MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316517 příspěvků |8215 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 44 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 29.11.2024 23:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 321
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4401      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 292      Příspěvků Příspěvků: 41283
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/294 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Nádrž čz 175/450


 Dobrý den, setkal jsem se s nádrží na typ 450 uši na silentbloky vepředu jak 487 nebo novější 477 tak se chci zeptat zda to někdo máte nebo to je předělávka nebo z náhradních dílů že 70let může být ale patinovka je to    [JK]   19.11.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V katalogu motocyklů ČZ je vše uvedeno včetně exportních nuancí a změnových listů, dobré čtení na dlouhé zimní večery. Mám několik ČZ se silentbloky i bez, stejně tak se vzpěrou na hlavu i bez ní, dle r.v.    [Lojza]   19.11.2024
Odpověď  Je to uplně běžný, tak polovina vyrobených byla na silentbloky. Možná třetina,ale hodně.    [Monty]   19.11.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

spínač neutrálu u ČZ 250 sport


 Zdravím.
natahuji elektroinstalaci u sportky a chtěl bych se zeptat, jak zapojit drátek na spínač neutrálu, který překrývá vačka poloautomatu na řadící hřídeli. Nemůžu se tam dostat se šroubováčkem. :-)
Díky za pomoc. Keram    [Vlastimil]   18.11.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tu díru pro šroubovák mají jen "malé" Čízy 355(356) a řada 450 se skútrama 501(502), vyjímečně ČZ 476 a 477 mají vačku bez díry protože nemají kontaktnici neutrálu. Bez díry mají vačku "velké" Jawy od péráka po první panelky, je to vynuceno odlišným provedením motoru(pozice kontaktnice).    [Martin Štindl]   19.11.2024
Odpověď  Ak nie je diera vo vačke - naposledy som to na Jawe 350 myslím robil tak že som dal dole automat, vyklepol kolík vačky, vačku len pootočil na radiacom hriadeli a dostal som sa tam. Ale ide to aj tak že sa radí smerom hore a dá sa tam dostať malým srobovakom. Blbo ale ide to.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2024
Odpověď  Jinak skrze ten tvor ve vačce se to šroubuje pohodlně - ale musí se přitom zařadit "nahoru" kvalt a tu řadící páku v této poloze přidržet.    [Martin Štindl]   18.11.2024
Odpověď  Hele, Luboš byl o pár vteřin rychlejší :-D    [Martin Štindl]   18.11.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ve vačce by měla být díra pro šroubovák, ona tam není?    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2024
Odpověď  Ve vačce je otvor na šroubovák, ale je to opruz.
Rychlejší je sundat poloautomat (3 šrouby) a vyklepnout dřík co drží vačku a sundat ji. Pak tam je krásný přístup.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.11.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Karburátor 2926


 Dnes jsou 3 výrobci replik karburátorů pacco super bez označení taky a s označením VM motor nefunkční že by se upek motor na chudí a nejde doštelovat ani horší než vychozenej jikov co mám zkušenost tak VM ani nekupovat    [Jan]   29.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://www.rajce.idnes.cz/album/KRtSvDuCQ8sCiNFg tady je foto pacco 100kvalita a ten WM má nápis na plovákovce a pak jsou bez označení a ty fungují taky ok wm jede na chudou tam se musí tryska +5 tak ale hodil jsem ho radši doprdele    [Honza]   02.11.2024
Odpověď  mohu poslat na email    [Jan]   13.10.2024
Odpověď  To je dle toho kdo co prodává pacco kvalita a druhý nabízí jako levnější taiwan bez označení super a s označením wm motor je chudý a nejde pořádně štelovat bohatost přidám foto    [Jan]   06.10.2024
Odpověď  Nějaký odkaz na karburátor VM Motor, prosím? S tím jsem se zatím nesetkal.....    [Monty]   29.09.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadny rafik a pneumatika Jawa 250/559 r.v. 1962. (rozmer)


