MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 174 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 16.6.2024 21:33  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 105
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 71
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 494      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 1 / 147      Příspěvků Příspěvků: 4421
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

jawa 90


 Dobrý den přivezl jsem jawu 90 nejspíš v origo stavu jde nastartovat i když dlouho stála akorát se spojkou je problém nejde zeštelovat nejde zařadit jde to hodně na tvrdo když spojku utáhnu tak zas klouže nevite co stím musí se spojka rozdělat? nebo je nějaká finta na zeštelování    [tomas]   18.12.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Se spojkou byly vždy problémy, je pravda, že se dají sehnat korkové lamely za 110 Kč Ks, nové pružinky. tuším 20Kč za kus. Ve skutečnosti jde sehnat lamely identických rozměrů z Hondy 12 originál sada 5 ks.Bohužel si nepamatuji typ motoru.    [Hynek]   01.04.2024
Odpověď  děkuji na motorku se bohužel dostane asi až v zimě ale rady se budou hodit ještě jednou díky    [tomas]   16.03.2012
Odpověď  tomas: ta mašina je nádherná! skoro ti ju závidím. :-) moja devadesátka měla novou originál spojku a taky klasicky nevypínala na 100%. vím, že jeden známý to celkem úspěšně řešil vyvažováním spojkového koše, nadvařováním a soustružením hnacího bubnu atd...
nicméně, dřív se tu řešily tyto lamely: http://www.alda-moto.cz/s pojkova-sada-ebc-standart -ck1119/d-77478/ a vím, že dost lidí s nima bylo spokojeno.    [rybňa]   13.03.2012
Odpověď  ahoj zkontroluj vnější koš spojky stává se že dojde k deformaci/dem-montáž a td/každá lamela musí chodit v drážkách zcela volně jakmile trošku zachytává tak spojka unáší převodovku i když je otevřená    [rodrigez]   09.03.2012
Odpověď  a koukal si na ty vykousaný drážky od lamel na koši? To bude kámen úrazu. Jinak tahle spojka unáší trochu téměř vždy (s origo lamelama). K řazení - drapák s tim má společný akorát to, že ti mohla vypadnout ona zmiňovaná pružinka, pak se to tváří, že dou řadit jen dva kvalty a N. Rozdělej to a prohlídni. A zkontroluj dotažení spojkovýho koše.    [gg]   10.01.2012
Odpověď  Úplne nechápem čo myslíš, ale ak ti idú zaradiť iba 2 kvalty (4a5) resp. spodný neutrál (medzi 4 a 5) a napr.5, tak je pochopiteľné, že je problém zaradiť napr. tú 5.rýchlosť z miesta. Drapák s tým nemá nič spoločné, originál má drapák ešte vedenie proti vyskočeniu (na rotačnom valci je taká miska). Zhodiť spojku nieje problém, pozor na ihličky.    [Maros]   08.01.2012
Odpověď  tak kdyz je motorka zahřátá na neutrál tak se nic nezmění a když jsem ji chtěl roztlačit tak jsem zjistil že tam jde řadit pouze na dva kvalty a neutrál zřejmě 5 a 4 protože to nejde roztlačit to jsem asi způsobil tím vysunutým drapákem Teď to chce zřejmě koš dolů že?    [tomas1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Odpověď  Tak ak sú pružinky aj lamely v poriadku, tak buď olej, zle nastavený vypínač spojky alebo ti hádže vnútorný spojkový koš. Skús jazdou motor resp. prevodovku zohriať a potom skúsiť zaradiť 1.rýchlosť.    [Maros]   07.01.2012
Odpověď  Ahoj tak sem spojku složil a stejný problém když motor není nastartován tak funguje ok zařadím neklouže vymáčknu spojku klouže jak má ale jak nastartuju tak prostě tam nejde zařadit teda jde ale opravdu moc natvrdo tak že když to tam kopnu tak to okamžitě chcípne k pružinkám u spojky jsem dal trochu širší pružiny a lamely by měly být ok to potvrdil i kamarád co dělá větší motorky ale stímto si také neví rady nevíte někdo co stím prosím    [tomas1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2012
Odpověď  Tak hrubé ako sú tie zobáčiky (nakoľko na nich nedochádza k treniu). Šírku v mm neviem z hlavy.    [Maros]   01.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 476/477 - ložiská na vývodovom kolečku


 Ahojte
pri skladaní motora som narazil na zaujímavý jav. Po nalisovaní nových ložísk 6005 a vývodového kolečkom do pravého kartra sa toto kolečko dá točiť rukou ťažko, týmpádom aj prevodovka ide veľmi stuha. Najprv som si myslel či to nie je vadnými ložiskami, dal som druhé nové (iný výrobca) a výsledok je rovnaký. Keď sú ložiská v kartroch idú ľahko, na samotnom hriadeli kolečka idú ľahko tiež..
Kolečko je originál, karter bez poškodenia.
Príde mi to akoby dochádzalo ku spriečeniu tých ložísk po nalisovaní kolečka. ložiská sú samozrejme C3.

