MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315084 příspěvků |8092 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 38 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 29.9.2023 14:31  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 459
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 219
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 116
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 773      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 198      Příspěvků Příspěvků: 8445
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/52 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 683 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobry den
chtel bych pozadat pana Arnosta o informace ke stroji s cislem ramu pravdepodobne 45310 petka je moc spatne citelna a cislo motoru i prevodovky 51932. predem dekuji.zdravim    [KamilP.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.09.2023
Odpověď  Dobrý den,
děkuji za odpověď ohledně výrobního čísla motoru 42722. Číslo rámu má pouze číslice 8068. Dle předešlého majitele byl původní motor (ten mně taky dodal) s výrobním číslem 37851. Chci se zeptat jestli patří číslo rámu a číslo motoru na jeden motocykl nebo je každý z jiného stroje. Popř. jaký je to typ, jestli je to jeden z prvních typů jawa lidová, jawa má malé bubny, nádrž na bajonet, buben na levé straně.
Děkuji Broněk    [Broněk]   17.09.2023
Odpověď  Chtěl bych touto cestou moc poděkovat panu Arnoštovi za cenné informace k motocyklu.    [Méťa]   16.07.2023
Odpověď  Dobrý den, tak zde druhá část čísel:
Pro StefanM
Jawa 250 s číslem motoru 74036 odesláno dne 22. 4. 1937, zástupce značky Seidel, zákazník Wittenberg. E. Seidel prodával před válkou motocykly Jawa v České Kamenici. Dle čísla je to jeden z prvních kusů páté výrobní série. Uvedené číslo rámu jde dle toho, co jsem dosud viděl odpovídající k uvedenému číslu motoru. Pokud se nepletu, tak by zde měl být ještě přírubový motor, ploché tlumiče výfuků a dlouhá řadící páka od převodovky.

Pro Méťa
Jawa 250 s číslem motoru 78877, odesláno z továrny dne 14. 6. 1939, v kolonce číslo účtu je datum 18. 7. 1939 (snad datum zaplacení), zástupce Konopa, zákazník Hořejší. Jan Konopa prodával motocykly Jawa v Českých Budějovicích. Dle čísla jde o stroj osmé výrobní série tedy model 1939 – kulaté tlumiče výfuků uchycení přes pásku, nádrž s oválným znakem, a pokud má ruční řazení, tak kulisa na nádrži. Zajímalo by mne, jaké je číslo na rámu. Předpokládám, že motocykl ještě nemá výrobní štítek na hlavě rámu?

Pro Bugvik
Evidence je vedena jen dle čísel motorů. V období, kam by měly spadat vámi uvedené čísla rámů, by ale čísla rámů a motorů již měla být stejné. Vyskytují se však i výjimky, proto níže uvedené údaje nemusejí být zcela správné.
Jawa 250 s číslem MOTORU 86616 odesláno dne 7. 7. 1944, zástupce Kreml, zákazník Valchář. Zástupce bude spíše Kremel, tohoto jména byli dva Josef Kremel ve Valašském Meziříčí a Vladimír ve Vsetíně. 9. série.
Jawa 250 číslo MOTORU 89271 odesláno 29. 5. 1946, zástupce Skopec, zákazník Brabec. Jan Skopec prodával motocykly Jawa v Benešově u Prahy. Poslední tedy desátá výrobní série. Zajímalo by mne, jestli na obou rámech najdete nějaký rozdíl – předpokládám, že by to mělo být identické?

Pro Broněk
Jawa 175 s číslem motoru 42722 odesláno 13. 7. 1937, zástupce Böhm, zákazník Langer. J. Böhm prodával motocykly Jawa v Kraslicích. Dle čísla motoru jde o stroj 10. výrobní série tedy model Lidový (nikoliv Standard Speciál, jak píšete). Ještě malé bubny i válce, dlouhá řadící páka, víčko nádrže již na bajonet. Zajímalo by mne číslo rámu, mělo by to snad být něco kolem 13000 plus mínus nějaká stovka možná i tisíc.


Pro Mell79
Bohužel čísla rámů nebývají evidována, takto bychom snad dokázali přibližně určit do jaké série by motocykl měl patřit. Důležité ale je předem zjistit, je-li to 175 nebo 250. Snadno by to mělo jít poznat podle umístění záchytu reakce brzd na přední vidlici (jawa 175 s malým bubnem nalevo, 250 a 175 velkým bubnem napravo), nebo dle síly profilů rámu. Zde bych dle čísla rámu čekal 175 s malým bubnem, motor cca 37000, nebo Jawu 250 s číslem motoru cca 77000? možná se pletu ale sázel bych spíše na tu 175.
Pro Denis
Jawa 250 s číslem motoru 86931 odesláno dne 29. 6. 1944, zástupce Lacina, zákazník Fibich. Dle čísla 9. série. Pan František Lacina prodával motocykly Jawa ve Frýdku.    [Arnošt]   10.07.2023
Odpověď  Dobrý den, omlouvám se za dlouhou prodlevu - zasílám zase kousek čísel. Nestihl jsem bohužel všechny, ale pokusím se to rychle doplnit. Případně pište na můj email.
Pro Honzu
Jawa 250 s číslem motoru 75197 byl odeslán z továrny 17. 3. 1938, šlo o přímý odběr z továrny, zákazník se jmenoval Vašák. Mělo by jít o stroj 6. výrobní série, pokud se nepletu tak tedy model 1938 – kulaté výfuky, kulisa řazení na nádrži, ale nádrž ještě s nápisem.

