MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316386 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 65 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 7.10.2024 19:30  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Renovace bez oprav promáčklin?


 Dobrý den
Rád bych se zeptal, jestli se také dělají renovací tím způsobem, že se ponechají díly bez oprav všelijakých promáčklin a prohlubní, které stroj za ta léta nabere, a opraví se čistě nový nátěr a chrom. Jde mi o to, že mám mašinu, která už ale byla mnohokrát přestříkávaná, podle toho i vypadá. Můj plán je odrhnout to na kov, přeleštit, ale ďoury nechat. To samé i nádrž, je také samý ďolík - prostě to připravit pro chrom a nástřik, ale nekytovat a nevyklepávat. Je to vůbec normální, dělat to takto? Dává to smysl? Upozorňuji, že jsem totální amatér a neznalec. Děkuji za odpověď    [JirkaSirkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2023     Přidat odpověď  
Odpověď  Díky. S takovým provedení jsem se nesetkal. Prostě se musím ještě učit. Hned zítra půjdu prozkoumat svoje 125T.    [Monty]   06.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trochu upřesním, v odkazu od Montyho je provedení krytu náhonu mladší pro ČZ 125/150C, ČZ 125B a T měli lištu(žlab) s tenčího plechu bez vymezovacích prolisů pro spony a samotné spony byly k liště napevno bodovány. Jak u 125B/T tak i Céček jsou spony celkem tři, třetí "samostatná" přichycuje bowden náhonu k rámu pod předním úchytem motoru.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2024
Odpověď  K pružinám bych udělal nástavce - na horní konec pružiny váleček ocelový, třeba 15 mm dlouhý(co nejdelší,aby sedlo neničilo nádrž) - tím se zadní hrana sedla zvedne.

Náhon tacho má procházet po PŘEDNÍ hraně rámu, zakrytý černým plechovým žlábkem, a celý to dvěma sponama drží k rámu.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=3888 + 2x https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=13152    [Monty]   01.10.2024
Odpověď  Pánové, děkuji vám za poznatky. O něčem jsem neměl ani páru (třeba opletený kabel s očkem). Zkusím s tím ještě něco málo udělat a vylepšit to blíže k původnímu stavu.
Jinak pružiny jsou původní, hodně měkké, unavené. Já chtěl ale ponechat co nejvíc věcí ze starého stroje.
Ale prosím o vysvětlení s tím náhonem tachometru. Ten mám přimontovaný zevnitř víka zapalování, jaký kryt se sponama tam chybí?
Ta elektroinstalace se mi asi moc nepovedla, ale to víčko krytu baterie mělo otvory jeden vepředu a druhý vzadu, musel jsem tudy nějak vést kabely. Takže jeden kabel trčí před tou baterií.
Já jsem nikdy tento motocykl naživo neviděl, možná v muzeu na hradě Kámen (pokud tam je), ale bez nějakého zvláštního zájmu. To až na sklonku důchodového věku jsem do toho šel bez jakýchkoli znalostí a zkušeností.
Tak ještě jednou děkuji za pomoc a spolupráci :-)
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2024
Odpověď  Jirko, všechny rady pode mnou jsou míněny dobře, není to kritika, spíš pomocná ruka. Ono není co hanět, kluci Ti na Tvou žádost chtějí poradit, jak to bude 100%. Ale za mě musí ještě zaznít, že jsi šikovný a máš naše uznání za první dotaženou motorku. Osobně bych si vsadil, že nebude jediná...    [JzK]   01.10.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na fotkách je vidět že prachovky/měchy jsou na "volno" zmáčklé - spodní spona prachovek má být hned nad osou(foto). Chybí kryt se sponama pro náhon tachometru a bowden spojky se uchycuje společně s kabeláží na rám pod nádrží(podkládací plsť tam snad bude), jinak ta elektroinstalace u akumulátoru vypadá dost zvláštně(provizorní?).
Sedlo jak uvedl Monty se zdá trochu nízko ale pružiny mi přijdou počtem závitů původní, možná jsou unavené. Ale v případě že by se použili delší pružiny tak už se bude předek sedla bořit do nádrže - to znamená buď udělat delší ramena na rámu sedla nebo u svorníku vypodložit viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=76777    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2024
Odpověď  Štít.
Hadička na benzín kolem motoru? Kabel na svíčku by měl být opředený, a místo fajfky mosazný očko.

A pružiny na sedlo mně připadají nějaký krátký(jsou z tandemu? )- sedlo je nízko, a vypadá to jako pes, který se bojí.......

pravá rukojet je soudeček, a levá válcová(z Pionýra?) - je to špatně vidět

Kohoutek z Kývačky s velikým filtrem vypadá divně, ale zase to je funkční řešení.    [Monty]   30.09.2024
Odpověď  Ale jo, vypadá pěkně :-) Ale dal bych jiný klakson a přední brzdový štít je špatně nasazený, ten "prolis" má být rovnoběžně s vidlicí. A pokud se nepletu tak linka má být i na krytu řetězu.    [meela]   30.09.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za odpověď, Martine. Já za to tedy tahám jen slabě, aby se to pootevřelo, máte pravdu, mělo by to pak stačit.
Koukněte okem odborníka, co jsem spáchal skoro za rok (výfuku jsou jen sprejem, nějak jsem je ještě nestihl koupit) :-) Je tam něco, co by vyloženě bilo do očí??
Děkuji
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2024
Odpověď  Páčka dekompresoru by měla být stejně jako páčky spojky a p.brzdy vyrobena principem tlakového odlévání a pro svoji funkci dostatečně pevná. A při ovládání dekompresoru se na ni nemusí tlačit až na doraz - motor se vypíná při volnoběhu a k tomu stačí jen malé pootevření ventilu.    [Martin Štindl]   29.09.2024
Odpověď  Tak se mi povedlo to lanko zachytit. Při pátrání na netu jsem zjistil, že vtom dekompresoru má být ještě jeden malý šroubek, ke kterému se to nějak chytne. Tak jsem zkrátil nějaký jiný šroubek (aby tam pasoval), kolem něj omotal lanko a celé důkladně utáhnul. Funguje to! Ale pořád mám strach o tu páčku dekompresoru, je to strašně slabé a chatrné, skoro mám strach za to tahat.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2024
Odpověď  Dobrý večer
Nenašel by se tu někdo ochotný a nenafotil mi jak zapojit lanko k dekompresoru? Já nad tím bádám a kroutím hlavou, nevím co s tím. Napadlo mě, že bych to lanko nějak prostrčil tím dekompresorem, je tam průchozí otvor, pak by se to lanko ale ohýbalo a dřelo o hranu. A netuším, kde a jak jak ho zajistit, abych jím ten dekompresor ovládal. Celkově jsem z toho nesvůj, protože když to mačkám prstem, tak se zdá být použitá docela velká síla, mám obavy, že to nevydrží ta hliníková páčka. Je úplně slabounká, mám strach že to prdne při prvním pokusu o zastavení motoru.
