Zobrazeno 415x.  Kliknutím zavřete okno
Datum vložení: 12.01.2022 | Počet zobrazení: 415   Zobrazit téma 
Pro Peterhronec
Jawa 175 s číslem motoru 51312 byl odeslán z továrny dne 22. 3. 1939. Zástupce značky Bečvárovský, zákazník se jmenoval Kreibich. Josef Bečvárovský prodával motocykly Jawa v Mladé Boleslavi. Stejného dne dostal i motocykl s číslem motoru 51311. Dle čísla jde o stroj z 15. výrobní série tedy model Standard Special 1939 (nádrž s oválným znakem, velký chromovaný světlomet, tlumič řízení atd.). Bylo by zajímavé podívat se na další čísla na motocyklu, zajímalo by mne především, jaké je číslo rámu.

Pro Karla
Jawa 175 s číslem motoru 38954 byla odeslána z továrny dne 10. 4. 1935, zástupce značky Krejčí, v kolonce zákazník rovněž Krejčí. Motocykl byl odeslán na Slovensko, zástupce Bedřich Krejčí prodával motocykly Jawa v Bánovcích nad Bebravou. Motocykl zůstal zřejmě nějakou dobu v majetku prodejce (možná sloužil jako předváděci?). Podle čísla motoru jde o stroj z 5. výrobní série tedy Standard Speciál (řada čísel motorů 38300 až 39199). Myslím si, že během výroby této série došlo k přechodu na sedlovou nádrž. Já mám doma motocykl z 5. série ještě s podrámovou nádrží (pokud se nepletu tak s motorem 38677) a tzv. chobotem, ale kdysi jsem ho sehnal již po renovaci, tak nevím, nakolik to někdo upravil. U motocyklu 5. série bych předpokládal tedy více chromu, tlumič řízení, staré světlo Bosch s naklápěcí parabolou atd.) Před časem jsem viděl dochovaný stroj z této série se sedlovou nádeží, ale ta tam byla asi dodána později, neboť je tam víčko na "bajonet" myslím, že tam patří ještě víčko na závit. viz obrázek.