MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314587 příspěvků |8059 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 43 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexExportní typy československých motocyků 5.6.2023 02:45  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Chcel by som Vas touto cestou poziadat o nejake informacie, fotky atd ....   20.07.2008 / 408
    Zdravim takto vypadá muj trial v započeté renovaci, rád bych zjistil v....   19.09.2006 / 292
    Zdravím všechny.Chystám se na renovaci Jawy 250/590 Sport z roku 1965.....   14.02.2006 / 287
    californian   31.12.2015 / 227
    Viděl jsem už hodně ale Jawa 350 Californian předělaná na naftu to jse....   07.02.2007 / 154
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 363      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 93      Příspěvků Příspěvků: 6130
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/154 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Chci se optat jestli lze do motoru 250/553 použít spojku z typu 634(duplex). Na stránkách eTovar.cz bylo u dílů pro Liběňák uvedena právě spojka z J634 jenže v tuto chvíli jsou stránky nedostupné. Mám na opravu motor 250tky"švéda" a chtěl bych použít právě mladší spojku která vychází ze spolehlivější spojky panelky.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Prosím o identifikaci dílu Aprilia 15840


 Zdarec,nevíte někdo co přesně to je a ideálně z čeho? Je mi jasné,že je to Ital :-) Moc díky za tip Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2023 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Tuto knihu mám doma,ale nikde jsem to nenašel napsáno a to jsem to hledal docela dlouho. Jestli jsem to přehlédl budu rád za pomoc. Děkuji    [Bobeš ]   06.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ano, první serie Trailů měla motory 477. Stačí se koupit knihu od Dušana Šebka .https://www.katalog-motocyklu-cz.cz/kontakt-3/    [Monty]   06.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, koupil jsem ČZ 175/482 trail dovoz USA dle štítku rok 1/72. Motor je značen 477.1.!!!!!!!. Je možné že traily měli značené motory 477 alespoň že začátku a nebo všechny měly značené motory 482. Moc se mě o tom nedaří zjistit. Děkuji za pomoc    [Bobeš ]   05.05.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem si ten plech vyrobil a tady jsou rozměry    [Jiří]   16.03.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hlava    [Jumbo]   30.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Posadená na 575 , ale je malá na obvod    [Jumbo]   30.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podobná hlava    [Jumbo]   30.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  číslo odlitku.    [Jarek]   30.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jarek:máš pravdu,zmiatli ma tie 4rebrá medzi sviečkami a neuvedomil som si ich polohu.ale je pár fotiek,kde je hlava 579 a niektoré si vložil ty.tá hlava nemá náhodou číslo odliatku 20728. 43840?    [Jumbo]   25.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jumbo: vážil bych v tomto případě slova. Obě hlavy pasují na válec 579 bez úprav. Vím, jak vypadá hlava 557/553, starší i novější provedení, že má jiné rozteče otvorů vepředu a vzadu. Co dodat... Je toho ještě hodně, co musíš poznat, než pochopíš, co jsi viděl.    [Jarek]   20.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jarek:s tými hlavami taraš nezmysly.hlava vľavo je 579,575 a SS 559.vpravo 553 a 557.zmenené sú kompresné priestory pri konkrétnych typoch.    [Jumbo]   20.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  švédová hlava vlevo, super-sportová hlava vpravo.    [Jarek]   20.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jarek]   20.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor Super-Sport bude. Jinak rozdíl je i v hlavách. K porovnání přikládám fotky větší hlavy ze Švéda.    [Jarek]   20.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak vypadá jako kodyby prošel 2 odenzívami :D takový dobitý.... Ale asi jako základ dobré.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  štítek je originál. Existovaly odchylky/série pro USA, NZ, Evropu, i pro ČSSR. Dá se to poznat z čísla motoru. Tato úprava sání může být originál. Původ tohoto stroje je ze severu Evropy, napsal mi prodejce.    [Jarek]   19.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  no jeden příhoz už tam je :-)    [meela]   19.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...a mám se ještě pokakat nebo je to jasné
(hláška z reklamy na Pampers) a kdo to nevidí ať tam přihodí    [takysportkar]   19.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [meela]   19.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na aukru je další supersport, ale je na něm pár odlišností, kvůli kterým o něm trochu pochybuji, jaký je váš názor?

https://aukro.cz/jawa-250-559-03-super-sport-rarita-vcetne-platnych-dokladu-7029806244