Stretli ste sa s tým? Je to normálne a dá sa očakávať že sa to jazdením "zabehne"? Toto je môj prvý motor takéhoto typu takže to nemám s čím porovnať.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Chápu, důvodem je použití válečkového ložiska namísto kuličkového.    [Luboš]   01.02.2024
Odpověď  U těch čepů jsem nechával osazení zbrousit protože původní gufera jsou 25x42x7 a v případě použití kroužku s vnějším průměrem 28mm by byla jeho stěna jen 1,5mm - pro nalisování či demontáž jsem chtěl aby byly silnější, také i kvůli menšímu riziku prasknutí pokud by se použilo tvrdší oceli.    [Martin Štindl ]   31.01.2024
Odpověď  Luboš: jde o motor 175/477 kde jsou ložiska od prostoru klikovky odděleny guferem a všechny tři ložiska klikové hřídele jsou mazány olejem z prostoru prevodovky, pravé ložisko(původní 6304 C3 a nyní NU 304 C3) je oboustranně tesneno gufery a mazáno kanálky od prevodovky. U toho NU 304 mi jde o to aby při usazování pravého karteru jeho vnitřní kroužek prošel skrze Gufero 28x52x7, při použití "běžného" NJ 304(typy 355,356,450 atd.) má kroužek na jedné straně osazení (průměr nevím, 32mm nebo více?) a pro takový kroužek by se muselo použít gufero s větší vnitřním průměrem než 28 - to jest větší osazovací váleček na čepu a také větší brzdný účinek gufera.    [Martin Štindl ]   31.01.2024
Odpověď  Rozumím NJ vs NU i proč je tedy NU, nechápu ale proč se takto upravovalo.    [Luboš]   31.01.2024
Odpověď  NJ 304 má osazení na vnitřním kroužku, NU je bez osazení(viz foto níže) takže vnitřní kroužek tvoří váleček se zkosením a na vnějším průměru má cca 27,6mm. Čepy u klikovky jsou už upravené, osazení u setrvačníků pro původní gufero v kroužku je zbroušeno na průměr čepu - osazení nahradí broušené válečky o vnějším průměru 28mm které budou zároveň fungovat jako rozpěrky mezi setrvačníkem a kroužkem ložiska.    [Martin Štindl]   31.01.2024
Odpověď  Jaký je důvod použití ložiska NU oproti NJ, prosím?    [Luboš]   31.01.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, nechci kvůli motoru zakládat další diskusi tak se optám tady. Dělám kolegovi GO motoru 477 a chci dát na pravou stranu ke klice válečkové ložisko (vyšší životnost + snadná sestava/rozborka motoru). Kvůli "užšímu" zatěsnění(gufera u kliky) bude použito ložisko NU 304/C3 aby vnitřní kroužek mohl projít guferem. Gufera mám objednané 28x52x7 FPM-VIAS(vitonky), vyšší brzdný účinek na guferech s větším průměrem oproti hřídeli nevadí. Chci se optat pokud někdo podobně řešený motor dělal, jestli se neobjevili při funkci nějaké nepředpokládané potíže (problém s těsností větších gufer proti malým na původních kroužcích aj...)    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2024
Odpověď  Stretol som sa s tym pri montazi mojho motora. Lozisko vyvodoveho kolieska, na ktore ide z druhej strany sekundarne retazove kolo, bolo nedostatocne zalisovane do kartra. Tym padom, ked sa zlozila prevodovka a bloky sa stiahli, prevodovka isla velmi ztuha. TRebalo ho doklepnut hlbsie, aby mal hriadel volu.

Vidno aj na videu v minute 5:35 https://youtu.be/cd8mbGSeOOg

R    [Rebuild]   01.03.2022
Odpověď  Chybnou montáží ložisek se myslí nesprávné lícování (tolerování), montážní příprava i samotná montáž. Lícování je dodržení výrobních rozměrů všech sovisejících součástí, dodržení předepsané souososti, rovinnosti atd.
Jak předešle poznamenáno, například větší průměr hřídele výstupního kolečka způsobil nesprávné lícování a byl proto přebroušen. To je naprosto ukázkový příklad nesprávné montáže, o které nebyla před montáží vědomost a která byla správně napravena. Tak přesně to v praxi chodí. Nadměrný přesah (lícování) výstupní hřídele byl příčinou.
Podobně toto působí i deformace, povrchové nerovnosti, různé vruby hřídelí, kdy se vnitřní kroužek ložiska roztáhne více než smí a 5 mikrometrů vůle vymezí tak, že se přestane otáčet a navíc zmenšuje nutnou mezeru pro udržení mazacího filmu. To vede k rychlejšímu opotřebení i destrukci oběžných drah i kuliček, přestože běží v oleji.
Podobně je na tom i vnější kroužek, který se přizpůsobuje deformaci montážního otvoru. S tím souvisí i druh ložiska jestli je tenkostěnné, nebo má kroužky silné. Ale to již souvisí spíše s návrhem uložení při celkovém projektování nebo úpravě. Zvláště u otvorů pro klikovou hřídel lze nalézt různě vymačkané povrchy i chybějící materiál po násilné (de)montáži. Stačí mírně vyosený tlak na ložisko a již si ocelový kroužek razí cestu měkkým hliníkem a způsobuje ovalitu otvoru. Ložiska mají mikrometry ve vůlích a potkávají se při montážích se stovkami i desetinami. Rovněž nerovnoměrné ohřátí otvoru, ložiska může způsobit špatné uložení vlivem pnutí chladnoucího materiálu. Velmi časté i klikovek. Různé dodatečné poklepání obvykle napraví.
Kdybychom zkontrolovali souosost a přesnost kruhových otvorů karterů opravdu přesně, tak by nevyhověl každý druhý motor. Příčinou je měkkost a s tím související snadné poškození otvorů při (de)montážích a především vymačkání otvorů provozem, kdy na straně spojky vlivem stranového zatížení od klikovky a na straně vývodu tahem řetězu dochází k deformacím ložiskových otvorů. Navíc hřídel je defakto dělená a tak přispívá rovněž určitou měrou. Na druhou stranu, pokud se převodovka po montáži volně otáčí, i když jsou ložiskové otvory všelijaké, tak porucha ložisek nehrozí. Tuhé otáčení převodovky ale nemusí být způsobeno ložisky, ale často osovým stažením bez vůle. Pouhé rozebrání a složení převodovky obvykle nepřinese potíže, ale jakákoli výměna součástek, nová ložiska však snadno ano. Motory nejsou složité, ale pro montáž ložisek platí stejná pravidla jako u každého jiného stroje.    [Luboš]   04.02.2022
Odpověď  Axiální vůle tam byla , to mě napadlo jako první.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2022
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepis motocyklu - zesnulý majitel


