MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314384 příspěvků |8042 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 180 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 31.3.2023 09:07  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 105
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 70
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 485      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 146      Příspěvků Příspěvků: 4334
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Brašna


 Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací této brašničky na jawu 90. Jsem třetí majitel, takže jí tam mohl někdo dát dodatečně.
V brašničce byla i lékárnička. Prosím o odpověď a předem za ní děkuji.    [Ruzhovi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No já jen že tam na tu vzpěru (toho výfuku) sedí jako když je na to dělaná. Je tam jen jedna přezka na tu vzpěru a na tom nosiči to je taky jako na tu udělaný motorku. Ještě pošlu foto.    [Ruzhovi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2023
Odpověď  Prostě někdo vzal koženou brašnu, jakou našel, a připevnil k motorce.    [Monty]   29.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 90


 Trocha čtení na víkend.    [Peton_OHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací této brašničky na jawu 90. Jsem třetí majitel, takže jí tam mohl někdo dát dodatečně.
V brašničce byla i lékárnička. Prosím o odpověď a předem za ní děkuji.    [Ruzhovi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden z prvých motorov ešte zo znakom PS. Lepšia kvalita nie je.    [M.]   04.07.2009
Odpověď  Karburátor na obrázcích v testu z r.69 jsem zvětšil co to šlo a ukázalo se, že to není DellOrto, ale Jikov. Zato na fotce od Martina je DellOrto v plné parádě.    [v.]   04.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vsak ma vytka patrila hlavne tem na UV , tem zaujatym kvuli kterym to tak trochu zabarveno muselo byt aby to vubec publikovatelne bylo .
Je fakt , ze jsem se o tom mel ihned rozepsat vice anebo nepsat nic a predejit tak jinym uhlum pohledu na moji stiznost .
Jak nam tehdy bylo cokoliv "zabarvene shora" predkladano a my to v tom umeli rozeznat , tak dnes ( jak pripomina Milos ) si musime dat zase pozor na to jake hlouposti k nam chteji vsichni v tomto globalizovanem svete prolobovat .

Pridavam foto karburatoru asi jedne z prvnich Jaw 90 Cross    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2009
Odpověď  Nabízí se domněnka, že karburátor DellOrto na testovaném motocyklu měl na fotkách vypadat jako Jikov, uvedený v textu. DellOrto se totiž v roce 1969 již na Jawu 90 nemontoval. Tak tedy DellOrto pro fotografování otočili a doufali, že to na fotkách maličkého formátu nikdo od Jikovu nerozezná.
Ale nedomysleli to : když se takto nasadí DellOrto na motor Jawy 90, nejsou přístupné seřizovací prvky (šroub bohatosti a doraz šoupátka), které se octnou na straně k válci.    [v.]   29.06.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  S karburátorem u testovaného Roadsteru to není úplně jasné.Mezi tech.daty v testu je sice uveden Jikov, ale z fotek to vypadá skutečně jako DellOrto, ale namontovaný o 180 stupňů otočený, tedy plovákovou komorou dopředu (stejně jako se montuje Jikov).Škoda, že fotky použité v testu nejsou kvalitnější.
U motocyklů z ověř.serie směřovala dopředu komora šoupátka s přívěrou vzduchu, tak jak je vidět na obrázku z návodu k použití, vydaného v roce 1967.    [v.]   29.06.2009
Odpověď  Nevím,nevím ale jawa 90 v testu měla karburátor Dellortto a ten v sérii nebyl... byla to motorka ne-li z ověřovací série,tak z cizích komponentů...Od prvních sérii byla poruchovost velká,mysleli jsme si,že jsou to dětské nemoci,ale poruchovost nemizela,ba naopak...Jelikož jsem to osobně zažil,tak vím o co jde...    [zelezny kriz]   28.06.2009
Odpověď  Snad ani ne tak za autora, jako za přesnost ve vyjadřování.Zdravím !    [v.]   25.06.2009
Odpověď  V., bojujete za autora testu s nevídaným nasazaním. Přiznávám, že slovo "zamlčel" tam být nemělo -omlouvám se.    [Honza l]   25.06.2009
Odpověď  Honzo I : reagoval jsem na Váš příspěvek z 15.6., kde píšete : "...snad s výhradou zamlčení oné poruchovosti...." a snažil jsem se vyjádřit svůj názor, že autor poruchovost nezamlčel. Tím nechci říct, že Jawa 90 je bezporuchová, ale pokud se poruchy (které popisuje někdo jiný někde jinde) při testu neprojevily, nebyl důvod o nich psát.    [v.]   24.06.2009
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 250/471


