Zdravím všetkých priaznivcov J 90.Mám otázočku-má alebo aspom videl niekto z vás naživo J 90 s tranzimom?Tak ako to uvádzajú katalógy?Myslím pôvodný stav,nie novšie dorábky zapaľovaní z Babety.Ak áno mohli by ste niekto nafoťiť magnet a cievky k tomu Tranzimu?Fito. [Jozef Joski] 25.02.2012 Přidat odpověď |
| Ja som tu,len neviem jak sa ozvať.Môžete mi napísať na mail fitomoto@atlas.sk [Joski] 03.07.2015 |
| Muze se mi ozvat _Jozef Joski?Mám nějaké informace o zapalování tranzimo na jawu 90.Díky. [zdenouš] 03.07.2015 |
| My jsme to montovali jednu dobu na motory z půdních fréz a chodory. [ivošek] 24.03.2015 |
| jenco> jednotky tranzimo (jak ta tranzistorova , tak tyristorova) byly jako referencni zapojeni nekakeho spinaciho tranzitoru a tyristoru a byly v katlogu soucastek. po doplneni delice 1:10 na vstup fungovala jednotka i v Simsonu a neomezovala otacky. V dobe internetu by to mohl vyplivnout internet. Mozna bych neco nasel ve starych zasobach na pude, ale nejdriv v lete a az se tam prokopu... [Pája] 27.02.2015 |
| Pán Rachott aj ja by som mal záujem o dalsie fotky keby ste mi mohli poslat na email fichtljenco@gmail.com [jenco] 18.02.2015 |
| škoda, mám doma jednu dosť polámanú popraskanú ale funkčnú tranzimo jednotku, asi rozoberiem, niesom si ešte istý lebo je mi lúto [jenco] 18.02.2015 |
| No prehľadal som čo sa dalo ale na túto tému ani ťuk tak naozaj neviem pomôcť... [Joski] 17.02.2015 |
| Zdravím! chcem sa opýtať, že či pozná niekto vnútorné zapojenie Tranzimo jednotky, bolo by to pre mňa dôležité, [jenco] 16.02.2015 |
| Dobrý den.Kde je připevněna a jaké parametry by měla mít tlumivka na devadesátce crossce?Je stejná jako na pařezu?Můžete poslat fotku? Děkuji za odpověď [renatik] 03.04.2013 |
| To vypadá dosť komplikovane,to babetové po osadení do Jawa 90 vyzerá ako orginál. [Fitomoto] 14.12.2012 |
| Zdravím, případně mě pošli fota na mail: psmotokary@seznam.cz a dyžtak i na jakém motoru jsi to měl. Zatím díky. [Pavel] 14.12.2012 |
| ještě jedna fotka [Rachott] 14.12.2012 |
| Taky mám doma jedno bezkontaktní zapalování, domácí výroba ale plně funkční. Kdyby měl někdo zájem, pošlu víc fotek [Rachott] 14.12.2012 |
| To schéma by to chtělo trošku větší, nejsou vidět kombinace přepínače. Vypadá to, že pod víčkem, kde jsou normálně kladívka není nic. A vůbec, vlastní někdo jawu 90 originál s bateriovým zapalování? [laadis] 17.11.2012 |
| Dík za tu schému tu vidím prvý krát.Ešte keby tak niekto mal FOTO zapaľovania(pod vekom).Inak na replike už som to vzdal.Ide tam tranzimo(a zapaľovanie) z Najstaršej babety.Som skoro presvedčený že žiadny funkčný prototyp sa nedochoval. [Jozef Joski] 17.11.2012 |
| :-) [MM] 17.11.2012 |
| :o) [MM] 17.11.2012 |
| :) [MM] 17.11.2012 |
| Dostal jsem k jednomu motocyklu toto zapalování, nevíte něco k němu. [Pavel] 07.11.2012 |
| Ono tých ÚVMV boli stovky(kusov?).Myslel som tak max pár desiatok kusov.Viete niekto koľko tak toho mohli skutočne vyrobiť? [Jozef Joski] 29.04.2012 |
| Pája: A ktorú zo stoviek UVMV ste mal, menáte náhodou nejaké fotky, prípadne kde ten motocykel skončil, či existuje? A neviete niečo o UVMV 125, prípadne mi napíšte na mail: milos62@zoznam.sk Bol by som rád, za informácie. Ďakujem [M.] 28.04.2012 |
| M> Ano, vzdyt to pisu. Byla to nejlepsi kubatura, kterou jsem kdy jel :-) [Pája] 28.04.2012 |
| Pro Pája: Vy ste jazdil na motocykli ÚVMV 100 ? [M.] 27.04.2012 |
