MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 132 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 27.7.2024 02:41  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma VAPE 6V + SPÍNAČKA FJ
Ahoj, řešil jste někdo zapojení Vape s kovovou spínačkou FJ a použití bez baterie?
Jde mi o to, mám u soupravy Vape rozpínací relé (při přivedeni napětí rozepne kontakty) a bez baterie mě toto relé nerozepne kontakty a Vape je stále jako vypnutý a tak nemůžu nastartovat. Kam by se muselo do spínačky zapojit + na relé aby to takto fungovalo? To je asi blbost že? Muselo by tam bít jiný relé a to se spínacími kontakty aby šlo nastartovat a když bude motorka pod napětím při nějaké poloze klíčku přivést na relé +6V a tím motorku zhasnout. Je to tak nebo plácám blbosti?
Díky.    [fikuscz]    05.02.2012     Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro péráka vzhledem k množství komponentů to asi nebude použitelné, ale podařilo se mi to napasovat do kývačky. Fota z instalace na https://www.rajce.idnes.cz/martinstindlhm/album/jawa-350-354-se-side-velorex-560-instalace-vape-12v    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dodatečně přidávám nákres el.schéma pro použití baterie i kondenzátoru AEV 0403 - volbu "zdroje" ovládá dvojitý přepínač (+ manuální výměna pojistky). Funkce zapojení byla dnes odzkoušena a je bezproblémová.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2023
Odpověď  Už jsi se někdy podíval, kolik ten odpor stojí v prodejně s elektrosoučástakami? Když je hodně drahý, tak 5,- Kč. Tak proč platit 400% navrch?    [fikuscz]   08.03.2015
Odpověď  Odpor se dá k Vape 12 v sehnat daty: http://www.motoren.sk/shop/detail/5824    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jasný, jenom sranda.
Já teda tady v podkrkonoší již vyjel a minulý týden provětral právě dokončenou 350.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.03.2015
Odpověď  fikuscz: ta fotka je z dopoledne, ještě k tomu tam nebyl překryt zadní lampy, schránka na nosiči, přední tabulka SPZ a zpětné zrcátko. Stejně ještě zůstane zakonzervován - počítám že sezónu začne až v dubnu.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  Martine, takto připravený pérák ti na 100% nepojede. Chybí ti tam benzinová hadička :-))    [fikuscz]   01.03.2015
Odpověď  tomtnt: ještě k tomu spínači, jaké jsou prosímtě rozměry pružinky na tom původním? Zatím jsem tam dal pružinku která se mi zrovna naskytla ale rád bych tam měl takovou co je nejvíce podobná originálu.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posunul jsem spínač až na doraz k úchytu schránky a je to OK, víko se opře o brzdové táhlo. Takže provozní opravy a úpravy mám tímto za sebou a pérák je na 100% připraven na sezónu :-)))    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  martine, ja jsem dopadl stejne jako ty. Take se mi to opira o sroubek. Mam stejnou montaz jako ty. ALE fikuscz to zrejme rika spravne. Bohuzel nemam zatim paku zadni brzdy (dela se chrom) takze to neoverim zda se to skutecne opre driv o tahlo nez o sroubek spinace. Myslim ze na typu prichytneho plechu spinace zadniho svetla nezalezi. Zkousel jsem oba typy a je to +- stejne.    [tomtnt]   01.03.2015
Odpověď  A kudy máš tedy vedené táhlo zadní brzdy? To je vedené přeci nad tím spínačem, tím by se ti mělo víko schránky opírat o to táhlo.    [fikuscz]   01.03.2015
Odpověď  Mě se ale víko opře opravdu o šroubek na spínači, zkusím ho posunout dopředu k úchytu schránky. Uvidím ještě jak na tom bude tomtnt    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  Není to tak, protože se opře o táhlo zadní brzdy ;-)    [fikuscz]   01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Před obědem jsem ho namontoval ;-) podložku jsem udělal z tenkého pertinaxu. Asi jistým neduhem je že při otevření víka schránky se víko opře o šroubek kontaktu na spínači - je to tak?    [Martin Štindl]   01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadají ty záda spínače. Bez nich by asi dlouho nefungoval...    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.03.2015
Odpověď  Martine, delali se opravdu dve provedeni. Jak to co mas na obrazku tak i to s uchycenim na sroub krytu schranky. To mam doma origo, a to co mas ty na fotce ma origo bratranec. V obou pripadech byla pod bakelitovy dil umistena podlozka z takoveho toho tvrzeneho papiru nebo co to je. Tvar podlozky je presne dle tvaru spodku bakelitoveho dilu.
