Zdravím. Před pár dny jsme koupili ČZ 98. K této konkrétní motorce se váže rodinný příběh, tedy spíše tragédie. Na této motorce zemřel můj praděda, tátův děda. Táta vždy o této motorce mluvil, protože po jeho smrti jako malý kluk ještě na této motorce chvíli jezdil se sousedem (on na ČZ 175) po lese, po poli.. Protože to ale jeho mamka (moje babička) nerada viděla, že jezdí na motorce, na které se zabil její otec, motorku darovala známému. Taťka dlouho mluvil o tom, že by rád měl doma ČZ 98 s šlapkama, jak si jí pamatoval a měl spojenou s dědou. Doma po ní zůstal jen odhlášený VTP. Před cca 14-ti dny jsme se rozhodli, že se po nějaké začneme intenzivně dívat a popřípadě že by jsme nějakou pořídili. Tátovi to nedalo a začal se pídit po té původní. Jestli je v provozu, rozebraná, či jestli se úplně ztratila.. Přes 4 lidi se k této motorce dopátra. Asi tomu osud chtěl, když se ve čtvrtek dovolal poslednímu majiteli, který mu oznámil že tu motorku má, v rozebraném stavu a že jí v sobotu prodává. Prý ale motorka nemá původní motor.. Během jedné noci jsem šprtal detaily na motorce, abych byl alespoň trochu v obrazu. V pátek už jsme u něj byli v garáži. S VTP a seznamem ND. První cesta mířila k číslu rámu, ano, je to motorka pradědy!! Neuvěřitelné. Začali jsem zkoumat detaily. Něco už částečně udělané.. Potom jsem vzal do ruky motor a při pohledu na číslo se mi trochu rozklepaly ruce. Číslo motoru stejné jako rámu!!! Bohužel velká vada na kráse, motor má vařený blok. Těžko říct jestli už po dědovi, nebo od někoho dalšího.. Nebudu to už protahovat. Kroužili jsme kolem ní a asi po hodině a půl si jí vezli domů. Otázek bude hodně, nechci protahovat již více úvod. Sem ještě vložím odkaz na podrobnou fotodokumentaci motocyklu. http://schejbyrrp.rajce.i dnes.cz/CZ_98_Koupe_-_pre drenovacni_stav/ Omlouvám se za román. :) [Schejby] 05.12.2011 Přidat odpověď |
| Prosím o radu:jsou ještě použitelné lamely, které mají 1 mm korku nad plech? [KAREL] 30.11.2015 |
| Poslal jsem Vám to na mail. [KAREL] 26.11.2015 |
| Měl bych zájem o ty díly na čz 98,mohl byste mi poslat nějaké foto a co by jste za to chtěl?Mám nekompletní motor na čz 125 A. Možná se domluvíme.můj e-mail: j.kcz@seznam.cz [truhlarcz] 26.11.2015 |
| Kdybyste někdo měl válec na ČZ 125 A, rád bych ho koupil. Mám celý motor bez válce. Na ČZ 98 mám přední vidlici s centrální pružinou a 2 vahadly, torzo světla-asi použitelný přepínač, rámeček, je s držáky. Vidlice je na opravu-dost orezlá, nutno vyspravit. Není to žádný pěkný stav, ale někdo šikovný by si s tím měl poradit. [KAREL] 26.11.2015 |
| Přední vidlice na ČZ 98 je delší než na áčko. Na 98 má asi 62 cm, na áčko má 60,5 cm. [KAREL] 26.11.2015 |
| dobrý den rád bych se tady někoho informovaného optal je li a případně jaký rozdíl v přední vidlici mezi ČZ 98 a 125 A děkuji Pája [Pája] 26.11.2015 |
| Zdravim. Chtel jsem se jen zeptat.Delam momentalne CZ 98.Barva na nadrzi a krytu retezu byla cerna kombinovana se stribrnou nebo sedivou? Moc dekuji. Olda [Oldrich Kratochvil] 16.03.2014 |
| Ahoj kluci,nenašla by se tu dobrá duše,která by nakreslila a okotovala rozměr perka ,který drží boční matku tuhosti ? Předem moc děkuji . [milon] 17.08.2013 |
