MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306211 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 182 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly ČZ 10.7.2020 22:05  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Gargoyle Mobiloil D cena?   31.10.2013 / 263
    zdravím všechny
mám na vás na všechny prozbu
chtěl bych ud....
   13.01.2008 / 258
    čz 98 r.v.1937   02.02.2014 / 168
    čz 250 sport   04.05.2010 / 161
    ČZ 175 1935 tachometr   12.06.2012 / 125
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 835      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 11 / 116      Příspěvků Příspěvků: 10589
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/56 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

elektrika čz 175 předválečná


 chlapi mám dotaz, už si vážně nevím rady se zapalováním na čz 175 předválečné (větší magneto BOSCH) , nechal sem převinout cívku , nabudit magnet , dal nový kondenzátor
- zkoušel sem jich i více, a prostě jiskra je velmi slabá, když dám vysokonapěťový kabel ke kártru tak to mírně jiskří, když dám svíčku tak vůbec nic. zkoušel sem jich asi 10. čím to je? nedokážu si to vysvětlit a absolutně si už nevím rady. díky všem za příspěvky, třeba se někdo setkal s něčím podobným.    [LiS]   22.05.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den,
řeším ten samý problém na předválečné ČZ175, navíc si myslím, že kromě cívky a kondenzátoru mám ještě vůli na kladívku. Udělám to samé, nechám repasovat celé magneto, včetně kladívek. Jiskra je slabá, bohužel se mi pak hltí motor směsí a nejde do otáček. Předstih je seřízený.. svíčky jsem zkoušel různé, nejlepší je zachovalá stará s dvěma caplíky, ale ve svíčce problém nevidím.
Nabití magnetů by mělo pomoci.. a ještě si myslím, že před svíčkou by neměla být "fajfka" má nějaký odpor, což může požkozovat cívku

Pokud se Vám dá zavolat, rád bych se zeptal na detaily

pavel.hbrod@seznam.cz    [Pavel Doležal]   05.07.2020
Odpověď  skoušel si vyměnit tu bakelitovou průchodku.    [tom]   04.09.2009
Odpověď  Dobrý den,četl jsem tu všechny příspěvky.Potřeboval by jsem kontakt na někoho,kdo by mi zapalování renovoval.Nabuzení,převinutí apod.Mám ČZ 175 také s velkým magnetem č.m.9508.Díky za info Můj mail jackajiri@seznam.cz    [cocka7]   20.08.2009
Odpověď  zkus zhasnout a šlápnout a dívej se,zda ti někam neskáká jiskra...můžeš mít někde svod...Ta jiskra musí být slyšet a plesknout,ne že bude slabá a že to tak má být...Dost často jickra přeskakuje z cívky rovnou na karter...    [zelezny krizRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2009
Odpověď  Zadejte si do vyhledávače heslo "magnetický odtrh" a zobrazí se vám všechny moje příspěvky a postup jeho seřízení. Je to sice pro ČZ 150c, ale pro pro předválečnou 175 se stejným typem šestipólového magneta to v principu platí taky.Můžou se jen nepatrně lišit hodnoty, vzhledem k jinému vnějšímu průměru rotoru.
Ve stručnosti jen řeknu, že jde přesné nastavení polohy rotoru vůči statoru v okamžiku odtrhu kontaktů pro dosažení maximální energie jiskry.    [Tomáš S.]   24.07.2009
Odpověď  ten samej problem byl na jawe wilers kabl ke svicce s medi uprostred strasne mala jiskra.roztlacovali sme to 2hod,naslapavali a nic.pak z kopce chytla a uz jezdi i na naslapnuti.jiskra je porad hrozne slaba neveril bych ze bude stacit.motka stala 10let nejela.asi to vetsi jiskru hazet nikdy nebude jako u dnesnech jaw.zkus to rozhejbat.zdravim    [pechy]   23.07.2009
Odpověď  rotor je původní zanýtovaný originál do něj sem nechytal, taky přemýšlím že může být špatně navinutá cívka, už sem volal i tomu pánovi co to dělal, není problém že by mi ji záručně převinul zadarmo znovu, ale říkal že se mu nestává že by byl s tím probém , a navíc je mi divný že to hází jiskru i když velmi slabou , pokud by to bylo přerušený tak by to neházelo vůbec... , no je to nějaký zakletý, otec je elektrikář a taky měl pár motorek za život, a taky nad tím kroutí hlavou...    [LiS]   24.05.2009
Odpověď  Ještě mně napadá souběh cívky a kontaktů - nebyl rozmontovaný rotor,nemůže být posunutá poloha vačky proti magetům na obvodě rotoru? Zkusil bych jiný rotor z funkční motorky.Nebo jinou cívku- i převíješ mohl udělat chybu.    [Monty]   23.05.2009
Odpověď  vysokonapěťový kabel je červený měděný    [LiS]   23.05.2009
Odpověď  A jaký máte kabel ke svíčce? Musí být obyčejný,červený s měděným drátem uvnitř! Pokud použijete černý uhlíkový z nějakýho moderního auta,nebude na magnetovým zapalování fungovat.    [monty]   23.05.2009
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

