Ahoj, sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa
bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo? předem díky [radar] 04.04.2008 Přidat odpověď |
| Aco hliníkové ráfky máte na 471,nashle [Rostislav] 17.04.2022 |
| Jojo, uz jsem hlinikovy kryty videl, mam je na tlumicich na kyvacce, mely dokonce na tom hliníku vyrazeny logo čz. Predpokladam, ze to byly tlumice z pozdější výroby a byly na motorku daný dodatecne jako nahradni dil. Nekde v dilne mam nepouzity tlumice na 634 a pod., tak se vyhledove podivam, jaky kryty jsou ma nich. [Carlos] 05.04.2022 |
| Viděl už někdo hliníkové kryty zadních tlumičů? Rok 1974 [Kubas] 04.04.2022 |
| trochu jsem rozleštil a zkompletoval 471, tak jenom přidávám foto před a po [Meela] 31.08.2021 |
| Kdepak, přesné tyhle tam patří, proto se tomuhle typu říká "harlejka" :) [Meela] 30.07.2019 |
| Na fotce opravdu rozdíl není vidět:) Chce to ještě jiný řidítka, ne? [Kvasky] 30.07.2019 |
| Tak jsem tou barvou stříknul boční plechy, naživo je rozdíl vidět, ale podařilo se mi to vyfotit tak, že to vypadá stejně :-) Takže díky, ale kdyby je někdo měl v původní barvě tak pořád sháním :-) [Meela] 25.07.2019 |
| Díky, zkusím. [meela] 28.06.2019 |
| Omlouvám se za zpoždění. Barva Mobihel, kód 25-99750 [kvasky] 27.06.2019 |
| Barvy jsem míchal dle původní. Ladili jsme to podle zadního blatníku. Kouknu zda někde mám ještě kód. [kvasky] 09.06.2019 |
| Kvasky: barvy jsi měl namíchané podle originálu nebo se našly stejné barvy v nějakém vzorníku? Zajímá mě ta světle zelená, složil jsem z dílů 477 v téhle barevné kombinaci a chybí mi boční krycí plechy. Než je seženu v původní barvě tak bych aspoň nějaké stříknul. Díky [Meela] 27.05.2019 |
| Jiří: samozřejmě je to jedno, ale v originále to je tak jak jsem napsal. Kdysi jsem na téhle mašině absolvoval motoškolu-jízdy a ten pohyb s přepínačem byl logický ve směru pohybu řídítek. Mimochodem, pokud má auto přepínač blinkrů vpravo, některé vozy s pravostranným řízením to tak mají, tak je rovněž pravý blinkr dolů a levý nahoru. S takovým autem jsem jezdil na Maltě a v Asii. [pmr] 22.02.2019 |
| Jasně, ale u auta je přepínač blinkrů vlevo. Jinak je to stejný, kam točím, tak tam jde i páčka. [Vojta] 22.02.2019 |
| Přijde mě to tedy nelogické. Já mám přepínač nahoru - doprava, dolu - vlevo ( obdobně jako u auta), ale je to věc názoru a především každého samotného na co si zvykne. Hlavně, aby potom blinkry používal správně. [Jiří] 22.02.2019 |
| Moc díky. Myslel jsem si to tak ;) [kvasky] 21.02.2019 |
| kvasky: ano je to tak, pohyb přepínače je ve smyslu pohybu řídítek, jakoby se palcem při zapínání blinkrů natáčela řídítka.. Tedy doleva = nahoru, doprava = dolů [pmr] 21.02.2019 |
| Prosím Vás nikde jsem se nedočetl jak má být zapojená přepínač směrovek. Jeden říká tak, druhý onak. Pokud chci doprava tak přepínač dolů? Je to správně? Děkuji za upřesnění. [kvasky] 21.02.2019 |
| to Brno je asi nějaký divný, s jedním zdejším uživatelem jsem měl taky problém cca rok, než po výmluvách poslal díly [panelka] 08.02.2019 |
| Kdepak Wolf. Jaroslav Vlk, Rolencova, Brno. Bacha na něj, není to důvěrný prodejce. [kvasky] 07.02.2019 |
