Ahoj, řeším moji ČZ 477 a prosím o váš názor. Chci ji dát na veteránské značky, jedná se o docela hezkou patinovku, ale zub času se taky samozřejmě podepsal. Mám několik problémů, začal bych tím, že byla v minulosti minimálně jednou na boku a trochu se to na ní podepsalo. Jde především o přední blatník, který se při incidentu poničil a to nevratně, jelikož přišel o polovinu vzpěry, která je u tohoto modelu pevně navařená + ji vůbec nemám. Došlo k přestříkání na šedou barvu a takto se už dostal ke mně. Prodejce se mi za pár měsíců ozval s tím, že ještě našel náhradní blatník, který po incidentu koupil (začátek 90. let), obrousil a přestříkal, ale odstín je o něco odlišný a lak se leskne. Relativně se mu to, vzhledem k tehdejší době, povedlo a jelikož nikdy nebyl namontován a použit, tak je po umytí prachu vizuálně ve stavu, jako bych to udělal doslova včera. To mi paradoxně trochu dělá starosti, protože mi asi na testaci řeknou, že jsem to udělal sám nedávno a do patinovky se nevlezu. Co tedy s tím? nechci kvůli blatníku renovovat celé moto, mám rád spíše dochovaný stav a to i takto nedokonalý. Dále mám problém s předním světlem. Když někdy za minulého režimu bourala, teoreticky došlo ke zničení původního světla Aprillia (vajíčko) a náhradou se stalo klasické hranaté. A proč říkám teoreticky? Nejsem si tím totiž jistý, předchozí majitel neví, protože ji takto už dostal. Na ČZ je taky málo informací + tohle je dle EN štítku vývoz 1969 u kterého mohla být všelijaká specifika a v tomto roce se přecházelo mezi druhy světel. Najdu tedy na webu fotky identické motorky i podtypu s oběma světly. Jak se na tohle bude u testování nahlížet? Aprillia je nesehnatelná a když už jednou za čas je, tak za neskutečné peníze. Motorka byla za necelých 30 000 a světlo za 8000+ mi přijde prostě moc. Není nějaký vzácný předválečný stroj. Jsem z toho rozpačitý, protože bych tu motorku rád zachoval a provozoval v tomto stavu, ale nevím, jestli mi to projde. Dát na slepo X tisíc za testaci nechci, protože jsem student a i investice do jejího zprovozňování si mohu dovolit dávkovat jen po jednotkách tisíc měsíčně. Jaký na to máte názor vy? Prošel bych? [Vít_C] 26.09.2023 Přidat odpověď |
| Určitě bych vyměnil kryt spojky za ten co tam má být- pro posilube. Čerpadlo nemusíš nutně provozovat, ale vypadá to divně. A Aprilia světlo bych měl na prodej i levněji než za 8000 [Jakub] 26.01.2024 |
| Konečně mohu diskuzi ukončit. Motorka úspěšně a bez výhrad prošla veteránskou testací i TK a v pondělí dostane přidělené zelené značky. Pan komisař mi sdělil, že se jedná o velice hezkou a zachovalo motorku ve stavu po padesáti letech provozu, což prý dovoluje i takovéto zásahy do laku. Tímto tedy děkuji všem za názory a pokud si také nevěříte, určitě kontaktujte klub, rádi poradí. [Vít_C] 01.11.2023 |
| No to s tím selháním posilube je spíš taková pověra, lidi to prostě zadřeli, protože jim došel olej v nádržce a hotovo :-) Záleží jak jste to probírali, to že není posilube zapojený asi nevadí, ale že tam je špatné víko a nejsou tam hadičky aspoň naoko by vadit mohlo (mně osobně by to vadilo víc než přestříkaný přední blatník, ale nejsem testační komisař :-) ) Světlo by tam tohle hliníkové asi mohlo zůstat, k aprilii by stejně patřil i italský přepínač světel. A jelikož tam vidím obyčejný přepínač, tak to takhle může být i originál. Jinak platí co psali ostatní, nejednodušší je se zeptat u libovolného testačního komisaře [meela] 26.09.2023 |
| Přesně tak, oslov nějaký klub který testuje. Nemá smysl tady o tom dlouze psát a diskutovat. Za mě je to OK. [vojtacz] 26.09.2023 |
| Ano, původně asi měla posilube, ale z rozhovoru s prodejcem vyplynulo, že to moc nefungovalo a hodně lidí, kteří kvůli selhání zadřeli si to nechali odstranit a mazali mixem. Jeho absence na 99% vadit nebude, tohle jsem si dost prověřil. Krmím to 1:40 syntetikou a bez problému. Jinak k té ceně - co se vám nezdá? Na to, že je to celkem hezký zachovalý stav a stačilo ji vlastně jen rozebrat a vyčistit, přijde mi těch 27 000 adekvátních. Ano, být to 10 let zpět, tak si klepu na čelo. [Vít_C] 26.09.2023 |
| Jo, čísla sedí a to i motoru, štítek původní. V registru není o vozidle ani čárka. Prý to asi někdo při digitalizaci dat nepřenesl, protože byla už dlouho zrušená. Po právní stránce nevidím problém. [Vít_C] 26.09.2023 |
| Do hlavy testačního komisaře nevidím, ale reagovat mi to nedá. Za tohle jste dal 30 klacků?? Z mého pohledu je to dobový stav, i když fotky přidávají. Zdá se kompletní a nezbastlená letmým pohledem. Můj názor je ano, zkusit to. Nebo se pokusit pozvat komisaře "na nečisto", ať vycení svůj názor dřív, než to bude za love s ev. razítkem. Nebo bez razítka. [host] 26.09.2023 |
| A čísla na štítku sedí a motorem? Nádržka na olej napovídá, že by tam měl být motor s čerpadlem - posilube. [Lubos H.] 26.09.2023 |
| Stav při koupi - za posledních 30 let najeto do 500km po vesnici, neměla značky. [Vít_C] 26.09.2023 |
| Původní zničený blatník [Vít_C] 26.09.2023 |
| Pohled 3 [Vít_C] 26.09.2023 |
| Pohled 2 [Vít_C] 26.09.2023 |
|
|