MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315331 příspěvků |8112 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 262 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 30.11.2023 12:17  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 189
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1133      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4 / 210      Příspěvků Příspěvků: 11978
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Spojkové pružiny


 Zdravím,

nevite někdo rozměry spojkových pružin na Pionýra, Jawetu, Stadiona nebo něco podobného? Tyhle stroje jdou mimo mě, ale potřebuju 3 spojkové pružiny s vnějším průměrem okolo 11mm; tak než je budu nechávat někde vyrábět, chci zjistit, jestli náhodou nejsou k dispozvci už nějaké hotové.
Díky za jakýkoli tip.

P.    [PepaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  27.10.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bezva, díky, to by mohlo fungovat.    [Pepa]   29.10.2023
Odpověď  Pionier má vonkajší priemer spojkových pružín 10 mm
Štadion, Jawetta má jednu centrálnu pružinou.    [J]   29.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 555 ráfky - Veteránská SPZ


 Dobrý den,
Mám v plánu dát svoji 555ku na vereránské SPZ. Nejedná se o renovaci. Chci ji nechat v původním stavu. Jde o tohle:
Ráfky jsou natřené klasicky stříbřenkou. Mám možnost koupit ráfky, které jsou stříkány zinko-hliníkovou barvou.
Projde toto veteránskou atestací? (Kdo s tím máte zkušenosti)
Nový chrom příliš svítí, oproti celé motorce
Děkuji za radu, Čihák Roman    [Roman Čihák Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vetránskou atestací to určitě neprojde, protože nic takového není, ale veteránskou testací to projde bez problémů. I když někteří testační komisaři mají zvláštní názory.    [HonzaBK]   09.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

TĚSNĚNÍ STARTOVACÍ PÁKY JAWA 555


 Zdravím, dávalo se sem nějaké těsnění nebo gufero ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nedávalo, až novější typy mají zvenku zápich kam se dával O kroužek a narazil se plechový kroužek aby držel ten okroužek.    [HonzaBK]   09.10.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang


 Máte někdo tuhle verzi?    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  O tom jsem někde na webu četl, určitě je to popsáno myslím že je tam válec s malejma sacíma a přefukovejma otvorama, aby byl měnší výkon při exportu do některých zemí kvůli jiným národním přepisům atd.    [HonzaBK]   16.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2023
Zobrazit dokumentOdpověď  Příspěvky jsem vymazal omlem,když jsem chtěl odepsat a pro zdejšího odborníka Honza je samolepka origo a tady máš fotky zvláštností :-)    [peterson] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2023
Odpověď  HonzaBK: nálepka se používala na exportních s kapotáží do VB (možná i na jiných)

https://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-mustang-kapotovany-silnicni-export.html    [meela]   15.08.2023
Odpověď  A co je na něm zvláštního? Jen má jinou (samodomo?) samolepku na nádrži a chybí mu řetěz a kryt řetězu! A proč mažeš příspěvky, který nejsou neslušný a jsou k tématu??
Buď smaž celý téma, nebo ti to sem budu psát pořád když mě to smažeš!    [HonzaBK]   15.08.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [meela]   14.08.2023
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [HonzaBK]   14.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Jawa 555 plechy


 Chci se zeptat jestli plech prsicek má být na plechu podsedloveho plechu nebo obracene dekuju za info    [Milos]   03.08.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prsa zvrchu na podsedlovým plechu.    [petr]   03.08.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Prsíčka...panty


 Čáves, chci se zeptat....panty v prsíčkách...co tam přijde za drát? Zkoušel jsem z elektrody, ale ten je moc silnej...nemá někdo typ z čeho to mám nahradit, když původní nemám? Díky    [Marcel ]   05.07.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ok diky    [Marcel]   12.07.2023
Odpověď  Nevšiml jsem si nějakého zajištění. Prostě jen ustřihlý kus drátu.    [Luboš]   11.07.2023
Odpověď  prosim te, nemohl by jsi me vyfotit jak mas reseni "ulozeni"? jde me o to jestli jsou na jednom konci treba rozkleply aby nepropadli, nebo jestli je tam nejaka zarazka.

