Chtěl jsem si zase trochu rozšířit obzory a pořídil si typ ČZ477 se kterým nemám zatím žádnou zkušenost. Dnes jsem ten kousek dovezl. Je to rok výroby 1969, poměrně zachovalý po prvním majiteli, říkal že mi ho dostal nový jako student od otce za maturitu. Má kulaté světlo Aprilia (nápis aprilia je na rámečku, skle i na přepínači). Chci se zeptat, jestli se tato světla na začátku výroby montovala standardně na všechny kusy, nebo jen na některé serie. (Podle původního majitele se jednalo o motorku původně určenou na vývoz.) Díky [Michal14] 12.11.2011 Přidat odpověď |
| ahoj nema nekdo na čz 175/477 jak je svetlo s aprilie chyby me klicek a na spinacku ten vrchni chromovy kulaty kryt a nevim jak ta origo spinacka tam drzi dekuji za foto a info popripade jak zapojit elektriku dekuji radek [RADEK] 26.06.2020 |
| Ano, je to správně. První typy měly tohle světlo z Aprilie. Kolega jí měl novou z Mototechny, bylo to stejné. [Tonda] 05.11.2019 |
| http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0773736001432706439.jpg http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0239039001432704011.jpg schema zapojení světla Aprilia. [Jarek] 26.04.2019 |
| a ještě z druhé strany [jirka] 24.04.2019 |
| zatím se mi nepodařilo najít klíček Aprilia podobný Boschu,ale našel jsem originál klíč ze světla na triál 250/475.04 [jirka] 24.04.2019 |
| 773046460 [Franta] 27.03.2019 |
| Kolik je cena klíčku? [franta] 26.03.2019 |
| Klicek original mam na prodej [jakub] 18.03.2019 |
| Sorry ještě mail jawa.cz@centrum.cz [Wčelař] 17.03.2019 |
| Michal: mam tu eletriku ve světle rozebranou.Jestli chceš napiš mi na mail ,pošlu ti fotky.není to nic jednoduchého a je to značně nepřehledný.jestli myslíš ,že to vyrobíš tak na to zapomeň [Wčelař] 17.03.2019 |
| Mohl by prosím někdo vložit fotografii elektroinstalace uvnitř světla s detailem na spínací skříňku?
Děkuji [Michal] 08.02.2019 |
| http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=132&idtop=220493 [Jakub] 08.08.2018 |
| Ahoj, měl bych prosbu, mohl by mi někdo změřit trysku u Posilube, kterou je přiváděn olej za karburátor, vyrobil bych ji podle toho, jednoduché schema rukou by stačilo. Dík [Mirekku] 08.08.2018 |
| Mohl by mi prosím někdo změřit průměr kontrolky a průměr a výšku krytu spínačky na světle Arilia Bohužel mi chybí děkuji moc [milda] 01.08.2018 |
| Zdravím, mám prosbu, mohl by mi někdo poměřit rozměry díry na spínací skříňku? Můj světlomet byl značně poškozen kutilem domácím - vypižlána díra na větší spínačku. Díra už je zavařená a zatmelená, bohužel neznám rozměry a umístění díry původní. Díky [kajus] 13.07.2015 |
| Na parabole u spodního přepínače jsou dvě vodolepky, zelená a červená s nápisy BAT a DIN. Mám to tam originál na Trialce z roku 1968. Rámečky Aprilia se dají koupit na ebay.com, ale je to šlupka. [Jura62] 20.10.2014 |
| Zdravim, mam dotaz - nema nekdo z pritomnych, nebo neznate nekoho, kdo by mel na prodej predni cast svetla Aprilia? Mam na mysli ramecek,sklo, parabolu.. Mam jen plechovy hrnec a chtel bych to zkompletovat?.. da se vubec jeste naky takovy dil sehnat? [gurek] 16.07.2014 |
| proto píšu" obrousíte průměr kolíčku" - je myšleno na průměr 4,5 mm. Nebo jsem kolíček prostě vyrobil- vždyt je to kus drátu. Kde je nějakej problém? [monty] 16.07.2014 |
| provádím renovaci čz 250 Trial. Světlo Aprilia i spínač světel je stejné(alespoň to tak vypadá na foto). Řeším již diskutovaný problém s klíčkem. Nepřipadá mi, že by šel vyrobit z Bosch klíčku. Vzpomínám si, že byl viditelně delší a i průměr 4 mm mi nesedí. Do mojí spínačky totiž 4mm nevejde. [vitold] 26.05.2014 |
