MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 314384 příspěvků |8042 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 176 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 31.3.2023 09:09  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 319
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4356      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 284      Příspěvků Příspěvků: 40702
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/291 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

boční stojan


 Dobrý den , mohl bych poprosit někoho jestli by mi nezměřil délku bočního stojanu na 16 a na 19 kola předem díky    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Muže mi prosím někdo oměřit delku bočního stojanu na panelku?Koupil jsem na Auk.stojan na 16 kola ale je delší asi na sportku.Předem dik.    [Vawa.]   30.03.2023
Odpověď  Ahoj, nemáte někdo fotku bočního stojanu, jak ho máte uchycený na rámu ? ?
Dík    [radek]   03.07.2012
Odpověď  dekuji, a prosím vás neoměřil by se mi ještě někdo druhou polovinu držáku, já bych se ho pukusil vyrobit, abych ten stojan skompletoval    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2009
Odpověď  na 16tky jsem platil cca480kc    [petr]   20.02.2009
Odpověď  netroufnul by jste si někdo tipnout jako asi tak má cenu ten stojan na 19tky kola??    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2009
Odpověď  moc děkuji takhle to stačí    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2009
Odpověď  Zdravím,zrovna renovuji 350/361 a mám po ruce ten stojánek.Tak ten 19 měří 285mm.Měřil jsem to od toho vršku jak v něm je ta trubka a v něm ten čep po úplnou špičku stojánku co se dotýkazemě.Doufá,že je to srozumitelný.Kdyžtak ještě podrobněji popíši.6 ten změří skoro každý,jelikož ten má většina na motorce.    [kamil]   20.02.2009
Odpověď  já bych neřekl že jo je základovka protože ten stojan je natíranej štětkou    [pavel229] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Jawasystem]   19.02.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jawasystem]   19.02.2009
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zámek sedla JAWA 250/353.


 Ahoj, jsem v této sekci nový. Mám ne příliš dlouhou dobu JAWU 250/353 a chybí mi zámek na sedlo. Jde koupit, třeba v mvdily.cz, ale není mi moc jasné, jak se připevní. Myslím, že mi na rámu něco chybí. Poradil by někdo? A ještě taková drobnost. Vyrábí někdo s českou precizností a věrohodností boční stojan na JAWU 250, 16" kola??? Do tureckýho výrobku se mi moc nechce ... Děkuji moc za reakci.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj a děkuju za odpověď. Koupím ho, pán píše, že je nový, nepoužitý, měl ho kdysi koupený na 250-353. Trysky přendám (mám HT 93, VT 50) a zkouknu to na svíčce. Vypadá to, že ho skutečně vyráběl Jikov, měl jsem obavy z nějaký indický repliky.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2020
Odpověď  26mm sání má, tak to natryskuj jako 2926 SBD 11 co máš na motorce. Pro jistotu zkoukni svíčku jestli směs není bohatá nebo naopak chudá.

Tady píšou, že je to karbec na 250 - Typ 353, 559, 590, 592 (Velké kývačky, panelky)
http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=65_161&product_id=13929    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, chtěl bych se prosím zeptat ... řeším výměnu karburátoru, mám velkou vůli na šoupátku. A mám možnost koupit karburátor, který má podivné označení 2654 tam, kde originál má 2926 SBD 11. Průměr sacího hrdla je 26 mm, to sedí. Neporadil by někdo?? Nemůže to být nějaká indická replika? Přikládám fotku, snad někdo něco pozná. Děkuju.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2020
Odpověď  Lemovka na kryt se dá koupit, motousti, jelinek, MVdily už nevím. Gumové vodítka normálně roztáhni na nýty, taky jsem s tím lehce bojoval.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Ahoj, pravý kryt řetězu měl stejný průměr (180 mm), ale šířka rozpěrky s plechem byla u starého 15,4 mm, u nového je cca 13,5 mm. Tím se vyřešilo dotažení matice na čepu rozety. A nový kryt řetězu je o cca 6 mm širší, takže se do něj rozeta s obouma krytama vejde (tedy lehce škrtá levý kryt rozety, ale až kryt řetězu vystředím gumovým těsněním, snad to bude dobré). Ještě bych se rád zeptal, rozteč děr pro nýty gumových vodítek je 40 mm u vnějších vodítek a 43 mm u vnitřních. Ty vodítka jsou různá?? Ty, co jsem vyndal ze starého krytu jsou stejná a rozteč nýtů je těch cca 43 mm. A ještě poslední dotaz ... těsnění do krytu řetězu se dá někde koupit? Na motokramek.cz, odkud mám ten kryt, jsem ho neviděl.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  Gratuluji, jen pro úplnost jaký byl rozdíl v krytu rozety a rozpěrky? Pasoval ti starý kryt řetězu na nový kryt rozety? Nemohl být starý kryt jen nějak "sešlápnutý" nebo napadený tunerem? Dekuji.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Ahoj všem, tak je to vyřešeno. Objednal jsem nový kryt řetězu a vnější kryt rozety a všechno pasuje. Mělo by to být vše vyrobeno v Čechách. Ten můj původní kryt řetězu je výrazně užší, myslím, že patří na jinou motorku. Že by to někdo vyrobil (i v Turecku) tak odlišně, to se mi nezdá ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Odpověď  Ložisko rozety má určitě správný rozměr v ní bych chybu nehledal, špatná bude ta rozpěrka jejího krytu, případně jiný rozměr čepu.    [Kadel]   10.09.2020
Odpověď  Ahoj a moc děkuju za informace. Takže slisovaná rozeta s krycími plechy má šířku cca 41 mm, to sedí u mě i u tebe, tak v tom asi problém nebude. Jen je mi trochu divné, že čep rozety se nedá naplno chytit maticí, délka mého čepu je cca 54,4 mm. Buď je krátký, nebo rozpěrka na pravém krycím plechu je dlouhá (mám ji 15,4 mm). Co je ale špatně, je ten kryt řetězu. Ten tvůj se viditelně moc neliší v průměru pro vnější i vnitřní kryt, ale ten můj se liší markantně. Ještě to dneska změřím, to mi zatím nenapadlo. Kryt řetězu české výroby jsem viděl na motokramek.cz, zkusím je požádat o sdělení rozměrů toto krytu řetězu i rozpěrky s pravým kruhovým krytem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Odpověď  nebo to bude jenom rozetou, ta by asi byla na vyzkoušení nejjednodušší, je jich všude dost...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 42 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (42) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadní tlumiče jawa, kývačka panelka