 Ahoj lidi,
potýkám se s obtížemi při přepisu své čízy 175/477. Proto bych Vás chtěl požádat o rady.
Situace je následující:
V roce 2021 jsem si od pána koupil ČZ 175/477, včetně osvědčení o technickém průkazu vozidla. (S pánem jsme sepsali kupní smlouvu.) Majitel vozidla byl již dlouho po smrti, pán od kterého jsem motocykl kupoval byl pouze známý majitele. Syn majitele je nezvěstný.
Na registru vozidel v Havířově mi bylo sděleno, že motocykl je v evidenci registru silničních vozidel.
Je nějaký jednoduchý způsob, jak dostat motorku legálně na silnici a vyhnout dědickému řízení, notáři atd? Máte někdo zkušenosti s tvořením falešné plné moci k přepisu vozidla? Z technického osvědčení mám základní informace o majiteli, do plné moci mi však chybí rodné číslo, které se mi nepodařilo nikde dohledat. Další problém je úřední ověření plné moci. Existují na to nějaké triky?    [tomikjanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Falšovat určitě ne. Ale po právu platí, že smrtí zmocnitele obecně zaniká zmocnění, pokud si zmocnitel a zmocněnec neujednali jinak. Rovněž ale platí, že v tomto případě je zmocněnec povinen vykonat to, co si obě strany ujednaly. Sem patří právě i převod vozidla. Sám jsem si tím prošel, tak si to dobře pamatuji. Ale ne falšovat!! Tady platí jedině otevřít dědické řízení, ale ani to nemusí znamenat, že se domohu převodu vozidla. také s tím mám zkušenost. Proto radím vždy do listiny o zmocnění vložit ujednání platnosti i v případě úmrtí.    [Luboš]   28.01.2024
Odpověď  Jediný, co umím je otevřít dědictví, a potom se dohodnout s dědici na prodeji.    [Monty]   28.01.2024
Odpověď  To jsem netušil, díky za odpověď. Poradil byste mi prosím, jak bych mohl situaci řešit?

Děkuji    [tomikjan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024
Odpověď  S plnou mocí na mrtvýho to ani nezkoušejte.
I kdyby byla pravá, OVĚŘENÁ za života majitele, tak okamžikem smrti pozbývá platnost. A na Úřadě to vědí,přece jenom jim funguje registr obyvatel. Takže si říkáte o vyhazov, případně stíhání za padělání a pozměnování veřejné listiny, nebo jak se to jmenuje.    [Monty]   27.01.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

477 patina - projdu testací?


 Ahoj, řeším moji ČZ 477 a prosím o váš názor. Chci ji dát na veteránské značky, jedná se o docela hezkou patinovku, ale zub času se taky samozřejmě podepsal.

Mám několik problémů, začal bych tím, že byla v minulosti minimálně jednou na boku a trochu se to na ní podepsalo. Jde především o přední blatník, který se při incidentu poničil a to nevratně, jelikož přišel o polovinu vzpěry, která je u tohoto modelu pevně navařená + ji vůbec nemám. Došlo k přestříkání na šedou barvu a takto se už dostal ke mně.
Prodejce se mi za pár měsíců ozval s tím, že ještě našel náhradní blatník, který po incidentu koupil (začátek 90. let), obrousil a přestříkal, ale odstín je o něco odlišný a lak se leskne. Relativně se mu to, vzhledem k tehdejší době, povedlo a jelikož nikdy nebyl namontován a použit, tak je po umytí prachu vizuálně ve stavu, jako bych to udělal doslova včera.
To mi paradoxně trochu dělá starosti, protože mi asi na testaci řeknou, že jsem to udělal sám nedávno a do patinovky se nevlezu. Co tedy s tím? nechci kvůli blatníku renovovat celé moto, mám rád spíše dochovaný stav a to i takto nedokonalý.

Dále mám problém s předním světlem. Když někdy za minulého režimu bourala, teoreticky došlo ke zničení původního světla Aprillia (vajíčko) a náhradou se stalo klasické hranaté. A proč říkám teoreticky? Nejsem si tím totiž jistý, předchozí majitel neví, protože ji takto už dostal. Na ČZ je taky málo informací + tohle je dle EN štítku vývoz 1969 u kterého mohla být všelijaká specifika a v tomto roce se přecházelo mezi druhy světel. Najdu tedy na webu fotky identické motorky i podtypu s oběma světly. Jak se na tohle bude u testování nahlížet?
Aprillia je nesehnatelná a když už jednou za čas je, tak za neskutečné peníze. Motorka byla za necelých 30 000 a světlo za 8000+ mi přijde prostě moc. Není nějaký vzácný předválečný stroj.

Jsem z toho rozpačitý, protože bych tu motorku rád zachoval a provozoval v tomto stavu, ale nevím, jestli mi to projde. Dát na slepo X tisíc za testaci nechci, protože jsem student a i investice do jejího zprovozňování si mohu dovolit dávkovat jen po jednotkách tisíc měsíčně.

