VAPE 6V + SPÍNAČKA FJ Ahoj, řešil jste někdo zapojení Vape s kovovou spínačkou FJ a použití bez baterie? Jde mi o to, mám u soupravy Vape rozpínací relé (při přivedeni napětí rozepne kontakty) a bez baterie mě toto relé nerozepne kontakty a Vape je stále jako vypnutý a tak nemůžu nastartovat. Kam by se muselo do spínačky zapojit + na relé aby to takto fungovalo? To je asi blbost že? Muselo by tam bít jiný relé a to se spínacími kontakty aby šlo nastartovat a když bude motorka pod napětím při nějaké poloze klíčku přivést na relé +6V a tím motorku zhasnout. Je to tak nebo plácám blbosti? Díky. [fikuscz] 05.02.2012 Zobrazit téma |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0334116001692307465x.jpg) Dodatečně přidávám nákres el.schéma pro použití baterie i kondenzátoru AEV 0403 - volbu "zdroje" ovládá dvojitý přepínač (+ manuální výměna pojistky). Funkce zapojení byla dnes odzkoušena a je bezproblémová. [Martin Štindl] 17.08.2023 |
| Už jsi se někdy podíval, kolik ten odpor stojí v prodejně s elektrosoučástakami? Když je hodně drahý, tak 5,- Kč. Tak proč platit 400% navrch? [fikuscz] 08.03.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0326963001425236163x.jpg) Jasný, jenom sranda. Já teda tady v podkrkonoší již vyjel a minulý týden provětral právě dokončenou 350. [fikuscz] 01.03.2015 |
| fikuscz: ta fotka je z dopoledne, ještě k tomu tam nebyl překryt zadní lampy, schránka na nosiči, přední tabulka SPZ a zpětné zrcátko. Stejně ještě zůstane zakonzervován - počítám že sezónu začne až v dubnu. [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| Martine, takto připravený pérák ti na 100% nepojede. Chybí ti tam benzinová hadička :-)) [fikuscz] 01.03.2015 |
| tomtnt: ještě k tomu spínači, jaké jsou prosímtě rozměry pružinky na tom původním? Zatím jsem tam dal pružinku která se mi zrovna naskytla ale rád bych tam měl takovou co je nejvíce podobná originálu. [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0662523001425225740x.jpg) Posunul jsem spínač až na doraz k úchytu schránky a je to OK, víko se opře o brzdové táhlo. Takže provozní opravy a úpravy mám tímto za sebou a pérák je na 100% připraven na sezónu :-))) [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| martine, ja jsem dopadl stejne jako ty. Take se mi to opira o sroubek. Mam stejnou montaz jako ty. ALE fikuscz to zrejme rika spravne. Bohuzel nemam zatim paku zadni brzdy (dela se chrom) takze to neoverim zda se to skutecne opre driv o tahlo nez o sroubek spinace. Myslim ze na typu prichytneho plechu spinace zadniho svetla nezalezi. Zkousel jsem oba typy a je to +- stejne. [tomtnt] 01.03.2015 |
| A kudy máš tedy vedené táhlo zadní brzdy? To je vedené přeci nad tím spínačem, tím by se ti mělo víko schránky opírat o to táhlo. [fikuscz] 01.03.2015 |
| Mě se ale víko opře opravdu o šroubek na spínači, zkusím ho posunout dopředu k úchytu schránky. Uvidím ještě jak na tom bude tomtnt [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| Není to tak, protože se opře o táhlo zadní brzdy ;-) [fikuscz] 01.03.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0956234001425209686x.jpg) Před obědem jsem ho namontoval ;-) podložku jsem udělal z tenkého pertinaxu. Asi jistým neduhem je že při otevření víka schránky se víko opře o šroubek kontaktu na spínači - je to tak? [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0324348001425206366x.jpg) Takto vypadají ty záda spínače. Bez nich by asi dlouho nefungoval... [fikuscz] 01.03.2015 |
