 Zase jedno dobové foto pro zajímavost. Poznáte někdo přesně typ a rok výroby? A myslíte, že na tom
mohl jezdit bez výfuků... :) ? [Michal14] 10.09.2010 Přidat odpověď |
| Napsal jsem to zle, moje foto-kopie je z 90tek... origonál je určo z 30 let. A je to titulní strana časopisu. Už sem se dozvěděl více. [dolin1] 29.03.2023 |
| Dolin, za mě jsou to 30 léta, možná je to přímo fabrická fotografie. [P.] 17.03.2023 |
|  V archivu mám toto foto (pravděpodobně vzniklé v 90 letech???) a chtěl bych se zaptat, jestli někdo nemá info odkud originál snímek pochází? Byl někde otištěn? Má jej v archivu nektrá redakce? Rád bych jej použil v knize a netuším na koho se obrátit. Děkuji [dolin1] 17.03.2023 |
| dvojsedla byla uz v anglii v polovine 30 let. Vyrabela je firma Lycett a byli vyvinuty na zavodnich motorkach pro TT. Byli jen na par strojich, ale fotky nekde mam. Je to jine nez tohle, tohle si netroufam rict jestli ho vyrabela nejaka firma ci sikovny remeslnik. Rozhodne krasne fotky. Jeste poznamka ke scanum, nemohl by si to naskenovat i s lidma? Nebo je fotka takhle blbe orizla? Mimochodem, i podle obleceni se da hadat doba. Nevyznam se v tom, ale urcite sou lidi kteri sou schopni to urcite presnejc. Skusil bych kontaktovat Umprum muzeum v Praze, budou tam kuratori prez dobove obleceni. [Martin27] 29.12.2013 |
| K těm stupačkám - prošel jsem různé jiné fotky a tohle je například stupačka "ala kývačka" na předválečném fotu motorky ČZ [Michal14)... Potvrzuji, ´přesně ty samé mám na ČZ 175/1938 [host] 14.12.2011 |
| No jasně GOODYEAR to bude ono, myslím že to je určitě ten nápis nahoře, že mě to nenapadlo... [Michal14] 14.12.2011 |
| Ta pneumatika je asi Godyer. [j] 14.12.2011 |
| jestli sem dobre koukal na netu, tak RZ co je na motorce se davali v letech 1932-1940 [Foglik] 14.12.2011 |
|  a tohle je pro srovnání zadní část sedla z 500OHC. Je o dost širší a zadek je rovný, žádné vykrojení na blatník nemá. Proto si myslim, že sedlo i stupačky sice na první pohled připomínají poválečné jawy, ale jde spíš o něco jiného... [Michal14] 13.12.2011 |
|  Díky, podle mě ten nápis začíná CO..., to by sedělo (ale zdá se mi delší) Jinak k tomu sedlu - tohle je detailtoho tuningového sedla. I když si odmyslím ty řemeny pro přidělání k blatníku, sedlo z OHC to není. Všimněte si, že je zhruba stejně široké jako blatník (na li užší) a vzadu má obloukové vykrojení kopírující tvar blatníku... [Michal14] 13.12.2011 |
| Podle vzorku bych řekl, že je to COKER. [laris] 13.12.2011 |
|  Díval jsem se taky pod drobnohledem na ty gumy, ale fotka není až tolik ostrá. Vyluštil jsem jen nápis "ALL WEATHER" který je dole pak je zřejmě směrem dopředu rozměr pneu a pak značka, ale tu jsem nerozluštil. Možná to někdo z obrázku pozná. Podle vzorku to ale barum supersport apod určitě není. Zadní pneu je dtto. [Michal14] 13.12.2011 |
|  Tohle je zas velmi podobný typ sklopné stupačky na předválečném fotu motocyklu BSA... [Michal14] 13.12.2011 |
|  K těm stupačkám - prošel jsem různé jiné fotky a tohle je například stupačka "ala kývačka" na předválečném fotu motorky ČZ [Michal14] 13.12.2011 |
| No je to zajímavá detektivka z jakých je to let.Zkus se podívat pod lupou na výrobce pneumatik.Ta starší bude asi kudrnáč nebo baťa a jestli na té novější nebudou třeba barum super sport.Ty se myslím před válkou nedělaly, ale nevím to jistě.Třeba to něco napoví.?? [martin S.] 13.12.2011 |
|  Moožné je samozřejmě všechno, já o vzniku fotek nic nevím, jak jsem psal objevil jsem je v antikvariátu. Nezdá se mi ale, že by to byly fotky z 50. a pozdějších let. Na obou je u motorky stejný majitel bez velkého rozdílu věku, obě fotky jsou na naprosto stejném "pohlednicovém" fotopapíře - zadní strana viz foto. Obě fotky proto byly nejspíš pořízeny +- ve stejné době. Samozřejmě kdyby bylo na fotce sedlo z OHC, a stupačky z kývačky, bylo by to jasné, ale myslím že např. to sedlo je spíš kanada podobná té na první fotce tohoto příspěvku. Také mi příliš nedává smysl to, že by někdo takto vytunil motorku a zárověň pečlivě obnovoval původní předválečnou v době kývaček už dávno neplatnou poznávací značku... Pletivo a bílé cihly myslím nic nedokazují, obojí bylo před válkou běžné. Např. můj praděda přistavěl ke svému statku prasečák celý z bílých cihel a betonových tašek v roce 1913... [Michal14] 12.12.2011 |