Jaký na to máte názor vy? Prošel bych?    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Určitě bych vyměnil kryt spojky za ten co tam má být- pro posilube. Čerpadlo nemusíš nutně provozovat, ale vypadá to divně. A Aprilia světlo bych měl na prodej i levněji než za 8000    [Jakub]   26.01.2024
Odpověď  Konečně mohu diskuzi ukončit.
Motorka úspěšně a bez výhrad prošla veteránskou testací i TK a v pondělí dostane přidělené zelené značky. Pan komisař mi sdělil, že se jedná o velice hezkou a zachovalo motorku ve stavu po padesáti letech provozu, což prý dovoluje i takovéto zásahy do laku. Tímto tedy děkuji všem za názory a pokud si také nevěříte, určitě kontaktujte klub, rádi poradí.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2023
Odpověď  No to s tím selháním posilube je spíš taková pověra, lidi to prostě zadřeli, protože jim došel olej v nádržce a hotovo :-) Záleží jak jste to probírali, to že není posilube zapojený asi nevadí, ale že tam je špatné víko a nejsou tam hadičky aspoň naoko by vadit mohlo (mně osobně by to vadilo víc než přestříkaný přední blatník, ale nejsem testační komisař :-) )
Světlo by tam tohle hliníkové asi mohlo zůstat, k aprilii by stejně patřil i italský přepínač světel. A jelikož tam vidím obyčejný přepínač, tak to takhle může být i originál.
Jinak platí co psali ostatní, nejednodušší je se zeptat u libovolného testačního komisaře    [meela]   26.09.2023
Odpověď  Přesně tak, oslov nějaký klub který testuje. Nemá smysl tady o tom dlouze psát a diskutovat. Za mě je to OK.    [vojtacz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  Ano, původně asi měla posilube, ale z rozhovoru s prodejcem vyplynulo, že to moc nefungovalo a hodně lidí, kteří kvůli selhání zadřeli si to nechali odstranit a mazali mixem. Jeho absence na 99% vadit nebude, tohle jsem si dost prověřil. Krmím to 1:40 syntetikou a bez problému.

Jinak k té ceně - co se vám nezdá? Na to, že je to celkem hezký zachovalý stav a stačilo ji vlastně jen rozebrat a vyčistit, přijde mi těch 27 000 adekvátních. Ano, být to 10 let zpět, tak si klepu na čelo.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  Jo, čísla sedí a to i motoru, štítek původní. V registru není o vozidle ani čárka. Prý to asi někdo při digitalizaci dat nepřenesl, protože byla už dlouho zrušená. Po právní stránce nevidím problém.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  Do hlavy testačního komisaře nevidím, ale reagovat mi to nedá. Za tohle jste dal 30 klacků?? Z mého pohledu je to dobový stav, i když fotky přidávají. Zdá se kompletní a nezbastlená letmým pohledem. Můj názor je ano, zkusit to. Nebo se pokusit pozvat komisaře "na nečisto", ať vycení svůj názor dřív, než to bude za love s ev. razítkem. Nebo bez razítka.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Odpověď  A čísla na štítku sedí a motorem?
Nádržka na olej napovídá, že by tam měl být motor s čerpadlem - posilube.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stav při koupi - za posledních 30 let najeto do 500km po vesnici, neměla značky.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Původní zničený blatník    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175 tap 477.7 ?


 Zdravím páni.Dostal som sa k tomuto torzu z ČZ.Sú tam ale vzduchové tlmiče a nikde neviem nájsť fotku moto s takouto vidlicou/tlmičmi?Z toho zvyšku rámu sú len tie foto čo sem dávam,kým som sa k tomu "dopracoval" majiteľ už to vyhodil.Dá sa tam prečítať len 477.7.001???Nevyzerá to na amatérsku prerábku,neviete niekto viac čo to mohlo byť?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Klasická čz kross, viz novější provedení, dole nejspíš stále duby a štít předělaný na jiný záchyt reakce, ale to chce pořádné fotky všeho.    [P.]   05.01.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A posledný:je tam dvojkľúčová brzda.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 250/471


