MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 164 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocyklové soutěžní a závodní speciály 16.6.2024 20:05  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 Soutěžní   10.03.2010 / 119
    Jawa TK 16   16.10.2009 / 87
    trial Petrovka   08.12.2010 / 83
    Šesťdňová   27.01.2014 / 80
    Jawa-Tatrany   11.12.2008 / 78
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 437      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 95      Příspěvků Příspěvků: 4971
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Teréní motocykly podomácku dělané.


 Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat místních odborníků jestli se dříve vyráběli podomácku motokrosové motocykly jako třeba silniční.O ty silniční se trochu zajímám a vím že jich bylo vyrobeno spousta a také je poměrně všude dost fotografií.Mám doma taky knihu Rychlá Říditka ,která je o těchto motocyklech.Ale o motokrosu toho moc není.Našel jsem ted nějaké fotky na netu a tak bych prosil o určení jestli to mohou být motocykly dělané doma a nebo jsou fabrické výroby.    [mojcek]   12.12.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Minimotorka z mopeda koupeného v hospodě za 150 Kčs    [Karel Bartošek]   02.06.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jsem postavil mini moto ale to jsem prodal ještě před dokončením    [pytrs]   10.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [pytrs]   10.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  podomácku dělané -- mám jen dvě fotky tu první tu mi postavil táta (byla z pařezáka a bylo mi 13) pak jich bylo asi 15 ,tu poslední ČZ 175 ,tu jsem prodal v pardubicích na burze někdy v roce 1983    [pytrs]   10.05.2024
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Na blatník jsem jen z boku přivařil plech, obstřihnul požadovaný tvar a na takové podomácku vyrobené signovačce to olemoval. Pak už jen přetmelil, toť vše.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2024
Odpověď  Díky za odpověď, ještě by mě zajímala úprava toho zadního blatníku. Díky    [Dobeš79] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.05.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak mne to stálo kolem 4.000,-Kč ale díky tomu,že jsem asi před patnáci lety koupil za dvě stovky takové torzo ČZ 477, ze kterého jsem použil rám, sedlo, tlumiče, filtrbox a zadní blatník, který jsem upravil. Něco mám z burzy a teď jsem koupil přední blatník za 1200,-Kč a páku brzdy za 950 Kč.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.05.2024
Odpověď  Chtěl bych se zeptat Zetkaře, na kolik vyjde taková stavba. Díky    [Dobeš79] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Do třetice z mé "lidové tvořivosti " aby vnuci viděli, na jakých strojích jsme začínali. Akorát ještě udělat výfuky a dodělat motor.    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Trial postavený v roce 1989. Motor ČZ 477s válcem a hlavou z motokrosu, vrtání 80 zdvih 58,brzdy vlastní zadní tlumič upravený ze Škoda 1203, nádrž a podsedlo z ocelového plechu    [Karel Bartošek]   20.02.2024
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (76) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa 250 675 junior


 dobry den,
zhanam viac informacie, dobove fotografie ku jawa 675    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  motor lava strana    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  ram    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  motor    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  viac foto    [peterpeter] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