čz 250 sport


 Prosím o pomoc s indetifikaci originálních dílů na mojí čz 250. Jedna se o model z roku 1946, plochý píst, vím že na motocyklu není originální zadní blatník, řídítka, sedlo pravděpodobně z motokola čz, chybí kryt řetězu, plech na spz, světlomet. Pokud by někdo věděl zda se vyrábí repliky nebo vyměním nějaké díly mam navíc. A ještě by mě zajímalo jestli někdo neví číslo černého karburatoru jikov ktyré se montoval na poválečnou serii a nikde není k sehnání. Děkuji    [Dani]   04.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 161 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  dobrý den jaký rozmēr nýtů se používal na spojení rámů čz 250 tourist 1937 dēkuji    [Pavel Novosad]   02.07.2020
Odpověď  No fotka z 29.12.2015 co sem vložil Michal ukazuje, že první střed na čepy (10),
má na druhou stranu bez otvorů. Z toho usuzuju, že "servisní" otvory pro
trubkový klíč na čtyřhranné šrouby (pozdější provedení = 5 ) byly dodělané
dodatečně, - rukou "kutila".    [radek]   07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  No je pravda, že mám ještě jeden střed s otvory na obou stranách...těžko říct jak to s těmi otvory tedy opravdu je...    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Odpověď  No, já jsem došel k "závěru", že majitel, jak zjistil, že má opotřebovanou rozetu s kolíky (10)- starší provedení, tak koupil novou na 5 šroubů a otvory na protější
straně dodělal. Zjistil, že otvory pro čepy jsou vymačkané od čepů, a spojení
na šrouby bude tak lepší a vydrží to déle.    [radek]   07.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže střed s 10 x díra + 5 kolík rozeta je běžné ?    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2016
Odpověď  Je to jen "kosmetická" vada. Na funkci "rostlináře" to nemá vliv. :D    [radek]   30.12.2015
Odpověď  ten pravý střed od Vaška je taky převrtaný a taky blbě, origo tam je pět děr a naproti pět šroubů.    [Pavel]   30.12.2015
Odpověď  A na fotce od Vaška jsou ty otvory taky asymetricky, a ničemu to nevadí . .
Hlavně, že kolo (střed) je.    [radek]   30.12.2015
Odpověď  JJ, buď něco "požil", nebo byl mdlého rozumu . . .Co už . .. :D    [radek]   30.12.2015
Odpověď  jj, je to tak, to že tam máš jenom čtyři otvory jsem na tech prvních fotkách ani nepostřehl, to by mě ani nenapadlo že tam někdo vrtne jenom čtyři? tím to trochu znehodnotil.    [Pavel]   30.12.2015
Zobrazeno 10 z celkem 161 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (161) 
Zodpovězené téma  

Předválečná CZ175 - Plochý píst


 Akce Výročí CZ po 100 letech, mě donutila vytáhnout moji mašinu po našem pradědovi a vyrazit na spanilou jízdu která měřila cca 750 - 800Km. Mašina dorazila domů do Zlína bez jediné poruchy!!! Plochých pístů v akci jde vidět málo a tak jsem se rozhodl umístit video, které kamarád pořídil na 100leté výročí - přímo v areálu CZ Strakonice... UPOZORNĚNÍ: Některé záběry mohou být drastické a nevhodné pro leštiče... https://www.youtube.com/watch?v=vYtYZLgwWXc
Omlouvám se za češtin...:)    [Tomas]   15.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mě by se více líbila střelba v zatáčkách a jízda po uchu , tam se ukáže střelec ..Je to všude okolo nás, naleštěné mové stroje s chromem, který oslnuje a když přijdou zatáčky, málem dají nohy dolů , mají stažené prdele , ale přijde rovina a už to jede. To platí i u aut..Jinak myslet si, že stará motorka je jen na cestu okolo kostela , jinak lehne mají právě ti moderní hoši..Samozřejmě u původního zapalování je to úspěch, protože vše stárne a cívky a magneta obzvlášť. Ale je to lepší, než když moderní fanda, všude na.ere Vape ,/ samozřejmě v situaci, kdy to jinak nejde, se to dá pochopit/, a jinak motocykl zmodernizuje, a pak hovoří o obtížnosti renovace , dodělá celou modelovou řadu, kterou zamkne a motorky jsou odsouzené k dědictví pro vnoučata..Často ani nejsou schopny provozu...To je lepší tento borec nakonec...s originálem.    [kříž]   31.05.2020
Odpověď  Klasický generační problém dalo by se říci, neváží si umu předků a historie. Samotnému je mi líto stroje v oblacích prachu. A prezentace dědictví naštvala asi velmi mnoho veteránistů i přes pokus o omluvu svého jednání.

Na druhou stranu ale musím poznamenat, že velké množství mých dnešních vrstevníků v mládí odrovnalo na polních cestách kdejakou zetku, či wandráka a nemohli se dočkat 15 let a nového mopeda, pionýra. Velmi často se dnes vzácné a přeplácené stroje válely v lepším případě ve stodole čí chlívku, v horším stály opřené o zeď, či dokonce o strom.
Mě sice chytla retro mánie již v 6 letech, kdy jsem ze skládky přinesl svůj první veterán - na setrvačník a vyvrcholilo 10 letech kdy jsem přinesl torzo svého prvního bicyklu, ale co pamatuji, každý jinak toužil po všem novém, moderním a staré se odkládalo, většinou do kopřiv.
Když si tak vzpomenu, že téměř v každé chalupě kolem bylo nějaké moto a dnes již není, protože je otcové vyhodili na skládku a s nadšením vyváželi rodinu ve vytouženém spartaku, tak mne také napadne, že by to mohla být neúcta k historii. A co těch historických, předválečných strojů ale bylo.
Z funkčních motorů a podvozků se nadělaly traktůrky a jelo se býkům na zelené.
Viděl jsem dokonce čechii přivařenou k nějaké nápravě a proorávala brambory.