 Zdravím všechny, potřebuji poradit čz 471 krásné pálí všechno funguje jak má ale prostě to nemá tah a vytáhnu z ní max 90km/h. Nevíte co třeba poštelovat aby šla více od spoda protože 4.rychlost nemůžu vytočit.prosim o radu na čz 175 477 jsem schopnej vytáhnout 120km/h bez problému. Děkuji všem moc za rady.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahojte, chcel by som sa tiež podeliť o moje skúsenosti, mal som aj ČZ 175/477 a teraz vlastním úžasnú ČZ 250Twin. 175/477 je úžasná na zrýchlenie, ušiel som aj 250 panelke 14k, ale pri 90km/h už zrýchľuje pomaly a v kopci je to bieda, pokiaľ není v otačkach...Max.nameraná rýchlosť na ČZ 175/477 bola 102km/h gps. Na ČZ 250Twin som nameral na rovine max.118km/h gps. Naháňal som sa aj s našou 350/18k a neobehla ma. A v kopci dokáže krásne zrýchliť ale len na 2ke a trojke. Štvorka nezrýchluje v kopci, iba na rovine. No a vozík som sa pred mesiacom na prevŕtanej 250tke na 306ccm a ide úzasne. Otáčky jej ostanú ale získa hluchý spodok a má super ťah. Skúsil som jej vykrútiť krk a podarilo sa 129,46km/h gps.    [Juraj Grác ]   23.10.2023
Odpověď  Je pravda, že 471 je těžší a netočí tolik co 477 a je i pravda že 477 na rychlost vyhrává ale do kopce ztrácí .    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.04.2023
Odpověď  Jako kluci jsme si porovnávali výkony našich mašin celkem často. Mohu potvrdit, že točivější čz 175 byla často vítězem, s výjimkou výdrže do kopce, kde ztrácela na vyšší objemy.    [Luboš]   23.04.2023
Odpověď  A jak jsou na tom váhově jezdci? :-) Přece jenom samotná 471 má o 30 kilo víc než 477 :-) Podle návodů má 471 maximálku 110-120km/h, 477 má 110km/h. Pokud vám 175 jezdí vážně 120 a 250 z vládne třeba jenom těch 110, tak by to dávalo smysl...    [meela]   20.04.2023
Odpověď  Ano kolečko jsem vyměnil za 15z. Už to je lepší než to bylo ,ale i tak to nejede líp jak 175.
A jak jsem už psal motor pálí krásné svíčky jsou téměř cihlové vše funguje krásně ale prostě 175 mi ujede.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.04.2023
Odpověď  A jak to vypadá s řetězovým kolečkem na motoru? Bylo vyměněno za origo 15z?    [Luboš]   19.04.2023
Odpověď  Válce ano mám po výbrusu ale s původními písty    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.04.2023
Odpověď  Dobrý deň, máte valec po výbruse? Pokiaľ áno, tak dajte dolu hlavu a skontrolujte, či je piest v hornej úvrati presne zároveň valca. Ja som mal podobný problém na ČZ 472.Nič nepomáhalo a nakoniec som zistil, že piest mi končí cca 0,7 mm pod hornou hranou valca, čiže je úplne iný kompresný pomer. Takže ja mám takúto skúsenosť s novými piestami.    [ogar]   26.03.2023
Odpověď  Po zoufalých zkušenostech od různých takyopravářů už dávám tachometry jen k Montymu. Sice už moc nechce dělat Péráky a předválky, ale cokoli novějšího bylo vždycky na 100%    [JzK]   22.03.2023
Odpověď  meela> to je taky možnost, protože mi právě odešel už druhý a shodou okolností od jednoho jejich "renovátora" z Mohelnice. S prvním mě poslal do hajzlu osobně na burze, papír mi k nim samozřejmě nedal, když jsem je oba obržel poštou. Další co mám od něj po repasi na panelce taky měří podivně.    [Kadel]   22.03.2023
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lubi ale este nikdy som to nevidel v inzercii.Dalo by sa to spravit pomocou 487/471 a motorom napr.455/475 ale original je original.Neviete kam to bolo urcene na vyvoz?Prepacte kvlitu fotky.    [Jawak]   02.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 71 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  zadní tlumiče    [ROSTISLAV]   20.10.2023
Odpověď  dík, zkusím p. Hadrávka    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2022
Odpověď  koleno z ničeho jiného nepasuje, musí být 485    [meela]   04.11.2022
Odpověď  Ahoj, věděl by někdo jaké má přijít výfukové koleno na Egypťana? Pasuje tam z něčeho, nebo jen koleno na 485?    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2022
Odpověď  52 zubů , jako všechny Zetky na 18 kolech    [MOnty]   04.05.2020
Odpověď  Dobry, chcem sa opytat na cz 250 typ 485 kolko zubov ma mat rozeta. V katalogu nahradnych dielov nie je uvedeny pocet zubov a mne rozeta chyba,neviem aku mam kupit.    [Milanxx]   04.05.2020
Odpověď  Ahoj potřeboval bych ložiska do krku asi s i misky. Poradte Prosím kde koupit.    [Anty26]   27.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pája, Meela: Děkuji Vám za odpovědi, je to tak že se musí pootočit tou spodní maticí a stáhnout pružinu, je tam bajonet, který pak vypadne. Ty tlumiče co myslel Monty mám na jiné motorce, tam je opravdu ten vrchní kroužek ze dvou polovin a ty jdou rozdělat, ale toto je ještě asi starší provedení nebo co.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2017
Odpověď  Nee, musel to být nějakej atyp nebo domácí vývoj. Je to uzavřenej kruh, vyndavá se horem.    [Pája]   23.06.2017
Odpověď  ale ta spodní miska na seřizování tuhosti jde přece vyndat, v jedné poloze je průchozí a vysune se ven - potom je už rozebrání jednoduché. Nebo jsem měl nějaký atyp?    [meela]   22.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 71 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (71) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 90 Roadster - barva držáku předního blatníku


 Zdravím a prosím o pomoc. Mám roadstera z roku 1969 a snažím se přijít na to, jakou mělo toto celomodré provedení barvu držáku předního blatníku. Barva se zdá původní, avšak nikde sem motorku v tomto provedení neviděl. Nemá někdo nějaké zkušenosti, znalosti či foto? Předem dík.    [mrkjawa90modra]   26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý Den,
Pouštím se do renovace 90 cross a marně se snažím dohledat barevné odstíny z roku 1970.Neporadí mě někdo? Děkuji    [jiří Bret ]   13.09.2023
Odpověď  štítek a stejné číslo je na motoru    [vojta]   08.12.2022
Odpověď  zdravím, potřebuji informaci zda je na motorce jawa 90 vyražen VIN na krku, nebo je jen štítek.    [roman]   08.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 90 Cross r.v. 1967
výr.číslo 10291    [Ladislav Preis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Odpověď  Biela RAL 9002 farba na kostre
Modrá RAL 5012 farba nádrže a bočných krytov
V roku 1967 boli farby vypalovacie pod iným značením ale toto je identický odtieň.    [Ladislav Preis]   25.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odfuk převodovky Jawa ČZ