Děkuji moc
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2024
Odpověď  No mě to hned nenapadlo, dyk jsem psal, že jsem amatér. Potřebuji malinko postrčit a už to jde :-) Jak psal Monty o pilníku, tak jsem si ho v práci půjčil a šmrdlal to chvilku ručně a pak jsem si vzpomněl, že máme prastarý soustruh, ještě po Hitlerovi, ale stačil :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2024
Odpověď  To mě dost překvapilo, mít po ruce soustruh a nevědět si rady s tuhým závitem.    [Luboš]   10.09.2024
Odpověď  Tak jsem asi šikovný, protože jsem to v práci upnul do soustruhu, dal tam 22 otáček, popadl trojranný pilníček a jal se protáhnout ty závity a světe div se - povedlo se :-) trochu jsem to vzal plochým pilníkem i zvenku, abych to stáhl malinko na průměru, vnitřní jsem oškrabal tím pilníkem a do obou rotorů to šlo pěkně namontovat. Ne sice rukou, ale klíčem bez nějaké velké síly. A rotory jen luply a byly dole :-)
Děkuji všem za ochotu :-)
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2024
Odpověď  Pilník je řešením pro šikovného, může poškodit závit a poté i závity kam se bude šroubovat. Zinek bych nejprve zkusil odstranit chemicky kyselinou.    [Luboš]   09.09.2024
Odpověď  Netřeba závitník. Stačí trojhranný pilník a půlhodka práce.    [Monty]   08.09.2024
Odpověď  Tak bude to tím zinkem. Vzal jsem ten stahovák důkladně ocelovým kartáčem na vrtačce, pak to ještě trápil šmirglem a nakonec jsem to dal i do mrazáku, a po menším boji jsem to namontoval zhruba do poloviny závitu v rotoru. Možná by to stačilo, ale nelíbí se mi to, tak zítra zkusím sehnat očko a závit projet. Ovšem je to tak hloupý rozměr, že to nebude jen tak.
Ale děkuji za pomoc!    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2024
Odpověď  Mám podobný (stejný) a nešel do závitu. Jednoduše proto, že závit má správné stoupání, ale ne rozměr. Je moc těsný. Protažením zmizela vrstva zinku a funguje. Koupil jsem dříve stejný, nezinkovaný a tam problém nebyl, jen nevím kde je.    [Luboš]   08.09.2024
Odpověď  Ale ten stahovák je přece přímo na ten motor určený :-(    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2024
Odpověď  Porovnat, změřit stoupání na magnetu a na stahováku. Změříš délku třeba 10 závitů a vydělíš 10, čím víc závitů změříš tím přesnější. Magneto sundavat pouze stahovákem k tomu určeným.    [Josef ]   07.09.2024
Odpověď  Dobrý večer
Mám tu opět problém. Pokusil jsem se sundat rotor zapalování pomocí tohoto stahováku:https://www.motoveterandily.cz/stahovak-rotoru-zapalovani-cz-125-150-b-t-c-a-manet-90-dvoupistovy/
Ovšem natočil jsem tak možná 1 závit, víc určitě ne, hned se to kouslo. Dokonce jsem měl množnost to zkusit i na jiném rotoru, to samé, prostě to tam nemohu natočit. Je možné, že je v tom rotoru jiné stoupání než má závit na stahováku? Chtěl jsem to dělat pořádně a netahat to nějakým ramenovým stahovákem a jsem ztracen :-(
Je nějaká jiná možnost, jak to sundat dolů a kde může být chyba?
Děkuji za odpověď
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2024
Odpověď  Dobrý večer, Martine. Tak nakonec mi opravdu nezbylo nic jiného, než všechno popsat a odpojit, budku světla odmontovat a odnést ji na ponk. Zadní dvě páčky jsem poněkud přihnul a bez klíče jsem to párkrát nanečisto sestavil, šlo to dobře. Ale když jsem tam vložil klíč s pružinou a tím plíškem, tak odvaha vyprchala a jímala mne hrůza, jak to mám sestavit, vždyť to nedám dohromady a že to budu muset odvézt někomu, kdo se vyzná a sestaví to. Ale i tak jsem to jen tak ze srandy zkusil, zmáčknul jsme pružinu, nasadil plíšek, na to jsem posadil desku přepínače a šup! Zapadla přesně kam měla, klíček se otáčel v desce, plíšek pěkně cvakal, no nádhera! Měl jsem připravený kousek laťky, kterou jsem opřel o konec desky a dole o budku světla a zkoušel jsem s tím pořád cvakat. Když jsem naznal, že je to dobré, tak jsem důkladně zahnul tu přední páčku a tím to dokončil :-)
Určitě to nevypadá a nebude vypadat jako to krásné sestavení na vašich fotkách, které mi moc pomohly a za které děkuji, ale bude to fungovat (snad) a to je hlavní.
Ještě se uvidí, až to znovu oživím, ale to až po montáži tachometru, který mi má přijít zapertlovaný.
Pěkný večer všem :-)
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2024
Odpověď  Vložka pro desku přepínače byla bodována - jak už jsem uvedl níže je u replikových přepínačů běžně protože v případě poškozené vložky ji lze při dostatečné šikovnosti nahradit.
Rozhodně i přes tuto nepříjemnost doporučuji vodiče odpojit a provést montáž přepínače na samostatné budce, já osobně nevím jak bych provedl bezpečně tuto montáž přímo na mašině. A hlavně když je plášť nově nalakován.    [Martin Štindl]   30.07.2024
Odpověď  Děkuji za odpověď, i když mě moc nepotěšila - co teď s tím? :-( Neumím si představit, že bych ty dráty všechny opět odpojil a odletoval a šel bych s tím na ponk, to už bych asi nedal znovu dohromady. Musím si to promyslet.
Ale pořád nevím, jak vlastně ta plechová vložka drží ve světlometu. To je tam nabodovaná z výroby? A proč se dodává v kupě s přepínačem? A ano, je to renoIndian, odkud má ještě pár věcí.
Děkuji
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2024
Odpověď  U replikových přepínačů je ta plechová vložka standardem, dost často jsou v budkách ty plíšky uchycení odlomené. Počítám že ta replika je od RenoIndian.
Montáž přepínače do pláště světlometu se ale neprovádí na sestavené motorce - pro usazení desky je potřeba mít budku "vzhůru nohama". A je lepší ten přepínač usadit do budky jako první komponent aby to ostatní(tlumivka/stabilizátor s diodou) při montáži nepřekáželo.