Zrovna dnes se chystam namontovat tu spinacku co mas ty na obrazku, ale zatim marne hledam ten zobacek na tahlo...    [tomtnt]   01.03.2015
Odpověď  Díky za inspiraci,takhle je to taky dobrý,jen vidím zádrhel s tím natáhnutím dalšího drátu.Jo ajinak jak jsi psal,že jsi se s tím taháním navztekal,tak já jsem byl na tom stejně a ty slova,co šli ze mně,teda ještě,že jsem byl sám,ale nakonec jsem to zvládnul.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě k tomu brzdovému spínači, sponu pro uchycení jsem dělal podle obrázku v katalogu náhr.dílů, fikuscz ale tady dal foto držáku který je uchycen na šroub schránky. Ono bylo více provedení uchycení brzdového spínače? Ještě bych se chtěl zeptat jestli někdo nemá origo sponu se spínačem - není pod spínačem nějaká podložka? V katalogu je zobrazena jen spona se spínačem a mě se moc nelíbí že by kontakty zůstaly nezakryté proti průniku vody a nečistot.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto lampy - je ale pořeba dotáhnout k lampě ještě jeden vodič. V případě VAPE 12V by se mohli použít žárovky Ba9s 12V 5W - pro brzdové i halogenová 12V 10W    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  elstrem: u toho Vape to s protahováním dvoulinky ke spínači bude určitě horší - tak jako tak je potřeba sundat nádrž a sedlo( přesněji pružinu a tlumič kmitů). Dotahoval jsem dvoulinku k brzdovému spínači na 250tce se normálním dynamem a vodiči 1mm od zapalka, vztekal jsem se u toho docela dost. Jinak já tam rezistor také nemám, mám udělanou patici zadní lampy pro dvě žárovky Ba9s - žárovka pro obrys je 6V 2W a brzdová je 6V 5W. Foto provedení kdyžtak zítra.    [Martin Štindl]   28.02.2015
Odpověď  Super,díky,vidím spíš problém,jestli se my podaří protáhnout v kostře další drát od spínačky ke spínači.od vape tam vede více drátu a dostat to všechno kostrou je kumšt.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na odpor se vyprdni, dej tam diody zapojené za sebou. Jestli nemáš klidně napiš na můj email. Mám jich dost a můžu ti to celé připravit.

Pružina je na jednom konci zavlečená do spínače a na druhém konci do tohoto držáku, který navlíkneš na táhlo brzdy.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2015
Odpověď  To fikuscz,jo to jsem myslel a hlavně,jak je uchycena pružina na brzdový páce.A měl jsem hlavně na mysli jakej dát odpor,když mám 12 V Vape.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  To Philoun,moc díky za video,opravdu ten rozdíl je poznat,ve tmě určitě.Asi si to taky udělám.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto to vypadá hotové....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  elstrem: jestli jsem dobře pochopil tvoji otázku, tak spínač je zapojený do spínací skříňky. Jeden konec na vývod 30 a druhý zapojit za odpor. Na schématu je spínač označený B.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  No to je štábní kultůra, chudák pérák :-))

Spínač je umístěný pod schránkou na tomto držáku. (foto jsem si půjčil od Radka)    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  elstrem: video zde: http://leteckaposta.cz/711981279 , kvalita nic moc ale snad bude něco poznat. a ještě tady je fotka uchycení, ale spínač je z kývačky a výfuky vlastně taky.    [Philoun]   27.02.2015
Odpověď  nemáte nějaké video,kde je vidět ten rozdíl při sepnutí brzdového světla přes kryt světla?.a ještě od čeho je zapojen ten brzdový spínač?.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2015
Odpověď  Heureka, brzdové světlo vyřešeno, spravili to tři diody za sebou, snížili napětí o 2V a už to je znát pořádně.