Pro Jiricek1
Jawa 350 OHV s číslem motoru 84161 odesláno 29. 10. 1945, přímý odběr z továrny zákazník Snovický
Jawa 250 s číslem motoru 72455 odesláno 9. 7. 1936, zástupce Horny a Zauner (Brno), zákazník Bohuslav. Dle čísla 3. výrobní série (přírubový motor, ploché tlumiče výfuků, světlomet Bosch) číslo rámu by mohlo být něco jako 2500 plus mínus několik set.
Jawa 175 s číslem motoru 47881 odesláno 26. 5. 1937, zástupce Šulc, zákazník Hrobař. Karel Šulc prodával motocykly Jawa v Ostravě. Dle čísla jde o stroj 11. série tedy model Standard Speciál. Tedy ještě malý motor, ale již velké brzdové bubny.
Pro Radáč
Jawa 250 s číslem motoru 75513 odesláno 1. 4. 1938, zástupce Bečvárovský, zákazník Čermák. Josef Bečvárovský prodával motocykly Jawa v Mladé Boleslavi. Mělo by jít o stroj 6. výrobní série, pokud se nepletu tak tedy model 1938 – kulaté výfuky, kulisa řazení na nádrži, ale nádrž ještě s nápisem.

Pro Milan Ježík
Jawa Robot s číslem motoru 997 odesláno dne 19. 8. 1937, zástupce Janovits, zákazník Vasek. Jméno zástupce, ani podobné jsem v seznamu, který mám, nenašel – bohužel ale nemám podchyceny zdaleka všechny zástupce Jawy.

Pro Jura
Jawa 175 s číslem motoru 36674, odesláno dne19. 7. 1934, zástupce Rössel, zákazník Ponikelský. (zástupce bude pravděpodobně Emil Rösel – psáno s jedním s, ten prodával motocykly Jawa ve Dvoře Králové nad Labem). Dle čísla 4. série model Standard Speciál. Předpokládal bych, že číslo rámu bude někde kolem 7100 plus mínus několik set – je to tak? Jinak ještě malé bubny, podrámová nádrž, tlumič řízení.
Jawa 250 s číslem motoru 71277 odesláno dne 15. 4. 1936, zástupce Fitzal, zákazník Bloch. Anton Fitzal prodával Jawy v Karlových Varech – Rybáře před válkou se to též jmenovalo Fischern. Dle čísla druhá výrobní série.

Pro Xaver
to bude problém, znamenalo by to projít pečlivě několik tisíc záznamů, a to bychom museli doufat, že pan Špelina je skutečně uveden jako první majitel. Trochu by pomohlo číslo rámu, to by snad umožnilo zaměřit se na menší soubor čísel. Rám má číslo zepředu na hlavě rámu a tady bude asi čtyřmístné...

Pro Marek Šebesta

Číslo motoru je pouze 89313, ty další čísla jsou čísla součástek. Na převodovce bývá v drtivé většině případů vyraženo stejné číslo, a to zezadu vodorovně dole, ale právě u těchto poválečných strojů se čas od času najde výjimka, že čísla nesedí. Nevylučuji, že by se mohlo stát, že továrnu opustila i převodovka bez výrobního čísla. Na boku hlavy rámu by mělo být vyraženo stejné číslo jako na motoru, motocykl by navíc měl mít výrobní štítek na hlavě rámu zepředu. Jawa 250 s číslem motoru 89313 byla odeslána z továrny dne 15. 7. 1946, zástupce značky Spěšný, zákazník Bodlák. Antonín Spěšný prodával motocykly Jawa na Mělníce, a to již před válkou, byla zde i pobočka Jawa klubu. Jde o motocykl poslední tedy 10. série.

Pro Martin Cetl
Jawa 175 s číslem motoru 51700 byl z továrny odeslán dne 26. 4. 1939. Bohužel kam motocykl odešel asi nezjistíme v dochované evidenci je v kolonce zástupce „P.O. a v kolonce zákazník „Autoúvěr“. Tedy motocykl byl odebrán přímo z továrny, ale na splátky tedy asi něco jako dnes leasing. Je to škoda, předválečný motocykl Jawa 175 s britskou poznávací značkou jsem ještě neviděl. Jinak je to stroj 15. výrobní série tedy Standard Speciál model 1939. Na fotografii vypadá velmi původně.