V odkazech vyhledat fota z usazování přepínače, snad to trochu pomůže
https://www.rajce.idnes.cz/martinstindlhm/album/cz-150c-zp-kompletni-renovace
https://www.rajce.idnes.cz/martinstindlhm/album/cz-150c-zp-patinovka-go
https://www.rajce.idnes.cz/martinstindlhm/album/elektrovybava-cz-150c    [Martin Štindl]   26.07.2024
Odpověď  Dobrý večer. Tak jsem vše zapojil podle schématu a snad se mi to podařilo. Na jedné poloze přepínače nesvítí vůbec nic, při otočení se rozsvítí parkovací světlo a zadní lampa a při dalším otočení se rozsvítí hlavní světlo (které reaguje na přepínač na řídítkách) a zadní lampa. Takže hurá, snad je to OK, děkuji za rady.
Ale teď tu mám další oříšek. Kouil jsem si kompletní přepínač a v dodávce je i takový plechový držák toho vlastního mechanismu, má 3 packy pro upnutí a jedna packa je polohovací. Tento držák mám ovšem už v masce světlometu a nepřišel jsem na to, jak tam drží. Proč je vlastně součástí dodávky, jak bych ho tam mohl přidělat? Já jsem totiž v pasti, nemohu procpat tím otvorem klíček s pružinou a plackou s mechanismem přepínače a pak to nějak těmi packami upevnit. Je na to nějaký šikovný postup?
Děkuji moc, už brzy snad přestanu klást hloupé otázky :-)
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podle schéma - pokud je elektroinstalace vodičem průřezu 1mm tak by se měli do otvoru ve svorce houkačky vejít dva vodiče(bez dutinek, pouze nacínované).
Jestli se do té svorky nevejdou tak to nechat být - vodič od přepínače ze svorky 30 napojit prostě ke kontaktu (+) na baterii a odtud vyvést ještě jeden krátký fous k klaxonu.    [Martin Štindl]   13.07.2024
Odpověď  Dobrý den, moc Vám děkuji za pomoc. Už jsem to pozapojoval snad všechno, ale jediné co mi chybí, je kam zapojit klakson. Na Vašem obrázku je + pól baterie připojen na svorku 30, a potom píšete, že + pól jde ke klaksonu. Jak to tedy mám udělat?
Děkuji
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2024
Odpověď  A k té baterii, na (+)svorku akumulátoru se připojoval pouze jeden vodič - ten šel od akumulátoru na jeden kontakt u klaxonu a odtud pokračoval k přepínači. Viz:
https://motomagazin.cz/photos.php?photo=photos/cz125t/cz125b1947/foto15.jpg
Ani nevím jaký třetí vodič by měl být k baterce zapojen..    [Martin Štindl]   10.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto jsem to měl na mysli (překreslené schéma pro ČZ 125T od v.č.168 838) - původní tlumivku která se zapojuje s vodičem od magneta na svorku 51 nahradí překlenovací vodič, na tento vodič by se měl zapojit ten červený vodič od stabilizátoru (z mého pohledu by bylo vhodnější tu rychlosvorku odstranit a drát připojit přímo na kontakt 51). Polohování diody je zakresleno nad její schématickou značkou.
U tohoto schématu ČZ 125T (magneto 15W) byla tlumivka v zapojení dobíjení jen při jízdě ve dne (bez světel), při jízdě se světly přepínač tlumivku odpojoval protože potřebný pokles příkonu magneta zajistili právě světla. Problém je že dnes při povinném denním svícení když dojde k přepálení žárovek(většinou se přepálí nejdříve vzadu 5VW/6V a hned nato vpředu vlákno 15W) si toho jezdec ani nevšimne a magneto začne cpát větší pulzní proud k baterii bez toho že ho bude omezovat právě tlumivka - navíc dnešní křemíkové diody jsou jako usměrňovače účinnější než původní selen.    [Martin Štindl]   10.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A taky bych rád ukázal, co jsem i díky Vašim radám dokázal. Určitě se tam najdou chyby i chybičky, ale jsem holt amatér a neznalec, tak snad to není tak zlé :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2024
Odpověď  A ještě tu mám něco na srdci, krom šelestu, Na + pól baterie mi mají jít celkem 3 dráty - klakson, potom svorka č.30 na přepínači a kabel od přepínače, asi dobíjení. Na baterii nemám očka, ale placku pro násuvnou koncovku. Mohu tyto dráty spojit pomocí WAGO svorky? Nebo jak se to dělá?
Děkuji moc!!!!    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ohledně diody jako usměrňovače jsem totálně ztracen. Zkusil bych to třeba takto, fungovalo by to? Já si taky říkal, jestli by to nešlo dát na hlavní drát od magneta, aby do toho přepínače šel jen stejnosměrný proud, to je dobře nebo špatně?    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takto si představuji napojení 6V omezovače napětí. Moc nechápu, Martine, co to znamená že tlumivka byla sériově a že omezovač má být paralelně. Mám to tedy dobře nebo to patří jinak?    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý večer, děkuji za reakce a pomoc. Protože jsem opravdu marný, pokusím se nastínit moji situaci a snad mi ji pomůžete vyřešit.
Dám sem několik obrázků a začnu tím, jak to mám zapojené teď, podle schématu, které jsem dostal k přepínači v masce světla. Snad to nemám špatně, když jsem napojit baterii na kabel, tak mi svítí parkovačka i zadní světlo a když jsem ji napojil na kabel od magneta (pro zkoušku), tak mi svítila přední i zadní žárovka, tak úplně blbě to snad není.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.07.2024
Odpověď  když to zprovozníš, skus zmerit napětí (volty), kolik ti to bude dávat do akumulátoru,jestli ti to bude dobíjet a kolik... dík za odpoved    [majco]   09.07.2024
Odpověď  Pozor, ten stabilizátor 6V svým způsobem nahradí tlumivku v obvodu dobíjení ale oproti původní tlumivce(v sérii) je jeho zapojení paralelní(!). Nevím sice jakou přesnou "hraniční" hodnotu napětí má tento konkrétní stabilizátor (osobně jsem se s ním nikdy nesetkal) ale nejspíše bude i částečně omezovat svítivost žárovek.
Zapojení by mělo být následovné - původní zapojení tlumivky k přepínači nahradí překlenovací vodič na který se připojí právě ten červený vodič od stabilizátoru, jinak vše ostatní v zapojení zůstává stejně.    [Martin Štindl]   08.07.2024
Odpověď  No to jsem moc rád, děkuji za odpověď :-) Ten 6V omezovač připojím na tu samou konzolku, kde byla dříve tlumivka, jen to chce vyvrtat nový otvor.
