MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316429 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 62 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, Č | Diskusní téma 18.10.2024 05:06  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Jawa 90 s Tranzimom.


 Zdravím všetkých priaznivcov J 90.Mám otázočku-má alebo aspom videl niekto z vás naživo J 90 s tranzimom?Tak ako to uvádzajú katalógy?Myslím pôvodný stav,nie novšie dorábky zapaľovaní z Babety.Ak áno mohli by ste niekto nafoťiť magnet a cievky k tomu Tranzimu?Fito.    [Jozef Joski]   25.02.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Ja som tu,len neviem jak sa ozvať.Môžete mi napísať na mail fitomoto@atlas.sk    [Joski]   03.07.2015
Odpověď  Muze se mi ozvat _Jozef Joski?Mám nějaké informace o zapalování tranzimo na jawu 90.Díky.    [zdenouš] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  My jsme to montovali jednu dobu na motory z půdních fréz a chodory.    [ivošekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2015
Odpověď  jenco> jednotky tranzimo (jak ta tranzistorova , tak tyristorova) byly jako referencni zapojeni nekakeho spinaciho tranzitoru a tyristoru a byly v katlogu soucastek. po doplneni delice 1:10 na vstup fungovala jednotka i v Simsonu a neomezovala otacky. V dobe internetu by to mohl vyplivnout internet. Mozna bych neco nasel ve starych zasobach na pude, ale nejdriv v lete a az se tam prokopu...    [Pája]   27.02.2015
Odpověď  Pán Rachott aj ja by som mal záujem o dalsie fotky keby ste mi mohli poslat na email fichtljenco@gmail.com    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2015
Odpověď  škoda, mám doma jednu dosť polámanú popraskanú ale funkčnú tranzimo jednotku, asi rozoberiem, niesom si ešte istý lebo je mi lúto    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2015
Odpověď  No prehľadal som čo sa dalo ale na túto tému ani ťuk tak naozaj neviem pomôcť...    [Joski]   17.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím! chcem sa opýtať, že či pozná niekto vnútorné zapojenie Tranzimo jednotky, bolo by to pre mňa dôležité,    [jencoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2015
Odpověď  Dobrý den.Kde je připevněna a jaké parametry by měla mít tlumivka na devadesátce crossce?Je stejná jako na pařezu?Můžete poslat fotku?
Děkuji za odpověď    [renatik]   03.04.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  To vypadá dosť komplikovane,to babetové po osadení do Jawa 90 vyzerá ako orginál.    [Fitomoto]   14.12.2012
Odpověď  Zdravím, případně mě pošli fota na mail: psmotokary@seznam.cz a dyžtak i na jakém motoru jsi to měl. Zatím díky.    [Pavel]   14.12.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  ještě jedna fotka    [Rachott] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Taky mám doma jedno bezkontaktní zapalování, domácí výroba ale plně funkční. Kdyby měl někdo zájem, pošlu víc fotek    [RachottRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2012
Odpověď  To schéma by to chtělo trošku větší, nejsou vidět kombinace přepínače. Vypadá to, že pod víčkem, kde jsou normálně kladívka není nic.

A vůbec, vlastní někdo jawu 90 originál s bateriovým zapalování?    [laadis]   17.11.2012
Odpověď  Dík za tu schému tu vidím prvý krát.Ešte keby tak niekto mal FOTO zapaľovania(pod vekom).Inak na replike už som to vzdal.Ide tam tranzimo(a zapaľovanie) z Najstaršej babety.Som skoro presvedčený že žiadny funkčný prototyp sa nedochoval.    [Jozef Joski]   17.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  :-)    [MM]   17.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  :o)    [MM]   17.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  :)    [MM]   17.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dostal jsem k jednomu motocyklu toto zapalování, nevíte něco k němu.    [Pavel]   07.11.2012
Odpověď  Ono tých ÚVMV boli stovky(kusov?).Myslel som tak max pár desiatok kusov.Viete niekto koľko tak toho mohli skutočne vyrobiť?    [Jozef Joski]   29.04.2012
Odpověď  Pája: A ktorú zo stoviek UVMV ste mal, menáte náhodou nejaké fotky, prípadne kde ten motocykel skončil, či existuje? A neviete niečo o UVMV 125, prípadne mi napíšte na mail: milos62@zoznam.sk Bol by som rád, za informácie. Ďakujem    [M.]   28.04.2012