Diky    [Marcel]   08.07.2023
Odpověď  Diky !    [Marcel]   07.07.2023
Odpověď  Změřil jsem origo drát a je to průměr 2mm    [Luboš]   07.07.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Cislo motoru


 Cau, je mozny abych mel na 555ce cislo motoru vyazeny na drzaku k uchyceni k ramu jak je na foto?    [Borekm]   06.06.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdá se mi to první dvojčíslí raženo jako kdyby zřetelněji. Bud samodomo nebo náhradní díl?    [petr]   26.06.2023
Odpověď  Ano, to si neodporuje, pokud to bude zaspáno v protokolu a následně v dokladech, tak to není problém.    [vojta]   17.06.2023
Odpověď  Nízké číslo zjevně znamená, že počet kusů takto značených motorů byl rovněž nízký.
Nevím sice o testacích mnoho, ale na řádné STK, kam budou všichni muset jezdit, nesoulad v číslech čehokoliv, co není odůvodněno v dokladech s patřičným kulatým razítkem, je závadou. Shovívavost bych nečekal.
Setkal jsem se opakovaně se situací, kdy vozidlo desetiletí řádně a bez vady procházelo evidenčními kontrolami napříč sítí STK s údajem, který tak úplně nebyl v souladu se skutečností a obvyklým stavem a náhle byl údaj vadou, která musela být řešena.
Proto již razím zásadu, co je psáno (vyraženo), to je dáno.    [Luboš]   17.06.2023
Odpověď  u veteránské testace není v.č. motoru důležitý, stačí stejný typ motoru    [vojta]   16.06.2023
Odpověď  Ok diky za info, ale stejne je to cislo hodne nizky...otazka ted zni...bude se to dat prihlasit na veteransky?    [Borekm]   16.06.2023
Odpověď  jo o tom se píše tady:

https://www.jawa-50.cz/clanek/pocet-vyrobenych-motocyklu-kusu-pionyr.html    [meela]   14.06.2023
Odpověď  Jednou jsem kdesi četl, že motory samostatně prodávané do zahraničí měly vlastní výrobní čísla ražená právě na držáky motorů. Ale kdy a jakých modelů si nepamatuji.
Ale jistě vím, že kamarád koupil J 05 bez motoru, která měla v TP a štítku nezvykle krátké číslo.    [Luboš]   14.06.2023
Odpověď  no na výrobní číslo je to číslo moc nízké, takže to bude asi něco jiného... ale víc neporadím    [meela]   14.06.2023
Odpověď  Nikdo neporadí?    [Borekm]   14.06.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 50/555 UNAŠEČ SPOJKY


 Zdravím, mám tento unašeč na 555 rok 1960 jak poznám správný moment dotažení ? Na konec závitu a jak se matky zajišťují ? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pripojim se...na mem unaseci se ty koliky daji otocit...nevyklaji se, ohnuty taky nejsou, ale daji se otocit rukou...jako sroub treba..
Je to na vymenu nebo je to ok ?    [Petr]   01.05.2023
Odpověď  Ještě k dotažení matek na pružinách, jak moc je utáhnout a jak zajistit pokud se zajišťují. Kolíky nemají otvory pro závlačku. Dávají se podložky? Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2023
Odpověď  Díky, pod matkou podložka je jen není vídět nebo blbě, řádně ožvejkaná tak ji vyhodím a dám novou. Díky moc.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023
Odpověď  Utáhnout "hodně" a pod matici patří speciální pojistná podložka s výstupky jak na vnějším, tak na vnitřním obvodu. Vnitřní zapadne do drážkování hřídele a jeden vnější se po dotažení přihne a přiklepne k plošce matice.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Staré doklady: platnost, pokuty za neplacenní pojistky, neznámý či mrtvý majitel, slovenské neplatné doklady


 Zdravím,
v poslední době tady vzniklo několik vláken ohledně platnosti/neplatnosti starých dokladů, potížemi s placením pokut ("příspěvků do garančního fondu") ČKP, atd. Chtěl bych to trochu shrnout a doplnit svými „postřehy“.
V příspěvku se zabývám problematikou malých technických průkazů, dodávaných k malým motocyklům (pionýrům). Většina věcí by ale měla být stejná u všech vozidel.
Za informace NIJAK neručím, často jsou to pouze mé „domněnky“ a spekulace. V žádném případě NIKOHO nenabádám k jakýmkoli protiprávním úkonům, pouze se pokusím informovat.
Danou problematiku chci popsat podle SEBE a když to bude možné, budu se snažit pomoci.

Staré doklady, platnost, pokuty za neplacení povinného ručení.
Z předešlých diskuzí vyplynulo, že staré doklady (malá knížečka) platné jsou, k nějakému samovolnému odhlášení by docházet nemělo. Podle všeho tyto doklady většinou nejsou ani vedeny v registru silničních vozidel. Byl prý pro ně nějaký zvláštní registr. Do dnešního jednotného registru se tyto doklady (asi) zapisují až při provádění nějakých změn (přepisy, změny údajů), přičemž se vždy mění i malovaná SPZ za novou prolisovanou. Starý TP se uschovává do archivu a vydává se nový skládací + OTP. Mohou být ale zrušeny, i když je máte u sebe. Při nedávném velkém humbuku, kolem pokut za neplacení povinného ručení, lidé chodili na úřady a hodně dokladů zrušili přes čestné prohlášení (dnes se ukazuje, že často zbytečně).
Jestliže v posledních letech tyto doklady pojištěny nebyly, doplácení příspěvků (tuším 30 kč/den) do „garančního fondu“ (ČKP) nehrozí. ČKP (Česká Kancelář Pojistitelů) tyto doklady evidované nemá, zviditelní se pro ně teprve když je pojistíte a pak z nějakého důvodu pojistku třeba zrušíte - pak by pravděpodobně hrozilo vymáhání peněz. Setkal jsem se ale i s doklady nového formátu, na které nebylo od roku 2002 placené povinné ručení, a nikdo zatím taky nic nevymáhal. Je dost možné, že ČKP řeší prohřešky, v neplacení, vzniklé teprve po nabytí platnosti zákona (třeba já jsem měl na autě díky pochybení pojišťováka neplatnou pojistku od 12.2008 do 6.2009 a neplatil jsem NIC). Pro informaci, zákon vyšel v platnost 1.1.2009. Více se dovíte na: www.ckp.cz.