Takže chování ke stroji na videu mne moc nepřekvapilo, protože lidí, kteří litují každého starého orezlého šroubku skutečně není mnoho. Většina se řídí heslem "staroje rozrušim - novoje postrojim a odkládá do kopřiv.    [vintera]   17.05.2020
Odpověď  Zdar chlapi, docela mě překvapily ty odmítavé komentáře... Vždyť ta motorka je očividně v dobrém stavu (zvládla 800km výlet) a tohle jí nemohlo nijak poškodit. Těch pár set km po asfaltu muselo pneumatikám dát zabrat víc než hrabání na štěrku... stejně tak stačí jakákoliv projížďka po polní cestě (ideálně v létě ve více lidech a jet vzadu) a motor nasaje prachu dost a dost. Mohl to třeba přidřít vlivem špatného chlazení nebo spálit spojku, ale to by litoval sám že nedojede domů...
Je to spíš ukázka toho že triky, se kterými se mnozí předvádí na moderních mašinách zvládne bez problémů i 80ti letá zetka.
Ale obecně je to o přístupu k motorkám v původním stavu - mají být používány k běžnému provozu, když to zákonitě povede ke zhoršování stavu? Podobné dilema je třeba s uloženkovými díly, dát je na motorku a "ničit" je nebo je mít v regálu na koukat na ně? Atd atd...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2020
Odpověď  Asi bychom měli všichni důkladně pracovat na tom, aby se k našim hýčkaným strojům jednou naši vnuci a pravnuci nechovali podobně, nebo u hůř.
Puberťák si honí svoje ego a pravěk ho ani trochu nezajímá (neví proč by ho měl zajímat). Nebyl-nebyli jsme jiní, pokud nám to někdo nevysvětlil (rákoska byla ideální učitelka, ale to už se dnes nesmí). Tak se musíme snažit jim to do hlavy dostat složitěji, ale dostat. Snad se nám to ve většině případů podaří. :-)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020
Odpověď  Po tvém pradědovi zůstala krásná motorka. Netuším kolik péče jsi jí dal ty sám, než jsi vyrazil. Každopádně další generace ji už asi nezdědí a jestli tak v jiným stavu. I kdyby to bylo jen provokační video a jinak se k ní chováš dobře, tak škoda pneumatik a toho prachu co nacucala do motoru. Každopádně jsi hustej borec. Praděda, děda, otec a všichni na tebe musý být asi pyšní.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020
Odpověď  No, ono to ani za komentář vlastně nestojí, protože proč komentovat nějaké nevyzrálé jedince, kteří nemají úctu k práci našich předků.Já jen nad tím kroutil hlavou a divil se co zastydlí puberťáci dovedou a ještě se svojí blbostí pochlubí na netu. Třeba jim to jednou dojde, ale já mám spíš zkušenost, že kdo je omezený na duchu v mládí, tak to pro něj bude platit i ve stáří a nedostane se z toho nikdy...    [J]   16.05.2020
Odpověď  Tomáš+Robert: a co jste po uvedení videa očekávali??? Pochvalné komentáře typu "majitel je těžkej frajer","dost dobrý, palec nahoru" či "dobře ji dal pokouřit". Beru to že jsem měl tu smůlu a i přes uvedené varování jsem si to večer ze zvědavosti odkliknul - u mě to prostě nevyvolalo sympatie či nadšení. Tak jsem uvedl postoj co možná nejdecentněji, PS zase svůj názor už trochu od plic.
Nelíbí se mi na tom NIC, nelíbí se mi přístup majitele ke stroji, ani slyšitelné povzbutování jeho kamarádů a na konci videa komentář je mi naprosto odporný: "To sme také vyrobili motorky". Ti lidé kteří se o vznik a výrobu toho stroje zasloužili jsou už dávno na pravdě Boží a jsem skálopevně přesvědčen že by si stejně jako já o tyto účastníky ani neopřeli kolo.
Omlouvám se že jsem se tady zase "hezky pozvracel" jak by napsal soudruh Soros, klidně napište že jsem "stejně debil" nebo "když se ti to nelíbí tak se na to nedívej a nekomentuj to",popř. oba moje příspěvky jednoduše smazejte. Dodám jen Pilátovo Quod scripsi, scripsi.    [Martin Štindl]   16.05.2020
Odpověď  Jezdí mu pěkně, líp než vám:-)    [Robert]   15.05.2020
Odpověď  Inu lehce nabyl, tedy s tím tak zachází.A že je to patinovka a ještě po dědovi? No to má zcela na háku. On se chce přece vyřádit.    [PS]   15.05.2020
Odpověď  Je to sice věc majitele motocyklu který si se strojem může dělat co chce, ale vůbec se mi to nelíbí vzhledem k tomu že je to patinovka....    [Martin Štindl]   15.05.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Výplet zadního kola ČZ 175


 Zdravím,prosím poradí někdo,jak mají být dlouhé dráty v zadním kole ČZ 175 předválečná(velké bubny) a kolik má být posunutý střed kola od ráfku k brzdovému bubnu.Mockrát děkuji.Ideální by bylo nějaké foto či nákres s rozměry.
Potřebuji na výplet.    [Míra]   31.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  taky to řešim a tady se to řešilo , http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=136&idtop=181458, http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=136&idtop=159793 ale modle mého vzhledem k individualitám je nejrozumnější tato věta : A vyosení zjistíš tak, že si na osu daného středu našroubuješ vše z čeho se skládá i včetně matek a vycentruješ to na střed rozteče od matky po matku.    [Jirka]   31.08.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vyosení zadního kola ČZ 175 standard


 Zdravím pánové nemáte někdo možnost oměřit vyosení středu zadního kola vůči ráfku. Nejlépe ze strany brzdového bubnu. Potřebuju to kvůli výpletu.Mělo by to být okolo 3 cm. Dík za pomoc    [honza9.9] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prosím o aktualizaci téma vyosení zadního kola čz 175. Nejsem z toho moudrý.
Díky.    [ferdamravenecRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Jake delky špic ste dali na zadní kolo cz175 s velkym bubnem (150)    [Tony]   28.03.2020
Odpověď  Diky moc dost mi to pomohlo    [honza]   31.05.2011
Odpověď  Honzo, mám zadní kolo na Standarda 175 připravené k výpletu a měřil jsem si vyosení ze strany rozety. Naměřil jsem 43 mm. Při šířce náboje 150 mm a šířce ráfku 69 mm (tak to alespoň mám já) vychází vyosení ze strany bubnu 38 mm.    [Mirda444]   31.05.2011
Odpověď  nenašel by se jeden dobrodinec kterej by to změřil? Děkuji předem!!!    [honza9.9] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ČZ 350 TOURIST