 Zdravím všechny, potřebuji poradit čz 471 krásné pálí všechno funguje jak má ale prostě to nemá tah a vytáhnu z ní max 90km/h. Nevíte co třeba poštelovat aby šla více od spoda protože 4.rychlost nemůžu vytočit.prosim o radu na čz 175 477 jsem schopnej vytáhnout 120km/h bez problému. Děkuji všem moc za rady.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý deň, máte valec po výbruse? Pokiaľ áno, tak dajte dolu hlavu a skontrolujte, či je piest v hornej úvrati presne zároveň valca. Ja som mal podobný problém na ČZ 472.Nič nepomáhalo a nakoniec som zistil, že piest mi končí cca 0,7 mm pod hornou hranou valca, čiže je úplne iný kompresný pomer. Takže ja mám takúto skúsenosť s novými piestami.    [ogar]   26.03.2023
Odpověď  Po zoufalých zkušenostech od různých takyopravářů už dávám tachometry jen k Montymu. Sice už moc nechce dělat Péráky a předválky, ale cokoli novějšího bylo vždycky na 100%    [JzK]   22.03.2023
Odpověď  meela> to je taky možnost, protože mi právě odešel už druhý a shodou okolností od jednoho jejich "renovátora" z Mohelnice. S prvním mě poslal do hajzlu osobně na burze, papír mi k nim samozřejmě nedal, když jsem je oba obržel poštou. Další co mám od něj po repasi na panelce taky měří podivně.    [Kadel]   22.03.2023
Odpověď  Jo některé tachometry jsou začarované, třeba kamarád mi tvrdil že na panelce nejezdí víc než 70... a já mu v 90 skoro nestačil :-) a na druhou stranu mám tachometr na panelku který ukazuje cca dvojnásobek :-)    [meela]   22.03.2023
Odpověď  Všem děkuji moc za rady, vyměním tedy kolečko za 15z. A snad to bude už lepší.
A s tím tachometrem jsem měl taky problém že mi neukazoval správně ale zkoušel jsem rychlost přes GPS, radary měření na jízdní kola. Takže si myslím že ten sekundár by to mohl všechno vyřešit.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2023
Odpověď  Áno, to je tiež možné. Ak tam má 17 namiesto 15 tak by to zodpovedalo ze motorka nevládze ťahať na 4ku.
Ďalšia vec môže byť či správne funguje samotný tachometer, už som sa stretol s tým že tachometer do cca 60 ukazoval plus mínus dobre a vyššie už výrazne menej    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2023
Odpověď  boco: jasný, proto jsem to měřil cyklo tachometrem z předního kola ;-) tam šlo o to vytočení do vyšších otáček, mám 2 metry a 115 kilo (s batohem, oblečením, helmou atd spíš přes 130...). Se správným kolečkem jsem prostě nedokázal 4 vytočit tak, aby byl k dispozici výkon na další akceleraci... s menším kolečkem to jde (motor není generálkovanej, takže už asi taky nepodává plný výkon).

Ale máš pravdu v tom, že tachometr nebude ukazovat správně, to by mohl být další problém u Rustyho dotazu, píše že tacho ukazuje max 90, pokud má větší řetězové kolečko tak to reálně bude o něco víc...    [meela]   22.03.2023
Odpověď  meela : Perak, ako aj ine Jawy, CZ maju vyvod tacho z motora/prevodovky, rychlost na tacho je zavisla na otackach predlohoveho hriadela - cize na otackach motora a zaradenom kvalte. Zmena sekundarneho prevodu pripadne velkosti kolies voci originalu sposobi ze tacho nebude ukazovat spravne. Zmena na mensie kolecko ukazuje rychlost vyssiu ako realna, ale motorka zase ozije na akceleracii a je schopnejsia vytocit 4ku ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2023
Odpověď  Originál podle katalogu je 15z. Z vlastní zkušenosti na péráku můžu říct, že i jeden zub může udělat dost, když jsem si na něj dal menší kolečko sekundáru, tak se mi paradoxně zvýšila maximální rychlost. (ve vyšších otáčkách je k dispozici více výkonu k překonání odporu vzduchu :-) )    [meela]   22.03.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.03.2023
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 90 Roadster - barva držáku předního blatníku