Ale teď je tu otázka pro opravdové machry. Koupil jsem si pro jistotu dvě diody, jako náhradu za selenový usměrňovač proudu. Je možné tuto diodu dát na ten samý drát za omezovač napětí ještě před vstupem do přepínače? Tedy že by jeden konec drátu byl zapojen do magneta a vedl by nahoru, tam by na něm byl připojený ten omezovač a potom by byl drát přerušen a vedl by přes diodu do přepínače. Je to tak dobře? Dioda je do 120V, bohužel neměli tu do 90V, ale prý poslouží stejně dobře.
Děkuji, pánové :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2024
Odpověď  Uvažuješ správně, jen je potřeba spojit plechový držák vodivě s kostrou. (aby měly přebytečné elektrony kam utíkat :-)..)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.07.2024
Odpověď  Nejlepší veteránisté ve střední Evropě, dobrý večer! Minulý příspěvek se nezobrazil celý ani když jsem ho zkusil vložit znovu; nevím čím to, asi už i serveru lezu na nervy...
Dnes bych se rád zeptal, kam umístit omezovač napětí 6V. Motocykl chci provozovat s baterkou, už ji mám i s krytem koupenou. Takže jsem si koupil tento omezovač:
https://www.jawa-korda.cz/stabilizator-usmernovac-napeti-6v_z1315/
Je to jakási krabička, ze které kouká drátek a ten má na sobě koncovku s ostrým plíškem. Podle mého mínění bych měl tuto koncovku nasadit na drát, který jde od magneta, koncovku scvaknout a tím proříznout izolaci a spojit to tak s drátkem. Vůbec ale nechápu (pokud to tak opravdu má být), jak to vlastně má fungovat. Nikde jsem k tomuto zařízení nic nenašel, žádnou radu ani návod a nechci to zprasit. Pokud se to dostane na drát, tak jak to může zamezit vyššímu napětí?
Mějte se mnou ještě chvilčenku shovívavosti, už se blížím do finiše, ještě mě čeká hloupý dotaz na usměrňovač, ale k tomu raději až jindy.
Děkuji moc a pěkný věčer, Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2024
Odpověď  Moc Vám děkuji za odpověď. Zkusil jsem tu tlumivku proměřit, ale nevím, jestli jsem měřil odpor nebo něco jiného (s multimetrem moc neumím), tak jsem nenaměřil vůbec nic. Odpor nůžek, drátu, šroubu jsem naměřil asi 1,9 ohmu, tak nevím, jestli měřím to co mám :-( U tlumivky se hodnota    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.07.2024
Odpověď  Tlumivka je tam proto aby potlačila proudové rázy, je to jednoduchá cívka s jádrem. Samotná cívka má malou rezistenci takže na koncích obou vývodu by měl být změřitelný malý odpor. Jestli se motocykl bude provozovat s akumulátorem tak je tlumivka potřeba - jinak jde nahradit stabilizátorem(omezovačem) napětí 6V    [Martin Štindl]   01.07.2024
Odpověď  Prosím prosím, smutně koukám :-(    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2024
Odpověď  Dobrý večer, panstvo. Opět bych rád, kdyby mi někdo kovaný ve veteránech něco objasnil. Mám k Téčku tlumivku, vypadá to jako nějaká cívka nebo tak něco. Nevím, jestli je úplně původní, ale je hodně stará. Jak mohu zjistit, jestli funguje? Zkusil jsem klasicky měřákem prozvonit konce kabelů, tedy jestli je to průchozí, ale ani nepípl. Ty kabely jsou docela tvrdé, ale zase snad ne tak, aby se drátek uvnitř polámal. Jde to takto zkontrolovat nebo je jiný způsob? Děkuji moc, Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2024
Odpověď  Já jsem ale blbec... Tam na tom motokrámku jsou vedle sebe dvě elektroinstalace a já se uklikl a mám doma pro 125/150C. Ale vzhledem k tomu, že jsem už ty dva dráty protáhl (s obtížemi) blatníkem, musím si to už nechat a použít, co se dá :-(
Jdu se rozčtvrtit :-( Jak jsem psal hned na začátku, jsem totální jelito a tady je další důkaz, achjo    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2024
Odpověď  No to je pěkné... Já koupil toto, je to přímo pro tento motocykl, i když se dá použít asi i na jiné typy:
https://www.motokramek.cz/cz-125-150-bct/elektro/elektromaterial-ostatni?_gl=1*1njy29l*_up*MQ..*_ga*MTc3MTI0OTg5MC4xNzE4Mzk4OTk2*_ga_3WHZM8HJ7X*MTcxODM5ODk5Ni4xLjAuMTcxODM5ODk5Ni4wLjAuMA..
Ale je to něco jiného, než například tady:
https://www.motojelinek.cz/Elektroinstalace-CZ-125-B-T-d4821.htm
Takže na motokrámku mi dali něco univerzálního a ne přímo pro téčko? Tak snad to půjde použít podle tohoto schématu.
Mě z té mašiny asi brzy hrábne...    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2024
Odpověď  Koukal jsem na schéma k 125t a tam vede k zadnímu světlu jenom jeden drát, takže držák světla bys měl mít správný, ale pokud máš v kabeláži 2 dráty tak bude ze 150c...    [meela]   14.06.2024
Odpověď  Dobrý den
Jsem tu opět s dotazem na odborníky a pevně věřím, že se mi dostane kýžené odpovědi :-)
Koupil jsem si k ČZ 125t tento držák lampičky:
https://www.indianmoto.cz/cs/cz-125150-btc/173-drzak-zadni-lampicky.html + kryt.
a také jsem koupil komplet nové elektro, popsané, i s očky atd. V každém schematu vidím dva dráty, ale já tam mohu upevnit jen jeden. Mohu ten druhý upevnit třeba ke šroubu, kterým se přichytává ten držák k blatníku? Pokud jde tedy o kostru, to by tak snad mohlo být.
Děkuji moc za odpověď
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2024
Odpověď  Dekompresor byl u 125B a T až do roku 1949 (v.r.213 121), poté bylo vypínání motoru řešeno přes tlačítko zkratovače. Takže do uvedeného výrobního čísla musí mít řídítka nalevo úchyt pro zdvojený záchyt bowdenů.
