Dobrý den, můžete mi někdo poradit? Kudy máte veden náhon tachometru u Jawy Speciál? Tachometr je
umístěn v krytu nádrže z něho jde náhon na převodník k převodovce. Já mám problém s tím, že jsem si
koupil repliku náhonu bowden délky 500mm což by mělo být podle originálu, ale je krátký. Když jsem
ho zkusil dát na Villierse tak ta délka je dostačující, náhon totiž prochází pod držákem sedla v
drážce nádrže pak rovnou k přovodvce, tohle vedení umožňuje držák tachometru u villierse, ale
speciálka má tachometr v jiné poloze a tak náhon nemůže jít pod držákem sedla ale okolo sedačky.
Jestli někdo máte tachometr můžete sem dát fotku jak to máte uděláno, nebo alespoň
popsat. Mám navíc problém s tím, že mám provedení s baterií a vyústění pohonu tachometru
je přesně pod tím držákem takže jediná možnost jak připojit náhon tachometru je jít skrz držák
baterie (je tam otvor) ale pak tam zase nedostanu baterii. Takže co s tím? Přece to
konstrukčně nemohli řešit tak že buď bude baterie nebo tachometr to je dost divné? Já došel k
závěru, že délka náhonu by měla být alespoň 600mm a pak to dosáhne. Dík za radu. [Mirek] 13.05.2009
Přidat odpověď Zobrazit téma
|
| Zdravím, můžu se zeptat jak velké má být ozubené kolečko náhonu k tachometru ? Klasické cca 5 cm je málo. Díky Libor. [Libor] 07.06.2023 |
| Ještě celkový pohled [Mirek] 29.05.2009 |
| Slíbená fotka, nemohl jsem to vyfotit pořád mi to blesk přesvěcoval a navíc prostor okolo toho
náhonu není skoro žádná takže vidět to je docela obtížné i za normální situace. K té situaci,
převodník tachometru, který je pohánen od řetězového kola na sekundárním převodu jsem koupil v
replice, je vyroben podle originálu, ale !!! asi konstruktéři nepočítali s kombinací baterie,
tachometr, protože po nasazení je vyústění na bowden tachometru v ose motorky směřujícíc na horu,
kdaž osadíme držák baterie tak vyústění je přesně podním, v držáku je sice díra jak je vidět na
fotce, kterou když protáhnete bowden tak ho můžete připojit bez problémů, ale pak zase do držáku
nedostanete baterii, protože vám ten kabel překáží. A navíc délka bowdenu je krátká protože musí
obejít ještě usměrňovač. Úprava byla následující vysunot převod tachometru doprava aby
minul držák baterie, to jsem udělal tak že náhon má válcovou část za kterou je připevněn svěrně v
držáku na převodovce, díru držáku jsem převrtal na větší a na náhon nasadil trubičku délky asi 70 mm
ta je na náhonu zajištěna zespodu dvěma šroubky aby se axiálně neposouvala. Bylo třeba prodloužit
hřídel náhonu, ten jsem udělal v délce asi 53 mm tak, že jde o hřídelku o dvou průměrech vetší má v
sobě díru pro závit M10x1 a na druhém konci je průměr pro vnější závit M10x1 kam se nasazuje
kolečko pohonu. Řešení vcelku jednoduché a účelné, protože bez toho by výše zmiňovaná kombinace
nebyla možná. Kdyby někoho zajímalo více napište mi na mail, snad tahle informace někomu pomůže. [Mirek] 29.05.2009 |
| Protože nikdo nevíte a asi jen málo lidí má tacho, ale přeci jen dám se v nejbližší době fotku jak
jsem ten problém vyřešil, stačila nějaká doba na soustruhu vyrobit prodloužení hřídelky náhonu a
držákovou trubku aby bylo možno převodník tachometru posunout mimo držák baterie, a pro speciálku
nechat vyrobit delší náhon tachometru, 500mm nestačilo. Jen pro upřesnění šlo o úpravu, která je
vratná a po sundání dodělaných dílů je náhon neporušen. [Mirek] 28.05.2009 |
| Také jsem si domluvil výrobu nového takže snad do týdne by mohl být. Náhon od řetezu budu muset
posunou víc doprava (nastavit hřídelku - tak aby se úprava dala kdykoliv odstranit) aby lanovod
minul ten držák baterie. [Mirek] 14.05.2009 |
| Ahoj,tohle sem na mém villiersovi řešil taky (asi před 14 ti dny) a zjistil sem že replikový náhon
je kratší,než originál,ale nechal sem si udělat delší,tak že pak nebude problém. [Michal.V] 13.05.2009 |
|
|