 Zdravím všechny, mám otázku ohledně odfuku převodovky konkrétně na čz 471. V bloku nemám vyvrtany odfuk a motocykl kouří jako kráva tak jsem zkusil vyndat nalévací šroub a motocykl už nekouřil tolik takže asi tlak v převodovce tlačí olej přes gufero do kliky. Známý co se v tom hodně vyzná řekl že některé motory neměly vyvrtany odfuk ale měly nalévací šroub s nějakým labyrintem který fungoval jako odfuk ale nikde jsem žádný takový šroub nenašel a nikdy ani neviděl. Tak prosím o radu zda někdo někdy takový šroub viděl nebo zda někdo neví jestli odfuk nemá být vyvrtány někde jinde než u karburátoru protože, když jsem koukal na jiné motory tak j.638 ho tam taky nemá a 476 ho taky nemá ale jiné motory na Smolíka ho mají vyvrtány tak už nevím zda se to soudruhům tehdy nepovedlo a nevyvrtali odfuk nebo to tak prostě bylo a byl jiný nalévací šroub co jsem popisoval. Děkuji všem za rady. S pozdravem Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jestě otázka ty svíčky jsou bílé takže je smes chuda ale nevím proč
všechno tak jak bylo tak nechapu proč jsou najednou bíle předtím byli krasně cihlove
RADA_??    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2023
Odpověď  Nejspíše bude odfuk asi ucpaný    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady bych tedy odfuk převodovky nehledal ale musím se na to kouknout.
Dnes jsem motorku projel a vyndal svíčky viz. foto ale je zajímavé ze motorka hulí jak kráva žere taky jak kráva ale směs je podle svíček chudá tak to už nechápu:)    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
Odpověď  Toto je dobrý postreh - "stredový labyrint" (oficiálny názov čelo ložiska) musí byť v 100% stave inak je to zdrojom problémov. Achilova päta 2 valcových motorov Jawa 🤨    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odfuk je v zadni casti motoru u horniho sroubu drzaku motoru,viz foto.Nahodou jsem ted delal stejny motor se stejnymi problemy,kouril jako krava a kdyz se ohral padal volnobeh.Na vine byl opotrebeny labyrint/diky super loziskum nade in CCCP/valce si profukovaly mezi sebou pres labyrint.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
Odpověď  takže radíte tedy vyvrtat dirku do karterů?    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
Odpověď  Za několik desetiletí s motory jawa/čz jsem se setkal pouze jedinkrát s tlakováním převodovky a to u motoru, který byl olejničkou. Šikovný obráběč ale dokázal dokonale utěsnit řadící páku z obou stran i výstupní kolečko s ovládací tyčkou spojky. V zimě ani kapka, ale v létě při delší jízdě vždy trochu vzduchu s olejem chtělo ven a tak se labyrintem dostávalo ke klikovce. Pomohla vyvrtaná dírka.
Přetlak by se měl dostat ven přes filcovou ucpávku výstupního kolečka, protože tudy většinou jde všeho víc než je zdrávo.    [Luboš]   11.09.2023
Odpověď  výfuky jsem také čistil takže ty by měly být čisté    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2023
Odpověď  Řeknu to takhle, motor jsem koupil před rokem, když jsem motor přivezl tak jsem sundal válce a zjistil jsem že kroužky byli pouze na levém pístu, a na druhém byla jenom půlka jednoho kroužku a píst měl rejhu od kroužku takže asi někdy vyskočil.
Válce nemají ani jeden výbrus takže nultý, ale válce jsem přeměřoval šupitem a i jsem do nich zkoušel nové kroužky a všechno bylo OK tak jsem do válců koupil uloženkové písty 52,00 a kroužky značky KO a ještě jsem na motoru dělal spojku jinak jsem na motor nesáhl takže jsem ho ani nepůlil protože motor normalně funguje a samozřejmě jsem dával nové těsnění pod hlavy i válce. Samotný motor kouřil už od té dobu co jsem ho koupil a sprovoznil.

Olej míchám 1:33 motorový olej 15W40, ale zkoušel jsem i kvalitnější oleje modrý, červený ty jsem míchal 1:50 a motorka kouřila furt stejně takže olej v benzínu jsem z kouřivosti vyloučil.

Na svíčky už jsem delší dobu nekoukal, ale když jsem na motorce začal s tímhle motorem jezdit tak jsem svíčky kontroloval po každé jíždě a vždy byli téměř stejné obě svíčky byli téměř docihlova nikdy nebyli černé po jízdě. Pokud to zítra vyjde možná bych jí mohl projet a kouknout na svíčky a vyfotit a by jsi je viděl.

Na to bublání se ještě podívam, ale když jsem jezdil bez napouštěcího šroubu na olej tak už to nikde nesičelo ani nebublalo protože se převodovka netlakovala.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.09.2023
Odpověď  Zdravím. Nemáte zasr..té výfuky a nevypaľujú sa Vám počas jazdy?    [Roman]   10.09.2023
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvouklíč 634


 Ahoj ve spolek,
ví někdo proč se Jawa rozhodla montovat přední brzdové štíty v provedení dvouklíč na levou stranu, místo na pravou jako u ostatních moto? Nějak na to nemůžu furt přijít.