 Zdravím a prosím o pomoc. Mám roadstera z roku 1969 a snažím se přijít na to, jakou mělo toto celomodré provedení barvu držáku předního blatníku. Barva se zdá původní, avšak nikde sem motorku v tomto provedení neviděl. Nemá někdo nějaké zkušenosti, znalosti či foto? Předem dík.    [mrkjawa90modra]   26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  štítek a stejné číslo je na motoru    [vojta]   08.12.2022
Odpověď  zdravím, potřebuji informaci zda je na motorce jawa 90 vyražen VIN na krku, nebo je jen štítek.    [roman]   08.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jawa 90 Cross r.v. 1967
výr.číslo 10291    [Ladislav Preis] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2022
Odpověď  Biela RAL 9002 farba na kostre
Modrá RAL 5012 farba nádrže a bočných krytov
V roku 1967 boli farby vypalovacie pod iným značením ale toto je identický odtieň.    [Ladislav Preis]   25.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Vyrobni cislo CZ 250/471


 Ahoj ve spolek, mám Smolíka, s nízkým výobním číslem rámu a motoru. Zajímalo by mě jaké čísla v jakých letech byly, eventuelně do kterého čísla se vyráběli.    [Pepek]   01.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdarte, mám rok 1975, rám 0396X a motor 0658X. Je možné, že tam bylo origo světlo z modelu 76 s budíkem zvlášť? A další věc - neprodá někdo origo blatníky na tento typ? Předek někdo zastřihl a zadek vypadá jak z califa. Díky :-).    [vobrys]   04.12.2022
Odpověď  Tak už mám doma třetí kus s platnými doklady.
3. kus: rok výroby 1974 výrobní číslo motoru je 0046X (X je číslo mezi 1 a 9) a číslo rámu 0038X (X je číslo mezi 1 a 9)    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2018
Odpověď  Ja mam rok 74 a cislo motoru 00005X, cislo ramu je tri ciferne. Tak by me prave zajimalo, zda se ty motory cislovaly od nuly ci nikoliv.    [Pepek]   25.04.2018
Odpověď  Já mám zelenýho smolíka s panelkovými blinkry + černými středy výfuků. v.č. motoru 00039X. Rok 1974.    [Kvasky]   22.02.2018
Odpověď  Napiš rozmezí tvého čísla motoru a zkusíme to nějak odhadnout.

Já mám dva motocykly ČZ 250/471 s těmito výrobními čísly:
1. kus: rok výroby 1975 výrobní číslo motoru 00476X (X je číslo mezi 1 a 9)
2. kus: rok výroby 1974 výrobní číslo motoru 00022X (X je číslo mezi 1 a 9)    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Cezet Custom 250


 Tohle jsem koupil v Anglii, originál lak, rok 1980.    [Monty]   14.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Včera vydražený Custom, bez dokladů    [Kubas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2022
Odpověď  ano, leží to na půdě v dílně    [Monty]   25.11.2019
Odpověď  Ahoj Monty, máš na prodej ještě tu repliku blatníku a kapotáže?

Díky.

