je to téměř neměřitelné, zůstala pouze axiální vůle cca 0,25 mm. [Milan z Plzně] 07.11.2023 |
| Pokud člověk nemá jinou možnost Ahra ok, ale pokud by ji dělali mně, tak vzhledem k hodnocením co jsem měl možnost číst bych si ji přeměřil mezi hroty. Přece jen převoz, manipulace atd. udělají svoje. [ma.reznicek] 06.11.2023 |
| Kliku mi dělali v Ahře, spoléhám na to, že dobře. Chromovali čepy, dali nová ložiska ... [Milan z Plzně] 06.11.2023 |
| Hlavně musíš mít vyrovnanou kliku, tj. mezi hroty a vyrovnat indikátorem max do dou setin!! [Ladislav Petlach] 05.11.2023 |
| Správně, nelisovat to s velkým přesahem, aby litina nepraskla. [longr] 09.10.2023 |
| Ano, už se pouzdro dělá, bude lehce nalisované, jen lehce do spojkového koše. A tím vůle bude podstatně menší. Já taky nejsem strojař, tak sbírám informace, jak se dá.... [Milan z Plzně] 09.10.2023 |
| Můžeš ho i zalisovat. V koších na "nové" třistapadesátce je zalisované. Důležité je nechat správnou toleranci, aby to nebylo těsné, ani moc volné. Nejsem strojař, toleranci z hlavy nevím. Myslím, že jwm tu měl kdysi dobrou poznámku, že bronz se časem utemuje a vůle se zvětší, s tím je taky dobré počítat. [longr] 03.10.2023 |
| Dobrý den, mám prosím dotaz. Po repasi motoru a najetí cca 2 tisíc km se z motoru začaly ozývat nepravidelné zvuky, jako když "něco škrtne o něco", neumím to lépe popsat. Sundal jsem spojkové víko a vůle na velkém spojkovém koši byla asi 2 - 2,5 mm na obvodu(koš se na pouzdru vaklal). Koš jsem dával tehdy nový, pouzdro jsem nechal staré - moje chyba. Udělám teď nové pouzdro, ale je třeba, aby kromě volného klouzání po vnitřním ocelovém pouzdru bylo kluzně uloženo i v otvoru litinového koše? Tím bude celková vůle větší. [Milan z Plzně] 25.09.2023 |
| Longr:Na to futro koše, jsem popravdě zvědavý, měl jsem ho špatné tak jsem ho musel celé repasovat, ještě musím prověřit ten koš v jaké je kondici co teda týká vyvážení. Josef:S vázavostí čepů jsem měl zatím naštěstí štěstí, vždy to bylo v nějaké rozumné míře, protože když by nebylo ani bych moc nevěděl po čem jít pokud jsou kartery v pořádku(párové) a klika před montáží vycentrovaná. boco:Souhlasím, že u dvouválce o 180° by se mohly nevyvážené (obě vyšší nebo nižší) hmoty vykompenzovat. Což u 500 OHC není a je to "jednoválec". Našel jsem procento vyvážení kliky, které považuji za směrodatné a díky kterému lze právě kompenzovat různé hmotnosti pístů a metod oprav kliky pokud se vše potom potká. [ma.reznicek] 26.07.2023 |
| neviem ako u 500 OHC, ale u 350 vyrazne vibracie vo vyssich otackach sposobuje klukovka, jednak vycentrovanie vsetkych 3 capov by malo byt do +/- 0.02mm (merane po montazi do motora) ale taktiez podstatne je ako "hadzu" zotrvacniky - toto malo kto riesi. Idealne po vycentrovani prebrusit.. Dnesne piesty su podstatne tazsie ako originaly, podobne ojnice maju inu hmotnost, ale zase je to 2 valec s posunom o 180 stupnov, tam by sa do mohlo do istej miery kompenzovat pokial su L/P piest a L/P ojnica rovnakej hmotnosti. Spojkovy kos je tiez dolezity, aj ked tam su asi moznosti limitovane, nove puzdro, idelne aj novy kos. Este zevraj nieco mozu riesit lamely, zvycajne maju oznaceny jeden zaberovy vystupok (najlahsi/najtazsi bod?) a mali by sa udajne montovat tak aby boli vsetky rovnomerne pootacane v kosi na co najlepsie vyvazenie. [boco] 26.07.2023 |
|