MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316329 příspěvků |8203 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 108 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 19.9.2024 04:06  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 320
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 231
    Moja Jawa 250   11.02.2021 / 205
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4395      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 293      Příspěvků Příspěvků: 41248
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/293 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

černé písty


 ahoj, mám motor 350 po generální opravě firmou, (výbrusy, klikovka, ložiska, spojka, převodovka...). Chytá na drc, zvuk super, žel blbě táhne, zkoušel sem dávat různý trysky , ladit karbec, dynamo , pak vape, ale furt mizerný výkon. Po asi 2000km jsem sundal válce a černý jak uhel , tak sem měl zato , že udělali asi špatně výbrusy a nechal vybrousit opětovně (6tý výbrus už) a nyní letos opět mizerný výkon, po 500km jsem sundal opět válce a černý jak bota i kliková skříň. Zdá se mi dost nepravděpodobné , že by 2x po sobě udělali špatně výbrus. Netušíte kde je chyba? Předstih sem kontroloval i u vape jestli není pootočený čep při repasi a zdá se mi to OK pro oba válce.Karbeců a trysek sem zkusil též dost. Netuším jestli se zaměřit na válce teda nebo na kliku? ČI jiný nápad?    [LIbor ]   08.11.2023

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 153 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za názory, dám bronzová pouzdra. A vyřeším tím i axiální pohyb klece s válečkama.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2024
Odpověď  Při troše šikovnosti se pouzdro dá jednoduše vyměnit. U jehel a hrbatém oku oprava jednoduchá není.    [Luboš]   18.09.2024
Odpověď  Cementování dosahuje tak 0,6-0,8mm do hloubky, zbroušení o 5 setin snad nebude mít vážný dopad.
U těch jehel na druhou stranu lze snížit mazání k 1:40 po záběhu a tím následně ušetřit za olej, já mám všechno na bronzu takže spotřeba TSF je oproti kamarádům na 634 a pod. opravdu značná.    [Martin Štindl ]   18.09.2024
Odpověď  asi by ho to po broušení chtělo píchnout, aby se nezjistilo, že těch 5 stovek byla kalená vrstva...    [Michal]   17.09.2024
Odpověď  Levné a jednoduché pouzdro chrání oko ojnice a při poruše jej stačí vyměnit. Ale při poruše jehlového ložiska to s ojnicí nemusí být tak jednoduché.    [Luboš]   17.09.2024
Odpověď  Tak starší konstrukce byly s pouzdrama. Novější s jehlama. Mně z toho vychází, že jehly jsou lepší.    [Monty ]   16.09.2024
Odpověď  Pouzdro je funkčně lepší za předpokladu dobrého mazání.    [Luboš]   16.09.2024
Odpověď  Jo jo, nechám si obrousit starý čep o 5 stovek a tak by to mělo jít. Ale stejně mi leží v hlavě myšlenka, jestli bronzové futro není funkčně lepší. Já je i mám v šuplíku, napřed jsem chtěl opravovat staré ojnice,ale to bylo nad mé možnosti. Ale děkuju moc za informace.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2024
Odpověď  Používá se na to pomocný čep. Kdysi jsem to dělal z nouze i pomocí tuhé vazelíny, jak jehličky, tak podložky. Nutno dobře utěsnit otvor pod pístem, aby něco nepadlo dovnitř.    [Luboš]   16.09.2024
Odpověď  Monty, děkuju za radu. Jen mi není jasné, jak tam ty podložky při nasouvání čepu udržím. Musely by mít přesný vnitřní průměr, aby na čepu nekmitaly. No, nějak to zkusím vymyslet. A když by to nešlo a udělal jsem bronzový futra, trochu delší, než je šířka ojničního oka, s přesahem cca 2 mm, to by mohlo asi fungovat, ne??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2024
Zobrazeno 10 z celkem 153 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (153) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Světlo Jawa 250 půlbuben


 Nazdar lidi. Sehnal jsem konečně parabolu naklápějící do motorky. Na mém rámečku chybí pružinky snad tři co drží asi sklo ,Jak vypadají abych si je vyrobil?.... toto je obrázek ilustrační dík    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky supr🙂    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2024
Odpověď  Jako na péráka?
https://www.moto-ustinl.eu/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=910    [beat]   06.09.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