| pan Volf je myslím Jiří.... :D Už sem mu také vracel zboží. [dolin1] 06.02.2019 |
| Ještě na ní sháním pěkný (nejlépe nový) rámeček předního světla. Byl jsem napálen prodejcem z bazoše (Jaroslav VLK, Brno), kde mi tvrdil, že rámeček je TOP stavu, ale bohužel. Dále si pohrávám s myšlenkou použít dvoubarevné zadní světlo. Též kdyby se někomu doma válelo, mám zájem. [kvasky] 05.02.2019 |
| Pěkná 471. [dolin1] 04.02.2019 |
| Carlosi rád tě potkám a pokecám. Často brázdíme po Železných horách a Žďársku. [kvasky] 03.02.2019 |
| No gratuluju, vypada krasne. Myslim, ze tahle barevná kombinace je mezi soudobyma motorkama takova osvěžující. Podle značky soudim, ze se nase stroje nacházejí ve stejném okrese, tak se treba vyhledove potkame nekde na silnici. At ti dela radost. [Carlos] 03.02.2019 |
| Tak se mi jí podařilo dodělat. Na fotce ještě chybí originální zrcátko a logo na sedlu. Rok 1974, od 1979 členem naší rodiny. 250/471. Snažil jsem se dát vše do originálu a to včetně spojováku. [kvasky] 27.01.2019 |
| Supr, za rozměry budu rád. I když bych to dokázal spočítat :) [kvasky] 23.11.2018 |
| Na každé hlavě dva kusy. Dám sem foto a rozměry. [Alfons] 19.11.2018 |
| Ten obdélník je v kuse skrz obě hlavy? Nebo každá hlava má 2ks? Je to ale jen detail :). Děkuji [kvasky] 18.11.2018 |
| Originál je to jen obdélník stočené ploché gumy. [Alfons] 15.11.2018 |
| Černou (spíš je tmavě šedá) silikonovou hadičku, na posledním žebru jsem ji příčně naříznul aby se neposunovala. Stejně to tam je nanic, ale díry vypadají blbě. [Dadajan] 13.11.2018 |
| Momentálně skládám motor a nevím co strčit do děr v hlavách válců. Co bylo originál? Podle fotek mi to přijde jako rozříznutá guma. Děkuji za rady [kvasky] 13.11.2018 |
| Na starších byly oba ráfky 1.85 , na posledních byl zadní ráfek 2,15 , stejně jako na 350 typ 472. Prostě tam dejte to, co je v Techničáku. [Monty] 29.03.2018 |
| No bývá to někdy v techničáku (teď ho nemám u sebe, tak se nemůžu mrknout), ale vzhledem k tomu, že gumy jsou 3x18 vpředu a 3.25x18 vzadu, přikláněl bych se k rozměru ráfku 1.85. Jinak výrobci gum taky předepisujou rozměr ráfku ke konkrétní gumě, často je to ale i v rozmezí (jeden rozměr doporučený, další možný). [Carlos] 29.03.2018 |
| Mám dotaz, jaký je správný rozměr ráfku na ČZ250/471, někdo uvádí 1.85x18 a někdo 2.15x18. Kde je tedy pravda? A jaký správný rozměr mám koupit? [Jiřík] 29.03.2018 |
| Díky Kvasky za výkres, super udělám si šrouby z nerezu. [Jiří] 27.03.2018 |
| ČZ 471 BYLO VYROBENO CELKEM 31 533 KS MEZI ROKY 1974-1981. V ROCE 1974 BYLO VYROBENO 11410 KS S POZDRAVEM JIRKA 114. [jirka114] 26.03.2018 |
| Tak jsem ti ho nakreslil. Snad ti to pomůže :). [Kvasky] 26.03.2018 |
| Díky za fotku šroubu. prosím o změření šestihranu,délky závitu, výšky hlavy. Případně průměru a síly podložky. soustruh mám tak není problém si to vyrobit. [Jiří] 23.03.2018 |
| Měl by to být tento šroub. http://ceskemotocykly.eu/CZ-477,-471,-472--sroub-vidlice,-zatkovy,2422.html [Kvasky] 23.03.2018 |
| Śroub je stejný jako 477 apod. a kupoval jsem je vloni na ceskemotocykly.eu (Kladno). [Dadajan] 21.03.2018 |