JAWA 250 Soutěžní


 Dobrý den velmi se zajímám o tento motocykl, mohl by mi nekdo zdělit v čem se lišil od seriového stroje 250/353. Také bych potřeboval vědět rozměry pneumatik. Za odpovědi předem děkuji.    [Martin]   10.03.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika soutěžní Jawy 250 rok 1954.s originálním válcem. Od serie se liší výfuky, širší kastlíky odklopná maska světlometu, tachometr napevno na horních brýlích, velký filtr sání, kratší sedlo na pantech, kratší zadní blatník, pneu 3,00-19 3,50-19    [Karel Bartošek]   20.02.2024
Odpověď  Dobrý den, pane Arnošte mohl by jste mě napsat něco k motoru P - 350 185, asi se jedná o soutěžní motor, jen bych byl případně rád jestli by se v knihách psalo něco více, jaký to byl rok, případně v jakém motocyklu nebo byl náhradní, oddělení aj., děkuji za jakoukoliv informaci.    [Pavel]   30.10.2017
Odpověď  mladeznik psal sem ti mail ale vratil se nedorucen jestli neco chces k tem vyfukum napis mne mail    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Ahoj všem,
jak níže je popsaná jawa 250 soutěžní ve světě motorů pro rok 1955, dokázal by někdo říct jak přesně vypadaly ty zkrácené výfuky? Nemá někdo doma, kdo by to byl schopen nafotit (okótovat)? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si ji postavil. Jasný nebude to originál, ale mám doma soutěžní motor sice válec Libeňák a dvousvíčková hlava 353, kartery klasický 353.
Pokud by k tomuto stroji jste měli i jiné podrobnější informace sem s nimi:-) Nebo na email: yamatt@seznam.cz
Díky    [mladeznik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2017
Odpověď  Zdravím mám ůplně stejný motor jako Pavel bohužel bez válce.Stejně značený P 250-297.Rád bych poprosil Arnošta jestli by nenašel nějakou informaci i pro mně.Případně i o Jawě 250 typ 557,výr.číslo 000090.Rok podle štítku 1958.Moc děkuji Roman.    [Roman Vaník]   27.04.2013
Odpověď  http://cs.wikipedia.org/w iki/Mezin%C3%A1rodn%C3%AD _motocyklov%C3%A1_%C5%A1e stidenn%C3%AD    [smradzjzd]   18.03.2013
Odpověď  Co znamená "dojeli na stříbrnou vázu"?    [k]   18.03.2013
Odpověď  Omlouvám se, že se vracím, k něčemu co v roce 2010 trošku poškodilo původní podstatu tohoto tématu, ale rád bych se podělil s tím co jsem po letech zjistil, aby další čtenáři fora nebyli dezinformováni. Citoval jsem zde níže totiž pana Dr. Huberta Procházku, který ve své knize Saab a také v článku v časopise Motor Journal napsal, že Květoslav Mašita šéfoval pražskému Saab servisu na Záhřebské. Někteří z vás mě tvrdili, že je to nesmysl, ale ač jsem věřil panu Procházkovi jakožto velkému znalci Saabů, nedalo mě to a začal jsem se pídit po dalších informacích. Dnes už vím, že jste měli pravdu. Květoslav Mašita nikdy v Saab servisu nepracoval. Tomuto servisu šéfoval pan ZDENĚK Mašita, také to byl závodník, ale automobilový (jezdil i se Sonetem). Nechápu, proč si pan Hubert Procházka vymyslel takovouto nepravdu (a to se s p. Z.M. osobně znali). A pak věřte knihám a článkům v renomovaných periodikách.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jen pro zajímavost nějaké foto plakety ze šestidenní, kterou dostávali snad jen jezdci, kteří dojeli na stříbrnou vázu.    [Pavel]   04.04.2012
Odpověď  Jestli je to číslo původní nebo ne to nepoznám. Písmena ale tverem vypadají správně. Dle prototypové knihy byl motor čísla P 250-309 vyroben v roce 1957, byl vyroben jajko samostatný motor, v kolonce poznámka se píše "soutěžní", v kolonce skladováno je uvedeno "ZÁV tj asi závodní oddělení, v kolonce prodej je jen "P12/58", úplně stejné údaje měl i motor P 250 -310    [Arnošt]   20.02.2012
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (119) 
Zodpovězené téma  

ČZ 125-516-metalex


 Dobrý den.
Koupil jsem čz 125-516 ve šrotovém stavu.Aby to bylo trochu zajimavější ,tak bych z ní chtěl udělat enduro.Potřeboval bych několik rad.Předem mně nepasuje koleno výfuku na silenblok ,co je pod nádrží.Když koleno nasadím na motor ,tak jak patří ,tak mně nevychází držák kolena do silenbloku.Už to někdo ,předemnou řešil tím ,že tam navařil ještě jeden držák.Potřeboval bych ,kdyby někdo poměřil vzdálenost středu otvoru silenbloku ,po krk řízení.Potom bych potřeboval ,pokud se někdo ochotný najde a vyfotí mně uchycení stojanu a držáku krytu řetězu.Děkuji ,za jakoukoliv radu nebo komentář.    [Mojmír Pruch]   12.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ČZ 125/516 MTX    [Aleš]   28.10.2023
Odpověď  ČZ 125 516 MTX nevíte někdo z čeho bylo použito soukolí v náhonu tachometru?
Děkuji Pavel    [Pavel]   12.06.2020
Odpověď  http://aukro.cz/cz-mtx-125-516-i5688117024.html
Tento motocykl už delší dobu nevlastním a nyní si ho můžete koupit na Aukru.    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2015
Odpověď  Tak ta se Ti povedlaˇ, řídítka bych doplnil pěknými červenými koženkovými převleky objímek páček, detaily dělají moc.
Měl bych na tebe prosbu, poměřil by jsi mi stojánek?
Stačí základní rozměry (výška a šířka na zemi), na rám to už spasuju.