cz 175/450 nema vykon


 ahojte prosim o radu ,
mam 175/450 a som z tej moto uz na nervy , motor je po konpletnej go a stale nechcela tahat na 4 . vcera som dal dole to gumove spojenie karburatora a vzduch filtra a moto vo vyssich otackach uplne ozila ide aj na 4 prevodovy stupen cca 85 pred tym bola maximalka po tazkom trapeni nejakuch 72
mozte dat nejake napady co vyskusat? alebo ako zachovat filter a aby aj isla?
karburator je 2926 s otryskovanim 45 a 96    [peter]   01.09.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jj my jsme kdysi s několika kamarády řešiuli proč jednomu kamarádovi občas nechce jet Velorex, proč se dusí. Postupně jsme zkusili všehno možné. Nakonec jsme závadu odhalili zcela náhodou. Pod plachtou měl na trubce pověšenou koženou kabelu se žrádlem pro psa kterého sebou vozil. Zastavili jsme na kraji silnice Velorex stál mírně nabok. Nastartovali jsme vše OK mírně jsem zahýbali Veloušem a kabela se přisála na sání. Je tam to velký sání na papírový filtr s vývodem nalevo. Takže na rovině i do kopce pokud jel doprava bylo vše OK, pokud zatočil doleva, kabela si přisála a Velouš nejel. To bylo radosti po roce a půl zoufalství    [HonzaBK]   04.09.2024
Odpověď  Ja pridam neco pro zasmani.Kamaradovi po priklopeni sedacky,prestala jet 471.Neuhodnete proc.Pod sedackou mel pripevneny navod na pouziti.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2024
Odpověď  Jo a ještě jak host píše hadr v sání, tak to se mi taky stalo, za filtr jsem strčil lékárničku, po nasazení sedla se zmáčkla a přicpala otvor filtru a nejelo to - takže na to taky kouknout...    [meela]   03.09.2024
Odpověď  dakujem vsetkym za odozvy, trysky som skusal menit od 90 po 100 a vysledok nebol o moc lepsi alebo horsi ,moto ma cca 300-350 km od vybrusu a go... ale robilo to aj pred tym takto a kvoli tomu som robil go....ale teda nepomohlo to

skusim asi zohnat ten karburator ako tam patei a cez vikend sa s tym pohrat este ,dakujem vsetkym za rady a napady :)
dam vediet ako to dopadlo    [peter]   02.09.2024
Odpověď  Měl jsem to s 250/475 úplně stejně a stačilo koupit nové HT a laborovat od větší k menší a bylo po probému.    [Lojza]   02.09.2024
Odpověď  no záleží jestli je už motor po záběhu nebo ne, pokud ještě nemá nic najeto tak radši nechat bohatší směs a maximálku moc nezkoušet... ale určitě je potřeba dát správný karburátor 2924.    [meela]   02.09.2024
Odpověď  Jestliže motor po odpojení filtru znatelně ožil, je to známka toho, že s filtrem byla příliš bohatá směs. Průtočným odporem filtru se zvýší podtlak i na hlavní trysce a palivo se intenzivněji přisává = bohatší směs.
Tedy, pokud je filtr správný a neucpaný (hadr v sání...), zkusit nepatrně menší HT (pak to zase ale nepojede bez filtru, resp. pojede, ale směs bude chudá).
Principiálně ovšem na Váš motor patří karburátor průměr 24, viz níže. Ale i na 26 by to mělo jít s filtrem seřídit. Těch 85 - 90 km/h je tak +- maximum, co od toho stroje lze čekat, takže ostatní v motoru se zdá být OK.
Ev. zkontrolovat, zda se karburátor nepřeplavuje, zkusit třeba napoprvé dát jehlu úplně dolů, zkrátka ochudit na palivu...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2024
Odpověď  myslite ze to moze byt sposobene tym ze 2926 potrebuje viac vzduchu a 2924 bude na tom lepsie a bude sa dat pouzit normalne aj filter? aby motorka isla?    [peter]   01.09.2024
Odpověď  Karburátor 2926 je na ČZ 250/455, na ČZ 175/450 patří karburátor 2924.    [Zdeněk]   01.09.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Přípravek na montáž pístních čepů


 Ctěl bych se optat co používáte za přípravek na montáž a demontáž pístních čepů, případně prosím o zaslání odkazu kde ho zakoupit? Je více výrobců a druhů, tak prosím kdo jaké máte zkušenosti. Jawa 350 ale předpokládám, aby šli i jiné průměry pístů. Díky    [HonzaBK]   29.07.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přípravek z motokrámku je léty prověřený systém a pro naše motorky dostatečný. Na písty stalince bude potřeba větší rozměr. Kdysi kamarád opravoval stařičký motor, neměl přípravek ani internet, tak ustřihl kus plechu a železa, vyvrtal díry, navařil matku a za hodinu vyndaval čepy.    [Luboš]   01.08.2024
Odpověď  Jzk první odpověď díky, taky jsem jich našel několik na webu, proto se ptám kdo má s jakým zkušenosti, abych nekoupil nějakej šmejd. Druhej odkaz je o ničem, to bych musel pístní čep provrtat, tak jsem to dělal dřív když byly pístní čepy dutý průchozí.    [HonzaBK]   31.07.2024
Odpověď  Pokud máš soustruh a trpělivost, asi taková věc půjde udělat za sobotu. Pro inspiraci posílám další odkaz

https://www.motionpro.com/product/08-0472    [JzK]   30.07.2024
Odpověď  Používám tento a funguje asi jako nářadí z Lidlu, nebo hobbymarketu. Práci zastane, ale pokud víš kde sehnat lepší, neváhej. Tohle nářadí si kupuješ jednou za život.

https://www.motokramek.cz/natahovak-pistniho-cepu    [JzK]   30.07.2024
Odpověď  nikdo nepoužíváte přípravek, aby jste mě doporučili kde objednat?    [HonzaBK]   30.07.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ DeLuxe 250/455.05 přepínače


 Ahoj, rád bych se zeptal, kde by se daly sehant přepínače na ČZ DeLuxe? Případně nenapadlo už někoho aktivního zkusit vyrobit repliku na 3D tiskárně?