 Zdravím, potřeboval bych trochu poradit s rozebráním zadních tlumičů na jawa, chci vyměnit slavíky a nevím jak vyndat pístnice. Máte někdo návod? Byl bych moc rád za nějaký nákres či foto, děkuji    [martin.grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuju moc Martine za radu, netušil jsem, že existuje takovýto manuál. Pokusím se ho sehnat. Já mám ty mladší tlumiče, bez těch bočních šroubků, tedy náplň je 50 ccm oleje.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2023
Odpověď  Mladší se stavitelnou tvrdostí má nápň 50ccm
http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/navody/Jawa/manual_Jawa-CZ_353_+_354_1959/29.jpg
Ty starší mají 65ccm
http://www.jawarmaniak.4fan.cz/CZ/navody/Jawa/manual_Jawa-CZ_353_+_354_1954/16.jpg    [Martin Štindl]   16.03.2023
Odpověď  No, jsou z JAWY 350-354 z roku 1958. Jsou zde na vlákně na první fotce, vyfotil je Dadajan. Nejsou z půlbubna, se šroubkama. Netuším, jestli je více typů, ale prolistoval jsem Dostála a tam jsem to nenašel (snad jsem nekoukal špatně ...).    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2023
Odpověď  Ale které provedení? množství náplně je uvedeno v manuálu.    [Martin Štindl]   16.03.2023
Odpověď  Prosím kolik oleje patří do zadních tlumičů na kývačku??? Děkuji za odpověď ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte, repasuji 354 1962 a mám to úplně stejně. Každý tlumič jinak. Nicméně před rozborkou funkčnost obou velmi slušná. Jestli někdo v historii tlumič měnil, nebo že by ve výrobě dávali co měli (což se mi nezdá), se už nedozvíme :-).    [Martik93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.03.2020
Odpověď  Tak úplně stejné vnitřky mám na rozebraných tlumičích také. Každý jiný a oba sundané z jawy 350 rok 1961. DOufám že jsou použitelné takhle v páru také. Tlumiče jsem sestavil, dal nový gumový kroužek a slavíka, ale mám pocit že to moc netlumí. Vytáhnout jdou oba snadno a zatlačit také. Máte někdo nápad kde by mohla být chyba?    [KobletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, kompletuji zadní tlumiče 353 a našel jsem rozdílné vnitřky=spodní část.Zdá se mi, že funkčně jsou odlišné, ale rozměrově totožné. Ten s kulatou podložkou byl na rámu 559/1965, ten druhý 353/1961. Dají se zaměnit jen spodky(na oba tlumiče stejně)? Děkuji    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2015
Odpověď  Dík, tak to konečně někdo začal vyrábět, já to naposledy sháněl cca před 2 roky a to nikdo nedělal a neprodával. takto je super.    [HonzaBK]   23.10.2014
Odpověď  Tady ho prodávají: http://www.motoveterandily.cz/g2768.Teflonov%FD+kl uzn%FD+krou%9Eek+na+Chromovanou+misku+zadn%EDho+tl umi%E8e.html    [felix]   22.10.2014
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

Nastavení zapalování jawa 350/354 r. 1960


 Ahoj, nedaří se mi nastavit zapalování na jawě 354. Pravý kontakt kladívka by měl zapalovat pravý válec, ale při nastavení předstihu a odtrhu toho nejsem, schopen dosáhnout? Nastavit lze naopak tzn. pravý kontakt na levý válec. Ale i po takovém nastavení mi motorka nestartuje. Stroj zprovozňuji po koupi jako nepojízdný, nenapadá někoho, zda někdo nemohl udělat chybu např. špatným sestavením klikovky. vačka, zajištění rotoru....vypadá v pořádku.    [Filip]   23.08.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Po půlstoletí štelování předstihů jsem rovněž názoru, že se dá bez problémů seřídit i podle ucha a chování motoru v jízdě. Občas se našel dvouválec, kde se každý válec seřizoval odlišně z důvodů hladšího chodu motoru.    [Luboš]   16.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  takhle    [Michal]   15.03.2023
Odpověď  taky jsem šteloval, bojoval s vačkou, ojetými pertinaxy, přemazaným filcem...
nakonec jsem koupil od slováka - myslím že - zapalovanie.gmail
nasadil, nastavil na hodinky a hurá
na těch mých 100-200km ročně je VAPE předražený nesmysl
s tímhle zatím spokojenost, protože jsou kladívka s destičkou v kaslíku u nářadí, tak problém neočekávám :-)

na ucho jsem nastavoval 350 mockrát, když to po mě mistr kontroloval, tak rozdíl byl 0,04 na zdvihu
a samo, na ucho, jela líp.    [Michal]   15.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuju všem za rady, postupně to dám nějak dohromady. Jak jsem psal, co nejdříve chci udělat vše kromě motoru ... a pak se chvilku vozit. A na podzim se pustit do motoru, když bych se do něj pustil teď, asi se už letos moc nesvezu. Důchod na krku, čas letí, každá radost se počítá :-) Ještě přikládám fotku, že celkově to tak špatně snad nevypadá ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Bok - činný obvod vačky by měl být přesně soustředný s osou rotace klikového hřídele. Tedy odtrh by se po najetí palce na "hrb" vačky během dalšího otáčení měnit neměl! Nechci polemizovat o tom, zda pokud se tak děje, to vadí či nevadí. Ale pokud se velikost odtrhu mění, je v motoru něco špatně. Vačka špatně usazená v rotoru, špatná/zdeformovaná sama vačka, špatně nasazený nesoustředný rotor, nabouraný kužel čepu pod rotorem či v rotoru, a nebo nejčastěji rozhozená souosost pravého čepu kliky (čep "šmajdá"). Rovněž tak je důkazem "něčeho špatně", pokud je potřeba propilovat zářezy na destičce. I nastavení destičky natěsno v některé z krajních poloh většinou značí nějakou nepravost. Lépe než pilovat ty výřezy třeba kvůli v blbé poloze nalisovaného pravého čepu, je vyndat pojistný čípek a rotor osadit v mírně pootočené poloze. Stejně celý moment mezi rotorem a čepem je přenášen pouze kuželem.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Dost často nesedí repliky výfuků, či kolen, jinak zaměnit kolena 250 a 350 určitě nelze, 350 jsou skoro rovné, poznají se myslím od oka, víko by měl udržet snad i zbytek, či to opravit na motorce, zacinknout a převrat, či si udělat jakoby svorník, viz provizorně.    [P.]   15.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  No, motorku jsem koupil od "renovátora", spoustu věcí předělávám. Přední tlumiče bez oleje, špatné kryty pružin předních teleskopů, kolena asi z 250 (moje motorka je 350 - 354), rychlopal místo krutiruku, špatně sestavená ložiska s rozpěrnou trubkou v kolech, doslova zprasená elektrika atd atd. Ale stál jsem o ni, tak to mám ... Ne vše je špatné. Já bych chtěl na ní letošní sezonu jezdit, a na podzim vyndat motor a vše zkontrolovat. Teď motor běží, řadí, na pohled je udělanej, ale má vylomený přední závit pro pravé víko, takže to musím nechat stejně vyvařit. A při tom proměřit kliku atd. A to zapalování jsem teď nastavoval pomocí měřáku na kontaktech, měrkou ve válcích, ne podle oka a sluchu. Jen posílám fotku, jak jsou přidělané výfuky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2023
Odpověď  Propilovávat destičku je naprostá pitomost, je třeba hledat jinde. Bohužel valná většina lidí co má problém s funkcí motoru prakticky ani není schopná pořádně nastavit předstih, neboli miluji to že to udělají od oka, či dle sluchu..... Nejčastější problémy jsou prohlej stator, či destičky které po jemném dotažení totálně rozhodí hodnotu předstihu, či i samotné kontakty, nerovnoměrně sedící, či výše pertinaxu, prohlej čep aj.    [P.]   14.03.2023
Odpověď  Předstih jsem dělal teď v neděli a šlo to nastavit na desetiny. Místo svíčky hodinky, spárový měrky a místo cigaretovýho papírku zapnutý zapalování a svíčka ukáže přesně kdy zapálí.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2023
Odpověď  Já odtrh moc neřeším. Nastavím píst do polohy zápalu (např. 3,5mm před HÚ), povolím šroubek kladívka. Destičku předstihu dám do prostřední polohy a utáhnu. Prstama přimáčknu kontakty k sobě a opřu kladívko o vačku a utáhnu. Potom už jen destičkou přesně doladím přestih. Nikdy se mě nestalo, že by odtrh byl moc malý. Jestli je větší ničemu to nevadí.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.03.2023
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