Doklady psané na neznámého, případně mrtvého, člověka.
Jestliže máte nějaké nezrušené doklady na neznámého majitele a chtěli byste je přepsat, dost záleží na konkrétních úřednících (každý si předpisy interpretuje jinak). Velká nevýhoda je, že ve starých technických průkazech malého formátu nebývalo psané rodné číslo, ba často ani datum narození (výjimečně bývá rok narození majitele). Na hodně úřadech (např. u nás) úředníkům pro přepis vozidla (kromě platné STK, evidenční kontroly na vaše jméno a zelené karty) stačí kupní smlouva a neověřená plná moc. Na některých úřadech plnou moc ověřenou ale chtějí.
Jestliže nějaké takové doklady máte a nevíte, zda ten člověk žije, můžete zkusit pátrací akci v podobě rozesílání dopisů, případně návštěvu. Jestliže dotyčný žije a byl by ochotný vám vozidlo „prodat“, stačí sepsat kupní smlouvu a plnou moc, kde vás majitel zplnomocňuje k odhlášení vozidla a k přihlášení na vás („ke všem úkonům potřebným k přepisu vozidla“?). Informujte se ale, zda na příslušném úřadě při přepisu vyžadují úřední ověření plné moci. Jestliže ano, zajděte s vlastníkem na obecní, či městský, úřad pro potvrzení. Úřad může být kdekoli. Dále by už s přepisem být problém neměl. Plnou moc nepotřebujete v případě, že s vámi majitel na úřad zajde osobně doklady odhlásit.
Může se ale stát, že doklady fyzicky zrušeny nejsou, ale vlastník, při nedávném humbuku s povinným ručením, zašel na úřad doklady pro jistotu zrušit na čestné prohlášení. Pak jsou ztraceny.
Jestliže víte, že je majitel mrtev, máte několik možností. Buď pionýra provozovat i s takovými doklady, pouze je na sebe pojistit a udělat STK (ne vždy to jde). Nebo se pokusit zfalšovat kupní smlouvu a plnou moc a přepsat to. Zatím nemám potvrzené, že by na dopravních úřadech viděli, zda je majitel živ nebo mrtev, proto je další popisovaná možnost vyloženě SPEKULACÍ. Jestliže na příslušném dopravním úřadě nevyžadují ověřenou plnou moc, tak byste se ji společně s kupní smlouvou mohli pokusit zfalšovat. Potřebujete ale znát nacionále vlastníka (rodné číslo, bydliště). Jestliže je majitel ale dlouho mrtev a měl by věk třeba přes 80 let, je tento postup dost na pováženou. Mohli byste zkusit vyhledat pozůstalé a sepsat takové smlouvy za jejich vědomí, třeba i podle originálu „obšlehnout“ podpis a případně napsat datum (před úmrtím majitele). Tyto postupy nedoporučuji, pouze je zmiňuji.

V případě, že se vám nepodaří dohledat informace o majiteli, připravuje se nějaká novela (či co), kdy by bylo možné prý za úplatu asi 500 Kč zjistit informace přímo na dopravním úřadě. Uvidíme čím nás politici (ne)překvapí...
Jen tak mezi řečí... Mám ČÁSTEČNOU možnost zjistit podle údajů v techničáku, jak to s majiteli je, zda žijí a jaká je jejich současná adresa. Můžete mi v případě potřeby napsat na e-mail. Mohly by se dopátrat cenné informace a zachránit jinak mrtvé (hodnotné) doklady.