 ZDRAVÍM VŠECHNY ČEZEŤÁKY,PŘED 5 MĚSÍCI JSEM SI KOUPIL NOVOU MILENKU.CO JÍ ŘÍKÁTE?    [JIRKA]   29.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 82 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den...neměl by někdo ten cromový překryt na nádrž na ČZ 350 Tourist... kolja1@centrum.cz    [Lukáš]   19.04.2020
Odpověď  Pěkný základ na renovaci.Gratuluji kolego a doufám,že se renovace a doplnění chybějících dílů podaří.Spozdravem Jirka    [MEKANYK]   07.03.2018
Odpověď  Na dnešni dobu malý zazrak. gratuluji:-)    [honza9.9]   17.09.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  vývod na řemenici a ulomený kousek zapalování....    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  hlava    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2017
Zobrazit dokumentOdpověď  levý karter je již kdysi svařován    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, podařilo se mi sehnat toto torzo tourista 350. Jelikož bude práce nejen na rámu, ale i na motoru - bude potřeba povařit a opracovat něktoré díly, poprosil bych, jestli nemáte někdo kontakt na někoho opravdu šikovného, kdo by opravy provedl.    [palda-vla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2017
Odpověď  VÁŽENÍ ZETKAŘI,NÉ ŽE BYCH VĚŘIL NA ZÁZRAKY,ALE PODĚLÍM SE O DALŠÍ"MAJSTRŠTIKT" MÉHO TATÍNKA.PŘI NÁVŠTĚVĚ SBĚRNÝCH SUROVIN NAŠEL V HROMADĚ ŠROTU KRÁSNOU PŘEDVÁLEČNOU PUMPIČKU NA MÉHO 350 TOURISTA.ODKOUPIL JI ZA 12 KČ.PŘI POHLEDU NA AUKRO,KDE ZBÝVAJÍ ČTYŘI DNY DO KONCE PUMPIČCE-CENA ZATÍM 2025 KČ SE MUSÍM SMÁT JAKO BLÁZEN.DĚKUJI TATÍNKOVI ZA TO ŽE DOKOMPLETOVAL MOU MILENKU.ZETKÁM ZDAR MEKANYK    [MEKANYK176Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  DALŠÍ FOTKY...    [MEKANYK176Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2014
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  S 350 NA SRAZU ZRCADLOVÁ KOZA V DOLÁNKÁCH U TURNOVA    [MEKANYK176Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2014
Zobrazeno 10 z celkem 82 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (82) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ l75, r.v. 1938-náhrada labyrintu.


 Zdravim všechny příznivce ČZ a prosim o radu. Dělám sï GO motoru ČZ l75 z roku l938 a mám dost vyběhaná jehlová ložiska a zejména labirinty na klice. Obracím se na vás o radu, jak je možno labyrint nahradit, popříadě upravit i jehlové uložení.Na uvedené tema v minulosti proběhla diskuze, pouze ale všeobecná bez podrobností.Můžete mi někdo poradit? Děkuji    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pro Pepíka: písni mi prosím na wr.450@seznam.cz díky    [Vale]   15.04.2020
Odpověď  Pepík: Super, super, super.Díky, díky, díky.    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2010
Odpověď  No, už jsou i přesné data :-) Ložisko NKI 20/16 tj. D=32mm, d=20mm, a šířka 16mm. Gufero jsem použil 32-20-7. Obě strany kliky jsou totožné.Mezi kuličkové ložisko kliky a jehlové ložisko kliky jsem si nechal vyrobit distanční kroužek proti axiálnímu posuvu vnejšího kroužku ložiska, a vnitřní kroužek jehlového ložiska jsem zajistil lepidlem na ložiska loctite.    [Pepík]   06.06.2010
Odpověď  Pepík: Starou diskusi již jsem měl naštudovanou, ale tajně jsem doufal, že někdo bude mít přesné rozměry. Přesto ti děkuji za zájem a základní data.    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2010
Odpověď   http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=136&idtop=80535    [Pepík]   06.06.2010
Odpověď  Omlouvám se, byl jsem déle pryč. Motor už jezdim a další motor na oměření nemám. Gufero 20-32-7 a ložisko jehlové SKF NKI s vnitřním kroužkem. Šířku ložiska nevim, chce to zmeřit šířku uložení. Ale už jsme to tady jednou rozebírali, musí to tady někde být    [Pepík]   06.06.2010
Odpověď  Pepík: Můžeš mi, prosim tě, poskytnout údaje o jehlovém ložisku a simeringu,případně jednoduchý nákres s rozměry? Dělal jsi ještě nějaké úpravy na karterech? Díky.    [B.J.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2010
Odpověď  Nahradil jsem jehlovým ložiskem s vnitřním a vnějším kroužkem, labirint jsem nahradil guferem.    [Pepík]   31.05.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kola na ČZ175 r.v. 38


 Dobrý den, můžete mi někdo napsat rozměr špic, na přední a zadní kolo? A nemáte někdo náhodou okotovanej čep 51620 pro ruční řazení? Děkuji.    [Bawaria] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Muze sem prosím nekdo napsat jak sou teda dlouhe špice na zadní kolo CZ 175 s velkym bubnem (150)?    [Tonymar]   28.03.2020
Odpověď  jirko a můžeš změřit délku těch drátů a počty+jestli je to 150 nebo 125mm? díky    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2014
Odpověď  Myslel jsem si to. Ale mezi dráty jsou milimetrové rozdíly, a tak jsem se chtěl utvrdit, abych to nedělal dvakrát. S tím vyosením mě to netrklo. Děkuji Martine.    [Jirka]   20.01.2014
Odpověď  Jirko z tvého dotazu mi přijde, že už špice teda máš, akorát nevíš které kam? Pokud je teda máš a víš které jsou předek a zadek, jak píšeš, tak mi to přijde jako docela jednoduchá otázka. Strana s bubnem je přeci větší jako druhá strana náboje, takže logicky ty kratší špice přijdou na bubnovou(vetší stranu) a ty delší na druhou.
To je přeci logické, pokud jsem teda porozuměl dotazu správně, že už špice máš a víš které jsou na zadní a přední kolo.
A vyosení zjistíš tak, že si na osu daného středu našroubuješ vše z čeho se skládá i včetně matek a vycentruješ to na střed rozteče od matky po matku.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2014
Odpověď  já se s dovolením připojím. V případě, že mám malý buben, jaké délky a počty drátů potřebuji? Kola jsem koupil už bez drátů.    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2014
Odpověď  Jirko - máš kola s malým bubnem a nebo s větším bubnem?    [robertissimo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2014
Odpověď  Zdravím,
Nikdo neporadí? Nebo něco přehlížím a není co radit?
Přesto za radu předem děkuji.    [Jirka]   19.01.2014
Odpověď  Zdravím,