Jawa-ČZ 150/352


 Ahojte, chcem sa opýtať či sa niekto stretol s VN prebíjaním zapaľovania do kľúča v bakelitovej spínacej skrinke. Akonáhle sa chytím kľúča v spínacej skrinke na nádrži či už pri zapínaní svetiel alebo pri vypnutí motora vysunutím kľúča, tak tento neskutočne kope rovnakou frekvenciou ako otáčky motora. Na čo sa zamerať? Chyba v spínačke? Ďakujem.    [Palo]   13.03.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Oprava: ne přeZ ale přeS.    [Martin Štindl]   14.03.2023
Odpověď  Nejsou náhodou prohozené vodiče na kontaktech 20 a 31 popř. což je pravděpodobnější není nějak poškozena izolace na vzpruze kontaktu zkratovače ? Bakelitová spínačka typu 351, 351 sama o osobě není ukostřená, kostra je od motoru přivedena na kontakt 20 a přes ni je napojena na kondesátor - kontakt 31 je objímkou kondesátoru a zároveň svodem z přerušovače. V případě že se kontakt z kladívka přez vzpruhu zkratovače třeba jen neznatelně dotýká kuličky ve futru zámku přepínače tak to může způsobit popisované potíže - v momentě odrhu je na VN vinutí indukováno napětí o tisících Voltů ale zárověň na kontaktu kladívka je v tu chvíli proti kostře napětí pár stovek Voltů a to už je na dotek znatelně nepříjemné.    [Martin Štindl]   14.03.2023
Odpověď  ukostření spínačky.    [Monty]   14.03.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kryty pružin na přední tlumičích.


 Zdravím.Mám 350/354 r.v.začátek 58.Renovuji ji jako s otevřeným sáním.Mám na ní bohužel komplet přední tlumiče z panelky.Můžu použít ty kryty z panelky,nebo mám sehnat kývačkový s úchyty k brýlím?Dělaly se vůbec ještě v tom roce 350/354 s otevřeným sáním?Našel by se někdo,kdo by se mě "ujal".Otázek mám hromadu a dost v tom plavu.Nechci stavět nějakou hrůzu,co ani nemohla v tom stavu jezdit.Díky    [baculka49Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak jsem sehnal kryty s ouškem a délkou 295 mm. Ta stávající mají 277 mm a jsou z malé kývačky. Motorka je z roku 1958, tak je možná i varianta krytů bez oušek s délkou 305 mm. A díky Meelo za ten zaslaný popis, je tam rozkreslený i vnitřek tlumiče a díky tomu to mohu dát dohromady. V podstatě nic jiného mi nechybí ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2023
Odpověď  Možná v tom je problém. Kryty jsou s oušky na přichycení k dolním brýlým, délku změřím odpoledne doma. Ona ta motorka sice vypadá nádherně, ale našel jsem už desítky chyb po "renovaci".    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2023
Odpověď  A jsou tam správné ty lakované kryty? Bylo více provedení lišících se například délkou. Na tuto Jawu na vidlice s vnějšími pružinami by měly být kryty o délce 305mm bez "ouška" k dolním brýlím.
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html#lak_kryty    [meela]   06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  A detail kroužků, kde asi chybí "O" kroužky....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě rozebraný tlumič ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den všem, chtěl bych požádat o radu. Když postavím Jawu 350 - 354 z roku 1959 na stojánek, vyjedou mi tlumiče ven tak, že je vidět převlečná matice s guferem. Vidlice jsem rozebral, je to typ s vnější pružinou. Jediný důvod, co mi napadl proč vyjíždí spodní část vidlice tolik ven, je, že možná chybí nějaká vnitřní pružina ve vlastním tlumícím válci. Nikde jsem nenašel popis toho mého tlumiče. Taky si myslím, že ve válečkách by měl být "O" kroužek, aby těsnil táhlo o průměru 6 mm. Neporadil by prosím někdo??? Děkuju.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2023
Odpověď  Takže mám sehnat kryty s úchyty a ten rám může být s okem,ale raději ten novější bez.Tak díky,jsem o něco moudřejší,třeba ještě někdo přispěje.Rok 58 je asi takový přechodový.    [baculka49]   08.11.2010
Odpověď  souhlasim s jindrou mel sem kejvu 57rok a mela kryty s packama a ram s okem na sajdu pak uz byly ramy bez oka a nakonec panelkovy ramy co maj jinej prurez toho vrchniho jeklu je tusim obdelnikovej a panelka ma jeste jinak resenej zamek rizeni a zamikani sedla vic me nenapada    [free]   08.11.2010
Odpověď  na nejstarších kývačkách (rv. 55) patří tlumiče s pružinou uvnitř a krytama s packou na přichycení k brýlím. Na mé kývačce 175 z roku 58 jsou tlumiče taky s packama. Podle mě kryty bez pacek se dělali až na posledních kývačkách, ale jistej si tím nejsem.    [Jindra]   07.11.2010
Odpověď  na nejstarších kývačkách patří tlumiče s pružinou uvnitř a krytama s packou na přichycení k brýlím. Na mé kývačce 175 z roku 58 jsou tlumiče taky s packama. Podle mě kryty bez pacek se dělali až na posledních kývačkách, ale jistej si tím nejsem.    [Jindra]   07.11.2010
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kdy je zabehnutý válec.