| Martine, delali se opravdu dve provedeni. Jak to co mas na obrazku tak i to s uchycenim na sroub krytu schranky. To mam doma origo, a to co mas ty na fotce ma origo bratranec. V obou pripadech byla pod bakelitovy dil umistena podlozka z takoveho toho tvrzeneho papiru nebo co to je. Tvar podlozky je presne dle tvaru spodku bakelitoveho dilu. Zrovna dnes se chystam namontovat tu spinacku co mas ty na obrazku, ale zatim marne hledam ten zobacek na tahlo... [tomtnt] 01.03.2015 |
| Díky za inspiraci,takhle je to taky dobrý,jen vidím zádrhel s tím natáhnutím dalšího drátu.Jo ajinak jak jsi psal,že jsi se s tím taháním navztekal,tak já jsem byl na tom stejně a ty slova,co šli ze mně,teda ještě,že jsem byl sám,ale nakonec jsem to zvládnul. [elstrem] 01.03.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0318031001425198951x.jpg) Ještě k tomu brzdovému spínači, sponu pro uchycení jsem dělal podle obrázku v katalogu náhr.dílů, fikuscz ale tady dal foto držáku který je uchycen na šroub schránky. Ono bylo více provedení uchycení brzdového spínače? Ještě bych se chtěl zeptat jestli někdo nemá origo sponu se spínačem - není pod spínačem nějaká podložka? V katalogu je zobrazena jen spona se spínačem a mě se moc nelíbí že by kontakty zůstaly nezakryté proti průniku vody a nečistot. [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0555423001425198091x.jpg) Foto lampy - je ale pořeba dotáhnout k lampě ještě jeden vodič. V případě VAPE 12V by se mohli použít žárovky Ba9s 12V 5W - pro brzdové i halogenová 12V 10W [Martin Štindl] 01.03.2015 |
| elstrem: u toho Vape to s protahováním dvoulinky ke spínači bude určitě horší - tak jako tak je potřeba sundat nádrž a sedlo( přesněji pružinu a tlumič kmitů). Dotahoval jsem dvoulinku k brzdovému spínači na 250tce se normálním dynamem a vodiči 1mm od zapalka, vztekal jsem se u toho docela dost. Jinak já tam rezistor také nemám, mám udělanou patici zadní lampy pro dvě žárovky Ba9s - žárovka pro obrys je 6V 2W a brzdová je 6V 5W. Foto provedení kdyžtak zítra. [Martin Štindl] 28.02.2015 |
| Super,díky,vidím spíš problém,jestli se my podaří protáhnout v kostře další drát od spínačky ke spínači.od vape tam vede více drátu a dostat to všechno kostrou je kumšt. [elstrem] 28.02.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0257517001425116892x.jpg) Na odpor se vyprdni, dej tam diody zapojené za sebou. Jestli nemáš klidně napiš na můj email. Mám jich dost a můžu ti to celé připravit. Pružina je na jednom konci zavlečená do spínače a na druhém konci do tohoto držáku, který navlíkneš na táhlo brzdy. [fikuscz] 28.02.2015 |
| To fikuscz,jo to jsem myslel a hlavně,jak je uchycena pružina na brzdový páce.A měl jsem hlavně na mysli jakej dát odpor,když mám 12 V Vape.Děkuji. [elstrem] 28.02.2015 |