Děkuji za odpověď    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Důvod nevím, ale zeptal bych se v Jawě, třeba to vědí.    [Luboš]   02.09.2023
Odpověď  Napsal jsem blbost - pro dvouklíč musela být nová forma.
Takže otázka proč je na levé straně zůstává nezodpovězena.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.09.2023
Odpověď  Třeba proto, že forma na odlitek není levná a přehození lanka skoro nic nestojí.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.08.2023
Odpověď  Ano, princip náběžné a úběžné hrany chápu, jde mně o to proč je ten štít vlevo a ne vpravo. Snad kdybych udělal ten brzdový štít zrcadlený, dal jej napravo, zachoval princip náběžné a úběžné hrany tak výsledek je stejný ne? A nemusím vést lánko na druhou stranu kola. Jde mně o to proč ten čtít neudělali konstrukčně jako pravý, místo levý.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023
Odpověď  Aby to brzdilo musi byt na lavej strane. Vysvetlenie aj tu na fore http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=117&idtop=243075    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ477 - reťazové kolečko


 Ahojte

Potrebujem sa dopátrať ku správnemu rozmeru reťazového kolečka na 477. Podľa katalógu ND bolo originál obyčajné ploché kolečko plus rozperný krúžok neznámeho rozmeru.
Kupované nové s osadením (ževraj ČZ originál) nepasuje, má príliš veľké-dlhé osadenie, nedá sa tam dať matica.

takže otázka, vie prosím niekto poskytnúť správny rozmer originál rozperného krúžku alebo alternatívne rozmer kolečka s osadením (kraj ozubenia - kraj osadenia). To čo mám kúpené nové je necelých 28mm. Na motore bolo kolečko s osadením s rozmerom cca 22mm ale vyzerá že bolo upravované flexou (skracované osadenie..). originál rozperný krúžok nemám...
ešte foto - vlavo nové kolečko, vpravo kolečko čo bolo na motore, rozmery fixou (celková šírka, šírka osadenia)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vyriešené, na Jawa Korda majú uvedený rozmer tak snáď bude správny    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023
Odpověď  jasný, no záleží jaké rozměry jsou nabízeny, ale orientačně to bude vzdálenost mezi ložiskem a vnějším okrajem gufera (pokud je zároveň s karterem) + 1-2mm. Originál bohužel nikde po ruce nemám.    [meela]   23.08.2023
Odpověď  To by som rád ale o to práve ide, potrebujem vedieť čo presne (rozmer) tam má ísť. V eshopoch je veľa nepasujucich dielov ktoré deklarujú na daný typ motora..    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023
Odpověď  no ale pokud se nepletu tak ploché s rozpěrkou a osazené kolečko nejsou záměnné. To osazené má ozubení dál od bloku motoru, takže když tam nepatří, tak není sekundární řetěz v rovině (kolečko a rozeta nejsou v zákrytu). Dejte tam to co tam patří podle katalogu a je po problémech...    [meela]   23.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Převodoka J 90


 Dostal se ke mě dost zanedbaný a poškozený motor J 90 a po demontáži se objevil rozdíl na převodovce viz. foto.Hnaná hřídel má sekundární kolečko uložené na tisícihranu a chybí šnek pro náhon tachometru.Pro porovnání je na fotu dole standardní hřídel s kuželem a klínkem.Ani v knize od Zd. Metzkera jsem nic takového nenašel.Věděl by někdo o co se jedná?    [k]   11.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě to foto převodovky J 90    [k]   11.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 350 typ 472


 Zdravím vospolok.Mám otázočku pre pamätníkov.Známy kúpil túto ČZ a dáva ju do pôvodného stavu,hľadáme rôzne podklady.Mám v pamäti že na tento motocykel bol svojho času urobený test asi v Světe motorú ale za svet to neviem nájsť.Len si pamätám že ten článok mal v nadpise Test ČZ 350 Žralok-reportéri ho tak nazvali asi kôli spotrebe pri teste ak sa dobre pamätám.Možno to ale bolo v inom časopise.Nespomínate si niekto kde a kedy to bolo?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Že "mohutný motor" 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂    [Xy]   15.07.2023
Odpověď  Zdravím,
chcel by som sa opýtať znalcov,že keď sa porovná Čz350/472 a Jawa 350/634,ktorá z nich vyjde lepšie,čo sa týka jazdných vlastností. Bol na čz dosť tuhý rám na ten mohutný motor a nekrútilo ho? Lebo čo viem tak na 634 boli s rámom problémy...    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2023
Odpověď  Tú dvojstranu z toho Sveta motorú mám,stále by som potreboval aspoň upresniť to číslo STOPu kde to bolo uverejnené.Alebo čakať až na moto burzy a tam si to dohľadať,zviazaný STOP je bežný.    [Joski]   29.06.2020
Odpověď  Take se teto 472/4 rikalo Rusky ohar 😁 paradni masina..    [Marek]   28.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě bylo ve SM srovnání 472/3 s 634/8. Nemám originál, takže nevím číslo/ročník. pro ilustraci 1.dvojstránka.    [batoh] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2020
Odpověď  Dík za ochotu.J    [Joski]   18.05.2020
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Brano]   17.05.2020
Odpověď  Ďakujem za stopu k STOPU,už som o sebe začínal pochybovať.Prehľadával som Svety notorov.Ak by sa vám to podarilo nájsť a upresniť prípadne oskenovať bol by som vďačný.Ale ešte raz dík za pomoc.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.05.2020
Odpověď  Ten test bol zverejneny v STOP-e v roku 1977 alebo 1978. Ten vytlacok by som mal mat doma.
Ano zralok , kvoli dost vysokej spotrebe, ktora im tam vysla. Inak ten test myslim napisal znamy novinar Cvengros. Dost ju tam "zvozil", na socialisticke pomery dost, aj ked si myslim ze objektivne. Podla mojho nazoru, dnes by si asi novinar testovanu motorku nedovolil takto zvozit..., dnes by sa mohlo stat nasledovne: 1.zeby redakcii uz nepozical nikto motku na test, alebo za 2. - by mal na krku pravnikov...    [Brano]   16.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