 zdravim,
vedel by mi niekto prosim poradit/povedat aky rozmer ma mat zadny rafik a pneumatika na 559 r.v. 1962 ?
zial kazda informacia ku ktorej som sa dopatral je ina.
su oba rafiky rovnake a len pneu je ine ? (Predna 3,25 a zadna 3,25 alebo 3,5)
alebo su aj rafiky ine ? (Predny 1,85 a zadny 2,15)
na mojej motorke maju oba rafiky sirku 68 mm.
dakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A mitas neumí vyrobit 3,00-16 tak jsem ho od vyřadil a koupím radsi z motomaxu fortune mitroc a 100pro skpokojenost nebo vee ruber    [Honza]   13.10.2024
Odpověď  Pneu fortune/mitroc a není problém vee ruber ok taky    [Honza]   29.09.2024
Odpověď  Rozdíl jsou, a výrazný.
Specielně MITAS z Indie je větší než MITAS ze Zlína. O nějaký milimetr, ale to stačí,aby se nevešel do stejné díry.    [Monty]   27.06.2024
Odpověď  Je to Mitas H-06,vyrobená v Indii. Myslíte že u jednotlivých výrobcou pneu,sú nejaké markantné rozdiely v rozmeroch pneu?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2024
Odpověď  Značka pneu? Každý výrobce má jinou šířku, někdo sem na forum nedávno dal rozměry tak hledej    [Lojza]   25.06.2024
Odpověď  Zdravím,
mám problém na mojej J250 559 so šírkou prednej pneu. Mám tam rozmer 3,25 a je úplne natesno,medzi stenami blatníka nie je medzera ani 1mm a niekedy mi pneu šúcha o bok vnútra blatníka. Blatník by mal byť panelácky,ale zase nie som taký odborník,aby som to mohol tvrdiť na 100%. Riešil už niekto podobný problém,že mal pneu tak natesno v blatníku??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2024
Odpověď  Luboš má pravdu, údaje v TP pro stejné typy se různí, to co je uvedeno v TP je směroplatné a logiku bych nehledal.    [Kadel]   20.01.2021
Odpověď  Pro provoz a na STK montovat pouze to, co je uvedeno v konkrétním TP. V minulosti se stávalo, že se ke strojům dávaly již předtištěné TP z předešlých provedení, modelů, kde se doplnily datum, výrobní čísla. Proto lze najít různé rozměry pneu, váhy a někdy i samotné přepsané označení typu. Vědu bych v tom nehledal.    [Luboš]   20.01.2021
Odpověď  a e to asi není povolená? buď předek 3,00 a zadek 3,25 nebo předek 3,25 a zadek 3,50. Kombinace 3,25 a 3,25 může být? Ani v jednom z kopii zde uvedených ani v mém TP doma to nemám.    [HonzaBK]   20.01.2021
Odpověď  Meela,
dakujem za informacie moc mi to pomohlo.
Rozhodol som sa ze obe kolesa obujem na plaste s rozmerom 3,25 (i ked v predu by mal byt 3,0) kedze mam oba rafiky rovnake (1,85) a na plast 3,50 by som mal mat rafik 2,15.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pomoc s určením


 Dobrý den,

Prosím o pomoc s určením z jaké motorky je válec+hlava, popřípadě jakou to má cenu.

Oboje nálezový stav.

Předem děkuji    [Johny13579Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  PF 62    [radek]   09.10.2024
Odpověď  Chtělo by to více fotek válce.    [AlexCZ]   09.10.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa250 půlbuben...černý tachometr Maznice kývky


 Dnes jsem zjistil, že se mi nevrací ručka tachometru..pod 20 se nedá sklepat. Za jízdy ale ukazuje ..ale nad 25....jinak jsem hledal maznici na kývku podle knížky1954 ale na 54 motorce nenalezena díky za rady Ziky    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  1) Nutný repas tachometru
2) Maznice je zleva, na vstupu do čepu kyvné vidlice    [AlexCZ]   09.10.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Klikovka