| To Philoun,moc díky za video,opravdu ten rozdíl je poznat,ve tmě určitě.Asi si to taky udělám. [elstrem] 28.02.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0553966001425115824x.jpg) Takto to vypadá hotové.... [fikuscz] 28.02.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0879869001425115697x.jpg) elstrem: jestli jsem dobře pochopil tvoji otázku, tak spínač je zapojený do spínací skříňky. Jeden konec na vývod 30 a druhý zapojit za odpor. Na schématu je spínač označený B. [fikuscz] 28.02.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0773550001425115229x.jpg) No to je štábní kultůra, chudák pérák :-)) Spínač je umístěný pod schránkou na tomto držáku. (foto jsem si půjčil od Radka) [fikuscz] 28.02.2015 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2013/0162666001425060648x.jpg) elstrem: video zde: http://leteckaposta.cz/711981279 , kvalita nic moc ale snad bude něco poznat. a ještě tady je fotka uchycení, ale spínač je z kývačky a výfuky vlastně taky. [Philoun] 27.02.2015 |
| nemáte nějaké video,kde je vidět ten rozdíl při sepnutí brzdového světla přes kryt světla?.a ještě od čeho je zapojen ten brzdový spínač?.Děkuji. [elstrem] 25.02.2015 |
| Heureka, brzdové světlo vyřešeno, spravili to tři diody za sebou, snížili napětí o 2V a už to je znát pořádně. Víte ještě jak to je s tím Vape? [Philoun] 25.02.2015 |
| Mám žárovku 12V tam je to jak? [Philoun] 25.02.2015 |
| Philoun: když máš žárovku 10W, tak tato žárovka má při 6V odpor 3,6 ohmu. Proto i odpor by měl mět 3,6 ohmu aby žárovka přes odpor svítila přesně napolovinu. (Tedy tvých 3,3 ohmu vyhovuje.) Po sešlápnutí brzdy musí svítit žárovka naplno, protože spínač brzdy odpor zkratuje. Jestli žárovka nesvítí naplno tak máš chybu v zapojení. [donkomposto] 25.02.2015 |
| Zrovna jsem minulý týden zapojoval novou elektroinstalaci a řešil taky brzdové světlo. Nakonec jsem připájel na malou destičku plošného spoje sériově dvě výkonné diody, na plošák naletoval kousek Cu drátu, celé jsem to zasmrštil do bužírky a přímo zapojil ke spínačce. Krásně se to do nádrže vejde a světlo svítí pěkně. [fikuscz] 24.02.2015 |
| Aby fungovalo brzdové světlo, mám tam jednu žárovku tak to snad jinak nejde nebo jo? [Philoun] 24.02.2015 |
| Proč tam dáváš odpor??? [Marek] 24.02.2015 |
| Chlapi poraďte jaký mám dát odpor aby mi dobře fungovalo brzdové světlo. Zkoušel jsem odpory 10W3,3ohmů, taky 5W3,3ohmů, a ještě asi 10ohm ten nevim kolik wattů měl a vždy to bylo stejné světlo se při sešlápnuté brzdě rozsvítilo jen nepatrně více. Mám 12V vape vzdadu žárovku 10W. Další dotaz mám, kolik by měl dávat regulátor dobíjení u vape při volnoběžných otáčkách? Mě to ukazovalo jen asi 13V bez světel a něco pod 12V se světlama je to normální? Když jsem přidal otáčky tak to samozřejmě šlo nahoru. Kontrolka dobíjení po nastartovaní hned zhasne a nerozsvěcí se. Předem díky za odpovědi [Philoun] 24.02.2015 |
| Tak až to rozebere tak dej prosím info co se stalo. dík [vana-hb] 13.05.2014 |
| vidis zrovna o vikendu kolega nedojel z dolanek pravdepodobne shorely stator ale s koupi elktronickeho rele souhlasim mam to na peraku a maka to dobre [Free] 12.05.2014 |
| No pleteš do kupy dvě věci. Jedna věc je holý rotor se statorem kde je šance na poruchu opravdu malá. U rotoru to bude téměř nula a u statoru nepatrně vyšší, ale taky téměř nula. Neznám nkoho kdo by nedojel kvůly rotoru/statoru. No a druhá věc je to relátko, co se dá považovat za mechanickou pohyblivou část. Tam problémy jsou, ale většina problémů je z nepochopení funkce a zanedbání údržby. I když ano, náhradní nové vozim. Slabší povaha může koupit to elektronické a bude na stejné spolehlivosti regulátoru jako u Vape. Ale je pravda, že ty silné žárovky, 12V a bezbateriový provoz je bezesporu dobrá výhoda. [vana-bh] 12.05.2014 |
