A zde pro p. Arnošta. Jawa 250, dříve identifikováno v.č. motoru a převodovky 70833, č. rámu 381, dvousetrvačníková přírubovka. Dobová úprava "pérák", včetně odklopného blatníku, kolena výfuků ohnuta, mosazné víko druhého setrvačníku velmi odborně nahrazeno jakýmsi "dnem hrnce". Světlo novodobější Pal s tachometrem pérák a dlouhé vzpěry světla z pozdějšího modelu. Původní světlomet Bosch 150 s naklápěcí parabolou mám nachystaný, leč nemám krátké vzpěry světla a nechce se mi nechat náhon tachometru zahálet, jelikož ten válečkový také nemám. Jízdní vlastnosti překvapivě dobré. Pustím-li řidítka, jede rovně jako šíp. Při jízdě však nutno mírně přitáhnout tlumič řízení, jinak se motorka při rychlosti nad 70km/h "roztancuje". Dubové kládky, kterými předchozí jezdec vycpal rám, jsem tam nevracel.
|