Víte ještě jak to je s tím Vape?    [Philoun]   25.02.2015
Odpověď  Mám žárovku 12V tam je to jak?    [Philoun]   25.02.2015
Odpověď  Philoun: když máš žárovku 10W, tak tato žárovka má při 6V odpor 3,6 ohmu. Proto i odpor by měl mět 3,6 ohmu aby žárovka přes odpor svítila přesně napolovinu. (Tedy tvých 3,3 ohmu vyhovuje.) Po sešlápnutí brzdy musí svítit žárovka naplno, protože spínač brzdy odpor zkratuje. Jestli žárovka nesvítí naplno tak máš chybu v zapojení.    [donkomposto]   25.02.2015
Odpověď  Zrovna jsem minulý týden zapojoval novou elektroinstalaci a řešil taky brzdové světlo. Nakonec jsem připájel na malou destičku plošného spoje sériově dvě výkonné diody, na plošák naletoval kousek Cu drátu, celé jsem to zasmrštil do bužírky a přímo zapojil ke spínačce. Krásně se to do nádrže vejde a světlo svítí pěkně.    [fikuscz]   24.02.2015
Odpověď  Aby fungovalo brzdové světlo, mám tam jednu žárovku tak to snad jinak nejde nebo jo?    [Philoun]   24.02.2015
Odpověď  Proč tam dáváš odpor???    [Marek]   24.02.2015
Odpověď  Chlapi poraďte jaký mám dát odpor aby mi dobře fungovalo brzdové světlo. Zkoušel jsem odpory 10W3,3ohmů, taky 5W3,3ohmů, a ještě asi 10ohm ten nevim kolik wattů měl a vždy to bylo stejné světlo se při sešlápnuté brzdě rozsvítilo jen nepatrně více. Mám 12V vape vzdadu žárovku 10W.

Další dotaz mám, kolik by měl dávat regulátor dobíjení u vape při volnoběžných otáčkách? Mě to ukazovalo jen asi 13V bez světel a něco pod 12V se světlama je to normální? Když jsem přidal otáčky tak to samozřejmě šlo nahoru. Kontrolka dobíjení po nastartovaní hned zhasne a nerozsvěcí se.

Předem díky za odpovědi    [Philoun]   24.02.2015
Odpověď  Tak až to rozebere tak dej prosím info co se stalo. dík    [vana-hb]   13.05.2014
Odpověď  vidis zrovna o vikendu kolega nedojel z dolanek pravdepodobne shorely stator ale s koupi elktronickeho rele souhlasim mam to na peraku a maka to dobre    [Free]   12.05.2014
Odpověď  No pleteš do kupy dvě věci. Jedna věc je holý rotor se statorem kde je šance na poruchu opravdu malá. U rotoru to bude téměř nula a u statoru nepatrně vyšší, ale taky téměř nula. Neznám nkoho kdo by nedojel kvůly rotoru/statoru. No a druhá věc je to relátko, co se dá považovat za mechanickou pohyblivou část. Tam problémy jsou, ale většina problémů je z nepochopení funkce a zanedbání údržby. I když ano, náhradní nové vozim. Slabší povaha může koupit to elektronické a bude na stejné spolehlivosti regulátoru jako u Vape.