chtěl jsem vyplétat kola na ČZ175 standart a zjistil jsem, že jsem si nepoznačil jaké špice byly na které straně náboje. Které špice patří dopředu a které dozadu to vím, schází mi však vědět, který kam patří, nebo míra vyosení kol. Nemáte to někdo poznačené z doby kdy jste vyplétali kola? Děkuji mockrát za radu.    [Jirka]   17.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  A rozměr pneu psaný v manuálu    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Špice by měly být 3mm a kola rozměr 3x19 podle příručky k čz 175 viz foto. Já však mám na původní čz také vzadu rozměr 3,25x19 a dokonce při veteránské atestaci než stroj prohlídli tak říkali že by vzadu měl být větší rozměr a mám ho tam, ale nevím jak na to přišly. druhá věc je zas to, že v Marčíkově technickém popisu má rozměry dva 26/3 a 19/3 což neumím převést na dnešní rozměr, ale je každý jiný. Na čezetmánii zas mají jen 3x19. Tak a te´d babo raď :-)já jsem se rozhodl dát na stroj obě pneu 3,25x19 protože čz 175 s nimi vypadá mohutněji, takže teď sháním původní pneu 3,25 i když mám správně 3x19.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2012
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 250 SPORT, TOURIST-PRUŽINA ZÁPADKY


 Zdar, nevíte kde se dá zakoupit kvalitní pružina západky? Díky    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, to by bylo super.    [josef podRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2020
Odpověď  chceš nechat vyrobit dle originálu ?    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Cz 175 special


 Ahoj, chtel bych se zeptat, kolik muze mit Cz 175 special cenu. Opravdu jedinecny zachovaly kus. Zadna renovece nebo repliky. Rok 1938. Bile spz.
Dekuji za nazory.    [Karel]   06.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  stav v celku používaný, ale lepší jak replikátor :)
https://aukro.cz/cz-175-predvalecna-6963410330    [Rodoncz]   20.03.2020
Odpověď  a před týdnem v původním hezkém stavu za 121tis Kč...aukro.cz    [Roberto]   20.03.2020
Odpověď  Ahoj, na aukru se prodala čz 175 standart cca před rokem v pěkném stavu bez dokladu za 220 tis.kč.    [Josef]   06.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Šedý trojúhelník na nádrži - může být původní?


 Mohlo být toto původní? Zdá se mi, že už jsem to někde viděl, ale možná se mi to fakt jen zdá a je to jen dodatečná úprava majitele? Jinak je to ČZ 175 jednovýfuk.    [Honza]   25.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Prosím taky o foto .Předem moc děkuji. radomirfukala@seznam.cz    [rf]   16.03.2020
Odpověď  To Filip: Filipe mohl bych tě poprosit o ty fotografie jednovýfuků? Díky moc predem. Email: jouzast@seznam.cz    [Ducray] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2020
Odpověď  jestli budeš chctít nějaký fotky jednovýfuka,můžu ti je poslat,má cca 50 fotke,co jsem "nahamounil" za poslední roky,něco jsem fotil já,něco je z inzerce,něco mi poslali ostatní    [Filip]   30.10.2013
Odpověď  Pěkná motorka. Já nedávno k jednolaufu sehnal originální prospekt, tak mi dělá radost ten. :)    [Honza Vošalík]   27.10.2013
Odpověď  taky bych se přikláněl k panu Radkovi.mám tento motocykl doma a každá fotka mě potěší    [aldafiny]   27.10.2013
Odpověď  Nemáš více detailních fotek ?    [radek]   27.10.2013
Odpověď  Drží to ty sponky a je to vedené v levé části rámu nahoru do krku řízení.
Jinak co dlohodobě sleduju čz předválky, tak podle mě původních dochovaných jednovýfuků může být už snad jen v desítkách kusů .. já z ní teda mám velikou radost. Původní majitel ji před šedesáti lety odložil na těžko přístupnou půdu, byla to šichta ji z tama dostat. Ale právě jen díky bohu tomu, tam ta motorka takovou dobu netknutá zůstala.    [Honza]   27.10.2013
Odpověď  Honzo moc pěkný kousek, měl bych dotaz na ty spojky co drží kabeláž a bovdeny na rámu a kudy přesně vedou.    [Mirek]   26.10.2013
Odpověď  Honzo moc pěkný kousek, měl bych dotaz na ty spojky co drží kabeláž a bovdeny na rámu a kudy přesně vedou.    [Mirek]   26.10.2013
Odpověď  no já se i přesto prozatím pokusím jen o komplet vyčištění, restaurování a zakonzervování a na jaře snad první vyjížďka na nepřehlédnutelném motocyklu :) Miluju původní stavy motorek a tohle je přece jen první sériově vyráběný motocykl ČZ a tak kor je mi líto jen tak lehce bouchnout pod pískovačku a nechat udělat super lesknoucí se lak 2014. Časem toto třeba přehodnotím, ale teď přes zimu stejně chci dodělat renovaci ogara a jednovýfuk bude zatím dobře uskladněný. ;)    [Honza]   25.10.2013
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 175 přírubová 1936