 Dobrý večer. Protože jsem docela amatér, tak Vás chci poprosit o radu. Koupil jsem rozebranou Jawu 250 kývačku. Válec byl prý po výbrusu, ale paní, co mi to prodala, řekla, že pak jezdila velmi krátce možná i vůbec. Dá se poznat na válci, jestli je už zaběhnutý dokud ho nemám ještě namontován? Děkuji za odpověď.    [bobokuko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud není nahoře zoubek u horní úvrati, je zánovní píst a možná by byly ještě vidět na kroužkách drobné rýhy kolem dokola po výrobě, tak bych to neřešil a složil, maximálně bych koupil jen nové kroužky. Když je válec po výbrusu tak jsou ještě na povrchu vidět jemné stopy po honovačce ve tvaru nepravidelných oválů nebo osmiček - mikrorýhy se jen jinak lesknou.    [HonzaBK]   03.03.2023
Odpověď  Vložit samotný kroužek do válce a podívat se, jak daleko jsou od sebe vzdálené konce kroužku v různých úrovních (HÚ, DÚ, a hlavně v polohách mezi . . . )    [radek]   26.02.2023
Odpověď  V případě pochybností je nejlépe postupovat, jako by byl nezaběhnutý. Tím se nic nezkazí.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2023
Odpověď  Kružky jsem měřil. Mají vůli nějakých 0.5mm. Válec nemá v horní úvrati odskok. A povrch je hladký bez rýh. Po ploše válce jsou oproti světlu patrné diagonální stopy nevím asi po výbrusu (nevím jak vypadá válec po výbrusu), ale jsou hladké.    [bobokuko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2023
Odpověď  Když se skládá motor, tak první věcí je vše přesně proměřit a prohlédnout. Píst, kroužky mají ve válci určitou vůli. Není neobvyklé, že tato vůle je mimo toleranci. Důvodů může být více, ale pro montáž vždy platí nejprve prohlídka a pečlivé proměření. I při montáži zcela nových dílů se dají najít rozměry mimo toleranci. U jetých, opravených či neznámého původu, i přes tvrzení, že vše je zcela OK, to platí dvojnásob. Prohlédnout a proměřit.    [Luboš]   26.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/354 oprava karterů.


 Zdravím,
měl bych prosbu. Mám párové kartery na kterých chybí středová vložka ( kostka, srdíčko) a je vymačkané uložení vodicí tyčky vidliček na obou stranách. Můžete mi doporučit někoho nebo firmu, kdo dokáže slícovat nové srdíčko a opravit uložení tyčky. V případě uložení jsou dvě možnosti buď vyvařit nebo pouzdra... váš názor?. Jde mi především o konkrétní zkušenosti z danou firmou nebo osobou a kvalitu provedení. Předem děkuji za odpovědi.    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  V JAWY(pérák,kývačka,panelka)se u pravého karteru pouzdro(slepé) musí většinou i s osazením zapustit protože v případě že by přesahovalo osazení tak se už o něj opírá řadící vidlička, v levém karteru osazení pouzdra(1,5mm) vidličce v posunu nepřekáží.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Několikrát jsem to zadával kamarádovi a když neměl zrovna čas tak mi to dělala místní nástrojárna. Není to zase zrovna něco náročného, s tím by si měl poradit každý zručný nástrojař.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
Odpověď  Rozumím a máte někoho kdo to umí takhle pěkně udělat?    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Uložení pro vodící tyčku je lepší vložkovat, vyvaření hliníkem není vhodné protože v olej nasáknutý v karteru svár naruší a také se potom hůře určuje místo pro odvrtání.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektronicke zapalovani Jawa


 Ahoj mili uzivatele veteranfora,
jak by se vam libilo vybavit svoji Jawu peraka, kyvacku, panelku, 634ku, Cezetu, Velorexe a jine podobne stroje, ktere jsou osazene dynamem Pal Megneton, elektronickym zapalovanim s promennym rizenim predstihu usandnujici start a zlepsujici vykon hlavne v nizsim spektru otacek?.
Ve vyvoji je momentalne tohle zapalovani, ktere bude umoznovat pripojeni k PC (USB, bluetooth), zmenu krivku predstihu, monitoring zapalovani a ostatnich parametru na motocyklu. Palubni napeti, diagnostika zapalovaci civky, pomocne vstupy, vystupy apod.

Pozor, nejedna se o zadnou upravu zapalovani od IMF soft ani jeho klon ci kopii. Jde ciste o uplne novy vyrobek.

Co vy na to. Byl by zajem ?    [Duin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 78 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, náhodou jsem narazil na toto staré vlákno, tak přispěji osobní zkušeností. Zapalování s předstihem řízeným procesorem Atmel2051 jsem si vyrobil před cca 25 lety na svoji kývačku 250 353. Charakteristiku jsem natvaroval podle více zdrojů na netu, především podle rozdělovače Škoda 100. Nejezdil jsem s tím dlouho, tak 400 km, protože jsem z toho prostě měl divný pocit. Ano, chovalo se to vlastně přesně jak mělo, na nízkých otáčkách to táhlo, jako když si nastavíte malý předstih, na vysokých, jako když nastavíte vysoký, mělo to pozorovatelně větší celkové zrychlení při vytáčení od nízkých do vysokých otáček. Jenže už to nebyla kývačka. Tím, jak zmizelo takové to charakteristické tum, tum kopání vysokého předstihu pro volnoběh, podle kterého starou Jawu podle zvuku poznáte kdykoli, tak se z toho stala jiná motorka. Tichý měkkž pravidelný zvuk šicího stroje, prostě to k té mašině nešlo. Toto, spolu s pocitem, že případnou jakoukoli závadu už nevyřeším jen šroubovákem, vedlo k tomu, že to šlo ven.    [Tomkk]   09.02.2023
Odpověď  Nebudou se opalovat kladívka tak že o věc na údržbu míň. Přibude tam elektronka tak že o problém víc. Výhoda neopalujících se kladívek je dobrá, ale zas to chce mít minimálně jednu destičku náhradní.    [tecka]   20.10.2020
Odpověď  Diky.
Tohle je taly zajimave.
https://motorky.bazos.cz/inzerat/126243709/bezkontaktni-zapalovani-pro-jawa-a-cz.php
Libi se mi to vic tim, ze se jen vymeni desticka zapalovani.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2020
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/126204303/prodam-bezkontaktni-zapalovani-jawa-cz-6v-12v.php    [Monty]   15.10.2020
Odpověď  Nebyl by odkaz na to rusko-ukrajinské bezkontaktní zapalování na původní dynamo? Díky. Nenašel jsem.    [robertn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2020
Odpověď  Proč absurdní? Mirek to neuvedl ale možná to nastavování se provádí přímo na desce. Jinak mechanicky regulovaný předstih už před válkou měly motocykly DKW viz. NZ 350-1
http://i153.photobucket.com/albums/s224/snafu_bucket/Mobile%20Uploads/2017-02/IMG_20170131_211432_zpsbhnrjjvd.jpg a bylo to i na malých kubaturách SB 200.    [Martin Štindl]   14.10.2020
Odpověď  Mít na 250tce zapalování s proměnným předstihem a někde nějaké to tlačítko co volí jízdní režim je prostě absurdní.    [tečka]   14.10.2020
Odpověď  ahoj, již se také prodává rusko-ukrajinské bezkontaktní zapalování na původní dynamo, které pracuje v rozpětí 5 až 16 Voltů. Je univerzální pro jedno i dvojválce a má též řízený předstih a tři možnosti rozsahu - jemný, střední a "sportovní". Instaloval jsem je na Jawu 350/634, ČZ 250/455 a Čezetu skůtra a fungují spolehlivě    [Mirek]   14.10.2020
Odpověď  jak kvůli proměnnému předstihu? To stačí koupit u VAPE hotový.