| vana hb a jak opravis na konci sveta spalenej rotor nebo stator? podle mne je jedno jestli ti v zahranici odejde vape nebo dynamo jen u vape je ta sance stokrat mensi . ja mam na vape 40tis a pohoda nerikam ze u dynama to je problem ale je tam mnohem vetsi sance jednak je to 50let starej dil druhak jsou tam pohyblivy casti coz poruchovost zvysuje. dalsi pro vape je komfort a moznost pouziti silnejsich zarovek a moznost dobijeni mobilu a navigaci nakonec tusim ze suchac jel kolem sveta taky s vape. [Free] 11.05.2014 |
| Já jsem tohle řešil v zimě. V podstatě když pročteš diskuse tak ssebou lidi vozí snímač - to je dost oblíbený díl. Někdo vozí regulátor. Další tvrdí, že vozí indukční cívku která je poměrně citlivý díl protože je v ní elektronický spínač. A ti nejextrémnější adepti vozí celý stator protože je na něm vysokonapěťová cívka která údajně odchází. ... no a pak je spousta těch, kteří nevozí nic protože tvrdí, že vape je spolehlivé. A každej z nich se bude hádat že má pravdu. Můj názor je, že elektronické zapalování je dobrý nápad. Vape je dobrý nápad, i když ta kvalita nebude co na jakonských motorkách. V minulosti docházelo ke směšným závadám jako že opadali magnety z rotoru a i když to bylo krátce po záruce tak se na chudáka firma vysra--a. A odcházející snímače je diletantsví. Vozit si náhradní díly je dobrý nápad protože když ti vape chcípne tak u nás to bude problém (leda že chcípneš u Java obchůdku) a v zahraničí takřka neřešitelný problém a jedeš na podvalníku protože to nikde nikdo neopraví. A vozit si druhou sadu, no nevim. Já to v zimě vyřešil tak, že jsem si nechal zrepasovat dynamo. Na ránu mán dvě indukční cívky a v kasičce náhradní regulátor, kondík a kladívko. Šedesát let už to slouží a kdyby se něc stalo tak to opravím sám na konci světa ... . [vana-hb] 11.05.2014 |
| vozim nahradni snimac ten obcas odejde ale zatim mam 40tis a drzi jinak nic [Free] 10.05.2014 |
| vozim nahradni snimac ten obcas odejde ale zatim mam 40tis a drzi jinak nic [Free] 10.05.2014 |
| Co se může na tom VAPE pokazit ? - Co je dobré vozit sebou navíc ? [radek] 10.05.2014 |
| Bez kondenzátoru jsem to nezkoušel a asi by to byl problém. I s tím kondenzátorem mě nyní po zajetí, při vypínání, motor poblafává a musím mu přidat plyn, aby zhasl. Dokud byl motor nový a výbrus těsný, zhasínal hned při otočení klíčku. Ničemu to nevadí a funkční to je. Když jsem ale loni dělal 350-ku, tak jsem už namontoval vypínač s kondíkem. Dal jsem nízké tlačítko zezadu nářaďového kaslíku a motor vypínám palcem pravé ruky. Nenápadné, elegantní, 100% funkční. [fikuscz] 09.05.2014 |
| Fikusi, koukám na to tvoje schéma dole- mám zamontovaný vape bez baterky v péroši s normální hliníkovou spínačkou (ampermetrem). Protože chci chcípat motorku klíčkem a jezdit bez baterky, když připojím spínací relé s ovládacím proudem na svorku 61 u spínačky (relé bude propojovat modrý drát zapalovací cívky s kostrou), mělo by relé teoreticky zhášet po otočení klíčku do leva na doraz motor (původně pozice propojovala zapalování přímo z dynama při vybité baterii). Otázka zní, zda ještě relé podpořit kondíkem, nebo jestli to zvládne i bez něj (viz popis "neduhu" níže), jak se ti to osvědčilo, zkoušel jsi to i bez kondíku? [Beat] 09.05.2014 |
