MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316386 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexHistorie výrobců automobilů, motocyklů a strojů 7.10.2024 20:34  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Julius Kubínský
Mapuje někdo tvorbu tohoto známého konstruktéra? ....
   06.11.2007 / 25
    Zdravím znalce předválečných moto.Nemáte někdo nějaké informace o moto....   15.02.2007 / 10
    Nemáte náhodou niekto fotografie, prípadne iné informácie o motocykli ....   02.03.2008 / 10
    Dobrý den,
máte někdo základní informace o motocyklech JAGUAR vyr....
   21.01.2008 / 8
    Dobrý den, hledám informace o motocyklu Hobart Coventry. Vím pouze, že....   25.09.2005 / 7
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 33      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 0 / 20      Příspěvků Příspěvků: 241
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/3 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stručná historie Továrny na stroje a Motory H.Klíma a spol Brno???


 Marně hledám nějaké informace o historii tohoto brněnského podniku, který v době znárodnění sídlil na adrese Svitavká 5. v Brně Husovicích (dodnes na té adrese stojí památkově chráněné tovární objekty). Vím, že se zabývali vyrobou stabilních motorů. Netuším, ale kdo a kdy podnik založil. Za jakoukoliv informaci předem děkuji.    [svaton1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji moc za velmi zajímavý příspěvek.
Továrnou pana Huberta Klímy a jeho dvou společníků se také velmi intenzivně zabývám, tak jsem rád za zajímavé informace.    [Jan Pichlík]   12.05.2023
Odpověď  Tohle mi psala moje babička o prapradedovi Hubertu Klímovi, třeba vás to bude zajímat 🙂

Tvůj prapradědeček začal začátkem dvacátého století budovat svoji výrobu strojů a motorů. Nejdříve jako společník ještě s jedním technikem v Třebíči. Pak se osamostatnil a odstěhoval se do Brna, kde začal vyrábět motory - pravděpodobně nejprve parní, ale později elektrické. Praprababička zdědila domek, který po prodeji pomohl nastartovat nejprve dílnu, později malou továrnu.
O výrobu byl zájem, protože motory byly potřebné pro pohon různých zařízení, jako byly třeba mlátičky na obilí apod. Podnik se mu začal rozrůstat, i když začátky nebyly lehké. Kolikrát rodina neměla dost jídla, protože všechny peníze šly na potřeby továrny. Měli pět dětí, takže jejich život nebyl skutečně jednoduchý.
Dokonce, když prapradědečkův syn, můj pradědeček dospěl, hledali mu nevěstu, která by přinesla věno a které by také přispělo k růstu výroby. Naštěstí se prababička s dědečkem do sebe zamilovali a vzniklo pevné manželství, které trvalo padesát let, až do smrti mé prababičky.
Pak přišla 2. světová válka. Továrna stála od Brněnské zbrojovky jen oddělená řekou Svitavou a přesto, že kolem továrny dopadaly bomby, zůstala neporušená, jen před bránu dopadla jedna bomba, která vytvořila velkou díru v zemi (podle mé babičky, která si to pamatuje, i když byla ještě malé dítě).
Po válce však už pozvolna začala jiná doba. To už měla továrna asi sto zaměstnanců. Pravděpodobně byla většina zaměstnanců spokojena, protože měli dobrou práci a pravidelný plat. Moje babička si pamatuje, že k ní byli dělníci laskaví a třeba ji také brali na hody a jiné příležitosti, které se konaly ve vesnicích nedaleko Brna. Rodina prapradědečka byla mezi dělníky hodně oblíbená, jeho syn, můj pradědeček musel tvrdě pracovat spolu s dělníky, neměl žádné výhody a dokonce často vykonával ty nejhorší práce
Pak však v továrně vznikla skupina lidí, kteří se jí chtěli zmocnit. Pochopitelně to byli lidé, kterým se moc nechtělo pracovat. Máme k dispozici deník, kde jsou zápisy z porad, kde byli prapradědeček i pradědeček úkolováni nevybíravým způsobem, co musí udělat a co musí zajistit.
A pak přišel rok 1948. Prapradědečka z továrny vyhnali, následkem čehož ho ranila mrtvice, takže se nemohl hýbat ani mluvit a tak přežíval až do své smrti v roce 1953.
Pradědeček bohužel zůstal v továrně dál pracovat jako řadový zaměstnanec, což velmi vadilo komunistům. Zinscenovali tedy proces, ve kterém ho nařkli z krádeže nějakého materiálu. Svědčili lidé, kteří většinou všechny peníze propili v hospodě, a vadilo jim, že pradědečka nezlomili a on stále, i mimo své zaměstnání, něco opravoval a lidé ho měli proto rádi.
Nakonec byl odsouzený na dva a půl roku do vězení v Brně na Cejlu (strýc, babiččin bratr se tam byl před rokem podívat a říkal, že prostředí tam je strašné). Pradědeček ani tam nemohl být bez práce. Ve vězení byla dřevozpracující dílna, kde v prachu a pilinách pracovali vězni. Pradědeček se nabídl, že vyrobí zařízení na odprašování. Za minimum nákladů vyrobil odprášení, které tam zajistilo lepší pracovní prostředí (ve věznici byli převážně političtí vězni). Tím se pradědeček asi stal nepostradatelným a vždycky, když měl odjet do Jáchymova, tak ho těsně před odjezdem odvolali na nějakou nezbytnou opravu. Pradědeček byl mimořádně pracovitý, zručný a vynalézavý člověk, který strojům rozuměl a vždycky našel nějaké řešení.
Po dvou letech jeho pobytu ve vězení byla vyhlášena amnestie a pradědeček se dostal domů k rodině, která zatím žila velmi těžce. Prababička, jako dcera majitele statku, byla vychována doma, kde bylo také hodně práce, takže jako dívka nemohla studovat. Neměla tedy žádnou kvalifikaci a musela živit tři malé děti z velmi nízkého platu.    [Neira Furmánková]   10.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace mopedu