Díky za odpovědi! :)    [vvistonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkusil bych pohledat modely k tisku v databázích modelů zdarma ke stažení, pěkný seznam kde se dají modely hledat je zde https://jedemeve3d.cz/modely-pro-3d-tisk-ke-stazeni-zdarma/.    [Ondra]   29.07.2024
Odpověď  Dík.    [Joski]   29.04.2021
Odpověď  Na Bazoši je krytka za 250, v Moto Ústí za 65 :-). Hledejte krytku spínací skřínky....    [Nosek]   29.04.2021
Odpověď  I ta origo krytka tam ještě je, kupoval jsem nějaké kabeláže tak jsem si jí všiml. Jinak ty kabeláže jsou v kvalitním provedení.    [Jonas]   23.04.2021
Odpověď  Dík za tip,mne chýba práve len ten plast.    [Joski]   23.04.2021
Odpověď  Celou krytku jsem v replice dlouho nikde neviděl, snad jen plastovou krytku
https://motorky.bazos.cz/inzerat/135344839/krytka-klicku-a-kabelaz-na-cz-deluxe-125175-a-250.php
byla tam i pěkná kompletní origo krytka    [Jonas]   23.04.2021
Odpověď  Krytka bošárny se vyrábí, nepamatuji se přesně kdo ji nabízí, ale na nějakém e-shopu ND jsem ji viděl.    [takysportkar]   23.04.2021
Odpověď  Spínače mám navyše,vymením prípadne len za kompletnú krytku spínačky,tá chýba zasa mne.    [Joski]   20.04.2021
Odpověď  Jestli myslíš přepínače na říditka tak repliku nikdo nevyrábí a neprodává. DeLuxe je tak málo rozšířená, že se to asi nevyplatí. Mám DeLuxe před renovací a při kompletaci jsem si sehnal několik masek s přepínači a nechal si tu nejlepší. Až budou burzy tak vyraz, v inzercích a na aukru se už moc nevyskytují. Stejně tak krytka spínačky, koupil jsem ji sice draze, ale jsem rád, že ji už mám, nejsou a nebudou.    [K. ]   19.04.2021
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Predstih panelka


 Cau,
Muze me nekdo poradit co delam spatne? Kdyz jsem se vracel z projizdky, tak me na semaforu z niceho nic zhasla motorka...nejdriv jsem si myslel, ze me prdla pojistka, ale nakonec to bylo predstihem, kterej byl totalne rozhozenej. Sroubky na desticce byly pevne utazeny, takze k samovolnemu rozhozeni dojit nemohlo hadam teda.
Znovu jsem naladil odtrh a predstih dle voltmetru, ale ne a ne ho sestelovat tak aby to bylo ok...dnes jsem to zkoiusel znovu a kdyz uz jsem si myslel ze je ok a drzi...tak se ozvla a obrovska rano z vyfuku, kterej se roztrhnul...foto.

Vim, ze tech navodu je na ytb spousta a delam to dle nich a viditelne asi nekde delam chybu...

HU....mezi kladivkama 0.4mm...pqk popojedu zpet vackou a na suplere, na ktery mam nastaveno 3,5mm...tak kdyz se pist dotkne suplery mela by preskocit jiskra...tzn, ze kdyz mam zapojeny voltmetr a zaroven odpojene vsechny veci jako kondik apod. Tak destickou pootocim doleva nebo doprava (dle zvetseni nebo zmenseni predstihu) a v okamziku kdy zacne voltmetr pipat tak bych mel mit nastaveno ne?!

