 ahoj, mám motor 350 po generální opravě firmou, (výbrusy, klikovka, ložiska, spojka, převodovka...). Chytá na drc, zvuk super, žel blbě táhne, zkoušel sem dávat různý trysky , ladit karbec, dynamo , pak vape, ale furt mizerný výkon. Po asi 2000km jsem sundal válce a černý jak uhel , tak sem měl zato , že udělali asi špatně výbrusy a nechal vybrousit opětovně (6tý výbrus už) a nyní letos opět mizerný výkon, po 500km jsem sundal opět válce a černý jak bota i kliková skříň. Zdá se mi dost nepravděpodobné , že by 2x po sobě udělali špatně výbrus. Netušíte kde je chyba? Předstih sem kontroloval i u vape jestli není pootočený čep při repasi a zdá se mi to OK pro oba válce.Karbeců a trysek sem zkusil též dost. Netuším jestli se zaměřit na válce teda nebo na kliku? ČI jiný nápad? [LIbor ] 08.11.2023
Přidat odpověď Zobrazit téma
| | Zobrazeno 10 z celkem 69 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma |
| ahoj všem, kouká, že spousta diskuzí se tu různě rozohnila. Já zakládal toto téma na dotaz ohledně závady, kterou jsem analyzoval -vadný- volný středový labyrint u ložiska kliky. Martinovi Š. můžu poděkovat za konzultaci a potvrzení této závady. Mě osobně to zatím pomohlo to zde diskutovat. Budu se s tím samozřejmě dál prát, klika na repas, atd. atd. Ale za mě Ok. Pomohlo mi to dostat se z mrtvého bodu a ohraničit závadu. [Libor ] 21.11.2023 |
| M, já Tvé názory beru, určitě jsi začal s repasemi motorů podstatně dřív než já, víš víc a proto to můžeš nabízet i jiným jako zakázku. A tam hraje roli cena. Já si to dělám opravdu jen pro sebe, pro radost. Na motorkách se honím celý život, ale teprve na důchod mi nějak víc začalo bavit to oživování starého ... A už moc neřeším tu cenu, na to už se dívám jinak než dřív. [Milan z Plzně] 21.11.2023 |
| Jsem Vam tu urcite chybel 😂, ale byl jsem bez signalu, jasne, jde o konicka, bohuzel kdyz nekomu delam motor, tak to na konicka neukecam ;-), jezdit ti to samozrejme bude, ale u jiineho moto by to mohl byt celkem pruser. [M.] 21.11.2023 |
| A ještě něco ... já jsem asi špatně napsal, že použiju těsnění kvůli UTĚSNĚNÍ KARTERU. To samozřejmě ne, vím, že je to měkké, že to začne prolínat. Já potřebuju nahradit odfrézovaný materiál. A protože je možné koupit hliníkovou vložku mezi kartery, je to vyřešené. A těsnost vyřeší Loctite, já s ním kdysi lepil kartery nefrézované, s dost poškrábanými styčnými plochami a za dva roky provozu fakt ani kapka, utěsní spáru až do 0,25mmm. A jde snadno rozebrat, když je potřeba, není to silikon. [Milan z Plzně] 20.11.2023 |
| No, nechtěl jsem vyvolat tak vzrušenou diskuzi. Vždyť jde přeci jen o zálibu, o koníčka, kterým se bavím. Nedělám to na kšeft, motorky si opravuju pro sebe, proto jich nedělám 20 za měsíc, ale jednu tak za dva roky... Je to práce tak trochu pokus - omyl, a stojí to asi nakonec i víc peněz, než si to nechat někde udělat (a věřím, že M by mi ten motor udělal dobře a levněji než to udělám já). Ale chyběla by mi pak ta radost, že jedu na SVÝMI RUKAMI udělané motorce. Spoustu věcí neznám, proto se ptám tady. A do všeho se nepouštím, kliku jsem si nechal udělat, kartery mi opravit chlapík, co za ním jezdí majitelé motorek z širokého okolí, věřím jim. A rovnou mi řekl, že musím dát těsnění, protože když kartery stáhnu na středový díl, vsunu mezi ně měrku 0,7 mm. Dám tam to hliníkové těsnění 0,8 mm a tmel Loctite 574, přebytek tmele se rozpustí v oleji a nebude putovat v motoru v tuhých cuckách. A Martine, moc děkuju za podporu. [Milan z Plzně] 20.11.2023 |
