co říkáte na toho rádoby laureáta na aukru? [petr] 08.11.2010 Přidat odpověď |
| jeden z prvnich libenaku [venca] 07.11.2011 |
| ...a rozdíl je možné rozpoznat kde? Je to dvousvíčka, hliníkový válec, difusor 28mm ale pro číslo motoru musím přendat pár bedýnek ale zítra ho sem klidně hodím. Rád se dozvím po čem že tam dole lezou pavouci. [kambucha] 07.11.2011 |
| Půjde asi také o to, či máš na mysli supersporta, nebo soutěžní kývačku před sériovým libeňákem. [Michal] 06.11.2011 |
| Zdravím fandy libeňáků, díky za příspěvek panu Růžičkovi, taky jsem o něco chytřejší. Před několika lety jsem náhodou v haraburdí jedné garáže kápnul na motor z 250 libeňáka. Jen co zavrčí 500 OHC zkusím tuhle parádu taky zprovoznit. Bohužel je jen motor a tak poputuje asi potupně do rámu kejvačky. Nevím jestli to zde bylo už zmíněno (pokud ano pánové prominou) ale neví někdo kolik těhle libeňáků vyjelo? Dík [kambucha] 06.11.2011 |
| Je okurková sezona a je to vidět i na tomto foru, proto jste se pane Růžičko nedočkal žádné reakce. Za všechny fandy proto dík za příspěvek [Honza l] 06.07.2011 |
| Dobrý den, po přečtení příspěvků Jawa Laureát se smutkem musím konstatovat, že je tomu již mnoho a mnoho let, co čs. jezdci na těchto motocyklech dosahli na mezinárodních šestiden. soutěžích vynikajících úspěchů. Krátce řečeno pro Jawu to byla slavná padesátá léta, která Jawa nakonec zaspala v dalším vývoji hlavně díky plánovanému hospodářství a nařízení RVHP "od velkého bratra". Soutěžní motocykly byly pouze ve Svazarmu a v preferovaných klubech jako byla Dukla (armáda), Rudá hvězda (FMV) a u továrního týmu Jawy. Pár jich bylo i u Lidových milicí. Motocykly byly po listopadu 1989 většinou rozkradeny. Podrobnosti v rozdílech si již nepamatuji, ani si nepamatuji časové souvislosti, ale motocykly Libeňák jsme měli ve Svazarmu. Motocykl Laureát byl nasazen továrnou Jawa do jejich týmu pro ŠESTIDENÍ. Rovněž z těchto typů byl vyráběn Jawou ŠVÉD a dodáván pro Švédskou armádu. Nejde jednoznačně označit rozdíly, motocykly byly různě upravovány a Laureáty měly odolávat zvláště těžkému terénu a zatížení. Ono přežít šestidení a nemít možnost oprav některých částí motocyklu, které byly při přejímce zaplombovány, nebylo nic jednoduchého. Tím nechci zlehčovat ani potřebnou fyzičku jezdce. V inzercích se občas objevují Libeňáci jak 250, tak i 350. U dvouválcových 350 byl používán i jednohup (oba písty se pohybovaly současně stejným směrem), byl to ale drsňák na jízdu (vibrace ale velice ostré starty). Laureátů je v inzercích jen velice málo a z fotek inzerátů ani rozdíl nepoznáte. Tak jsem si tady trochu zavzpomínal na mládí, snad vám to alespoň troch pomohlo. Správný soutěžák musel být pro tyto soutěže homologován (světla, klakson a pod), ale Libeňák byl homologován i na silniční provoz. Laureáta snad nebylo možné provozovat v silničním provozu. Je nutné si dát pozor na různé domoviny (přestavby běžných silničních motocyklů vydávaných za soutěžáky). Hodně zdaru s veterány přeje motocyklový dědek [Vladimír R ů ž i č k a
motocyklový dědek] 04.07.2011 |
| zaujímavé [,] 07.06.2011 |
| Co dům dal ... [čz] 14.12.2010 |
| Laureát z Aukra [JzK] 14.12.2010 |
| zadat do kolonky HLEDAT na aukru JAWA 350 LAUREAT a naběhne Vám tam aukce ze dne 8.11. . Prodala se za 56000kč , ale posouzení originality či spíše neoriginality nechám na zkušenějších..... [jan.m.] 12.12.2010 |
| Zdravím, má někdo obrázky onoho stroje, který byl vystaven na aukru, díky Z. [Z] 04.12.2010 |
| Také jsem se po tomto "názvu" pídil a dostal jsem tuto informaci. Laureát se říkalo prvním libeňákům 250/553 protože získali na ňáké výstavě ňáké ocenění. Ale už nikdo nedokázal říct jaké a za co. Také když jsem tuto informaci zjišťoval, se objevovali různé názory. Tento byl nejrozšířenější a byl od pamětníků. Jestli to tak opravdu bylo nevím, ruku do ohně bych za to nedal. Nezbívá než "pátrat" dál. [Libor L.] 04.12.2010 |
| muže mi někdo prosím vysvětlit pojem "laureat"at neumřu blbej myslel jsem že těmhle motocyklum se řiká libenak [stoupa] 03.12.2010 |
| NECHÁPU [] 10.11.2010 |
| Jakého rádoby laureáta myslíte dejte sem odkaz. [] 08.11.2010 |
|
|