| z nouze vezmete obyčejnej bošák a v ruce na brusce zmenšíte průměr kolíčku. Je to sice primitivní,ale účinné. [Monty] 15.06.2013 |
| Zdravím, nevíte kde bych se dal sehnat klíček na aprilii, popřípadně kdo by udělal repliku? Díky za rady [emanuele] 15.06.2013 |
| Jen takova kontrolni otazka? Na jaky benzin tady jezdite? Myslim tim na ten nejlevnejsi nebo na ty 95plus oktanove. DVOUTAKTOVE MOTORKY? MOC DIKY ZA RADU [marekh22] 05.06.2013 |
| Díky, asi jo, dám tam teda taky 3,00. Prošel jsem původní manuály, prospekty a tovární fotky a zdá se, že 3,00 je opravdu ten správný rozměr. [Michal14] 01.06.2013 |
| Já mám vzadu 3,00-18. Přijde mně to takový logický,když je vepředu 2,75 [Monty] 31.05.2013 |
| Nebo alespoň napište, jakou šířku zadní gumy tam máte vy... [Michal14] 31.05.2013 |
| Měl bych jeden dotaz ohledně rozměru zadní pneu na 477. Na motorce mám namontované původní staré barumky, vzadu je rozměr 3,25x18. I v některých technických popisech na netu jsem našel údaj 3,25x18. Ale ve velkém TP mám uveden užší rozměr zadní pneu 3,00x18. nevíte jak to s tím je? Chci objednat nové gumy a jsem na vahách jaký rozměr teda dozadu obout. Vpředu je 2,75x18 a s údajem v Tp to sedí. [Michal14] 30.05.2013 |
| ten je správný.... [jirka] 03.04.2013 |
| Takhle vypadá ten můj spínač... [Michal14] 02.04.2013 |
| Jinak ten přepínač mám taky uprostřed v podélné ose. [Michal14] 16.03.2013 |
| Já ho mám na stejném místě, ale je trochu jinačí - celokovový. Udělám fotku... [Michal14] 16.03.2013 |
| takto vypadá přepínač na mojí prašivce [Kubas] 16.03.2013 |
| když kouknete do Exportní typy československých motocyků tady na veteranforum v aktuální sekci trail,tak je tam zrovna čerstvě světlo na dvou fotkách a je tam krásně pohled na ten vypínač...akorát tady je v podélné ose [jirka] 15.03.2013 |
| Aprilia v té době dodávala také světla pro Ducati a Moto Guzzi, to jen tak pro zajímavost. [Honza Vošalík] 14.03.2013 |
| Bylo to tam určitě a mělo to ještě samolepkou-obtiskem značeno zapnutí a vypnutí. Nevím proč, když tam není vidět. [Honza l] 14.03.2013 |
| Ten vypínač tam taky mám, je to kovový páčkový přepínač na spodku světlometu. Vypíná hlavní přívod proudu. Váhal jsem jestli je to origo, nebo jestli to není jen vylepšení prvního majitele, ale pak jsem zjistil, že nejsem sám kdo to tam má, takže to tam asi opravdu původně bylo... [Michal14] 14.03.2013 |
| jěště jsem si vzpomněl,že ten vypínač byl vyosen vlevo oproti podélné ose světlometu,proto se dobře zapínal levou rukou-byl k němu lepší přístup [jirka] 12.03.2013 |
| ten vypínač chodil docela ztuha,měl na konci páčky kuličku,a pokud si dobře pamatuju,tak ještě kolem vypínače byl obtisk (modrá a červená ?)s dvěma výstupky,kde na jedné straně bylo ON a na druhé straně OFF, [jirka] 12.03.2013 |
| Já tam taky mám ve spodu svetla vypínač a nevim jestli to je original nebo nejaky dodělavany. [Igor] 11.03.2013 |
| Já i Michal je tam máme :) [Jakub] 11.03.2013 |
| jakub: nemám, měl jsem ho jen k nahlédnutí a musel jsem ho vrátit. žádný vypínač baterie co si pamatuju jsem tam neviděl. [Honza Vošalík] 11.03.2013 |
| [Honza Vošalík] -nebo vy ten katalog máte v papírové podobě? [jakub] 11.03.2013 |
| ze spodní strany je páčkový vypínač pro zapínání baterie [jirka] 11.03.2013 |
| Jaký přepínač na spodní straně světlometu? Přepínač byl na řidítkách, ne? Kde se to dá stáhnout to nevím. [Honza Vošalík] 10.03.2013 |
