MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316787 příspěvků |8252 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa | Diskusní téma 14.3.2025 13:33  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Ahoj,
rád bych věděl, jaké všechny karburátory se dávaly na předválečné Jawy 250? Často jsou zmiňovány AMALy, někdy Graetzin a snad jsem někde v katalogu viděl i Zenith (?), ale nemám moc jasno, kdy se konkrétně které montovaly a co to bylo přesně za typy. Má někdo lepší přehled?    [Luboš]   29.11.2006     Přidat odpověď  
Odpověď  jwm prosim naskenoval bys mi ten vykres na ten Graetzin z roku 39 plneni spodem? Diky

c    [CIJOML]   11.03.2012
Odpověď  Nevíte jaký typ karburátoru Graetzin byl použit na Jawa 175 spec. Na 250 je Ke22/64. Mohl by být na 175 stejný? Děkuji    [Lubo]   12.11.2008
Odpověď  Dobře, dám tam tedy malou páčku.

Měl bych ještě jednu otázku (doufám, že se to tu ještě neřešilo). Jaký průměr hrdla má ten Amal na dvěstěpadesátku? Na motoru jsem měl nějaký Jikov a zřejmě tam mám i nepůvodní sání s průměrem 28 mm.    [Luboš]   11.04.2007
Odpověď  Luboši,občas se podívej zpět.Dotaz z 5.2.2007,tam jsem na to odpovídal.    [jwm]   10.04.2007
Odpověď  Díky za postřehy. Ještě by mne zajímalo, jak vypadala ta páčka na vzduch, co se dávala na řidítka při montáži karburátoru Amal. V příručce je zobrazena taková velká, ale výrobci replik nabízejí spíš takovou poloviční, dlouhou cca 5 cm    [Luboš]   08.04.2007
Odpověď  A není to náhodou apríl?    [jwm]   02.04.2007
Odpověď  For jwm, já taky nikdy netvrdil,že Graetzin se dával od roku 1939, já tvrdím,že se prokazatelně dával od roku 1940 a od čísla motoru 83801, viz. katalog ND z roku 1940    [fogl]   01.04.2007
Odpověď  For Fogl,výkres benzinové trubky velkého Grëtzina dokazuje zatím to,že se komponenty vyráběly již v roce 1939.A jestli byly v tomto roce 1939 použity,nedokazují bohužel ani Tvé údaje z 1940 a zatím ani žádné jiné.    [jwm]   30.03.2007
Odpověď  For jwm:utvrdil jsi mě v tom, co uvádím níže a to,že Graetzin se začal montovat až na motocykly s číslem 83801,rok 1940,to ostatně dokládá i tvůj výkres potrubí na Graetzin, který byl nakreslen v 10.měsíci 1939, takže to vychází na ten rok 1940, od čísla 83801    [fogl]   29.03.2007
Odpověď  Abych nebyl jako naši politici.Zapoměl jsem odpovědět Foglovi.Ve zmiňovaném katalogu mám pouze použití horního a spodního vývodu,což je patrné z dnešních fotek a použití velkého Gräetzinu před rokem 1940 dokladuje zatím jen výkres potrubí.Je možné,že najdu více ale výkresů je mnoho a jsou zpřeházené.    [jwm]   29.03.2007
Odpověď  Jen pro zajímavost,náhodou jsem objevil,že OHV a SV Jawa měly záložní nádrž/12lt/ na nosiči a také spínač stop světla.Ještě jsem si všimnul že Fogl má na fotce dole olejovou měděnou trubku bez povrchové úpravy a elektro kabely volně v prostoru.Trubka by měla být v niklu neb chromu a kabely uchycené v rámu gumovým špalíkem.Výkres na tvar trubky myslím mám.Jawám zdar.    [jwm]   29.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A nakonec můj stroj na kterém by sice měl být Amal ale kdo na ohv-čku hodně jezdí,ví,že na Gäetzin to jede lépe.Chtěl jsem Vám ještě říci,že každému rád pomohu ale nechtějte po mě rychle něco vyhledat,to opravdu nejde.Jawám zdar.    [jwm]   29.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak to byl Amal plnění horem z roku 1938.A tady je Graetzin plnění spodem z roku 1939.    [jwm]   29.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je datum na výkresu Amal horní plnění,to platí i pro obrázek pod tímto.    [jwm]   29.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  V katalogu je psáno totéž co na výkresu pro trubku k Amalu spodní plnění.    [jwm]   29.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se k tomu na chvíli dostal a přestože jsem nezkontroloval vše/musel bych si vzít dovolenou/přeci něco mám.    [jwm]   29.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě Graetzin    [fogl]   28.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak to by mne docela zajímalo,můžeš tu stránku,kde je uváděno použití Graetzinu do č.motoru 83800 nafotit a dát sem? Vlastní katalog z roku 1940 a v něm je výslovně uvedeno: 82101-83800 karburátor Amal a Graetzin pro č.motoru 83801-84800    [fogl]   28.03.2007