Diky za radu co by mohlo byt spatne nebo kde dwlam chybu prowim...
Pripadne pokud mate nekdo nejakej jinej postup, budu rad za radu.
Diky Paja    [Paja]   02.07.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vyměnit kladívka, může být sjetý pertinax a originální se dají ještě sehnat.    [Lojza]   24.07.2024
Odpověď  Tak co, podařilo se problém vyřešit?    [meela]   24.07.2024
Zobrazit dokumentOdpověď  No, v zásadě pokud je vše správně- ten trojůhelníkový výsek na destičce nastav proti šroubu kterým se deska utahuje a měl bys mít nastaveno..
Cívku neměř, zkus jinou..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zvedlo z 3,5mm na jeden centimetr??? Zkontrolovat samotný stator a rotor dynama, to jest jestli stator nemá ve vybrání v karteru velkou vůli - statorem (pokud není uchycen šrouby) lze v karteru pouze pootočit, nesmí tam "kvedlat".
Tyto mladší dynama JAWA D 355 mají také dost často deformovaná čela dovnitř protože ty uchycovací šrouby byly dotahovány na "prasáka", potom je i ta původní deska s přerušovačem zdemolovaná podobně a v tom případě je nastavování předstihu pracnější a zdlouhavé.
A jak už jsem zmínil zkontrolovat okruh zapalování - Cívka(alespoň proměřit odpor VN vinutí - cca okolo 6 kΩ), VN kabel, koncovka svíčky (spíše neodrušená, odrušená musí mít změřitelný odpor těch 10 kΩ, kontakt na svíčku lepší v provedení s pružnou sponku/závlačkou než s trnem), svíčka BRISK N15C s kontakty ve vzdálenosti 0,5mm.
Nastavování předstihu s pomocí žárovky je popsáno v Dočkalovi, buď s baterií vně(viz.foto) nebo přes zapnuté zapalování viz:
https://www.moto-prodejna.cz/includes1/languages/czech/manuals/Predstih/Predstih.html    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2024
Odpověď  Jeate se zeptam...jak zjistim, ze je spatna civka? Muzu to nejak zmerit trebas na voltmetru?
Nejsem zadnej elektrotechnik, ale kdyz me nekdo rekne postup jak zmerit, zase budu o neco chytrejsi.
Kondenzator kdyz je ko, tak co jsem slysel, tak by meli hodne jiskrit kontakty na kaldivkach...
Paja    [Paja]   04.07.2024
Odpověď  Meela: myslim, ze 1cm pred uvrati.

Martin Stindl:kolena nemam modry, ale jakoby do zluta trochu. Ano, do vyfuku to prskalo...jak jsem ladail predstih co jsem prijel z vyjizdky, tak bylo vse ok...pro sichr jsem to jeste projel a kdyz jsem nechal dohoret zbytek benzinu, tak najednou lehkej prd do vejfuku, jako kdyz je to spatne naladeny zase....zkusim to natocit znova teda a rana jak z tanku a vysledek je rozpulenej vyfuk :/

No hele spis asi delam nekde chybu pri nastavovani...

Mate nekdo nejakej tip, dle ytb treba...na video, kde je to "po lopate a pro blba" popsany?
Diky moc chlapy...

Jinak dobrej pripravek koukam na sestelovani...zkusim vyrobit :)    [Paja]   04.07.2024
Odpověď  Dvěstěpadesátky pojedou kdykoliv, pokud budou mít předstih před úvratí.. jesti to bude 4 mm, stejně jako 1,5 mm lhostejno- tedy, vše závisí na vyběhanosti motoru.. pokud budeš pálit za úvratí, začnou ti modrat kolena a budeš střílet do výfuku.
Pokud se stalo nahodile, nemá to cenu dále řešit, pokud opakovaně, je to jiná věc.

Jinak podobně mě kdysi vytrestala i indukční cívka..    [Beat]   04.07.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  A vše ostatní je v pořádku? Elektoinstalace, kondesátor, cívka, svíčka N 15C (první panelky v katalogu mají uvedenou PAL 14-7 RZ ale mladší už 14-8 R). To že že to dokázalo rozervat tlumič znamená že to řádně nezapaluje - a při nastavování předstihu je spolehlivější obyč žárovka přes baterii než multimetr.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2024
Odpověď  to měření šuplerou je v pohodě, horší je právě přes svíčku kde není vidět... ale taky to jde (pokud tedy není svíčka šikmo jako to měly třeba první panelky). Kolik byl ten "totálně rozhozenej" předstih?    [meela]   03.07.2024
Odpověď  No povodne jsem si taky rikal, ze se me asi ma asi povolil sroubek na zapalovani, jinak by to nechciplo tak nahle, ale vsechny byli pevne dotazeny...pertinax na kladivku ma cca 3-4mm odhadem.
Jinak merim pri sundany hlave tak, ze supleru opru o hranu. Ano, vim ze je vypouleny pist, ale mel jsem za to ze so to meri prave takhle...je to teda spatne?
Paja    [Paja]   03.07.2024
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

díly sytiče panelka


 Zdravím, dával jsem si dohromady ovládání sytiče na panelku a narazil jsem na nějaké výrobní odlišnosti, "šnek" na sytič mám kovový, ale také z červeného plastu. Jenom tak ze zvědavosti mě zajímá, jestli by někdo věděl, co je novější a co je starší provedení? Jestli byl třeba plast výrobní zjednodušení nebo se naopak dával ze začátku ale nic nevydržel, tak přešli na kov? Na motorce jsem to neměl takže sám nevím...
Dále mám i dvě varianty samotné páčky sytiče, kde jsou díry pro šroubky posunuté o cca třetinu obvodu... může to být také podle data výroby?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj Meelo, tak nevím, zda kov je novější, nebo starší, ale na své panelce 250 (559) z roku 1967 mám černý plast. :-)    [Píst] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor z Jawa 350 (640) na Jawa-ČZ 175 (356)