Neplatné slovenské doklady (nezrušené).
Na Slovensku proběhla po rozdělení federace velká výměna SPZ za nové. Kdo se této akce v daném termínu nezúčastnil, toho z registru automaticky vyškrtli. Na Slovensku je tedy mnoho vozidel, která nemají platné doklady.
Kdysi jsem tak nad tím trochu přemýšlel a něco mě napadlo. V oněch dokladech žádný zápis o vyřazení z evidence není. Při přepisování dokladů do ČR se nezjišťuje, jak dlouho jsou doklady v předešlé zemi odhlášené z registru, prověřuje se pouze registr kradených vozidel. Tudíž by teoreticky stačilo mít ony doklady v odhlášce na sebe, protokol z STK, kupní smlouvu a české povinné ručení. Doslechl jsem se (přímo ověřeno to bohužel ale nemám), že několik lidí takhle přepsalo několik, jinak dost vzácných, dokladů. Možnosti „jak na to“ jsou v podstatě dvě. Buď zkusit štěstí přímo na příslušném dopravním magistrátu (v SR stále spadá pod policii) na Slovensku a domluvit se s úředníky na ne úplně košer postupu. V techničáku totiž stačí mít potřebné razítko, (klidně vymyšlený) podpis úředníka, datum a vaše nacionále v odhlášce. Nebo si to razítko nechat někde vyrobit (je úřední kulaté, bude to celkem oříšek), či ho dotisknout tiskárnou.
Ještě bych popřemýšlel o jednom zápise, se starším datem, v TP navíc, a to o změně SPZ na nový formát (termín výměn starých SPZ by chtělo zjistit). Přece jen kdyby byl nějaký český    [PajkaRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.08.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 117 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den pane Milan(OHC).Měl bych vážný zájem o projektové dokumentace k malým motocyklům.    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.02.2023
Odpověď  Prvně ověřit jejich platnost v registru. Pokud majitel nežije, pak jen spolupráce s dědici a s notářem. A pak jsou prý jakési neověřené cesty nějakého týpka na fcb, který to prý dokáže, ale už před ním varovali.    [Sam]   11.02.2022
Odpověď  Dobrý deň, rad by som sa opýtal, mám doma veľký Český TP od pioniera, je to už klasický nový typ preukazu nie historický alebo československý, posledný záznam je z roku 2005, ale spať k mojej otázke, je nejaká šanca tento technický prihlásiť respektíve prepísať na mňa? Majiteľ ktorý tam je evidovaný už nežije zopár rokov, motorka sa predala bez TP asi pred 10 rokmi. Ďakujem    [Jakub]   11.02.2022
Odpověď  Ahoj. Promiň, zapadlo mi to a z jwm mi nechodí upozornění na zprávy. Jsem na to zapomněl. Leží to v rozbombardovaném bytě, zajedu pro to a pošlu.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  To Pajka: Zdravím Laďo, využívám toho, že si zde aktivní, protože mně neodpovídáš na vzkazy na Jawamanii a připomínám se, že mně stále dlužíš vrácení projektové dokumentace k malým motocyklům. Zkus s tím něco udělat a pošli mně ji.    [Milan(OHC)]   21.01.2022
Odpověď  Jo a ještě. Vůbec nezáleží na tom, zda původní majitel žije. Podmínka je, aby doklady nebyly znehodnoceny a nebyly jinde registrované (to je splněno).    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Doklady jsou vyřazené. V ČR jsou ale normálně přihlásitelné jako dovoz. V tom případě potřebuješ motorku, absolvovat dovozovou technickou kontrolu a na úřadě přihlásit. Chvíli to potrvá, protoze dopravka bude ověřovat, zda motorka není na Slovensku stále registrovaná (není od roku 1998, kdy se měnily značky) a pak to přihlásí. Jakým způsobem odhlášení v SK proběhlo nijak neověřují.

Pro doplnění. Takto zaniklé doklady jdou pár let obnovit i na Slovensku, stojí to tam ale celkem ranec.    [Pajka]   21.01.2022
Odpověď  Co tak zajít na registry v SK + CZ pro informaci. Nevíme zda majtel je čech či slovák a za jakých podmínek byla jejich výměna špz a dokladů. Na SK lze dokonce prý znovu registrovat vyřazená vozidla. Takže spousta neznámých moc a prostoru pro zdejší fabulátory.    [K. ]   21.01.2022
Odpověď  V SK proběhla na přelomu tisíciletí 100% výměna společných SPZ za nové, slovenské. Reálně se domnívám, že pokud je v dokladech uvedena jako poslední ještě stará ČS SPZ (okresy od 60. let), budou doklady z moci úřední aktuálně nevratně neplatné - vozidlo ztratilo registraci.
Jestli je lze nějak úředně "obnovit", netuším.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2022
Odpověď  Dobrý den chtěl jsem se zeptat na slovenské nezrušené doklady 1962 jawa 350 podle dokladu moto nebylo na stk a majitel žije chtěl bych radu zda to musím přepisovat na sk nebo zrušit na sk abych to mohl mít na mou osobu díky za info.    [jirka1994Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2022
Zobrazeno 10 z celkem 117 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (117) 
Zodpovězené téma  