Ale je pravda, že ty silné žárovky, 12V a bezbateriový provoz je bezesporu dobrá výhoda.    [vana-bh]   12.05.2014
Odpověď  vana hb a jak opravis na konci sveta spalenej rotor nebo stator? podle mne je jedno jestli ti v zahranici odejde vape nebo dynamo jen u vape je ta sance stokrat mensi . ja mam na vape 40tis a pohoda nerikam ze u dynama to je problem ale je tam mnohem vetsi sance jednak je to 50let starej dil druhak jsou tam pohyblivy casti coz poruchovost zvysuje. dalsi pro vape je komfort a moznost pouziti silnejsich zarovek a moznost dobijeni mobilu a navigaci nakonec tusim ze suchac jel kolem sveta taky s vape.    [Free]   11.05.2014
Odpověď  Já jsem tohle řešil v zimě. V podstatě když pročteš diskuse tak ssebou lidi vozí snímač - to je dost oblíbený díl. Někdo vozí regulátor. Další tvrdí, že vozí indukční cívku která je poměrně citlivý díl protože je v ní elektronický spínač. A ti nejextrémnější adepti vozí celý stator protože je na něm vysokonapěťová cívka která údajně odchází. ... no a pak je spousta těch, kteří nevozí nic protože tvrdí, že vape je spolehlivé. A každej z nich se bude hádat že má pravdu.

Můj názor je, že elektronické zapalování je dobrý nápad. Vape je dobrý nápad, i když ta kvalita nebude co na jakonských motorkách. V minulosti docházelo ke směšným závadám jako že opadali magnety z rotoru a i když to bylo krátce po záruce tak se na chudáka firma vysra--a. A odcházející snímače je diletantsví. Vozit si náhradní díly je dobrý nápad protože když ti vape chcípne tak u nás to bude problém (leda že chcípneš u Java obchůdku) a v zahraničí takřka neřešitelný problém a jedeš na podvalníku protože to nikde nikdo neopraví. A vozit si druhou sadu, no nevim.

Já to v zimě vyřešil tak, že jsem si nechal zrepasovat dynamo. Na ránu mán dvě indukční cívky a v kasičce náhradní regulátor, kondík a kladívko. Šedesát let už to slouží a kdyby se něc stalo tak to opravím sám na konci světa ... .    [vana-hb]   11.05.2014
Odpověď  vozim nahradni snimac ten obcas odejde ale zatim mam 40tis a drzi jinak nic    [Free]   10.05.2014
Odpověď  vozim nahradni snimac ten obcas odejde ale zatim mam 40tis a drzi jinak nic    [Free]   10.05.2014
Odpověď  Co se může na tom VAPE pokazit ? - Co je dobré vozit sebou navíc ?    [radek]   10.05.2014
Odpověď  Bez kondenzátoru jsem to nezkoušel a asi by to byl problém. I s tím kondenzátorem mě nyní po zajetí, při vypínání, motor poblafává a musím mu přidat plyn, aby zhasl. Dokud byl motor nový a výbrus těsný, zhasínal hned při otočení klíčku. Ničemu to nevadí a funkční to je.
Když jsem ale loni dělal 350-ku, tak jsem už namontoval vypínač s kondíkem. Dal jsem nízké tlačítko zezadu nářaďového kaslíku a motor vypínám palcem pravé ruky. Nenápadné, elegantní, 100% funkční.    [fikuscz]   09.05.2014
Odpověď  Fikusi, koukám na to tvoje schéma dole- mám zamontovaný vape bez baterky v péroši s normální hliníkovou spínačkou (ampermetrem).
Protože chci chcípat motorku klíčkem a jezdit bez baterky, když připojím spínací relé s ovládacím proudem na svorku 61 u spínačky (relé bude propojovat modrý drát zapalovací cívky s kostrou), mělo by relé teoreticky zhášet po otočení klíčku do leva na doraz motor (původně pozice propojovala zapalování přímo z dynama při vybité baterii).