https://eshop.vape.cz/cs/ridici-jednotka-rj40-1-a-rj40-1

Ale do Kývačky je to k prdu,při zkouškách na brzdě byly rozdíly výkonu a točivého momentu v řádu jednotek procent.    [Monty]   17.09.2020
Odpověď  Co udelat malou tajuplnou krabicku,kera by se kamaradila s VAPE?Nabizim moznost spoluprace.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2020
Zobrazeno 10 z celkem 78 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (78) 
Zodpovězené téma  Dobrý den dočetl jsem se že na jawu 175 typ 356 je originální karburátor Jikov 2924 monoblok mohl by mi někdo poslat fotku jak vypadá, díky.    [Richard]   05.10.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Koukni se sem zde to máš přehledný http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html    [Karel]   07.02.2023
Odpověď  Použitejma tryskama. Obecně všechna číselná značení na konci jsou označení trysek. např. 2924TŘ-01 a 2-2924TŘ-02 jsou jeden a ten samej karburátor, ale jsou v něm namontované jiné velikosti trysek.
Hrubé nastavení najdeš tady: http://jawarmaniak.wz.cz/ technika/karburatory.html
Ale každej motor je jinej a potřebuje trochu jinak karburátor seřídit.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.10.2012
Odpověď  A není někde návod na seřízení na internetu nebo v knize, a cim se lisi m12 a m11?    [Richard]   06.10.2012
Odpověď  to musel být kamoš znalec, protože se začínají montovat v listopadu 57.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.10.2012
Odpověď  Mne prave kamos rikal ze jsou na ty novejsi s hranatou nadrzi    [Richard]   05.10.2012
Odpověď  Mají    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.10.2012
Odpověď  A ta M11 a 12 ty mají plovakovou komoru hranatou?    [Richard]   05.10.2012
Odpověď  Nepatří. Monoblok = plovákovka a tělo karbu je jeden kus, jeden odlitek. TŘ má plovákovku oddělitelnou.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.10.2012
Odpověď  Ale Tř nepatří do monobloku nebo jo?    [Richard]   05.10.2012
Odpověď  Jo, máš pravdu ne 2926, ale 2924, jinak platí všechno. Upsal jsem se. 2926 se montuje až na pozdější 175ky.

Ale tak namátkou:
2924M-11, 2924M-12, 2924SB-11, 2924TŘ-01.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.10.2012
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kliková hřídel


 Prosím mohl by někdo změřit délku zalisovaných bočních čepů u klikovky na 350 kývačku / pérák. Na plochu nebo ke středovému výstupku.
Děkuji.    [Miroslav]   22.02.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Míro.
U zapalování 65mm a u primáru 69mm. Měřeno k výstupku na setrvačníku.    [Henry]   04.02.2023
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Doklady Jawa 350/354 1956


 Zdravím hledal jsem všude možně,ale nenašel. Mám doklady na uvedený motocykl. Byl to bastl z kterého se jako původní dochovaly jen 3-dílné podsedlové krycí plechy. Jako nový byl prodán v srpnu 1956 což odpovídá modelu 354/03, ale jsou tu dvě věci, které mě drží na pochybách. První je číslo stroje 354-0035xx a druhá že dochované podsedlové plechy mají uchycení přímo ke stupačkám ( absence malých dírek pro plíšek). V případě plechů si to můžu vysvětlit starou zásobou. Motocykl bych rád vrátil do původního stavu, ale to číslo mi stále vrtá hlavou. Spíše bych ho typoval na půlbuben, ale kdo ví??? Z velkého TP toho moc nevyčtu. Není tam uveden typ pouze Jawa-ČZ 350,ani výkon jen pohotovostní hmotnost 152 kg. Dokáže někdo prosím poradit? Předem děkuji.    [PetrNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.02.2023
Odpověď  Luboš: ano jak už jsem zmiňoval motocykl byl koupen a registrován v srpnu 1956, tedy v době kdy ve výrobě běžela 354/03.    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2023
Odpověď  Takže jednopákové 350 byly už od začátku výroby, nejspíš na export a u nás se prodávaly dvoupákové.    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tam je půlbubnová kývačka 350 s dvojdílnými plechy a v jednopákovém provedení.    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  V roce 1953, když byly nové kývačky představeny v Světě motorů    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ne, není tam nic vybroušeno. A pozor. Je to jednopákové provedení. Tedy nejspíš na export. Proto je možná číslo tam co je.    [Jarda]   31.01.2023
Odpověď  Nemají ty kartery 354-000186 před číslem vybroušené N (tj. náhradní díl)? Takto nízká čísla se totiž razila na zadní držák motoru. Taktéž přepouštěcí kanály vypadají jako klasická kývačka. Více by napověděla fotka ze strany spojkového poloautomatu.    [Jarda Š.]   31.01.2023
Odpověď  Tak poskládat půlbuben, když se sežene funkční motor. Bude to fuška, ale půlbubnů a s doklady je málo. Jen mě pořád nejde do hlavy, proč jsou jinak váhy v TP a na štítku. Na štítku správně, ale v TP váha jako pozdějšího modelu? TP by musel být vyplněn až v době, kdy se udávala váha novější. Dnes na STK všechno fotí, údaje musí sedět, včetně vah. Mám s tím neblahé zkušenosti. Co na to říkal protokol o evidenci při převodu?    [Luboš]   31.01.2023
Odpověď  Rozumím přesto ještě jednou díky.    [PetrN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2023
Odpověď  Z vnějšku jsou kartery naprosto v pohodě, tam je jen jedna dírka vyvrtaná, ale vnitřek je domordovaný, je to tak spíš na statický exemplář, nebo si s tím vyhrát a opravit. Proto je nikde nenabízím. Prostor pro kliku je taky v pořádku. Na spolehlivé ježdění to asi není. Ale je to půlbuben s hodně nízkým číslem.    [Jarda]   31.01.2023
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 Automatická spojka - Automatic


 Pánové potřeboval bych pár informací. Mám Jawa 350 Automatic a scháním pár náhradních dílů, konkrétně: nové lamely, pružiny mezi zavažička (do zásoby, originální praskají), nebo i jiné díly spojky. Neví někdo z jaké oceli se dělaly převodové hřídele nebo startpáky, dělám totiž druhý automat a chybí mi hlavní hřídel, tak pokud by někdo věděl, dejte prosím vědět.    [YbungenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim všechny shanim podložku do spojkoveho koše automatic nabizim vyměnu za dily jawa čz nebo předvalka nebo OHC prosim kontaktujte mne na emailu Dekuji
Jiri.lapunik@seznam.cz    [Jiri]   20.01.2023
Odpověď  Ano, píšu o vložce do kluzáku. Rozpěrka, co tam mám, má délku 11 mm a vyplňuje prostor mezi ložiskem a kluzákem, to sedí.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2020
Odpověď  Píšeš asi o vložce do kluzáku, ještě existuje i rozpěrka na osu mezi kluzák a kolo o které jsem psal dole.    [kadel]   25.10.2020
Odpověď  Ahoj všem. Nejlepší řešení mi připadá ta osa kola z panelky, projde kluzákem a opře se o rozpěrku. Trubky jsou rovné, měl jsem vidlice rozebrané a měnil jsem pouzdra. Já si koupil rozpěrku na partdeck, ale blbě jsem ji vybral. Má délku si 15 mm, takže nekouká z kluzáku ani na jednu stranu. No, chybama se učím :-) A díky všem za rady.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2020
Odpověď  Taky elegantní řešení, tam mě nenapadlo hledat. Já skládal předek z X dílů a až bylo hotovo zjistil jsem mírnou křivost jedné trubky a i s jinou mě prořád nějaké mm chyběly.    [kadel]   24.10.2020
Odpověď  rozpěrky i vložky do kluzáku existují z 638, a jsou delší.
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=15004