Buben kola


 Zdravím všechny,
Je tenhle buben ještě ok na vypleteni? Ty oka se mě zdají na některých místech dost vytahany už    [Petrh]   31.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  křížit dráty obráceně,aby táhly na stranu, která není vytahaná. Nebo jiný buben, oprava se nevyplatí.    [Monty]   01.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Petrh]   31.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

STOJÁNEK JAWA 555


 Zdravím a mám prosbu, nechápu uchycení stojanu. Šroub prochází oky ve stojánku, držáky kříže a nálitky na karterech, pak tedy nemohu dotáhnout šroub, nebo jsou tam čepy a šroubují se do nálitků na karterech ? Omlouvám se, první pionýr a byl to nalezenec v hrozném stavu. Stačilo by foto spodku abych viděl uchycení. Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky to bude asi ono    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Odpověď  Asi tam chybí tohle https://www.4jawa.com/produkt-cz/4260/pouzdro-hlavni-stojan-otvor-pro-sroub-6-mm-mosaz-jawa-550-555    [goro] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023
Odpověď  Jednu fotku, nebo pár slov, dík    [grif]   27.01.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Spojka Jawa 550 Pařez a Jawa 20


 Zdravím vás.

Generálkujem motor na Jawu 550 Pařez a uvažujem o výmene originálnej spojky za kompletnú spojku z Jawy 20,21,23. Neviete či to všetko bez problémov pasuje, alebo či je treba niečo upravovať ? Ak áno, čo konkrétne ?
Chcem sa vyhnúť preklzovaniu spojky pri štartovaní.
Myslím, že spojka z Jawy 20 by bola lepšia aj z dôvodu 2 lamiel a aj 5 prítlačných pružín.
Neskúšali ste niekto takúto výmenu ?    [vladimir]   27.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den, musi se menit i tycka s kulickou? Prdem dik    [Tofek]   16.01.2023
Odpověď  když jsem to psal    [a]   19.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak čo sa týka tej montáže spojky z Jawy 20 do motora Jawa 550 Pařez, tak tá spojka tam bez problémov pasuje. Nič sa nemusí upravovať. Len sa musí vymeniť celá komplet spojka + primárne kolečko aj s reťazou.    [vladimirRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2015
Odpověď  Primárne kolečko na čap kľukovky pasuje, len je trochu širšie a aj spojkový koš na hlavnú hriadeľ pasuje. Aj závity sú rovnaké. Takže jediný problém môže byť ten, že by reťaz nešla v rovine. Iný problém sa tam snad nemôže objaviť.    [Vladimír]   01.12.2015
Odpověď  kurva pánové co kecáte.před dveceti léty jsem měl pařeza a měl jsem tam spojku z novějšího typu.to vím docela určitě.jakej prostor na hřídel?to mě kurva popište    [a]   01.12.2015
Odpověď  nejde protože není prostor na hřídeli    [hubohu]   01.12.2015
Odpověď  Nee,nejde to, ale bohate staci osadit ferodove lamely a nove pruziny. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/lamela_ferodo_pa rez.html    [Pája]   30.11.2015
Odpověď  nevím jaká je spojka na 20 ale na 550 tříkolík jednolamela jde spojka z 555 pětikolík dvoulamela když vyměníš vše od kolečka řetězu tak to sedí    [martin]   29.11.2015
Odpověď  Nikto nerobil takúto úpravu ?    [Vladimir]   29.11.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dobová výrobní dokumentace podle pana Václava Krejbicha


 Dobrý večer.Sháním dobovou výrobní dokumentaci čtyřstupňové převodovky a karterů podle pana Václava Krejbicha    [chalupsky.vRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.12.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  pane P.chapu,mě jde hlavně o ty vykresy    [chalupsky.v] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.12.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jinak letos se prodali tyto odlitky na aukru, ale opět nic levného to nebylo, nemluvě, že se museli pak celé opracovat, na kolik ten motor pak vyjde.    [P.]   27.12.2022
Zobrazit dokumentOdpověď  Zdravím Vás, nově litý je takový. Vidíte, že jsou kartery trochu změněné, oproti původním od Krejbicha. Ale zároveň vidíte, že jsou stále na převodovku s řazením z malé kývačky, či něco samozřejmě upravené... Kdo je dříve dělal nevím, ale i tak to levné nebylo. Zkuste se optat na nějakých fórech na F., viz kdo jezdí fichtli závodně, ti by to asi vědět mohli. Jde ale o to, proč to chcete a na co, je to již dávno překonané a dnes se jezdí úplně jiné motory...., ať 4 kvalt, nebo 5 kvalt. Občas se dá najít i původní motor, ale dost jich zařvalo před lety v závodech.    [psmotokary] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2022
Odpověď  a pane (P.) nevěděl bys prosím kdo ty kartery odlévá?    [chalupsky.v] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.12.2022
Odpověď  Převodovka byla z malé kývačky, plně sériová, pokud někdo nepoužil nějakou změnu, do silnice aj. Kartery se ještě nedávno lili opět cca novodobě, možná je stále někdo dělá, či má modely. Měli myslím trochu změněny tvar pod válcem aj., víko spojky měl jiné než dělali novodobě. Do původních se dával případně startovací a řadící segment ze skútra, viz oddělené.    [P.]   26.12.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Piskovani okolo Prahy