| Ahááá :-) tak to zní logicky, tak to mám lanko vedené blbě- z venku.Díky [martin S.] 21.12.2011 |
| Ahoj ten plíšek drží lanko od přední brzdy. [jan] 21.12.2011 |
| Já bych řekl, že ten plíšek držel bovden, či el. dráty. . . To víčko je na prodej, ale raději měním . ..více mailem . .. [radek] 21.12.2011 |
| Ahoj Radku. Tato matice byla pouze na poválečných ČZ98 (bez šlapátek se stupačkami). Na mém motocyklu chybí. Nebyla by na prodej? Dík. [ZČ] 21.12.2011 |
| Na čz 98 není,ale je na poválečné stovce. [milon] 19.12.2011 |
| Tato matice je bezpochyby z poválečné ČZ 100 a ČZ 125a. Je to ruční matice utahování tuhosti přední vidlice. Na osce vidlice je drážka pro vsunutí pojistky, která se vkládá otvorem v matici. Ta vypouklina je podle mého nepůvodní a vznikla přílišným dotažením matice na osku. Podle tvaru adrážkování se osobně domnívám že pochází z roku 1946. Viděl jsem i mírně odlišné provedení na roku 1947 u áčka. Nechci si tu dělat inzerci,ale kdyby byla k mání tak bych měl zájem. [lipcaa] 19.12.2011 |
| Tato matice není na čz 98 [Karel] 19.12.2011 |
| a dívám se, že na boku vidlice čz 98 je také . . . [radek] 19.12.2011 |
| Ne, z řízení čz 175 a více není (tam je jiná). Ale domnívám se, že je z boku vidlice čz 125A. [radek] 19.12.2011 |
| Ta matice je z předválečné ČZ 175, 250, 350. ČZ 98 nemá tlumič řízení, ale řídítka jsou upevněna jako na kole - dlouhý šroub a dole matice s konusem, která roztahuje naříznutou trubku řídítek. [Mirda444] 19.12.2011 |
| A . . . [radek] 18.12.2011 |
| Je to na motokolo čz ? [radek] 18.12.2011 |
| Kluci nemáte někdo navíc matici tlumiče řízení na poválečnou ČZ98. Díky za info. [ZČ] 11.12.2011 |
| Ještě k nosiči délka vzpěr na čz 98 a 125 A nejsou stejná je tam rozdíl 20 mm [Karel] 09.12.2011 |
| K tomu zadnímu blatníku jsem se chtěl taky zeptat. Dle obrázku katalogu ND, by mělo být ukončení blatníku kulaté z obou stran. Ale já na straně, kde je blatník přichycen k rámu mám tento blatník rovný. S tím prolisem nevím. Co jsem koukal na fotografie, tak jsem to zakončení blatníku nikde neviděl, vždy je schován za rámem. S tím nosičem je to tak, jak píše Luboš. Na předválečné měli jednu vzpěru, po válce i na tyto dávali už se dvěma. [Schejby] 09.12.2011 |
| muzu mit jen dotaz k zadnimu blatniku? ma tam byt ten prolis na kryt retezu? ja mam blatnik na sve bez nej [...] 09.12.2011 |
| nosic je z povalecnych cz 100 a cz 125A , na predvalecnych byl jen s jednou vzperou , [lubos] 09.12.2011 |
| Ten nosič je z čz 125 A. Nebo se pletu?? [P.T] 08.12.2011 |
| To jedno přední kolo je opravdu Sachs můžu ho viměnit za kompletní kolo ČZ 98 Pája [Pája] 08.12.2011 |
| Tuším že někdy v 70-tých letech. Z hlavy to přesně nevím. [Schejby] 08.12.2011 |
| Kdy byl motocykl odhlášen? [lipcaa] 08.12.2011 |
| Strieborné predné koleso nie je ČZ ale F@S, tak isto aj strieborný brzdový štít v čiernom kolese. Zadné koleso je originál. [Milan Ježík] 07.12.2011 |
| to lipcaa: k motocyklu máme velký TP, ale je odhlášený. Dokonce máme i doklad o odhlášení motocyklu. to PS: jestli myslíš to kolo, které není nastříkané, tak netuším z čeho je. Je pravda že je užší než ty dvě a co jsem tak koukal, tak na brzdovém bubnu je zbyteček chromu. [Schejby] 07.12.2011 |