Díky
Jirka    [Jiří Trousil]   14.08.2014
Odpověď  vypadá to povedeně    [jarek]   04.08.2014
Odpověď  dík    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2014
Odpověď  Gratuluji-Pěkná práce!    [Petr]   27.05.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už je hotová.Je to amatérská práce,ale třeba se někomu bude líbit.    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2014
Odpověď  Je docela pochopitelné,že každý motocykl na závodech mohl vypadat jinak,ale to bylo nejspíš tím,že si je jezdci z nějakého důvodu upravovali.Od výrobce tedy spíš úpravce METALEX vycházely s největší pravděpodobností v jednotném provedení se stejnou výbavou.Je na každém majiteli jak chce aby jeho stroj vypadal,zda ho udělá tak jak vyjížděl z METALEXU nebo se k tomuto stavu přiblíží či si ho upraví k obrazu svému.    [k]   16.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Úprava vyvážení klikovky z Jawa 579 při stavbě motoru Kombajn 575


 Poradí někdo- ideálně výkresem, jak upravit/odvrtat klikovku z Jawa 579 při stavbě motoru Kombajn 575? Tedy jak velké a v jaké vzdálenosti vyvrtat další vyvažovací otvory dosetrvačníků. Vím že jí několik takových upravených motoru jezdí.    [Libor Čejka]   26.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pokud stavíte motor Kombajn, můžete použít jako základ kliku ze Švéda. Jen je treba prohloubit vyvažovací otvory pr. 18mm v setrvačnících. Existuje na to origo fabrický výkres    [Libor Čejka]   29.07.2023
Odpověď  Pokud bych stavěl vyjímečně se vyskytující motorku a chyběla mi klikovka, a přemýšlel bych o úpravách klikovky jiné, tak bych šel jednoduchou cestou výroby nové. Přeci jen klikovka je kus jednoduše obrobené oceli, žádná kosmická technologie. Předělávat a převrtávat tak jako tak vyžaduje dobré strojní vybavení a zkušenosti. Je pravdou, že ochotných sousedů soustružníků za lahev rumu je jak šafránu, ale firem je dostatek. Jen bude potřeba rumu celá bečka.    [Luboš]   29.07.2023
Odpověď  Zdravim, chcem vas poprosiť či sa u niekoho nenájde zvyšná klika na sveda libenaka 579. Staviam jawu 579 kombajn 350 jednovalec a nemám tento posledný diel.Kludne na repas alebo len zotrvacniky.Ospravedlnujem sa za inzerciu ale už som vycerpal všetky možnosti inzercie,motoantik,e tovar alebo aspoň poradte kde ju zohnať. Vdaka Milanxx    [Milan]   27.07.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Presne tak, robil som tento motor,zotrvaky sú take iste ako má libenak.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2022
Odpověď  Porovnaval som klukovky z S aj z T 575 oproti kluky zo švéda 579 a sú vyvážené rovnako.iný vyvažovací otvor tam nie je.    [Jumbo]   29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..odpověď na Lubošovu reakci:
Také jsem se v mládí něco nastáčel setrvačníků, vyráběl z duralu mezikruží a převrtával válce až byla stěna vložky ,,jak papír"..
Stále doufám, že se mi ozve majitel ideálně originálního motoru 575 a poskytne mi udaje o rozmístění vyvažovacích otvoru.
Bohužel i přes to, že si motorky řeším jen pro sebe- tedy nekomerčně/nic neprodávám, mám pocit že sdílení informací tato doba nepřeje. Kombajn 575 bude nejspíš stejný svatý grál jako Californian I. Tam jsem také s prosbou o informaci k detailům neuspěl...    [Libor Čejka]   29.12.2022
Odpověď  Příspěvky upozorňují na poměrnou složitost úprav vyvážení a je to zcela pravdivé.
V mládí jsem se snažil experimentovat s kamarádem strojařem, protože motorů a dílů bylo za hubičku všude mraky. Něco jsme toho nastudovali a hledali rady u zkušených a mohu říci, že vyvážení je vždy nějakým kompromisem. A úplně nejlepšího výsledku se dosáhne použitím již odzkoušeného řešení.
Proto se tady přikláním k nalezení a použití stejné úpravy motoru J 575.    [Luboš]   29.12.2022
Odpověď  Pokud je píst těžší, je výhodnější odlehčit píst. Z vnitřku např. vrtákem nebo kulovou frézou vyhrabat něco materiálu. Další možností je použít odlehčený pístní čep s menší sílou stěny. Po případném dalším výbrusu píst vyměníte ale odlehčenou kliku budete špatně dovažovat zpátky.
Základní otázkou ale zůstává na jaké % vyvážení se dostat. Pokud vezmeme jednoválec, tak % vyvážení se u různých značek motocyklů budou dost lišit. Záleží to na mnoha faktorech jako uchycení motoru, tuhosti rámu, rozsahu otáček atd.    [Tomáš S]   27.12.2022
Odpověď  asi bude lepší si nastudovat , co je to statický vyvážení a dynamický a pak se rozhodnete co s tým ......    [majco]   27.12.2022
Odpověď  Ano, v principu to máte správně. Spletl jsem se v místě pokud je píst těžší, platí to opačně. Za což se omlouvám. Když tak hledím na tu kliku, by měli být ty odvrtané otvory ve stejné vzdálenosti od ojničního čepu, jako ojniční čep od klikového. Pak stačí odebrat vypočítanou gramáž na stejné kružnici mezi nimi. Pokud ne, musí se to přepočítat, kolik se má v daném místě odebrat. Ale abyste nebyl zklamán co se týká spolehlivosti a výkonu. Toto je jen teorie a v praxi záleží na vyrovnanosti chodu motoru v celém rozsahu otáček. Nějaké vibrace tam budou určitě. Klika musí být také náležitě vycentrovaná a zúhlovaná ojnice při montáži. Ať se zdaří!    [J]   26.12.2022
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosba o pomoc