a průměry sedí- použil jsem to jako polotovar, a jen zkrátil    [Monty]   24.10.2020
Odpověď  Taky jsem na jeden stroj řešil delší vložku, buď necháš vytočit delší, nebo upravíš dvě origo a delší rozpěrku (standardní je 8 a 11 mm?). Nemáš mírně křivou některou trubku vidlice? Když s ní budeš otáčet může se měnit vzdálenost od štítu případně kola.    [kadel]   24.10.2020
Odpověď  Potřebujete u předního kola bud delší vložku v kluzáku, nebo delší rozpěrku v kole,mezi ložiskem a vložkou v kluzáku.
Prostě rozsah posunutí vložky v kluzáku je nedostatečný.
Větší hlava osy je správně.
Druhá varianta(z Panelky) má hlavu osy o průměru díry v kluzáku, dlouhou cca 30 mm a dosedající přímo na rozpěrku v kole. A rozříznutá vložka tam není vubec.    [Monty]   23.10.2020
Odpověď  Ahoj a díky všem za rady, máte pravdu, já jsem už dokonce s panem Hadrávkem o tom včera odpoledne mluvil, mám asi turecký kolena. Už jsem ty podložky z kolen sundal, nechám si vypálit na laseru nové, spasuju je s trubkama kolen a tigem je nechám navařit. Celé i s kusem kolene je to schované pod maticí, tak to bude snad už v pohodě :-) A jestli ještě můžu mít jeden, asi triviální dotaz. Když utáhnu přední osu, tak se mi trochu stáhnou k sobě kluzáky. V levém kluzáku je rozříznutá vložka, je nová, vložka mezi kluzákem a ložiskem je taky nová. Připadá mi ale divný, že průměr hlavy osy je větší než průměr vložky v levém kluzáku, takže se hlava osy opírá o kluzák. Není to taky něco tureckýho?? Běžný je přeci, že se celá osa utáhne k pravému kluzáku, levým volně prochází a po propružení se utáhne šroub levého kluzáku, který kluzák utáhne na osu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
Odpověď  Milane, řešil jsem s p. Hadrávkem výrobu atypických kolen. A je na to jednoduchá finta. V tvém případě odřízni tu navařenou podložku co jde do válce a přivař jí znovu a správně. Nemusel by se ani opálit chrom, kdyby se to vařilo Céóčkem a hned ochladilo.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
Zobrazeno 10 z celkem 55 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (55) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

baterie - akumulátor


 Zdravím a chci se zeptat asi na takovou blbost, ale jaké baterie dáváte do svých starých motorek. Já jsem se snažil vždy koupit klasickou olověnou baterii s parametry, jaké udával výrobce stroje. Vzhledem k tomu, že skoro vůbec nejezdím a o baterii se nestarám, tak baterie odejde třeba už po dvou letech. Překvapilo mne proto, že v Jawě 250/559, kterou jsem koupil z Maďarska v roce 2014, je stále "původní" baterie, která se přitom nabízí jako záložní zdroj. Něco takového:https://www.penta.cz/mhpower-ms12-6_d200994.html?gclid=Cj0KCQjw7KqZBhCBARIsAI-fTKIrtxRR7ESrQM16gq41HcZJ7IPYUPfTjMnW5HwmQ6fFKzLwtC4plb8aAllaEALw_wcB#52350029s1s
Té baterie si třeba rok nevšimnu a stále si drží napětí. Ty baterie jsou přitom velmi levné, tak si říkám, jestli nehledat v tomto segmentu i baterie silnější do jiných motorek, pokud se tam vejde rozměrově. Jaký na to máte názor, nemůže to něčemu ublížit?    [solfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2022

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Oprava: do rozměrově stejného ROTORU(!!!) nelze navinout stejný počet závitů.    [Martin Štindl]   19.01.2023
Odpověď  Martin to pekne zosumarizoval a vysvetlil ;)

pre takysportkar - dávať do panelky 75W rotor je zbytočné, viz Martinove vysvetlenie. Stratíš tým dobíjanie pri nízkych otáčkach, čo je pri jednoválci obvzlášť poznať. Daj len silnejší regulátor AEV a jazdi.

Ešte jeden príklad - peraky aj kývačky so spínačkou na nádrži mali polohu v spínačke určenú na jazdu bez baterky. Po výmene za 75W rotor je to prakticky nepoužiteľné kvôli nedostatočnej energii v nižšich otáčkach. S origo 45W rotorom to fungovalo spoľahlivo, mne sa dala takto motorka (250 kývačka) štartovať aj nakopávačkou ak sa "koplo" silno. So 75W bez šance. Ja osobne som s týmto experimentoval začiatkom 90tych rokov, vtedy som ešte nevedel že je to "slepá ulička" a len to zhorší dobíjanie...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2023
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to tak, statory těchto dynam jsou v základu totožné - udávaný výkon určuje rotor: 45W,55W a 75W. Rotory jsou rozměrově stejné ale liší se podle výkonu průřezem drátu který je úměrně větší podle jmenovitého výkonu. Tím pádem do rozměrově stejného statoru nelze navinout stejný počet závitů takže s větším výkonem se počet závitů snižuje. Proto u dynama 75W je potřeba větších otáček než u 45W aby dodávalo potřebný výkon.
350/634(aj. mladší Jawy a ČZ) mají dynama na 75W protože mají o něco více el.spotřebičů a také mají i vyšší příkon, příkladně: hlavní žárovka 35/35W, brzdová žárovka 15W , blinkry 2x15W, dvě zapalovací cívky a funkce světelné houkačky. Taková výkonová zátěž v určitých momentech provozu představuje pro rotor 45W riziko proudového přetížení a poškození.
Jinak jaký je důvod dávat na panelku rotor/dynamo 75W? Jestli jde jen o použití silnější žárovky 35/35W ve světlometu tak tam může zůstat původní dynamo 45W - zvýšení o 10 wattů
pro dynamo 45W nepředstavuje hrozbu. Zároveň ale v případě regulace AEV 0358 (6V/45W) se musí regulátor vyměnit za 60W protože AEV 45W má proudové omezení na 7 Apérech a to už by nestačilo pro svícení a dobíjení.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.01.2023
Odpověď  boco - Píšeš že 75W dynamo potřebuje vyšší provozní otáčky než 45W. Někde jsi to vyčetl nebo jen vycházíš z úvahy že 75W dynama jsou původem z 350/634 a ty mají volnoběžné i provozní otáčky vyšší než jednoválce.
Není to žádná rýpavá otázka, úplně vážně se ptám, protože mám v plánu na 250 panelce záměnu 45W za 75W.
Čachry s baterkama neřeš, předpokládejme že je tam původní olověná dolívací kyselinka.    [takysportkar]   19.01.2023
Odpověď  jj jsou dvě nekonečná témata která se řeší pořád dokola - akumulátor a mazání motoru.    [HonzaBK]   19.01.2023
Odpověď  Toto bola v minulosti a zdá sa že stále je nekonečná téma :D