 Zdravím, doufám že se tu najde někdo kdo mi poradí co by to mohlo být za stroj, nemohu nikde najít žádný štítek,ze samolepek je k přečtení jen Deluxe 40.Jediný co jsem našel je číslo na rámu. za rady budu dost vděčný děkuji.    [fidosix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ivan Sekal, prišiel si štyri roky po pohrebe, a aj to, si to určil na hovno,    [. ]   16.04.2021
Odpověď  Moped MOFA /Solo    [Ivan Sekal]   16.04.2021
Odpověď  Privileg Delux - 3 min. na google.
https://www.youtube.com/watch?v=qp1iPOkPyBc    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.04.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  Zdravím znalce předválečných moto.Nemáte někdo nějaké informace o moto pod značkou GRIZZLY?Mám informaci,že se vyráběly v Pardubicích okolo roku 1925-7.Jedná se o dvoutakt s objemem okolo 200ccm.    [Jindra]   15.02.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tento týden jsem byl prohlížet GRIZZLY 350 se svycarskym motorem MAG. Pokud se mi to povede, tak toho medvěda koupit. Vim, ze jeden Grizzly je v muzeu v Pardubicich a jeden v NTM.    [oldtimermagazin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2020
Odpověď  Poznal jsem pana Matyáše. V Košířích byla prodejna kvalitního nářadí pro autodílny - novinka fajfkové klíče 6 -32, to samá nástrčkové a ploché značky Super chrom Matador, sady ventilových fréz a také spojovací materiál a s tímto artiklem
, co já vím v letech1938-194O navštěvoval autodílny a i na splátky toto vše prodával"cesťák" Pan Matyáš. Tehdy jsem mu pověděl, že mám nějaké staré motory a ten jeden, že je Grizly. Nebydlel jsem daleko a tak jsem motor předvedl a pan Matyáš jej označil jako závodní Spiridion/Grizly/.Byl to dvoutaktní motor,myslím, že hlava s válcem byla jeden kus, protože nešla sejmout a ojnice byla svařovaná-oka a plochá ocel asi7mm silná.V Pardubicích na staré výpadovce k letišti byla garáž a na ní GRIZLY, ještěš v roce 1952.Potěšil<jsem někoho?    [Karel Bažant]   12.02.2011
Odpověď  Fotky tohto Grizzlyho mám, aj s tým článkom, ktorý bol uvedený k tomu, je to pekný motocykel.    [M.]   31.08.2008
Odpověď  Jeden Gryzlík vlastní Pardubické muzeum na zámku,je asi v depositáři,ale byl k vidění před několika lety na výstavě k výročí města Pardubic.Dokonce k tomu byla i nějaká brožurka,ale už to nějakou dobu bude.Další je opravdu v soukromí,ale asi ne k vidění.    [zuzsko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2008
Odpověď  Aké motory majú tieto stroje, fotky by asi neboli, že???    [M.]   02.03.2008
Odpověď  Byl jsem u jednoho pána v Pardubicích,měl hned dva,nádherné stroje..    [m]   01.03.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte som našiel aj tento článok, ak pomôže.    [M.]   25.02.2007
Odpověď  Zdravím,

