MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316041 příspěvků |8175 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 153 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 29.5.2024 17:54  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 889
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 487
    Doklady   11.04.2010 / 280
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3089      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 295      Příspěvků Příspěvků: 31682
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/793 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  U několika kastlíků kyvaček jsem našel v pantech jako čep mosazný drát.    [radek]   18.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  V každém případě je vhodné čep při montáži namazat, v tomto případě používám Mogul AOO(plastický).    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Při renovacích používám nerez hlazenku. Na schránky 3 a na blatník 4.    [fikuscz]   18.05.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Spojení pantů kastlíků a blatníku.


 Dobrý den. Mám dotaz ohledně spojení pantů kastlíku a pantů zadního blatníku. Jaký se používá průměr kulatiny na kastlíky a jaký průměr kulatiny na blatník. A jaký druh železa a jaká povrchová úprava železa. Děkuji    [Ereval]   18.05.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Má zkušenost- Heidenau 3x19 rozměrově odpovídá Mitasu 3,25 x 19.. je prostě širší..
Když koupíš Heidenau 3,25 dozadu budeš muset zabojovat aby se vešla mezi kastlík a kryt řetězu, ale jede tam..

Jinak jezdím na Péroši ještě Metzelery.. Mitasky taktéž- za sucha velmi dobrý, za mokra mi jezdí pod zadkem (stačí jim i vlhký šrafování barvou na silnici)..

A souhlas s níže uvedeným- jediný styk se silnicí je na ploše cca.1x1 cm (myšleno guma versus silnice) a budeš si jistej se starou nebo nekvalitní gumou?    [Beat]   26.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Než problém při registraci bude problém dostat to 3.50 do blatníku. Tam mnoho místa, kvůli vybrání pro kryt řetězu, není.    [fikuscz]   26.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tu levnou lisovanou tmu na jiných fórech si jiní vůbec nechválí a po renovaci za xx tisíců šetřit na pneumatikách? Podobu stroje řešte s komisařem kde bude testování HV, při registraci je to už jedno.    [Lojza]   26.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to je jenom označení dezénu pneumatiky

https://www.mitas-moto.com/cs-cz/produkty/pneumatiky-silnicnich-motocyklu/klasicke-motocyklove-pneumatiky    [meela]   26.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Pneumatiky - význam označení


 Co znamená na pneumatice označení: H-02, H-06. Celé značení je např. Mitas H-06 3,25 - 19 TT 54-P. Děkuji    [Ereval]   26.04.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Děkuji za odpovědi. To jsem nevěděl. Už mám nachromovaný ráfky a výplet. Nebude problém při registraci motorky na veterána?    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přesně jak píše Aleš. Předek 3.00 a zadní 3.25. Popsané rozměry Erevalem jsou z OHC.    [fikuscz]   25.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tak hlavně Pérák měl přední gumu vždy 3,00 a zadní 3,25. Nikdy širší.
A s čínskejma pneumatikama FORTUNE mám jen nejlepší zkušenost, krásně drží na silnici. Zadek na Péráku jsem zahodil po 7000 km,ale to bylo osm let. Hajdenau asi vydrží dýl, ale budete jezdit suprkvalitní německé pryži staré třeba 20 let?

Ještě mně napadla česká značka MITAS.......    [Monty]   25.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Hlavně ne lisovanou tmu Xixao z asie. Nic lepšího jak Heidenau (Pneumant) včetně duší nenajdeš. Kvalitní guma, retro vzorek akorát pozor při obouvání, je lepší použít ochranu ráfku.    [Lojza]   25.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Pérák Jawa 250 - pneumatiky


 Jaké použít pneumatiky na Pérák Jawa 250 - rok 1952 - komunista. Přední pneu je 3,25 - 19, zadní pneu je 3,50 - 19. Venkovní průměr ráfku je 51 cm. Děkuji    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (7) 
Odpověď  Perfektní děkuji za fotky a tím pádem osvěltení celé věci    [Johny]   26.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhá strana....    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nic s tím nedělej a ani není potřeba delší osa. Vše je vyrobeno tak, aby tam šla klasická přední osa z péráka, jen se přidá matice. Mám to taky na svém péráku. Dělali to na posledních strojích.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za reakci, asi to tak dopadne, šlo mě jen o to jestli to takhle někdo provozuje. Zatím jsem tento typ na žádném pérákovi neviděl. Ještě byla variata nechat si to proříznout a vyříznout závit, ale má cenu to kurvit když už je to očividně obrobeno na delší osu s matkou    [Johny]   25.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a s čím si nevíš rady, dej tam delší osu a matici tak jako u novějších motorek. Třeba to tak bylo naposledních pérácích (domněnka)??    [HonzaBK]   25.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, mám stejnou vidlici a nevím si s ní rady. poradí někdo???    [Johny]   21.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  EDIT: Celostříbrnou s červenou linkou mám v archivu několikrát, jak na dobové foto, tak fotky origo nádrže reál. Ale celočerevnou tedy nevím. To sem zatím neviděl. [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 13.01.2020

