MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316781 příspěvků |8250 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 49 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 8.3.2025 08:40  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ARDIE 500 TM Jubiläumsmodell 1930


 Dobrý den
1 - Existuje k tomuto motocyklu katalog? Případně pro začítek nákres/stránka z katalogu ND - jak složit přední vidlici?

2 - Kde sehnat repliky těch nákolenních gum na nádrž? (jednu mám origo)

3 - Máte někdo detailní foto předního blatníku. ten nemám.

Děkuji.    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2014     Přidat odpověď  
Odpověď  Už máte odpověd na vaši otázku?co a kolik oleje do Burmanky?poku ne kontaktujte mě na havran77@seznam.cz    [M.Havránek]   13.05.2019
Odpověď  Tak když se člověk dívá a zajímá. Jedna hezká Württembergia byla 2017 i na Soběšicích. Bojím se zeptat třeba na použití řetězu na zadní kolo. Nesedí mě kombinace řetěz a hnací kolečko na převodovce (tam je nové). Je sice varianta to upíchnout a navařit tam něco nové co pasuje. Ale raději bych dal řetěz co pasuje a rozetu na zadním kole která je na 10 šroubků vyměnil za novou. Ale co a jak vybrat, kde koupit. Zaprvé jak změřit rozteče převodovkového hnacího kolečka? - to jaký vůbec řetěz pasuje na něj.... Zadní rozeta na kole je hooodně podobná tomuto - https://www.ebay.com/itm/High-Quality-47-Teeth-Rear-Sprocket-10-Hole-68-6088-Vintage-BSA-A50/183620329470?hash=item2ac09fdffe:g:fnwAAOSwxghazwQd:rk:6:pf:0 v popisu na ebay píše že : 5/8 inches x 3/8 inches Chain tedy dle tohoto : https://www.cutpriceracing.com.au/images/guides/Chain.jpg je to na řetěz : 530 Co radíte? Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2019
Odpověď  Překvapuje mě, že někdo zná moto Württembergia. Používaly stejné nádrže jako Ardie, ale motory Blackburne. Já osobně měl ve staré Burmance nějakou hustou vazelínu, asi to neuměli tak utěsnit, tak používali husté mazivo.    [michalsam]   10.01.2019
Odpověď  Ok jasně. Děkuju. Mě jen udivuje, že tu nikdo očividně nemá předválku podobného typu/vzhledu (třeba Württembergia nebo i nějakou naglickou, jestli teda náááhodou má některá převodovku Burmann) s oddělenou převdovkou podobného typu. Že by pradil. :-( Ale ok.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2019
Odpověď  Nemám s tím zkušenost,ale asi tomu neublížíš. A zase tolik peněz to není , za dobrej pocit...............    [Monty]   08.01.2019
Odpověď  Jasan v pohodě. No já že si pustím žilou a dopřeju motorce kvalitu. A takové ty oleje "speciální" pro veterány? Třeba tohle : https://www.millersoils.cz/green-gear-oil-140    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2019
Odpověď  Nalil bych tam cokoliv - tehdy se oleje dělily tak maximálně na hustý a řídký. Prostě nějaký PP80 nebo klidně motorák M6A - nároky na mazání má stará konstrukce minimální. A množství asi tak přiměřeně, aby se kola trošku couraly olejem.    [Monty]   03.01.2019
Odpověď  Mohu dotaz na odborníky? 1 - Co za typ/druh oleje se leje (co lejete) do třírychlostní převodovky Burmann? Byl tam (zbytek) krásný, takový silně viskozní olej "Castrol 1930". 2 - Popřípadě kolik se ho tam leje?? Nějak to nemá kontrolní šroub. Návod k provozu stroje na to nemám. Je to stejný typ jako zde : https://motorky.bazos.cz/inzerat/97776478/Prevodovka-Ariel.php Děkuji Vám za pomoc. PF 2019    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2019
Odpověď  Jde o jemný BSF??    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2016
Odpověď  Pokud nekdo zvládne poradit. Jaký je na předních kostech a jejich osách závit??? jeho přesné označení prosím. Děkuji.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2016
Odpověď  MOhu poprosit o foto jak máte uchycenu zadní SPZ a jak zadní lapmu - jaký máte typ této lampy?
Jaké máte stupačky řidiče? Myslím typ gum/návleků. Já mám pouze jejich držáky.
Jaké máte stupačky spolujezdce? Já mám jen držáky. Byly firemní nebo od druhých dodavatelů?

