MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316609 příspěvků |8228 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 60 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, Č | Diskusní téma 22.12.2024 06:56  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 90 roadster 1969


 Zdravim chlapi, koupil jsem jawu 90 roadster z roku 1969. Je v pěkném původním stavu s papírama a asi 10 let nejela. Někdy sem hodim fotky. Chci ji zprovoznit a udělat TK.
Měl bych pár otázek:
1) Jak se řadí rychlostní stupně?
2) Jakou funkci mají jednotlivé stupně spínačky?
3) Chybí tam náhon na tachometr, je stejný jako u ostatních ČS motorek?
4) Není klíček od zámku sedla. Dá se někde sehnat nový zámek?
5) V jakém poměru ředit olej s benzinem? Budu používat nějaký kvalitní minerál.

Díky, moc mi pomůžete    [bulldog] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Zdarec.
Kvalty odspodu nahoru.
Spínačka:1)vypnuto vše 2)jede motor 3) motor a parkovačky 4) motor a hlavní světla 5) vypnuto vše
Náhoon nepasuje,
Zámek sedla bězná čz
Já dávám voňavej Denikol asi tak 1: jak se trefím :-) asi 40-50    [astroid]   19.01.2012
Odpověď  jinak odpovědi na další otázky => dílenská příručka a návod k obsluze.    [gg]   10.01.2012
Odpověď  Půlit neni Třeba, stačí napružit otočením a zašroubováním šroubu s čepen na konci (viz ostatní). Pružina musí být ovšem v pořádku a nesmí se protočit na čepu, který je příčna na hřídeli (i když se to stane, tak se nic neděje -> další pokus). U toho náhonu tachometru se koukni, jestli je tam vůbec šnek, hodně lidí ho vyhazovalo. Pokud ano, tak jakejkoliv delší náhon a upravit (nebo koupit repliku na fichtlkrámku).    [gg]   10.01.2012
Odpověď  Tak nutne poliť motor netreba. V mojom prípade to isté, páka sa nevracala (mne chýbala tá dorazová skrutka na spodku). Najprv si skontroluj či tam máš tu skrutku(tá menšia, väčšia slúži ako vypušták oleja). Ak je tam, vyskrutkuj ju a skús točiť nakopávačkou protismere hodinových ručičiek. Ak bude klásť odpor a bude mať tendenciu sa vracať tak dotiahni skrutku naspäť a malo by to byť OK (bude fungovať iba v prípade ak nieje prasknutá pružina a jedna jej časť je zaistená v bloku a bývalý majiteľ to dobre poskladal) Napínať pružina sa musí iba u pionierov    [Maros]   10.01.2012
Odpověď  S tou startovací pákou je mi to líto, ale půlení tě asi nemine. Vím o pár případech, kdy se to povedlo na složeném motoru, ale děláš to naslepo. Alespoň si zkontroluješ převodovku. Předchozí majitelé asi neměli moc zkušeností a kdo ví, co tam ještě vymysleli. Některé díly jsou značené značkami a ty se musí dát k sobě, aby vše fungovalo. Pak se ještě musí dát správně vymezovací podložky, na které je převodovka háklivá. Obrázek už jsem tu někde dával. Stáhni si na jawamanii dílenskou příručku a není se čeho bát. Na fichtl krámku jsem našel náhon tacho a zámek sedla tam určitě také někde bude. http://www.fichtlkramek.c z/nahled/nahon_tachometru _jawa_902.html    [peton]   10.01.2012
Odpověď  Řidítka tam asi nechám tyhle, když se s nimi lépe jezdí. Nakopávačka se nevrací, ale čím to je to nevím. Prodávající mi říkal, že kdysi půlili motor a jeho otec co to smontovával tu pružinu nenapnul. Prý se při smontovávání musí pružina napnout. Znamená to tedy že musím rozpůlit motor abych to opravil? Devadesátku jsem ještě nikdy nerozebíral, takže netuším.    [bulldog] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2012
Odpověď  Jaký olej používáte    [tomas]   09.01.2012
Odpověď  Řidítka jsou z crossky, ale mě osobně se s nimi jezdí lépe. Lepší vzpřímený posez. Ale není to origo. Jinak je pěkná, zachovalá. To pravé víko někdo sundaval kvůli náhonu, nebo tam je nějaká zrada? Jinak spolehlivost těchto motorek je věčné téma. Někdo nadává, někdo je spokojený, ale v podstatě se všichni shodnou, že když to jede, tak je to pila. Samozřejmě s ohledem na objem motoru a rok výroby.Řazení je háklivé hlavně na zásahy "odborníků". Základem všeho je kvalitní olej.    [peton]   08.01.2012
Odpověď  Všimol som si, že sa ti nevracia nakopávačka do štartovacej polohy. Problém ako u mojej 90. Sú dve príčiny, 1.prasknutá pružina, 2. zospodu chýba skrutka (slúži ako doraz štart. segmentu). Ináč pekne zachovalý kúsok, gratulujem.    [Maros]   08.01.2012
Odpověď  Tie riaditka tam nepatria. Ale bral by som ju.    [M.]   08.01.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  a motor    [bulldog] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  další    [bulldog] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Ještě jsem ji nečistil, je tak jak jsem ji přivezl.    [bulldog] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2012
Odpověď  Díky za info. Fotky sem dám po víkendu. Mám ji totiž ještě u bratrance na vleku.
Ten zámek sedla je stejný jako mají třeba kývačky, nebo je také jiný?
Také jsem četl, že jsou devadesátky docela poruchové a háklivé na řazení.
Na co se musí dávat pozor?    [bulldog] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2012
Odpověď  Gratuluji ke koupi a doufám, že ty fotky nejsou planý slib :-)
1) jednička nahoru, zbytek dolů. Neutrál mezi jedničkou/dvojkou a čtyřkou/pětkou.
2)nultá poloha - vypnuto, první - zapnuté zapalování, druhá - zapalování + parkovačka, třetí - zapalování + hl. světlo, čtvrtá - vypnuto. Po nastavení správné pozice raději klíček vytáhni, rád vypadává. Já mám trvale pozici tři a chcípu přes spojku.
3)Náhon nepasuje z jiné čs.motorky. Zkus pana Staňka, kontakt někde tady.
4)Zámek sedla není problém koupit nový na jakékoliv burze.
5)Výrobce doporučoval míchat 1:30 olej M2T. Já míchám 1:40 Mogul TS. Motor mám zatím stále původní, bez výbrusu, bez GO kliky. Akorát jsem 2x měnil gufera.    [peton]   02.01.2012
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006