 Zdar borci, mám Jawu-ČZ 175 typ 356 po peknej renovácii. Chcem nahradiť pôvodný karburátor novým z jawy 350 640. Viete mi poradiť aké trysky mám osadiť. Rad by som začal s nejakým základným nastavením, len nechcem úplne strieľať odboku takpovediac. Ak máte niekto skúsenosti dajte vedieť. Dik.    [LubossgRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dát na 175 karburátor místo 24mm s průměrem 28 mm je prostě blbost.
To nepojede dobře na žádný trysky.    [Monty]   27.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zadny rafik a pneumatika Jawa 250/559 r.v. 1962. (rozmer)


 zdravim,
vedel by mi niekto prosim poradit/povedat aky rozmer ma mat zadny rafik a pneumatika na 559 r.v. 1962 ?
zial kazda informacia ku ktorej som sa dopatral je ina.
su oba rafiky rovnake a len pneu je ine ? (Predna 3,25 a zadna 3,25 alebo 3,5)
alebo su aj rafiky ine ? (Predny 1,85 a zadny 2,15)
na mojej motorke maju oba rafiky sirku 68 mm.
dakujem    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.01.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Rozdíl jsou, a výrazný.
Specielně MITAS z Indie je větší než MITAS ze Zlína. O nějaký milimetr, ale to stačí,aby se nevešel do stejné díry.    [Monty]   27.06.2024
Odpověď  Je to Mitas H-06,vyrobená v Indii. Myslíte že u jednotlivých výrobcou pneu,sú nejaké markantné rozdiely v rozmeroch pneu?    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.06.2024
Odpověď  Značka pneu? Každý výrobce má jinou šířku, někdo sem na forum nedávno dal rozměry tak hledej    [Lojza]   25.06.2024
Odpověď  Zdravím,
mám problém na mojej J250 559 so šírkou prednej pneu. Mám tam rozmer 3,25 a je úplne natesno,medzi stenami blatníka nie je medzera ani 1mm a niekedy mi pneu šúcha o bok vnútra blatníka. Blatník by mal byť panelácky,ale zase nie som taký odborník,aby som to mohol tvrdiť na 100%. Riešil už niekto podobný problém,že mal pneu tak natesno v blatníku??    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.06.2024
Odpověď  Luboš má pravdu, údaje v TP pro stejné typy se různí, to co je uvedeno v TP je směroplatné a logiku bych nehledal.    [Kadel]   20.01.2021
Odpověď  Pro provoz a na STK montovat pouze to, co je uvedeno v konkrétním TP. V minulosti se stávalo, že se ke strojům dávaly již předtištěné TP z předešlých provedení, modelů, kde se doplnily datum, výrobní čísla. Proto lze najít různé rozměry pneu, váhy a někdy i samotné přepsané označení typu. Vědu bych v tom nehledal.    [Luboš]   20.01.2021
Odpověď  a e to asi není povolená? buď předek 3,00 a zadek 3,25 nebo předek 3,25 a zadek 3,50. Kombinace 3,25 a 3,25 může být? Ani v jednom z kopii zde uvedených ani v mém TP doma to nemám.    [HonzaBK]   20.01.2021
Odpověď  Meela,
dakujem za informacie moc mi to pomohlo.
Rozhodol som sa ze obe kolesa obujem na plaste s rozmerom 3,25 (i ked v predu by mal byt 3,0) kedze mam oba rafiky rovnake (1,85) a na plast 3,50 by som mal mat rafik 2,15.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.01.2021
Odpověď  Pozn. 559/1962 má asi ještě kola z 353 pro upřesnění    [Kadel]   18.01.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na novějších panelkách už to možné je - toto je výstřižek z TP z roku 1966    [meela]   18.01.2021
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/354 1957 praská pojistka


 Ahoj,
mám Jawu kývačku 350/354 s ampérmetrem v nádrži, dynamem 6V/45W a regulátorem AEV, baterka má ukostřený + pól. Motorka funguje dobře, dobíjí, ale když se rozjedu, pustím plyn a nechám spadnout otáčky, tak praskne pojistka. Nevím si rady čím by to mohlo být.    [kejvaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkrat, prodřený kabel? Kabeláž je v jakém stavu? Jestli je už jak klubko zmijí tak vyměnit.    [Lojza]   20.06.2024
Odpověď  A je u baterie správná pojistka 15A? Při nízkých otáčkách přestává dynamo(s regulací) dodávat proud do obvodu motocyklu a spotřebiče si začnou brát proud z akumulátoru. I když i se zapnutými světly by měla vydržet i pojistka 8A.    [Martin Štindl]   20.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

rozpěrky kol-kývačka


 Dobrý den.
Jaké mají být rozpěrky osazené v kolech velké kývačky?
8mm nebo 11mm, jsou u předního a zadního kola stejné?
Děkuji za odpověď    [ben06] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Rozměry vždy nejprve přeměřím a potom řeším proč je to případně jinak oproti normálu a co se s tím dá dělat. To platí nejen u vložky v kolech, ale obecně u každého uložení, převodovky, klikovky a pod.    [Luboš]   19.06.2024
Odpověď  Po každé renovaci se to sejde trochu jinak, katalog nemusí být dogma. Aktuálně jsem řešili přední kolo ma kalifu kde na vnitřní rozpěrce ložisek chyběly 2mm    [Lojza]   18.06.2024
Odpověď  Ahoj, dávám kamarádovi dohromady kola na panelku 250/592, podle katalogu by vložka 620-51-123 měla být na obou kolech stejná. Akorát že kola se posháněla kdo co dal a vložky mají šířku 8mm. Neměla by panelka mít vložky už 11mm?    [Martin Štindl]   18.06.2024
Odpověď  Ahoj v zadu 11mm a v predu 8mm ja to mam takhle na panelce ale myslim ,ze to bude stene    [milan]   28.12.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kryt řetězu