 Zdravím,poprosím o radu.
Vím že klikovka panelka a kývačka 250 jsou rozdílné. Když dám do kývačky 353 origo kompletní klikovku i s pístem z panelky,jak to bude fungovat? Má někdo zkušenost? Díky.    [Tomáš]   06.10.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nejsem si už jistý, ale mám za to, že to kdysi udělal kamarád a že mu píst přejížděl přes horní hranu válce k 1 kroužku, ale ten zůstal ještě ve válci a musel vytočit do hlavy prostor, do kterého píst zajížděl, ale jelo to celkem slušně.    [P.]   06.10.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

cz 175/450 nema vykon


 ahojte prosim o radu ,
mam 175/450 a som z tej moto uz na nervy , motor je po konpletnej go a stale nechcela tahat na 4 . vcera som dal dole to gumove spojenie karburatora a vzduch filtra a moto vo vyssich otackach uplne ozila ide aj na 4 prevodovy stupen cca 85 pred tym bola maximalka po tazkom trapeni nejakuch 72
mozte dat nejake napady co vyskusat? alebo ako zachovat filter a aby aj isla?
karburator je 2926 s otryskovanim 45 a 96    [peter]   01.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud je dobře utěsněný tak musí šlapat dát hlavní 88 vol 55 1.5 otáčky 3 zářez 3.4 přeh h ú a je jedno jestli 24 nebo 26 to nemá vliv pokud je funkční kdyžtak obohatit trochu šroubem VM replika až tak nešlape bez označení jikov nebo pacco    [Jan]   06.10.2024
Odpověď  jj my jsme kdysi s několika kamarády řešiuli proč jednomu kamarádovi občas nechce jet Velorex, proč se dusí. Postupně jsme zkusili všehno možné. Nakonec jsme závadu odhalili zcela náhodou. Pod plachtou měl na trubce pověšenou koženou kabelu se žrádlem pro psa kterého sebou vozil. Zastavili jsme na kraji silnice Velorex stál mírně nabok. Nastartovali jsme vše OK mírně jsem zahýbali Veloušem a kabela se přisála na sání. Je tam to velký sání na papírový filtr s vývodem nalevo. Takže na rovině i do kopce pokud jel doprava bylo vše OK, pokud zatočil doleva, kabela si přisála a Velouš nejel. To bylo radosti po roce a půl zoufalství    [HonzaBK]   04.09.2024
Odpověď  Ja pridam neco pro zasmani.Kamaradovi po priklopeni sedacky,prestala jet 471.Neuhodnete proc.Pod sedackou mel pripevneny navod na pouziti.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2024
Odpověď  Jo a ještě jak host píše hadr v sání, tak to se mi taky stalo, za filtr jsem strčil lékárničku, po nasazení sedla se zmáčkla a přicpala otvor filtru a nejelo to - takže na to taky kouknout...    [meela]   03.09.2024
Odpověď  dakujem vsetkym za odozvy, trysky som skusal menit od 90 po 100 a vysledok nebol o moc lepsi alebo horsi ,moto ma cca 300-350 km od vybrusu a go... ale robilo to aj pred tym takto a kvoli tomu som robil go....ale teda nepomohlo to

skusim asi zohnat ten karburator ako tam patei a cez vikend sa s tym pohrat este ,dakujem vsetkym za rady a napady :)
dam vediet ako to dopadlo    [peter]   02.09.2024
Odpověď  Měl jsem to s 250/475 úplně stejně a stačilo koupit nové HT a laborovat od větší k menší a bylo po probému.    [Lojza]   02.09.2024
Odpověď  no záleží jestli je už motor po záběhu nebo ne, pokud ještě nemá nic najeto tak radši nechat bohatší směs a maximálku moc nezkoušet... ale určitě je potřeba dát správný karburátor 2924.    [meela]   02.09.2024
Odpověď  Jestliže motor po odpojení filtru znatelně ožil, je to známka toho, že s filtrem byla příliš bohatá směs. Průtočným odporem filtru se zvýší podtlak i na hlavní trysce a palivo se intenzivněji přisává = bohatší směs.
Tedy, pokud je filtr správný a neucpaný (hadr v sání...), zkusit nepatrně menší HT (pak to zase ale nepojede bez filtru, resp. pojede, ale směs bude chudá).
Principiálně ovšem na Váš motor patří karburátor průměr 24, viz níže. Ale i na 26 by to mělo jít s filtrem seřídit. Těch 85 - 90 km/h je tak +- maximum, co od toho stroje lze čekat, takže ostatní v motoru se zdá být OK.
Ev. zkontrolovat, zda se karburátor nepřeplavuje, zkusit třeba napoprvé dát jehlu úplně dolů, zkrátka ochudit na palivu...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2024
Odpověď  myslite ze to moze byt sposobene tym ze 2926 potrebuje viac vzduchu a 2924 bude na tom lepsie a bude sa dat pouzit normalne aj filter? aby motorka isla?    [peter]   01.09.2024
Odpověď  Karburátor 2926 je na ČZ 250/455, na ČZ 175/450 patří karburátor 2924.    [Zdeněk]   01.09.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

