MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316517 příspěvků |8215 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 40 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 29.11.2024 23:37  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma Ahoj, tak jsem si po nějakém shánění koupil Jawu 250/590 Sport z roku 1967. Je to takový šrotík, ale mám chuť jí udělat hezkou, tak proč ji nekoupit... Chci se pouze zeptat, jestli má číslo motoru nutně u každého kusu začínat na 590 xxx xxx??? Na mojí Sportce je motor začínající na 559 xxx xxx - což by odpovídalo Panelce... Na druhou stranu, tato Sportka z Panelky vychází... Vlastním ještě Jawu 350/640 z roku 1991 a číslo motoru začíná 638 místo 640, ale je to správně, protože nikdy nebyl měněn... Za předpokladu, že Sportka má mít číslo motoru 590, tak mě ještě bude čekat shánění nového motoru :-( Nevíte tedy jak to je? Předem děkuji!    [Martin Svoboda]    07.06.2006     Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj vsici nemate nekdo papiry na jawu 250 sport??? Kdyby nahodou se nekdo nasel napise prosim kaja.struza@seznam.cz moc dekuju    [Kadel]   27.06.2007
Odpověď  Já osobně by jsem navrhoval naťukat pouzdra do kyvky a poté přestružit stavitelným výstružníkem stejně jako se dělá např.ojniční futro.Jo a jinak měl jsem v ruce 2 druhy replik sice měli nějakej ten rozdíl ovšem funkčně můžu říct že neni problém.    [milda]   08.06.2007
Odpověď  Díky za radu.    [Pepan]   08.06.2007
Odpověď  Čep jsem řešil nedávno také. Na burze v Brně jsem obešel stánky a posuzoval kvalitu. Nakonec jsem vybíral, až jsem přebral. Chtěl jsem totiž čep s litinovými pouzdry, které jsem měl i v originálu.
Bohužel musím konstatovat, že čep byl vybroušen mírně do kuželu a jedno pouzdro mělo příliš veliký přesah. K tomu čep bohužel není 100% kopie - má vývrt jen 10mm a mazací drážky nemají kónické odvrtání. Proč někdo vyrábí repliky, když to repliky vlastně nejsou? Takže před koupí doporučuji překontrolovat lícování čepu s pouzdry.
Osobně jsem nakonec vyměnil jen pouzdra a čep použil starý.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.06.2007
Odpověď  Zdravím. Chtěl bych se zeptat kde bych mohl sehnat čep do zadní kyvné vidlice Jawa 250/590 sport. Díky.    [Pepan]   08.06.2007
Odpověď  V podstatě souhlasím s Lucem, pokud jde o ceny Jawy, ale osobně si myslím, že CZ jsou rovnocenné, naopak ten jeden výfuk vypadá i u 250ccm lépe.    [Honza l]   30.05.2007
Odpověď  Ceny sportek 250/590 se pohybují za kompletní moto s doklady cca 10 tis a víš. U typu 350/361 kompletní a s doklady cca od 15 tis a víš.Tyto ceny jsou pro Jawy, pro ČZ typu sport jsou ceny nižší cca 5 - 10 tis,ale těch 10 je už dost. Hlavně záleží na stavu , kompletnosti a platnosti SPZ. Pokud je moto zničené či nekompletní, tak se ceny o dost snižují. Ale pokud ji budeš shánět, tak je to docela umění narazit na velmi slušnou sportku a vlastně na sportky Jawa vůbec.Ono jich bylo vyrobeno oproti normálním typům o dost méně a docela dost jich bylo vyvezeno za hranice.Toto info o cenách ber spíš orientačně.
Doklady se čas od času objeví k prodeji. Na veteránský doklady by neměl být problém ji přihlásit.    [Luc]   30.05.2007
Odpověď  Dobrý den mám v úmyslu si takovouto jawu 250 sport pořídit. Nemáte ponětí jak se pohybujou ceny? A zda se na to dají sehnat papíry nebo jestli to jde přihlásit na veteránský....Děkuju    [3ska]   28.05.2007
Odpověď  Pánové dokážete někdo určit od jakého v.č. byli 3 ložiskové...marně je scháním...kdyby náhodou někdo měl ozvěte se.