Pro Pavel Plzeň
Jawa 250 s číslem motoru 73381 byla odeslána z továrny dne 16. 2. 1937, zástupce značky Kremel, zákazník Cimala. Zástupci jménem Kremel byli před válkou dva Josef Kremel ve Valašském Meziříčí a Vladimír ve Vsetíně. Číslo rámu, které uvadíte odpovídá tomu, co bych dle dosavadních zkušeností u tohoto čísla motoru očekával. Číslo na převodovce odpovídá číslu Jawy 175 z roku 1939. Dle čísla motoru máte motocykl 4. série – ještě ploché výfuky, řazení dlouhou pákou od převodovky.

Pro Charli
Motocykl z továrny jistě odešel s číslem rámu. . Tan váš tedy 3.6.1939. Myslím, že tehdy ještě bez štítku na hlavě rámu – jak uvádíte nejsou tam ani vidět dírky to nýtech. Číslo rámu bylo vyraženo vodorovně zepředu na hlavě rámu v horní části, několik centimetrů pod horním ložiskem. V případě tohoto motocyklu to bude nejspíše něco kolem 3000 plus mínus několik set.
Pro mila1981
Jawa 175 s číslem motoru 44514 odesláno z továrny 23. 2. 1939. zástupce Slavík (Plzeň) zákazník Tůma. Dle čísla jde o stroj 14. série tedy model Lidový 1939. Nový větší válec, stále deflektor. Velké brzdy, ale stále plochý výfuky a řazení dlouhou pákou od převodovky. U Této série již bývají výrobní čísla rámů ve formátu pětimístných čísel, která se však výrazně liší od čísel motorů. Ve sbírkách muzea máme stroj stejné série s číslem motoru 55208 a rámem 44915. Tedy vámi uvedené číslo rámu by mohlo být původní. Číslo převodovky 35177 bude z podstatně staršího motocyklu.

Pro mmmartin
Z vašich obrázků není dobře rozeznatelná první číslice z výrobního čísla motoru, pokud by to byla jednička, šlo by o stroj první série ještě s anglickým motorem Villieres. V takovém případě by na druhé půlce karteru mělo být ještě na stejném místě vyraženo BZP. K motocyklu z první série mi ale nesedí uvedené číslo rámu 3252. Myslím, že první série bude mít čísla rámů jen trojmístně pravděpodobně do čísla 500. Bohužel k první sérii se nedochovala žádná evidence, nemohu k tomu tedy nic doplnit.

Pro Martik 93
Motocykl Jawa 175 s číslem motoru 44007 byl z továrny odeslán dne 11. 4. 1938, zástupce značky Ing. Eisner, zákazník se jmenoval Schleifer. Mám po ruce nějaké seznamy zástupců značky Jawa, ale bohužel jméno Eisner podchyceno nemám, zástupců byla ale daleko víc, než mám v záznamech. Dle jmen bych očekával, že motocykl byl dodán někam do pohraničí – někdo tomu říká Sudety.
Dle čísla jde o stroj 12. výrobní série tedy model Lidový 1938. V majetku našeho muzea je stroj d číslem 44023, ale prošel zřejmě dosti rozsáhlou modernizací. Bohužel právě nejsem sto najít jeho
číslo rámu, ale řekl bych, že to co uvádíte odpovídá číslu motoru a převodovky vašeho motocyklu.
Pokud se nepletu, tak model Lidový 1938 má mít ještě malé brzdové bubny, jakož i malý válec s výfuky na přírubu, řazení ještě dlouhou pákou od motoru. Dle fotografie váš motocykl odpovídá provedení 12. série.    [Arnošt]   04.07.2023
Odpověď  Mohl bych také poprosit pana Arnošta o info k Jawě 250 Special č. 86 931? Děkuji    [Denis]   17.04.2023
Odpověď  Zdravím, mohu pomoci... k rámu 3396
Jawa Villiers
Ideální číslo motoru 32815 (+-400), 3,serie 1933    [Zdeněk57] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, prosím p.Arnosta o více info k rámu č. 7386 z obou stran čísla je vyřazena kytička. Opravdu jsou tam jen 4 čísla.Tak mě to dost máte. Děkuji za ochotu (Mell79)    [Mell79Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2023
Odpověď  Dobrý den, rád bych taky poprosil pana Arnošta o identifikaci motocyklu Jawy 175 Speciál s číslem motoru 42722. Předem děkuji za Váši ochotu.    [BroněkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023
Odpověď  Dobry den, mohl bych zde pozadat o informace ke dvoum ramum Jawa special
1) 89271
2) 86616

Predem moc dekuji za jakekoliv info.    [BugyikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2023
Zobrazeno 10 z celkem 683 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (683) 
Zodpovězené téma  