černé písty


 ahoj, mám motor 350 po generální opravě firmou, (výbrusy, klikovka, ložiska, spojka, převodovka...). Chytá na drc, zvuk super, žel blbě táhne, zkoušel sem dávat různý trysky , ladit karbec, dynamo , pak vape, ale furt mizerný výkon. Po asi 2000km jsem sundal válce a černý jak uhel , tak sem měl zato , že udělali asi špatně výbrusy a nechal vybrousit opětovně (6tý výbrus už) a nyní letos opět mizerný výkon, po 500km jsem sundal opět válce a černý jak bota i kliková skříň. Zdá se mi dost nepravděpodobné , že by 2x po sobě udělali špatně výbrus. Netušíte kde je chyba? Předstih sem kontroloval i u vape jestli není pootočený čep při repasi a zdá se mi to OK pro oba válce.Karbeců a trysek sem zkusil též dost. Netuším jestli se zaměřit na válce teda nebo na kliku? ČI jiný nápad?    [LIbor ]   08.11.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 163 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Co (,): Takéto odpovede mám najradšej. Napíšeš "Hloupost"a kažý nech si vybere, k čomu to má priradiť. Takže v budúcnosti buď konkrétnejší a nepíš v hádankách.    [MV]   28.09.2024
Odpověď  Hloupost    [, ]   28.09.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stejný pohled na věc jako "k", k tomu já zaslepení směřuji k sobě už z důvodu montáže čepu    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2024
Odpověď  Vliv na zatížení ložisek přepážkou je nesmyls. Hmotnost přepážky přenáší na kliku ojnice, tudíž síla působí v ploše ložiska ojnice a je tedy jedno, na kterou stranu se namontuje.    [.]   26.09.2024
Odpověď  A mohu se zeptat ta teorie o vlivu rozložení váhy přepážky na vnější ložiska je podložena nějakou seriozní studií nebo si to jen myslíte?    [k]   26.09.2024
Odpověď  Děkuju za odpovědi. Zaslepeným koncem je dám ven.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2024
Odpověď  Je to jedno,ale ja ich dávam tým zaslepeným koncom
ku krajom,ne do stredu,aby sa váha prepažky rozložila na
krajné ložiská.    [Xy Jozeff]   25.09.2024
Odpověď  Je to jedno.Ale oba stejně.

