MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 163 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 16.6.2024 19:43  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 105
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 71
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 494      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 147      Příspěvků Příspěvků: 4421
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/111 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Se spojkou byly vždy problémy, je pravda, že se dají sehnat korkové lamely za 110 Kč Ks, nové pružinky. tuším 20Kč za kus. Ve skutečnosti jde sehnat lamely identických rozměrů z Hondy 12 originál sada 5 ks.Bohužel si nepamatuji typ motoru.    [Hynek]   01.04.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 číslo na motoru nesedí s číslem v TP


 Zdravím, prosím o radu. Mám Jawu 350 634 r.v. 1984 dovoz z Maďarska. V malém Maďarském TP mám jiné číslo než na motoru. Číslo rámu jsem přerazil s tím jsem moc problém neměl, ale na tom motoru se mi to moc přerážet nechce. Mám výpis od Jawy z technických údajů, ale v tom se číslo motoru nenachází. A tak prosím o radu, co s tím. Dozvěděl jsem se, že se dá nějak číslo motoru v TP zrušit a že stačí jen typ motoru ale nevím, jak to funguje. Předem Děkuji moc za odpověď. Štěpán.    [stepan27Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2024 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Chápu, důvodem je použití válečkového ložiska namísto kuličkového.    [Luboš]   01.02.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  U těch čepů jsem nechával osazení zbrousit protože původní gufera jsou 25x42x7 a v případě použití kroužku s vnějším průměrem 28mm by byla jeho stěna jen 1,5mm - pro nalisování či demontáž jsem chtěl aby byly silnější, také i kvůli menšímu riziku prasknutí pokud by se použilo tvrdší oceli.    [Martin Štindl ]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Luboš: jde o motor 175/477 kde jsou ložiska od prostoru klikovky odděleny guferem a všechny tři ložiska klikové hřídele jsou mazány olejem z prostoru prevodovky, pravé ložisko(původní 6304 C3 a nyní NU 304 C3) je oboustranně tesneno gufery a mazáno kanálky od prevodovky. U toho NU 304 mi jde o to aby při usazování pravého karteru jeho vnitřní kroužek prošel skrze Gufero 28x52x7, při použití "běžného" NJ 304(typy 355,356,450 atd.) má kroužek na jedné straně osazení (průměr nevím, 32mm nebo více?) a pro takový kroužek by se muselo použít gufero s větší vnitřním průměrem než 28 - to jest větší osazovací váleček na čepu a také větší brzdný účinek gufera.    [Martin Štindl ]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Rozumím NJ vs NU i proč je tedy NU, nechápu ale proč se takto upravovalo.    [Luboš]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  NJ 304 má osazení na vnitřním kroužku, NU je bez osazení(viz foto níže) takže vnitřní kroužek tvoří váleček se zkosením a na vnějším průměru má cca 27,6mm. Čepy u klikovky jsou už upravené, osazení u setrvačníků pro původní gufero v kroužku je zbroušeno na průměr čepu - osazení nahradí broušené válečky o vnějším průměru 28mm které budou zároveň fungovat jako rozpěrky mezi setrvačníkem a kroužkem ložiska.    [Martin Štindl]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jaký je důvod použití ložiska NU oproti NJ, prosím?    [Luboš]   31.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, nechci kvůli motoru zakládat další diskusi tak se optám tady. Dělám kolegovi GO motoru 477 a chci dát na pravou stranu ke klice válečkové ložisko (vyšší životnost + snadná sestava/rozborka motoru). Kvůli "užšímu" zatěsnění(gufera u kliky) bude použito ložisko NU 304/C3 aby vnitřní kroužek mohl projít guferem. Gufera mám objednané 28x52x7 FPM-VIAS(vitonky), vyšší brzdný účinek na guferech s větším průměrem oproti hřídeli nevadí. Chci se optat pokud někdo podobně řešený motor dělal, jestli se neobjevili při funkci nějaké nepředpokládané potíže (problém s těsností větších gufer proti malým na původních kroužcích aj...)    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Falšovat určitě ne. Ale po právu platí, že smrtí zmocnitele obecně zaniká zmocnění, pokud si zmocnitel a zmocněnec neujednali jinak. Rovněž ale platí, že v tomto případě je zmocněnec povinen vykonat to, co si obě strany ujednaly. Sem patří právě i převod vozidla. Sám jsem si tím prošel, tak si to dobře pamatuji. Ale ne falšovat!! Tady platí jedině otevřít dědické řízení, ale ani to nemusí znamenat, že se domohu převodu vozidla. také s tím mám zkušenost. Proto radím vždy do listiny o zmocnění vložit ujednání platnosti i v případě úmrtí.    [Luboš]   28.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jediný, co umím je otevřít dědictví, a potom se dohodnout s dědici na prodeji.    [Monty]   28.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To jsem netušil, díky za odpověď. Poradil byste mi prosím, jak bych mohl situaci řešit?