Odpověď  M> Ano, vzdyt to pisu. Byla to nejlepsi kubatura, kterou jsem kdy jel :-)    [Pája]   28.04.2012
Odpověď  Pro Pája: Vy ste jazdil na motocykli ÚVMV 100 ?    [M.]   27.04.2012
Odpověď  Neco takoveho tam mozna bylo, s urcitosti to ale nemuzu rict, fakt si nepamatuji. Hlavni duvod byl ten, ze to bylo naprosto bezporuchove. Privezl jsem ho tehda z Brna, namontoval a jezdil. Na spodni civce tolik nezalezi, lisi se pouze vystupnim napetim, ktere davaji. Problem byl v vrsku. Jak tranzimo, tak tyrystor mely omezene otacky. Vyvinul jsem tehda vlastni vrsek (bylo pouzito prakticky katalogove zapojeni nejakeho CZ tyristoru pro zapalka), tato jednotka chodila v 125CZ motokrosu, tocilo se to do nekonecna. Zel tam byl slabej clanek svitkovej kondik na velke napeti s pomerne velkou kapacitou, kterej se kuchal z nejakejch ruskejch masin a ten obcas odesel. Jednotka byla pouzitelna po pridani delice 1:10 i do Simsona (impuls baba 2V, sifon 20V)
Jeste doplnek - jednotka byla sice taky cervena jako tranzimo, ale jina!!! nez na babe.    [Pája]   26.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže bolo tam toto?(vid foto).Stále netuším jak hlavne kôli nedostatku miesta dokázali dostať do pôvodného rotora Jawa 90 ten"magnet"pre cievku snímača otáčok dozadu.Nepametáte si ako to bolo prevedené?Tranzimo z prvých babiet malo iné hodnoty napetia ako novšie babety-už ani to nešlo zamienať.Pre nás mechanikov to bolo označené inou farbou káblika od snímača otáčok.Tranzimo-biely káblik,neskoršie babety s tyristorom-žltý káblik.Takže som presvedčený že po patričnom premeraní a úprave počtu závitov bude fungovať v akomkoľvek tatrane.    [Jozef Joski]   24.04.2012
Odpověď  Mohu odpovedet jen na prvni cast otazky - J90 s tranzimem jsem mel, na venek vypadalo stejne jako z babety, ale bylo jine. Snimac byl u civek, magnet zalitej v rotoru. Na levo byla dira pro pohon vacky zazatkovana hlinikem, stejne jako ruchodka pro kabel. Plastove vicko kontaktu tam normalka bylo. Foto nemam, motorku (resp. zapalko) jsem mel od roku 77 do 81, puvodne v J90, nasledne v J100 UVMV. Vymenu za tranzimo z baby jsme samozrejme vyzkouseli, nefungovalo.... Vse prodano, po ukonceni teto kategorie v enduru neznamo kam. Funglovka rezervni motor sel az na vychod slovenska. KLuci pro nej prijeli vice mene na blind 800km...    [Pája]   24.04.2012
Odpověď  děkuju. vím, k čemu tlumivka slouží, ale u I. generace nebývaly a o problému pálení žárovek, jako u pařezů, jsem nikdy neslyšel. tudíž mě překvapuje, že se tam začala později dávat. :-)    [rybňa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tlmivka je vždy na to isté-tlmiť napeťové výkyvy spôsobené zmenou otáčok motora.Na ochranu žiaroviek pred vypálením pri vysokých otáčkach.Je to v poriadku,má tam byť.Prikladám schému zapojenia uvedenú v: Dodatok na obsluhu Jawa 90 typ 36-37.    [Jozef Joski]   19.04.2012
Odpověď  na vraku trailu s číslem 446xx jsem měl na filtrboxu tlumivku, která vypadala jako originál. bohužel svazek od ní byl na konci odstřihnutý. neví někdo, k čemu tam byla?    [rybňa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2012
Odpověď  OK len sa musím spýtať autora či môžem.    [Jozef Joski]   09.04.2012
Odpověď  Nechceš sem dát ty fotky toho zapalování. Taky bych to rád viděl.    [Petr]   09.04.2012
Odpověď  Dík za odpoveď.Ten omyl nastal už v otázke-zle som sa vyjadril,tým katalóg som mal na mysli návody na obsluhu a kresby tranzima v nich.Tak sa ospravedlnujem.Medzitým mi jeden pán poslal fotky prototypu tohto zapaľovania takže otázka je pre mna takmer zodpovedaná,takmer preto lebo ešťe neviem-nevidel som ako to vyriešili na rotore(ak vôbec?)A tiež mi potvrdil že sa to do série nikdy nedostalo.Jozef Joski.    [Jozef Joski]   09.04.2012
Odpověď  S Tranzimem v katalozích to bude asi nějaký omyl. V žádném jsem ho nenašel. Poprvé bylo uvedeno v Návodu k motocyklům na rok 1970, ale na motocykly ze sériové výroby se nemontovalo. O rok později v dodatku k příručce pro typy 36/37 výrobce výslovně upozorňoval, že motocykl s Tranzimem se nedodává. Mám za to, že do konce výroby Jawy 90 se Tranzimo do sériové výroby nedostalo.    [(v.)]   05.04.2012
 Přidat odpověď   (33) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006