MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 127 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexEnglish is welcome here 27.7.2024 02:44  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Any topic concernig Czech (mainly) vintage car or bike is welcome here....   11.10.2006 / 3
    Can anyone help me? I am looking to buy a PAv trailer to add to my Ve....   22.01.2007 / 3
    I have included a photograph to try and get some help in removing the ....   18.02.2007 / 3
    Hi!   15.07.2009 / 3
    zxc   11.10.2010 / 3
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 17      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 0 / 5      Příspěvků Příspěvků: 59
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa sadilek 250 cc 652 Model 1978 6 gears documentations and spare parts


 Hi all i am form Italy and i am looking for the motor maintenance manual (also photocopy)and spare parts for my bike see photo attached.
If anybody can halp me would be appreciated.
Write to marc-z@hotmail.it or marc-z@libero.it
Thank you in advance    [Marco]   24.10.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hello,Marco few spare parts you can find here: http://etovar.cz/en/182-jawa-sadilek    [x]   24.10.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Skoda 3S160


 Hi all,

I'm in possession of an old Skoda 3S160 engine used as generator (manufactured in 1941). I tried to get some info of this engine like where it was used, but couldn't find anything. With Google I only find 6S160 build after the war. Are there any archives remaining where I could search for this engine number, showing where it was delivered after final assembly? Any information about this type of engine is welcome.


Regards

Martin    [Martin]   20.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hi Martin,

I think the best will be contact Archive of Skoda museum, mail:archiv@skoda-auto.cz; or: muzeum@skoda-auto.com They should can help you, but I am not 100% sure. Try it. Regards Petr.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

zxc


 zxc    [sebastian440] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hi, type here your question in English and I will translate it to English, it´s gonna be much better.    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  And this is a foto of this Metalex.    [sebastian440] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2010
Odpověď  Hi!
I've got Metalex 125. I have a lot of problem to translate my text to Czech, so I used translator. I hope, that it will be understanding :)


HI !

Koupil jsem si allegro Český motocyklový závodní podvozkové díly Metalex 125. Problém je, že nemá motor v něm a příslušenství. Motocykl Chystám se obnovit, ale mám problém dešifrovat vinobraní (Naklonil jsem se až do asi 1979), a tak nevím, co mám hledat motor. Na levé straně ortézy vedle hlavy řízení je přeplněné č. MTX 3-02-040. Canopy je možné zakoupit v Česká republika na http://www.motoforza-czec h.cz/oldtimer1.html "target =" _blank, takže nevidím žádný problém. Motocykl je brilantní světlo. S více než 28 hp motor s 125 pravděpodobně část kříže může ukázat, co umí. Rychlost max.. v závislosti na poměru je 150 do 180 km / h. Zajímavé je, že motocykl má přední suspenze s ocelovými lagami nižší, a ne jako většina disků hliníku brzdy. Takže si myslím, že je to starší typ MTX-a dokonce i kola s paprsky. Motocykl byl vyroben, jistě ve velmi malém počtu kusů. Co si myslíte? Pokud Máte nějaké zajímavé fotografie z MTX-y, data, prosím kontaktujte nás na e-mail seba440t2@wp.pl. Co si myslíte? Pokud máte nějaké zajímavé fotografie MTX-y, data, prosím kontaktujte nás na e-mail seba440t2@wp.pl

PS. Přišel jsem z polské a české jazykové já nevím, proč jsem si vzal překladatel, obecně hledá datové části a obrázky motocyklů nejlepší vyhlídky. Moje @: seba440t2@wp.pl MOTOCYKL není na prodej, Děkujeme Ti za co-pracovníků a pozdraví jižní hranice:)    [sebastian440] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Looking for a good mechanic able to work on Veteran bikes (Honda Four 750k2)


 HI all, I'd like to know if you can advice on any good mechanic around Prague that could check/ repair a Honda four 750k2.

Thanks a lot
Gianni    [revjanjoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  http://www.hondamch.cz/ol d-timer.php    [Advice]   19.04.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

I just Want to restore a CZ 125cc type C but have some questions, please help!


 I want to restore the bike back into his original condition and drive it on the public-road again. In order to do this, I have 2 important questions.

1 - To get my ducth license plate on the bike again, I need to prove the factory contruction year of the bike. I have the frame-engine number for indentification, So is there somebody that can prove the contruction year on paper, sample: overview?
2 - I also need new parts for the bike sa, gasket set for the engine etc..where can I buy those parts?    [dehcRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Thank you for the quick respone and the good links for shopping at parts.
Good to here that there is a lot od stuff to buy in your country. I'm already looking forward to visit one of the swap events.