Ucpaný jsou, aby směs nešla z přefuku do výfuku. A to nepujde.    [Monty]   25.09.2024
Odpověď  Tak, bronzová pouzdra jsou osazená. Ještě ale bych potřeboval poradit, jak osadit pístní čepy, jsou uzavřené z jedné strany. Jestli tou uzavřenou stranou ven nebo dovnitř. Do toho čepu bude buď vnikat směs z karburátoru nebo výfukové zplodiny, podle toho, jak se osadí. Nebo je to jedno? Díky za radu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2024
Odpověď  U jehel by snad šlo taky vyměnit za pouzdro?    [HonzaBK]   19.09.2024
Zobrazeno 10 z celkem 163 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (163) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a kam byli urcene?    [Honza]   15.06.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 321 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na FB se mihla fotografie z Malajsie 2024......
Typuju to Jawu-ČZ 250 typ 353 rok 1956 (karbec/kryt, oko na side) než zavedli v roce 1957 nový karbec s hranatou plovákovkou,... jen teda zadní tlumiče jsou z desky...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2024
Odpověď  Ahoj, možná jsem odpověď přehlédl ikdyž jsem to tu celkem pročetl. Vím že se tu mluví obecně o verzi Ambasador, ale chtěl bych vědět jestli se vyráběla i černá Jawa s chromy na nádrži, konkrétně 250/353 a jestli to bylo běžné.    [Hanz]   31.01.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motocykly model 1956-1957 (oko na rámu, víka bez znaků, štelování sklonu už v rámečku , klaxon,...) v různých barvách,..včetně dvouodstínu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Odpověď  Martik, dej jí technicky do původního stavu a hoď na ní barvu jakou měl tatík. O nic nejde, naopak. Budeš ji mít v barvě jako on a o to tu kráčí... o vzpomínku. Jinak nic neřeš. Kývaček podle šablony je milion. A když jí dáš ten "epesní" kšiltík na světlo, tak bude super. Můj tatík si ve dvaceti postavil solo BMW R 12 s brašnami z Harleye, nechal ušít jednosic s třásněmi, tmavě modrou barvu s ručně udělanými zlatými linkami, chromovaným kšiltíkem na světle(!), kratším úzkým blatníkem kopírujícím kolo a přišroubovaným emblémem atd. No, prostě z dnešního pohledu zarytého puristy hrůza, ale kéž bych jí měl. Vypadala úžasně a taky tak jela... Srát na konvence, tak to kdysi mladí chtěli. Dnes si každý může vybrat nový motocykl podle svého vkusu a peněženky. -:(    [J]   21.03.2020
Odpověď  rekl bych ze na 99 procent se varianta modro seda v tomhle roce nedelala    [free]   21.03.2020
Odpověď  Děkuji za reakce. Ve všem máte pravdu a já to vím. Nehodlám dělat z motocyklu z roku 62 ročník starší. Špatně jsem se vyjádřil. Chci udělat pouze barevnou variantu šedo modrá s chromovanou nádrží. Právě mi šlo jen o to zdali v roce 62 mohla mít pravděpodobně jedna z posledních kývaček níže uvedené věci. O zadním světle jsem si to myslel, o hrazdě taky, jen jsem myslel, zdali třeba na posledních kývačkách už nebyla lavice, právě proto, abych nic nebastlil. Jak budu na druhém pc, kde mám ještě další fotky té kývačky, kterou jsem před pár lety pořídil, tak to sem dám.
Děkuji M.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  martik to ses trochu sekl rok 62 uz ma zavreny sani doutniky misto rybyn spinacku v masce jina nadrz a spoustu dalsich zmen prakicky uz to je dost odlisna motorka.ta dobova foto je klasicka kejva s doutnikama spinackou v nadrzi atd
takze bud postavis poctivej rok 62 stim ze to bude odpovidat nebo to prebastlis na rybinovou kejvu ale pak musis sehnat polovinu dilu jinych nez mas na tom 62 roce
rozdily jsou k nastudovani zde
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html    [free]   21.03.2020
Odpověď  A to na prvni fotce je kyvacka, i podle krytu náhonu tachometru-panelka nema na rámu ze predu závity, takze musi mit držák náhonu chycenej za horní sroub drzaku motoru, coz je na fotce videt, ze nema.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  No v roce 1962 se objevily prvni panelky 354/06, jeste na kyvackovych kolech. Sam mam takovou, taky sedomodrou. Na tech uz byla lavice. Na prvni fotce se ale zda, ze to je jeste kyvacka, i na fotce to vypada, ze sedlo je kytara. Na kyvacky se lavice nedavala, protoze lavice se zamyka ma zamek, ktery na kyvackovym rámu nebyl, zato mely vlastni zamek kastliky. Na panelce se zamykalo sedlo a kastliky byly na pruznej plisek. Casto se pozdeji kastliky měnily za panelkovy, nebot puvodni byly prozrany (hlavne ten od baterky), klidne pak nekdo prohodil i sedlo (taky docela casto prorezlo). Hrazda je beznej dobovej tuning, byl dost popularni. Svetlo je z cezety    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě druhé foto    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 321 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (321) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Světlo Jawa 250 půlbuben


 Nazdar lidi. Sehnal jsem konečně parabolu naklápějící do motorky. Na mém rámečku chybí pružinky snad tři co drží asi sklo ,Jak vypadají abych si je vyrobil?.... toto je obrázek ilustrační dík    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky supr🙂    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2024
Odpověď  Jako na péráka?
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=910    [beat]   06.09.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Přípravek na montáž pístních čepů