 Dobrý den

jsem Dušan Šebek a zabývám se mapováním historie Čs. motocyklového sportu. Vydal jsem spolu s H. Vošalíkem knihu Katalog motocyklů ČZ - http://katalog-motocyklu-cz.cz a nyní připravuji podklady o soutěžních továrních jezdcích ČZ.

Nemohu se dopátrat bližších informacích o jezdci:

Josef Krčmář, narozen v Teplicích, bydlel Divišova 829, Hradec Králové - před válkou a i po válce provozoval obchod se strojním zařízením a zemědělskou technikou a byl zástupce značky ČZ pro Hradec Králové.

Tím, že se narodil v Teplicích, netuším, zda nemá něco společného s Krčmářem výrobcem jízdních kol z Teplic? Poslední zprávy, které jsem našel, byla jeho účast v několika soutěžích 1950-1951, ale pak definitivně zmizel… na matrice v Teplicích mi ochotná úřednice dohledala, že pravděpodobně z Hradce znovu přesídlil do Teplic, ale nic dalšího nemám a nedaří se mi najít příbuzné… V teplicích pravděpodobně nezemřel, resp. nedají se o tom dohledat žádné doklady.

Obchod mu znárodnili v roce 1948, resp 1949, co pak s ním bylo nevím.

Bohužel čas neúprosně běží a tito skvělí lidé, kteří psali historii Čs. motorismu upadají v zapomnění. Pomůže mi jakékoli informace i třeba datum úmrtí, datum přistěhování, sňatek, kontakt na žijící příbuzné, atd… Pokud by dokonce někdo vlastnil fotografii zastoupení ČZ v Hradci Králové, tak to by bylo úplně super...

Pokud by jste mi mohli jakýmkoli způsobem pomoci, budu velmi rád.    [Dusan SebekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den,
pozdě ale přece. Koupil jsem puublikaci o motocyklech Triumph a na první straně je zajímavé věnování, které se do této debaty hodí.    [Petr94]   22.12.2022
Odpověď  Určitě ano, můžete mi prosím napsat na jicha@klecany.cz - Děkuji předem    [Jicha_2007Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, zajímalo by vás i tohle?    [suvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2017
Odpověď  Pošlu to není problém, případně to i líp vyfotím. Už jsem z kastlíku myslím sundal ty nánosy žluté barvy...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2016
Odpověď  Dobrý den
to je parádní... myslíte, že by jste mi mohl poslat fotku ve větším rozlišení prosím? Ohledně kola byl vyšetřován za války po atentátu na Heidricha. Atentátníci totiž použili kolo vyráběné Fy. Krčmář... díky předem a pokud by se Vám to povedlo mi poslat velké rozlišení - jicha@klecany.cz    [Dušan Šebek]   22.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím Dušane. Pro zajímavost - tento štítek mám na jednom téčkovém kastlíku. Je z toho zřejmé, že pan Krčmář už v té době prodával jak motocykly, tak jízdní kola.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2016
Odpověď  Dobrý den. Máte něco k silničním motocyklovým závodům z let 1946 až 1952? Můj děda Rudolf Dostál z Prostějova je jezdil, především na Walteru 350. V letech 1946 a 1947 i pod svým pseudonymem Rudolf Slim. Budu rád za jakékoliv materiály k jeho závodům. Píši o něm knihu.Děkuji    [Filip Zelenský]   22.08.2016
Odpověď  Tak mi zavolej,kamarádil jsem s Josefem až do jeho smrti.Mám po něm i jeho originál medajli z 6D.    [v38]   09.07.2016
Odpověď  Dobrý den

ano jedná se o J. Krčmáře, narozeného 1913... pokud by jste měl cokoli o jeho životě, budu rád pokud mi dáte vědět... Už se mi podařilo kontaktovat příbuzné, ale budu vděčný za jakýkoli střípek jeho života.    [Dusan Sebek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2016
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 554