Tom    [Tomáš]   17.05.2007
Odpověď  Motor má být 590 ****.., světlo z plastu. Tenhle motor a Panelkové motory vůbec (od typu 559.04, ne 02) má 3 ložiska na klice. Poslední kývačky (a první panelky) měly jen 2 ložiska. A právě u verzí 3 ložiskových, je mezi těmi 2mi nalevo labyrintový těsnící kroužek klikové hřídele.    [Radovan Raich]   04.05.2007
Odpověď  Zdravím všechny. Chtěl bych se jen zeptat jestli je oryginál světlo na této sportce, nebo má být panelkové nevypouklé. Protože já mám také sportku s tímto, ale vyděl jsem i s panelkovými.    [Pepan]   01.05.2007
Odpověď  Ahoj! No podle mě je ten motor uplně stejný. Možná je rozdíl pouze v tom sitiči, ale zbytek je stejný. A jestli ti sedí číslo motoru s papírama, tak do toho nevrtej. 590 vychází totiž z panelky 559. Má hrazdičkové řidítka, 19" kola a s tím související změny blatníků a vidlice. Jinak je to stejné. U tech 640 je to normální stav. 640 je totiž pouze jinak oblečená 638, tudíž motory jsou uplně stejné.    [Alfonz]   29.04.2007
Odpověď  Dobrý den, nemá někdo z vás na tento motocykl př. blatník? Moc děkuju za nabídky.    [Michal]   27.08.2006
Odpověď  mam sportku typ 590/00 r.v. 1965 obsah 248.8 č. motora 002708 je v pôvodnom stave zrenovovana ma original lak a zadne svetlo určite nie je plechové, ale plastové. Kupil som ju od jedneho znameho kde ležala asi 25 rokov.    [Marian Slovensko]   10.08.2006
Odpověď  René: Díky moc za příspěvek! Už je mi jasné, že na mé Sportce nemám původní motor, ale myslím, že asi ani nemá smysl ho měnit, protože výkon je stejný jako u 559 a ten panelkový motor má udajně málo najeto, takže ho tam prozatím nechám...

Co se světla týče, tak by tam mělo být pouze to umělé, plechové na ní nepatří. Toť z odlišností vše - zbytek je originál, včetně laku...    [Martin Svoboda]   30.07.2006
Odpověď  Nazdar chlape dnes jsem si přečetl co potřebuješ vědět tak jsem zajel za známým ten ji má v původním stavu pěknou celkem zachovalou rok výroby 1965 číslo na motoru začíná typovím označením 590-xxxxxx . Já sám jsem si sehnal Jawu 250-590 Sport je ve strašném stavu taky se chci do ní jednou pustit. Měl jí starý pán tvrdil, že je v původním stavu jen ležela 15 le ve stodole pod hadrem tak je zrezlá a ta nemá na motoru žádné číslo, alespoň jsem ho nenašel, co vím tak je na motoru původní karburátor má specifické označení a má chromované dvířka kastlíků nevím zda to Jawa vyráběla v tomto perovedení? Jo a zadní světlo je plechová kapka?    [René]   29.07.2006
Odpověď  Pravda je dle mně taková,že u Panelek kvůli racionalizaci výroby se přešlo na dvě ložiska a cca v r. 65 se raději vrátili ke třem - ony ty dvě nevydržely to,co před tím tři...U sportek nevím,jestli se vyráběly před 1965,pokud ano,mohly by mít 2 ložiska,základy motorů jsou stejné....    [Martin Čevela]   01.07.2006
Odpověď  No on právě každý říká něco jiného - jednou mi přišla SMS, že si mám nechat ten motor z Panelky, protože má 3 ložiska, kdežto ten motor 590 má jen dvě, a že dělá už druhou GO... Ono je těžké asi takhle mluvit o tom, co bylo před čtyřiceti lety, protože některé verze mohli mít tři ložiska, některé jen dvě. U těch Panelkových motorů také spousta lidí říká, že má tři ložiska a další spousta, že má dvě, takže je otázka, kde bude pravda...    [Martin Svoboda]   23.06.2006
Odpověď  Moje 559 má 3 ložiska,teď jsem je zrovna vyměňoval.    [Petr D.]   22.06.2006
Odpověď  na Sportku bys měl mít motor 590-xxxxxx. 559 vypadá opravdu skoro stejně, jen 559 má jenom 2 ložiska na klice, kdežto u 590 se Jawa opět vrátila k osvědčeným 3 ložiskům ( jako 353 )    [jirka]   22.06.2006
Odpověď  Motory jsou uplně stejné. Neřeš to. Jediná drobná odlišnost je v karburátoru. Panelka měla sytič ovládaný mezikružím u plynové rukojeti, ale kryt karburátoru se dělal jen jeden, takže i sportky bez sytiče měly v krytu prázdný otvor pro sytičové lanko. Tém si nedělej vrásky.    [Zippich]   22.06.2006
Odpověď  Taky mám sportku s číslem motoru 559.... ale ten byl vyměněný v r.1980 (zapsaný v TP).Původně tam byl motor 590....    [Petr D.]   14.06.2006
Odpověď  Měl jsem a ještě mám několik sportek a panelek a u všech mnou vlastněných motorek vždy první 3 čísla v čísle motoru označovali typ,takže na 99% by 250 sport měla mít označení na motoru 590    [Libor L.]   13.06.2006
Odpověď  Mám sportku a na karterech začínají čísla 590...    [Luboš]   08.06.2006


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006