Ahoj, tak jsem si po nějakém shánění koupil Jawu 250/590 Sport z roku 1967. Je
to takový šrotík, ale mám chuť jí udělat hezkou, tak proč ji nekoupit... Chci se
pouze zeptat, jestli má číslo motoru nutně u každého kusu začínat na 590 xxx
xxx??? Na mojí Sportce je motor začínající na 559 xxx xxx - což by odpovídalo
Panelce... Na druhou stranu, tato Sportka z Panelky vychází... Vlastním ještě
Jawu 350/640 z roku 1991 a číslo motoru začíná 638 místo 640, ale je to správně,
protože nikdy nebyl měněn... Za předpokladu, že Sportka má mít číslo motoru 590,
tak mě ještě bude čekat shánění nového motoru :-( Nevíte tedy jak to je? Předem
děkuji! [Martin Svoboda] 07.06.2006 Zobrazit téma |
| Ahoj vsici nemate nekdo papiry na jawu 250 sport??? Kdyby nahodou se nekdo nasel
napise prosim kaja.struza@seznam.cz moc dekuju [Kadel] 27.06.2007 |
| Já osobně by jsem navrhoval naťukat pouzdra do kyvky a poté přestružit
stavitelným výstružníkem stejně jako se dělá např.ojniční futro.Jo a jinak měl
jsem v ruce 2 druhy replik sice měli nějakej ten rozdíl ovšem funkčně můžu říct
že neni problém. [milda] 08.06.2007 |
| Díky za radu. [Pepan] 08.06.2007 |
| Čep jsem řešil nedávno také. Na burze v Brně jsem obešel stánky a posuzoval
kvalitu. Nakonec jsem vybíral, až jsem přebral. Chtěl jsem totiž čep s
litinovými pouzdry, které jsem měl i v originálu. Bohužel musím
konstatovat, že čep byl vybroušen mírně do kuželu a jedno pouzdro mělo příliš
veliký přesah. K tomu čep bohužel není 100% kopie - má vývrt jen 10mm a mazací
drážky nemají kónické odvrtání. Proč někdo vyrábí repliky, když to repliky
vlastně nejsou? Takže před koupí doporučuji překontrolovat lícování čepu s
pouzdry. Osobně jsem nakonec vyměnil jen pouzdra a čep použil starý. [JB] 08.06.2007 |
| Zdravím. Chtěl bych se zeptat kde bych mohl sehnat čep do zadní kyvné vidlice
Jawa 250/590 sport. Díky. [Pepan] 08.06.2007 |
| V podstatě souhlasím s Lucem, pokud jde o ceny Jawy, ale osobně si myslím, že CZ
jsou rovnocenné, naopak ten jeden výfuk vypadá i u 250ccm lépe. [Honza l] 30.05.2007 |
| Ceny sportek 250/590 se pohybují za kompletní moto s doklady cca 10 tis a víš. U
typu 350/361 kompletní a s doklady cca od 15 tis a víš.Tyto ceny jsou pro Jawy,
pro ČZ typu sport jsou ceny nižší cca 5 - 10 tis,ale těch 10 je už dost. Hlavně
záleží na stavu , kompletnosti a platnosti SPZ. Pokud je moto zničené či
nekompletní, tak se ceny o dost snižují. Ale pokud ji budeš shánět, tak je to
docela umění narazit na velmi slušnou sportku a vlastně na sportky Jawa
vůbec.Ono jich bylo vyrobeno oproti normálním typům o dost méně a docela dost
jich bylo vyvezeno za hranice.Toto info o cenách ber spíš orientačně.