 Dobrý den,
Měl bych prosbu.Dávám dohromady motor na přírubový dvouvýfuk Čz 175 r.v.1936.Koupil jsem ho rozehraný a zřejmě mě nějaké díly budou chybět.Nemáte někdo foto z renovace tohoto motoru?
Třeba,jak jsou řešeny labyrinty na klice?
Jak byla uchycena vysokonapěťová průchodka?Je tam jen díra v hliníkovém deklu ,ale žádný zavit jako je tomu u pozdějších modelů.
Děkuji Jirka    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Asi jsem to dal do jineho vlakna -omluva vsem M.    [M.]   24.02.2020
Odpověď  Prosim o radu,chybi mi zapalovaci civka v magnetu u čz 125A.Je zapalovaci civka stejna jak u čz 125 B/T/C???.Dekuji    [M.]   24.02.2020
Odpověď  a nějak takhle, dopadla většina diskuzních fór na netu - přestalo se diskutovat, většinou už se tam člověk nic nedoví a těch pár lidí, co tam něco píše, se mezi sebou umí akorát pohádat a pourážet se....    [michal]   04.02.2020
Odpověď  PS: Za prvé ses do mne začal navážet ty a co jsi teď ze sebe vyblil svědčí o tvé zakomplexovanosti, tak jen tak dál a ukaž jak umíš urážet ať se pobavím. Do očí ti to klidně řeknu také a nebudeš první. Už mne párkrát zkusil někdo nas..at a pak to s ním zle dopadlo.    [J]   04.02.2020
Odpověď  A jé. Arogantní primitivní hovado J, dement bez mozku, který neví k čemu jsou diskuzní fóra. Ty ubohý primitive, přečti si, co jsi napsal ty ubohá nulo, která umí na diskuzích anonymně urážet. Do očí bys mi to neřekl ty jeden hrdino. Trhni si nohou a neopruzuj tady ty ubohá nulo    [PS]   02.02.2020
Odpověď  Katalog dílů mám už dlouho a to z roku 1936,ale tam je rozkreslený motor pozdějších modelů se zapalováním čz,.Tak proto jsem se ptal,protože mi to podle toho katologu nesedělo.Až včera se mi podařilo sehnat katalog dílů na model roku 1936 (přírubový).Informace scháním ,kde se dá.A vlastně celou tu dobu co jí mám něco čtu,scháním dobové obrázky,manuály atd.Tuto motorku mám 3 měsíce a v okolí nikdo tento model nemá a kamarád má až rok 1938.
Pro Josefa děkuji.    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020
Odpověď  Ahoj Truhlarcz, popsaný je to tady. Držím Palce.

https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=136&idtop=123099    [Josef ]   01.02.2020
Odpověď  Děláte veterány 21 let a koupil jste si katalog dílů na tento model až teď, když jste v nesnázích? Já jsem byl v KHV před dlouhými lety a něco mi prošlo přes dílnu, ať to byly motocykly, nebo automobily a toto KD, návod k obsluze a jiná literatura je základ. Jsem zvyklý spoléhat sám na sebe, své schopnosti a znalosti, které jsem pracně nastudoval a naučil se od starších zkušenějších v době svého mládí a i na znalosti ve svém technickém oboru. Na spousty věcí jsem přišel sám a o to víc mne to těšilo. I vám přeji trochu toho těžšího pátrání, sbírání literatury, než na netu a více schopnějších kamarádů, kteří znají řemeslo, od kterých můžete leccos pochytit. Omlouvám se za ostřejší vyjádření k dnešnímu nešvaru. (Tím myslím ptát se na naprosté prkotiny na netu a nedivím se na nezájem fundovaných už na něco odpovídat) Ať se daří!
PS: Ať žije i blb PS :)!    [J]   01.02.2020
Odpověď  Dneska jsem si koupil katalog dílů na tento rok a už vím,jak je řešena vysokonapěťová průchodka.
Ty labyrinty jste ještě na tomto modelu nikdo neřešil?    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2020
Odpověď  Teda J. Takhle arogantní a naprosto zbytečná odpověď. Od toho jsou fóra aby se tam lidé ptali a dostávali informace. Jestli to nevíte, tak ze sebe nedělejte arogantního hlupáka.    [PS]   30.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Vidlice ČZ125A místo ČZ98.


 Vážení, ta moje ČZ 98 (nebo co to vlastně mám) je snad prokletá. Takhle dlouho jsem se snad s žádnou motorkou nenazlobil. Nedávno jsem se tu ptal, kde koupit pružinu vidlice a už je tu další problém. Dnes jsem chtěl spasovat přední blatník a pořád se mi to nedařilo, stále byl nízko nad kolem. Když jsem přemýšlel o důvodu, napadlo mě už nalakovanou a nalinkovanu vidlici změřit... 61cm, tedy 125A. Do háje zelenýho! Co teď? Zkoušel jsem rozhodit pár inzerátů, že bych vidli 62,5 cm koupil, nebo tu svou krátkou za delší vyměnil, ale moc šancí tomu nedávám. Napadá mě vidlici o těch 15mm prodloužit vevařením vložky a vycínovat. To bych uměl. Co si o tom myslíte? Prodlužovali nebo zkracovali jste někdo vidlici? Máte zkušennosti? Díky moc.    [romixx]   28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nemáte prosím někdo kontakt na výrobce hřídelí do vidlice na 98. Nebo i jiné repliky čz 98 čz A. Potřebuji ještě jedno spodní vahadlo. Ale i jiné díly. Díky. Mirek.    [mirek]   17.02.2020
Odpověď  Romixx chcem sa len opytat ako pokracuje renovacia cz98 popripade zverejni nejake foto. Pozdravujem Lubo    [Lubo]   22.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím vás mám ten istý problém mám vidlu na ČZ 125 A dlhú 61cm a potrebujem na ČZ 98 dlhú 62,5cm takze ak niekto má vymením. Alebo aspoň šable.    [Papo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
Odpověď  Tak to už jsme dva! Taky scháním kratší na 125A výměnou za delší z ČZ98 (mám kompletní vidlici včetně kolových řidítek).    [vlaci] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2017
Odpověď  Doplňuji: sháním na Čz 125 A !!!    [kluk12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2017
Odpověď  Mám na výměnu vidlice z Čz 98...sháním na Čz 125.    [kluk12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2017
Odpověď  Zadařila se výměna vidlice? Měl bych zájem taky, jsem z východních Čech.    [vlaci] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2017
Odpověď  Super Lubo, zavolám vám dnes dopoledne.... Jinak ostatní máte pravdu, řezat a prodlužovat se nic nebude, to byl jen záchvat hysterie z neustálých neúspěchů při renovaci. Monty, napíšu ti mail, bohužel jak vidíš, stále s renovací nejsem hotov tak, abych mohl na STK, takže tu naši dohodu zatím nelze dotáhnout do konce. Omlouvám se Ti a prosím o strpení.    [romixx]   29.11.2017
Odpověď  Zdravim vas vymenil by som šable na cz98 za tie zo 125a. 0903904693    [Lubo]   29.11.2017
Odpověď  Přesně tak. Neničit vzácnější vidlici na 125A a počkat si na 98. Chce to trpělivost a štěstí. Hlavně si dej pozor, aby byla rovná. Často bývají podražené. Vidle bez metru orientačně odlišíš tak, že záchyt bowdenu lanka přední brzdy u 98 není naříznutý. Lanko svým ukončením totiž projde skrz otvor, kdežto u áčka je jiná páčka brzdového štítu a konec lanka už neprojde.    [lipcaa]   28.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