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  3 foto    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ebay z odkazu níže - cena 6160 Eur    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  aktuálne na iveteranu    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2014
Odpověď  http://www.ebay.de/itm/Ardie-TM-500-altes-Motorrad -Scheunenfund-/171503599266?pt=Motorr%C3%A4der& ;hash=item27ee693ea2    [petk]   21.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z burzy v Mannheimu    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2014
Odpověď  Zásada nepoužívat olej aditivivaný tedy bez detergentů,SAE 40 nebo 50 API SA nebo SF záleží taky na prostředí zda v zimě nebo v létě. A jednálo se o motor chlazený vzduchem nebo vodou.M 6 AD nemaže při teplotě +240 na svíčce vzduchem chlazeného otevřete si techniku na webu bsa.zde.cz nebo konkrétní dotaz u mne : argus@tiscali.cz    [argus]   08.10.2014
Odpověď  Aha OK. No já slyšel o speciál olejích pro staré motory a bez filtru tak se ptám jestli tam nalít obyč M6AD nebo něco speciálního, třebas Morris Goldenfilm SAE 40.    [Dolin1]   08.10.2014
Odpověď  Dávám M6AD, no a vzhledem k tomu, že to je ztrátovka, tak bych si s nějakým intervalem výměny hlavu nedělal.    [Tomsyk]   07.10.2014
Odpověď  Obecný dotaz.

Jaký motorový olej používat u těchto motorů (SV J.A.P)?
Dnešní intervaly plnění a výměny (modernější olej= delší výdrž?)?
Děkuji Vám za info.    [ARDO30]   07.10.2014
Odpověď  Jirka: Mám někde fotku řešení brzdy s touto vidlicí. Připomeňte se mi prosím na mail pod nickem. Mám stejnou vidlici jako Vy a už jsem to také řešil.    [Tomsyk]   06.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano to je ukotveni pro jedno lanko. Takze tenhle typ asi nemel tu dvojitou brzdu. Ale to nase ma to misto na ukotveni tak velky ze by tam veslo i nekolik lanek najednou. Proto predpokladam ze by mela mit tu brzdu zdvojenou. Jen nemam tuseni jak to muze byt udelany. Nemate nahodou nejaky link na detailne foto cele motorky?    [Jirka]   06.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale je to ukotveno v takovém opuzdru ucelovém. Foto z internetu.    [ARDO30]   03.10.2014
Odpověď  Já se k rozdělávání motorky bohužel nedostanu tak hned. Takže s tímto Vám poradit nemohu. Tohle nevím. Na dvojitou brzdu jsem narazil v katalogu, ale zatím jsem to nezkoumal.    [ARDO30]   03.10.2014
Odpověď  A jeste byste mi vedeli poradit jak je presne udelana ta zdvojena brzda? Na mem typu byla pravdepodobne ta, protoze to oko na predni vidlici je moc velky pro jedno lanko.
Dekuju moc    [Jirka]   02.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  No praveze tady to taky neni videt. To co ja potrebuju vedet je, jak je to pridelano k nadrzi? Ale je mozne ze jsem to prave nasel. To to tam drzi jen na takovych pliskach? (to na obrazku vpravo) Jako ze jsou se zavitem a ono jak se to pritahne tak se okraj nadrze do toho zachyti?    [Jirka]   02.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Soběšice 2014    [ARDO30]   02.10.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Střed v detailu. Snad to pomůže    [ARDO30]   02.10.2014
Odpověď  Dobry den, mame doma taky jeden Ardie 500 Jubi. Sice to jde jen pomalu ale snazime se ho zcela zrenovovat. Mel bych ale jeden dotaz. Jak je prosim Vas uchyceny ten stredovy panel? Naco je tam tolik der? Nikde jsem nenasel zadne misto jak bych to prisrouboval. Drzi mi to zatim jen ten plech co je u tlumice rizeni. Dekuji    [Jirka]   02.10.2014
Odpověď  Ano to je ono. Děkuji!    [ARDO30]   19.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to ona?    [Josef]   18.08.2014
Odpověď  Donedávna jsem na netu byl schopen nalézt výrobní čísla Ardií v takovém hezkém a přehledném seznamu. Bohužel jsem si odkaz neuložil a ani stránku nestáhnul. Nemáte to někdo uloženo? Já to již nemohu najít. Děkuji.    [ARDO30]   18.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní blatník - zadní pohled.