Doklady se čas od času objeví k prodeji. Na veteránský doklady by neměl být
problém ji přihlásit. [Luc] 30.05.2007 |
| Dobrý den mám v úmyslu si takovouto jawu 250 sport pořídit. Nemáte ponětí jak se
pohybujou ceny? A zda se na to dají sehnat papíry nebo jestli to jde přihlásit
na veteránský....Děkuju [3ska] 28.05.2007 |
| Pánové dokážete někdo určit od jakého v.č. byli 3 ložiskové...marně je
scháním...kdyby náhodou někdo měl ozvěte se. Tom [Tomáš] 17.05.2007 |
| Motor má být 590 ****.., světlo z plastu. Tenhle motor a Panelkové motory vůbec
(od typu 559.04, ne 02) má 3 ložiska na klice. Poslední kývačky (a první
panelky) měly jen 2 ložiska. A právě u verzí 3 ložiskových, je mezi těmi 2mi
nalevo labyrintový těsnící kroužek klikové hřídele. [Radovan Raich] 04.05.2007 |
| Zdravím všechny. Chtěl bych se jen zeptat jestli je oryginál světlo na této
sportce, nebo má být panelkové nevypouklé. Protože já mám také sportku s tímto,
ale vyděl jsem i s panelkovými. [Pepan] 01.05.2007 |
| Ahoj! No podle mě je ten motor uplně stejný. Možná je rozdíl pouze v tom sitiči,
ale zbytek je stejný. A jestli ti sedí číslo motoru s papírama, tak do toho
nevrtej. 590 vychází totiž z panelky 559. Má hrazdičkové řidítka, 19" kola
a s tím související změny blatníků a vidlice. Jinak je to stejné. U tech 640 je
to normální stav. 640 je totiž pouze jinak oblečená 638, tudíž motory jsou uplně
stejné. [Alfonz] 29.04.2007 |
| Dobrý den, nemá někdo z vás na tento motocykl př. blatník? Moc děkuju za
nabídky. [Michal] 27.08.2006 |
| mam sportku typ 590/00 r.v. 1965 obsah 248.8 č. motora 002708 je v pôvodnom
stave zrenovovana ma original lak a zadne svetlo určite nie je plechové, ale
plastové. Kupil som ju od jedneho znameho kde ležala asi 25 rokov. [Marian Slovensko] 10.08.2006 |
| René: Díky moc za příspěvek! Už je mi jasné, že na mé Sportce nemám původní
motor, ale myslím, že asi ani nemá smysl ho měnit, protože výkon je stejný jako
u 559 a ten panelkový motor má udajně málo najeto, takže ho tam prozatím
nechám... Co se světla týče, tak by tam mělo být pouze to umělé,
plechové na ní nepatří. Toť z odlišností vše - zbytek je originál, včetně
laku... [Martin Svoboda] 30.07.2006 |
| Nazdar chlape dnes jsem si přečetl co potřebuješ vědět tak jsem zajel za známým
ten ji má v původním stavu pěknou celkem zachovalou rok výroby 1965 číslo na
motoru začíná typovím označením 590-xxxxxx . Já sám jsem si sehnal Jawu 250-590
Sport je ve strašném stavu taky se chci do ní jednou pustit. Měl jí starý pán
tvrdil, že je v původním stavu jen ležela 15 le ve stodole pod hadrem tak je
zrezlá a ta nemá na motoru žádné číslo, alespoň jsem ho nenašel, co vím tak je
na motoru původní karburátor má specifické označení a má chromované dvířka
kastlíků nevím zda to Jawa vyráběla v tomto perovedení? Jo a zadní světlo je
plechová kapka? [René] 29.07.2006 |
| Pravda je dle mně taková,že u Panelek kvůli racionalizaci výroby se přešlo na
dvě ložiska a cca v r. 65 se raději vrátili ke třem - ony ty dvě nevydržely
to,co před tím tři...U sportek nevím,jestli se vyráběly před 1965,pokud
ano,mohly by mít 2 ložiska,základy motorů jsou stejné.... [Martin Čevela] 01.07.2006 |
| No on právě každý říká něco jiného - jednou mi přišla SMS, že si mám nechat ten
motor z Panelky, protože má 3 ložiska, kdežto ten motor 590 má jen dvě, a že
dělá už druhou GO... Ono je těžké asi takhle mluvit o tom, co bylo před
čtyřiceti lety, protože některé verze mohli mít tři ložiska, některé jen dvě. U
těch Panelkových motorů také spousta lidí říká, že má tři ložiska a další
spousta, že má dvě, takže je otázka, kde bude pravda... [Martin Svoboda] 23.06.2006 |
| Moje 559 má 3 ložiska,teď jsem je zrovna vyměňoval. [Petr D.] 22.06.2006 |
| na Sportku bys měl mít motor 590-xxxxxx. 559 vypadá opravdu skoro stejně, jen
559 má jenom 2 ložiska na klice, kdežto u 590 se Jawa opět vrátila k osvědčeným
3 ložiskům ( jako 353 ) [jirka] 22.06.2006 |
| Motory jsou uplně stejné. Neřeš to. Jediná drobná odlišnost je v karburátoru.
Panelka měla sytič ovládaný mezikružím u plynové rukojeti, ale kryt karburátoru
se dělal jen jeden, takže i sportky bez sytiče měly v krytu prázdný otvor pro
sytičové lanko. Tém si nedělej vrásky. [Zippich] 22.06.2006 |
| Taky mám sportku s číslem motoru 559.... ale ten byl vyměněný v r.1980 (zapsaný
v TP).Původně tam byl motor 590.... [Petr D.] 14.06.2006 |
| Měl jsem a ještě mám několik sportek a panelek a u všech mnou vlastněných
motorek vždy první 3 čísla v čísle motoru označovali typ,takže na 99% by 250
sport měla mít označení na motoru 590 [Libor L.] 13.06.2006 |
| Mám sportku a na karterech začínají čísla 590... [Luboš] 08.06.2006 |
|