I will upload some more pictures of my bike asap.
In the meantime I can tell you that the Framenumber XH462 EF0168, Enginenumber 36250. Hope that anyone can tell what the age of the bike is.

Thanks in advance.    [dehc] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.02.2010
Odpověď  Hallo
1) I guess that if You post engine and framenumber over here, someone will tell You the Year of production (estimation is based on the records collected from other bikes) These bikes are very common oldtimers over here

2) Even there's lot of the web shops for the spares, I suggest You to contact Montyjawa.cz or motoren.eu (second one seems to be more expensive) Best way is the trip to some bigger Swap Meeting and buy it there :-D

Spareparts catalogue can be stolen here:
http://jawagallery.net/prirucky/manualy/Cz_125c_150c_manual.zip
http://jawagallery.net/prirucky/katalogy/Cz_125c_150c_katalog_nd.zip

Check this web: http://michalovyzetky.cz/index.php?obsah=uvod    [Hope it helps]   09.02.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Exhaust pipe for Jawa CZ 175 model 450.02 1962


 Hello everybody,
I'm renovating Jawa CZ 175 model 450.02 1962 (see picture enclosed). I'm looking for now the exhaust pipe for this vehicle. I've heard that somebody produces it in Czech Republic. Could you help me to buy this spare part?

I will appreciate any tips and suggestions. Thanks in advance.    [Romek]   17.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  The best exhaust pipes produses Mr. Hadravek. You can visit his web http://www.hfmoto.cz/    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.12.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Hi to everyone.
Do you mind if I ask you for an advice?


 Hi to everyone.
I have been trying to find a part for my JAWA.
I have JAWA-250(501). And I am looking for a PISTON with a nominal size.
Is it possible to order it somewhere in CZ republic?
A problem is that I am outside of CZ.
Thank you.    [vinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  My name is Bennie Ludolphy, 62 years old from Hollandska, and my big hobby is collecting information speedway and longtrack machines.
I already have a large collection but there is something missing.
For a very long time I try to find some good information from the Ogar DT machines.
I am told that there was good article in a oldtimer magazine.
The OGAR DT (from 1937) story was in the TIPRO OLDTIMER Nr 11-2007.
Is there maybe someone with this article that he could send me.
Further Ogar DT machine are with JAP engines, but I am told also with Velocette engines.
Looking forward to hear from a member with information about the OGAR.    [B.Ludolphy]   12.10.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Hi!


 Where can I buy the original piston in jawa 638? I have a friend in the city of Brno, but the store seems permanently closed ... Give the link or adress.
I live in Ukraine.    [Andrew Kisel]   15.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  they are made in Turkey, but you can get Czech pistons too(they are more expensive)...    [Jakub]   16.07.2009
Odpověď  Thank you! Tell me, these pistons are manufactured at the plant "jawa" or make them somewhere else? Simply, we sell in the Ukraine alone, Chinese and Polish forgery.    [Andrew Kisel]   16.07.2009
Odpověď  Hi, you can buy pistons here http://www.ahra.cz/, tell your friend    [Jakub]   15.07.2009
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  Hello fellow Jawa-enthousiasts,

I was wondering if anyone could help me with a suggestion for a good and reliable adress in or near Prague where I could get parts for my '57 Jawa/CZ type 355 and '62 Jawa type 354. I am currently staying with my familiy in Prague and was hoping to be able to buy some parts before I have to leave. I hope anyone can help me. Thanks!

Best regards,

Miel van Aalst.    [M. van Aalst]   27.12.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  hello, if you also want all new bolts and nuts try to look at www.remot.org,
they produce it from rustless steel    [ajfel]   02.04.2009
Odpověď  Or try to look on the web site www.motoren.sk, they have also e-shop with really large offer of spare parts for Jawa and CZ motorcycles. I have very good experience with them and they are able to send the parts everywhere. Alex    [alex]   29.01.2007
Odpověď  In Prague are two very good shops the first in prosek title=Odkaz target=_blank>http://www.riegger.cz/
and the second in strašnice http://moto-r.wz.cz/    [TOLI.]   10.01.2007
Odpověď  By the way, look here: http://www.mitas.cz/index.php?stranka=4&scid=51
Maybe, you will find there tyres, what you need.    [Petr Kropáček ml.]   29.12.2006
Odpověď  Thanks again, I found most of the parts on suggested website but not all so any others suggestions are still welcome. Unfortunately I have to leave tomorrow so it looks like I will have to wait to my next visit for actually buying the parts.