| S dovolením . ... Domnívám se, že ta renovace Rumpálu (a tedy i foto) byla provedena v pozdějších letech - sedlo z Jawy 500 OHC, stupačky spolujezdce z "kyvačky". Plot v pozadí je drátěné pletivo a sloupky s (bílych ? ? ? ) cihel. Nejsem si jist předním světlem, zda je stejné - tvar se mi zdá trochu jiný, ale těžko se to odhaduje. Určitě jsou to moc pěkné a zajímavé fotky. Radost pohledět. Díky za ně ! [radek] 12.12.2011 |
| Tak jsem si v jednom knihkupectví prolistoval knihu o histori poznávacích značek, která právě vyšla (myslím, že se povedla) a s překvapením jsem zjistil, že jsou v ní otištěny hned dvě z těchto mých fotek, které jsem tu pro zajímavost naskenoval. Je to důkaz toho, že cokoliv dá člověk na net žije si už vlastním životem... [Michal14] 12.12.2011 |
|  A tohle je ten (podle mě předchozí) ošuntělý stav. V ošuntělé podobě měla motorka ještě původní nosič, přes který byla pro spolujezdkyni jen přehozena deka. Na fotce pěkné motorky už nosič chybí, místo něj přibyla vzpěra (podobná těm o kterých tu už byla jednou řeč) a kanada na blatníku. Schránka která byla původně na nosiči je namontovaná na zadní vidlici. Není to moc dobře vidět, ale zdá se mi, že na ošuntělé motorce vidím ještě starší logo na nádrži (to s rámem), zatímco na pěkně chromované nádrži je už logo nové. Přední SPZ má nepatrně jiný tvar písmen, takže to není tatáž jen v jednom případě už oprýskaná. Je to myslím pěkný důkaz o renovaci provedené ještě ve třicátých letech... [Michal14] 08.12.2010 |
|  Tak jsem večer šel po ulici a co nevidím za výlohou antikvariátu - serii dobových fotopohlednic mimo jiné s motorkama. Samozřejmě jsem to tam nemohl nechat, naštěstí měli ještě otevřeno... Na dvou fotkách je šťastný majitel rumpálu (v jednom případě i se šťastnou partnerkou). Zaujalo mě že zatímco na jedné fotce jawa září novotou, na druhé je dost ošuntělá se zrezlými výfuky, natřenou nádrží atd. Přitom se podle stejného majitele i stejné poznávací značky určitě jedná o tentýž stroj. Nejdřív jsem myslel, že na první fotce je motorka zánovní a na druhé po letech opotřebovaná. Ale když jsem pořádně prozkoumal detaily, jsem přesvědčen že je to naopak - že první byla pořízena fotka ošuntělého stroje a na druhé je tento stroj po dobové renovaci včetně drobného tuningu. Přišlo mi to docela zajímavé. Tohle je fotka motorky v pěkném stavu. [Michal14] 08.12.2010 |
| No jasně, nevyjádřil jsem se přesně. Myslel jsem ten novější typ nádrže co má nahoře kryt, takže rám
nehoře nevystupuje jako u starších modelů. Je pravda že sedlová nádrž to ještě neni, díky za
upozornění. [Michal14] 27.09.2010 |
| MICHAL 14.Obě nádrže jsou podrámové,z dvoutaktů má sedlovou Robot a Duplex. [CZ] 27.09.2010 |
| Pánové . . . měli jste pravdu, - lidová tvořivost, nedalo mi-to, a po upozornění, že to není
originál barva, jsem (ač nerad) dál oklepal vidlici a našel . . . originál další barvu ve
spod. Chtěl jsem ji zachovat tak jak je a lámal si hlavu jak doplnit chybějící části laku, tak
to mám jednodušší. Díky za rady. [radek] 15.09.2010 |
| Jinak jsem si všiml, že ta strýcova motorka s chobotem na poslední fotce nemá ještě na nádrži
plastický nápis Jawa, ale nádrž je hladká (nápis tam nejspíš byl ale jen namalovaný). To měly myslím
motorky ze začátku, nevíte dokdy? [Michal14] 15.09.2010 |
| Souhlasím s tím, že vidlice pravidelně linkovány nebyly, pravděpodobně šlo o vyjímku (za
účelem reklamy, výročí či dar), s obtížemi bych mohl dohledat i výrobní číslo, pamatuji si jen,