 Zdravím, jen se chci ujistit, na co ten kryt pasuje, asi na 175... Je v dobrém stavu, potřeboval bych kryt řetězu na Jawa 250/353. Pokud by někdo měl na výměnu, klidně i s doplatkem. Díky.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled z druhé strany.    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Klepe motor 250/353


 Už som v koncoch. Motor po celkovej GO. Na volno beží dobre. Pri jazde však od určitých otáčok (jedno aký prevod je zaradený) naraz začne v motore klepať a ustane to len keď uberiem plyn. Prakticky v zaťažení ak nechcem aby motor neklepal tak ho nevytočím nad určité otáčky. Skúšal som rôzne nastavenia karburátoru, predstihu a nič. Dokonca som dal pod hlavu hrubšie tesnenie. mal niekto takýto problém? Ako ho vyriešiť? Poradí niekto? Sezóna sa blíži a ja chcem jazdiť bez toho, aby som zničil motor.    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  O kompresním poměru a klepání jaw 250 je psáno i v knize: Jawa - Údržba, opravy a seřizování motocyklů. Jiří Dočkal... nové vydání...možná pak pochopíte, že dát vyšší tesnení je levnější jak měnit karburátory    [majco]   22.05.2024
Odpověď  Pokud opravdu motor "klepe", tak je problém v antidetonační štěrbině. Možná někdo tunil hlavu a zapomněl na ní. Delší píst je zmetek a musí platit, že vše se před montáží přeměřuje a v průběhu také, obzvlášť nyní, kdy originál výroba prakticky neexistuje. Zkusil bych jiný benzín s více oktany, někdy může pomoci.    [Luboš]   22.05.2024
Odpověď  Ladic: jsou tomu tak dva týdny, ale určitě jsi si všimnul jak jsem se kysele zatvářil když jsi se zmínil o těch nalepených ložiskách :)
Jinak kromě toho na co upozornil majco - tedy rizik které ve výsledku můžou způsobit(i s Natruralem 95) že tento dvoutaktní motor si za provozu přejde z principu zážehového na vznětový je tu ještě jedna maličkost. Po výbrusu ještě pečlivě zkontrolovat samotný píst, pokud to jde s původním pístem. Je to asi deset let co mi jeden kamárád dával k montáži kyvku 250 a přivezl k tomu už kliku po GO a válec s výbrusem a novým pístem. Na smontovaném motoru jsem si jen náhodou při kontrole úhlování všimnul že při HÚ píst drobátko přesahuje přes okraj válce(bez těsnění pod válcem). Až potom co jsem bratrova rezervního motoru vydoloval původní píst se při porovnání ukázalo že oproti originálu je horní okraj pístu odhadem tak o 0,5mm(?) výše nad čepem.    [Martin Štindl]   22.05.2024
Odpověď  Pro Martina: Ano to je ta skvělá dvouložisková Panelka s ložisky na lepidle, ale neboj nejdříve jsem ji celou zgenerálkoval ložiska pěkně upevnil lepidlem, najel 2000km a diky tomu klepání (detonování) jsem ji zas celou rozebral, dokonce i vyměnil klikovku a ložiska držely v bloku jak kdyby byly součástí hliníkového odlitku :) takže nebojte se lepit drží to a to jsem je tam vkládal rukou za studena....samozřejmě po rozborce klepáni zas a to jsem měnil kliku, válec s pístem, hlavu (s kolmou svíčkou)i karbce... ale šoupě s jehlou zůstávalo...    [Ladic]   22.05.2024
Odpověď  možná by Vám stačilo (dle dílenské príručky)vždy po každém výbrusu a zmene tesnení skontrolovat kompresní pomer 7,7...    [majco]   20.05.2024
Odpověď  Ladič. To myslíš tu dvouložiskovou s těmi vlepenými ložisky?    [Martin Štindl ]   20.05.2024
Odpověď  Jo Panelka to je samá detonace, obvzlašť když od ní žádáte maximální výkon, to klepání při zatíženém motoru mě taky fakt štvalo, tak jsem se diky majmarovi zaměřil na karbec a opravdu to pomohlo, neříkám že úplně zmizelo ale je to lepší. Teť jsem sehnal nový nepoužitý karburátor 2926SBD11B tak uvidíme jestli bude nějaká změna k ještě lepšímu.    [Ladic]   20.05.2024
Odpověď  Dlouho jsem řešil stejný problém. Jawa pérák motor po GO. Vždy při záběru výrazně klepal motor. Nakonec jsem zjistil, že je to hlavou. Pomohla výměna za totožnou hlavu, přičemž ta původní vypadá velmi pěkně a nenašel jsem na ní žádnou vadu ani defekt. Vím že už je to stará diskuse , ale třeba to ještě někomu pomůže.    [Aleš R.]   19.05.2024
Odpověď  takže moja skúsenosť: jawa 250 559- panelka. zgenerálkoval som karburátor- motor začal príšerne klepať.. skúšal som zmes, trysky, nič nepomáhalo. ked som vrátil spať pôvodnú ihlu šupátka, klepanie sa stratilo.. nová ihla zo sady nechutila starému motoru. pôvodná ihla v pozícii druhá drážka odvrchu- funguje báječne.. na novej ihle som skúšal všetky pozície, klepanie neprestalo. takže skúsenosť: nie všetko nové môže pomôcť. ale keby ste počuli ten rachot, nikdy by som nepovedal, že to môže spôsobiť ihla. znelo to ako rozflákané ložisko kľuky.    [majmar]   25.06.2018
Odpověď  Som prekvapený, že po takom dlhom čase je môj príspevok oživený.
No musím povedať, že táto závada ma dosť vytrápila.
Ale už som to vyriešil. Príčina bola zrejme chudobná zmes,pretože, keď som namontoval večšiu hlavnú trysku tak klepanie prestalo.
Tolko na objasnenie i keď možno neskoro.    [lupo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa/ČZ 175/356 - pakny brzd