A kdyby se měl dekompresor ovládat prstem tak maximálně někým kdo má ruce z azbestu :-)    [Martin Štindl]   05.05.2024
Odpověď  Ano, přesně tak to je. Držáky páček jsou úplně stejné a na žádném není tady toto:
https://www.jawa-korda.cz/riditka-cz-125-t-na-dekompresor_z185/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIi7vo5_72hQMVVZKDBx3XYgodEAQYASABEgK6k_D_BwE
Ptoto jsem si říkal - buď jsou tam jiná řídítka (a proč by na tak starém stroji nemohly být jiná, že) nebo se to třeba chytalo někde jinde, ta páčka dekompresoru. Nebo se to třeba dělalo ručně, že by to prostě někdo prstem nadzvedl? Tedy že by ten motor byl bez páčky dekompresoru i když v hlavě ho má?To se mi ovšem moc nezdá.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2024
Odpověď  jo ale vzhledově jsou ty držáky odlišné právě tou dírou na záchyt lanek. Jirka píše že má oba držáky páček stejné    [meela]   04.05.2024
Odpověď  Najděte si fotku páčky dekompresoru na Zetku 125T. Na řídítkách není žádný extra držák, ale jen prodloužený šroub jedné páčky. Na tom šroubu se otáčí páčka dekompresoru. Takže řídítka se liší jen jedním otvorem v držáku levé páčky.
https://aukro.cz/packa-dekompresoru-cz-125-b-t-7042835831    [Monty]   03.05.2024
Odpověď  dekompresor vždycky z řidítek. Takže řidítka budou špatná, pokud jde tedy o rok 1948    [meela]   02.05.2024
Odpověď  Dobré odpoledne, zdá se, že už každému lezu svými otázkami krkem, ale zkusím to ještě jednou. Na sedlo už jsem si sehnal machra, teď mě ale zajímá jiná věc. Můj motocykl má v hlavě válce dekompresor, ale řídítka jsou černá, smaltovaná a bez otvoru pro páčku dekompresoru. Na obou koncích tak jsou řídítka stejná, pouze jsou tam úplně stejné držáky páček. Buď je nějaký jiný systém zhášení motoru pomocí dekompresoru bez páčky (ručně??) nebo jsou tam jiná řídítka, tedy z pozdějšího Téčka nebo přímo Céčka. Nebo se páčka dekompresoru umísťovala i někde jinde? Je ještě nějaká jiná možnost?
Děkuji, Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2024
Odpověď  Dobrý den.
Dvě hodiny jsem "vařil" ve vodě gumu sedla a když se mi zdálo, že už víc nezměkně, tak jsem se na to vrhnul. Vyplácal jsem hromadu mýdla Milk and Honey z Lídlu, teklo ze mě jako z koně, ale ani po dvou hodinách dřiny jsem to nezvládnul :-( Vůbec nechápu, jak se to dá složit.
Nebyl by tady někdo zkušený a ochotný, komu bych to mohl poslat a udělal to pro mě? Samozřejmě to nechci zadarmo. Nebo kdyby někdo takový byl poblíž Jihlavy, to by byla nádhera.
Opravdu vůbec nevím, co s tím :-(
Děkuji moc
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2024
Odpověď  Zadní část rámu sedla lze vsadit pomocí nahřátí potahu(ve vařící vodě) a mýdla.
Spojovací materiál byl skutečně černěný, dnes lze použít černé zinkování (černý chromát) aj. popř. lze pořídit sadu od MOTO MICHALEC https://motomichalec.cz/index.php?route=product/category&path=60_70    [Martin Štindl]   14.04.2024
Odpověď  To už všichni sázíte brambory? :-(    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2024
Odpověď  Dobrý den
Opět rozvířím vody fóra nemístným dotazem. Pokouším se sestavit sedlo, ale tu ohnutou trubku se šrouby nemohu dostat až dozadu, tedy ke konci gumového potahu. Vadí mi tam právě ty šrouby. Skoro mám pocit, že bych tam musel udělat drážky do té gumy, abych to tam dostal. Nemáte někdo nějaký návod, jak to udělat, prosím?

A druhá věc - spojovací materiál ke 125t. Co jsem tak naštudoval, původní z továrny by měl být černěný. Co jsem se ale tak díval na různé nabídky i na fotky a popisky, tak tam většina lidí dává nerezové šrouby a matice. Používá vůbec ještě někdo černěné šrouby? Ještě mě napadnul černý zinek, ten se nedá použít?
Děkuji moc za odpovědi.
Jirka    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2024
Odpověď  Nádrž! To by mohlo být ono. Bylo v ní max 2l benzinu, takže žádná velká váha. Konečně mi to došlo :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo, ale počítám že měla prázdnou nádrž. Tyto zetky jsou na stojanu oproti jiným typům "vyvážené" takže o tom na kterém kole se bude opírat rozhodují i další faktory.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  Děkuji Vám, Martine. Zajímalo mne to proto, že když jsem si to Téčko dovezl, tak stálo na zadním kole. Zadní blatník byl dokonce uřízlý kvůli výměně kola, kastlík na nářadí prázdný, sedlo jen hlavbní a přesto to stojí takto.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  ČZ 125B a T se při usazení na stojan(počítaje na rovině) opírají o přední kolo (pokud nemají na nosiči tandemové sedlo nebo jinou výbavu). Ale už neodpružená ČZ 125/150C se po usazení na stojan opírá o zadní kolo protože je oproti ČZ 125B/T těžší - náboj céčka tak i oddělitelná rozeta jsou z odlitků (125B/T mají náboj lisovaný svářený)    [Martin Štindl]   31.03.2024
Odpověď  Dobrý den. Mám takový zvláštní dotaz. Jde o to, že v drtivé většině fotek, kdy je motocykl na stojanu, sedí na zemi zadním kolem. Ale někdy jsem viděl i fotky, že stojí naopak an předním kole. Čím to je?
Je to vidět např. zde:
https://zc-moto.webnode.cz/moje-motocykly/cz-125-t/
Já měl za to, že motocykl vždy stojí na stojanu a na zadním kole; může to tak tedy být nebo je to spíš nějaká chyba?
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.03.2024
Odpověď  Tak vám děkuji za radu, pánové, brzy se určitě ozvu s dalším podivným dotazem :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  Martin má pravdu, patří tam ten Motex. Už je to přes 10 let, co jsem zetku dělal a už jsem si to nepamatoval.