| Já mám originál logo pr. 60mm.Ale nádrž se šroubovacím Cr bokem. Seženeš je u pana Slepičky ve Strakonicích . Měl originál zásoby. [Dadajan] 21.03.2018 |
| tyto matice mám, oměřím ti :) [kvasky] 21.03.2018 |
| Zdravím, neměl by někdo tuto matici, potřeboval bych ji vyfotit a oměřit. Sehnal jsem 471 a přední teleskopy byly nějak dobastlené tak nevím jak je to tam správně přišroubované. [Jiří] 20.03.2018 |
| Prosím o potvrzení zda vnější průměr loga na nádrži je opravdu 55mm. Objevil jsem logo o průměru 60mm. Které je to správné? Děkuji [Kvasky] 26.01.2018 |
| Kluci kde jste koupili nebo by se dalo koupit samolepící logo na nádrž. Samolepka co jsem koupil na ústeckém e-shopu je bohužel menšího průměru. Originál má 55mm (pokud si dobře pamatuji). Chtěl bych se vyhnout vyřezávanému logu z reklamky. Děkuji za tip. [Kvasky] 16.01.2018 |
| Moc děkuji. [Kvasky] 11.12.2017 |
| Hele, měřeno svinovacim metrem skrz kolo na motorce mi to vychazi na 230 mm a výfuky se nijak sejdrem nerozjizdej, tak snad by to tak mohlo byt. [Carlos] 10.12.2017 |
| Carlos mohl bys mi změřit šířku mezi konzolami výfuku viz foto níže. Ať to mám správně :). Moc děkuji [kvasky] 10.12.2017 |
| Paráda, děkuji. Přesně takto jsem si toto vyrobil, pouze se středovým závitem M8. [kvasky] 09.12.2017 |
| Roztec děr 21, nyty jsou čtyřky. Snad uz vse jasny:-) [Carlos] 09.12.2017 |
| Tak moje motorka je rok 1975, cislo 5620, prikladam fotku tech matic. Prumer matice 30 mm, tloušťka 6 mm [Carlos] 09.12.2017 |
| Další věc kterou řeším je správné přivaření držáků výfuků a zadních stupaček. Prosím Vás o změření šířky (rozteče) viz. kóta z vnitřní strany válečků. Moc děkuji [kvasky] 02.12.2017 |
| Tak fajn. Takže vyvložkovat zvětšený otvor ve sloupku a vyrobit nové matice do světla. Fotky mi každopádně pomůžou ;) [kvasky] 27.11.2017 |
| Vroubkovane podložky tam mas, jsou prinytovane z venku na světle. Ty samy nyty, jak koukají dovnitr masky, drzi i ty kulatý matice. Muzu ti nafotit, co budes potrebovat, snad se jeste pred Vanocema dostanu na venkov. Moje motorka je asi rok 1973 (nebo 74) (i papíry mam na venkove:-)). Panelkove blinkry byly urcite nejdriv primo ve světle, ale netusim, kdy se změnily držáky. Prikladam fotku sve motorky (co mam v mobilu:-)), jsou tam videt držáky bez diry a dve dírky na zadním blatniku pro panel. blinkry. Držáky budou nejspis stejny jako na 477. [Carlos] 25.11.2017 |
| Počítám, že takto by měl asi vypadat. Což znamená otvor pro šroub M8 [kvasky] 25.11.2017 |
| Celý sloupek co mám [kvasky] 25.11.2017 |
| Takto nejspíš zvětšili otvor, aby namontovali Jawácké světlo. [kvasky] 25.11.2017 |
| Světlo zvenku bez podložek [kvasky] 25.11.2017 |
| Moc děkuji. Každopádně detailnější nafocení by mi vážně pomohlo. Dávám zpět původní světlo, které jsem našel v garáži (strejda ho v 80tých letech vyměnil za plastové z Jawy) a zjišťuji, že mi pár věcí chybí. Blinkry mám starší z Panelky, ale uchycení bylo nejspíš zvlášť. To usuzuji podle sloupku s dvěma otvory. Mám výrobní číslo 400 (1974), motocykl ještě s černými středy výfuků. Jaké číslo máš ty? Vroubkované podložky jsem také nenašel :( [kvasky] 25.11.2017 |