Ja osobne jazdím na Péráku VAPE 12V a ako píše Martin, VAPE má samostatný zdroj na zapaľovanie a baterka nie je nutná ani pri voľnobehu. Mám tam origo VAPE kondenzátor (Martin, pamätáš kde som ho "vyhral" v tombole ;) ) + starý vykuchaný 12V accu pack z nejakej vrtačky starý snáď aj 10 rokov, stále bez problémov.
Baterka mi slúži prakticky len na ovládanie relátka na plné používanie perackej spínačky a prípadne svetlá pri vypnutom motore. Pre prípad ak by odišla prepnutím prepínača to celé vyradím a idem len na Vape. Spoľahlivé, neni problém so žiarovkami, vpredu mám 45W žiarovku a v noci celkom vidím - za mňa určite lepšie ako dynamo.
Problém s baterkami s menšou kapacitou (AGM, záložné zdroje) bude asi najväčší pri motorkách so 75W dynamom, ktoré začne dobíjať až pri výrazne vyšších otáčkach. Jazda so zapnutými svetlami, hlavne mesto môže baterku s menšou kapacitou rýchlo vybiť...    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Odpověď  Pravda, Vape nepotřebuje baterii k zapalování. Otevřené baterie se musí občas dolévat ať jsou s Vape nebo s dynamem. Na druhou stranu baterie AGM se nedolévají s Vape ani s dynamem. Jejich výhodou je velmi nízká cena, bezúdržbovost bez nebezpečí úniku. Za cenu otevřené jsou nejméně dvě, spíše tři AGM. Je také pravdou, že na výlet po Evropě s dynamem bych namontoval otevřenou a s dostatečnou kapacitou, s miniaturní AGM bych neriskoval. Na ježdění kolem komína mi malá, laciná AGM bohatě stačí i na dynamu dvouválce s krabicovým relé. I když popojíždět třeba Prahou by moc neprospívalo. Ale tam asi nikdo rozumný nepojede.    [Luboš]   17.01.2023
Odpověď  Luboš: ve většině to jsou motocykly s alternátorem Vape, ty mají v 6V instalaci regulované napětí 7-7,2V a u nich akumulátor není el.zdrojem pro zapalovací cívku. A Vape alternátor(výkon 100W) s permanentními magnety dodává příkon i na volnoběh na rozdíl od dynama - provozování s původní dynamobateriovou sestavou představuje pro AGM baterii docela nápor.
Na poválečných Jawách a ČZ(dynamo, regulace AEV 0358 a AEV 0361) používáme Yuasy 6N6-3B(6Ah) a ty celkem zvládnou 5-6 let provozu - počítaje že každá za sezonu odjede 2000 až 3000km. A u baterií se tak v polovině sezony doplňuje elektrolit, mimo ni (listopad-březen) jdou odpojené akumulátory 2x na nabíječku.    [Martin Štindl]   17.01.2023
Odpověď  Na J 354 s Vape vydržel záložní zdroj AGM 4 roky. Na ČZ 150 s Vape je AGM s kapacitou 1,3 Ah již třetím rokem a vypadá, že letošek odjezdí. Na Simsonu je také 1,3 Ah již pátým rokem a jak jsem se včera přesvědčil, rozsvítila světlo a motor chytl. Na J 634 s dynamem je třetím rokem a rozsvícením světel se zdá, že je zdravá. Na J 175 je AGM pátým rokem, 2 roky s dynamem a 2 roky s Vape. Mota jsou uskladněna v domě při 15 stupních a najedou tak 20 dní během sezony.    [Luboš]   17.01.2023
Odpověď  Dělal jsem elektroinstalace na několika strojích kde byly jak původní tak repasované kotvičkové regulátory(jeden případ právě na fotce níže). A repase původních kotvičkových regulátorů se dnes snad stále provádí(Dynama Zahradníček), to také upřednostňují veteránisté zastávající maximální původnost - je to ale také nákladnější.
V případě VAPE se často místo akumulátoru zapojuje AEV kondesátor, VAPE je nejsnadnějším řešením pro majitele kteří se strojem vyjedou "jednou za uherský rok".
Ta AGM baterie uvedená v dotazu co jsem vydedukoval má uvedené parametry: 6,8-6,9V (Floating use - provozní napětí?), 7,25-7,45V (Cycle use - nabíjecí napětí?) a 3,6A(Less than - maximální proud?). Tato baterie se rozhodně nezdá vhodná pro použití v motorce s dynamobateriovým zapalováním - ať už kotvičkové relé nebo elektronické(AEV,MRV) sice bude udržovat regulované napětí cca 7,3 V, ale při nízkých otáčkách se zapnutými světly kdy je dynamo odpojeno bude proud odebíraný spotřebiči určitě větší než 3,6A, taktéž dynamo(bez zapnutých světel) určitou chvíli nabíjí akumulátor velkým proudem než se vyrovná svorkové napětí.
Sice ta panelka z Maďarska má od roku 2014 akumulátor pro záložní zdroje a dodnes drží napětí, ale to bude proto že není takřka v provozu. Ale v případě běžného provozování bude životnost takového akumulátoru o dost kratší.    [Martin Štindl]   16.01.2023
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a kam byli urcene?    [Honza]   15.06.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 319 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motocykly model 1956-1957 (oko na rámu, víka bez znaků, štelování sklonu už v rámečku , klaxon,...) v různých barvách,..včetně dvouodstínu.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2023
Odpověď  Martik, dej jí technicky do původního stavu a hoď na ní barvu jakou měl tatík. O nic nejde, naopak. Budeš ji mít v barvě jako on a o to tu kráčí... o vzpomínku. Jinak nic neřeš. Kývaček podle šablony je milion. A když jí dáš ten "epesní" kšiltík na světlo, tak bude super. Můj tatík si ve dvaceti postavil solo BMW R 12 s brašnami z Harleye, nechal ušít jednosic s třásněmi, tmavě modrou barvu s ručně udělanými zlatými linkami, chromovaným kšiltíkem na světle(!), kratším úzkým blatníkem kopírujícím kolo a přišroubovaným emblémem atd. No, prostě z dnešního pohledu zarytého puristy hrůza, ale kéž bych jí měl. Vypadala úžasně a taky tak jela... Srát na konvence, tak to kdysi mladí chtěli. Dnes si každý může vybrat nový motocykl podle svého vkusu a peněženky. -:(    [J]   21.03.2020
Odpověď  rekl bych ze na 99 procent se varianta modro seda v tomhle roce nedelala    [free]   21.03.2020
Odpověď  Děkuji za reakce. Ve všem máte pravdu a já to vím. Nehodlám dělat z motocyklu z roku 62 ročník starší. Špatně jsem se vyjádřil. Chci udělat pouze barevnou variantu šedo modrá s chromovanou nádrží. Právě mi šlo jen o to zdali v roce 62 mohla mít pravděpodobně jedna z posledních kývaček níže uvedené věci. O zadním světle jsem si to myslel, o hrazdě taky, jen jsem myslel, zdali třeba na posledních kývačkách už nebyla lavice, právě proto, abych nic nebastlil. Jak budu na druhém pc, kde mám ještě další fotky té kývačky, kterou jsem před pár lety pořídil, tak to sem dám.
Děkuji M.    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  martik to ses trochu sekl rok 62 uz ma zavreny sani doutniky misto rybyn spinacku v masce jina nadrz a spoustu dalsich zmen prakicky uz to je dost odlisna motorka.ta dobova foto je klasicka kejva s doutnikama spinackou v nadrzi atd
takze bud postavis poctivej rok 62 stim ze to bude odpovidat nebo to prebastlis na rybinovou kejvu ale pak musis sehnat polovinu dilu jinych nez mas na tom 62 roce
rozdily jsou k nastudovani zde
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html    [free]   21.03.2020
Odpověď  A to na prvni fotce je kyvacka, i podle krytu náhonu tachometru-panelka nema na rámu ze predu závity, takze musi mit držák náhonu chycenej za horní sroub drzaku motoru, coz je na fotce videt, ze nema.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  No v roce 1962 se objevily prvni panelky 354/06, jeste na kyvackovych kolech. Sam mam takovou, taky sedomodrou. Na tech uz byla lavice. Na prvni fotce se ale zda, ze to je jeste kyvacka, i na fotce to vypada, ze sedlo je kytara. Na kyvacky se lavice nedavala, protoze lavice se zamyka ma zamek, ktery na kyvackovym rámu nebyl, zato mely vlastni zamek kastliky. Na panelce se zamykalo sedlo a kastliky byly na pruznej plisek. Casto se pozdeji kastliky měnily za panelkovy, nebot puvodni byly prozrany (hlavne ten od baterky), klidne pak nekdo prohodil i sedlo (taky docela casto prorezlo). Hrazda je beznej dobovej tuning, byl dost popularni. Svetlo je z cezety    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě druhé foto    [Martik93] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj přátelé,
pracuji na 354, aby vypadala jako měl můj tatík - šedomodrá. Jeho se už bohužel dnes na nic nezeptám. Dle info od mamky ji kupoval jako novou. Údajně byla na export, ale měla nějaké lehké poškození, tak ji dali do prodeje u nás. Můj dotaz však zní. Koupil jsem 354 ročník 1962 viz foto. Jde mi o tři rozdíly, které se mi nezdají. 1. mohla se již montovat lavice, 2. zadní světlo mi připadá jako ze sportky a za 3. řidítka s hrazdou jsou asi rovněž ze sportky? viz druhé foto.
Všem díky za info M.    [Martik93Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.03.2020
Odpověď  Rybiny obecně jen s otevřeným sáním a končily cca 1958-59 s tzv. chobotem    [jawik]   03.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 319 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (319) 
 Strana 1/291 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 31.3.2022)
Nezodpovězené téma 

