MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316429 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 69 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexHistorie výrobců automobilů, m | Diskusní téma 18.10.2024 06:24  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Julius Kubínský
Mapuje někdo tvorbu tohoto známého konstruktéra?

Na podzimní MotorTechně byl vystavován čerstvě renovovaný automobil tohoto konstruktéra z roku 1949. Konstruktér byl osobně přítomen a moderátor s ním vedl veřejný rozhovor. Je neuvěřitelné jakou vitalitou působí a s jakým úsilím pokračuje ve své konstruktérské činnosti i nadále.
Zde bych si dovolil paralelu s konstruktérem Velorexu Mojmírem Stránským, který taktéž uvažuje neustále vpřed a historie je pro něj jen jeden ze splněných úkolů. My veteránisté vedle těchto osobností působíme spíše jako zpátečníci. Inu někdo žene dějiny vpřed a někdo se zase snaží zpětně pochopit to, na co v cestě vpřed nebyl čas.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.11.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  To Charlie: pán Balác. Odpoveď na Vašu mailovú adresu sa mi vracia ako nedoručená. prosím skúste nejak inak ma kontaktovať. M.    [M.]   10.11.2018
Odpověď  Dobrý den, Jak jsem psal v roce 2012 máme v rodině Velorex p. Kubínského. Je po kompletní renovaci a schopen jízdy. Vystavovali jsme jej na letošní jarní motortechně a dorazil jsem i na sraz v Boskovicích. K obrázkům č 8. a 9. jedná se asi o jeden rám, který prošel dvěma evolucemi. Přátelé co prováděli rekonstrukci našli po opískování rámu stopy po předešlých úpravách. Tuto poslední přestavbu má zapsánu do TP v červenci 1976 tu předchozí ne.
Musim poděkovat všem co se na rekonstukci vozítka podíleli...    [Charlie]   16.06.2018
Odpověď  Dobrý den, rád bych se zkontaktoval s majitelem unikátního vozu JK 2500, s možností uvidět tento vůz a promluvit si o projektu s tímto vozem spojeným. Děkuji. Kontaktní email: rollball@email.cz    [Roman]   19.09.2017
Odpověď  Je to už niekoľko rokov od prispevku v tomto vlákne, ale nemá náhodou niekto informácie, prípadne fotku dvojmiestneho autíčka pána Kubinskeho - KUBICAR? Ďakujem.    [M.]   20.12.2016
Odpověď  Dobrý den,
Zmiňované vozítko p. Kubínského z roku 1973 vlastní můj příbuzný a letos jsmeho vytáhli z garáže a dali zprovoznit. Konstrukce je vskutku geniální na tu dobu a možnosti amatérského stavitele. Když se vše podaří mohlo by se v polovině příštího roku objevit v provozuschopném stavu na silnici.    [Charlie]   26.12.2012
Odpověď  Na Slovensku skončíla a byla rozebrána bíla aerovka roadster,která patřila panu Nevolkovi.Táto aerovka měla motor 15OO z vozu Brontosaurus kupe pro cs mile.Poměrne těžký vúz jel rychlostí 150 kmh a mél s ním co dělat MG Magnette.O tento motor je eminentní zájem,pravděpodobně se k němu aerovák nedostane.    [Vlastimil G.]   18.07.2010
Odpověď  Na nemeckém inzertním portálu Aeroklubu jsem našel na prodej motor z vozu Aero 30 o obsahu 15OOccm zhotoveného pro CS míle v roce 1935.Tento motor byl navyše upravený konstruktérem Ing.Michlem,který měl v aerovce kancelář.Podle fotek je motor dost komletní.Na millich tento vúz startoval s posádkou Fexa a Nevolka.O uvedený motor mám zájem.ale cenu nedokážu posoudit.Vlastimil G.


.    [Vlastimil G.]   12.07.2010
Odpověď  Děkuji, za informaci, to jsem nevěděl, to je mi líto. Stejně bych se tedy zeptal, zda by se nedal sehnat kontakt na panu Gomolu, který převzal po panu Kubinském archiv. Jinak moc děkuji za Vaše reakce.    [Pavel]   10.10.2009
Odpověď  A kdo tedy nyní vlastní JK 2500?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.10.2009
Odpověď  Pan Kubinský už je bohužel na věčnosti. Jeho nejzajímavější auto je v soukromé sbírce a snad by mohlo být výhledově k vidění. Archivu se zmocnil p. Gomola    []   09.10.2009
Odpověď  Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, nedalo by se s panem Kubinským někde setkat a pohovořit s ním o jeho výtvorech? Bohužel nevím, jak ho nakontaktovat. Za případnou odpověď děkuji mail: ooldaa@centrum.cz    [Pavel]   09.10.2009
Odpověď  Ešte by sem patrilo lietadlo JK 1, ale to už asi patrí úplne inde. Takže viacej nemám.
Ak niekto niečo má nech to sem dá, alebo ma skritizuje. Ďakujem za trpezlivosť.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  9. Ďaľšia štvorkolka s motorom Jawa 350 z roku 1973, ktorú postavil pre svojho syna.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  8. A teraz tá spojitosť s Velorexmi, najprv štvorkolesový s motorom Jawa 250 postavený v roku 1965.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  7. JK Mono 500 s motorom Eso 500 z ruku 1961.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  6. Teraz ten najznámejší a najkrajší. JK 2500 Supersport. Roky 1951 - 55. Motory Alfa Romeo, Tatra 805, Tatra 603.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Že by JK 2500 Sport z roku 1949 s motorom Alfa Romeo ???, ten bol pokiaľ viem červený a otvorený, dvojmiestny, ale po ľavej strane mu prechádzalo výrazné výfukové potrubie. Neviem?    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  4. Teraz ten zrenovovaný JK 2000 Sport. Rok 1949. motor BMW 328.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  3. JK Mono II. Motor Lancia. Rok 1949.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  2. Pretekový JK Mono, motor KdF.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  1. Prvý automobil K&K Special , v spolupráci s firmou Koller a spol. v Bratislave. Rok 1946, motor s KdF.    [M.]   11.11.2007
Odpověď  Práca pána Júliusa Kubinského by určite stála za to, aby sa jej venovalo trochu viac času (hoci aj na stránkach tohto fóra). Pokiaľ ja viem, tak niečo o jeho automobiloch bolo napísané v knihe "Premiéry nadšenia" a zopár nejakých článkov v časopisoch, ale jeho práca, ako celok pravdepodobne nikto nespracoval, čo je podľa mňa veľká škoda.
Zaujíma ma to hlavne z dôvodu, že tento konštruktér pochádza zo Slovenska, kde tiež postavil svoje prvé vozidlo. A paralela s pánom Stránskym, ako píše JB., tiež nie je náhodná. Podľa mojich informácii, Július Kubinský vytvoril 11 automobilov, 2 velorexy a dokonca lietadlo. Pokúsim sa sem dať nejaké fotografie aspoň toho mála čo som získal.    [M.]   11.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto jsem ukradl na : http://tatraklub.tatraportal.sk/jk2500.htm    [JzK]   06.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Překrásnej auťák !!    [JzK]   06.11.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle ale není jeho JK2500, ne?    [JzK]   06.11.2007
 Přidat odpověď   (25) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006