Děkuji    [tomikjan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  S plnou mocí na mrtvýho to ani nezkoušejte.
I kdyby byla pravá, OVĚŘENÁ za života majitele, tak okamžikem smrti pozbývá platnost. A na Úřadě to vědí,přece jenom jim funguje registr obyvatel. Takže si říkáte o vyhazov, případně stíhání za padělání a pozměnování veřejné listiny, nebo jak se to jmenuje.    [Monty]   27.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Přepis motocyklu - zesnulý majitel


 Ahoj lidi,
potýkám se s obtížemi při přepisu své čízy 175/477. Proto bych Vás chtěl požádat o rady.
Situace je následující:
V roce 2021 jsem si od pána koupil ČZ 175/477, včetně osvědčení o technickém průkazu vozidla. (S pánem jsme sepsali kupní smlouvu.) Majitel vozidla byl již dlouho po smrti, pán od kterého jsem motocykl kupoval byl pouze známý majitele. Syn majitele je nezvěstný.
Na registru vozidel v Havířově mi bylo sděleno, že motocykl je v evidenci registru silničních vozidel.
Je nějaký jednoduchý způsob, jak dostat motorku legálně na silnici a vyhnout dědickému řízení, notáři atd? Máte někdo zkušenosti s tvořením falešné plné moci k přepisu vozidla? Z technického osvědčení mám základní informace o majiteli, do plné moci mi však chybí rodné číslo, které se mi nepodařilo nikde dohledat. Další problém je úřední ověření plné moci. Existují na to nějaké triky?    [tomikjanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Určitě bych vyměnil kryt spojky za ten co tam má být- pro posilube. Čerpadlo nemusíš nutně provozovat, ale vypadá to divně. A Aprilia světlo bych měl na prodej i levněji než za 8000    [Jakub]   26.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Klasická čz kross, viz novější provedení, dole nejspíš stále duby a štít předělaný na jiný záchyt reakce, ale to chce pořádné fotky všeho.    [P.]   05.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  A posledný:je tam dvojkľúčová brzda.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ešte:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 175 tap 477.7 ?