| kdepak se tento katalog dá stáhnout? zajímalo by mě, jestli je ten přepínač na spodní straně světlometu aprilia i tam [jakub] 10.03.2013 |
| Tady je detail z katalogu ND [Honza Vošalík] 10.03.2013 |
| ??? [Joski] 10.03.2013 |
| Možná tedy bylo víc provedení klíčků. Princip je každopádně stejný jako klasický bosch, ale liší se nepatrně v rozměrech. Klíček s plastovým vrchem, co je na fotce níže, jsem koupil spolu s motorkou od jejího prvního majitele, předpokládám, že je to původní originál, který tehdy k motorce dostal. [Michal14] 05.03.2013 |
| zapomněl jsem ještě napsat,že vršek nebyl z plastu,klíček byl celý byl kovový.... [jirka] 17.02.2013 |
| pamatuju si,že náš klíček byl stejný jako pal,byl jen o málo menší,zasouvací tyčka měla menší průměr,místo loga PAL bylo logo Aprilia [jirka] 15.02.2013 |
| A tady je nákres s rozměry... [Michal14] 08.02.2013 |
| Pro ilustraci přikládám ještě foto origo klíčku ... [Michal14] 08.02.2013 |
| Klíček má podobný tvar jako klasický "bošák" ale má menší průměr, takže zaměnit to nejde. Bohužel jsem to nikde prodávat neviděl, i když by to neměl být velký problém vyrobit. [Michal14] 08.02.2013 |
| Dobrý den mám čz 175/477 se světlem z aprilie a chybí mi klíček do zapalovaní. Tak jsem se chtěl zeptat jestli se dá někde sehnat. [Igor] 13.01.2013 |
| Zajímalo by mě, jestli se čz 477 v roce 1969 dělaly i s tím novějším světlem a taky v jiným barevným prodení (např. žlutá) nebo jen modrý a červený s chromem na nádrži? [caue] 07.12.2011 |
| Fotky jsem ti právě poslal. [Michal14] 22.11.2011 |
| Tak ten katalog beru zpět - podival jsem se pořádně co jsem koupil a je to jen nějaký doplněk, v popisu aukce to nebylo uvedeno...tak budu shánět dál. [Michal14] 21.11.2011 |
| Fotky ti pošlu to neni problém. Katalog ND z toho roku bych měl mít, koupil jsem ho na aukru, ale ještě nedorazil. [Michal14] 21.11.2011 |
| Řekl bych že tak to bylo naposledy u 355 a 356, potom už byly předčíslí a jelo se od nuly. Nemáš k ní i katalog n.d.? Všude na netu je jenom z roku 75, ani na burze jsem žádný nenašel... A mohl bych poprosit o lepší fotky na mejl? Budu dávat rok 69 dohromady tak abych měl inspiraci ;-) [meela] 21.11.2011 |
| Ta moje 477 má v.č. 003966 a podle papírů byla expedovaná 11.srpna 69 a zakoupená 5. září 69. Mimochodem, neví někdo, jestli se nějak systematicky odlišovalo číslování 125 a 175 ccm, jako třeba u céček, kde byl každé kubatuře přidělený určitý blok čísel? [Michal14] 21.11.2011 |
| mám doma výr. štítek čz 476 s výrobním číslem 00096 a je z roku 69 [motovodu] 21.11.2011 |
| Díky Freddie. Tak to by tedy potvrzovalo mojí doměnku. [Michal14] 21.11.2011 |
| U typu 476 a 477 nemám žádný štítek z roku 1968, ani jsem žádný stroj z roku 1968 nikdy neviděl. Třeba u typu 477 mám nejnižší v.č. 000248 a je z roku 1969! [Freddie] 21.11.2011 |
| Z toho co jsem vyčetl v tom dobovém tisku si myslim, že sice už v roce 1968 byly nové typy (prototypy) představeny veřejnosti včetně varianty z oddělenym mazánim, ale teprve v následujícim roce 1969 se dostaly na trh. V té době byl většinou vždycky na začátku roku zveřejňován seznam všech prodávaných vozidel se základními údaji a cenou. V roce 1969 je tam typ 476 a 477 poprve s tím, že cena ještě nebyla stanovena (u všech ostatních cena je). To by nasvědčovalo tomu, že se opravdu začly prodávat až v tomto roce. Jinak jedna perlička pro zasmání - podíval jse se i do publikace "ČZ" od pánů Pavlůsků, jaký rok tam u 477 uvádí. Píšou že tuto žhavou hranatou novinku, která se tolik lišila od předchozích typů, přinesl rok 1970... inu jen další důkaz o "kvalitě" jejich publikace... [Michal14] 21.11.2011 |