By the way, great compliments for this excellent website! Lots of information, pictures, stories etc. Very good index too, everthing easy to find. Unfortunately my Czech is not very good but I am working on it (maybe one day English or German version?).

Best regards,

Miel van Aalst.

P.S. Petr K., dont worry about English, I had no problem understanding and it's far better than my Czech!    [M. van Aalst]   29.12.2006
Odpověď  I suggest you to check offer of webshop www.montyjawa.cz. Most of mentioned parts are there.    [JzK]   29.12.2006
Odpověď  Hello again,

Thank you for answering my question so quickly. For the '57 type 355 I am looking for the amp.meter in the tank, an original ignition coil, a sparkplug cap, the right half of the crankcase and a crank. For the '62 type 354 I am looking for the rear chain sprocket (47 teeth), complete exhaust system (pipes and mufflers), the original Barum tyres with the original profile and an 6V electronic ignition set. I hope you can help me.

Best regards,

Miel van Aalst.    [M. van Aalst]   29.12.2006
Odpověď  It's difficult to say.
You must write, what you're looking for, because here aren't any shop, where you would get all parts for so old bikes.
You can buy some trifles in Prague- Prosek (parts what are same with younger Jawas).
Oldtimer fans in Czech Republic must buy parts by advertising, or buy new parts from little producers (short choice).
What you need for these motorbikes?

Excuse my horrible english, I haven't talk for long time.    [Petr Kropáček ml.]   27.12.2006
Odpověď  Tuš chlopi z Hlavního Města, kde sežene nějaký ty věci na kejvačky?    [JzK]   27.12.2006
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  Can anyone help me? I am looking to buy a PAv trailer to add to my Vespa Scooter. They are impossible to find here in Scotland!!
It must be complete and in good condition. Would it also be possible for the seller to arrange postage? I would obviously pay for this.! Any help is gratefully received. Ps i don't understand any Czech! Please send any information pictures etc to my email address. Many Thanks Glenn Smith.    [glenn smith]   22.01.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  The best would probaby be to attend an outdoor market that is held twice a year in Brno. One is held on 4th of april. Another one is held in autum on 10th of October 2009. or to attend another market near prague, more information at: http://www.oldtimer.cz/VeteranBazar/burzy.asp