Otázka zní, zda ještě relé podpořit kondíkem, nebo jestli to zvládne i bez něj (viz popis "neduhu" níže), jak se ti to osvědčilo, zkoušel jsi to i bez kondíku?    [Beat]   09.05.2014
Odpověď  no to se prave stalo me blbe sem to usadil a smajdalo to hold mladicka nerozvaznost.    [free]   01.04.2012
Odpověď  Ne ne, víko je originál FJ a rotor je v pořádku usazenej. Mám info od známého, který Vape montuje a také se s tímto setkává. To s tím kolíčkem je nepravděpodobné, rotor by přeci musel šmajdat.....    [fikuscz ]   01.04.2012
Odpověď  to stim skrtanim se me taky stalo ale bylo to tim ze sem mel malo skracenej kolicek a rotor me nedosdl na konec kuzele tim padem to pak skrtalo o viko urcite skusit znova nasadit nebo se pokusit to viko lip nastredit tim vodicim kolickem vepredu nemas to viko z panelky?    [free]   01.04.2012
Odpověď  Prosím pány fikuscz a Freebiker ať se mi ozvou. Potřebuji jejich pomoc. Předem děkuji. SHornicek@seznam.cz    [Standa H.]   31.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě detail.....    [fikuscz]   14.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě přidám jeden poznatek. Nevím jestli to bude dělat každému, ale já zjistil, že po montáži Vape a zavíčkování motoru někde něco klape. Po sejmuti víka spojky jsem zjistil, že výstupky na rotoru Vape malinko škrtají o spodek víka. Musel jsem jej tedy malinko zbrousit a již je vše v pořádku.    [fikuscz]   14.02.2012
Odpověď  Ano, to černé je kondenzátor AEV 0403 a dá se koupit přímo ve firmě AEV Kroměříž www.aev.cz tel.:+420-573-500 013 pan Michalík. S poštovným to vyšlo na 424,- Kč.    [fikuscz]   13.02.2012
Odpověď  to jan : ne to je kondenzator    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2012
Odpověď  pane(ficuscz) to černy je baterka??? tde se to dá koupit?    [jan]   12.02.2012
Odpověď  No Martine to tvoje zdůvodnění hodně kulhá. Stará maziva, laky, gumy.. už dneska prostě nejsou a nové gumy... vypadají jako ty staré, takže motorka nevypadá jinak, než dřív. U vape je to ale jinak.. Ale prosím, je to každého věc. Mám li mít dobrý pocit z renovace, musejí být stejné i závity, přestože nejsou vidět.    [Lada]   12.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Matice zadní osy má být nalevo,stejně tak i u ČZ 125/150C-ZP.Je to z důvodu montáže a demontáže protože při nasazování kola se nejdříve přisadí kolo k rozetě a nasune se osa směrem k levému teleskopu,potom se do mezery mezi nábojem a levým teleskopem snadno usadí prachovka s rozpěrným kroužkem.Obráceně je to pracnější.
Ohledně VAPE proč ho zrovna zatracovat když u péráka a kývačky se skoro nepozná.Dost péráků jezdí i s nepůvodními mladšími dynamy z kývaček a sehnat dnes kloudné originální dynamo je dost obtížné(když už tak i dost drahé),u 350tky ani nemluvě.    [Martin Štindl]   12.02.2012
Odpověď  Díky za kladné ohlasy.
Při skládání péráka jsem tu matku také řešil. Na předku je zleva tak jsem si říkal proč ne na zadku. Na různých fotkách je to opravdu tak půl na půl , ale vycházel jsem z katalogu ND a tam je to zprava.
Jinak Vape jsem do motorky instaloval kvůli spolehlivosti. Chci na motorce jezdit a mít jistotu, že ji nebudu někde tlačit. Ten zásah do veterána není nikde vidět (krom toho silnějšího svazku vedoucího do kaslíku)a tak jsem to zkousl. Já vím, že budete oponovat, že máte na strojích origo zapalování a najezděno X kilometrů bez průblémů. Ale mě tato technologie velice zaujala. A už jenom proto, že je to česká výroba jsem se rozhodl Vape instalovat. A jak píše Martin, všichni na té motorce máme něco novodobého, já například při generálce motoru nasadil z jedné strany kliky válečkové rozebíratelné ložisko C3 aby bylo snazší půlení motoru.....