 Dobrý den, mám otázku. Chystám se usadit motor jawa 350 typ 554 do normální kývačky a chtěl bych se zeptat co mě při případné stavbě čeká? Ano vím, písty jdou současně, větší vibrace.... Co se týká kolen, tak jsem se dočetl, že by šly použít replikové na libeňáka, ale nejsem si jistý... Čekají mě i nějaké změny v převodech? Je případně možnost zpřevodování vyřešit sekundárním kolečkem? Je eventuelně z technického hlediska možnost přelisovat kliku, aby šla na střídačku a jezdit s tím? Díky za reakce    [Roman]   11.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozměrově pasuje standartní ALMET do 350. Mám pocit, že origo ojnice jsou vždy na 15mm čep(ale mnohem lepší materiál než seriový).
Já při GO nechal dát ojnice z 634,a taky písty z 634 na 16 čep a jehly.    [Monty]   14.08.2022
Odpověď  Já bych měl taky dotaz k těmto motorům, jsou písty v něčem jiné, jdou nahradit Almetem?    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.08.2022
Odpověď  karbec 28 bych klidně nechal. Bude chtít samozřejmě zkusit správný trysky a seřízení. Při GO motoru doporučuji snížit hlavy,ty ze Švéda mají spalovací prostor 25 ccm, pro benzín BA 72. Dneska jezdíte na 95 oktanů, takže spalovák 19 ccm bude úplně v pohodě, jezdím i spalováky 17 ccm.
Kolena bych pro jistotu koupil od Hadrávka surový, dopasoval a teprve potom chromoval.    [Monty]   14.08.2022
Odpověď  Klika jednohup nebo dvojhup je na úpravci.Obojí má své plusy i mínusy Největší problém je s výfukovými koleny. Libeňácké jdou pod motor a doutníky se na ně nenapasují. Mě je vyráběl podle vzoru pan Hadrávek s tím, že jsem si je musel doladit.    [Stenly]   12.08.2022
Odpověď  Tak z mého laického pohledu se klikovka při repasi rozlisovavá a přelisovat na jednohup lze v podstatě každá a to pootočením jednoho setrvačníku o 180 stupňů, tedy se domnívám že by to škoda nemohla být, když si to může každý dle jeho přání nechat udělat. Možná se pletu, díky za opravu. Děkuji za reakci Montyho. Monty, mohu tam ponechat při úpravě kliky na střídačku karburátor 2928? Díky za reakci    [Roman ]   12.08.2022
Odpověď  A nebylo by lepší použít normální střídavou kliku a tuto zachovat pokud je dobrá a uložit nebo jí nechat někomu kdo jí využije?    [k]   12.08.2022
Odpověď  Našroubovat tam motor není problém. Kolena z Libenáka pasují. Chtělo by to pořádnej airbox,aby motor udejchal. Přelisovat kliku není problém, prostě se kuchne motor, a udělá klika na střídavý písty. Sekundární kolečko prostě vyzkoušíte, stejně na Libenáku bude na řetěz 520,ale rozeta na Kývačce je na řetěz 428. Takže musíte dát kolečko z Kývačky , začal bych na 16 zubým,a pak se uvidí........    [Monty]   11.08.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přestavba ČZ 175 na enduro.


 Zdravím všechny. Započal jsem přestavbu ČZ 175 na enduro. Nemáte někdo zkušenost s takovou přestavbou. Nejlépe fotografie pro inspiraci.Děkuji Mojcek    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To není ono.    [mojmír pruch]   19.07.2022
Odpověď  https://www.youtube.com/watch?v=eLmF2ofj2TI

tady se jeden pokouší o napodobeninu endura 988.    [Jarek]   15.07.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Len tak pre potesenie libenak 350 jednovalec


 Ide jak píla. Neveril som aký to má výkon kým som sa nepreviezol.    [milanxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Typu 575 a 579 hovorili kombajn.mokrosovej verzii Európan.    [Jumbo]   26.06.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto.    [milanxx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Eso 500 monoblok