Ty spony, co nabízí Korda jiní, samozřejmě použít lze, ale není to správně.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2024
Odpověď  Aha, tak teď tedy nevím, proč v předchozím odkazu od pana Luboše je v názvu vyloženě napsáno čz 125t. To je něco novějšího?    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  ČZ 125T a Céčka pérácké sponky manžet nepoužívali, manžety se stahovaly ocelovými páskami sys.MOTEX. Stále se prodávají ale od originálů se v detailech liší provedením objímky a závlačky.
https://www.gms.cz/motex?variant=2671734&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIy5HntNmXhQMV_qhoCR1qJA6NEAQYASABEgLh7_D_BwE    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  To by mohlo být ono, děkuji :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  Řekl bych, že tam patří tohle, jako u péráka:
https://www.jawa-korda.cz/objimky-prachovek-manzet-cz-t-c_z187/    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2024
Odpověď  Dobrý den
Opět se projevím jako laik, ale zajímá mne, čím se u originálních strojů 125 b, t.. stahovala manžeta vidlice. Používaly se na to stené pásky, jako je tato?
https://www.motojelinek.cz/Stahovaci-paska-NEREZ-d3846.htm

Nebo se tam používalo něco jiného, dostupnějšího? Já nevím, třeba 5x omotat drátem a zatočit, nebo něco takového. Děkuji za odpověď    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
Odpověď  Ještě dodatek, páčením šroubováky nebo vidličkou se může povytáhnout hřídelka ze spodního uložení v kotoučku a ten může dřít o rotační magnet.    [Stenly]   08.03.2024
Odpověď  Ručička se sundává tak, že hřídelku chytnu kombinačkami pod ciferníkem a prsty s ručičkou pootáčím, až povolí. Předpětí se zjistí tak, že ručičku napružím a přesunu přes dorazový kolíček. Polohu si označím a novou ručičku nasadím do stejného místa a napružením opět přesunu před kolíček. Jinak jak už bylo napsáno, 1000 ot/min =60 km/h platí pro většinu ČS tachometrů.    [Stenly]   08.03.2024
Odpověď  pokud ta ručička ještě ukazuje, tak jí potom nasadit stejně jako byla... A otáčky jsou jednoduchý, jedna otočka = 1 metr, takže 1000 ot/min = 60km/h    [meela]   07.03.2024
Odpověď  to je právě to,
předpětí tam vždy bylo, ovšem jaké ???
historicky mi to nastavovali v PALu Kbely a když jsem tam přestal mít známé, tak v Motexu
předpokládám, že obojí již dnes nefunguje
takže se anebo poptat, anebo spočítat, jak má akuvrtačka rychle točit hřídelkou, při třeba 50 kmh :-D    [Michal]   06.03.2024
Odpověď  Skvělé, děkuji. Já nevěděl, jestli to není nějak pevně spojené s tou hřídelkou a nemusí se to vyndat jako celek, to bych sám nedokázal. A když se mi podaří tu šipku sundat a dát novou, tak má ukazovat na nulu? Nebo někam jinam? Mslím tím v klidovém stavu, já jen jestli tam nemá být třeba nějaké předpětí nebo tak něco. Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Odpověď  dělalo se to příborovou vidličkou...    [Michal]   05.03.2024
Odpověď  Skuste páčiť dvomi šrobovakmi proti sebe, podložiť kúskom dreva    [Peter B]   05.03.2024
Odpověď  Tak nikdo nic? :-( Zítra prostě ten ukazatel zkusím vší silou sundat, snad to povolí a nic nezničím.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2024
Odpověď  Dobrý večer, přečetl jsem celý internet, ale radu jsem nenašel, tak budu zase chvilku prudit. Rozebral jsem dobitý tachometr, ručička je zlomená a sklo vysypané. Zbytek ručičky se pořád zastavuje na 50km/hod. Zkoušel jsem ho šroubovákem, vypadá že funguje. Jak je nasazená ta ručička? Jde vymenit tak, že se prostě stáhne z té hřídelky? Nechci za to moc tahat, docela tam drží. Když ji sundám a budu dávat novou a nastavím to na    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2024
Odpověď  Přesně tak, úplně to cvakne. Ono by to chtělo něco shodit, ale spíš to vypadá na nové pružiny :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Platí to samé, nejsem také nejlehčí a na funkci pružin sedla to nemá vliv. V tomto případě se tedy při sednutí sedlo "opře" okrajem o blatník?    [Martin Štindl]   20.02.2024
Odpověď  Moment, já měl na mysli pružiny pod sedlem, v odkazu jsou pružiny tlumiče předního kola. Já jen aby nedošlo k omylu.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2024
Odpověď  Problém není váha řidiče ale únava/poškození pružin. E-shopy co vím už nabízejí pružiny i pro typ 125T
https://www.motoveterandily.cz/pruzina-predniho-tlumice-cz-125-t/    [Martin Štindl]   18.02.2024
Odpověď  Dobrý večer, jsem tu opět s jednou otázkou, ale teď možná dost hloupou, uvidíte sami :-)
Moje váha se pohybuje kolem docent/přescent, takže nic moc. Když se posadím na 125 t, tak se pružiny (staré a rezavé) úplně zmáčnou a dosednu natvrdo, žádné měkké zapružení a pohyb nahoru-dolů. Je to normální nebo by nové pružiny fungovaly lépe, tedy neměly by se dostat při "normálním" zatížení do úplného zmáčknutí.
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2024
Odpověď  Skvělé, děkuji moc, opět jste mi pomohl :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Rozhodně bez akumulátoru, je vidět že před nastartováním přepínač zapne na polohu "jízda ve dne" a žárovka v předním světlometu se rozžhaví až po nastartování motoru. Pán naštěstí s Téčkem zachází s citem a startuje ji až po sundání ze stojánku.
Akorát že bez akumulátoru si nezapne parkovací světla a ani klaxon nemůže zatroubit, el.houkačka na to potřebuje prostě "tvrdý zdroj" a to je právě baterie.    [Martin Štindl]   03.02.2024
Odpověď  Já právě mám "Technický popis a návod k obsluze motocyklu ČZ 125 t". No a tam to je tak nějak pro mě záhadně popsáno, ale teď už to snad chápu.
Ale pořád mě zajímá, jestli ten pán má ten akumulátor někde ukrytý nebo to provozuje snad bez něj? :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Je potřeba si o těchto strojích trochu více zjistit - ne na internetu ale v manuálech a katalozích k těmto strojům určených. Manuál i katalog lze stáhnout na internetu ale také zakoupit v tištěné podobě (nabízel a snad i stále nabízí pan Ing. Bohumil Dědek)
Tyto Čezety si na provoz vystačily s magnetem, magneto vedle zapalování bylo i el. zdrojem střídavého proudu pro světla, zároveň i dobíjelo (po usměrnění) akumulátor.    [Martin Štindl]   03.02.2024
Odpověď  Děkuji za odpověď. Takže když o tom ten pán hovořil, tak tím myslel baterku jako skutečnou baterku na nových strojích? A akumulátor ke svícení a houkačce tedy má? Ten akumulátor ale musí mít také někde umístěný a v tomto videu v čase asi 0:35 je vidět, že na motoru u rámu nic není. Je možné, že je to strčené v kastlíku na nářadí? Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Tyto motocykly (ČZ 125/150) mají magneta, akumulátor slouží jen pro funkci el.houkačky a parkovacích světel.    [Martin Štindl ]   03.02.2024
Odpověď  A mám tu zase jeden dotaz. Na tomto videu je hned v první minutě zmínka o tom, že motocykl nemá baterku.
https://www.youtube.com/watch?v=YaaoaITI9bQ
Já měl za to, že baterku měl tento motocykl vždycky, vždyť je na pro ni i místo na motoru u rámu, nebo tomu tak není? Nebo se jedná o nějakou vlastní úpravu? Díval jsem se do několika schémat k tomu zapojení a vždycky tam byl akumulátor napsaný a je zapojený ke spínači a k houkačce.