díky za foto a iniciativu,ale zatím v mém pátrání tyto foto už jsem objevil ve stejné knížce.Víc bych ocenil,kdyby se mi podařilo sehnat nějakého vlastníka,nebo muzeum kde je to možno vidět na vlastní oči.I tak ještě dík.    [jindra]   23.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsem něco vyfotil v knize Klasické motocykly od A do Z. Snad to půjde přečíst.    [Karel S.]   23.02.2007
Odpověď  Jindro, inicioval som sekciu ktorá by sa práve venovala tejto téme, ktorú si tu práve načrtol. Už dlhšiu dobu ma zaujímajú výrobcovia na bývalom území Československa, a podarilo sa mi zhromaždiť názvy mnohých značiek výrobcov, ktoré by si zaslúžili pozornosť a viac miesta na stránkach nášho webu.
Motocykle GRIZZLY. výrobca: Matyáš a Polák "Továrna na motocykly"
miesto: Pardubice. rok: 1924 - 1933 ( niektoré pramene uvádzajú roky 1925 - 1932.
Bývalý pilot Pavel Matyáš spolu s Ladislavom Polákom začali s výrobou dvojtaktnej 250-tky s vlastným motorom (objem 247 ccm, 68 x 70 mm, výkon 7 k )prevodovka Sturmey-Archer, zapalovanie Bosch, karburátor Amal alebo Amac. V roku 1929 montovali do toho istého rámu aj motor MAG s objemom 350 ccm. Iba motocyklov s motorom objemu 250 ccm bolo postavených viac ako 100 kusov. Bolo zhotovených tiež niekoľko špecialnych pretekových strojov s motormi MAG. Firma mala zastúpenie vo Vysokom Mýte a Bělé. Motor tohto motocykla som videľ v múzeu na hrade Kámen.
V prípade, že chceš viac informácii napíš mi na môj Web.    [M.]   17.02.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Identifikace - je to k něčemu?


 Pozná někdo, z čeho je tenhle blatník? Je teda děravý, potřebuju jen vědět, jestli ho mám dát do vysokých hutí nebo by se to mohlo někomu hodít. Díky    [sxc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mě by pasovala ta středová vzpěra . .. využil bych ji . . . .    [radek]   07.08.2019
Odpověď  tohle budou ty Hutě.    [ZČ.]   07.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhé foto.    [sxc] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Replika.


 Nemáte niekto viac informácii o stavbe tohto automobilu. Nejaké články, atď...    [M.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bol postavený v Jičíne, naozaj nikto o tom nič nevie?    [M.]   03.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Julius Kubínský
Mapuje někdo tvorbu tohoto známého konstruktéra?