Marek

607 626 437
marek.caslavsky@seznam.cz    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2019
Odpověď  Asi ano. Přední blatník nemá originální barvu. Na zadní gumě je označení MK1..., přední je Barum. Až bude světlo nafotím podrobněji.    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
Odpověď  Někdo sundal řídítka i kapotáž,a dal tam obyčejný,aby si nehrbil záda?    [Monty]   22.10.2019
Odpověď  Zvažuji teď co s ní dál. Dle vidlice, předního blatníku a řidítek se zdá že to je původní stav. Pravděpodobně tam možná chybí přední kapotáž, ale nesedí mi k tomu zase ty klasická řidítka....    [Tanamrki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
Odpověď  Pokud chcete repliku kapoty , předního blatníku a plexi, tak JEDNU sadu mám na prodej.    [Monty]   21.10.2019
Odpověď  To je ta z aukra za jednadvacet tisícovek? Pěkná, škoda že nemá přední kapotu    [Jakub]   21.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá fotka.    [TanamrkiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Včera dovezená. Rok 1977    [TanamrkiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 38 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (38) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

segrovky pistniho čepu


 Zdravím, mám otázku když dám segrovku pro zajištění pístního čepu tak je v pístu volná, nevíte co s tím? Díky za rady Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Podle dotazu ale nešlo reálně předpokládat, že se montují segerovky různé velikosti, která jde poznat pouhým okem, nebo změřit snad i krejčovským metrem.
To mě připomíná jednoho souseda, který prodal starou škodu 1000MB a koupil škodu 120. A nějak nemohl pochopit, proč na rezervní 14 disky z embéčka mu ani za pomoci velké palice nejdou navléct 13 gumy ze stodvacítky.    [Luboš]   08.11.2022
Odpověď  Tak pánové, všechen problém s volnými segerovkami byl takový, že pán od kterého jsem ke kupoval mi prodal dvě 16mm a dvě 15mm. Takže to byla jak jeho vina tak zároveň moje že jsem si to nezměřil ale naštěstí motor jsem nenastartoval takže se nic nestalo. Ale děkuji všem za rady.    [Rusty]   08.11.2022
Odpověď  když segerovku rozstáhnu tak se pěkně ale i tak se lehce točí ale jinak sedí v drážce hezky tak tam skusím dát buď 18mm segerovku nebo rozstáhnu 16mm ale děkuji všem za rady.    [Rusty]   04.11.2022
Odpověď  Jde o to, aby se dodržela funkce pojistného kroužku. Ten má zabránit posunu pístního čepu. K tomu musí být patřičně kroužek také umístěn. Pokud je drážka nějak vadná, je třeba zhodnotit jak je vadná, a jestli bude kroužek plnit svoji funkci a lze takový píst použít. Aby nezapadl kroužek do drážky a nezůstaly funkční pouze jeho konce. Toto skutečně nejde posoudit na dálku.
Možná, že proto byly písty tak dlouho uloženkovými.    [Luboš]   04.11.2022
Odpověď  Takze třeba dát 18mm segerovky?    [RUSTY ]   03.11.2022
Odpověď  Prohlédnout drážky, přeměřit, vložit pojistné kroužky tak, aby správně držely.    [Luboš]   03.11.2022
Odpověď  Nejsou nikdy použité motor na ně ani neběžel.    [Rusty]   03.11.2022
Odpověď  Písty jsou původní ještě ze Strakonic uloženky takže netuším kde bych měl hledat problém    [Rusty]   03.11.2022
Odpověď  Za mňa to určite neriešiť natiahnutim dratu. Riskovať že segerovka vyletí a zničí piest/valec, doseka hlavu by bolo posledné čo by som chcel. Ak je chyba v piest, reklamovať alebo proste zohnať iný/iné. Aký je to výrobca?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2022
Odpověď  Pokud jsou pojistné kroužky stejné a v pístu z jedné strany volné, tak nejsou drážky v pořádku. Otázkou je, zda-li písty nemají i nějaké jiné vady.
Je tu dobrá připomínka o tvaru drážek v pístech. Než bych jen tak natáhl drát, tak bych písty více prozkoumal.    [Luboš]   01.11.2022
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lubi ale este nikdy som to nevidel v inzercii.Dalo by sa to spravit pomocou 487/471 a motorom napr.455/475 ale original je original.Neviete kam to bolo urcene na vyvoz?Prepacte kvlitu fotky.    [Jawak]   02.11.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  dík, zkusím p. Hadrávka    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2022
Odpověď  koleno z ničeho jiného nepasuje, musí být 485    [meela]   04.11.2022
Odpověď  Ahoj, věděl by někdo jaké má přijít výfukové koleno na Egypťana? Pasuje tam z něčeho, nebo jen koleno na 485?    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2022
Odpověď  52 zubů , jako všechny Zetky na 18 kolech    [MOnty]   04.05.2020
Odpověď  Dobry, chcem sa opytat na cz 250 typ 485 kolko zubov ma mat rozeta. V katalogu nahradnych dielov nie je uvedeny pocet zubov a mne rozeta chyba,neviem aku mam kupit.    [Milanxx]   04.05.2020
Odpověď  Ahoj potřeboval bych ložiska do krku asi s i misky. Poradte Prosím kde koupit.    [Anty26]   27.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pája, Meela: Děkuji Vám za odpovědi, je to tak že se musí pootočit tou spodní maticí a stáhnout pružinu, je tam bajonet, který pak vypadne. Ty tlumiče co myslel Monty mám na jiné motorce, tam je opravdu ten vrchní kroužek ze dvou polovin a ty jdou rozdělat, ale toto je ještě asi starší provedení nebo co.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2017
Odpověď  Nee, musel to být nějakej atyp nebo domácí vývoj. Je to uzavřenej kruh, vyndavá se horem.    [Pája]   23.06.2017
Odpověď  ale ta spodní miska na seřizování tuhosti jde přece vyndat, v jedné poloze je průchozí a vysune se ven - potom je už rozebrání jednoduché. Nebo jsem měl nějaký atyp?    [meela]   22.06.2017
Odpověď  Ty tlumiče jsou každej jinej a oba špatný. Pokud je to 47x, tak nemá seřizování tuhosti, horní miska je přivařená a rozebírá se, jako jawskej. Pokud je to z 48x, tak má seřizování tuhosti, zmačkne se pero vycvakne se horní půlená hliníková miska a "vysype" se vše vrchem jak píše Monty. Pokud je zmaštěnej, tak lze zrepasovat, je to stejné jako na Jawě. Já odpáral na 477 horní misku, koupil novou pístnici s okem, na šabloně bodnul misku a stříknul kladívkovou barvou. Foto mohu dodat. Na tlumičích nemají být ty plastový kryty. Olej tlumičovej 50 ccm, nebo 1:1 s motorákem. Věc vkusu, chce to zkusit. My máme vyzkoušeno, že dopředu jen motorák.    [Pája]   21.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zodpovězené téma  