| no to se prave stalo me blbe sem to usadil a smajdalo to hold mladicka nerozvaznost. [free] 01.04.2012 |
| Ne ne, víko je originál FJ a rotor je v pořádku usazenej. Mám info od známého, který Vape montuje a také se s tímto setkává. To s tím kolíčkem je nepravděpodobné, rotor by přeci musel šmajdat..... [fikuscz ] 01.04.2012 |
| to stim skrtanim se me taky stalo ale bylo to tim ze sem mel malo skracenej kolicek a rotor me nedosdl na konec kuzele tim padem to pak skrtalo o viko urcite skusit znova nasadit nebo se pokusit to viko lip nastredit tim vodicim kolickem vepredu nemas to viko z panelky? [free] 01.04.2012 |
| Prosím pány fikuscz a Freebiker ať se mi ozvou. Potřebuji jejich pomoc. Předem děkuji. SHornicek@seznam.cz [Standa H.] 31.03.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0113697001329224789x.jpg) ještě detail..... [fikuscz] 14.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0698401001329224769x.jpg) Ještě přidám jeden poznatek. Nevím jestli to bude dělat každému, ale já zjistil, že po montáži Vape a zavíčkování motoru někde něco klape. Po sejmuti víka spojky jsem zjistil, že výstupky na rotoru Vape malinko škrtají o spodek víka. Musel jsem jej tedy malinko zbrousit a již je vše v pořádku. [fikuscz] 14.02.2012 |
| Ano, to černé je kondenzátor AEV 0403 a dá se koupit přímo ve firmě AEV Kroměříž www.aev.cz tel.:+420-573-500 013 pan Michalík. S poštovným to vyšlo na 424,- Kč. [fikuscz] 13.02.2012 |
| to jan : ne to je kondenzator [Freebiker] 12.02.2012 |
| pane(ficuscz) to černy je baterka??? tde se to dá koupit? [jan] 12.02.2012 |
| No Martine to tvoje zdůvodnění hodně kulhá. Stará maziva, laky, gumy.. už dneska prostě nejsou a nové gumy... vypadají jako ty staré, takže motorka nevypadá jinak, než dřív. U vape je to ale jinak.. Ale prosím, je to každého věc. Mám li mít dobrý pocit z renovace, musejí být stejné i závity, přestože nejsou vidět. [Lada] 12.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0998830001329042064x.jpg) Matice zadní osy má být nalevo,stejně tak i u ČZ 125/150C-ZP.Je to z důvodu montáže a demontáže protože při nasazování kola se nejdříve přisadí kolo k rozetě a nasune se osa směrem k levému teleskopu,potom se do mezery mezi nábojem a levým teleskopem snadno usadí prachovka s rozpěrným kroužkem.Obráceně je to pracnější. Ohledně VAPE proč ho zrovna zatracovat když u péráka a kývačky se skoro nepozná.Dost péráků jezdí i s nepůvodními mladšími dynamy z kývaček a sehnat dnes kloudné originální dynamo je dost obtížné(když už tak i dost drahé),u 350tky ani nemluvě. [Martin Štindl] 12.02.2012 |
| Díky za kladné ohlasy. Při skládání péráka jsem tu matku také řešil. Na předku je zleva tak jsem si říkal proč ne na zadku. Na různých fotkách je to opravdu tak půl na půl , ale vycházel jsem z katalogu ND a tam je to zprava. Jinak Vape jsem do motorky instaloval kvůli spolehlivosti. Chci na motorce jezdit a mít jistotu, že ji nebudu někde tlačit. Ten zásah do veterána není nikde vidět (krom toho silnějšího svazku vedoucího do kaslíku)a tak jsem to zkousl. Já vím, že budete oponovat, že máte na strojích origo zapalování a najezděno X kilometrů bez průblémů. Ale mě tato technologie velice zaujala. A už jenom proto, že je to česká výroba jsem se rozhodl Vape instalovat. A jak píše Martin, všichni na té motorce máme něco novodobého, já například při generálce motoru nasadil z jedné strany kliky válečkové rozebíratelné ložisko C3 aby bylo snazší půlení motoru..... Chtěl jsem tímto tématem poradit lidem, kteří mají o montáž Vape zájem a tápají co a jak. Snad jsem moc nepohoršil natur veteránisty a pokud ano, tak se jim omlouvám ;-). [fikuscz] 12.02.2012 |