Na podzimní MotorTechně byl vystavován čerstvě renovovaný automobil tohoto konstruktéra z roku 1949. Konstruktér byl osobně přítomen a moderátor s ním vedl veřejný rozhovor. Je neuvěřitelné jakou vitalitou působí a s jakým úsilím pokračuje ve své konstruktérské činnosti i nadále.
Zde bych si dovolil paralelu s konstruktérem Velorexu Mojmírem Stránským, který taktéž uvažuje neustále vpřed a historie je pro něj jen jeden ze splněných úkolů. My veteránisté vedle těchto osobností působíme spíše jako zpátečníci. Inu někdo žene dějiny vpřed a někdo se zase snaží zpětně pochopit to, na co v cestě vpřed nebyl čas.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.11.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To Charlie: pán Balác. Odpoveď na Vašu mailovú adresu sa mi vracia ako nedoručená. prosím skúste nejak inak ma kontaktovať. M.    [M.]   10.11.2018
Odpověď  Dobrý den, Jak jsem psal v roce 2012 máme v rodině Velorex p. Kubínského. Je po kompletní renovaci a schopen jízdy. Vystavovali jsme jej na letošní jarní motortechně a dorazil jsem i na sraz v Boskovicích. K obrázkům č 8. a 9. jedná se asi o jeden rám, který prošel dvěma evolucemi. Přátelé co prováděli rekonstrukci našli po opískování rámu stopy po předešlých úpravách. Tuto poslední přestavbu má zapsánu do TP v červenci 1976 tu předchozí ne.
Musim poděkovat všem co se na rekonstukci vozítka podíleli...    [Charlie]   16.06.2018
Odpověď  Dobrý den, rád bych se zkontaktoval s majitelem unikátního vozu JK 2500, s možností uvidět tento vůz a promluvit si o projektu s tímto vozem spojeným. Děkuji. Kontaktní email: rollball@email.cz    [Roman]   19.09.2017
Odpověď  Je to už niekoľko rokov od prispevku v tomto vlákne, ale nemá náhodou niekto informácie, prípadne fotku dvojmiestneho autíčka pána Kubinskeho - KUBICAR? Ďakujem.    [M.]   20.12.2016
Odpověď  Dobrý den,
Zmiňované vozítko p. Kubínského z roku 1973 vlastní můj příbuzný a letos jsmeho vytáhli z garáže a dali zprovoznit. Konstrukce je vskutku geniální na tu dobu a možnosti amatérského stavitele. Když se vše podaří mohlo by se v polovině příštího roku objevit v provozuschopném stavu na silnici.    [Charlie]   26.12.2012
Odpověď  Na Slovensku skončíla a byla rozebrána bíla aerovka roadster,která patřila panu Nevolkovi.Táto aerovka měla motor 15OO z vozu Brontosaurus kupe pro cs mile.Poměrne těžký vúz jel rychlostí 150 kmh a mél s ním co dělat MG Magnette.O tento motor je eminentní zájem,pravděpodobně se k němu aerovák nedostane.    [Vlastimil G.]   18.07.2010
Odpověď  Na nemeckém inzertním portálu Aeroklubu jsem našel na prodej motor z vozu Aero 30 o obsahu 15OOccm zhotoveného pro CS míle v roce 1935.Tento motor byl navyše upravený konstruktérem Ing.Michlem,který měl v aerovce kancelář.Podle fotek je motor dost komletní.Na millich tento vúz startoval s posádkou Fexa a Nevolka.O uvedený motor mám zájem.ale cenu nedokážu posoudit.Vlastimil G.


