MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 180 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní | Odpověď 16.6.2024 21:13  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma Tatran 125 - renovace. Základní dotazy na tento stroj...
A - je nějaké literatura k opravám těchto strojů?? Je někde ke stažení? (koupím si ji jestli existuje mám doma všechny dostupné na kývačky a pod - pro rýpaly asi 50ks -, jen nyní potřebuju rychlé informace,..)

Zatím tohle :
1 - jak vypadá víčko kontrolního otvoru krytu řetězu? Je replika?
2 - jak vypadá jištění víčka krytu zapalka? Je replika?
3 - jak se sundá pravá rukojeť od plynu.
4 - jak sundat ten sdružený spínač blinkrů?
5 - jak vypadá uložení osy v zadní kyvce - levá strana? Mám tam jen osu a nic více.
6 - který .... vymyslel brzdové bubny s tím vnitřním stelováním!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   04.01.2015     Zobrazit téma  
Odpověď  Provedení 2 pružiny a tlumič je starší provedení, tak už to měly skútry Manet 100. Dva motocyklové tlumiče jsou novější, měnilo se to myslím právě v tom roce 68. S exportem to nemá nic společného, ani ten štítek nejspíš neznamená, že by to byl exportní stroj, cizojazyčné štítky jsou na těchto skútrech dost časté. A sklíčka blinkrů byla minimálně ve třech provedeních, dej foto jaké tam máš.    [meela]   03.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Druhý s motocyklovými tlumiči.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Též jsem pořídil Tatrana S 125 původně pro export s maďarským štítkem, který údajně uchvátili v jako nový v roce 68 naši ruští osvoboditelé, a tak se dostal do jendé zapadlé vesničky na Moravě, odkud jsem jej v dosti bídném stavu koupil. Potřeboval jsem sehnat nějaké náhradní díly a za dobrou cenu se mi naskytlo torzo druhého Tatrana s českým štítkem. Po porovnání obou strojů jsem si všiml určitých rozdílů. Maďarský měl zadní pérování vyřešeno dvěma motocyklovými tlumiči, zatímco český měl dvě pružiny a jeden menší tlumič. Napadlo mě, že je to něaké domácí vylepšení, ale nikde jsem nenašel žádné známky domácího kutění, lak je neporušený, žádné zbytky držáků a navaření nových. Vše vypadá, že to tak bylo z výroby. Může někdo potvrdit, jestli se to tak dělalo? Také tvar předních i zadních platových blinkrů je jiný. Přitom oba stroje byly podle štítků vyrobeny v roce 1968.    [Pat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2023
Odpověď  Ahoj.Kompletný naskenovaný návod na obsluhu Tatran 125 je na www.fitomoto.sk v rubrike Rôzne.zaujímavosti    [Joski]   11.01.2015
Odpověď  Ano tato guma přijde na zadní blatník,braníto stříkaní vody a bordelu.    [marek]   05.01.2015
Odpověď  Děkuji za odpovědi.
Ano myslel jsem to tak že je potřeba nasadit lanko zevnitř na klíč...není to tak pohodlné jako kývačky. Navíc jsem musel odšroubovat držák předního lanka, abych vůbec mohl kolem jako takovým vyjet ven z vidlice. Praktického na tom není zhola nic teda!

Na zadním baltníku mám takové držáky - patří tam mezi kastli a ten blatník tohle? -
http://files.skutermanet.sk/200003222-3278833729-p ublic/IMG_6286.JPG    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2015
Odpověď  Jestli nemá na mysli,že lanko s válečkem se strká ze vnitř štítu.Jinak mě překvapuje,že tam má ještě kulatý pedály,co se dávali na první manety?.i plechový kryt na motoru je manetácký,na tatranech byl víc hranatější,ale možná se dávali,nevím jistě.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  Jaké vnitřní štelování, vždyť se to šteluje z venku...    [Tomas]   04.01.2015
Odpověď  Zdravím a přeji ti hodně zážitku s renovací tohoto vyjímečného stroje,já jsem loni zrenovoval maneta 125 a klidně bych se pustil i do tatrana.
1.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#img-8829-jpg
2.http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#pero-krytky-zapal ovania-do-skutra-tatran-125-jpg
3.viz kolega dole,jen si ted nejsem jist,jestli tam nejsou m5.hlavně sundej tu závlačku s tím držákem na lanko/bachaje z hliníkutak at se ti neulumí da drrážka na lanko,jak mě/po odělání těch šrroubků to možná pudě blbě sundat z toho panelu,pomohlo mě trochu poklepat dovnitř a z venku,až se ta trubka začne v tom panelu hýbat.Pak už to jde samo.
4.z vrchu by měla být M5 skrůtka,když se sundá,tak by měl jít sundat,bacha na dráty do přepínače,při sundání přepínače si je ustřihni dost dlouhý,nebo nejlíp sundat i s odpojenými dráty od blinkrů,přerušovače,blbě se tam dávaj nový.
5.uložení,měli by tam být gumy a v ní čep,nebo jestli myslíš osu kola,tak klasicky kyvka az venku napínák.
6.To je taková lahůdka od soudruhů ze slovenska,já myslím,že to má i výhodu a když dáš nový obložení na pakny,tak nemusíš řešit nějaký štelování,ono to obložení je dost velký.Má to výhodu,že při sundání kola,máš štít furt v hromadě,trochu větší zápřah je tam dávat kolo zpátky i s tím štítem,nedovedu si představit ve tmě tam dávat zadní kolo.Musíš přijít na tu správnou polohu nandání,jinak si poškrabeš štít.
Jinak příručky koupíš taky tady:http://www.skutermanet.sk/nahradne-diely/nove-diel y-do-skutrov-manet125-tatran125/#!
Případně stáhneš tady:http://www.tmklub.cz/downloads.php?cat_id=1
P.S.,klidně se ptej,co můžu poradím.celkem mě to bavilo,jo a už vím,proč manetům a tatranům říkají slovenská pomsta.Zdarec.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  jinak bod 3. plynova rukojet se sunda tak že musíš sundat cely ten panel (odšroubuješ dva šrouby M6 a našroubuješ dva šrouby M8 místo těch M6,drží to na silonovym konusu) a zespoda je zajištená zavlačkou.
A bod 4. až sundaš rukojet od plynu tak povoliš šroub co drží páčku přední brzdy a měl bys ho normalně sundat.    [marek]   04.01.2015
Odpověď  Ähoj zkus se zeptat tady

http://www.tmklub.cz/forum/index.php    [marek]   04.01.2015


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006