jawa 90 s dvema výfuky


 nevíte nekdo, kolik bylo vyrobeno, dvouvýfukových jawa 90, které jsou v tomhle filmu ? je to v čase 0.30... https://uloz.to/file/QXToF83bhCMM/rajsky-plyn-1970-mkv#    [majco]   22.10.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  možná jsou to prototypy,, Jawa 90 DeLuxe,,    [majco]   23.10.2022
Odpověď  jo potom mi to už došlo :-) tohle je pouze filmařskej tuning, stejně jako ty klaksony a světla... na záběrech je celkem pěkně vidět že kouří jenom levý výfuk, pravý je jenom atrapa...
spíš mě zaujalo že už některé 90 mají dlouhou přední vidlici, už v roce 1970...    [meela]   23.10.2022
Odpověď  30 minuta    [majco]   23.10.2022
Odpověď  v čase 0.30 je jednorukej námořník :-) jaký je správný čas?    [meela]   23.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 250/485 Egypťan


 Prosím o radu jak drží odrazky na tomto motocyklu děkuji.....    [milda]   17.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá foto    [Biker68] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj pokud je to ještě aktuální tak posílám fotky originálního držáku přední odrazky.    [Biker68Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj,
pro častý dotaz:
Celou motorku jsem lakoval červeno-hnědou základovou barvou.
Byla to základovka kombinovaná rovnou s plničem.
Červené věci byl míchaný odstín dle původního dílu - kód tedy neřeknu.
Ale blatníky a kaslíky jsou lakované RAL 9006.
Snad vám to pomůže.    [honzapolak]   08.10.2022
Odpověď  Ahoj, jakou barvou mám nastříkat blatníky 477/1969 jde původně o šedo stříbrnou? má někdo číslo barvy, kterou ste při renovaci použili? Stejnou co má níže wartas2, dik    [Mirek]   02.08.2022
Odpověď  Máš to pěkný.Mám dvě.Nálitek na motoru má jedna .Číslo motoru je 178 Číslo rámu 156    [Martin Wčelař]   16.01.2022
Odpověď  Tyto rozměry sedí, blatník na 175 je užší jak píšeš...