.    [Vlastimil G.]   12.07.2010
Odpověď  Děkuji, za informaci, to jsem nevěděl, to je mi líto. Stejně bych se tedy zeptal, zda by se nedal sehnat kontakt na panu Gomolu, který převzal po panu Kubinském archiv. Jinak moc děkuji za Vaše reakce.    [Pavel]   10.10.2009
Odpověď  A kdo tedy nyní vlastní JK 2500?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.10.2009
Odpověď  Pan Kubinský už je bohužel na věčnosti. Jeho nejzajímavější auto je v soukromé sbírce a snad by mohlo být výhledově k vidění. Archivu se zmocnil p. Gomola    []   09.10.2009
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zodpovězené téma  Dobrý den,
máte někdo základní informace o motocyklech JAGUAR vyráběných někde na Jesenicku ???
Motor byl údajně vlastní konstrukce.
DĚKUJI VŠEM ZA ODPOVĚĎ !!!
Michael    [Michael]   21.01.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Prosím veteránisty kteří májí informace o motokolu Jaguár,aby napsali na můj email.Rád bych vystavil tento skvost v muzeu "Splněný sen" co nejkomplentnější.Děkuji.    [ivo šarlingr]   01.04.2018
Odpověď  Dobrý den. Vím, že téma je už staré, ale dnes jsem si vzpomněla na tyto motorečky, tak jsem se chtěl podívat, jestli tu náhodou něco o nich nenajdu...
Byla bych vděčná za každou fotografii nebo info, jestli někde ještě je nějaký kousek.
Jinak co já vím, bylo i autíčko. Červený kabriolet. Nedávno jsem viděla fotografii
Marcela Aantares@seznam.cz    [Marse]   27.02.2012
Odpověď  Z motocyklu JAGUAR se mi podařilo sehnat štítek, na kterém stojí " obsah válce 100 ccm, váha 50 kg, generální zastoupení bří Zámrský Bystřice - Host. Číslo motoru, rámu a rok výroby uvedený není, neboť štítek byl úplně nový, ještě neosazený na motocykl    [Petr Vencl]   28.06.2009
Odpověď  Mohl bych poprosit o jakékoliv ověřené informace (fotografie, dokumenty nebo dokonce přímo kontakt na majitele stroje z této dílny...) na toto téma na můj mail mlcoch.marek(zavináč)ceskyveteran.cz ?! Pokud se tyto motorky opravdu vyráběly v Bystřici pod Hostýnem, rád bych se o to zajímal hlouběji (pocházím z Kroměříže). Předem děkuji    [MaraMRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2008
Odpověď  Napíš mi na moj mail tvoju adresu, pošlem viac.    [M.]   23.01.2008
Odpověď  Viděl jsem dobovou fotografii motocyklů JAGUAR!
Foceno v nějaké dílně... je jich tam 8 kousků.
Motor není SACHS 98 ! Ale něco rozměrově většího...
Má někdo nějaký dobový snímek ?    [Michael]   23.01.2008
Odpověď  Dobrý den !
Díky za odpověď !
Mám dojem, že byl nějaký článek o této značce v čas. OLDTIMER....
Je to možné ? Bohužel přesné číslo a ročník neznám.    [Michael]   23.01.2008
Odpověď  Motocykle Jaguár vyrábali bratia Zámrský v Bystřici pod Hostýnem v roku 1939. Motor ale nebol vlastnej konštrukcie, boli použité motory Sachs 98 cc ( možno aj 76 cc ). Vyrobili niečo viac ako 10 kusov.    [M.]   23.01.2008
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pomoc s určením motoru


 Dobrý den,
nevíte prosím někdo co je tohle za motor? stejný jsme našli ve stodole a nevíme co to je za typ.
Děkuji    [Adam Pálka]   12.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Motor pochází z požární stříkačky Stratílek.    [Radek]   09.06.2016
Odpověď  DKW, Minor?    [Čoud]   13.04.2016
Odpověď  tipujem , ze je to motor z hasicskej striekacky    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Motocykl Porsche


 Dnes se mi donesla informace, že Prosche vyrobil dva motocykly na elektronových kolech. Údajně je jeden u Kolína/Rýnem. Je blbost nebo na tom něco je ? Slyšel jsem to poprvé.    [Mirek]   24.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  zdravím
možná myslíš tohle, https://www.youtube.com/watch?v=7xYq6QdLp4c    [pytrsmotors]   24.02.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Demolice historické budovy továrny Laurin & Klement v Mladé boleslavi