Děkuji za odpověď    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2024
Odpověď  Kola(vyjma chromovaných u základní a vývozní verze ČZ 125/150C) byla v kompletu v nástřiku viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=303241    [Martin Štindl]   22.01.2024
Odpověď  Dobrý večer, tak jsem tu zase s dotazem. Koupil jsem si dráty do kola, surové, bez povrchové úpravy. Chci je nastříkat černým sprejem a potom dvojsložkovým lakem, jako ostatně všechno na této zetce. A tady se obracím na odborníky - jak jsou vyřešeny niple na kolech buď u originlu nebo na ostatních strojích, jsou ponechány v mosazi nebo je na nich taky nástřik? Napadlo mě, že bych po vycentrování kola mohl ty dráty i s niply ještě jednou stříknout, ale netuším, jak to na té mosazi bude držet.
Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2024
Odpověď  Tak to bude asi ono, děkuji :-) ta barva byla opravdá pěkná, držela jako hrom, tak asi nebyla vypalovaná, ale smaltovaná. To nedokážu posoudit, nevím rozdíl, bylo to dost tvrdé na broušení, ale nakonec povolila.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2024
Odpověď  Pro B/T se vyráběli později náhradní řidítka("smaltovaná"), nejspíše z důvodu zavedení lidovky(období nedostatkového niklu). Může to být právě tento případ.    [Martin Štindl]   12.01.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nalezeno na internetu    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2024
Odpověď  Tak na těchto stránkách
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t&menu=12&pos=cz125tuvod
jsem našel tuto informaci k Téčku
Řídítka: chrom (černá barva)
Je tedy možné, že se nějaká Téčka dělala s černými řídítky? Všude na netu jsou nová řídítka pouze v chromu, ale to není nic překvapivého.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2024
Odpověď  Nene, jde o Téčko. Možná jsem Vás zmátnul tím, že jsem psal, že jeden střed kola byl červený. A skutečně byl, barva držela jako hrom, ale už je dole. Druhý střed byl černý.
Jinak dráty v kolech jsem přestříhal, ty byly nepoužitelné, na nich byl nánosy barvy.
Ráfky chci nechat jak jsou, nechci kytovat ani plnit ty všelijaké rýhy, jen je nastříkat.
Já si totiž nemyslím, že používaný motocykl z roku 1948 by měl vypadat, jako by právě sjel z výrobní linky a byl celý nablýskaný.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2024
Odpověď  U těch samotných ráfků rez tolik nevadí, problém by byl u drátů výpletu. Zkontrolovat na nějaké "zaručené" rovině jestli ráfky nejsou prohnuté.
B/Téčka a první rok(1950) vyráběná Céčka měli řidítka chromovaná. Já měl dosud pocit že se tady probírá Céčko(?)    [Martin Štindl]   11.01.2024
Odpověď  Tak jsem postoupil, ráfky jsem pomocí ocelového kartáče a vrtačky obrousil až na kost, ovšem jsou tam velké známky koroze a všude možně nějaká poškození, ale to mi nevadí, jen ať to tam je. Ovšem zarazila mě jedna věc a na tu bych se rád zeptal místních odborníků. ČZ 125T se dělaly pouze s chromovanými řidítky? Aspoň tak jsem to našel na netu, že řidítka patří mezi součásti, které byly chromované. Když jsem totiž dnes odbarvovačem měl během chvilky domácí nástřik dole, tak se objevila krásně lesklá černá barva, původní, vypalovaná. Místy byla sice orezlá, ale celkově byla moc pěkná. Ta mi dala zabrat opravdu dost, ale dráťáku také neodolala. Pod ní už byl kov, takže žádný chrom. Je možné, že se dělalo Téčko s černými řidítky nebo je to převzaté třeba z "kominíčka"?
Děkuji za odpověď    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2024
Odpověď  Na masivním kovu horkovzduska moc nefunguje, zvlášť u vzdorující barvy. Kov odvádí rychle teplo a je obtížné dostatečně ohřát. Stříkaný chrom dělal kdysi jeden člověk tuším v Brně? Náročná technologie... Ostatní náhražky jsou paskvil, stribrenky. Tepelná odolnost není,je to barva.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2024
Odpověď  Na odstranění nástřiku lze použít i aceton - díl se zabalí do tkaniny(např. bavlna, ne nic s umělým vláknem), poleje se acetonem, hodí se to do igelitového pytle a zaváže. Po dni se díl vyndá a barva se snadno oškrábe - takto lze odstranit i komaxit který se těžko odstraňuje pískováním.    [Martin Štindl ]   02.01.2024
Odpověď  Je dobrý nápad tu originální, pevně držící barvu zkusit odtranit např. horkovzdušnou pistolí? Na těch středech kol se nedá úplně krásně dostat kartáčem nebo šmirglem, tak něco takového by šlo? Aspoň ji narušit a potom doškrábat. Samozřejmě nemyslím stav, kdy by se střed rozpálil do běla, ale prostě to nahřát a spálit barvu. Dá se to dělat takto? Děkuji    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2024
Odpověď  Ale to bude asi něco k vypálení, neumím si představit, co by udělal obyčejný nástřik na kolenech výfuků. Snad jen ta nádrž, ta by asi klapla, ale zrovna nejvíc viditelná věc, no nevím :-) To bude ale celkem velký rozdíl mezi chromem a imitací, musím se po něčem kouknout.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2024
Odpověď  Myslím, že existuje něco jako chrom - nástřik . . . (imitace chromu ?)    [radek]   02.01.2024
Odpověď  Ještě dodatek. Na deformované, prorezle atd. díly Vám nikdo chrom neudělá.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  To je právě ten problém...z rozpustidlovych na trhu nejspíš nic. Je to vypalovací barva. Jak už jsem psal níže, zkusit louhovnu nábytku, lázeň horkého louhu třeba mně pomohla s barvou ze Stadiona. Ale úplně 100% to taky nebylo. Navíc se do lázně nesmí dostat nic z hliníku, zmizí. Asi jediná jistota je mechanická cesta, broušení, tryskání. Zničí se ale chrom a tryskat pod chrom taky není úplně to pravé. Nechci dělat chytryho, ale hodně důležité je hned na začátku si ujasnit, jakého výsledku se chci dopracovat a podle toho rozmýšlet,zda existují realizovatelné postupy,jak se tam dopracovat. A jsme zase na začátku, všechno hnusně prelakovany i s chromem,pobouchany... Lze tento stav restaurovat a dokážu to, jak inspiruje uživatel v asi 4. příspěvku? Co vlastně půjde zachránit a dokážu to? Nový lak na pobouchany plechy? Jak to bude vypadat? Co s chromem? Atd... Ale je to Váš motocykl...;-)    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  Problém je, že při odstraňování těch vrstev jsem pochopitelně důkladně poškrábal i tu červenou, navíc je to střed kol, tam se to nedá nějak očistit, musím to vzít fest na kov všude.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  Tak tam tu původní červenou nechte.