wartas2: krásná práce, snad se podaří sehnat ty lišty    [meela]   01.02.2021
Odpověď  Mohl by mě prosím někdo změřit šířku předního blatníku na ČZ 175/477. Mám blatník se sirkou v té části než se lomí Cca 8 cm. Na 250/471 je šířka 10cm. Připadá mě strašně úzký. Všechny držáky ale jsou stejné.    [Cezetak]   23.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po cca 2 letech práce, zde je výsledek.
V podstatě už chybí jen lišta kolem sedla.
Když by se někomu válela doma a byla by k prodeji, tak mi dejte prosím vědět.    [wartas2]   07.01.2021
Odpověď  Prosímvás jakou nádrž by měla mít 477.1 z roku 1971? S chromem nebo lakovanou?    [Jakub]   06.02.2018
Odpověď  Tak po kontaktování 1. majitele jsem zjistil následující:
barva červeno - stříbrná kombinace
Přední světlo Aprilia.
Takže můj dotaz - nemáte někdo recept na červenou barvu?
Jen vím, že to byl odstín Jawácké červené, ale byla to metalíza.
Díky.    [Jan Polák]   29.01.2018
Odpověď  Právě, že jsem byl zatím v hledání neúspěšný - sundané sedlo a kryt filtru, vnitřek krytu řetězu, vnitřek tubusů vidlic, tunel nádrže.
Zatím je to všude obroušené na plech, červená základovka a přes ni ta příšerná zelená.
A v TP to nikde není.    [Jan Polák]   29.11.2017
Odpověď  ta co jsem posílal v odkaze byla v původní barvě, červená metalíza + šedivé blatníky a schránky. To si myslím že byla nejčastější barva v roce 1969. Potom bývá často vidět modrá metalíza a na fotkách jsem viděl i černou, ale naživo ne (obě také s šedivými blatníky a schránkami). Světlo skoro určitě Aprilia.

Po barvě se podívej na nepřístupná místa, třeba pod štítek nebo na vnitřní části filtrboxu a krytu řetězu - pokud tam při stříkání nechali "bordel" tak pod ním bude původní barva :-)    [meela]   29.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Písty ČZ 250/471


 Zdravím nemáte někdo doma použitelné písty jenom samotné písty na ČZ 250/471 pravý i levý v průměru 52,00mm takže bez výbrusu? Předem děkuji    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Byla díky moc    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2022
Odpověď  škoda.Snaha byla.    [Monty]   14.09.2022
Odpověď  Tak písty vůbec nemá    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2022
Odpověď  Díky Monty, napsal jsem mu a teď počkám zda je má či ne.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2022
Odpověď  napište na mail mar.radek@seznam.cz . Já myslím, že jich měl bednu. Otázka potom je, jestli 18 nebo 16 pístní čepy.    [Monty]   12.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ nádrž


 Zdravím mám doma nádrž původně byla na ČZ 250/471 ale když se podívám na jakoukoliv jinou nádrž tak je hranatá jakoby ale ta moje má oválný hrany a je vidět že první barva je původní a byli tam vidíte i trochu linky. Potom je i videt jak kdyby to bylo už z fabriky tehdy protože ukončení tě horní "hrany" na konci je úplně přesný a jde do ostra. Tak se chci zeptat zda nevíte někdo jestli se nádrže takhle viz. foto někdy dělaly? Díky s pozdravem Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A že spodní části je normálně hranatá s ostrými hranami.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.08.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale to by porušilo původní barvu která tam je vidět.
Mě ta nádrž přijde jak kdyby tenkrát ve fabrice dělaly nějaký prototyp této nádrže protože je to opravdu jak dělané od výroby. Viz foto.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2022
Odpověď  Přijde mi jako nafouknutá mrazem/vzduchem?    [Jakub]   30.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 cross vidlice