Chtěl jsem tímto tématem poradit lidem, kteří mají o montáž Vape zájem a tápají co a jak. Snad jsem moc nepohoršil natur veteránisty a pokud ano, tak se jim omlouvám ;-).    [fikuscz]   12.02.2012
Odpověď  ta matka je správně    [aldafiny]   12.02.2012
Odpověď  Co se týká zapalování tak jsem taky spíš pro klasiku ale souhlasím i s Martinovým názorem a fikuscz to má pěkně a precizně udělaný. Jen mě udeřila do oka matka na ose zadního kola,že je na levo ? Já osobně ji mám v pravo a když jsem procházel různé fotky tak je to tak půl na půl? Nemyslím si že je to až takovej problém - ale jen ze zvědavosti jak to máte(pro šťourali mám na mysli matku zadního kola)?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2012
Odpověď  To máš sice pravdu, ale nadruhou stranu, je vape tak krásně vymyšlené, že vzhled veterána nijak nekazí. Z venku to vůbec nepoznáš, zvlášť když si s tím někdo pohraje, tak jako fikus.Nijak nevyvracím to, že máš pravdu, je to neveteránské, ale na druhou stranu jde o věc zajišťující spolehlivý a bezúdržbový chod.Stejně tak používáš moderní nové pneu, olej, kabely, gumové prvky,akrylový lak, nová maziva,a i ten benzín co do veterána leješ už není speciál jako dříve.Takže chtě nechtě se moderním "sračkám" stejně nevyhneš. Tak snad by se dalo nad tím vape dalo malinko přimhouřit očko, když je tak nenápadně udělané ;-)    [martin]   12.02.2012
Odpověď  Teda, Vy jste ale renovátoři, nacpat do motorky takový moderní sračky..Vtip je v tom, že veteránista uvede motocykl do PŮVODNíHO STAVU.., a ne udělat křížence staré doby s novou..Proč tam rovnou neaplikujete čidlo Hů a lambda sondu..?    [kříž]   11.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě foto poskládané elektriky....    [fikuscz]   11.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  a tady už klape....    [fikuscz]   11.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  provizorně.....    [fikuscz]   11.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, tak odzkoušeno a funguje. Zatím zapojeno provizorně na odzkoušení, ale motor chytl na první našlápnutí a vše funguje jak má, svítí, troubí....
Pokud tedy někdo chcete Vape 6V, spínačku FJ, zapojení bez baterie a zhasínat motor klíčkem, tato moje úprava spínačky a zapojení funguje na 100%. Kdyby chtěl někdo poradit, klidně napište na email fikuscz@seznam.cz
Využil jsem toho, že není potřeba cívka ve spínačce a místo ní jsem umístil odpor 3 ohmy 10W protože jsem namontoval brzdový spínač.
Tady pár fotek.    [fikuscz]   11.02.2012
Odpověď  Tak dnes jsem toto zapojení konzultoval s ing. Vašíčkem z firmy VAPE. Má obavu, že při zastavování motoru bude klesat napětí na spínacím relé a to by mohlo přestávat fungovat a tím by se odpojil kostřící drát a motorka by buď nezhasla, nebo opět nastartovala. Tento neduh chci právě odstranit tím kondenzátorem, ale jestli to relé udrží sepnuté do úplného zastavení motoru nemají odzkoušené a zatím se s takovým zapojením nesetkal. Takže to zůstává na mě abych to otestoval. Dnes jsem objednal kondík AEV 0403 a musím ještě sehnat to relé. Navštívil jsem dnes několik obchodů v Praze a ve Slaném, ale šestivoltové relé jsem zatím nesehnal. Pokud ho do víkendu seženu, tak to otestuji a napíšu sem výsledek.    [fikuscz]   06.02.2012
Odpověď  Výrobce mi sdělil, že provoz Vape bez baterie není problém. Já takto jezdím celou sezónu, najeto asi 1.500 Km a nemám žádný problém, vše funguje, světla svítí, klaxon troubí...    [vojta]   06.02.2012
Odpověď  Ten kondesátor 47G/25V je od Epcosu?Jestli jde sehnat tady to nevím,jinak AEV Kroměříž nabízí kondensátor AEV 0403 který je k VAPE určen.
http://www.aev.cz/pdf/040 3.pdf    [Martin Štindl]   06.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jj to mě taky napadlo, stejně jsou ty svorky skoro při každé poloze klíčku propojeny. Zkusím to upravit, seženu to relé a kondík a vyzkouším to. Náhodou nevíte někdo kde by se dal sehnat ten kondík?
