MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316298 příspěvků |8197 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 117 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotokola a malé motocykly do r | Diskusní téma 8.9.2024 01:56  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Motokolo National Hainsberger Dresden -- motor Fichtel&Sachs 98ccm


 Zdravím všechny příznivce veteránů.Chtěl bych vás tímto požádat o pomoc.Na seníku u kamaráda jsem v létě našel tohle staré motokolo a samozřejmě po 5 pivech mi ho prodal.Zdá se být ve velice slušném,možná i kompletním stavu.Nic jsem na kole zatím nerenovoval,pouze zastavení povrchové koroze.Očištěn štítek a na něm nápis National.Motor Sachs SM 98 s dekompresorem jde prošlápnout a má dobrou kompresi,řadí lehce,jiskru hází,zatím nestartován,chybí mi na kohoutu převlečná matice s nasadkou na hadičku.Číslo rámu 391260,motoru 547808 a válce 547808 se shodujou se štítkem na předním blatníku.Zajímalo by mě co vše je na kole neoriginál,sedlo má napis WITTKOP a vzadu znak pavouka s nějakým nápisem.,přední sklo bez vlisů(podle mě svítilo pouze na 1 vláknovou žárovku),karburátor je JIKOV.Víčko nádrže je originál Nápis Patent Blau na kuličky,zajímavá přední vidlice,vzadu stupačky?Zajímalo by mě,jak je motokolo staré a jesli by jste někdo nenašel nějakou dobovou fotku nebo více informací o barvě tohoto krásného motokola.Přivítám ale i jakékoli další zajímavé informace.    [komisaar1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2013     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdravím mám motokolo National vč: 391253 to je 7 čísel od Vašeho ale bohužel nemám výrobní štítek můžete udělat více fotek já se pokusil jednu vložit ale mám veké rozlišení tak to nelze. Pája    [pája]   13.03.2013
Odpověď  Podivej se sem:http://www.muzeumradoun.c z/    [Pavel]   12.03.2013
Odpověď  Jinak koukal jsem na tu rakouskou HMW a taky dělala pěkné motokola...Díky za info M    [komisaar1]   11.03.2013
Odpověď  Pájo díky za příspěvky,ty špice můžu změřit a pokud by to byly ony tak by jsme se domluvili.Mám jich ale špatných hodně,vzadu skoro všechny a vepředu tak 6.D    [komisaar1]   11.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Firma National je táistá ako HMW - Hainsberger Metallwerke, ale existovala aj firma HMW - Halleiner Motorenwerkw v Rakúsku.    [M.]   10.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  komisaar1>Draty vyrobi bez problemu sroubarna Marek, jinak mam doma rozpletenych asi 5 kol, pokud to bude ta spravna delka, klidne jich par venuji (mam vypleteno novymi).    [Pája]   10.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní je ještě v poho a půjde rozchodit.Barum Polar 26 x 2,25.Jsem zvědav kde seženu nahradní dráty do výpletu. :-)    [komisaar1]   10.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Včera jsme měli i debatu kolik takových kol ještě jezdí,nebo kolik jich vůbec je možné potkat v ČR?Shodli jsme se že záleželo kolik jich bylo vyrobeno.Na internetu ale nic o téhle značce není,teda je ale ne konkretně k tomuhle motokolu.Taky jsem konečně sehnal přední a zadní plášť origo Barum super sport 26x2,25.Kola jsou obrovská a dalo práci sehnat tenhle rozměr pláště v zachovalém stavu.Já mám vepředu ještě plášť Rubena ale je mrtvý a rozpadá se.    [komisaar1]   10.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden dotaz,National Hainsberg Dresden a HMW je ten samý výrobce?Ten karbec jsem očistil a je to typ 2916 a je teda z čz 125 A.Našel jsem že to je kopie Graetzin KF16.Má šroubovací víčko plováku i hadičku a hliníkové víčko šoupátka.Asi by to na to i jelo.Na ten nosič jsem taky koukal a bude taky z jiné moto takže PS máš pravdu.Pokusím se ho taky časem sehnat nebo by se dodělal dle dobové fotky co jsi mi poslal.Koukal jsem že se montoval na více typů i na NSU ,Miele,wanderer atd.Na foto přední buben a znak F&S.    [komisaar1]   10.03.2013
Odpověď  Jesli renovovat nebo ne to sám nevím.Z mé strany se přikláním k renovaci z důvodu koroze a celkovému zachování pro další generace.Ještě uvidím..    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Odpověď  Radím ti v žádném případě nerenovuj ztratí to historickou hodnotu    [Jan]   09.03.2013
Odpověď  Rok výroby motoru podle čísla je 1938    [PS]   09.03.2013
Odpověď  Pod nádrží na těch úchytech byla kulatá schránka na monočlánky, pro osvětlení při vypnutém motoru. Máš ji na obrázku ode mě, několik příspěvků níže    [PS]   09.03.2013
Odpověď  Moc pěkný kousek. Budeš renovovat?    [PS]   09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak díky moc za určení toho typu,ještě by pomohla informace kolik se těch kol vyrobilo a rok výr.Pod nádrží jsem našel i nějaké 2 úchyty a zajímalo by mě co držely?Na foto je vidět že tam něco bylo?D.    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsou vidět ty linky,byly schované pod starým lakem.Jsou stříbrné ze zeleným lemem.    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Odpověď  Barva vypadá, že původní byla černá. Jakou je to naplácanou druhou barvou? Zkus ji smýt acetonem, alespoň uvidíš, jakou má mít barvu.Třeba se ti podaří zachránit původní lak    [PS]   09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky moc všem,vyfotil jsem ten štítek ale je hodně poškrábaný,někdo předemnou ho už očistil asi smirkem takže co jsem zachránil jsem vyfotil,trvalo než jsem předtím rozluštil že je tam znak National,v tom trojůhelníku je dole napsano dresden ale to by muselo vidět oko :-).    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě tady jeden prospekt    [PS]   09.03.2013
Odpověď  To že tam máš jiný přední světlo a sedlo než na obrázku vůbec neřeš, výrobci motokol brali tyto díly od různých výrobců, tedy ty tvoje tam být můžou.    [PS]   09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je obrázek. Pokud by byl pro tebe špatně viditelný, napiš mi mail, pošlu ti v nezmenšené verzi. Sem můžu vložit obrázek max. 100kba, tedy jsem jej musel zmenšovat    [PS]   09.03.2013
Odpověď  Z tý poslední fotky je vidět, že bohužel nosič zavazadel není original, je z ČZ 125.