 Dobrý den, koupím přední jedno brýlovou vidlici na Jawu 90 cross,děkuji    [Marcek]   31.08.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tuto vidlici mám, pošlete tel.cislo .přepošlu mms(moje číslo 604210651)    [Ota]   16.08.2022
Odpověď  Ahojte, ak by mal niekto na predaj prednu vidlicu na jawu 90 prvy typ, tak by som mal zaujem, staci len vrchná cast. Dakujem    [pista170] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.09.2020
Odpověď  ahoj,shanim alespon spodni cast s pruzinou, levou stranu, kratke provedeni. nemate nekdo? diky.    [sobolman]   30.03.2014
Odpověď  Nazdar.Potřebuješ ještě tu krátkou přední vidlici na Jawu 90.Jestli ano tak se ozvi.Já sháním tu dlouhou.    [Standa]   29.11.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350/639 - peracky palivovy ventil nadrze


 Ahojme,

prestal ma bavit vecne netesny ventil nadrze na 639, tak som tam napasoval repliku z peraka. Tu je video, mozno to niekomu bude na nieco.

https://youtu.be/6mvyFMn_r1g

Pekny den    [Rebuild]   16.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  K výměně gumičky- jaký je problém motorku položit šikmo na 45 stupnu,opřít o stůl přes matraci, nebo prostě opatrně na stupačku? Vyměnit gumičku je na 5 minut, to nevyteče baterka, ani žádný olej.    [Monty]   03.08.2022
Odpověď  Málokdy ventil netěsní tak, aby se nedalo někam dojet, kde se gumička vymění. Jinak stačí nějaká nádoba na odpuštění benzínu. Poslední léta mi ukazují, že netěsnost gumičky, až její rozpad, je pravidlem po zimě. Mám těch moto přes deset kusů a gumiček do zásoby. Během roku problém nebývá.    [Luboš]   03.08.2022
Odpověď  Ma napadlo tiez, ze gumickovy Jikov ak prestane tesnit niekde, tak spravidla nie je prazdna nadrz, takze len tak prehodit gumicku nepojde. Alebo ma niekto nejaky rychlonavod ako tu gumku menit bez vypustenia nadrze, teda mimo preklkopenia celej motorky?

Jo a vsimol som si pred par dnami, ze v CR mate Natural 95 ku len s 5 percentnym podielom biozlozky. To je super, u nas je to 10 percent a je to zradlo, ktore likviduje lambdy a napada pryze... No skoda reci. Ventil ako tak drzi, nie je to zazrak, ako sa tu uz spominalo. Este tomu dam sancu...uvidime.    [Rebuild]   02.08.2022
Odpověď  Tyto kuželove Jawa případně tahací ČZ nejsou krokem zpět, ale poplatne době. Nestojí za nic a při sebelepší údržbě vydrží chvíli, takže jsou dobré akorát na muzejní výstavu. Kdo chce jezdit a nemít neustálý smrad z benzínu v garáži, tak zvolí novější kohout s gumičkou. Pokrok nezastavis. Zde vítězí funkčnost nad nějakou původnosti.    [J]   24.07.2022
Odpověď  Vdaka za komentare. Povodna idea bola ta, ze castejsim pouzivanim by sa ventil tejto konstrukcie mal zalapovat a tesnit neobmedzene. Nic menej, predstavy su len predstavy. Ak to nebude dobre, presedlam na ventil s podtlakovym ovladanim. Spat na gumickovy Jikov uz pravdepodobne nepojdem. Pekny den    [Rebuild]   24.07.2022
Odpověď  Plnou parou vzad, bratre zpatecniku!Ten kuzelovej kohout je vecnej, to se musi uznat, jen rad tece a nebo se zakusuje.    [k.]   24.07.2022
Odpověď  Po letech praxe a vlastnictví motorek s oběma druhy kohoutů mohu konstatovat, že pérácký kohout je krokem zpět. Má smysl jako zachování originality, ale jinak je spíše zdrojem budoucích problémů, zvláště v případě montáže do nádrže, která není zaručeně bez jakýchkoliv nečistot a bude se kohoutek často používat. Jeho nevýhodou je reálně neopravitelnost. Gumička se dá kdykoliv a kdekoliv vyměnit a lze ji mít i do zásoby.
I když na druhou stranu je třeba dávat pozor, aby gumička pasovala a těsnila. V nouzi se dá i vyrobit.    [Luboš]   24.07.2022
Odpověď  Ked to videjko irituje, tak to ma mrzi. Islo len o ukazku, ze vypust nadrze je pripravena na narezanie zavitu pre peracky ventil. Nic menej, ak forma je prednejsia pred obsahom, tak to teda beriem ako poucenie, ine neostava.