Odpověď  V katalogu ND pro OHV Jawu 5.vydání je uváděno použití velkého Gräetzinu již do v.č.83800.    [jwm]   27.03.2007
Odpověď  Ještě pro zajímavost,typ karburátoru Graetzin na Jawa 350 OHV je Graetzin H 25/62, tento typ se montoval na motocykly od roku výroby 1940 číslo motoru 83 801 a výše    [FOGL]   20.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se byl podívat a na jedné speciálce mám Gräetzin Kf22.A tady je další vhodný na speciálku.    [jwm]   01.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A pro zajímavost přikládám foto Graetzinu používaném na Jawě 350 OHV. Mám ho na své Jawě 350 OHV z roku 1940.    [fogl]   28.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Plovákovku má malou,viz. foto    [fogl]   28.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže přikládám foto toho Graetzinu Ke 22/64    [fogl]   28.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  A foto motocyklu na kterem karburátor je    [Mica]   28.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto z druhé strany , filtr je taky Jawa    [Mica]   28.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Karburator amal typ jsem na nem nikde nenašel pouze na hrdle difuzoru u válce bylo číslo 275 OL1a nějakej křížek    [Mica]   28.02.2007
Odpověď  Existuje Kf 22 ale o Ke22 jsem neslyšel.Jakou má plovákovou komoru?Malou nebo velkou?Dokumentaci ke Gräetzinům bohužel nevlastním a tak znám jen to co mám doma.    [jawamuzeum]   26.02.2007
Odpověď  Označení karburátoru Graetzin na poslední typy Jawa 250 Speciál bylo Graetzin Ke 22/64 nikoli Ke 23    [fogl]   24.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady jsou vidět dva vývody.Karburátor se montoval i na Duplexe.    [jawamuzeum]   19.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Amal dvoušoupátko nevím teď přesně ale tuším typ 376.Na filtru nápis Jawa.    [jawamuzeum]   19.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gräetzin Ke 23 dvoušoupátkový.Vhodný na poslední ročníky speciálek.    [jawamuzeum]   19.02.2007
Odpověď  Podivam se ti na to číslo amalu jestli ho na něm najdu nevím kde je a sundavat z motorky se mě moc nechce,a jak to teda bylo s těma motorkama mam doma model s rybičkama a řazením na nádrži a knížku mam k te s s pákou od převodovky a je tam psaný že ta s pákou od převod, má amal a na rybičkové je taky amal s 2 šoupátkama    [Mica]   09.02.2007
Odpověď  Souhlasím s Davidem. Zenit, Amal a od č.86001 Grätzin.    [míra-j500]   08.02.2007
Odpověď  Na první sérii 250 tj od výrobního čísla 70000-71000 byl montován ZENITH poté se dávaly dvoušoupátkové AMALY a od roku 1940 do konce výroby(tuším) GREATZIN jo koukni níž už se to tu řešilo    [DAVID]   07.02.2007
Odpověď  Zdar. Nevíte někdo konkrétní typové označení těchto karburátorů? Dík.    [Lubo]   07.02.2007
Odpověď  Myslím, že je to zrovna obráceně. Na první série Zenith, potom Amal, a nakonec Graetzin.    [arny]   07.02.2007
Odpověď  Podle knihy k motocyklu Jawa 250 special se Graetzin montoval na starší typ (široké vyfuky,řazení z převodovky) a Amal na novější (řazení na nádrži,výfuky-rybičky)    [Mica]   07.02.2007
 Přidat odpověď   (38) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006