 Ctěl bych se optat co používáte za přípravek na montáž a demontáž pístních čepů, případně prosím o zaslání odkazu kde ho zakoupit? Je více výrobců a druhů, tak prosím kdo jaké máte zkušenosti. Jawa 350 ale předpokládám, aby šli i jiné průměry pístů. Díky    [HonzaBK]   29.07.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přípravek z motokrámku je léty prověřený systém a pro naše motorky dostatečný. Na písty stalince bude potřeba větší rozměr. Kdysi kamarád opravoval stařičký motor, neměl přípravek ani internet, tak ustřihl kus plechu a železa, vyvrtal díry, navařil matku a za hodinu vyndaval čepy.    [Luboš]   01.08.2024
Odpověď  Jzk první odpověď díky, taky jsem jich našel několik na webu, proto se ptám kdo má s jakým zkušenosti, abych nekoupil nějakej šmejd. Druhej odkaz je o ničem, to bych musel pístní čep provrtat, tak jsem to dělal dřív když byly pístní čepy dutý průchozí.    [HonzaBK]   31.07.2024
Odpověď  Pokud máš soustruh a trpělivost, asi taková věc půjde udělat za sobotu. Pro inspiraci posílám další odkaz

https://www.motionpro.com/product/08-0472    [JzK]   30.07.2024
Odpověď  Používám tento a funguje asi jako nářadí z Lidlu, nebo hobbymarketu. Práci zastane, ale pokud víš kde sehnat lepší, neváhej. Tohle nářadí si kupuješ jednou za život.

https://www.motokramek.cz/natahovak-pistniho-cepu    [JzK]   30.07.2024
Odpověď  nikdo nepoužíváte přípravek, aby jste mě doporučili kde objednat?    [HonzaBK]   30.07.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ DeLuxe 250/455.05 přepínače


 Ahoj, rád bych se zeptal, kde by se daly sehant přepínače na ČZ DeLuxe? Případně nenapadlo už někoho aktivního zkusit vyrobit repliku na 3D tiskárně?

Díky za odpovědi! :)    [vvistonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkusil bych pohledat modely k tisku v databázích modelů zdarma ke stažení, pěkný seznam kde se dají modely hledat je zde https://jedemeve3d.cz/modely-pro-3d-tisk-ke-stazeni-zdarma/.    [Ondra]   29.07.2024
Odpověď  Dík.    [Joski]   29.04.2021
Odpověď  Na Bazoši je krytka za 250, v Moto Ústí za 65 :-). Hledejte krytku spínací skřínky....    [Nosek]   29.04.2021
Odpověď  I ta origo krytka tam ještě je, kupoval jsem nějaké kabeláže tak jsem si jí všiml. Jinak ty kabeláže jsou v kvalitním provedení.    [Jonas]   23.04.2021
Odpověď  Dík za tip,mne chýba práve len ten plast.    [Joski]   23.04.2021
Odpověď  Celou krytku jsem v replice dlouho nikde neviděl, snad jen plastovou krytku
https://motorky.bazos.cz/inzerat/135344839/krytka-klicku-a-kabelaz-na-cz-deluxe-125175-a-250.php
byla tam i pěkná kompletní origo krytka    [Jonas]   23.04.2021
Odpověď  Krytka bošárny se vyrábí, nepamatuji se přesně kdo ji nabízí, ale na nějakém e-shopu ND jsem ji viděl.    [takysportkar]   23.04.2021
Odpověď  Spínače mám navyše,vymením prípadne len za kompletnú krytku spínačky,tá chýba zasa mne.    [Joski]   20.04.2021
Odpověď  Jestli myslíš přepínače na říditka tak repliku nikdo nevyrábí a neprodává. DeLuxe je tak málo rozšířená, že se to asi nevyplatí. Mám DeLuxe před renovací a při kompletaci jsem si sehnal několik masek s přepínači a nechal si tu nejlepší. Až budou burzy tak vyraz, v inzercích a na aukru se už moc nevyskytují. Stejně tak krytka spínačky, koupil jsem ji sice draze, ale jsem rád, že ji už mám, nejsou a nebudou.    [K. ]   19.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Predstih panelka


 Cau,
Muze me nekdo poradit co delam spatne? Kdyz jsem se vracel z projizdky, tak me na semaforu z niceho nic zhasla motorka...nejdriv jsem si myslel, ze me prdla pojistka, ale nakonec to bylo predstihem, kterej byl totalne rozhozenej. Sroubky na desticce byly pevne utazeny, takze k samovolnemu rozhozeni dojit nemohlo hadam teda.
Znovu jsem naladil odtrh a predstih dle voltmetru, ale ne a ne ho sestelovat tak aby to bylo ok...dnes jsem to zkoiusel znovu a kdyz uz jsem si myslel ze je ok a drzi...tak se ozvla a obrovska rano z vyfuku, kterej se roztrhnul...foto.