špice do kola na čz 125A


 Prosim o radu.Daji se nekde koupit špice do predniho kola na čz 125A?Nebo aspon rozmer.Dekuji vsem za radu.Michal    [Michal]   28.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dekuji.M    [Michal]   03.02.2020
Odpověď  Já ho kupoval od pana Dyttricha,nemá to na stránkách www.dilynaveterany.cz ,ale dělá to na zakázku.Jirka    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2020
Odpověď  Jeste se zeptam ,da se nekde koupit to kolecko co utahuje tuhost vidlice-to bocni? Je to posledni vec co na me motorce chybi.Diky    [Michal]   30.01.2020
Odpověď  Dekuji za rychlou odpoved .Michal    [Michal]   29.01.2020
Odpověď  Dráty na pravou stranu 2,5x200 18ks a na levou stranu 2,5x209 18ks .Zkuste se zeptat na www.motorafky.cz
Jirka    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 98


 Zdravím čezeťáci,
podařilo se mi sehnat tento stroj a prosím o rady. Je mi jasné, že něco je špatně, něco chybí...ap. ale sám nejsem schopen vše odhalit. Samosebou tam nepatří nádrž, chybí kryt řetězu, koleno,...něja se mi nezdá to zadní kolo, ten střed je podle mne velkej, asi bych ho tipoval na jinej stroj než na 98. Zkusím dát další fotky a prosím o pomoc všechny znalce. Předem děkuji za diskusi.    [kluk12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.01.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj. Aha. Děkuji za info :-)    [Martin]   02.02.2020
Odpověď  Je to tak, konec blatníku byl lakován bíle kvůli lepší viditelnosti.    [Chytrolín]   02.02.2020
Odpověď  Na čz98 se šlapadly do roku 1940 se světla nemontovaly,pouze odrazka.Jirka    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020
Odpověď  Dobrý den. Pánové, poradíte mi, jak vypadá zadní světlo na ČZ98, typ se šlapadly? Děkuji M.    [Martin]   02.02.2020
Odpověď  zdravim, muze nam kolega kluk12 zmerit a poslat rozmery predni tabulky spz? dekuji.    [eri]   04.04.2016
Odpověď  Dobrý den,

prosím nafotit zapojeni světla a poslat na níže uvedený email

tevopropi@seznam.cz

děkuji Míra    [Míra]   01.02.2016
Odpověď  Pokud ty kola jsou 19 ,tak budou z čz 125A.Jak je vidět tak blatníky kopírujou kolo to znamená,že budou také z A.Nosič je podle mě přizpůsoben, navařené asi delší držáky na blatníku.Zkus přiložit K přednímu blatníku to přední kolo,jak píšeš,že to je 19 a jestli bude také kopírovat poloměr blatníku kolo,tak je také z A.
Ten přední blatník jestli je z A tak bych s tebou vyměnil za originál na 98.Mám obě verze 98 rok 38 a ze stupačkama rok 46 a také 125A,Tak pokud budeš chtít nějakou další radu nebo nějakou konzultaci tak mi písni na E-mail:j.kcz@seznam.cz
Jirka    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za postřehy a názory.Uvedu ještě pár údajů, co jsem narychlo oměřil: přední blatník je šířka cca 9,7 cm, zadní + - 10cm a má dole ten prolis na kryt řetězu. zadní kolo má ráfek široký 6 cm a plášť 3,00 x 1. Přední kolo má ráfek taky cca 6cm šíře, plášť 2,75 x 19 a vnitřek brzdového bubnu je asi 10,3 cm. Tak snad toto bude zkušeným stačit k identifikaci. Jinak přední vidlice je dlouhá 62,5 cm, tak to si myslím, že je určitě z ČZ 98. Moje představa je taková, že bych z toho samosebou chtěl udělat 98 z r. 1938. Jen si nejsem jist, zda shánět origo díly, vyčistit a ponechat tak, anebo renovovat. Postupně se budu ptát dál.    [kluk12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2016
Odpověď  Tak rám a vidlice vypadají jako z ČZ 98/125A. Vidlice by měla být dlouhá cca 62,5cm. Kratší (61cm) je z áčka. Blatníky vypadá skutečně širší a nepůvodní je ohnutá pásovina, kterou je přichycen ke středu vidlice. Vypadá to na pozdější širší blatníky ČZ 125-150. Vidlice má vahadla odpovídající předválečné ČZ 98. Světlo vypadá jako původní odpovídající roku 1938 a mladší, ale: hrnec má mít upevňovací šrouby M6 a hlavně nahoře má být přepínač kotvený zevnitř hrnce dvojicí šroubků. Motor je přirozeně 98 a karburátor má být graetzin kf14. Nádrž je nepůvodní a stejně tak její kohout. Kohout je posuvný jednopolohový, palivová trubka měděná. Kulisa řazení je nepůvodní a asi i páka. Pokud je zadní blatník užší, nepřesahující 10cm, tak bude z 98, případně z áčka, pokud je na 19" kolo. Má mít prolis na řetěz vlevo. Podle jeho konce se dá také určit jestli je předválečný či poválečný (podle přípravy na montáž štítu SPZ). Nosič vypadá jako z 98 (je vysoký) a packy k blatníku vypadají prodlužované, což potvrzuje doměnku s menším blatníkem. Stojánek má být tvaru písm "A". Zadní kolo je velké, nepůvodní. Připadá mí jako z Javy speciál. Napínák řetězu je původní. Sedlo snad. Jen přední držák bude upevněný natvrdo, bez pružiny. Nastuduj si co budeš moct a teprve pak se ptej na detaily.    [lipcaa]   26.01.2016
Odpověď  Motor by měl být r.1938.
Držáky světla nejsou původní- musí být s prolisem.
Zadní střed mi připadá jako z áčka.
Kola vypadají jako 19" a přední blatník se mi zdá taky široký.
Trochu pročtí rubriku motokola, tam najdeš rozdíly 98 - 125A (rám, vidlice, blatníky).
Pokud chceš udělat rok 38 podle motoru, asi bude problém, ale díly na 125A jsou cenější.
Jen nástřel podle fotek, pro přesnou identifikace musíš měřit a hledat na tomto fóru, nebo dát komkrétní dotaz na díl a uvedením rozměrů -:)
Jinak udělat z toho 98 z r.38 by jít mělo pokud jsou rám, vidlice a blatníky OK    [Luboš H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
 Strana 1/56 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 11.7.2019)
Nezodpovězené téma 