| Neco takoveho tam mozna bylo, s urcitosti to ale nemuzu rict, fakt si nepamatuji. Hlavni duvod byl ten, ze to bylo naprosto bezporuchove. Privezl jsem ho tehda z Brna, namontoval a jezdil. Na spodni civce tolik nezalezi, lisi se pouze vystupnim napetim, ktere davaji. Problem byl v vrsku. Jak tranzimo, tak tyrystor mely omezene otacky. Vyvinul jsem tehda vlastni vrsek (bylo pouzito prakticky katalogove zapojeni nejakeho CZ tyristoru pro zapalka), tato jednotka chodila v 125CZ motokrosu, tocilo se to do nekonecna. Zel tam byl slabej clanek svitkovej kondik na velke napeti s pomerne velkou kapacitou, kterej se kuchal z nejakejch ruskejch masin a ten obcas odesel. Jednotka byla pouzitelna po pridani delice 1:10 i do Simsona (impuls baba 2V, sifon 20V) Jeste doplnek - jednotka byla sice taky cervena jako tranzimo, ale jina!!! nez na babe. [Pája] 26.04.2012 |
| Takže bolo tam toto?(vid foto).Stále netuším jak hlavne kôli nedostatku miesta dokázali dostať do pôvodného rotora Jawa 90 ten"magnet"pre cievku snímača otáčok dozadu.Nepametáte si ako to bolo prevedené?Tranzimo z prvých babiet malo iné hodnoty napetia ako novšie babety-už ani to nešlo zamienať.Pre nás mechanikov to bolo označené inou farbou káblika od snímača otáčok.Tranzimo-biely káblik,neskoršie babety s tyristorom-žltý káblik.Takže som presvedčený že po patričnom premeraní a úprave počtu závitov bude fungovať v akomkoľvek tatrane. [Jozef Joski] 24.04.2012 |
| Mohu odpovedet jen na prvni cast otazky - J90 s tranzimem jsem mel, na venek vypadalo stejne jako z babety, ale bylo jine. Snimac byl u civek, magnet zalitej v rotoru. Na levo byla dira pro pohon vacky zazatkovana hlinikem, stejne jako ruchodka pro kabel. Plastove vicko kontaktu tam normalka bylo. Foto nemam, motorku (resp. zapalko) jsem mel od roku 77 do 81, puvodne v J90, nasledne v J100 UVMV. Vymenu za tranzimo z baby jsme samozrejme vyzkouseli, nefungovalo.... Vse prodano, po ukonceni teto kategorie v enduru neznamo kam. Funglovka rezervni motor sel az na vychod slovenska. KLuci pro nej prijeli vice mene na blind 800km... [Pája] 24.04.2012 |
| děkuju. vím, k čemu tlumivka slouží, ale u I. generace nebývaly a o problému pálení žárovek, jako u pařezů, jsem nikdy neslyšel. tudíž mě překvapuje, že se tam začala později dávat. :-) [rybňa] 20.04.2012 |
| Tlmivka je vždy na to isté-tlmiť napeťové výkyvy spôsobené zmenou otáčok motora.Na ochranu žiaroviek pred vypálením pri vysokých otáčkach.Je to v poriadku,má tam byť.Prikladám schému zapojenia uvedenú v: Dodatok na obsluhu Jawa 90 typ 36-37. [Jozef Joski] 19.04.2012 |
| na vraku trailu s číslem 446xx jsem měl na filtrboxu tlumivku, která vypadala jako originál. bohužel svazek od ní byl na konci odstřihnutý. neví někdo, k čemu tam byla? [rybňa] 19.04.2012 |
| OK len sa musím spýtať autora či môžem. [Jozef Joski] 09.04.2012 |
| Nechceš sem dát ty fotky toho zapalování. Taky bych to rád viděl. [Petr] 09.04.2012 |
| Dík za odpoveď.Ten omyl nastal už v otázke-zle som sa vyjadril,tým katalóg som mal na mysli návody na obsluhu a kresby tranzima v nich.Tak sa ospravedlnujem.Medzitým mi jeden pán poslal fotky prototypu tohto zapaľovania takže otázka je pre mna takmer zodpovedaná,takmer preto lebo ešťe neviem-nevidel som ako to vyriešili na rotore(ak vôbec?)A tiež mi potvrdil že sa to do série nikdy nedostalo.Jozef Joski. [Jozef Joski] 09.04.2012 |
| S Tranzimem v katalozích to bude asi nějaký omyl. V žádném jsem ho nenašel. Poprvé bylo uvedeno v Návodu k motocyklům na rok 1970, ale na motocykly ze sériové výroby se nemontovalo. O rok později v dodatku k příručce pro typy 36/37 výrobce výslovně upozorňoval, že motocykl s Tranzimem se nedodává. Mám za to, že do konce výroby Jawy 90 se Tranzimo do sériové výroby nedostalo. [(v.)] 05.04.2012 |
|
|