Rafiky kolies Jawa Special


 Ahojte, pokusam sa najst rafiky pre Jawu Special, ale narazil som na problem. Ten je v tom, ze podla technickych udajov ma rafik oznacenie 3,00/19 a na e-shopoch som nic take nenasiel, len uzsie prevedenia ( 1,85/19 ). Riesil ste uz niekto tuto situaciu?    [jurajko]   28.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  3.00/19 je rozměr pneumatiky ne ráfiku    [hugo22]   28.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Motocykly Jawa, nová kniha


 Premiéra 6. dílu Našich motocyklů bude na Kladně 7.10.2023
Video https://www.youtube.com/watch?v=fuUA_ZRg6r0    [libor marčík]   19.09.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Budeš v sobotu na Soběšicích?    [Monty]   27.09.2023
Odpověď  Bude na všech burzách, kdo nevydrží, tak pošlu.
LM    [libor marčík]   20.09.2023
Odpověď  Paráda, už se těším. V listopadu v Chotusicích budete nebo mám radši objednat?    [meela]   20.09.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stojan na moto


 Chtěl bych touto cestou poprosit o info, na jaké modely a do kdy se používal železný stojan viz foto. Děkuji za každou odpověď.    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ještě doplnění, rozměrově je stejný, jako litý na JAWA 175 a 250 special.    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, momentálně taky řeším přední blatník. Pokud máte ještě sken výkresu , mohl bych Vás poprosit o zaslání na : koldat1@seznam.cz . Nebo pokud by byl někdo ochotný oměřit přední blatník na rok 1939. Předem děkuji    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, koupil jsem si blatník na specku. Bohužel prodejce nafotil tak šikovně, že nebyl vidět úplně na papir prorezlý konec blatníku. Chtěl bych se zeptat jestli nemá někdo na prodej kousek blatníku alespoň tak 10-15 cm. Klidně i odřezek z repliky....... Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2020
Odpověď  Dobrý den, jestli máte stále výkres k dispozici tak bych poprosil o zaslání na marapokluda@gmail.com
Děkuji    [MP85] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Dobrý den, pokud bych vás mohl poprosit také o zaslání výkresu na email: keny76@seznam.cz Předem děkuji.    [Hynek]   10.11.2018
Odpověď  Zdravím, mám doma kopii originálního výkresu dochovaného z Jawy, nevím tedy jaký typ, když píšete krátká verze.Zkusím Vám ho naskenovat a zaslat, jen bych potřeboval váš funkční mail.    [JirkaN]   09.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 special elektrika - světla


 Ahoj, dokáže mi někdo změřit kolk mu dává zapalování na Speciálce?
Mělo by tam být pět cívek - zapalovací(L1), jedna samostatná na zadní světlo (L2) a tři do série zapojené na přední světlo (L3, L4,L5).


Můj problém bude v cívkách L3-L5. Hlavní světlo se rozžhaví sotva do oranžova, městské (po přepnutí jen na městské) zazáří a okamžitě zhasne (žárovky jsem dával podle manuálu 12V-25/25W a městská měla být 3V/6W, ale sehnal jsem jen 6V/3W. Zadní světlo (na L2) funguje v pohodě.

L1 jsem nechal převinout, je ok.
L2-L5 byly prý v pořádku.

Moje měření - L2: 4,4 Ohm, napětí naprázdno ca 25V, se zátěží neměřeno, nebyl důvod.
L3+L4+L5: 1 Ohm, napětí naprázdno cca 33V, se zátěží 2,5V (to celkem chápu, že pak ta velká žárovka skoro nesvítí). Podle odporu tipuju, že je tam tlustej drát, aby to dávalo větší proud.

Co mě ale štve je to, že velká žárovka skoro nesvítí a malá okamžitě shoří, celkově mi nedává ani smysl to, co je v manuálu (žárovka 12V-25/25W a na stejném napájecím okruhu 3V/6W). Měli jste to někdo podobně? Na motorce není ani baterka ani usměrňovač (a nikdy tam ani nebyly). Zapojení přepínače je podle schématu a zkontrolovaný asi čtyřicetkrát.