Urceni roku vyroby motoru 354 a 360


 Zdravim, potreboval bych pomoct s urcenim roku vyroby motoru

Prvni je oznacen jako 354-115xxx
Druhy je znacen 360-0-352xxx

Diky za pomoc!    [Wallander]   29.03.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Repase zadních tlumičů půlbuben


 Zdravím, řešil někdo repasi zadních tlumičů na půlbubny (a první celobubny, ty s tlustým spodkem :-) )? Gufero je jasný, to je v katalogu. Dále tam je kožené těsnění a gumový kroužek (položky 10 a 23) - ty si můžu oměřit, ale pokud už někdo má rozměry tak mi je sem prosím napište. Tohle jsou jednoduché věci, ale co s táhlem a pouzdrem (položky 5 a 7?). Zkoušel je někdo repasovat? Nebo nedělá je někdo nové? (hlavně to pouzdro)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nádrž Jawu 250 sport


 Zdravím, jaká nádrž patří na Jawu 250 sport r.v 1969    [Tomáš]   07.03.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zadní stupačky s obdélníkovým průřezem


 Mám zadní stupačky, které se tváří jako klasické pérácké ale mají obdélníkový průřez. Neví někdo, z čeho jsou?    [ogar 12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Náhon tachometru na 354


 Skladám motor 354 no a vyskytol sa problém s náhonom tachometru. Kúpil som si presne podľa technických údajov 12 zubový pastorek s priemerom 13,7mm. Lenže po zasunutí šneku predlohovej hriadele sa to tam nevojde. Javí sa to akoby ozubenie pastorka bolo velmi husté, čím nezapadá pri otáčaní do šneku a blokuje sa. Nevyriešilo sa to ani výmenou predlohového hriadeľa. Vedel by mi niekto povedať v čom je problém ?
Ďakujem.    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2023
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

CZ 981-80


 Zdravim,

Potreboval by som pomôcť - nepodarilo sa mi nikde zistiť koľko bolo vyrobených kusov z typu ČZ 981-80 s motorom 412. Ďakujem za akékoľvek info/nasmerovanie.

Matúš    [Matúš ]   03.02.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lze přihlásit živé doklady psané na neznámou osobu?


 Dobrý den, prosím o radu zda lze přihlásit živé doklady psané na neznámou (eventuálně na nežijící) osobu. Pokud s tím má někdo zkušenost ocením jakoukoliv radu. Děkuji.    [Milan]   28.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rámeček tachometru


 Ahoj, kde koupit kvalitní rámeček na tachometr na pozdější kývačku? zalisovaný lem ( tacho s černým středem)

Koupil jsem jeden na motokrámku a je vyrobený špatně.. Jednak má menší průměr průzoru, takže vypadá robustně a navíc správně nedoléhá ke sklu jako originál a je tam tak 1-2mm vůle... prostě šunt

Prosím pouze osobní zkušenosti. Děkuji.    [Henry]   26.01.2023
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

film slavných šest dnů


 Dobrý den,

nevíte kde by se dal sehnat tento film JAWA - ČZ - slavných šest dnů ( XXVIII. ISDT 1953)? Na youtube.com je pouze část filmu, potřebovala bych film celý- jde mi o pátý den.
Předem děkuji es    [Eva]   29.07.2022
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 150 352 - rozmer predniho kola pro vyplet


 Ahoj vsem, nevi prosim nekdo rozmer mezi rafkem a stred kola. Jedna se mi o vyplet kol. jestli kolo nema byt pri vypletu posunuto trosku k jedne strane, kde se nachazi brzda. Byl by nekdo ochotny mi zmerit mezeru mezi rafkem a stred kola z kazde strany?
Predem diky.    [JJ68] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2022
   Přidat odpověď 

 Strana 1/291 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006