6V baterie


 Hezky den všem, potřebují se zeptat zda nevíte někdo o jiné baterii než je obyčejná kyselinová s přepadem? Protože ta to baterie už mi dvakrát vytekla do kastlíku u čz 477 a samozřejmě je všechno rozleptané. Prosím vás o radu jakou baterií použít aby nemohla vytéct a aby mohla normálně fungovat na origo zapalování a aby se tam vešla. Díky moc s pozdravem Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Luboš.H> Přesně tak, veškeré problémy vyřeší AEV které není problém namontovat i do "velkého" relátka. Jako baterku používám vyřazené baterky z UPS které vydrží cca 5 let.    [Pája] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2023
Odpověď  Kde je problém ?
V tobě protože už Ti tady všichni napsali, že to přebíjí a že si máš seřídit, (u tebe asi nechat seřídit) regulátor, nebo ho vyměnit (asi spíš nechat vyměnit) za AEV.
To je tak složité pochopit?    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.06.2023
Odpověď  Baterka mi dvakrát vytekla. Jednou přes hadičku která asi tlakem vypadla protože tam dávám i drátek a uchycení a podruhé přes nalévací víčka které se prostě povolí a když je chci utáhnout tak nejsou protože jsou strhlé.
Dobíjení jsem na motorce nikdy neměřil kolik dobíjí nebo jestli přebijí. Ale měl jsem tam jednu baterku a pak jsem kupoval druhou obě se nafoukly a dvě boční strany byli obě bez kyseliny vytekle a prostřední byla úplně plná až po okraj baterky. Tak nevím kde je problém. Díky za odpověďi.    [Rusty]   10.06.2023
Odpověď  Dej tam AEV Kroměříž a na dobíjení zapomeneš dokud nesjedeš uhlíky    [(.)]   10.06.2023
Odpověď  V první řadě opravdu důkladně zkontrolovat dobíjení. Původní opotřebený regulátor je skutečně vhodné vyměnit za modernější AEV, než riskovat problémy s dobíjením a vytékající kyselinou, která je známkou špatné regulace.
Opravdu seřídit originální opotřebený regulátor někdy ani nejde. V případě nového, nebo málo "jetého" bych se toho nebál, ale pokud není k dispozici, tak jednoduše namontovat AEV.
Jinak na ježdění kolem komína používám léta s úspěchem obyčejné nejmenší záložní baterie, které jsou laciné, nevytečou. Ale ani taková baterie nemůže mít špatně regulované dobíjení.    [Luboš]   10.06.2023
Odpověď  Môžeš napísať okolností ako ti tá baterka vytiekla? Za normálnych okolností by sa to stať nemalo. Baterky mávajú hadičku na odvod odpareneho elektrolytu mimo motorku, ak je všetko ako má byť nič by nemalo tiecť do kastliku. Ak sa ti to stalo už 2x odporúčam kontrolu dobíjania,či ti neprebija dynamo. Moje overené zapojenie s origo dynamo je jeho kontrola, vyčistenie, správne uhlíky a držiak a k tomu regulátor AEV na príslušný výkon dynama. Je to veľmi spoľahlivé. K baterke sa vyjadriť neviem, inú ako štandardnú som zatiaľ neriešil    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, mám 471.0. a originál přední blatník (byl originál světle a tmavě zelený) a nevšiml jsem si, že tam má být dle TP pneu 3 x 18 (zadní pneu je 3,15 x 18) tak jsem tam nemohl kolo 3,15 x 18 dostat. Blatník má zúžený profil mezi vidlicemi. Co jsem se díval na jiné blatníky 471, tak jsou po celí délce rovné. Mají ale vepředu pneu 3,15 x 18. Je to ten samý blatník co má 175 477 a ta má ve předu také kolo 3x18.    [mirocz2002Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2023
Odpověď  Ahoj,
pro častý dotaz:
Celou motorku jsem lakoval červeno-hnědou základovou barvou.
Byla to základovka kombinovaná rovnou s plničem.
Červené věci byl míchaný odstín dle původního dílu - kód tedy neřeknu.
Ale blatníky a kaslíky jsou lakované RAL 9006.
Snad vám to pomůže.    [honzapolak]   08.10.2022
Odpověď  Ahoj, jakou barvou mám nastříkat blatníky 477/1969 jde původně o šedo stříbrnou? má někdo číslo barvy, kterou ste při renovaci použili? Stejnou co má níže wartas2, dik    [Mirek]   02.08.2022
Odpověď  Máš to pěkný.Mám dvě.Nálitek na motoru má jedna .Číslo motoru je 178 Číslo rámu 156    [Martin Wčelař]   16.01.2022
Odpověď  Tyto rozměry sedí, blatník na 175 je užší jak píšeš...

wartas2: krásná práce, snad se podaří sehnat ty lišty    [meela]   01.02.2021
Odpověď  Mohl by mě prosím někdo změřit šířku předního blatníku na ČZ 175/477. Mám blatník se sirkou v té části než se lomí Cca 8 cm. Na 250/471 je šířka 10cm. Připadá mě strašně úzký. Všechny držáky ale jsou stejné.    [Cezetak]   23.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek.
V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla.
Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět.    [wartas2]   07.01.2021
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.6.2023)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 350 634 číslo na motoru nesedí s číslem v TP


 Zdravím, prosím o radu. Mám Jawu 350 634 r.v. 1984 dovoz z Maďarska. V malém Maďarském TP mám jiné číslo než na motoru. Číslo rámu jsem přerazil s tím jsem moc problém neměl, ale na tom motoru se mi to moc přerážet nechce. Mám výpis od Jawy z technických údajů, ale v tom se číslo motoru nenachází. A tak prosím o radu, co s tím. Dozvěděl jsem se, že se dá nějak číslo motoru v TP zrušit a že stačí jen typ motoru ale nevím, jak to funguje. Předem Děkuji moc za odpověď. Štěpán.    [stepan27Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006