Mohl by mi prosím někdo proměřit napětí, co mu jde dopředu se zátěží/bez zátěže a odpor cívek L3-L5, prosím? Případně nějaká jiná rada?
Díky, Honza    [Honza]   21.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Právě jsem řešil obdobnou závadu po renovaci (magneto,přepínač na světle+přepínač na řidítkách) Závady:
Hlavní světlo svítí červeně - má podpětí, žárovka 12V 35/35W.
Městské (přední) světlo (12V 2W) svítí příliš silně, po delší době žárovka praskne.
Zadní světlo (6V5W) svítí silně a vpořádku.
Nalezeno:
1) Hlavní světlo - příliš silná žárovka, cívky neutáhnou a klesne napětí.
ŘEŠENÍ:Vyměněna za 12V 25/25W, nebo 12V 15/15W a svítí normálně.
2) Městské světlo - dle schematu "bez baterie" je v návodu dodatečná "klema" z č.51a na S. Tato klema napájí denní světlo z cívek pro hlavní světlo, které nezatížené dávají příliš vysoké napětí.
ŘEŠENÍ: a) Místo klemy dát odpor 25Ohmů 10W, nebo běžnou křemíkovou diodu pro snížení napětí a ponechat žárovky. (Nejspíš je "chyba" v pochopení origo schematu, kde tlustá čára není klema, ale odpor)
b) zrušit klemu 51a/S a dát klemu 30/S + osadit žárovky vzadu + město na 6V    [mirektatra]   19.06.2023
Odpověď  Schéma které přikládají při prodeji spínací skříně není zakresleno správně . parkovačka+zadni světlo jsou na stejné cívce 6v. Přední světlo dálkové a tlumené 12v 25x25v
3 cívky.    [trifonov]   05.10.2020
Odpověď  mas tam spatne zarovky viz schema: http://www.veteranforum.cz/photos/2013/0051793001465336732.jpg    [CIJOML]   28.09.2018
Odpověď  Opravdu nikdo nemůže vytáhnout voltmetr a zajít k motorce, prosím? Dost by mi to pomohlo. Díky, Honza    [Honza]   06.08.2018
Odpověď  up (jen to pošoupnu kousek vejš, protože furt nevyřešeno)    [Honza]   13.06.2018
Odpověď  nikdo nic?    [Honza]   22.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Tachometr Jawa Speciál


 Dobrý den, můžete mi někdo poradit? Kudy máte veden náhon tachometru u Jawy Speciál? Tachometr je umístěn v krytu nádrže z něho jde náhon na převodník k převodovce. Já mám problém s tím, že jsem si koupil repliku náhonu bowden délky 500mm což by mělo být podle originálu, ale je krátký. Když jsem ho zkusil dát na Villierse tak ta délka je dostačující, náhon totiž prochází pod držákem sedla v drážce nádrže pak rovnou k přovodvce, tohle vedení umožňuje držák tachometru u villierse, ale speciálka má tachometr v jiné poloze a tak náhon nemůže jít pod držákem sedla ale okolo sedačky.

Jestli někdo máte tachometr můžete sem dát fotku jak to máte uděláno, nebo alespoň popsat.

Mám navíc problém s tím, že mám provedení s baterií a vyústění pohonu tachometru je přesně pod tím držákem takže jediná možnost jak připojit náhon tachometru je jít skrz držák baterie (je tam otvor) ale pak tam zase nedostanu baterii.

Takže co s tím? Přece to konstrukčně nemohli řešit tak že buď bude baterie nebo tachometr to je dost divné? Já došel k závěru, že délka náhonu by měla být alespoň 600mm a pak to dosáhne.

Dík za radu.    [Mirek]   13.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, můžu se zeptat jak velké má být ozubené kolečko náhonu k tachometru ? Klasické cca 5 cm je málo. Díky Libor.    [Libor]   07.06.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě celkový pohled    [Mirek]   29.05.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slíbená fotka, nemohl jsem to vyfotit pořád mi to blesk přesvěcoval a navíc prostor okolo toho náhonu není skoro žádná takže vidět to je docela obtížné i za normální situace.
K té situaci, převodník tachometru, který je pohánen od řetězového kola na sekundárním převodu jsem koupil v replice, je vyroben podle originálu, ale !!! asi konstruktéři nepočítali s kombinací baterie, tachometr, protože po nasazení je vyústění na bowden tachometru v ose motorky směřujícíc na horu, kdaž osadíme držák baterie tak vyústění je přesně podním, v držáku je sice díra jak je vidět na fotce, kterou když protáhnete bowden tak ho můžete připojit bez problémů, ale pak zase do držáku nedostanete baterii, protože vám ten kabel překáží. A navíc délka bowdenu je krátká protože musí obejít ještě usměrňovač.

