Zdravím všechny, mám otázku ohledně odfuku převodovky konkrétně na čz 471. V bloku nemám vyvrtany odfuk a motocykl kouří jako kráva tak jsem zkusil vyndat nalévací šroub a motocykl už nekouřil tolik takže asi tlak v převodovce tlačí olej přes gufero do kliky. Známý co se v tom hodně vyzná řekl že některé motory neměly vyvrtany odfuk ale měly nalévací šroub s nějakým labyrintem který fungoval jako odfuk ale nikde jsem žádný takový šroub nenašel a nikdy ani neviděl. Tak prosím o radu zda někdo někdy takový šroub viděl nebo zda někdo neví jestli odfuk nemá být vyvrtány někde jinde než u karburátoru protože, když jsem koukal na jiné motory tak j.638 ho tam taky nemá a 476 ho taky nemá ale jiné motory na Smolíka ho mají vyvrtány tak už nevím zda se to soudruhům tehdy nepovedlo a nevyvrtali odfuk nebo to tak prostě bylo a byl jiný nalévací šroub co jsem popisoval. Děkuji všem za rady. S pozdravem Libor [RUSTY] 09.09.2023 Přidat odpověď |
| Jestě otázka ty svíčky jsou bílé takže je smes chuda ale nevím proč všechno tak jak bylo tak nechapu proč jsou najednou bíle předtím byli krasně cihlove RADA_?? [RUSTY] 12.09.2023 |
| Nejspíše bude odfuk asi ucpaný [RUSTY] 11.09.2023 |
| Tak tady bych tedy odfuk převodovky nehledal ale musím se na to kouknout. Dnes jsem motorku projel a vyndal svíčky viz. foto ale je zajímavé ze motorka hulí jak kráva žere taky jak kráva ale směs je podle svíček chudá tak to už nechápu:) [RUSTY] 11.09.2023 |
| Toto je dobrý postreh - "stredový labyrint" (oficiálny názov čelo ložiska) musí byť v 100% stave inak je to zdrojom problémov. Achilova päta 2 valcových motorov Jawa 🤨 [boco] 11.09.2023 |
| Odfuk je v zadni casti motoru u horniho sroubu drzaku motoru,viz foto.Nahodou jsem ted delal stejny motor se stejnymi problemy,kouril jako krava a kdyz se ohral padal volnobeh.Na vine byl opotrebeny labyrint/diky super loziskum nade in CCCP/valce si profukovaly mezi sebou pres labyrint. [fari] 11.09.2023 |
| takže radíte tedy vyvrtat dirku do karterů? [RUSTY] 11.09.2023 |
| Za několik desetiletí s motory jawa/čz jsem se setkal pouze jedinkrát s tlakováním převodovky a to u motoru, který byl olejničkou. Šikovný obráběč ale dokázal dokonale utěsnit řadící páku z obou stran i výstupní kolečko s ovládací tyčkou spojky. V zimě ani kapka, ale v létě při delší jízdě vždy trochu vzduchu s olejem chtělo ven a tak se labyrintem dostávalo ke klikovce. Pomohla vyvrtaná dírka. Přetlak by se měl dostat ven přes filcovou ucpávku výstupního kolečka, protože tudy většinou jde všeho víc než je zdrávo. [Luboš] 11.09.2023 |
| výfuky jsem také čistil takže ty by měly být čisté [RUSTY] 10.09.2023 |
| Řeknu to takhle, motor jsem koupil před rokem, když jsem motor přivezl tak jsem sundal válce a zjistil jsem že kroužky byli pouze na levém pístu, a na druhém byla jenom půlka jednoho kroužku a píst měl rejhu od kroužku takže asi někdy vyskočil. Válce nemají ani jeden výbrus takže nultý, ale válce jsem přeměřoval šupitem a i jsem do nich zkoušel nové kroužky a všechno bylo OK tak jsem do válců koupil uloženkové písty 52,00 a kroužky značky KO a ještě jsem na motoru dělal spojku jinak jsem na motor nesáhl takže jsem ho ani nepůlil protože motor normalně funguje a samozřejmě jsem dával nové těsnění pod hlavy i válce. Samotný motor kouřil už od té dobu co jsem ho koupil a sprovoznil. Olej míchám 1:33 motorový olej 15W40, ale zkoušel jsem i kvalitnější oleje modrý, červený ty jsem míchal 1:50 a motorka kouřila furt stejně takže olej v benzínu jsem z kouřivosti vyloučil. Na svíčky už jsem delší dobu nekoukal, ale když jsem na motorce začal s tímhle motorem jezdit tak jsem svíčky kontroloval po každé jíždě a vždy byli téměř stejné obě svíčky byli téměř docihlova nikdy nebyli černé po jízdě. Pokud to zítra vyjde možná bych jí mohl projet a kouknout na svíčky a vyfotit a by jsi je viděl. Na to bublání se ještě podívam, ale když jsem jezdil bez napouštěcího šroubu na olej tak už to nikde nesičelo ani nebublalo protože se převodovka netlakovala. [RUSTY] 10.09.2023 |
| Zdravím. Nemáte zasr..té výfuky a nevypaľujú sa Vám počas jazdy? [Roman] 10.09.2023 |
| Takže motor "žerie" olej z prevodovky? Ešte môže byť problém medzi blokmi, prípadne tesnenie pod valcami. Tá vysoká dymivosť je len teraz alebo bola aj predtým? Dymivosť vo všeobecnosti ovplyvňuje veľa faktorov - pomer oleja a benzínu, použitý olej, tesnosť motora (vybehané valce, krúžky, piesty), sviečky, kompresný pomer... Keď motor dobre zahreješ, skús pojazdiť aspoň pár km vyber sviečky a porovnaj Ľ a P valec, prípadne sem hoď foto. Mali by byť rovnaké. To bublanie skús lepšie lokalizovať, prípadne použi sprej (brzd. alebo karb. čistič atď). Kamarátovi to išlo spod valcov spredu okolo toho šrobu čo drží držiak stredného kľukového ložiska (labyrint) [boco] 10.09.2023 |
| Máte pravdu to jsem nenapsal který kouří. Tak tedy kouří oba stejně takže ten olej přes gufero odpadá, ale tím pádem je zde další problém kudy jinudy by odcházel vzduch a olej z převodovky? Před pár dny jsem ji trochu prohnal a když jsem zastavil a chcípnul motor tak jsem slyšel jak kdyby utíkal někde vzduch a s kapalinou protože bylo slyšet bublání a nejvíce jsem to slyšel asi mezi válci. Ale motor běží krásně chytá dobře za tepla i za studena volnoběh drží ale když se nechá delší dobu na volnoběh tak otáčky hodně klesnou a někdy i chcípla. Tak vám třeba toto pomůže k radě Díky za rady . [RUSTY] 10.09.2023 |
| Najprv si to ujasnime - píšeš že keď si dal preč zátku, dymí menej - ale nepíšeš či len ľavý valec alebo oba? Ak by ti nasávalo olej z prevodovky videl by si to len na ľavom valci. Ak veľmi dymia oba je problém inde. Čo sa odfuku cez zátku týka - videl som takú, mala jednoducho len navŕtanú dierku skrz, cca 2-2.5mm odhadom. Ale neviem či to bolo doma dorábané alebo origo.. [boco] 10.09.2023 |
| Prosím o rady [RUSTY] 10.09.2023 |
|
|