Vim, ze tech navodu je na ytb spousta a delam to dle nich a viditelne asi nekde delam chybu...

HU....mezi kladivkama 0.4mm...pqk popojedu zpet vackou a na suplere, na ktery mam nastaveno 3,5mm...tak kdyz se pist dotkne suplery mela by preskocit jiskra...tzn, ze kdyz mam zapojeny voltmetr a zaroven odpojene vsechny veci jako kondik apod. Tak destickou pootocim doleva nebo doprava (dle zvetseni nebo zmenseni predstihu) a v okamziku kdy zacne voltmetr pipat tak bych mel mit nastaveno ne?!

Diky za radu co by mohlo byt spatne nebo kde dwlam chybu prowim...
Pripadne pokud mate nekdo nejakej jinej postup, budu rad za radu.
Diky Paja    [Paja]   02.07.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vyměnit kladívka, může být sjetý pertinax a originální se dají ještě sehnat.    [Lojza]   24.07.2024
Odpověď  Tak co, podařilo se problém vyřešit?    [meela]   24.07.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  No, v zásadě pokud je vše správně- ten trojůhelníkový výsek na destičce nastav proti šroubu kterým se deska utahuje a měl bys mít nastaveno..
Cívku neměř, zkus jinou..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zvedlo z 3,5mm na jeden centimetr??? Zkontrolovat samotný stator a rotor dynama, to jest jestli stator nemá ve vybrání v karteru velkou vůli - statorem (pokud není uchycen šrouby) lze v karteru pouze pootočit, nesmí tam "kvedlat".
Tyto mladší dynama JAWA D 355 mají také dost často deformovaná čela dovnitř protože ty uchycovací šrouby byly dotahovány na "prasáka", potom je i ta původní deska s přerušovačem zdemolovaná podobně a v tom případě je nastavování předstihu pracnější a zdlouhavé.
A jak už jsem zmínil zkontrolovat okruh zapalování - Cívka(alespoň proměřit odpor VN vinutí - cca okolo 6 kΩ), VN kabel, koncovka svíčky (spíše neodrušená, odrušená musí mít změřitelný odpor těch 10 kΩ, kontakt na svíčku lepší v provedení s pružnou sponku/závlačkou než s trnem), svíčka BRISK N15C s kontakty ve vzdálenosti 0,5mm.
Nastavování předstihu s pomocí žárovky je popsáno v Dočkalovi, buď s baterií vně(viz.foto) nebo přes zapnuté zapalování viz:
https://www.moto-prodejna.cz/includes1/languages/czech/manuals/Predstih/Predstih.html    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2024
Odpověď  Jeate se zeptam...jak zjistim, ze je spatna civka? Muzu to nejak zmerit trebas na voltmetru?
Nejsem zadnej elektrotechnik, ale kdyz me nekdo rekne postup jak zmerit, zase budu o neco chytrejsi.
Kondenzator kdyz je ko, tak co jsem slysel, tak by meli hodne jiskrit kontakty na kaldivkach...
Paja    [Paja]   04.07.2024
Odpověď  Meela: myslim, ze 1cm pred uvrati.

Martin Stindl:kolena nemam modry, ale jakoby do zluta trochu. Ano, do vyfuku to prskalo...jak jsem ladail predstih co jsem prijel z vyjizdky, tak bylo vse ok...pro sichr jsem to jeste projel a kdyz jsem nechal dohoret zbytek benzinu, tak najednou lehkej prd do vejfuku, jako kdyz je to spatne naladeny zase....zkusim to natocit znova teda a rana jak z tanku a vysledek je rozpulenej vyfuk :/

No hele spis asi delam nekde chybu pri nastavovani...

Mate nekdo nejakej tip, dle ytb treba...na video, kde je to "po lopate a pro blba" popsany?
Diky moc chlapy...