| Ted se nedostanu do dílny, tak ti to nevyfotim. Ale jestli myslis tu matici co je v hlinikovy masce světla, je to opravdu kroužek se zavitem a dvema dirama. Zadne osazeni na nem neni. Roztec děr je podle roztece děr v masce, ta matice je tam prinytovana. Z venku jsou naopak prinytovany takovy vroubkovany železný podložky (aby svetlo drželo). Pokud jde o závit, zalezi, jaky mas blinkry. Takovy ty podlouhly (stejny sklicko jako na bizonech, panelkach atp) byly zasroubovany primo zavitem na tycce blinkru do závitu v masce a přitazeny k drzaku svetla kontramatkou. Závit je (snad si to pamatuju) 12x1.25, kontramatka mela malej sestihran (myslim 17). Ja mam na svy 471 tyhle blinkry. Pozdeji mely (kulaté blinkry) svou diru na drzaku svetla. [Carlos] 25.11.2017 |
| Prosím Vás o skicu a fotku matice uchycení předního světla na 471. Počítám, že to bude osazený kroužek s M8 závitem ve středu a dvěma otvory na rozteči. Bohužel jsem při skládání tyto matice nenalezl. Děkuji, Kvasky [Kvasky] 24.11.2017 |
| Nemeril jsem presne ale zvenku vidlic kde je osa tak mam 145 mm. Pokud je na 477 stejný tak jednu do mam . [Anty26] 20.11.2017 |
| Hele, neporovnaval jsem je, ale podle katalogu dílu je stejná (ma stejny cislo) jako přední osa na stopetasedmu (477) [Carlos] 20.11.2017 |
| Ahoj nemel by někdo náhodou osu předního kola na 471. Dekuji [Anty26] 19.11.2017 |
| Neměl by někdo typ kde sehnat starý popř. adekvátní repliku třmenu klaksonu na 471? Nebo alespoň oměřit a zkusím si vyrobit sám. [kvasky] 02.10.2017 |
| Děkuji. Také mi to vychází na 230mm. [kvasky] 13.09.2017 |
| Mně vyšlo 23cm [meela] 06.09.2017 |
| Prosím o změření délky trubky předních vidlic. Nejsem si jist délkou Děkuji [kvasky] 02.09.2017 |
| Zatím se mi nedaří sehnat originální řidítka. Zatím všechny na které jsem narazil mají navařené držáky páček. Neměl by někdo na prodej? Zkusím i burzy. [kvasky] 31.08.2017 |
| A odlitek je stejny i na 477/476 - viz cislo odlitku. Od zacatku výroby (asi dokud byly bez blinkru) se ale na 477/476 dávala riditka s navarenymi držáky pacek. [Carlos] 28.08.2017 |
| Tady je fotka toho hlinikovyho drzaku, tohle je pravej, starsi provedení. Pozdější se lišilo tim, ze přibyla do drzaku packy díra na zrcatko (v levým drzaku je díra na zrcatko od zacatku samozrejme). [Carlos] 28.08.2017 |
| Páčky drží v hliníkovém odlitku. Je to specifický pro 471. Na řídítka je to nasunuté. [Jakub] 28.08.2017 |
| Paráda. Můžete mi někdo detailněji vyfotit řídítka? Zajímá mě uchycení páček a přepínačů. Jsou uchycení páčky spojky a přední brzdy přivařené na řídítku? Nebo je to v hliníkovém odlitku? [Kvasky] 28.08.2017 |
| Riditka by mela byt stejná (vcetne tech hliníkových přepínačů) jako na soudobých modelech stopetasedmy a stopetadvacitky (477/476). Krycí trubky vidlice maji v katalogu svoje cislo (zacina 471), takze asi nepasuji. Nevim, jak se liší od stopetasedmy, asi délkou, ale nemeril jsem. Z kyvacky jiste ne, maji totiz takove ty plisky, skrz ktere prochází šroub brýlí. [Carlos] 27.08.2017 |