| Není to přední kolo z Sachs 98? Jinak vypadá dost dobře, půjde zachránit původní stav a je i docela dost kompletní. [PS] 07.12.2011 |
| Tak vidlice je čz 98, asi z poválečné, což nevadí. I ta délka odpovídá. Áčko má délku cca 60,5cm a skutečně 19ti palcová kola. Na té vidlici je navíc ten tlumič kmitů. Dá se sundat,jen ten šroub je delší. Ale to je to nejmenší. Doporučuju ti vše očistit seskládat, zkompletovat. Pak se rozhodni jestli budeš renovovat nebo ne. Jak jsem psal, osobně bych to nedělal. Ty doklady co máš je střižený Technický průkaz nebo Typové osvědčení? [lipcaa] 06.12.2011 |
| Tak záchyt lanka brzdy nařízlý není a vidlice je dlouhá 62 cm. [Schejby] 06.12.2011 |
| Nejsem odborník, ale neměly 98 větší kola jak 125A? S kolegou Lipcaa naprosto souhlasím, nalakovat motorku jde úplně vždycky. [JzK] 06.12.2011 |
| Taky jsem koukal na ty vidlice. Ještě jsem je teda neměřil, dnes zašlu rozměry. Je pravda, že si taťka pamatuje, jak byly podražený a tyhle jsou v pořádku, takže je klidně možný, že někdo už koupil vidlice jiný a nevědomky třeba z Ačka. [Schejby] 06.12.2011 |
| Nazdar. Přední vidlice nemá mít tlumič kmitů. Ten se montovat až na poválečné čz98 a na čz125a. Podílej se jesli je záchyt lanka přední brzdy na vidlici svisle nařízlý (je to vidlice z áčka) nebo není (je to čz 98) a změř její celkovou délku napiš to sem. Páka brzdy je zničená. Sežeň jinou. Svár na motoru se vybrousí. Obecně bych ti doporučoval, i z nostalgických důvodů, ponechat stroj v původním stavu. Jen vyčistit a zrestaurovat a mechanicky opravit. Vím, že blatníky jsou už na nový lak, ale ani to by nemuselo vadit. Nechci si tu přihřívat polívku, ale mrkni se jak jsem si poskládal áčko (má i technickou): http://www.veteranforum.c z/photo.php?photo=photos/ 2009/0905311146.jpg [lipcaa] 06.12.2011 |
| Knížku pana Marčíka mám, taky jsem z ní nejvíce studoval.. Burzy to je jasné. Není kam spěchat, postupně si nasbíráme veškeré ND, aby byla kompletní a potom se do toho pomalu pustíme. [Schejby] 06.12.2011 |
| To je úplně romantický příběh. Dovolím si jen pár obecných rad. Aukro bude teď Tvou oblíbenou stránkou, díly ovšem bývají drahé a někdy i mizerné. Zjisti si kdy a kde jsou burzy a začni je objíždět. Knihu od pana Marčíka o Čezetách máš? Co se týče renovace - osvědčený postup je motorku dokompletovat, složit, zprovoznit a teprve následně se pouštět to renovace. V tomto případě platí dvakrát měř.... a z motoru neměj obavu, opravit jde všechno, jen se to ne pokaždé vyplatí (což asi není Tvůj případ) Repliky dílů pořizuj jen pokud je to nevyhnutelné. [JzK] 06.12.2011 |
| Pokud by jste zatoužili po bílé SPZ, mám platný TP na prodej.stačí napsat na mail. [monty] 05.12.2011 |
| A moje první otázka. Chybí tam pár dílů: páka řazení, táhlo řazení, sklo světlometu, vzpěry zadního blatníku. Jsou na zetce ještě nějaké ND, které jsem přehlídl? Abych věděl po čem pátrat. Táhlo zadní brzdy mám, ale bez vidličky. Popřípadě, kdyby jste narazili na nějaký ND, který je z jiného modelu, prosím na upozornění. Jak jsem psal výše, měl jsem na nastudování málo času a pořád ještě teď po koupi přicházím na nové detaily. Díky [Schejby] 05.12.2011 |
|
|