Jinak dobrej pripravek koukam na sestelovani...zkusim vyrobit :)    [Paja]   04.07.2024
Odpověď  Dvěstěpadesátky pojedou kdykoliv, pokud budou mít předstih před úvratí.. jesti to bude 4 mm, stejně jako 1,5 mm lhostejno- tedy, vše závisí na vyběhanosti motoru.. pokud budeš pálit za úvratí, začnou ti modrat kolena a budeš střílet do výfuku.
Pokud se stalo nahodile, nemá to cenu dále řešit, pokud opakovaně, je to jiná věc.

Jinak podobně mě kdysi vytrestala i indukční cívka..    [Beat]   04.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A vše ostatní je v pořádku? Elektoinstalace, kondesátor, cívka, svíčka N 15C (první panelky v katalogu mají uvedenou PAL 14-7 RZ ale mladší už 14-8 R). To že že to dokázalo rozervat tlumič znamená že to řádně nezapaluje - a při nastavování předstihu je spolehlivější obyč žárovka přes baterii než multimetr.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2024
Odpověď  to měření šuplerou je v pohodě, horší je právě přes svíčku kde není vidět... ale taky to jde (pokud tedy není svíčka šikmo jako to měly třeba první panelky). Kolik byl ten "totálně rozhozenej" předstih?    [meela]   03.07.2024
Odpověď  No povodne jsem si taky rikal, ze se me asi ma asi povolil sroubek na zapalovani, jinak by to nechciplo tak nahle, ale vsechny byli pevne dotazeny...pertinax na kladivku ma cca 3-4mm odhadem.
Jinak merim pri sundany hlave tak, ze supleru opru o hranu. Ano, vim ze je vypouleny pist, ale mel jsem za to ze so to meri prave takhle...je to teda spatne?
Paja    [Paja]   03.07.2024
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

díly sytiče panelka


 Zdravím, dával jsem si dohromady ovládání sytiče na panelku a narazil jsem na nějaké výrobní odlišnosti, "šnek" na sytič mám kovový, ale také z červeného plastu. Jenom tak ze zvědavosti mě zajímá, jestli by někdo věděl, co je novější a co je starší provedení? Jestli byl třeba plast výrobní zjednodušení nebo se naopak dával ze začátku ale nic nevydržel, tak přešli na kov? Na motorce jsem to neměl takže sám nevím...
Dále mám i dvě varianty samotné páčky sytiče, kde jsou díry pro šroubky posunuté o cca třetinu obvodu... může to být také podle data výroby?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Meelo, tak nevím, zda kov je novější, nebo starší, ale na své panelce 250 (559) z roku 1967 mám černý plast. :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/294 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.11.2023)
Nezodpovězené téma 

Přední blatník Sport


 Ahoj ve spolek,
našla by se tu nějaká hodná osůbka, která by byla ochotna půjčit přední blatník na sportku na 19" kola? Potřebuji jen ověřit zástavbu na mojí stavbě moto, ať nekupuji zbytečně kdyby náhodou nepasoval. Výpůjčka max. na týden (víkend) nechci zadarmo. Kdyby měl někdo zájem kontakt na ma.reznicek@seznam.cz    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/634 převoz


 Zdravím, vlastním menší motorky a mám v plánu přesedlat na něco většího, konkrétně na třiapůlu konopnici. Nejsem si ovšem jistý, jak správně motorku převážet na nějakém vozíku za autem (např. kde ji přikurtovat, zda ji postavit na stojan nebo ne atd.), a proto se raději obracím na zkušenější z Vás :) díky za případné rady    [Ondřej Malát]   05.08.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc s určením


 Dobrý den,

Prosím o pomoc s určením o jaký motor se jedná popřípadě jakou to má cenu, nálezový stav.

Předem děkuji za pomoc    [Johny13579Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zvuk motoru Jawa 250 Kývačka


 Dobrý den,
motor po GO. Nová ložiska, výbrus klika Padalík.
Motor jde pěkně, ale nesedí mi ten zvuk připomínající el. dinamo pokaždé, když jde píst dolů z horní úvratě. Viz. videa.
Pokud znáte příčinu budu vděčný.

https://youtube.com/@petrnozka7578?si=60TpAuNnAu9SVVVn    [PetrNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/294 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006