| Ještě k tomu roku výroby - vyráběl a prodával se typ 477 opravdu už v roce 1968, jak se píše v různých novodobých publikacích? Prolistoval jsem si všechny Světy motorů z let 68-69 a mám o tom trochu pochybnosti (kdyžtak vysvětlím proč...) Nebo jinak - má někdo z vás typ 477 (476) s rokem 1968 vyraženým na výrobním štítku? Nebo ještě jinak - Fredie - máš nějaký štítek s tímhle rokem? :) Díky. [Michal14] 21.11.2011 |
| Kdysi jsem slyšel že tyhle světla pocházejí z nějakého obchodu s italama a dávaly se úplně na začátku výroby na všechny kusy, ne jenom na export. Ale samozřejmě to mohla být jenom historka kterých je kolem českých motorek víc než dost :-) [meela] 18.11.2011 |
| Mám sestřičku, kteřá vypadá téměř stejně. Zachovaly se u ní i všechny samolepky. Štítek je rovněž v češtine. Ta bílá kontrolka je skutečně na dobíjení. Mám originální elektrické schéma ČZ Aprlia - v případě zájmu se mi ozvěte na mail hanzal.petr(at)email.cz Moje se liší jen tím, že nemá na sedle ozdobnou lištu, ale cvočky. - Ty jsou kupodivu originální (jsou skrz plech a první majitel, od kterého jsem ji kupoval mi to potvrdil, i jsem to viděl na pár fotkách motorek v původním stavu). [Peterson] 18.11.2011 |
| Jinak ještě pro informaci - díval jsem se na výrobní štítek, je normálně v češtině... [Michal14] 14.11.2011 |
| jo,patří tam okýnko, připevněný tím šroubkem a těsněný gumičkou - okýnko najdu, těsnění už asi ne . - tak se mrkněte, kam vede drát od kontrolky [monty] 13.11.2011 |
| No logický to asije, tak uvidim jestli zhasne až to nastartuju. Jinak na kaslících je krásně vidět umístění a tvar původních otisků, zůstal pod nima trochu tmavší lak... To kontrolní místo oleje s tím šroubem asi takto není originál nebo ano? Myslel jsem že tam má být spíš nějaký průhledný okýnko... [Michal14] 13.11.2011 |
| logicky dobíjení - bez toho se přece motorka s dynamem neobejde. [monty] 13.11.2011 |
| ... a lepší fotka přepínače, ta první byla jen z mobilu Mimochodem, na tom světle je jen jedna kontrolka, jakmile se zasunu klíček, svítí pořád v jakékoliv poloze a při jakékoliv rychlosti. Není to proto si kontrolka světel, ani neutrálu. Je to kontrolka dobíjení? (při chodu motoru jsem to zatim nezkoušel, chci ho nejdřív překontrolovat a vyčistit, než ho budu trápit...) [Michal14] 13.11.2011 |
| nápis na rámečku... [Michal14] 13.11.2011 |
| Díky. Ono to vždycky na fotce vypadá trochu líp než ve skutečnosti, ale celkem zachovalá je, to jo. Tady pro zajímavost ještě foto skla světlometu... Monty : určitě bych měl zájem, ozvu se mailem, možná toho budu potřebovat víc.. :) [Michal14] 13.11.2011 |
| Opravdu krásný kousek v původním stavu do sbírky. Blahopřeji. [pecin] 13.11.2011 |
| myslím, ž enajdu originál POSILUBE a repliku SPORT 175 [monty] 13.11.2011 |
| Ještě pro zajímavost klíček spínačky aprilia [Michal14] 13.11.2011 |
| Udělal jsem fotku celé motorky. Původní majitel odstranil obtisky z kastlíků a nahradil je samolepkami orlů v letu. Orly už jsem sundal / snad mi to odpustí/ a teď bych tam rád vrátil ty původní, nevíte jestli se to dá někde sehnat? [Michal14] 13.11.2011 |
| Podľa mojich poznatkov sa svetlá Aprília ( ale aj iné )dávali na vývozné motocykle z dôvodov aby splňali jednotlivé predpisy v štátoch do ktorých boli exportované. Niekedy sa motocykle vyvážali bez svetiel a v konkrétnych krajinách dovozu boli nimi dodatočne montované. [M.] 12.11.2011 |
| přepínač [Michal14] 12.11.2011 |
|
|