Původní chrom, původní barva, klidně důlky v povrchu- prostě PATINA.

Kde je problém?    [Monty]   31.12.2023
Odpověď  Možná ta zetka byla původní vývozka, třeba bude u ten zbytek v červené. V případě že by se stroj potřebovat nový nástřik, tak je vhodnější pískování a následné "fosfátování" odrezovačem HOKR.    [Martin Štindl ]   31.12.2023
Odpověď  A mohl byste mi poradit, které rozpouštědlo je vhodné na originální barvu? Dnes jsem začal pucovat středy kol, na zadním jsem nejprve odstranil vrchní černou, šla krásně, pod ní byla zelená, pod ní se skrývala stříbřenka a pod ní už byla originální tmavě červená a s tou jsem nehnul :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2023
Odpověď  P07 je rozpouštědlový odstraňovač, stačí letmo přičichnout... Louh cítit není skoro vůbec. S chromem pochopitelně neudělá vůbec nic, stejně jako aceton, benzín, chlorkaučuk, nitro a další rozpouštědla. To, že nesežere originální lak, je celkem očekávané. Ne však kvůli "kvalitní práci", ale protože jiné složení nátěrové hmoty, kterou prostě ta jeho rozpouštědla nenaleptají, nebo jen velmi obtížně a pomalu. Běžné nitro, syntetiku ničí pouhým pohledem ;-), jak jsem naznačil už v předchozím příspěvku.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2023
Odpověď  To by mě tedy zajímalo, na jaké bázi ten odstraňovač barvy P07 vlastně je:
"P07 neobsahuje louhy ani kyseliny, šetří tak především kovy, nekorodují". No vyzkouším to, jak radíte, někde na nenápadném místě a uvidíme :-)    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Barvožrout na bázi LOUHU neublíží chromu.
Nebál bych se toho. Ideálně na kousku zkusit, nekde dole, kde případně nebude vada vidět.    [Monty]   29.12.2023
Odpověď  Možná jsem se v tom trochu zamotal, to je fakt. Myslel jsem to tak, že když bude ten chrom nádrže po odstranění barvy dobrý, bez rezu, tak bych ho tam nechal původní. Mám spíš strach, co s chromem udělá ten barvožrout - nové nástřiky rozežral velmi pěkně, když jsem se dostal na původní barvu, tak tam už moc nezabírá, přece jen je to kvalitně udělaná práce.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Nemáte v tom nějak zmatek?
Tak v původním dotazu se píše o NOVÝM LAKU A CHROMU. Ted řešíte, jak sundat barvu a chrom zachovat......    [Monty]   29.12.2023
Odpověď  Luboši, jsi můj člověk! To jsem přesně chtěl slyšet, že se to tak taky dá udělat, ovšem jestli to je ten správný postup, těžko říct. Ale mám trochu obavy z nádrže - je přestříkaná, pod barvou se ukazuje původní chrom, nevypadá ale úplně špatně. Dá se nějak restaurovat chrom? Abych nemusel celou nádrž mít vybleskanou nádherným chromem a všechno odstatní nic moc. Vypadalo by to asi divně. Když budu chtít odstranit barvu z toho chromu barvoužroutem, P07 https://www.ebarvylaky.cz/odstranovac-starych-nateru-p-06-p06/10879-odstranovac-nateru-p-07-p07-06-l-colorlak.html
nesežere to i tecn chrom pod tím??    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2023
Odpověď  Jednou jsem postupoval podobně u zetky, kdy všechny nepoužitelné díly byly vyměněny, největší nerovnosti opraveny, ale tak, že byla většina nepravostí vidět. Přebytečné nánosy barvy odstraněny, na rez tanin a jako lak použita černá matná ve spreji z VHV. Jediný motor a kola prošly pečlivou opravou. Zetka tak jezdí léta a většinou se každý divý, jak zachovalá motorka to je. Přitom to byl doslova šrot. Velkou výhodou je, že se na ní jezdí a jezdí beze strachu o nějaký šrám. A návrat do plnohodnotného provozu vůbec nebyl drahý.
U jiných moto jsem takto nepostupoval, ale také na nich tolik nejezdím.    [Luboš]   28.12.2023
Odpověď  Pak to ale není renovace ani restaurace, ale možná jen zbytečná práce. Záleží jestli za to ten stroj opravdu stojí a je i o financování. I GO není vždy GO, ale někdy jen Generální Oplach.    [Lojza]   28.12.2023
Odpověď  První dva příspěvky k tématu vyjadřují i můj názor. Lak a chrom, aby nový vypadal staře, se dá udělat tak na plastikovém kitu. Na skutečném stroji velmi těžko. Jestli je naneseno více vrstev barvy, tak s odstraňovačem bude práce nejspíš pakárnou. Obvykle naleptá a zvedne pouze jednu vrstvu, tedy co vrstva, to nový nános barvožeru. Nechcete-li tryskat, potom by mohla pomoct třeba blízká louhovna nábytku. Různé podoma dělané laky bůhvíjakou barvou by měly jít v horkém louhu dolů raz dva.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2023
Odpověď  Ono to nejde nechat tak jak to je - to bylo mockrát stříkáný někde ve stodole, že dráty už mají 5mm v průměru, všude jsou vidět krápníky barvy, prostě zmatlanina. Mě nějdříve napadlo udělat ten nový nástřik s patinou, ale jak toho docílit? Pak by mi to dávalo větší smysl. Myslel jsmem si, že se třeba taky dělá to s tou novou barvou a bez dokolých ploch. Dolů to asi půjde dobře nějakým barvožroutem, ale měl jsem dilema co potom. Já právě nechtěl dokonalý naleštěný stroj, ale takhle to taky nemůže zůstat, je to tak na polňačku jen.    [JirkaSirka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2023
Odpověď  Buď to nechaj tak jak to je, alebo to sprav tak ako sa patrí,
Inak to bude ako päsť na oko, 😄    [J]   26.12.2023
Odpověď  Připadne mně to jako blbost.

Bude to blejskavý,ale přitom dobitý?
Bud nechat na pokoji uplně, nebo pořádně vyrovnat a udělat to JAKONOVÝ.    [Monty]   26.12.2023
 Přidat odpověď   (125) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006