|  Že bych se někdy pouštěl do čtyřválcové žehličky made in Japan nehrozí, i když jsem se na ní mohl projet tak mne vůbec neoslnila - a tohle je oproti dvoutaktním Jawám i Zetkám příliš velký kalibr. Zcela souhlasím že popisované úkony pro něco takového jsou nákladné, když se jedná o motocykl " v rodině" tak pro zachování původnosti majitelé k tomu přistoupí. Přitom na souřadnicovce nechávám u každého motoru udělat futra předlohy a vložkování vodící tyčky řazení (+ vložkování u klikovky v poslední době už bývá nutné častěji) a přesto si často vyslechnu že na takové tuctovky je tohle příliš velký luxus. to majco: já zase věřím že 80% majitelů paralelních 350(+250) si je vědomo že v karterech mají přimazávací drážky odsazené aby nedošlo k přepouštění - teda prozatím beru ten tvůj příspěvek z 14.04.2020 jenom jako vtípek i když dost čtenářů tohle může dráždit... [Martin Štindl] 18.11.2023 |
| pochybuji že 80% ,,,renovátorú,,, nekdy pochopí, že motoru je spousta součástek v toleranci 0,005tisícin - 0,05stovek :o)))).... [majco] 18.11.2023 |
| Slozit 20 motoru neni zadny velky problem, to je spise o systematicnosti prace, schopnosti opravit soucastky efektivne aby to melo nejaky smysl a hlavne vedet, jake nove soucastky jsou momentalne bez problemu pouzitelne. Samozrejme zalezi na stavu dodaneho motoru zakaznikem, sroty z vychodu ( kdyz pominu, Madarsko) byvaji pasti, ze kterych vetsinou moc nezbyde. Jawa neni raketoplan, jak rika Monty, ale prave tim, ze kazdy, kdo takovy motor nikdy nedelal a nema dostatecne vybaveni, zkusenosti a moznosti , tomu vetsinou ublizi. A pochybuji, ze konkretne zminene bloky, ktere se musely svaret, frezovaz a buh vi co jeste, by nebyly prohle, takze souosost der je absolutne mimo, po frezovani stejne uz sronat nepujdou, pokud se neupnou na souradnicovku, znovu se nesvrtaji a nevypouzdri, to uz mohu ovarit i ty dosedacky a zfrezovat je na puvodni roztec. Pak by to melo smysl, ovsem nikdo to nezaplati. Nekdy je lepsi zborit vzdusne zamky a rici rovnou zahod to, kdyz je to seriovy dil. Zkus takto fusovat Japonce a uvidime, kam dojede. Bohudik si Jawa necha libit hodne. [M. ] 18.11.2023 |
| Ega určitě ne, kdybych byl ješitný tak se na fóru rozžhavím snad u každé druhé diskuse. V této diskusi začneš přispívat tím že "Stejne sam nikdy neusadis kliku," a "Sver to nekomu, kdo ma dobre reference a umi. Sam to stejne nedas kloudne dohromady" Kdybych já pokaždé dal na takovéto arogantní rady samozvaných "fachmanů" tak dodnes jezdím na koloběžce. Ale v posledním příspěvku vypíšeš fráze o "žvatlání nesmyslů, investování do nesmyslů" a ukončíš to výrazem "fušeřina". Zajímané Co? Proč jsi slovo FUŠEŘINA nepoužil rovnou ve svém prvním příspěvku? A ještě mi řekni že přímo ty sám sestavíš 20 dvouválců do měsíce - když jsem to přečetl tak mi spadla čelist vzhledem k tomu že já se s jednoduchým jednoválcem piplám klidně několik týdnů a těžkých případech i měsíců. Kdyby jsme na každou prosbu o radu reagovali větou "dej to někomu kdo to umí protože to sám stejně nedáš" tak v základě fórum pozbývá smyslu. Tazatel očividně chce dát SÁM dohromady dvouválec u kterého jsou frézovány dosedací plochy, určitě je to značná komplikace ale jsem stále názoru že to má technické řešení. [Martin Štindl] 17.11.2023 |
| Zvatlas nesmysly, asi jsem se dotknul tveho ega. Az do tech pozlacenych karteru usadi kliku, uvidíme jaka bude hazivost koncu cepu a setrvaku. Vsak to nejak pobezi. Ono investovat nesmysly do neceho, co se da sehnat nove, ci pouzitelne, neni vzdy reseni. Toto neni strojarina, ani motorarina, ale fuserina. [M.] 17.11.2023 |
|