moje postřehy, ale většina nemusí nic znamenat:
-na štítku je výkon 20 koní a většina údajů je předtištěná, zde v diskuzi jsou z prosince 2015 fotky dvou štítků, oba mají většinu údajů vyraženou a výkon 17
-před číslem motoru je "kytička", ale opět zde níže z července 2017 jsou fotky motoru, ale před číslem mají "hvězdičku"
-výfuky jsou sériové (ty samozřejmě můžou být měněné)
-některé díly na motorce bych přiřadil k ročníkům 64 a mladším (tato má být 63) - spodní brýle, kola, spínačka (to také není problém vyměnit)
-úchyty na číselnou tabulku na spodní masce jsou více vzadu než na ostatních dochovaných supersportech (např opět tady níže z 11/2020, moto z Estonska)
-vzduchový filtr jako na švédovi, na té motorce z Estonska je to také jinak    [meela]   18.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jiří - barva je to ČSN5051 a náhrada RAL by mě též zajímala. Třeba bude někdo vědět.
V listopadu byl v inzerci hezky zrenovovaný Trail 125. Tenkrát jsem ještě nevěděl že je to 5051 tak jsem napsal inzerentovi dotaz co je to za odstín a bylo mi ignorantně odpovězeno že je to 1:1 originál. Odpověď přišla od renovace-havelka.cz
Nemám možnost vzít kus plechu, původní nebo zrenovovaný, porovnat se stávajícim vzorníkem RAL a zkusit najít nejbližší odstín, ale třeba už to někdo zkusil a podělí se o svoje zjištění.    [takysportkar]   08.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ok diky...

No dostalo se mě do ruky zadni lucas světlo, ale mám drzak bez ty díry na něho...nemohl by mě ho někdo přeměnit jaký má ta díra průměr a jak je vzdálena od krajů? Že bych si ji do původního co mám udělal.    [Petrh]   05.01.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Sorry, áno je tam ten plech.    [Maty] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  To co maju na to webe som zatiaľ na žiadnej calife, ak sa bavíme o exportných nikdy nevidel.Ja mám na mojom 250 a 350 califovi to iste co je na tej foto z inzeratu.    [Maty] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Držák zadního svetla LUCAS


 Čau,

Mohl by mě někdo potvrdit, jestli je toto držák zadního svetla Lukas?
https://etovar.eu/cs/139-elektroinstalace-a-osvetleni?p=2

Jinej jsem na e-tovaru nenašel.

Nemá někdo případně foto jak to vypadá namontovat?
Diky    [Petrh]   31.12.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro čz 250/475 Trial bych potřeboval kryt řetězu, nevíte náhodou kdo ho vyrábí    [Jiří]   12.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/159405547/prodam-smerovky-lucas.php    [majco]   09.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě by mě zajímalo, kde sehnat tyto blinkry    [Jiří]   09.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar pánové, nevíte někdo číslo bary RAL pro zeleného ČZ 175 Traila, mám to téměř zkompletované a nyní mě čeká lakování. Přidávám fotku z netu    [Jiří]   09.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Potřeboval bych vědět velikost tohoto plechu, je mezi výfuk a koženková prsa. Dokončuji projekt TRIAL a toto mě chybí, stačila by i fotka na motorce s přiloženým metrem.
Díky    [Jiří]   09.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, navazuji na téma. Zná někdo více podrobností o krytu otevřeného filtru na Califa? (viz. foto z testu USA - Cycle world 1972). Na filtru je nějaká látková převlečka...?    [genxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nové lanko není záruka jistoty. Může drhnout při ohybu nebo v zatížení. Pak je dobré při skládání spojky stříknout mazivo i do hřídele převodovky. Stalo se mi u jedné moto, že tyčka v hřídeli začala rezavět, i přes dostatek oleje v převodovce se mazání do hřídele prostě nedostalo a spojka začala po čase drhnout.    [longr]   17.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě když jsem opravoval spartaky a podobné, tak na pružiny ventilů motoru se používala jednoduchá měrka jejich únavy, kdy se přes páku pomocí závaží měřilo stlačení pružiny. Občas se stávalo, že některé nové pružiny byly o dost tvrdší, než měly být.
Chtělo by to pohledat původní díly a přeměřit lamely, tyčku...    [Luboš]   07.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To jsem si taky rikal nez jsem je menil...byli stejne velky, stejny pocet zavitu, stejna tloustka dratu...    [Petr]   06.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jestli jste měnil pružiny, tak nejspíš BINGO! Tlustší drát, více závitů atd. Ve výsledku nejdou dostatečně stlačit, při stlačení závit na závit jsou moc dlouhé...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To jsem si taky rikal, jestli neni jednoduse necoo kousek delsi nez ma byt...pred sezonou jsem menil puzinky i s podlozkama...a pred tim i tycky s kulickou.

Muze me prosim tedy nekdo napsat jakou spravnnou delku ma se mit? Popripade kde bych tuto informaci mohl najit?
Diky    [Petr]   06.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Když jsme kdysi zcela běžně korkovali lamely, tak vždy před použitím se musely zabrousit na určitou míru tak, aby po složení s plechy bylo dosaženo správného celkového rozměru. Tak se to dělá pořád. V dnešní době replik snad všeho je měření po složení před použitím více než aktuální.
Je potřeba zkontrolovat celkový rozměr složené spojky. Pokud je tyčka, pružiny správné délky, podložky pod kolíčky také, tak jedině lamely a plechy.    [Luboš]   06.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mam jeste 559/250 a tam jde naprosto krasne...ale je tam lanko se stelovanim uprostre    [Petr]   05.08.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/154 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006