že ten motocykl podle v.č. byl původně "lidovka", dnes má velké bubny a
doutníky. Skutečně těžko říct jak k tomu došlo . . . "lidová tvořivost"
dokáže hodně, ale ta se více zaměřovala na technické zdokonalení strojů, ty "zlaté
linky" co na vidlici jsou - už dostupnost té barvy . . . Škoda, že mi nejde sem vložit
fotky, rád je pošlu k posouzení. [radek] 14.09.2010 |
|  Tak teda tohle je moje matka (ta s tmavšími vlasy) se svojí sestřenicí a bratranci jak testují
strýcovu Jawičku. Je to focené až po válce, ale tu motorku strýcovi koupili jeho rodiče před válkou
novou. Jěště v 70. letech byla odstavená u nás na půdě. Pak si jí odvezl nějaký známý. Zadarmo jak
jinak, jak říká otec, takové krámy neměly žádnou cenu. Ostatně stejně skončila i ČZ 175 special,
která byla prý krásně zachovalá - mimo jiné proto, že děda který si jí pořídil si nikdy neudělal
řidičák aby na ní mohl jezdit... :) a tak stála desítky let pro změnu ve sklepě až si jí odvezl
nějaký babiččin kolega z práce.. Jinak kdybyste z té fotky poznali něco bližšího o té Jawě budu
rád... [Michal14] 13.09.2010 |
| Radku, lidi si motorky vylepšovali, stejne jako dnes, jak pise Michal. Nemyslel sem to zle, je to
kazdeho vec. Jinak krasne fotky, Michale, neco sem jeste hoď. [Karel..] 13.09.2010 |
| Pro Micha114 : ozvi se mi na mail, pošlu Ti pár fotek. Nejde mi to sem vložit . . . [radek] 13.09.2010 |
| Nejsem odborník na předválečné Jawy a naprosto si netroufám tvrdit kam patří jaké linky. Mám ale
zkušenost, že nalezené dochovalé díly nemusí vždycky svědčit o původním továrním provedení. Lidi si
často a rádi svoje stroje vylepšovali a dělali to mnohdy dost profesionálně, tkže dnes je už takřka
nemožné poznat co je původní stav a co dodatečný tuning. Pravda je, že když jsem se podíval
pořádně, překvapilo mě že na všech dobových fotkách předválečných Jaw 175 které mám je přední
vidlice bez linek. (jsou to všechno originální fotografie, nic staženého z internetu). Na několika
fotkách je ještě prastrýcova Villierska s chobotem - pravděpodobně jedna z prvních ještě s tím malým
světlometem - a linky na vidlici taky nejsou. [Michal14] 13.09.2010 |
| A jěště dodatek : vidlice má levostranný záchyt . .. [radek] 11.09.2010 |
| Dotaz na Karla : co jsi tím pozdravem myslel ? Já mám doma přední vidlici z Jawy - a ta má
linkování .. . , domnívám se že jde jěště o původní stav, a je linkována !po obvodu vidlice!
(jejím okraji), nikoli uvnitř prolisů . .. [radek] 11.09.2010 |
|  Jsem rád, že ta fotka vyvolala takovou diskusi :) tak přidám ještě jednu - pan Pernica na svém
speciálu, tentokrát o něco novějším kousku se sedlovou nádrží. Jinak jak můžete vidět, ani tady
nejsou přední vidle linkované :)... [Michal14] 11.09.2010 |
| Chobot se opravdu používal u lidovky do roku 1936. [erik zubek] 11.09.2010 |
| Vida, tak jsem to docela přestřelil, ale aspoň jsem rozpoutal diskuzi :-) Hádal jsem podle jedné
tabulky změn kde je psaný "chobot" asi do roku 36, ale tam asi bude nějaká chyba... Ale
doufám že jsem aspoň trefil že je to lidovka, kola vypadají že jsou ve stříbřence. [Meela] 11.09.2010 |
| Zdavim vsechny RENOVATORY, kteri linkuji predni vidlici. [Karel..] 10.09.2010 |
| Nádrž nového tvaru se poprvé představila u modelu Jawa 250 s motorem Villiers v únoru 1935, první
zmínka o motocyklu 175ccm s touto nádrží je z října téhož roku. "když se na silnicích
objevily nové dvěstěpadesátky Jawa, každý obdivoval jejich krásný vzhled. Na prvý pohled se zalíbila
jejich nádrž a její umístění v rámu. Se stejně upravenou nádrží dodávají se nyní i 175ccm. Mají
robusnější vzhled a všeobecně se velmi líbí". časopis Jawa 10/1935, str.25 [erik zubek] 10.09.2010 |
| Tak do kdy ? ! [radek] 10.09.2010 |
| do roku 1934 [Michal.V] 10.09.2010 |
| do roku 1935 [erik zubek] 10.09.2010 |
| A dokdy měla jawa nádrž pod rámem ? [radek] 10.09.2010 |
| Paráda :-) Moc se v nich nevyznám, ale je to 175, tipuju že lidovka rok tak 36-37... [Meela] 10.09.2010 |
|
|