Pro úplnost přikládám upravené schéma.    [fikuscz]   06.02.2012
Odpověď  Ale jako návrh to není špatné,pokud se k tomu navíc natvrdo ve spínačce proklemují svorky "D" a "E", mělo by to být funkční(pokud se bude jezdit pouze bez baterie).
V případě zapojení baterie by už pak furt svítily kontrolky neutrálu(rychlostí) a dobíjení.    [Martin Štindl]   06.02.2012
Odpověď  A sakra, čumím na to několik hodin a tohoto jsem si nevšiml, díky. Tak zase od začátku......    [fikuscz]   06.02.2012
Odpověď  Jo,takto se spínacím relé by to na první pohled teoreticky fungovalo,při poloze "jízda bez baterie" se propojí svorky C a E a sepnutím relé motor zhasne.
Jenže při této poloze klíčku musí být napětí právě na svorce "E".Ale podle toho že tam je VAPE a připojený + pól je ke svorce 3O, bude pod napětím při této poloze přepínače pouze svorka svorka "D" - z toho vyplývá že motor bude stále běžet.    [Martin Štindl]   06.02.2012
Odpověď  Jo a jinak sám výrobce VAPE uvádí na svých stránkách, že provoz bez baterie není problém.    [fikuscz]   05.02.2012
Odpověď  Toto téma mám samozřejmě prostudované a z něho mě pouze vyplývá, že je potřeba baterie pouze pro správnou funkci ROZPÍNACÍHO relé a že si dost lidí plete slova rozpínací a spínací. Z toho schématu v uvedeném odkazu je jasné, že při zapnutém klíčku ve spínačce je relé díky baterii stále pod napětím a tím je kontakt rozpojen, proto je to relé ROZPÍNACÍ. Když klíčkem spínačku vypne, přestane jít do relé napětí, tím se spojí kontakty a ukostří modrý kabel od Vape a motor zhasne. Kdežto já chci použít relé SPÍNACÍ, kdy kontakty sepnou při přivedení napětí na relé.
Zatím je to pouze teorie, nemám to vyzkoušené tak zkuste někdo další názor.....    [fikuscz]   05.02.2012
Odpověď  fikuscz:to mám být provozováno úplně bez baterie?Už se provoz VAPE bez baterie tady probíral a tohle schéma zřejmě bez baterie bude problémové.
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=161360
Jinak kolega jezdil s VAPE bez baterie a dělalo to problémy,poté co kontaktoval výrobce byl důrazně upozorněn že by se sada měla provozovat s baterií.    [Martin Štindl]   05.02.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem nad těmi návody k zapojení trochu zapřemýšlel a asi jsem to vymyslel.
Trošku upravím spínací skříňku, přivedu zvlášť kostru na kontrolku dobíjení, aby svítila po nastartování. Tím mě zůstane volný kontakt 61 na spínačce. Tento kontakt propojím s napájením spínacího relé, ostatní viz obrázek. Při přepnutí klíčku do polohy V. - jízda bez baterie by měla doufám motorka zhasnout. Koukněte na nákres a zkuste k tomu něco říct. Takto by to mohlo fungovat, ne?    [fikuscz]   05.02.2012
Odpověď  Jasně, ale o peníze mě nejde. Bez baterky je to prostě jednodušší na údržbu, člověk na ni nemusí myslet když motorku přes zimu odstaví atd.....
O tom ukostření vím, šlo mě o to, jak by se to dalo vyřešit přes to relé a zhášení motorky klíčkem.    [fikuscz]   05.02.2012
Odpověď  no musel bys to zapojit bez toho rele a moto chcipat ukostrenim toho modryho dratu od civky ale neni jednodussi si tam koupit proste nakou malo baterku treba jen 6ah? dyt nestoji svet    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2012


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006