 A - je nějaké literatura k opravám těchto strojů?? Je někde ke stažení? (koupím si ji jestli existuje mám doma všechny dostupné na kývačky a pod - pro rýpaly asi 50ks -, jen nyní potřebuju rychlé informace,..) Zatím tohle : 1 - jak vypadá víčko kontrolního otvoru krytu řetězu? Je replika? 2 - jak vypadá jištění víčka krytu zapalka? Je replika? 3 - jak se sundá pravá rukojeť od plynu. 4 - jak sundat ten sdružený spínač blinkrů? 5 - jak vypadá uložení osy v zadní kyvce - levá strana? Mám tam jen osu a nic více. 6 - který .... vymyslel brzdové bubny s tím vnitřním stelováním! [dolin1] 04.01.2015
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| Provedení 2 pružiny a tlumič je starší provedení, tak už to měly skútry Manet 100. Dva motocyklové tlumiče jsou novější, měnilo se to myslím právě v tom roce 68. S exportem to nemá nic společného, ani ten štítek nejspíš neznamená, že by to byl exportní stroj, cizojazyčné štítky jsou na těchto skútrech dost časté. A sklíčka blinkrů byla minimálně ve třech provedeních, dej foto jaké tam máš. [meela] 03.01.2023 |
|  Druhý s motocyklovými tlumiči. [Pat] 02.01.2023 |
|  Též jsem pořídil Tatrana S 125 původně pro export s maďarským štítkem, který údajně uchvátili v jako nový v roce 68 naši ruští osvoboditelé, a tak se dostal do jendé zapadlé vesničky na Moravě, odkud jsem jej v dosti bídném stavu koupil. Potřeboval jsem sehnat nějaké náhradní díly a za dobrou cenu se mi naskytlo torzo druhého Tatrana s českým štítkem. Po porovnání obou strojů jsem si všiml určitých rozdílů. Maďarský měl zadní pérování vyřešeno dvěma motocyklovými tlumiči, zatímco český měl dvě pružiny a jeden menší tlumič. Napadlo mě, že je to něaké domácí vylepšení, ale nikde jsem nenašel žádné známky domácího kutění, lak je neporušený, žádné zbytky držáků a navaření nových. Vše vypadá, že to tak bylo z výroby. Může někdo potvrdit, jestli se to tak dělalo? Také tvar předních i zadních platových blinkrů je jiný. Přitom oba stroje byly podle štítků vyrobeny v roce 1968. [Pat] 02.01.2023 |
| Ahoj.Kompletný naskenovaný návod na obsluhu Tatran 125 je na www.fitomoto.sk v rubrike Rôzne.zaujímavosti [Joski] 11.01.2015 |
| Ano tato guma přijde na zadní blatník,braníto stříkaní vody a bordelu. [marek] 05.01.2015 |
| Děkuji za odpovědi. Ano myslel jsem to tak že je potřeba nasadit lanko zevnitř na klíč...není to tak pohodlné jako kývačky. Navíc jsem musel odšroubovat držák předního lanka, abych vůbec mohl kolem jako takovým vyjet ven z vidlice. Praktického na tom není zhola nic teda! Na zadním baltníku mám takové držáky - patří tam mezi kastli a ten blatník tohle? - http://files.skutermanet.sk/200003222-3278833729-p ublic/IMG_6286.JPG [dolin1] 05.01.2015 |
| Jestli nemá na mysli,že lanko s válečkem se strká ze vnitř štítu.Jinak mě překvapuje,že tam má ještě kulatý pedály,co se dávali na první manety?.i plechový kryt na motoru je manetácký,na tatranech byl víc hranatější,ale možná se dávali,nevím jistě. [elstrem] 04.01.2015 |
| Jaké vnitřní štelování, vždyť se to šteluje z venku... [Tomas] 04.01.2015 |
| Zdravím a přeji ti hodně zážitku s renovací tohoto vyjímečného stroje,já jsem loni zrenovoval maneta 125 a klidně bych se pustil i do tatrana. 1.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#img-8829-jpg 2.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#pero-krytky-zapal ovania-do-skutra-tatran-125-jpg 3.viz kolega dole,jen si ted nejsem jist,jestli tam nejsou m5.hlavně sundej tu závlačku s tím držákem na lanko/bachaje z hliníkutak at se ti neulumí da drrážka na lanko,jak mě/po odělání těch šrroubků to možná pudě blbě sundat z toho panelu,pomohlo mě trochu poklepat dovnitř a z venku,až se ta trubka začne v tom panelu hýbat.Pak už to jde samo. 4.z vrchu by měla být M5 skrůtka,když se sundá,tak by měl jít sundat,bacha na dráty do přepínače,při sundání přepínače si je ustřihni dost dlouhý,nebo nejlíp sundat i s odpojenými dráty od blinkrů,přerušovače,blbě se tam dávaj nový. 5.uložení,měli by tam být gumy a v ní čep,nebo jestli myslíš osu kola,tak klasicky kyvka az venku napínák. 6.To je taková lahůdka od soudruhů ze slovenska,já myslím,že to má i výhodu a když dáš nový obložení na pakny,tak nemusíš řešit nějaký štelování,ono to obložení je dost velký.Má to výhodu,že při sundání kola,máš štít furt v hromadě,trochu větší zápřah je tam dávat kolo zpátky i s tím štítem,nedovedu si představit ve tmě tam dávat zadní kolo.Musíš přijít na tu správnou polohu nandání,jinak si poškrabeš štít. Jinak příručky koupíš taky tady:http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#! Případně stáhneš tady:http://www.tmklub.cz/downloads.php?cat_id=1 P.S.,klidně se ptej,co můžu poradím.celkem mě to bavilo,jo a už vím,proč manetům a tatranům říkají slovenská pomsta.Zdarec. [elstrem] 04.01.2015 |
| jinak bod 3. plynova rukojet se sunda tak že musíš sundat cely ten panel (odšroubuješ dva šrouby M6 a našroubuješ dva šrouby M8 místo těch M6,drží to na silonovym konusu) a zespoda je zajištená zavlačkou. A bod 4. až sundaš rukojet od plynu tak povoliš šroub co drží páčku přední brzdy a měl bys ho normalně sundat. [marek] 04.01.2015 |
|