| Nechci zakládat nové téma. Koupil jsem ČZ 471.0 (1974). Bohužel předchozí majitel dal řidítka včetně přepínačů a jiné díly z Jawy 634. Moje otázky: 1) Pasují řidítka včetně přepínačů z jiných modelů ČZ? Např. 472, 477 apod.. Nebo je rozdíl? 2) Místo trubek předních vidlic mám prachovky. Pasují trubky taktéž z jiných modelů? Popř. z Kývačky apod.? 3) Chybí mi třmen klaksonu. Neměl by někdo na prodej popř. rozměrovou skicu podle které bych udělal repliku. Děkuji za pomoc [Kvasky] 25.08.2017 |
| 471 měly určitě zakrytý z kovu a spodní díl v chromu, 472 pak pružiny venku [jakub] 26.04.2012 |
| Většina 471 co sem viděl má plastové stavitelné zadní tlumiče. Originál má podle fotek klasiku celokovový jako 634. Co je pravda? To každý měnil? [Dolin1] 26.04.2012 |
| Tak mi jestli můžeš pošli na mail ty fotky a bych neumřel nevzdělaný a rozžířil si obzor jaké se dělaly varianty 471 a 472 Netvrdím že musím mít pravdu,jen jsem to nadhodil k diskuzi.bejan@seznam.cz [Hanz] 26.07.2011 |
| Je určitě to fabrická originál fotka. Mám jich celou sadu. Jen 471 a 472 tam mají asui 5-5 druhů nádrží a jeich chromavaných boků... [Dolin1] 26.07.2011 |
| Já si zase troufám tvrdit, že daná fotka je fabrická. Zda jde o prototyp či nějaký zkušební vzorek nechám na zvážení každého. Můj táta takovou s touto nádrží také měl v zelené metalíze, prý to byla originální barva i nádrž. Těžko říct, motorku už dlouho nemá. [Honza K.] 25.07.2011 |
| K fotce udajného prototypu bych se spíše přikláněl k variantě že jen někdo nahradil origo nádrž z typu 477 nebo 476.Takových motorek je k vidění víc.Ale pro znalce zajímalo by mne jestli barevné varianty z výroby byly i jiné než zeleno zelená a žluto hnědá.Jestli víte o jiné origo barevné kombinaci mohli by jste ukázat fotky?Chci uvést do originál stavu 471 napadenou mnohými kutily a zrovna tyhle dvě mi známé barevné kombinace se mi moc nezamlouvají. [Hanz] 23.07.2011 |
| Dyť v pohodě. Já ani netušil že sou malé a velké,..sem to něměl nikdy rozdělané zatím,..vezmu u Tebe, není problém. Do srpna do Zbýšova vydržím. Nebo si někdy už konečně zajedu k Tobě :D [dolin1] 28.06.2011 |
| Dolin - ty neumíš číst? Vždyt u toho prvního jsou napsaný úplně jiný motorky než u druhýho. Na 1. jsou větší, na velký motory 250,350 ccm. Ty potřebuješ. Na druhým jsou sice originály, ale malý,na 125,175. Pokud by jsi koupil ve Slavkově ode mně, stála by tě sada 400,- a ještě bys ušetřil za poštovný. [Monty] 27.06.2011 |
| Vkládám foto pro zachování než zmizí [Libor L.] 15.04.2011 |
| Dolin - když si dojedeš,můžeš zkusit gumu, kterou jsem vylovil někde v zásobách,a kolegovi na 471 pasuje po malé úpravě. Motorka stojí v dílně, tak si to můžeš rovnou prohlídnout. Ale posílat poštou ji nebudu. [Monty] 08.04.2011 |
| Jasněnka! Ono jezdit tak, že to saje vzduch pod tou gumou není moc ok. [dolin1] 08.04.2011 |
| tak sem hlavně pak napiš pro generace příští, jaks dopadl [jawarmaniak] 08.04.2011 |
| Objednal jsem oboje dva druhy. Nějak to pošteluju a nebo nadstavím duší z kola :-) [dolin1] 08.04.2011 |