Výplet kol ČZ 175 Standard


 Dobrý den.Potřeboval bych poradit.Začal jsem renovovat ČZ 175 Standard r.v. 1938 (dle štítku,průměr bubnu 150) a nevím jak dlouhé špice použít.Hledal jsem snad všude,ale tenhle údaj jsem nenašel a nerad bych kupoval naslepo.
Předem děkuji za odpověď.    [Zdenda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 250 SPORT


 Nazdar Čezeťáci,
obracím se o radu s klouzající spojkou. Má někdo info, jaké rozměry mají spojkové pružiny,
/délka nové?/ případně , kde je koupit? Dále bych potřeboval info ke spojkovým lamelám, jak má být silné korkové obložení? Obložení vypadá zachovale.
Spojka v klidu /motor neběží/ vypíná, ale při prošlápnutí start. páky klouže, olej PP 80.Zkusil jsem podložit pružiny spojky podložkami-to nepomohlo.Děkuji za radu Pepa    [nováčekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Brzdový buben 17 cm


 Ví někdo na jaké je to moto .40 drátú    [milan n] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Brzdový buben průměr 17cm


 Ví někdo na jaký je moto 40 drátú    [milan n] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nožní řazení


 Ahoj všichni.

Mám jen krátký dotaz. Jaká byla (správně má být) povrchová úprava domečku nožního řazení na předválečnou zetku?
Snažil jsem se to vyzkoumat z obrázků na netu a v knize od Marčíka, ale nevím :)

Jo a kdyby měl někdo navíc, sháním k nožnímu řazení na ČZ175 řadící páku a řadící tyčku se čtyřhranem co jde od domečku. Kdyžtak se ozvěte na gagarynn@seznam.cz

Díky za reakce. David    [David]   24.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 98 třírychlostní


 Nevíte prosím jestli někdo nevyrábí repliky na čz 98 r.v. 1938. Potřebuji pružinu vidlice, vrchní uchycení co se do něj pružina šroubuje a spodní hřídel vahadlové vidlice, ta co je v samotné vidlici. Originál je nesehnatelný. Možno i jiné díly čz. Děkuji za radu.    [mirek]   22.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zapalovani - CZ 250 Sport


 Zdravim,

Skladam CZ 250 Sport 1938 a nejak mi nejde seridit zapalovani - predstih.
Kontakty se mi zacinaji rozevirat az kdyz je pist 5 mm ZA horni uvrati.
Mam podezreni, ze je zapalovani vzate ze 175 Standart a tak se chci zeptat, jak je to s vackou...
Ty motory maji jiny zdvih a stejny predstih 5 mm.
Maji tedy i jine vacky?
Diky za rady
Z.    [Zdenek]   26.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 98


 Ahoj, mohl by mě prosím kontaktovat nějaký odborník na čz 98? Děkuji. meil vranis@post.cz - spěchá    [Havran]   10.12.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 175 předválečná


 Dobrý den, rád bych požádal o pomoc. Dostala se mi do rukou tato přední vidlice, včetně blatníku a světla motocyklu ČZ 175. Jedná se o původní povrchovou úpravu. Po prostudovaní všech možných publikací jsem se nedozvěděl, kde tento motocykl byl používán. Mám jen kusé informace, že jej používala národní garda v předválečném období. Nikde jsem ovšem nenašel o této skutečnosti ani zmínku. Pokud by jste někdo měl jakékoliv informace, dejte mi prosím vědět, rád bych se pokusil toto stroj v tomto barevném provedení dokompletovat. Předem děkuji za jakékoliv informace.    [romanpvRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kyvne sedlo na ČZ 250 Sport


 Pánové, nemá někdo fotyky či originál kyvnéko sedla na ČZ 250 Sport?    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 250 Sport, Tourist - pružina aretace řazení v motoru


 Zdar, nevíte někdo o náhradě nebo o prodejci nové? Díky    [Josef]   22.07.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/56 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006