K mému minulému postu mám následující poznámku. Mám ve své sbírce 7 fotografií identických motocyklů Jawa 250 a 350 Pérák v celočerveném laku. Nádrž linka i bez a zlatou logo. Jde o 7 rozdílných motocyklů (dle SPZ) v různých časových obdobích. Třeba 1956, 1958. Takže potvrzuji minimálně malinkou sérii, nebo v některé opravně identicky opravované stroje po celkové havárii??? Bohužel více nevím (kolegu Marčíka namám dočteného). Minimálně 4 fotky které mohu publikovat dám do následující knihy "MVČVF 2". Konec hlášení, peace.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Když bude cívka zcela KO a nepoběží motor, nebude za chodu co měřit, ale to zase znamená, že cívku netřeba řešit. Na druhou stranu lze u vyndané cívky jednoduše simulovat činnost a pokud nereaguje, tak je na nic. Pokud reaguje, dá se něco měřit.
Kamarád, nadšený radioamatér, měl kdysi doma udělanou univerzální stolici, kde při simulace chodu měřil různé součásti elektriky, mimo jiné i dynama, relátka, rozdělovače a cívky. Můj pérák po pár kilometrech začal vynechávat, vyjímečně i chcípnul a za chvíli zase kousek jel a já nemohl závadu najít. Jiskra byla, tak jsem hledal všude jinde. Při zkoušce cívky venku se závada na monitoru po pár minutách vždy projevila a po krátkém vypnutí za chvíli cívka nějak fungovala podle zahřátí. Naučil mne hodně věcí, ale tehdejší dostupná měřící technika nešla používat v terénu. Dneska máme laciné i vícekanálové osciloskopy, které se dají použít i přímo ve vozidle za jízdy. Cívka s vadou by se měla projevit. Cívka po smrti se řešit nemusí.    [Luboš]   12.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  a jak se za behu používá osciloskop když to bez zapojení nepojed? Co ukáže? ředpokládám že ukáže mrtvolu - rovnou čáru.    [HonzaBK]   12.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Použít za běhu osciloskop?    [Luboš]   11.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  nemáte nědko nevíte kde by byl na webu? Odkaz?    [HonzaBK]   11.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pouzdro rozety. Děkuji za radu. Pouzdro rozety musí být napevno. Původní pouzdro je stočeno na průměru 0,1 mm na délku celého pouzdra bez osazení ložiska. Soustružník to projel komplet. Asi zmetek. Koupil jsem nové. Pasuje.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, jestliže je možné zaslat seznam šroubů Jawa pérák 250, tak mám zájem. Děkuji.    [Jiří Haman]   06.03.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  U VN cívky ze spínačky FJ je možné pouze změřit odpor vinutí. To ovšem vůbec nezaručí funkčnost cívky. Aby to bylo aspoň trochu spolehlivé, musela by VN cívka aspoň dvě hodiny fungovat a potom ji změřit.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pouzdro rozety musí být v ložisku na pevno.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Schéma zapojení Pérák 250 s hliníkovou skříňkou s cívkou uvnitř skříňky


 Nemáte prosím někdo schéma zapojení, nebo odkaz na www stránky, kde je schéma pro hlubokou hliníkovou skříňku - zapojení? Případně jde nějak vyzkoušet zda je VN cívka co je ve skříňce OK (třeba po vyndání)? Případně i schéma na zapojení této skříňky po dmenotáži VN cívky a namontování VAPE?    [HonzaBK]   28.02.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Odpověď  Co třeba přebrousit trubku a nová futra vystružit podle nového průměru trubky? Ale není to nic jednoduchého, potřebuješ speciální dlouhý výstružník.    [Stenly]   28.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Zadní kolo-rozeta-vůle vnitřního ložiska


 Jawa 250 pérák. V zadním kole uchycení rozety pouzdrem a ložiskem č. 6205. Mezi pouzdrem a vnitřním průměrem ložiska je vůle. Má to tak být nebo to mám zalepit. Děkuji.    [Ereval] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  http://motoservis-ondra.cz/    [lipcaa]   26.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, zkusím se zeptat. Nějaké doporučení na repasi předních tlumičů Pérák 250? Zjištěný stav přesahuje mé technické možnosti.    [veteranamaterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Create Infinite Apps With Chat-GPT - Today Only
Get A.I. Software, Hacks & Training Instantly

https://youtu.be/Bj0W5dnHu74 Learn More About The Hack    [Kandis]   23.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Za mě taky čep.
Když zvětšíš otvor, pojistný kroužek může být ve větším čepu utopený a nemusel by fungovat správně.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  predelal bych díl, kde je vetší ovalita opotrebením v prumeru    [majco]   16.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Určitě strhnout chrom s čepu nebude to viditelné a stejně se to tam bube otáčet.Zbytečné zvětšovat otvor.    [Jára]   16.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, dravím, trochu nám to při chromování narostlo. Co bude lepší, strhnout chrom z čepu anebo vyvrtat větší díru pro čep a nechat čep s chromem?    [veteranamaterRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zajímavý motocykl, nechal bych na něm vše tak jak je bez ohledu co se dávalo nebo nedávalo, včetně zadního nosiče, myslím že s největší pravděpodobností to takhle klidně mohlo vyjet z fabriky, podle pěkného zachovalého stavu, dávali co bylo... Toto sklo je určitě starší provedení, které jsem nejčastěji viděl na prvních pérácích a ogarech roky 46, 47. Ale nechal bych ho tam. Patří to k individualitě a historii motorky :-)
Páčky jsou ještě hliníkové nebo už kovové?
Díky,    [Jirka123]   21.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/793 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006