 Dobrý den, sháním nějaké dobové nebo i součastné fotky silničních motocyklů ESO 500 monoblok a ESO 350 ohc. Jsem velký fanda motocyklů Eso a udělali by jste mi velikou radost. Předem moc děkuji.    [Fandík]   20.07.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to staré téma ale pro Járu: kulisy vyrábí pan Oskar Duda a cena je 17 000 kč. o kvalitě nic nevím.    [jwm]   28.03.2022
Odpověď  Vydličky na eso ma ve vyrobě p. Zavadsky    [Josef Pacal]   29.04.2020
Odpověď  když Motoren prodává jednu vidličku za 2500,- ? A navíc-na slovo KVALITNÍ nezapomenete, ale platit se Vám nechce?
Já myslím, že replika za 5000,- by byla akorát, vždyt to je docela složitý,musí to být tepelně zpracovaný,docela přesný a na ty zoubky,kde bere řadící kolík to bude chtít nějaký extra lisovací nástroj. A neprodají se toho tisíce, kdo by to kupoval?

Přesně proto na výrobu replik rezignuju- ještě nic není na světě,ale už je to drahý, a vlastně možná nekvalitní?    [MOnty]   29.04.2020
Odpověď  Monty, repliku jsem nikdy neviděl ale až si cinkneme, pokecáme o tom.    [jwm]   29.04.2020
Odpověď  Járo, já to nekoupil ale vím, že se to na aukru prodalo. Hlava mi to nebere, jsem dříve narozený a celou motorku jsem kupoval za 2 tisíce a dojel jsem na ni domů:-)))    [jwm]   29.04.2020
Odpověď  TO JWM:Za 5000,-kč? To je ze stříbra? Je o něco větší než-li na Péráka nebo Kývačku a vzadu jiné uchycení,tak co je na tom tak drahého?Jesli dělá někdo kvalitní repliku,tak vemu za vděk samozdřejmě i jí.    [Jára]   28.04.2020
Odpověď  To fakt nikdo nedělá repliku? Ani Mažňák?    [Monty]   28.04.2020
Odpověď  Járo, kulisu z Jawa 500 OHC budeš shánět hodně blbě, občas se na inzerci objeví ale cena je okolo 5 tisíc, je jich fakt málo.Držím palce.    [jwm]   28.04.2020
Odpověď  To Monty:Má to být stejné jako na Jawa 500 ohc.Konec konců,vyrábělo se to ve stejné době.Tak kdyby někdo měl na prodej....    [Jára]   18.04.2020
Odpověď  to je stejný z JAWY 500 OHC, -ale jestli někdo dělá repliku, a jak funguje, to netuším.    [Monty]   18.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

CZ-sachs?


 co je to za typ? motor je tam asi sachs 125    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Potvrdí ti len to čo som napísal.    [Jumbo]   26.02.2022
Odpověď  nevím,...možná se nekdo ozve, kdo to videl, nebo má lepší fotky ,nebo má ten motocykl...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2022
Odpověď  Prečo ten spodok motora nemá vychádzať z968?len preto,že je tam iné veko zapaľovania +kryt reťaz.kolecka a iný valec s hlavou?    [Jumbo]   26.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  968 to asi není...    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2022
Odpověď  CZ rok 1964 typ 970,971 alebo 972.spodok motora vychádzal z motokrosu 968,bol 5kvalt.v 65 bol už veľký karter.    [Jumbo]   25.02.2022
Odpověď  Jinak podvozek připomíná cca soutěžní čz scott, nevím zda 1964, 1965 či jaký rok, ale to asi dle fotek určíte sám.    [P.]   23.02.2022
Odpověď  Máte pravdu, koukl jsem narychlo na válec s hlavou...., měl jsem hodně podobný Zündapp, ale odpovídá to opravdu sachsu co jste vložil.    [P.]   23.02.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  sachs k125    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022
Odpověď  Asi ne , Zündapp má sekundárni žetez (rozetu) na levo    [SK-125] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2022
Odpověď  Motor je Zündapp.    [P.]   23.02.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburator 2928H


 Ahoj
chystam sa na repas tohoto karburatora, prosim mozete niekto potvrdit spravny postup rozobrania a vybratia vlozky (polozka 3 na obrazku)? Predpokladam ze by mala ist vyklepnut smerom "dole"? Pripadne nahriat telo karburatora predtym?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.01.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Supatko je opotrebene tiez, ale uplne minimalne voci telu, je to aj dobre okom vidiet, podla opotrebenia eloxovanej vrstvy. Vlozka je opotrebena tiez. Mam nove orig. supatko aj novu vlozku, po ich vlozeni do tela je jasne ze najviac opotrebene je telo. Takze treba vyvrtat v casti kde jazdi supatko a dat abnormalne supatko. Skusim to nafotit a dat sem foto neskor.