Chybí nejspíš i kryt řetězu od pedálů. Co se týče plynu, tady si nejsem jistý, až ho rozebereš, uvidíme. Možná je original, viděl jsem a i mám na Sachsech různá provedení.Jinak jsem koukal do literatury co mám a mimo jiné jsem ho tam našel.Jedná se o National HMV podle rámu a nádrže je to Sportmodell 431MS. Bohužel fotka je dost špatně viditelná .Zkusím ofotit a vložit.Přímo z literatury je ale celkem dobře vidět. Budeš se mít alespoň čeho chytit.    [PS]   09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za užitečné informace,kohoutek je každopádně zajímavý,takže propojení bude možná originál ale kohout je asi z jawy.A ten plyn není origo?Nemáte náhodou fotku originálu?Karburátor tedy poptám a uvidíme,snad nebude problém ho sehnat,horší ten kohoutek :-) Odpoledne nafotím ještě ten štítek a pošlu ho sem.všem moc díky...    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Palivový kohútik    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Odpověď  Skús odfotiť štítok na krku riadenia za vidlicou.
Rukoväť plynu nie je originál.    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Najbežnejší karburátor F@S    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě ten kohoutek,pokud by měl někdo info jak vypadal prosím pošlete foto.Dík    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden dotaz k tomu karburátoru,namáte někdo foto jak vypadal nebo typ?Montoval se jen jeden typ nebo jich bylo více?Díky za všechny přispěvky...    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za info,karbec očistím a zjistím číslo aby se zjistilo z čeho je,přikládám foto čísla rámu.Myslím že máš pravdu a moto bude kolem roku 38,čísla motorů vyráběných v roce 1938……..330001-470000 & 510001-550000 což by odpovídalo,ale co jsem koukal na jiné motokola Sachs z roku 38 tak jim rámy začínají 5 a více a ten můj začíná 3 tak jsem myslel že bude starší?D    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2013
Odpověď  Velmi pěkný a docela kompletní kousek. Neoriginal je ten karburátor- má být Sachs, dále palivový kohoutek, jinak je vše jak má být. Ten karburátor co tam máš je normální Jikov, který byl třeba na ČZ 125 B,T.Rovněž potrubí k němu je neoriginal. Zadní brzda funguje pohybem pedálů dozadu-je to klasické Torpedo-vyhledej na internetu, je to dobře popsáno, jak funguje. Tandemové stupačky jsou dobová ůprava tedy dej pryč.Stáří-dá se zjistit podle výrobního čísla motoru, ale přibližně okolo roku 1938-40    [PS]   09.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zadní brzda byla zřejmě zatlačením pedálů dozadu,dočetl jsem se někde že se pak začala kopírovat v Japonsku.Zajímalo by mě jak to mohlo brzdit? Výfuk vypadá taky originál.    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nádrž má dole propojeny poloviny cínovou hadičkou,ventil podobný jako na starých zetkách    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rukojeť plynu vypadá originál,počátek rychlopalu.    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Karburátor bude určitě neoriginál,dnes jsem do otřel a je na něm napsáno ČSR Jikov,zajímalo by mě z čeho je.    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Víčko nádrže nešroubovací ale na kuličky,nádrž nevyrezlá :-) dnes jsem na ní našel i původní linky,byly stříbrné ze zeleným lemem na horní části dokola,původní barva byla tedy černá,pokusím se nafotit,taktéž na vidlici a zadním blatníku linky.    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Světlo bez vlisů    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Znak na sedle WITTKOP    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Znak pavouka na sedle napsáno Schutz Mark    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Štítek    [komisaar1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám další fotky,čekám na lepší počasí.Zjistil jsem že chybí jeden lemík na blatníku :-(    [komisaar1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2013
Odpověď  Víc fotek by nebylo? Jinak vypadá dost kompletně, samozřejmě až na ten karburátor    [JK]   08.03.2013
 Přidat odpověď   (41) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006