 Zdravím pánové,

mám dotaz - po koupi stroje jsem udělal GO ale mám problém s paknami. Po nalepení nového obložení mi nešly do bubnu. Tak jsem bádal, a zjistil jsem, že tam jsou namontované asi do jiného typu.
Štity jsou OK 351-51-410. Pakny mám ale 351-51-421 místo správných 351-51-420. Hledal jsem po katalozích, ale nenašel jsem kam patří -421 a ani o kolik jsou rozměrově jiné.

Můžete mi někdo poradit?

Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pakny na půlbuben jsou dost jiné a mají i jiné katalogové číslo, tím to asi nebude. Máte stejné pakny na obou kolech? Před nalepením obložení to fungovalo? Taky se kloním k tomu, že je chyba v novém obložení, kolik má mm? Nejsou třeba ty pakny nějak zdeformované? Možná by pomohly nějaké fotky...    [meela]   12.04.2024
Odpověď  Jestli nemožnost montáže nezpůsobuje obložení, potom máte nekompatibilní dvojici buben - čelist. Vaše číslo čelisti je nejspíš pro úzký pulbuben a kola máte s celonabojovym bubnem. Ev opačně.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2024
Odpověď  pánové děkuji,

můj problém není s tloušťkou obložení, to jsem vyřešil.
Chtěl jsem vědět, z jakého typu jsou pakny 351-51-421.
Zdravím

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.04.2024
Odpověď  Tak máte prostě SILNÝ obložení. Ideálně celý štít do soustruhu a zarovnat. Nebo prostě pilníkem.    [Monty]   06.04.2024
Odpověď  Jaká je tloušťka toho nového obložení? Bude-li větší než originál, čelisti se do bubnu nevejdou. Resp proč je vlastně nemůžete do bubnu namontovat, co tomu brání?    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250/590 rozsvěcuje se kontrolka dobíjení a motorka vynechává


 Zdravím chlapci, mám problém s jawou 250 calif, po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení, po nastartování pohasne, ale stále malinko svítí, po přidání plynu začne svítit daleko více a motorka má nepravidelný chod, špatně reaguje na plyn jak na neutral tak za jízdy. Mám pocit, že je to jakoby někde zkratované, že to není jen o tom že by nedobíjela, když vynechává? Motorka rok stála, letos jsem jí dával nový přerušovač a kondenzátor, ten jsem zkoušel po těchto problémech i vyměnit zpět za starý. Zkoušel jsem nabudit rotor i vyčistit kontakty relátka. Uhlíky jsou v pořádku a pod nimi vyčištěno. Přikládám fotku, snad to není špatně zapojené. Prosím o radu, děkuji.    [Babula]   06.04.2024