 Zdravím páni.Dostal som sa k tomuto torzu z ČZ.Sú tam ale vzduchové tlmiče a nikde neviem nájsť fotku moto s takouto vidlicou/tlmičmi?Z toho zvyšku rámu sú len tie foto čo sem dávam,kým som sa k tomu "dopracoval" majiteľ už to vyhodil.Dá sa tam prečítať len 477.7.001???Nevyzerá to na amatérsku prerábku,neviete niekto viac čo to mohlo byť?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Konečně mohu diskuzi ukončit.
Motorka úspěšně a bez výhrad prošla veteránskou testací i TK a v pondělí dostane přidělené zelené značky. Pan komisař mi sdělil, že se jedná o velice hezkou a zachovalo motorku ve stavu po padesáti letech provozu, což prý dovoluje i takovéto zásahy do laku. Tímto tedy děkuji všem za názory a pokud si také nevěříte, určitě kontaktujte klub, rádi poradí.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahojte, chcel by som sa tiež podeliť o moje skúsenosti, mal som aj ČZ 175/477 a teraz vlastním úžasnú ČZ 250Twin. 175/477 je úžasná na zrýchlenie, ušiel som aj 250 panelke 14k, ale pri 90km/h už zrýchľuje pomaly a v kopci je to bieda, pokiaľ není v otačkach...Max.nameraná rýchlosť na ČZ 175/477 bola 102km/h gps. Na ČZ 250Twin som nameral na rovine max.118km/h gps. Naháňal som sa aj s našou 350/18k a neobehla ma. A v kopci dokáže krásne zrýchliť ale len na 2ke a trojke. Štvorka nezrýchluje v kopci, iba na rovine. No a vozík som sa pred mesiacom na prevŕtanej 250tke na 306ccm a ide úzasne. Otáčky jej ostanú ale získa hluchý spodok a má super ťah. Skúsil som jej vykrútiť krk a podarilo sa 129,46km/h gps.    [Juraj Grác ]   23.10.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  zadní tlumiče    [ROSTISLAV]   20.10.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No to s tím selháním posilube je spíš taková pověra, lidi to prostě zadřeli, protože jim došel olej v nádržce a hotovo :-) Záleží jak jste to probírali, to že není posilube zapojený asi nevadí, ale že tam je špatné víko a nejsou tam hadičky aspoň naoko by vadit mohlo (mně osobně by to vadilo víc než přestříkaný přední blatník, ale nejsem testační komisař :-) )
Světlo by tam tohle hliníkové asi mohlo zůstat, k aprilii by stejně patřil i italský přepínač světel. A jelikož tam vidím obyčejný přepínač, tak to takhle může být i originál.
Jinak platí co psali ostatní, nejednodušší je se zeptat u libovolného testačního komisaře    [meela]   26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přesně tak, oslov nějaký klub který testuje. Nemá smysl tady o tom dlouze psát a diskutovat. Za mě je to OK.    [vojtacz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ano, původně asi měla posilube, ale z rozhovoru s prodejcem vyplynulo, že to moc nefungovalo a hodně lidí, kteří kvůli selhání zadřeli si to nechali odstranit a mazali mixem. Jeho absence na 99% vadit nebude, tohle jsem si dost prověřil. Krmím to 1:40 syntetikou a bez problému.

Jinak k té ceně - co se vám nezdá? Na to, že je to celkem hezký zachovalý stav a stačilo ji vlastně jen rozebrat a vyčistit, přijde mi těch 27 000 adekvátních. Ano, být to 10 let zpět, tak si klepu na čelo.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo, čísla sedí a to i motoru, štítek původní. V registru není o vozidle ani čárka. Prý to asi někdo při digitalizaci dat nepřenesl, protože byla už dlouho zrušená. Po právní stránce nevidím problém.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Do hlavy testačního komisaře nevidím, ale reagovat mi to nedá. Za tohle jste dal 30 klacků?? Z mého pohledu je to dobový stav, i když fotky přidávají. Zdá se kompletní a nezbastlená letmým pohledem. Můj názor je ano, zkusit to. Nebo se pokusit pozvat komisaře "na nečisto", ať vycení svůj názor dřív, než to bude za love s ev. razítkem. Nebo bez razítka.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A čísla na štítku sedí a motorem?
Nádržka na olej napovídá, že by tam měl být motor s čerpadlem - posilube.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stav při koupi - za posledních 30 let najeto do 500km po vesnici, neměla značky.    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Původní zničený blatník    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled 3    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pohled 2    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

477 patina - projdu testací?