| Tak jsem zagooglil.. Na toto téma proběhla diskuze na jawamanii (dotaz 40389) Guma sání na 471 od Sesy mi na moji 471 nepasovala – nešla vůbec nasadit a nedoléhala. Bez problémů se dá použít guma z panelky – ta tam sedne jak ulitá. [Jirin] (13.10.2010 20:56:25) Na 471 dávali Panelková už z výroby - má ji i motorka na fotkách ve starým SM,když ji testovali jako novinku.[monty] (13.10.2010 21:46:01) dodám ještě link http://www.fichtlkramek.c z/nahled/id_1937.html [jawarmaniak] 08.04.2011 |
| Detail z linku [dolin1] 08.04.2011 |
| Chlapi jako fotka je 250/471 1974. Když se podívám doma na 175/477 1969 a porovnám tak to tam nemůže pasovat ani zesrandy!! Vzdálenost hrdel karbecu a sání je u 471 a 477 úplně jiná! [dolin1] 08.04.2011 |
| To měla být jako sranda s tím otočením o 180? Nějak sem to nepobral. [eska] 08.04.2011 |
| A co takhle ji otočit o 180°? [Pavel] 05.04.2011 |
| Díky za odpovědi , už jsem na to postupem času přišel sám , jak jsem sháněl díly a mohl porovnávat . Na mojí motorce totiž nějaký dobytek přivařil přední blatník ke kluzákům , protože měl ulámané ty upevňovací šroubky . Při tom svařování ty kluzáky pěkně poprskal . Povedlo se mi sehnat nový blatník , nový pravý kluzák a levý aspoň použitelný .Sedlo jsem sehnal to nastavené s orig.potahem , jako je na dobových fotkách . Zespoda má ale jen jednu díru proti filtru , takže předpokládám , že je spíš na 175 / 487 . To asi nebude problém upravit . Ještě mi chybí kryt řetězu a jeden zadní blinkr i s tím plechovým držákem . Zatím se mi ale z každé burzy povedlo něco chybějícího přivést , takže to snad časem seženu . Ještě jednou díky za rady . L.V. [Lukáš V.] 12.11.2010 |
| Ahoj, 1) trubky předních vidlí jsou delší o cca 4cm, kluzáky mají jinak vysoko navařené držáky blatníku (mohu oměřit). 2) sedlo má stejný plech, ale s přidělaným nástavcem cca 4cm, když otočíš sedlo jasně to poznáš viz. http://radar-dilna.ic.cz/ obrazky/ren_sedla_2.jpg 3) zadní blatník je stejný jako 477 (v katalogu ND je několik pozůstatků prototypu) [radar] 11.11.2010 |
| sedlo je delší cca o 5 cm takže myslim že plech bude jinej.nemám to u sebe,neoměřim.zadní blatník by měl bejt taky stejnej,pokud vim.já mám na čízách kluzáky stejný,i celý vidlice ale ruku do ohně za původnost nedám. [zelyvel] 11.11.2010 |
| Zdravím všechny příznivce ČZ a tohoto fóra . Nedávno jsem se stal majitelem ČZ 471 z roku 1974 ve
stádiu vraku . Měl bych na znalejší pár dotazů , ale nechci zakládat nové téma . Chybí mi pár dílů a
některé jsou dost poškozené , vzhledově jsou podobné s typem 477 , ale podle katalogu n.d. se liší .
Jedná se mi konkrétně o tyto : 1) přední kluzáky - nemám možnost porovnání , na 477 jsou jinak
vysoko šrouby pro upevnění blatníku ? 2) sedlo - je možné , že spodní plech je stejný , ale
liší se jen střihem potahu ? A má mít zespoda proti filtru jednu nebo dvě díry ? Já tam mám jen
jednu , může to být z 487 ? 3) zadní blatník - podle katalogu má mít jiný držák na zadní světlo
( SPZ a spodek držáku na samostatných šroubech ), ale já mám stejný jako na prvních 477 a i na
fotkách , co jsem našel na netu je vždy takový . Blatník na mé motorce je dost rozvrtaný a nevím ,
které díry tam patří . [Lukáš V.] 23.09.2010 |
| Určitě se jich vyrobilo obrovské množství, ale ve většině případů byly určeny na vývoz. [JB] 10.04.2008 |
|
|