Tlakování motoru Na mé 500OHC/02 je ten problém, že se po ujetí 50 km je problém s mazacím tlakem. Na volnoběh, třeba když jedu z kopce, tak začínají pohasínat kontrolky mazání. Také po ujetí cca. této vzdálenosti se projevuje nadměrné prolínání oleje ze všech šroubovaných spojů. Vše je dobře utažené a těsnění fíbrové. Když se nechá motorka chvilku stát tak je vše ok a po dalších 50 km se to celé opakuje. Jsem čerstvý majitel tohoto zázraku. Průtočné šrouby na výtlaku do vahadlové komory mají otvor 2mm, což jsem si tu našel, že je ok. Největší problém je zatím oddych motoru, jelikož toto místo bylo relativně suché, tak jsem to rozebral a je tam vyráběná ocelová planžeta 0,3mm, nad ní pertinaxová planžeta a celé to tlačí pérko, ve víčku je udělané pouzdro pro to pérko. Myslím si, že je to špatně. Teď ale jakou planžetu koupit ? Na internetu jsem zjistil, že se prodávají tři druhy 0,2mm MVD, 0,3mm a 0,5 mm 4JAWA. Tedy co tam dát ? Další věc je ta, že předchozí majitel dal na kliku gufero a tak se tlakuje i převodová skříň. Přes spojkovou tyčku odvzdušnění asi moc nefunguje, olej se tlačí až pod tachometr. Pomůže provrtat zátku nalévání oleje třeba 1mm vrtákem ? Má někdo s tímto zkušenosti, nebude pak tudy utíkat olej ? Viděl jsem na nejspíše na motoren.sk, teď jsi nejsem jistý, nabízet tyto zátky již provrtané... Ještě bych se zeptal jestli prohahovat závity na svíčky nebo tam nechat svíčky s krátkým závitem ? Slyšel jsem názor, že svíčky s dlouhým závitem jsou na OHC spíš na škodu. Děkuji za každou radu. [Milan] 30.03.2024 Zobrazit téma |
|