Úprava byla následující vysunot převod tachometru doprava aby minul držák baterie, to jsem udělal tak že náhon má válcovou část za kterou je připevněn svěrně v držáku na převodovce, díru držáku jsem převrtal na větší a na náhon nasadil trubičku délky asi 70 mm ta je na náhonu zajištěna zespodu dvěma šroubky aby se axiálně neposouvala. Bylo třeba prodloužit hřídel náhonu, ten jsem udělal v délce asi 53 mm tak, že jde o hřídelku o dvou průměrech vetší má v sobě díru pro závit M10x1 a na druhém konci je průměr pro vnější závit M10x1 kam se nasazuje kolečko pohonu. Řešení vcelku jednoduché a účelné, protože bez toho by výše zmiňovaná kombinace nebyla možná. Kdyby někoho zajímalo více napište mi na mail, snad tahle informace někomu pomůže.    [Mirek]   29.05.2009
Odpověď  Protože nikdo nevíte a asi jen málo lidí má tacho, ale přeci jen dám se v nejbližší době fotku jak jsem ten problém vyřešil, stačila nějaká doba na soustruhu vyrobit prodloužení hřídelky náhonu a držákovou trubku aby bylo možno převodník tachometru posunout mimo držák baterie, a pro speciálku nechat vyrobit delší náhon tachometru, 500mm nestačilo. Jen pro upřesnění šlo o úpravu, která je vratná a po sundání dodělaných dílů je náhon neporušen.    [Mirek]   28.05.2009
Odpověď  Také jsem si domluvil výrobu nového takže snad do týdne by mohl být. Náhon od řetezu budu muset posunou víc doprava (nastavit hřídelku - tak aby se úprava dala kdykoliv odstranit) aby lanovod minul ten držák baterie.    [Mirek]   14.05.2009
Odpověď  Ahoj,tohle sem na mém villiersovi řešil taky (asi před 14 ti dny) a zjistil sem že replikový náhon je kratší,než originál,ale nechal sem si udělat delší,tak že pak nebude problém.    [Michal.V]   13.05.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dobové foto


 Zase jedno dobové foto pro zajímavost. Poznáte někdo přesně typ a rok výroby? A myslíte, že na tom mohl jezdit bez výfuků... :) ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Napsal jsem to zle, moje foto-kopie je z 90tek... origonál je určo z 30 let. A je to titulní strana časopisu. Už sem se dozvěděl více.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023
Odpověď  Dolin, za mě jsou to 30 léta, možná je to přímo fabrická fotografie.    [P.]   17.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  V archivu mám toto foto (pravděpodobně vzniklé v 90 letech???) a chtěl bych se zaptat, jestli někdo nemá info odkud originál snímek pochází? Byl někde otištěn? Má jej v archivu nektrá redakce? Rád bych jej použil v knize a netuším na koho se obrátit.
Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2023
Odpověď  dvojsedla byla uz v anglii v polovine 30 let. Vyrabela je firma Lycett a byli vyvinuty na zavodnich motorkach pro TT. Byli jen na par strojich, ale fotky nekde mam. Je to jine nez tohle, tohle si netroufam rict jestli ho vyrabela nejaka firma ci sikovny remeslnik. Rozhodne krasne fotky.
Jeste poznamka ke scanum, nemohl by si to naskenovat i s lidma? Nebo je fotka takhle blbe orizla? Mimochodem, i podle obleceni se da hadat doba. Nevyznam se v tom, ale urcite sou lidi kteri sou schopni to urcite presnejc. Skusil bych kontaktovat Umprum muzeum v Praze, budou tam kuratori prez dobove obleceni.    [Martin27] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2013
Odpověď  K těm stupačkám - prošel jsem různé jiné fotky a tohle je například stupačka "ala kývačka" na předválečném fotu motorky ČZ [Michal14)...
Potvrzuji, ´přesně ty samé mám na ČZ 175/1938    [host]   14.12.2011
Odpověď  No jasně GOODYEAR to bude ono, myslím že to je určitě ten nápis nahoře, že mě to nenapadlo...    [Michal14]   14.12.2011
Odpověď  Ta pneumatika je asi Godyer.    [j]   14.12.2011
Odpověď  jestli sem dobre koukal na netu, tak RZ co je na motorce se davali v letech 1932-1940    [Foglik]   14.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tohle je pro srovnání zadní část sedla z 500OHC. Je o dost širší a zadek je rovný, žádné vykrojení na blatník nemá.
Proto si myslim, že sedlo i stupačky sice na první pohled připomínají poválečné jawy, ale jde spíš o něco jiného...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky, podle mě ten nápis začíná CO..., to by sedělo (ale zdá se mi delší)
Jinak k tomu sedlu - tohle je detailtoho tuningového sedla. I když si odmyslím ty řemeny pro přidělání k blatníku, sedlo z OHC to není. Všimněte si, že je zhruba stejně široké jako blatník (na li užší) a vzadu má obloukové vykrojení kopírující tvar blatníku...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2011
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Držáky předního světla JAWA 250 Special 1939


 Dobrý den, rád bych touto cestou poprosil, zda by někdo měl rozměry, nebo mohl oměřit držáky předního světla na JAWA 250 special 1939.
Děkuji    [Méťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Super, děkuji.    [Méťa]   19.02.2023
Odpověď  Dobrý den.Delší držáky mám 176 mm , kratší 145 mm ,oba jsou široké 16,5 mm a tloušťka je 2 mm. Z vnitřní strany je značení FJ.    [Zdenda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