 Zdar borci,
Nekdo nejaky typ kde v okoli Prahy najit dobry piskovani? V Tursku me rekli na J555....3000,- coz me prijde dost teda...
Diky za postreh    [Petrh]   14.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  https://aukro.cz/uzivatel/JoskaDvorak/nabidky Je to tenhle týpek,ale už jsou to 4 roky co jsem od něho bral. Zkus mu napsat.    [goro]   08.12.2022
Odpověď  Nemas nahodou link?    [Petrh]   08.12.2022
Odpověď  Borec ty držáky vyrábí a prodává na aukru a bazoši. Je to k nerozeznání od originálu,jen navařit.    [goro]   23.11.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nicmene mam jinou prosbu....jsem se vsimnul, ze na ramu u sedla nemam tyto drzaky...

Nemohl by me je nekdo pomerit? At vim co tam navarit...
Diky moc    [Petrh]   02.11.2022
Odpověď  Tak mam opiskovano....10 min za prahou....1.Tousenska....1400 vc dph    [Petrh]   25.10.2022
Odpověď  Také lze využít pískování průmyslových konstrukcí, kde se s tím moc necrcají, ale je nebezpečí, že z plechů nic nezbyde.    [Luboš]   17.09.2022
Odpověď  To bs....: ha ha..pokud by bylo pro tebe 10k prijatelny za piskovani tak jsi dobra ryba teda.

Jasne ze bych to chtel za par supu a hlavne dobre udelany...to je asi normalni ne? :)
Ja jen ze pred tema cca 4 rokama me vysel kalif na 1100 tak me to to proste prislo dost ted ty 3k    [Petrh]   17.09.2022
Odpověď  Lidská práce něco stojí a energie, opotřebení kompresoru také. Před 4 roky jawa 175 byla za 1200,-. Dnes má cenu dvojnásobnou.    [Luboš]   14.09.2022
Odpověď  Za tři tisíce? To je zadarmo, za tu nimravou práci plus ty dnes drahý energie. I za 10 tis by to bylo pro mě naprosto přijatelný. Kolik by sis představoval? Aby se ti s tím někdo dělal za 500Kč?    [Bs]   14.09.2022
Odpověď  Já jsem si pořídil kompresor a další potřebné, protože jsem dělal postupně 2 auta a několik motorek.
Pokud to má být uděláno pořádně - včetně všech koutů a vnitřků plechů, tak je cena více než vynikající. Já bych do toho za míň než dvojnásobek nikdy nešel.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.09.2022
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Stadion S11 po GO a renovaci a jeho neduhy…


 Zdravím. Jsem spíše přes Babetty,ale dostal se mi pod ruky klenot v podobě Stadion S11. Udělal jsem celkovou renovaci i s GO motoru a tím vším okolo. A že to byla fuška… Polovina věcí chyběla, nebo byla v háji a tak jsem sháněl , opravoval ,skládal a někdy i nadával… :-D Ale podařilo se, moped svítí ,startuje a jezdí. Ale trápí mě pár věcí…
1) Jak řešíte utěsnění spoje válec-výfuk? Ve válci je osazení do kterého zapadne koleno,tudíž jsem usoudil že není potřeba to řešit,ale opak je pravdou… Stříká tudy směs na motor. Zkoušel jsem trošku těsnící šňůry, ale byl problém v tom že nešlo přitáhnout šroub na max. a ten se povolil a vypadl.
2) Mám trošku problém se spojkou.Měl jsem za to,že se neustále povoluje lanko na páce ze spodu motoru. Ale po třetím utahováním jsem zjistil že se posunuje páka,jelikož už se téměř nešlo dostat šroubovákem okolo kolena výfuku. Napadlo mne zdali nemám obráceně ten palec uvnitř… Má být tím obloukem ke spojce nebo naopak? Při skládání jsem zkoušel obojí a přišlo mi lepší dát to tím obloukem ke spojce. Spojka šla lehčeji.
3) Moped při klidné jízdě tak trochu tarokuje a citelně poškubává.Při akceleraci se to téměř vytratí ,né-li úplně
Předstih a odtrh jsem kontroloval,mělo by to být OK ,což se nedá říct o svíčce… Ta je černá,přitom po prvních jízdách byla jak má být. Chtěl jsem laborovat s jehlou,ale pak jsem si vzpoměl,že zde je jen jeden zářez. To je u tohoto stroje standartní? Hladinu taky nenastavím,tak už jedině ta jedna tryska:-D Kolikátka zde má být? Já mám 45.