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak malý větší posun, vyměnil jsem indukční cívku,kabel i fajfku, motorka lépe chytá, lépe jela ale stále trochu špatně, to už jsme zdá se vyřešil doštelováním karburátoru. Nicméně dobíjení stále zlobí, někdy kontrolka nesvítí ani při vysokých otáčkách, ale většinou se po přidání plynu rozsvítí.
Pokusím se ještě proměřit ten rotor dle návodu jinak to vidím na AEV.    [Babula]   09.04.2024
Odpověď  Díky za rady, v týdnu to vyzkouším. Ano ten kabel k uhlíku je předělaný. Na cestě z Rakouska se mi kdysi ten originální vodič právě prodřel od rotoru. Proto jsem ho na cestě vedl vrchem a udělal jsem to tak raději i doma pořádně. To mám již několik let, uhlík je tam krásně funkční. Ještě si zkusím půjčit indukční cívku, tu jsem měnit nezkoušel.    [babula]   08.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Když tedy komutátor nehází tak ty problémy mají jiný původ. Zkusil bych nejdříve otestovat samotný okruh zapalování(když se tedy měnil přerušovač s kondíkem) - tedy akumulátor nabít a k tomu u dynama odpojit vodiče svorek 61 a 51 a konce vodičů zaizolovat(odpojit samotné dynamo). Jestli po nastartování a přidání plynu bude znatelný nepravidelný chod tak je jeden konkrétní problém tady v zapalování(seřízení předstihu, přerušovač, kondenzátor, zapalovací cívka, svíčka/koncovka u svíčky).
V případě že poběží motor jak má tak je důvodem potíží něco u dynama. Ten světle zelený vodič propojující svorku 61 s + uhlíkem je nějaké "samodomo", tento vodič má být správně veden pod pláštěm statoru. Nepřekáží náhodou nějak uhlíku s jeho vodičem? Tedy jestli nebrání posunu uhlíku v jeho pouzdru.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Jeste poznamka,nemusi se demontovat,lze vyzkouset ma motu.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Ja myslim,ze je to kotva.Jak vyzkouset kotvu?Viz video od 7.10
https://www.youtube.com/watch?v=CORIJFhcLeg.
Stator lze vyzkouset podobnym zpusobem.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jsem obraceně. Jak rikam, kontrolka se po zapnuti klicku rozsviti a po nastartovani zhasne. Kdybych zapojil obraceně zak sviti taky obracene. Na kostre je minus. Tak jsem to mel vzdy. Jinak rotor se zda vubec nehazi. Podle zarovky na mereni predstihu je i vačka v pořádku. Rozsviti se normalně jednou za otáčku.    [Babula]   07.04.2024
Odpověď  Nezapojil jste akumulátor opačně??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
Odpověď  Diky za radu. Podivam se, jestli pri naslapnuti uvidim nejake hazeni.Je mi ale divne jak by k tomu mohlo dojit. Ta motorka pref rokam normalne jezdila...    [Babula]   06.04.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten problém s dobíjením může být v rotoru dynama - důvodů může být více, kónus v rotoru nesedí na čepu a tím není rotor v ose s čepem , samotný komutátor je excentrický proti ose rotoru popř.( nejhorší možnost) že čep klikovky má velkou házivost. Ve všech těchto případech se komutátor při chodu motoru chová jako vačka, v nízkých otáčkách uhlíky dosedají na lamely komutátoru a dynamo dobíjí, při vyšších otáčkách už uhlíky excentricitou komutátoru odskakují a přerušuje se jejich kontakt s komutátorem a dynamo přestává dobíjet.
V případě vady na samotném komutátoru se to dá vyřešit zarovnáním na soustruhu(viz. foto)
Ten popisovaný problém nepravidelným chodem motoru může souviset také z výše uvedenými možnostmi(vyjma vady na samotném komutátoru) - tedy vačka přerušovače je "šejdrem" a kontakty se rozevřou dvakrát za jednu otočku nebo k jejich sepnutí dojde v mnohem kratším intervalu.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2024
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
 Strana 1/293 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.9.2023)
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/634 převoz


 Zdravím, vlastním menší motorky a mám v plánu přesedlat na něco většího, konkrétně na třiapůlu konopnici. Nejsem si ovšem jistý, jak správně motorku převážet na nějakém vozíku za autem (např. kde ji přikurtovat, zda ji postavit na stojan nebo ne atd.), a proto se raději obracím na zkušenější z Vás :) díky za případné rady    [Ondřej Malát]   05.08.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa250 půlbuben...černý tachometr Maznice kývky


 Dnes jsem zjistil, že se mi nevrací ručka tachometru..pod 20 se nedá sklepat. Za jízdy ale ukazuje ..ale nad 25....jinak jsem hledal maznici na kývku podle knížky1954 ale na 54 motorce nenalezena díky za rady Ziky    [ZIKY] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc s určením


 Dobrý den,

Prosím o pomoc s určením o jaký motor se jedná popřípadě jakou to má cenu, nálezový stav.

Předem děkuji za pomoc    [Johny13579Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2024
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc s určením


 Dobrý den,

Prosím o pomoc s určením z jaké motorky je válec+hlava, popřípadě jakou to má cenu.

Oboje nálezový stav.

Předem děkuji    [Johny13579Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.05.2024
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zvuk motoru Jawa 250 Kývačka


 Dobrý den,
motor po GO. Nová ložiska, výbrus klika Padalík.
Motor jde pěkně, ale nesedí mi ten zvuk připomínající el. dinamo pokaždé, když jde píst dolů z horní úvratě. Viz. videa.
Pokud znáte příčinu budu vděčný.

https://youtube.com/@petrnozka7578?si=60TpAuNnAu9SVVVn    [PetrNRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2024
   Přidat odpověď 

 Strana 1/293 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006