Este jedna vec ma zaujima - aka ma byt spravna vyska hladiny v plavakovke? Ked som skusil klasicky test, naspustit benzin bez preplavenia, odpojit hadicku a otvorit plavakovku, po zatlaceni plavaku dole mam hladinu zjavne vyssie ako horna hrana plavaku. Nema to byt len po hranu plavaku? Plavak nevyzera byt deravy, medzi vikom plavakovky a komorou nie je tesnenie    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2022
Odpověď  Většinou je v čudu šoupáto, ono bylo hliníkové a to tělo se většinou tolik nevydíralo, ale měl jsem v ruce několik, kde bylo závodníkem doma dělané, jak z hliníku, tak bronzu, no já vždy našel slušné tělo, či o nové, nebo i šoupata, ale u větších difuzorů to problém už je, nejčastěji je 26 mm, ale i to lidi převrtávali.    [P.]   29.01.2022
Odpověď  Takže rozobrať sa mi to podarilo.
Bohužiaľ sa potvrdili obavy, telo treba prevrtat a dať väčšie supatko :(

Neviete či niekto takéto abnormálne supatko ponúka? (väčší vonkajší priemer)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2022
Odpověď  Případně prostříkat před rozebíráním, či nahřát a mělo by to jít....    [P.]   27.01.2022
Odpověď  Vďaka za odpoveď, skúsim to teda vyklepnúť    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022
Odpověď  Ano, někdy vypadne sama, někdy drží tak, že se pomalu rozbije, ale poměrně často je za léta zlomená a vrchí půlka je vyhozená, stěna je prostě dost slabá a materiál na hovno.    [P.]   26.01.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Walter 350


 Dobrý den, stal jsem se vlastníkem motoru Walter 350 a nějakých dílů k motocyklu. Potřeboval bych odbornou konzultaci k tomuto motoru, určení ročníku a dílů k motocyklu, které jsou z různých ročníků výroby. Velice děkuji za reakci    [Walter]   14.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji moc. Nevěděl jsem, že mám hledat na bazoši. Hledal jsem to na tomto veteranforu.
FZ    [lander]   17.11.2021
Odpověď  Minuta hledání: https://motorky.bazos.cz/inzerat/144399822/hlava-cz-walter-350.php    [P.]   17.11.2021
Odpověď  Děkuji za tip. Bohužel se mi ten inzerát nedaří najít. Můžete mi prosím poslat odkaz?    [lander]   17.11.2021
Odpověď  Třeba v inzerci, nyní je v nabídce hlava na Walter 350. Jinak je to spíše o náhodě.    [Walter]   17.11.2021
Odpověď  Kde se takový Walter schání? Stačil by motor.... Kdybych tak věděl, kde skončil dědova 350tka motor...    [lander]   14.11.2021
Odpověď  Podívám se. Sehnal jsem ještě Walter 250, tak jestli nebudu potřebovat. S pozdravem    [Walter]   13.11.2021
Odpověď  Ahoj, nemáš náhodou mezi díly motoru řetězové kolo primárního převodu (to na klice) o 18 nebo 17 zuby pro W 250 ? Mohu ti ho vyměnit za 19 zubů pro W 350.Děkuji za odpověď.    [ Jiří Plachý]   09.11.2021
Odpověď  Zdravím.
Můj děda jezdil závodně motocykl Walter v letech 1949 až 1952. Kde se dá takový motor sehnat? Můžete mi prosím napsat na email lander@email.cz Filip Zelenský    [Filip Zelenský]   13.08.2020
Odpověď  Ahoj.Ztratil jsem na Tebe e-mail. Napiš prosím.Mirek    [Mirek]   04.08.2020
Odpověď  Díky Mirku, už jsem Ti e-mail napsal.    [Walter]   16.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Neznámá bestie


 Ahoj !
Koupil jsem o vikendu tuhle strakonickou bestii a at hledam jak hledam, nikde na internetu neni o tomto typu zadna zminka. Je to číza a byl to pry normalni vzduchem chazeny motor 250ccm, predelany pry Metalexem nekdy v osmdesatych letech na vodnika... Nemuzete mi nejak poradit s identifikaci tohoto stroje, jako je typ, rok vyroby a podobne ?? V pripade potreby zaslu dalsi foto.
Podle toho, co jsem dopátral podle fotek, tak by motor mohl být z motokrosové Čízy z roku 1974-77 (na motoru je vyražen typ 988, ale tvarově devětosmosmička měla plochý kryt magneta...), rám a zadní tlumiče se podobají ČZ kroskám z let 1977-79.

Nevíte nebo neznáte někdo historii tohoto pěknýho stroje ?