Předem díky za odpovědi    [Jiří]   01.05.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak jsem vyřešil i poslední problém. Ta trhavá jízda a tarokování byla zapříčiněna karburátorem.
Pokud budete mít někdo podobný problém a nepotřebujete to mít v originální sestavě,vyměňte vajíčko za karbec z S22. Zkoušel jsem vše. Opatřil jsem vajíčko laditelnou tryskou a beze změn. Ať člověk dělal se směsí cokoliv,nebyla jízda plynulá a dělalo to pořád to stejné.
Dokonce jsem vyřešil přehřívání tohoto karburátoru vložkou z vyrobenou z tišťáku pro elektroniku. Levné a velmi funkční řešení,karbec zůstával stále studený,bohužel to tím nebylo :-D
Pak mi to nedalo a koupil jsem na burze karbec z S22. Jde tam napasovat bez nějakých úprav,jen bowden je moc blízko rámu a je to pak v trochu nepříjemném ohybu. V mém případě by možná pomohlo v plynové rukojeti podložit ukončení lanka,aby zůstalo šroubení pro štelování vůle co nejvíc dole. Další řešení je vyrobit,nebo sehnat kolínko a karbec dostat mimo rám.
Jediný zádrhel,který nastal byla tryska. V karbecu z S22 byla 52. A v nízkých otáčkách se to uchlastávalo. Musel jsem přehodit trysku z vajíčka,která má měla průměr 45 a bylo po problému. Chci ještě zkusit alternativu a dát tam trysku o průměru 48. Každopádně teď stadion jezdí plynule a dokonce se zvedla max. rychlost. Nevím o kolik,ale je to znatelné. S kopci si to taky poradí lépe.
Ještě dodám,že by to při záměně karburátoru chtělo delší štefty.    [Jiří]   19.09.2022
Odpověď  Co se týká té spojky,asi bych se měl stydět… :-D
Kdyť já měl ten kluzák naopak. Byl v karteru nasazený pod palcem,aby nevypadl a neztratil se. Já blbec to tak nechal. Kov na kov asi dlouho fungovat nebude :-D Takže spojka byl úplně zbytečný bod. Palec jsem opravil vyvařením a dopilováním do původního tvaru,dal nový kluzák a snad bude klid…
Teď zůstal jediný problém a to je černá svíce. Odtrh mám těch 0,3 a předstih 2,9. Všiml jsem si,že mi po jízdě probublává benzín přes cupák. Že by nedovíral plovák? Nebo je to normální?    [Jiří]   17.05.2022
Odpověď  Tak výfuk jsem tedy nějak vyřešil. Dal jsem tam ten šteft. Snažil jsem se přihnout to koleno,ale to moc nešlo…
Vím že mi napíšete,že to nebude fungovat,ale prostě jsem spoj utěsnil černým silikonem na motory. Dlouho to nebydrží,ale ta šňůra je v tomto případě taky naprd.
Ale co člověk nechce při zkušební jízdě přestala fungovat spojka :-D
Tak jsem to teda rozdělal a ejhle. Ten palec byl normálně ohoblovaný od toho talíře.
Po chvilce zkoumání mi asi došlo kde byl problém. Neměnil jsem ten bronzový kluzák a nechal starý. Jenže on někdo jezdil s otočeným palcem a ta oblina udělala oblouk (jakoby hrany) do toho futra.A při přesazení do správné polohy si ten palec nesedl přes tu hranu rovně a byl nakloněn směrem ke spojce. Futro mám nové ,ale s tím palcem bude problém . Nikde to nemají…    [Jiří]   14.05.2022
Odpověď  Ano přiznávám,mám tam šroub… Šteft nebyl po ruce a bohužel jsem to neřešil a dal jej tam. Jsem zvyklý z babett. Tam by taky měly být štefty,ale minimálně na jedné mám jen šrouby a funguje to už roky bez problémů.
Tady přes jeden úchyt je nejspíše problém. Ale ten nastal až když jsem se snažil ten spoj dotěsnit šňůrou. Řekl bych že by nastal i se šteftem. Když tam člověk dá šňůru,příruba se začne křivit ke šroubu a deformovat. To jsem se snažil vyřešit podložkou, kterou jsem prostrčil přes šroub mezi přírubu a válec. Sice se nedeformovala příruba,ale šňůra tak nějak vylezla ven a jsem na tom samém co předtím. Dle příručky tam ta šňůra ani být nemá… Další věc je ta,že to koleno je druhovýroba a je to takové napružené. Ale jestli je teda problém to tak nebo tak utěsnit,tak se nebudu trápit. Dám tam pro jistotu šteft,zkusím trochu domluvit tomu kolenu a budu čekat než se to ucpe karbonem :-D
Ale co se týká té spojky… Mám pocit,že by chtěla zase dotáhnout. Není to tak strašné,ale… Není fakt možné,že si sedly ty nové lamely a po přesazení na tisícihranu už pak bude klid? Složené je vše jak má být a spojka funguje dobře…    [Jiří]   13.05.2022