| ta matka je správně [aldafiny] 12.02.2012 |
| Co se týká zapalování tak jsem taky spíš pro klasiku ale souhlasím i s Martinovým názorem a fikuscz to má pěkně a precizně udělaný. Jen mě udeřila do oka matka na ose zadního kola,že je na levo ? Já osobně ji mám v pravo a když jsem procházel různé fotky tak je to tak půl na půl? Nemyslím si že je to až takovej problém - ale jen ze zvědavosti jak to máte(pro šťourali mám na mysli matku zadního kola)? [skvarek] 12.02.2012 |
| To máš sice pravdu, ale nadruhou stranu, je vape tak krásně vymyšlené, že vzhled veterána nijak nekazí. Z venku to vůbec nepoznáš, zvlášť když si s tím někdo pohraje, tak jako fikus.Nijak nevyvracím to, že máš pravdu, je to neveteránské, ale na druhou stranu jde o věc zajišťující spolehlivý a bezúdržbový chod.Stejně tak používáš moderní nové pneu, olej, kabely, gumové prvky,akrylový lak, nová maziva,a i ten benzín co do veterána leješ už není speciál jako dříve.Takže chtě nechtě se moderním "sračkám" stejně nevyhneš. Tak snad by se dalo nad tím vape dalo malinko přimhouřit očko, když je tak nenápadně udělané ;-) [martin] 12.02.2012 |
| Teda, Vy jste ale renovátoři, nacpat do motorky takový moderní sračky..Vtip je v tom, že veteránista uvede motocykl do PŮVODNíHO STAVU.., a ne udělat křížence staré doby s novou..Proč tam rovnou neaplikujete čidlo Hů a lambda sondu..? [kříž] 11.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0550911001328980719x.jpg) a ještě foto poskládané elektriky.... [fikuscz] 11.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0717515001328962313x.jpg) a tady už klape.... [fikuscz] 11.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0575856001328962292x.jpg) provizorně..... [fikuscz] 11.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0030946001328961884x.jpg) Ahoj, tak odzkoušeno a funguje. Zatím zapojeno provizorně na odzkoušení, ale motor chytl na první našlápnutí a vše funguje jak má, svítí, troubí.... Pokud tedy někdo chcete Vape 6V, spínačku FJ, zapojení bez baterie a zhasínat motor klíčkem, tato moje úprava spínačky a zapojení funguje na 100%. Kdyby chtěl někdo poradit, klidně napište na email fikuscz@seznam.cz Využil jsem toho, že není potřeba cívka ve spínačce a místo ní jsem umístil odpor 3 ohmy 10W protože jsem namontoval brzdový spínač. Tady pár fotek. [fikuscz] 11.02.2012 |
| Tak dnes jsem toto zapojení konzultoval s ing. Vašíčkem z firmy VAPE. Má obavu, že při zastavování motoru bude klesat napětí na spínacím relé a to by mohlo přestávat fungovat a tím by se odpojil kostřící drát a motorka by buď nezhasla, nebo opět nastartovala. Tento neduh chci právě odstranit tím kondenzátorem, ale jestli to relé udrží sepnuté do úplného zastavení motoru nemají odzkoušené a zatím se s takovým zapojením nesetkal. Takže to zůstává na mě abych to otestoval. Dnes jsem objednal kondík AEV 0403 a musím ještě sehnat to relé. Navštívil jsem dnes několik obchodů v Praze a ve Slaném, ale šestivoltové relé jsem zatím nesehnal. Pokud ho do víkendu seženu, tak to otestuji a napíšu sem výsledek. [fikuscz] 06.02.2012 |