Děkuji za názory.    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní blatník je z 90% v rezu, přední nemám ten nechám lakovat. Jak to "bude vypadat", když bude předek v laku a zbytek origo původní??    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A zajímal by mě Váš nézor na to jak postupovat - nechat origo nebo nový lak?    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  T si myslím, že by jistě pomohlo, nicméně další motor za 5000Kč asi již nekoupím.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2014
Odpověď  koupíš jakýkoli jiný motor, na kterém to bude a je to....proč bys to něčím nahrazoval, když je to sehnatelné :-)    [michal]   07.07.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji. Takže to je položka č. 17.
A nějaký nápad co místo toho, aby to vypadalo nejspíše úplně stejně?    [ARDO30]   25.06.2014
Odpověď  To by snad měl bejt kohoutek na napuštění benzínu před startem.Napřímo to asi být nemá zapojeno.    [mára]   25.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl bych se zeptat na co je tento ventil? Na mé motorce chybí zcela (kde vzít, koupit?) a na motorce v Sinsheimu je (asi?) nezapojen.

Děkuji    [ARDO30]   25.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další kus ze Sinsheimu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ardie 500TM, rok 1928 - Sinsheim    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ardie 500, rok 1931, Sinsheim    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.06.2014
Odpověď  Děkuji za info. Jako asi jsem také schopen to obecně dát dokupy sám, spíše bych uvítal pak asi konzultaci. Děkuji Vám za nabídku, počítám s ní!

Mail by měl být i v infu ale pro jistotu : 500sv1930@seznam.cz    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2014
Odpověď  Ja jsem si svého Jap dělal sám a chodí parádně pokud chcete radu,nebo motor udělat možná by jsme se dohodly.Nepište kontakt na sebe pokud budete mít zajem o spolupráci.    [pepa]   18.06.2014
Odpověď  Opravuje někdo v ČR motory JAP SV?    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.06.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bylo by možné nafotit zadní kastlíky pod nosičem - vzhled, tvar, uchycení,.. hlavně tedy zadní stranu. Z čeho je zaměnitelný?    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je ten problém - mezery    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je možné vyfotit jak máte složeny kola? Mě vychází volná osa (asi mě chybí nějaké vymezení) a střed kola je od vidlice asi 25mm.

Já mám bohužel jen jediný šroub (asi do zadního kola - položka 11.451/1) + matici 414/1 a vymezovací kroužek 383/1, který nevím kam patří....

Pokud máte někdo foto Vašeho stroje, kde je vidět jak to má být složeno byl bych rád.    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2014
Odpověď  Ok supr. To moc pomohlo. Ještě obecný dotaz. Z jakého materiálu (třída oceli) nechat udělat přední osu do kola?
Případně nemáte možnost někdo zjistit rozměry? V katalogu co mám jsou vidět dokonce tři s rozdílnou délkou.    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.
Šroub je v pořádku. Mám tam taky tak krátký závit. Jestli byl v roce 30 jeden nebo druhý nedokážu říct. Mam rok 29 a tam mám ten kulatý.    [Josef]   03.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je ten šroub v této podobě "komplet", tedy jen takto krátký závit pod tou okrasnou maticí? Srovnávám to s Pérákem a Zetkou kde jsou hodně dlouhé (samo jiná konstrukce, jen bez toho katalogu je to docela těžké. A v dostupném pro 31/32 viz níže je ten méně hezký typ "hranatý").    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Viděl jsem na internetu tak nějak oba dva typy na obou ročnících.    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A středový šrou řídítek ja na rok 1930 jaký?    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2014
Odpověď  Zdravím, vidlici poskládáte i podle obrázku motocyklu. Nic na tom není. Případně obrázek z jiné značky motocyklu je třeba tady http://www.scottownersclub.org/Images/fork1m.jpg
Je to vidlice system webb, určitě toho bude po internetu víc.
Katalog asi jiný není. Nebo aspoň se mi jiný nepodařilo najít.
Jestli chcete vyfotit nebo oměřit blatník, tak se mi ozvěte na mail (pod nickem).    [Tomsyk]   02.04.2014
Odpověď  Děkuji Vám - oboje jsem v mezičase našel i sám. Ten katalog http://www.ardie.de/images/PDF/ARDIE-JUBI%201932%2 0ET.pdf je jen tento jeden? Nějak mi tam chybí obrázky u velké části celků.

Není tedy někde jinde u podobného typu (i jiné značky) předku rozkresleno jak složit přední vidlici?    [ARDO30] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.04.2014
Odpověď  Nákolenice
http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info. php?cPath=224&products_id=537    [Josef]   01.04.2014
Odpověď  Zdravím.
Katalog i návod k obsluze v němčině je na http://www.ardie.de/index.php/de/literatur.
Pepa    [Josef]   01.04.2014
 Přidat odpověď   (61) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006