Odpověď  V mládí jsem jezdil několik stadionů po cestách necestách a u všech byl víceméně problém s utěsněním kolena. Ale pokud se s kolenem nepohnulo, tak karbon spolehlivě po čase působil jako těsnění.    [Luboš]   05.05.2022
Odpověď  Jasně a to je ten zásadní problém s povolováním a časem to nepůjde ani povolit ani utáhnout protože bude závit stržen. Předpokládám, že už nyní je ten závit dost volný. Takže je zásada tam dát to co tam patří. Dát šteft - vzhledem ke stáří a tomu co mám doma, na lepidlo. Nasledně dát výfuk, podložku a matici. Na výfuk se nedává pérovka, protože vyhřátím ztratí své vlastnosti a stane se z ní pobyčejná podložka a tím se matice uvolní. Taky jsem se díval na válce co mám doma, tak některé mají tu trubku co je v něm zalisovaná současně s hranou válce, některé (asi 22 možná i nějaké 11) trubka mírně vyčnívá z válce. Těsnění jsem tam nikdy nedával, je to zbytečné. Já v tom vidím konstrukční problém - sebemenší náraz do výfukové trubky nebo i položení (šlápnutí) nohou na výfuk se koleno ve válci vyvrací, tím se ta tenká příruba na výfuku ohybá a foukat to snad začne vždy.    [HonzaBK]   04.05.2022
Zobrazit fotografiiOdpověď  No tak asi jednoduše, místo šteftu tam má Jiří obyčejný šroub.
Do válce dle katalogu správně patří závrtný šroub a koleno je přitažené matkou    [meela]   03.05.2022
Odpověď  znovu opakuji o jakém šroubku píšete jaký šroubek s eVám povoluje když tam žádný není!!!???    [HonzaBK]   03.05.2022
Odpověď  Jo a to škubání to dělá i na jedničku… Když chce člověk jet konstantní rychlostí na oba převody,je to jako by mě někdo přichytával za zadek. U jedničky je to řekl bych znatelnější. Teď se v tom hrabu. Výfuk jsem snad vyřešil. Dal jsem těsnící šňůru na výfuky a dal podložku mezi koleno válec prostrčenou přeš šroub,abych to mohl dotáhnout na fest. Co se týká odtrhu,je maličko větší… Asi by bylo lepší mít ho spíše menší ne?    [Jiří]   02.05.2022
Odpověď  Tak co se týká toho výfuku. Ta vložka tam je,ale nečouhá.Projížděl jsem fotky válců na internetu a nikde netrčí…
Toto obstarává samotné koleno,kde tento výstupek je,ačkoliv ani ne 1 cm… Pokusím se tam tedy podruhé a lépe nacpat tu šňůru. Dám jí tam méně,poprvé jí asi bylo moc a nedokázal jsem koleno plochou dotlačit k válci.
Tak ten palec mám tedy otočený dobře. Ona ta spojka funguje výborně,jen ji po čase prostě musím o dost přitáhnout. Ten plech mám taky dobře. Třeba si sedá to nové obložení. Ale že by až tak? Jedině že by to šlo přes ten tisícihran, to by podle mne nebylo tak postupně. Objednám pro všechny případy těsnění do zásoby a přinejhorším do toho vlezu.
Odtrh zkusím ještě potřetí překontrolovat, popřípadě jej zkusím tak nebo tak posunout.
Ale pamatuji,že mi jedna Babetta také tarokovala a vyřešil jsem to tuším větší tryskou. Z kolikátkou jezdíte Vy?    [Jiří]   02.05.2022
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.11.2022)
Nezodpovězené téma 

Nahrada za tlumivku


 Cau ,

Cim nahradit tlumivku na 555/50? Nekdo nejakou zkusenost? Dik    [Paja]   27.10.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Bezkontaktní zapalování


 Nemáte někdo kontakt na pana z Vlašimi co vyrábí bezkontaktní zapalování na fichtla?    [Jirka ]   03.10.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

SPÍNACÍ SKŘÍŃKA JAWA 555


 Zdravím Vás, asi už to tu proběhlo, ale mohl by prosím někdo jasně napsat jak na tuto repliku zapojit kabely ? Kam z bzučáku a magneta(55), kam z tlumivky(55) a kam z indučky(1). Díky, schema vypadá jasně, ale mate mě kostra.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

BRZDOVÝ ŠTÍT, ZADNÍ KOLO JAWA 555


 Zdravím, jsou rozdíly mezi průměrem brzd. štítu nebo náboje kola u 555, 550, 20, 21 ? Mám 555, je normální, že štít nezapadne do náboje ? Díky moc.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.02.2023
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006