K vyhradam: tych par spon v nadrzi sa vyplachovalo, zvysok zachyti filter, stary ventil som povoloval blickami, nic mu nie je, anglictinu beriem ako univerzal jazyk a v podstate ak by tam nebol ziadny komentar, bolo by to aj tak jasne. Rukavice mam vzdy, to uz je zvyk.

Ak mate niekto zaujimave video, tak dajte link, rad si pozriem. Pekny den prajem    [Rebuild]   24.07.2022
Odpověď  host úplny súhlas, a mňa ešte iritujú tie blicky, 😬😬😬    [I ]   23.07.2022
Odpověď  Bohužel si nemůžu pomoct - fuj, to je teda pra+++na! Nádrž při práci namočená v lodně v benzínu, špony od závitníku vesele padají dovnitř atd... Hlavně, že pán pracuje v rukavicích. Musí to být žůžo, mít benzínem nacucaný hadr na ruce (viz video o revizi karburátoru). A pak s nima šahá na hefty... Angličani musej čumět - proč tu pán vůbec anoncuje video v angličtině, to mi též uniká.
Sorry...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2022
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 31.3.2022)
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - prerabka palubnej dosky na original


 Ahojme,

kedze som mal od kupy palubnu dosku zo 640, rozhodol som sa ju prerobit naspat na 639, ak je niekomu po chuti obzriet ako to slo, tu je video:

https://youtu.be/KnS9rgvTGMw

Ide len o inspiraciu, evtl. zabavku, toto nie je navod ako na to, len jedno domace...
Pekny den
R    [Rebuild]   28.08.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pístní kroužky polské


 Zdravím, je možný že už to tady taky bylo ale já teď řeším kroužky na ČZ 250/471 a mám ještě původní výbrus a nemám k tomu kroužky tak by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s polskýma Kroužkama. Zda ty kroužky má cenu tam vůbec dávat jestli to vydrží. Předem vám všem děkuji. S pozdravem Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - ihlovy ventil karburatora


 Ahojme,

tak tuna male obcerstvnie ihloveho ventilu v plavakovej komore na Jawe, ak to niekoho zaujima teda:

https://youtu.be/VjT5WVr4huM

Pekny den
R    [Rebuild]   22.07.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Možná sháníte věci na ČZ 175 477.1


 Prohlédněte si prosím inzerát na Motomagazínu.
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=burza&menu=11&pos=burzainz&page=0&idinz=46999&search=doklady&druh=&typ=
Na požádání pošlu více fotek.    [Jindra477Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.07.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Identifikace jawy 638-5


 Dobrý den, vážení jawisti. Poradili byste mi, prosím, svými znalostmi a zkušenostmi, jak udělat více jasno v pátrání po původu mojí jawy? Jawa pochází z Maďarska a je k ní původní technický průkaz, ve kterém je uvedený rok výroby 1986, typ 638/5, číslo motoru 638, číslo rámu 634. Motorka vykazuje znaky původní vývozní 638-5 -> štít, nádrž bez šroubků, zadní světlo, černá vidlice atd. A teď ta záhada. Získal jsem výpis z Jawy, kde je k uvedenému číslu rámu v době výroby zapsaný motor 638, ale typ není 638-5, místo toho je tam napsaný typ 634 s rokem výroby 1974. Takže podle Jawy by to měla být 634-4, ale to zcela jistě není. v té době motor 638 neexistoval. A teď nevím, co s tím? Rád bych ji přihlásil na CZ doklady, jenže se správnými údaji. Předem velmi děkuji.    [Modrej]   06.04.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/33 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006