MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 167 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 27.7.2024 01:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa 250/590 rozsvěcuje se kontrolka dobíjení a motorka vynechává


 Zdravím chlapci, mám problém s jawou 250 calif, po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení, po nastartování pohasne, ale stále malinko svítí, po přidání plynu začne svítit daleko více a motorka má nepravidelný chod, špatně reaguje na plyn jak na neutral tak za jízdy. Mám pocit, že je to jakoby někde zkratované, že to není jen o tom že by nedobíjela, když vynechává? Motorka rok stála, letos jsem jí dával nový přerušovač a kondenzátor, ten jsem zkoušel po těchto problémech i vyměnit zpět za starý. Zkoušel jsem nabudit rotor i vyčistit kontakty relátka. Uhlíky jsou v pořádku a pod nimi vyčištěno. Přikládám fotku, snad to není špatně zapojené. Prosím o radu, děkuji.    [Babula]   06.04.2024     Přidat odpověď  
Odpověď  Tak malý větší posun, vyměnil jsem indukční cívku,kabel i fajfku, motorka lépe chytá, lépe jela ale stále trochu špatně, to už jsme zdá se vyřešil doštelováním karburátoru. Nicméně dobíjení stále zlobí, někdy kontrolka nesvítí ani při vysokých otáčkách, ale většinou se po přidání plynu rozsvítí.
Pokusím se ještě proměřit ten rotor dle návodu jinak to vidím na AEV.    [Babula]   09.04.2024
Odpověď  Díky za rady, v týdnu to vyzkouším. Ano ten kabel k uhlíku je předělaný. Na cestě z Rakouska se mi kdysi ten originální vodič právě prodřel od rotoru. Proto jsem ho na cestě vedl vrchem a udělal jsem to tak raději i doma pořádně. To mám již několik let, uhlík je tam krásně funkční. Ještě si zkusím půjčit indukční cívku, tu jsem měnit nezkoušel.    [babula]   08.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když tedy komutátor nehází tak ty problémy mají jiný původ. Zkusil bych nejdříve otestovat samotný okruh zapalování(když se tedy měnil přerušovač s kondíkem) - tedy akumulátor nabít a k tomu u dynama odpojit vodiče svorek 61 a 51 a konce vodičů zaizolovat(odpojit samotné dynamo). Jestli po nastartování a přidání plynu bude znatelný nepravidelný chod tak je jeden konkrétní problém tady v zapalování(seřízení předstihu, přerušovač, kondenzátor, zapalovací cívka, svíčka/koncovka u svíčky).
V případě že poběží motor jak má tak je důvodem potíží něco u dynama. Ten světle zelený vodič propojující svorku 61 s + uhlíkem je nějaké "samodomo", tento vodič má být správně veden pod pláštěm statoru. Nepřekáží náhodou nějak uhlíku s jeho vodičem? Tedy jestli nebrání posunu uhlíku v jeho pouzdru.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Jeste poznamka,nemusi se demontovat,lze vyzkouset ma motu.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Ja myslim,ze je to kotva.Jak vyzkouset kotvu?Viz video od 7.10
https://www.youtube.com/watch?v=CORIJFhcLeg.
Stator lze vyzkouset podobnym zpusobem.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jsem obraceně. Jak rikam, kontrolka se po zapnuti klicku rozsviti a po nastartovani zhasne. Kdybych zapojil obraceně zak sviti taky obracene. Na kostre je minus. Tak jsem to mel vzdy. Jinak rotor se zda vubec nehazi. Podle zarovky na mereni predstihu je i vačka v pořádku. Rozsviti se normalně jednou za otáčku.    [Babula]   07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jste akumulátor opačně??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
Odpověď  Diky za radu. Podivam se, jestli pri naslapnuti uvidim nejake hazeni.Je mi ale divne jak by k tomu mohlo dojit. Ta motorka pref rokam normalne jezdila...    [Babula]   06.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten problém s dobíjením může být v rotoru dynama - důvodů může být více, kónus v rotoru nesedí na čepu a tím není rotor v ose s čepem , samotný komutátor je excentrický proti ose rotoru popř.( nejhorší možnost) že čep klikovky má velkou házivost. Ve všech těchto případech se komutátor při chodu motoru chová jako vačka, v nízkých otáčkách uhlíky dosedají na lamely komutátoru a dynamo dobíjí, při vyšších otáčkách už uhlíky excentricitou komutátoru odskakují a přerušuje se jejich kontakt s komutátorem a dynamo přestává dobíjet.
V případě vady na samotném komutátoru se to dá vyřešit zarovnáním na soustruhu(viz. foto)
Ten popisovaný problém nepravidelným chodem motoru může souviset také z výše uvedenými možnostmi(vyjma vady na samotném komutátoru) - tedy vačka přerušovače je "šejdrem" a kontakty se rozevřou dvakrát za jednu otočku nebo k jejich sepnutí dojde v mnohem kratším intervalu.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006