| Výrobce mi sdělil, že provoz Vape bez baterie není problém. Já takto jezdím celou sezónu, najeto asi 1.500 Km a nemám žádný problém, vše funguje, světla svítí, klaxon troubí... [vojta] 06.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0977216001328484767x.jpg) Jj to mě taky napadlo, stejně jsou ty svorky skoro při každé poloze klíčku propojeny. Zkusím to upravit, seženu to relé a kondík a vyzkouším to. Náhodou nevíte někdo kde by se dal sehnat ten kondík? Pro úplnost přikládám upravené schéma. [fikuscz] 06.02.2012 |
| Ale jako návrh to není špatné,pokud se k tomu navíc natvrdo ve spínačce proklemují svorky "D" a "E", mělo by to být funkční(pokud se bude jezdit pouze bez baterie). V případě zapojení baterie by už pak furt svítily kontrolky neutrálu(rychlostí) a dobíjení. [Martin Štindl] 06.02.2012 |
| A sakra, čumím na to několik hodin a tohoto jsem si nevšiml, díky. Tak zase od začátku...... [fikuscz] 06.02.2012 |
| Jo,takto se spínacím relé by to na první pohled teoreticky fungovalo,při poloze "jízda bez baterie" se propojí svorky C a E a sepnutím relé motor zhasne. Jenže při této poloze klíčku musí být napětí právě na svorce "E".Ale podle toho že tam je VAPE a připojený + pól je ke svorce 3O, bude pod napětím při této poloze přepínače pouze svorka svorka "D" - z toho vyplývá že motor bude stále běžet. [Martin Štindl] 06.02.2012 |
| Jo a jinak sám výrobce VAPE uvádí na svých stránkách, že provoz bez baterie není problém. [fikuscz] 05.02.2012 |
| Toto téma mám samozřejmě prostudované a z něho mě pouze vyplývá, že je potřeba baterie pouze pro správnou funkci ROZPÍNACÍHO relé a že si dost lidí plete slova rozpínací a spínací. Z toho schématu v uvedeném odkazu je jasné, že při zapnutém klíčku ve spínačce je relé díky baterii stále pod napětím a tím je kontakt rozpojen, proto je to relé ROZPÍNACÍ. Když klíčkem spínačku vypne, přestane jít do relé napětí, tím se spojí kontakty a ukostří modrý kabel od Vape a motor zhasne. Kdežto já chci použít relé SPÍNACÍ, kdy kontakty sepnou při přivedení napětí na relé. Zatím je to pouze teorie, nemám to vyzkoušené tak zkuste někdo další názor..... [fikuscz] 05.02.2012 |
| ![Zobrazit fotografii](photos/2012/0062746001328471609x.jpg) Tak jsem nad těmi návody k zapojení trochu zapřemýšlel a asi jsem to vymyslel. Trošku upravím spínací skříňku, přivedu zvlášť kostru na kontrolku dobíjení, aby svítila po nastartování. Tím mě zůstane volný kontakt 61 na spínačce. Tento kontakt propojím s napájením spínacího relé, ostatní viz obrázek. Při přepnutí klíčku do polohy V. - jízda bez baterie by měla doufám motorka zhasnout. Koukněte na nákres a zkuste k tomu něco říct. Takto by to mohlo fungovat, ne? [fikuscz] 05.02.2012 |
| Jasně, ale o peníze mě nejde. Bez baterky je to prostě jednodušší na údržbu, člověk na ni nemusí myslet když motorku přes zimu odstaví atd..... O tom ukostření vím, šlo mě o to, jak by se to dalo vyřešit přes to relé a zhášení motorky klíčkem. [fikuscz] 05.02.2012 |
| no musel bys to zapojit bez toho rele a moto chcipat ukostrenim toho modryho dratu od civky ale neni jednodussi si tam koupit proste nakou malo baterku treba jen 6ah? dyt nestoji svet [Freebiker] 05.02.2012 |
|