 Dnes šla zcela nenápadně k zemi původní dochovaná historická budova továrny Laurin & Klement v Mladé Boleslavi. Na obrázku továrny z roku 1925 označena šipkou    [PS]   25.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  The End    [PS]   29.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ale abych to nějak ukončil, zpět k zbourané budově. Nejsou mi známy důvody, proč byla budova zbourána, tedy nevím , jaké má Škoda Auto úmysly s uvolněným prostorem. Budu to sledovat. Jen doufám, že zde nevznikne další parkoviště. Ať je to jak chce, té budovy rozhodně škoda je. Byla historická, zajímavá, opravená, v dobrém stavu. Měla výbornou polohu, byla nádherně vidět z frekventovaných míst, jak od muzea, Zákaznického centra, Bondy centra, autobusového nádraží a vypínala se i nad právě dokončenou magistrálou, nebyla zastrčená někde uprostřed závodu. I v noci nasvícená by dobře vypadala. Bohužel byla zbourána a ten krok je nevratný.    [PS]   28.11.2015
Odpověď  A tak by se dalo pokračovat i dále. A to dalším stavebním růstem po fůzi s Plzeňskou Škodovkou za první republiky, kdy se továrna rozšířila směrem na východ, řada budov z té fáze se dochovala- mimo jiné karosárna, kde nyní sídlí učiliště, něco bylo též zbouráno, dále v 60 letech, kdy byl na zelené louce postaven úplně nový závod na výrobu Š 1000 MB, v 80 letech, no a pochopitelně po spojením s VW, kdy stále probíhá mohutné rozšiřování závodu.    [PS]   28.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Boleslavský hrad za oběma fotkami je stále na stejném místě. Zde foto dílny, kde to všechno začalo a došlo až sem, kde dnes Škoda Auto je.    [PS]   27.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A takhle vypadala tenkrát    [PS]   27.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je zajímavé, že se dochovala i budova v Pražské ulici, kde oba pánové začali v přilehlé dílně v roce 1895 vyrábět jízdní kola. Její současný stav je na foto    [PS]   27.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slévárna Dobrý vypadala původně takhle, před ní je nádraží Mladá Boleslav -město. Za ní Laurin& Klement.Jedna její příčná budova stojí dodnes, vzorně opravená, za Zákaznickým centrem    [PS]   27.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na letecké fotografii z r. 1992 jsou vyznačeny jednak budovy bývalé slévárny Dobrý a jednak červeně přeškrtnuty budovy, které již nestojí, byly zbourány. Opět pouze konstatuji, nekritizuji za zbourání.Slévárna Dobrý neměla nic společného s firmou Laurin & Klement, byla to samostatná továrna vedle ní. Ke Škodovce byla připojena až mnohem později. Budovy slévárny Dobrý byly zbourány v souvislosti s vznikem nového muzea v roce 1995 a na uvolněné části je jednak parkoviště před muzeem a jednak nové Zákaznické centrum.    [PS]   27.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  V blízkosti muzea se nachází budova, v které je v dolní části zachován zbytek úplně první továrny L&K z roku 1899. Na leteckém snímku z map na Seznamu je označena šipkou, Jedná se o spodní řadu 5 oken.    [PS]   27.11.2015
Odpověď  http://elearning.historickededictvi.com/zobraz/mat erialy/odborne-texty/prumyslove-dedictvi    [J]   27.11.2015
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dobrý den,
nemáte prosím někdo představu co může být tohle za motocykl? Motor je tam DKW, stejný jako se dával do motokola Reichsfahrt (1921), takže jenom jeden kvalt, nádrž a vidlice podobná jako z DKW ZL, ale vidlice je jednodušší. Pohon kola řemenem, hliníkové stoupací desky jiného tvaru než u DKW ZL a ZM. Před zadním kolem plechová schránka, možná ale dodělávaná. Sedlo Lepper. Zadní část rámu je asi vyměněná, v místech červených čar je rozřízlý a navařený. Brzda jen na zadní kolo špalíková do řemenice v kole. Další fotky mám. Díky moc    [jarax]   27.08.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pomůžete s identifikací ?Barva původní tmavozelená.Otvor na šlapátka není.Stojan zespodu.Sedlo do trubky jako u kola.To samé je řízení.    [F.Charon]   31.12.2014
Odpověď  Mám podobný problém s identifikací rámu motocyklu.Nejedná se o motokolo chybí sfřed na šlapadla,tekže žádný Sachs.Není žádné číselné a písemné označení.Technicky skvěle vypracované nemůže jít o individuelní zámečnickou malovýrobu.    [F.Charon]   11.12.2014
Odpověď  Sice pozdě, ale přece musím reagovat na poslední odpověď - téměř stoprocentně je to řemenový Weber und Reichmann, jak už jsem psal. Už jsem viděl další dva kusy. Vybrání v zadní vidlici na této fotce není patrné, ale je tam. Že je tam střed na šlapadla přece nemá nic společného s náhonem od motoru na kolo - spíš by se to dalo uvažovat obráceně, první motocykly jezdily všechny se šlapadly a řemenem. Navíc jak jsem zjistil při bližším ohledání, rám není rozřízlý a navařený, nýbrž prasklý a zavařený - vespod střed nepraskl skrz. Takže i zadek je origo. Teď jsem konečně rozpletl kola a zjistil jsem že má prorezlý zadní náboj, takže kdyby měl někdo zbytečný náboj zn. Pränafa, tak bych mu od něj pomohl :-) Je to obyčejný náboj bez torpeda (jako přední), jen na jedné straně má příruba pro dráty o 1mm větší průměr (40/41), pač na straně řemenice jsou silnější dráty.    [jarax] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2011
Odpověď  Já vím, že je to již delší dobu co čekáte na odpověď k vyobrazenému rámu, co je to za motocykl. Dle mého názoru byl v rámu zabudován motor DKW, kterých v dvacátých letech min. století, používalo do svých motocyklů více firem jak německých, tak našich, ale i jiných. V žádném případě uvedený rám nepochází od řemenového motocyklu, protože je na první pohled zřejmé, že rám, resp. zadní vidlice, nemá vybrání pro řemen. Dále je z foto viditelný střed pro šlapací pedály, což naznačuje, že náhon z motoru na zadní kolo byl již řetězový. Já bych se přikláněl k názoru, že se jedná o německý moto zn Eichler vyráběný v letech 1918- 24. A toto je jeden z posledních, modernějších typů, i dle motoru. /Jarda/    [Jarda]   19.01.2010
Odpověď  Dobr? den
Byl jsem upozorn?n na va? motocykl . Podle v?eho se jedn? o motocykl
WEBER und REICHMANN WARNSDORF . M?m tento motocykl doma v rozebran?m stavu .    [s?ra]   13.09.2008
Odpověď  Další foto sice mám, ale jednotlivých součástek, ne celkové foto sestaveného stroje. Čísl motoru je 15264. Už se mi podařilo zjistit, že to je Weber a Reichmann z Varnsdorfu. Bohužel zatím ale nevím barevné provedení a kompletní vzhled, jestli má stroj mít pedály nebo pouze stupačky (vpravo nahoře).    [jarax]   19.09.2007
Odpověď  Dobrý den,bylo by možné poslat více foto motocyklu,popř. číslo rámui a motoru.Děkuji.    [Marek]   08.09.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