ŠROUBY RÁMU JAWA SPECIAL


 NEVÍTE NĚKDO KDE SE DAJÍ SEHNAT REPLIKY ŠROUBŮ RÁMU NA JAWA SPECIAL??    [P.T]   06.04.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Remot je dělají a jsou drahé.v Praze je firma která dělá nerezové šroubky za petinovou cenu.staci přelestít hlavičky pokud je ještě zájem pošlu kontakt.dost lidi co je prodávají ve velkém kromě remontu jsou prekupnici    [Jarda]   15.02.2023
Odpověď  Tady je muj kontakt veteran315@seznam.cz. dík moc    [P.T]   08.05.2011
Odpověď  AHoj, BYL jsem v Brně na burze a tam je nabízel pan Míča z Pardubic. Zkusím najít telefon.    [Luke]   06.05.2011
Odpověď  mám nějaký šroub co zbyl zrenovace, pošli kontakt, zašlu Ti foto. Jinak mám někde telefon na pána co všechny Jawa šrouby vyrábí    [Honza]   06.05.2011
Odpověď  Díky moc!!    [P.T]   06.05.2011
Odpověď  Na Slovensku ich vyrába http://www.remot.org/    [Milanxx]   05.05.2011
Odpověď  Opavdu je nikdo nevirábí??? Kdyby jste je náhodou někdo měl tak je koupím    [P.T]   05.05.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 250 Spec. Repase motoru


 Ahoj

máte někdo zkušenost s generálkou motoru na Jawu 250 speciál rv. 1938 . Respektive má někdo kontakt na šikulu který to nezprasí a zároveň má rozumné ceny .
Díky Petr    [Petr Burian]   29.09.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Bloky motoru by měly být stejné, zkoušel jsem jednou přehodit válec mezi sebou a přepouštěcí kanálky pasují. Ale v praxi netestováno.    [petrPH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2023
Odpověď  Dobrý den, mám lajcký dotaz. Dají se použít bloky obyčejné 250tky na přirubovou 250tku? Děkuji    [Jura ]   17.04.2022
Odpověď  To zapalování je stejné tak to mužeš namontovat.    [luděk]   02.01.2010
Odpověď  Chystám se na opravu motoru JAWA 250 Speciál - přírubová. Mám funkční motor - Speciálkový s maticemi na výfukových kolenech. Pasuje z tohoto motoru zapalování na ten přírubový? Předem děkuji za odpovědi.    [J*]   02.01.2010
Odpověď  a nebo použít klasický stahovák na ozubená kola, který je běžne dostupný, jde to tím krásně a nic se nepoškodí a nemusí se někde bouchat kladivem...    [Mirek]   28.12.2009
Odpověď  Nasadit měděný plocháč do mezery mezi zuby a kladivem bouchnout a je dole.    [josef]   28.12.2009
Odpověď  Zdravím, rozebírám motor z jawy 250 (1936) a zastavil jsem se na tom, že mi nejde stáhnout řetězové kolo z klikovky. Samotný motor má slušnou kompresi a zřejmě nebude potřebovat opravu, ale potřebuju vydolovat aspoň kryt řetězu. Je na to nějaký fígl nebo jak to děláte ostatní?    [Luboš]   28.12.2009
Odpověď  Na tom motoru snad není co zkazit je tak jednoduchý, že to zvládne každý kdo alespoň jednou rozebral a udělal jakýkoliv jiný motor. jediné na co je třeba dát pozor jsou ložiska na klice u novějšího motoru jsou válečková a běhají přímo po hřídely. Výbrus i kliku udělá Ahra v Hradci, kdo chce chemické leštění tak najde na internetu. Hlavně k téhle motorce nepřistupujte tak, že opravit co nejlevněnji výsledek nestojí obvykle za nic a stejně to budete časem předělávat.    [Mirek]   19.10.2009
Odpověď  ???    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2009
Odpověď  Zdar tady Lukáš Ostřížek. Napiš mně prosimtě kontakt na sebe. Potřebuju info o pár věcech na jawce.dík    [strigRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2009
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 OHV lanka


 Zdravím, nevěděl by někdo, kde sehnat či se zdají vůbec sehnat hotová lanka na Jawa 350 OHV? Děkuji Roman    [Roman]   21.03.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U lanek s bowdeny bych měl obecně strach že délky nebudou sedět a nepůjdou seřídit. Nejlepší je výroba přímo na konkrétní moto a stačí k tomu vetšinou trafopájka.    [petrPH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2023
Odpověď  Takové věci dělám sám. Nákup polotovaru lanka brzdového nebo pro řazení ve VELO obchodě, cca 15 Kč kus + pájení druhé strany, případně na soustruhu štelovací matice.    [petrPH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Držák řidítek JAWA 250 special.


 Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu ohledně držáku řidítek, který by měl lícovat s hlavou řízení. Dle katalogu ND, by měl mít šířku 50 mm. Ten můj má cca 54 mm. Co jsem viděl na fotkách těchto motorek, tak se mi zdálo, že to všude lícuje. Je možné, že ten můj je na jiné moto ??? Více viz foto. Děkuji za každou odpověď.    [Méťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  JJ děkuji, koukal jsem na to a je opravdu na ČZ, děkuji.    [Méťa]   11.01.2023
Odpověď  Držiak bude z Čz 125 t.
Napovedá tomu aj zbytok čiernej farby.    [Jo]   09.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna    [Méťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto    [Méťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kryt řetězu - primáru, JAWA 250 Special


 Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda někdo nemá nafocené díly označené v přiloženém listu z katalogu ND. Nebo z čeho jsou vyrobeny - materiál, síla mat. atd..., případně zda někdo tyto díly prodává. Děkuji.    [Méťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkouším ještě jednou, nikdo neví ?    [Méťa]   28.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pružina přední vidlice JAWA 250 special


 Zdravím, chtěl bych poprosit o rozměry pružiny vidlice na 250 speciálku. Pružinu jsem oměřil viz foto. Jedná se mi o to, zda je to původní pružina. Zdá se mi širší proti tomu co jsem viděl. Ale může to klamat.
Děkuji za každou reakci.    [MéťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ok, mockrát děkuji.    [Méťa]   17.11.2022
Odpověď  Měřil sem ji u své 250 a mám to stejné jako vy    [Venca]   09.11.2022
Odpověď  Prosím ještě jednou, zda by někdo mohl oměřit. Délka je 180 což sedí s katalogem dílů.    [Méťa]   09.11.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/52 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 29.9.2022)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Výměna rozpěrky přední vidlice Jawa 250 special


 Zdravím, chci se zeptat jak je přichycena rozpěrka přední vidlice k plechům? Je přinýtovaná? má někdo zkušenosti s výměnou? Děkuji    [Jozef]   10.09.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojka Jawa Robot - seřízení


 Zdravím,
mám následující problém se spojkou na mém Robotu :
při pouštění páčky spojky mi sojka zabere až při téměř úplném vypuštění páčky spojky na řídítkách a vždy "najednou". Motorka hrkne a často chcípne. lanko je OK, vůle páky na motoru proti spojkové tyčce podle návodu na používání. Co mám ještě zkusit? Měnit délku spojkové tyčky?
Poz. Mám víc veteránů a u žádného nemám problém s plynulým rozjezdem !!
Děkuji za radu.
Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Speciál


 Dobrý den,
Měl bych 2 dotazy,ten první jestli je nějaký rozdíl mezi spojkou na Jawu Speciál 175 a 250.
Jde mi o to že mám 250tku a chci koupit náhradní lamely,tak ať koupím ty správné.
A druhý dotaz,kolik patří oleje do převodovky.
Díky moc Honza    [Jan Brzobohatý] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa350ohv (1939)


 Vážený pane Arnošte, prosím mohl byste zjistit historii mého motocyklu Jawa 350 ohv (1939) č. rámu 83268. Je černá a údajně měla být odeslána do Anglie. Děkuji. S pozdravem Brunclík    [Miloš Brunclík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Robot


 Zdravím. Rád bych poprosil také pana Arnošta o identifikaci čísla Jawa Robot 4378 a 10172 předem děkuji za informace. S pozdravem Míra    [MiraPecharRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jak zjisiti č. motoru 350SV


 Dobrý den,
S dědečkem doděláváme 350SV. Bohužel nám ale chybí štítek s číslem motoru. Je možné číslo někde zjistit? Motor ležel doma vyšší desítky let, takže není úplně jasné kdy a kde se štítek ztratil a zda na motoru vůbec byl když ho děda s dalšími díly získal. Na karteru převodovky je číslo 2318. Další číslo co jsme našli je asi 0155? viz foto. Mohlo by být číslo vyraženo například pod barvou v místě štítku?

Neměl by případně někdo k dispozici neopravitelný motor na SV se štítkem nebo nevyužitelný štítek?
Děkuji mockrát za rady, snad tu krásku dostanem společně na silnice.    [JSnowRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 Duplex blok


 Dobrý den ,mohl by mi někdo říct, jaké pneu byly na moto Jawa 250 Duplex, na internetu se vyskytuje několik rozměrů 3,00x19 3,25x19 a 3,50x 19. Děkuji Vendys    [vedys ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 100 ROBOT ocenění


 Poprosil bych zdejší odborníky o ocenění Jawy Robot z fota. Robotů zrovna moc v inzercích není a já se vyznám spíše v poválečných motorkách. Postupně budu dávat na fórum další díly z předválek k identifikaci. Děkuji    [JAWAMOTORSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2022
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Příplatková schránka Jawa 350 OHV


 Dobrý den, chci se jen zeptat, podařilo se mi sehnat originální příplatkovou levou schránku na Jawa 350 OHV. Za nějaký ten pátek co se zajímám o předválečné Jawy jsem jí ani nezahlédl. To jsem na ní neměl štěstí či je tak vzácná? Díky za reakce.    [Roman ]   11.11.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/52 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006