MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 176 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 | Odpověď 16.6.2024 21:47  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Technický průkaz
Zdravím,
pořídil jsem si Mercedes 190D. Měl původní TP (knížku), ale už tam na mě nezbylo místo. Bohužel mě nenapadlo nahlásit ztrátu TP, aby mi zůstal alespoň jako sběratelský předmět. Při přepisu jsem se pokoušel přemluvut paní, aby mě vepsala do poznámek, známý to tak má. Na to nepřistoupila, to prý nejde. Vydali mi tedy nový, ale ten starý si tam nechali. Ustřihli mu roh a dali na něj razítko "zrušeno". Ptal jsem se, jestli mi ho nemůžou dát, když už je stejně zničený. To ale taky nepřicházelo v úvahu.. Chci se zeptat, jestli je nějaká možnost získat ho zpět a jestli mi opravdu nemohla paní ten zrušený TP vydat.    [Mercedes Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   24.10.2022     Zobrazit téma  
Odpověď  Oprava: po 35-ti letech od revoluce. Zapomněl jsem, že je rok 2024. A dalším nesmyslem při dovozu je pokaždé nový výpis od výrobce. Na zatím neregistrovaný VIN v ČR se nemohou použít technická data (hmotnosti, rozměry atd.) z už registrovaného (stejného) vozidla. Data jsou nepřenosná. Důvod? Odpověď zná asi každý - peníze.    [Jarek]   04.01.2024
Odpověď  Za chybějící data v elektronickém TP může přístup úředníka resp. samotného úřadu. Že prostě z papírové karty neopsali správné údaje do jejich interního systému. To se stalo za dob jiných vlád. Např. při dovozu jsou data v papírovém TP taky neúplná. A musí je doplnit STK na základě výpisu od výrobce. A dovozový technik typu K je mnohdy taky lempl a flink, že nedokáže správně opsat ani výpis od výrobce. Za on-line TP, STK s fotodokumentaci si můžeme svým poctivým přístupem sami. (pravdivost ujetých km, ražba nových čísel na rámu, motoru atd.) Jediným pokrokem této vlády je možnost přihlášení na klasické SPZ i stroje mimo EU, po 34-ti letech od revoluce. Ale i samotné přihlášení na bílé SPZ nebývá jednoduché.    [Jarek]   04.01.2024
Odpověď  Takže i zapálený obhájce bramboračky z kuchyně ODS tam má zmatky 🤣 a co s tím budete jako teď dělat? Naštěstí jsem většinu potřebných STK absolvoval už loni a co bude za rok mě teď netrápí.    [L. ]   04.01.2024
Odpověď  jj taky tam mám zmatky, např i špatnou SPZ u jednoho hadráka a další chyby. Např. jsem zjistil, že podle portálu mám auto několik let v depozitu, přitom bylo dávno vyjmuto a jezdí se s ním a bylo mě i vráceno OTP a SPZ. U některých vozidel (skoro u všech starších co mám více let) tam toho mám napsáno málo za technické údaje    [HonzaBK]   04.01.2024
Odpověď  A jako bonus - na STK už jedou jen podle internetu. A nějaký papír(jakože stále platný velký TP) neberou jako směroplatný.