prosím o určení motoru


 Motor má dva písty na jedné vydlicové ojnici ulažené kolmo k ose motocyklu.Mají jednu spalovací komoru ale sání a výfuk zajišťuje pouze jeden píst, druhý je jen výpomos při výbuchu. Motor má tři rychlosti a dva neutrály.3rouby jsou čtyřhranné a na trojúhelníkovém unašeči na magneto, které tam není je pro zjemnění přenosu použita kožená vložka.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Motor PUCH - PÜCH 200    [F.Charon]   11.12.2014
Odpověď  motor nemám ten nebyl můj, jen jsem tu dal dotaz.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2014
Odpověď  Rád bych se zeptal, zda ten motor ještě máte a zda s ním máte nějaké plány. Děkuji S pozdravem Malinovský    [M.M.]   23.03.2014
Odpověď  Tento Puch s dvoupístovou technikou je hezky popsán ve vydání Motocykl Classic rok 2010.
Je tam 350 GS pro Wehrmacht,prakticky nejetý exemplář.
Podrobně vysvětlen systém dvoupíst. techniky Puch.
Moc zajímavý stroj.    [Jirka12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2011
Odpověď  Díky, už jsem to našel je to puch 250 z roku 1939    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2011
Odpověď  Jestli puch tak jaký? Nemáš foto?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2011
Odpověď  PUCH ?    [Monty]   07.10.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  