i guess, if you are lucky you can find a good pav there    [ajfel]   02.04.2009
Odpověď  Thanks for your reply! I have sent you an email. Many Thanks Glenn.    [glenn]   05.02.2007
Odpověď  Hello Glen, Pav 41, prices are between 200-400 EUR mainly depending on the condition. If you like to get one I might look for it. In any case I am not sure about the way to hook in to Vespa, you will need to figure out, that.    [JESE]   04.02.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  Hello!
I wonder if anyone here knows a good place in the Czech republic to buy spare parts for Velorex 562 sidecars from? Since I live in Sweden I need the parts to be sent to me.
Greetings
Henrik    [Henrik]   31.05.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hello Henrik !
Check this web site : www.montyjawa.cz
Concretely : http://www.montyjawa.cz/obchod/podle-typu-motorky/sidecar-velorex/
Seller ship parts worldwide    [Martin Samson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.04.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dobrý den, nevíte někdo něco bližšího o tomto vývozním stroji? Má štítek v angličtině, modrobílá barva je původní. Na internetu jsem podobnou nenašel.    [Ondřej Nešpor]   08.08.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Něco jsem našel tady http://aotearoa.cz/zobraz.php?typsekce=13&idsekce=207&idclanku=1516&idpredka=1264&ac tion=clanek    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.03.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  Any topic concernig Czech (mainly) vintage car or bike is welcome here. Foreigners don`t hesitate to ask please.    [JzK]   11.10.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vážený pane Hartmane,
odkud plynou rozdíly v hodnotách trysek nevím, ale našel jsem v seřizovacích tabulkách karburátorů jikov tyto hodnoty: Jawa 350 soutěž typ 554 karb. 2928H, difuzér 28, hlavní tryska 120, tryska běhu na prázdno 60, nastavení jehly šoupátka 2, nastavení šroubu běhu naprázdno 1/2 otáčky, připevnění karburátoru O, přívod paliva H. Pokud byste potřeboval něco bližšího, udejte konkrétní dotaz, pokusím se to zjistit. Můj email je xy.cerny.z@seznam.cz    [Černý Z]   10.08.2007
Odpověď  Ohledně Jawy S-554 šestidenní. Právě jsem dokončil celkovou renovaci téhle Jawy 350 s 360 stupňovou klikovou hřídelí. Ve Švédské příručcce (1965) pro armádní Jawy popisují karburátor Jikov 2928 s hlavní tryskou 133. Ale v příručce o údržbě Jawy (Finsko, 1962) jsem našel tuhle Jawu s Jikovem 2926SBD s hlavní tryskou 98. S 28mm karburátorem jede Jawa dobře jen s hlavní tryskou 115 a 26 mm karburátor s hlavní tryskou 98 rovněž vede k dobrým výsledkům.
Užití 28mm karburátoru a 133 trysky ústí v problémy ve vyšších otáčkách a rychlostech a hodně mokrým svíčkám. Nevíte odkud pocházejí tyhle rozdíly v příručkách a chování motoru? Jsou nějaké rozdíly mezi vojenskými a civilními modely anebo byly úplně jiné? Shledával jsem typy 554/01 až do 554/05 jako různé, ale nemůžu najít žádné rozdíly. Pokud byste věděli něco více o historii 554 moc rád bych se to od vás doslechl.
Předem díky za vaši pomoc. S úctou Bram Hartman, Nizozemí
    [JzK]   30.11.2006
Zobrazit fotografiiOdpověď  About Jawa S-554 Six Days.
I just finished the complete overhaul and restoration of this Jawa 350cc Twin with 360 degree crankcase.
In the Swedish handboek(1965) for the military Jawa they prescribe a Jikov 2928 carburettor with main jet 133. But in a Jawa maintenance book (Finnish, 1962) I found for this Jawa a Jikov 2926SBD with main jet 98.
With the 28 mm carburettor the Jawa only runs good with a main jet 115 and also good results with the 26mm carburettor and main jet 98.
Using the 28mm one with 133 jet results in problems at higher revolutions and higher speed, and very wet sparkplugs.
Do you know where these differences in the handbooks en behaviour of the engine come from? Are there differences between the militair and civil type or were there different types? I found type 554/01 until 554/05 as different types but I can not find the differences.
If you should know some more about the 554 history, I should like to hear from you.
I thank you in advance for your help.
Best regards, Bram Hartman, The Netherlands.    [Bram Hartman The Netherlands]   24.11.2006
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  I have included a photograph to try and get some help in removing the outer bearing shell from the conrod of my Jawa OHC 500. It is very tight and I don't want to tear the aluminium from the conrod.
Hope some one can help.
regards Rob.    [Robert Fromm]   18.02.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  It can be normally pressed (pushed) off, but you have to prepare proper "plug"(peg) into conrod. Overlap of hole and ring should be about 0,15mm. The question is if oter bearing has to be exchanged.
If it`s not too chipped or cracked, it`s better just to use honning process and make bigger inner ring of bearing.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2007
Odpověď  Jde to normálně vylisovat,ale musí si to trochu připravit tzn. odpovídající "špunt" do ojnice a podložku s otvorem - dělal jsem to před měsícem.Přesah otvoru a kroužku je cca 0,15mm. Otázka však je,jestli musí kroužek ven.Pokud není příliš vyštípaný nebo prasklý,tak se dá jen přehonovat a udělá se plusový vnitřní kroužek ložiska.    [Milan(OHC)]   21.02.2007
Odpověď  Vložil jsem fotku abych pokusil a získat radu s vyjmutím vnějšího pouzdra ložiska z ojnice mé Jawy 500 OHC.
Je to tam velice natěsno a nechci roztrhnout hliník t ojnice.
Díky (rob)    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  I live in Australia and am restoring a Jawa OHC 500 model 15-00 engine number 485. I need some help how to get the outer bearing shell out of the conrod bigend.. I have placed some heat on it and tried to press the outer bearing casing out, but it is very tight and I am worried about damaging the conrod.
Hope some one can help.
Rob.    [Robert Fromm 251 Jensens Rd Warwick 4370 QLD Austr]   15.02.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Also check this webpage: title=Odkaz target=_blank>http://groups.msn.com/TheJawa500OHCRegistry/homepage
or contact directly Greg - he has some experiences with 15-00 engines. his mail is gregss(at)bigpond.com. Good luck :-D    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2007
Odpověď  Could you place some photos here? I believe we can help you to find some way how to do it :-D    [.]   15.02.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/2 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 



Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006