Takže i když máte v ruce papírový TP se zapsaným altermativním rozměrem pneu, já Vám to k prdu, dokud na internetu nenajdou.    [Monty]   03.01.2024
Odpověď  Tak pro obháce rušení starých TP. Díval jsem se na Portál občana na moje vozidla a mají tam jen bramboračku. Chybí alternativní rozměry pneu, tažné a další technická data. Nedokážu si představit jak to dají do pořádku a na zmatky na STK, EK a u přepisů, nedejbože u řešení nedod. Kdo může starý TP neodevzdá.    [Lojza]   03.01.2024
Odpověď  https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2023-154 největší technicky přípustná/povolená hmotnost na nápravu (kolonka N) zůstává, i když není v novém TP uvedena.    [Jarek]   30.12.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   30.12.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Jarek]   30.12.2023
Odpověď  Už jsem to psal dole a víme jaká data bude "zjednodušenené" ORV/TP obsahovat? Formát TP? Jestli to bude papírová plachta jak mají slováci tak to potěš.    [L.]   23.11.2023
Odpověď  patří 99 % 🤣    [HonzaBK]   23.11.2023
Odpověď  Nejde o to za kolik je duplikát, ale jde o to zda a k čemu je potřeba? Podle mě je pro 909 % majitelů vozidel zbytečněj. Napište jeden jediný důvod k řemu potřebuju velký TP od obyčejné plechovky?    [HonzaBK]   23.11.2023
Odpověď  Protože byl duplikát za 100, teď je za 500 a až bude za 2000 tak ho každý rychle najde 🤣    [L.]   22.11.2023
Odpověď  Samozřejmě že mezi námi veteránisty to nikdo neoslavuje, ale pro 90 % občanů je to asi lepší. Zkuste se zeptat kolik dělají na úřadech duplikátů, protože majitel po 4 letech dod nového auta, nebo po 2 letech od poslední SK ho nemůže najít? K čemu vlastně normálmní člověk s plechovkou potřebuje velký TP? Podle mě vůbec k ničemu.    [HonzaBK]   20.11.2023
Odpověď  Nechápu jak může někdo zrušení TP oslavovat. Je v něm spousta údajů a je fakt že jsou to některé technické analfabety zbytečné (alternativní kola, údaje pro TZ) . Všichni víme jak je to s digitalizací. I na portálu občana jsem už našel u svých vozidel nemysly a nejedná se o nějaké vykopávky. Při dodědění rodinného pokladu 555 nebylo v registru kromě SPZ téměř NIC a ani typ neseděl.    [L. ]   16.11.2023
Odpověď  Před časem, kdy probíhala digitalizace registru vozidel, se některá vozidla (s platným TP) do něj nepřevedla, nebo se převedla s neúplnými i chybnými údaji. Bylo to způsobeno šlendriánem při přepisování z kartiček do compu. Teprve předložením platného papírového TP se věc dala napravit. Já bych původní staré TP vůbec nezatracoval, zvláště v případě budoucího využívání vozidla jako veterána. U vozidel na dojetí netřeba řešit, ale i takové vozidlo, které současný majitel hodlá "vyhodit" může být pro jiného cenným. Jinak by se žádné veterány nepodařilo uchovat.    [Luboš]   15.11.2023
Odpověď  My tady diskutujeme o "nějakým" TP. Ale už nebudeme muset vozit ani řidičák a další doklady. Prostě digitalizace postupuje. Samozřejmě že tady nám to vadí u starých verglů z důvodu historie. Je plno novinek na které se spočátku nadává a pak se ukáží jako super. Takže pokud má někdo normální plechovky na ježdění a pak je odveze na vrakoviště, tak opravdu je TP k ničemu, což je určitě víc jak 90 % majitelů plechovek. Kdy opravdu prakticky potřebujeme velký TP? Pokud nepočítám STK, tak jsem ho v životě nepotřeboval. Takže z hlediska praktického je to velmi dobrý nápad!.    [HonazBK]   15.11.2023
Odpověď  Blaha se tím ještě chlubí kudy chodí, prý ohromné zjednodušení agendy. Zjednodušení bych viděl, kdyby přepis udělala kdejaká pošta nebo večerka 🤣. Jinak ztrátu pro jistotu už dali za 500,-    [L. ]   10.11.2023
Odpověď  Můžeme poděkovat poslanci Blahovi (ODS), byl to jeho nápad, zrušit velký TP.
Měl problém velký TP doma najít.    [Jarek]   10.11.2023
Odpověď  Také jsem "ztratil" původní TP. Nový stojí pár korun a historii TP z padesátých let nic nenehradí.    [mirek]   10.11.2023
Odpověď  jj vzhledem k tomu, že od ledna prý při jakémkoli zápisu do TP budou TP odebírat, tak asi všechny TP ztratím co mám starý knížky od starých aut a motocyklů. A donesu jim tam jen kopie abych paní na přepážce alespoň ulehčil práci (ona za to nemůže).    [HonzaBK]   10.11.2023
Odpověď  Toto jsem již také zažil. Opravdu nepříjemná záležitost. Jediné čeho se mi podařilo dosáhnout bylo, že se paní svolila mi jej alespoň okopírovat. Úřední šiml je hrozná věc.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.11.2023
Odpověď  Typnul bych že žádný, popros paní aby ti ho aspoň ofotila    [jj]   09.11.2023


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006