Motocyklový průmysl na Slovensku


 Dobrý den,

do konce srpna mám zpracovat článek na 4-5 stránek o historii výroby motocyklů na Slovensku. Neměl byste k tomu někdo nějaké podklady - články nebo odkazy na web?    [Vojtěch Hlásný]   24.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zajimal by me vysledek tohoto pocinu, vyslo to nekde?    [oldtimermagazin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2013
Odpověď  Ozvi sa mi, ak chceš.    [M.]   24.07.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nový český šestivílcový! motocykl


 Hluboce smekám, že v dnešní době někdo svede něco takového:
http://www.autoweb.cz/nov y-cesky-motocykl-fgr-mida lu-ma-sestivalec/    [JzK]   21.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nasi sousedi se pustili do vyroby Horex a fandim jim, aby se jim to povedlo. Sam jsem neco malo investoval do manufaktury Bitter Automobile a penize jsou pryc, taky do Yes! Roadster. Ale doufam, ze velka krize je za nami a kdyz budeme opatrne postupovat, pak se muze povest ledacos. Je taky pravdou, ze 7 let bohatych uz bylo, ted zalezi jak dlouho bude trvat tech 7 let chudych....    [oldtimermagazin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2013
Odpověď  podle me je to jen nafouknuta bublina v seriovou vyrobu neveri snad ani jeho tvurce verim ze se proda par kousku do usa neco do zapadni evropy a tim to asi vsechno skonci tady to tezko nekdo zaplati pokud se to nebude vyrabet v cine nicmene smekam design je az na par detailu uchvatny    [kl]   12.02.2011
Odpověď  Proč by to nešlo v dnešní době:-)Lítá se do kosmu:-)Dnes jde vyrobit všechno.A jak jsou peníze ať už z dotací, nebo z vlastní kapsy a schopní lidi tak je to jednoduché.    [jarek]   29.01.2011
Odpověď  Jinak doporučuji pročíst diskusi přímo na http://www.motofgr.com. Bylo jasné, že otocykl tohoto pojetí vyvolá bouřlivou diskusi. A kde je vlastně pravda?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2011
Odpověď  Od začátku tomuto projektu fandím, ale přiznám se, že jsem nevěřil jeho dotáhnutí do konce.
Pro porovnání mých názorů přikládám okaz na můj článek o výrobku z jiného soudku: http://www.motomagazin.cz /index.php?action=magazin &menu=5&pos=nova_ jawa    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  22.01.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

pneu FISK.


 Ahoj, dostala se mi do ruky tato reklamní oboustranná tabule na pneu Fisk. Sháním více informací o tomto výrobci a hlavně dovozu do Evropy a do tehdejšího Rakouska Uherska. Zatím jsem sehnal ňáké info na netu o výrobci. Ten pochází z USA a tato cedule se dá přibližně datovat do roku 1912. Po 2.svět. válce tato cedule vysela v kovářství "U koníčka" v Rakovníku.    [Libor L.]   14.03.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ceduli vlastním cca 25 let a na prodej bude, ale tady to řešit nebudem, není to tu inzerce, ozvi se na mail.    [Libor L.]   02.04.2013
Odpověď  http://chuquicamata.net/F isk_Tires/
měl jsem jednu pneu kdysi doma ,byla z traktoru (přední) farmall nebo john deere už je to dávno    [pytrsmotors]   31.03.2013
Odpověď  Ahoj, je to velmi zajímavá reklamní cedule. Mám o ní zájem, prodal bys jí ?    [Petr Čermák]   31.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... detail    [Libor L.]   14.03.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ... druhá strana    [Libor L.]   14.03.2013
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/3 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 



Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006