ČZ 250/588 ?    [FakeracerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  [Pája] Dobrý den,rád bych se zeptal, co vaši spolubojovníci-našlo se nějaké foto?    [Ondra]   21.09.2021
Odpověď  Ondra> Jak je ten pán starej, že básní o věcech které nikdy nebyly? Trošku se v tom ztrácím o čem se přesně mluví, jel jsem enduro 76-93 vyjma roku 90, kdy ho prakticky zakázali ekoteroristi. MTX dělal jen 125, nechaly se do nich sehnat i lepší převodovky, origo nebylo to pravé ořechové. Jel jí kolega i na velkém mistráku, bylo to utrpení, byly nazývány "pičikolo" :-) 250tky jely pár let taky, byli to kluci přímo ze strakonic z fabriky, překrásné mašiny, samej elektron jak na výstavu, nikdy ale snad žádná nedojela. Pokud bys měl zájem, pokusím se vyhrabat fotky + převést (99% mám diáky) a až budeme moci jet za město zkusím zajet za "spolubojovníkama" jestli nemají nějaké foto které by něco dokladovaly.    [Pája]   21.03.2021
Odpověď  Ahoj odborníci,
pán tvrdí, že tohle vyrobil Mtx a čz, tohle nejspíš pravda nebude, ale na každém šprochu...
I z jiných zdrojů jsem slyšel o pokusech s vodním válcem přímo odlitým (ne použitým ze suzuki apod) na kartrech 980/513..Mělo být použito do motokrosu (ne na silnici). Já slyšel, že skládačky tohoto typu tomu ujely, ale je to zajímavá stopa...Víte o tom něco? Případně foto čz-vodníků?
díky Ondra    [Ondra]   26.01.2021
Odpověď  A po roce zas na prodej jako rarita na bazošu, třeba se zas najde nějakej debil co to koupi. https://motorky.bazos.cz/inzerat/99011391/CZ-250-9882-Enduro-vodnik.php    [Xxx]   07.01.2019
Odpověď  Nemáte všichni chtít samý raryty pak lehko skočíte na špek takovým podvodníkům!    [Hitler]   06.01.2019
Odpověď  za 20000 supr stroj...    [HIS]   08.02.2018
Odpověď  Žasnu, že někdo takový střep vůbec koupí a ani si předtím nic nezjistí ohledně toho, zda to vůbec mohlo tak být, chyba kupujícího a ponaučení, nic víc bych v tom nehledal. Ten kdo to dokázal prodat a najít tedy kupce (s prominutím onoho blbce) si zaslouží metál :) Teď otázka za kolik to bylo?    [Petr]   08.02.2018
Odpověď  Tak to jo, já nic dopředu jen na místě a bud vezmu nebo ne. Navíc dle fotky nic nekoupim.    [Tom]   08.02.2018
Odpověď  Tak ono jakmile budeš mít tu čest s prací policejního orgánu a přijdeš o nemalé finance, tak k tomu budeš přistupovat třebas jinak, často platím dopředu a vyzvedávám později, kvůli práci, vzdálenosti aj. a vždy se vyplatí mít vše nějak pojištěné.    [Pavel]   08.02.2018
Odpověď  Být pořád v takovém napětí a čekat od všeho podvod, by mě přešla chuť něco kupovat, to už raději tedy díly a udělat si sám, pokud jsem nevěřící Tomáš.    [Tom]   08.02.2018
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Monark 350 typ 554 - nastavení zapalování


 Motocykl špatně startuje, a proto jsem se rozhodl skontrolovat nastavení předstihu a celého zapalování. Ale na internetu jsem nenašel hodnoty předstihu na motor Jawa 350 typ 554 (dvouvalec jednohup) prosím o radu, jaká tam má být hodnota. Děkuji    [Jirka]   07.06.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na 350/554 jednohup musíš dát předstih 2,4 až 2,6 mm. Na těch 3 až 3,4 ti to nepojede.    [Mirda4444]   20.06.2021
Odpověď  Děkuji za hodnoty.    [Jirka]   08.06.2021
Odpověď  3,00 až 3,2 mm předstih a 0,4 odtrh. Je to opsané z originalního manuálu    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 17.6.2023)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma  Neví někdo, z jakého typu Yamahy pochází tato nádrž ?    [Zetkař] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 100UVMV


 Kolega někde vyhrabal torzo motoru 100UVMV a chce postavit komplet soutěžní motorku. Sám jsem na ní jezdil, žel veškeré fotky se ztratily při rekonstrukci baráku :-( Nemáte někdo k dokumentaci nebo foto??? Každý kus by byl vítán. Ďííík Pája.    [Pája] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/30 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006