 Ahoj, řeším moji ČZ 477 a prosím o váš názor. Chci ji dát na veteránské značky, jedná se o docela hezkou patinovku, ale zub času se taky samozřejmě podepsal.

Mám několik problémů, začal bych tím, že byla v minulosti minimálně jednou na boku a trochu se to na ní podepsalo. Jde především o přední blatník, který se při incidentu poničil a to nevratně, jelikož přišel o polovinu vzpěry, která je u tohoto modelu pevně navařená + ji vůbec nemám. Došlo k přestříkání na šedou barvu a takto se už dostal ke mně.
Prodejce se mi za pár měsíců ozval s tím, že ještě našel náhradní blatník, který po incidentu koupil (začátek 90. let), obrousil a přestříkal, ale odstín je o něco odlišný a lak se leskne. Relativně se mu to, vzhledem k tehdejší době, povedlo a jelikož nikdy nebyl namontován a použit, tak je po umytí prachu vizuálně ve stavu, jako bych to udělal doslova včera.
To mi paradoxně trochu dělá starosti, protože mi asi na testaci řeknou, že jsem to udělal sám nedávno a do patinovky se nevlezu. Co tedy s tím? nechci kvůli blatníku renovovat celé moto, mám rád spíše dochovaný stav a to i takto nedokonalý.

Dále mám problém s předním světlem. Když někdy za minulého režimu bourala, teoreticky došlo ke zničení původního světla Aprillia (vajíčko) a náhradou se stalo klasické hranaté. A proč říkám teoreticky? Nejsem si tím totiž jistý, předchozí majitel neví, protože ji takto už dostal. Na ČZ je taky málo informací + tohle je dle EN štítku vývoz 1969 u kterého mohla být všelijaká specifika a v tomto roce se přecházelo mezi druhy světel. Najdu tedy na webu fotky identické motorky i podtypu s oběma světly. Jak se na tohle bude u testování nahlížet?
Aprillia je nesehnatelná a když už jednou za čas je, tak za neskutečné peníze. Motorka byla za necelých 30 000 a světlo za 8000+ mi přijde prostě moc. Není nějaký vzácný předválečný stroj.

Jsem z toho rozpačitý, protože bych tu motorku rád zachoval a provozoval v tomto stavu, ale nevím, jestli mi to projde. Dát na slepo X tisíc za testaci nechci, protože jsem student a i investice do jejího zprovozňování si mohu dovolit dávkovat jen po jednotkách tisíc měsíčně.

Jaký na to máte názor vy? Prošel bych?    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (12) 
Odpověď  Dobrý Den,
Pouštím se do renovace 90 cross a marně se snažím dohledat barevné odstíny z roku 1970.Neporadí mě někdo? Děkuji    [jiří Bret ]   13.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jestě otázka ty svíčky jsou bílé takže je smes chuda ale nevím proč
všechno tak jak bylo tak nechapu proč jsou najednou bíle předtím byli krasně cihlove
RADA_??    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nejspíše bude odfuk asi ucpaný    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tady bych tedy odfuk převodovky nehledal ale musím se na to kouknout.
Dnes jsem motorku projel a vyndal svíčky viz. foto ale je zajímavé ze motorka hulí jak kráva žere taky jak kráva ale směs je podle svíček chudá tak to už nechápu:)    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Toto je dobrý postreh - "stredový labyrint" (oficiálny názov čelo ložiska) musí byť v 100% stave inak je to zdrojom problémov. Achilova päta 2 valcových motorov Jawa 🤨    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odfuk je v zadni casti motoru u horniho sroubu drzaku motoru,viz foto.Nahodou jsem ted delal stejny motor se stejnymi problemy,kouril jako krava a kdyz se ohral padal volnobeh.Na vine byl opotrebeny labyrint/diky super loziskum nade in CCCP/valce si profukovaly mezi sebou pres labyrint.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  takže radíte tedy vyvrtat dirku do karterů?    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.09.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/111 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006