Zdravim chlapi, koupil jsem jawu 90 roadster z roku 1969. Je v pěkném původním stavu s papírama a asi 10 let nejela. Někdy sem hodim fotky. Chci ji zprovoznit a udělat TK. Měl bych pár otázek: 1) Jak se řadí rychlostní stupně? 2) Jakou funkci mají jednotlivé stupně spínačky? 3) Chybí tam náhon na tachometr, je stejný jako u ostatních ČS motorek? 4) Není klíček od zámku sedla. Dá se někde sehnat nový zámek? 5) V jakém poměru ředit olej s benzinem? Budu používat nějaký kvalitní minerál. Díky, moc mi pomůžete [bulldog] 29.12.2011 Přidat odpověď |
| Zdarec. Kvalty odspodu nahoru. Spínačka:1)vypnuto vše 2)jede motor 3) motor a parkovačky 4) motor a hlavní světla 5) vypnuto vše Náhoon nepasuje, Zámek sedla bězná čz Já dávám voňavej Denikol asi tak 1: jak se trefím :-) asi 40-50 [astroid] 19.01.2012 |
| jinak odpovědi na další otázky => dílenská příručka a návod k obsluze. [gg] 10.01.2012 |
| Půlit neni Třeba, stačí napružit otočením a zašroubováním šroubu s čepen na konci (viz ostatní). Pružina musí být ovšem v pořádku a nesmí se protočit na čepu, který je příčna na hřídeli (i když se to stane, tak se nic neděje -> další pokus). U toho náhonu tachometru se koukni, jestli je tam vůbec šnek, hodně lidí ho vyhazovalo. Pokud ano, tak jakejkoliv delší náhon a upravit (nebo koupit repliku na fichtlkrámku). [gg] 10.01.2012 |
| Tak nutne poliť motor netreba. V mojom prípade to isté, páka sa nevracala (mne chýbala tá dorazová skrutka na spodku). Najprv si skontroluj či tam máš tu skrutku(tá menšia, väčšia slúži ako vypušták oleja). Ak je tam, vyskrutkuj ju a skús točiť nakopávačkou protismere hodinových ručičiek. Ak bude klásť odpor a bude mať tendenciu sa vracať tak dotiahni skrutku naspäť a malo by to byť OK (bude fungovať iba v prípade ak nieje prasknutá pružina a jedna jej časť je zaistená v bloku a bývalý majiteľ to dobre poskladal) Napínať pružina sa musí iba u pionierov [Maros] 10.01.2012 |
| S tou startovací pákou je mi to líto, ale půlení tě asi nemine. Vím o pár případech, kdy se to povedlo na složeném motoru, ale děláš to naslepo. Alespoň si zkontroluješ převodovku. Předchozí majitelé asi neměli moc zkušeností a kdo ví, co tam ještě vymysleli. Některé díly jsou značené značkami a ty se musí dát k sobě, aby vše fungovalo. Pak se ještě musí dát správně vymezovací podložky, na které je převodovka háklivá. Obrázek už jsem tu někde dával. Stáhni si na jawamanii dílenskou příručku a není se čeho bát. Na fichtl krámku jsem našel náhon tacho a zámek sedla tam určitě také někde bude. http://www.fichtlkramek.c z/nahled/nahon_tachometru _jawa_902.html [peton] 10.01.2012 |
| Řidítka tam asi nechám tyhle, když se s nimi lépe jezdí. Nakopávačka se nevrací, ale čím to je to nevím. Prodávající mi říkal, že kdysi půlili motor a jeho otec co to smontovával tu pružinu nenapnul. Prý se při smontovávání musí pružina napnout. Znamená to tedy že musím rozpůlit motor abych to opravil? Devadesátku jsem ještě nikdy nerozebíral, takže netuším. [bulldog] 09.01.2012 |
| Jaký olej používáte [tomas] 09.01.2012 |
| Řidítka jsou z crossky, ale mě osobně se s nimi jezdí lépe. Lepší vzpřímený posez. Ale není to origo. Jinak je pěkná, zachovalá. To pravé víko někdo sundaval kvůli náhonu, nebo tam je nějaká zrada? Jinak spolehlivost těchto motorek je věčné téma. Někdo nadává, někdo je spokojený, ale v podstatě se všichni shodnou, že když to jede, tak je to pila. Samozřejmě s ohledem na objem motoru a rok výroby.Řazení je háklivé hlavně na zásahy "odborníků". Základem všeho je kvalitní olej. [peton] 08.01.2012 |
| Všimol som si, že sa ti nevracia nakopávačka do štartovacej polohy. Problém ako u mojej 90. Sú dve príčiny, 1.prasknutá pružina, 2. zospodu chýba skrutka (slúži ako doraz štart. segmentu). Ináč pekne zachovalý kúsok, gratulujem. [Maros] 08.01.2012 |
| Tie riaditka tam nepatria. Ale bral by som ju. [M.] 08.01.2012 |
| a motor [bulldog] 08.01.2012 |
| další [bulldog] 08.01.2012 |
| Ještě jsem ji nečistil, je tak jak jsem ji přivezl. [bulldog] 08.01.2012 |
| Díky za info. Fotky sem dám po víkendu. Mám ji totiž ještě u bratrance na vleku. Ten zámek sedla je stejný jako mají třeba kývačky, nebo je také jiný? Také jsem četl, že jsou devadesátky docela poruchové a háklivé na řazení. Na co se musí dávat pozor? [bulldog] 05.01.2012 |
| Gratuluji ke koupi a doufám, že ty fotky nejsou planý slib :-) 1) jednička nahoru, zbytek dolů. Neutrál mezi jedničkou/dvojkou a čtyřkou/pětkou. 2)nultá poloha - vypnuto, první - zapnuté zapalování, druhá - zapalování + parkovačka, třetí - zapalování + hl. světlo, čtvrtá - vypnuto. Po nastavení správné pozice raději klíček vytáhni, rád vypadává. Já mám trvale pozici tři a chcípu přes spojku. 3)Náhon nepasuje z jiné čs.motorky. Zkus pana Staňka, kontakt někde tady. 4)Zámek sedla není problém koupit nový na jakékoliv burze. 5)Výrobce doporučoval míchat 1:30 olej M2T. Já míchám 1:40 Mogul TS. Motor mám zatím stále původní, bez výbrusu, bez GO kliky. Akorát jsem 2x měnil gufera. [peton] 02.01.2012 |
|
|