MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316082 příspěvků |8179 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 164 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477 a mladší 16.6.2024 20:18  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974....
   04.04.2008 / 105
    ČZ 477 - světlo APRILIA   12.11.2011 / 80
    čz 125 sport   16.07.2012 / 78
    Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lu....   02.11.2008 / 71
    Prospekty jawa 634   09.11.2008 / 67
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 494      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 147      Příspěvků Příspěvků: 4421
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/17 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

jawa 90


 Dobrý den přivezl jsem jawu 90 nejspíš v origo stavu jde nastartovat i když dlouho stála akorát se spojkou je problém nejde zeštelovat nejde zařadit jde to hodně na tvrdo když spojku utáhnu tak zas klouže nevite co stím musí se spojka rozdělat? nebo je nějaká finta na zeštelování    [tomas]   18.12.2011 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (19) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Jawa 350 634 číslo na motoru nesedí s číslem v TP


 Zdravím, prosím o radu. Mám Jawu 350 634 r.v. 1984 dovoz z Maďarska. V malém Maďarském TP mám jiné číslo než na motoru. Číslo rámu jsem přerazil s tím jsem moc problém neměl, ale na tom motoru se mi to moc přerážet nechce. Mám výpis od Jawy z technických údajů, ale v tom se číslo motoru nenachází. A tak prosím o radu, co s tím. Dozvěděl jsem se, že se dá nějak číslo motoru v TP zrušit a že stačí jen typ motoru ale nevím, jak to funguje. Předem Děkuji moc za odpověď. Štěpán.    [stepan27Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 10.02.2024 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 476/477 - ložiská na vývodovom kolečku


 Ahojte
pri skladaní motora som narazil na zaujímavý jav. Po nalisovaní nových ložísk 6005 a vývodového kolečkom do pravého kartra sa toto kolečko dá točiť rukou ťažko, týmpádom aj prevodovka ide veľmi stuha. Najprv som si myslel či to nie je vadnými ložiskami, dal som druhé nové (iný výrobca) a výsledok je rovnaký. Keď sú ložiská v kartroch idú ľahko, na samotnom hriadeli kolečka idú ľahko tiež..
Kolečko je originál, karter bez poškodenia.
Príde mi to akoby dochádzalo ku spriečeniu tých ložísk po nalisovaní kolečka. ložiská sú samozrejme C3.

Stretli ste sa s tým? Je to normálne a dá sa očakávať že sa to jazdením "zabehne"? Toto je môj prvý motor takéhoto typu takže to nemám s čím porovnať.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (25) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Přepis motocyklu - zesnulý majitel


 Ahoj lidi,
potýkám se s obtížemi při přepisu své čízy 175/477. Proto bych Vás chtěl požádat o rady.
Situace je následující:
V roce 2021 jsem si od pána koupil ČZ 175/477, včetně osvědčení o technickém průkazu vozidla. (S pánem jsme sepsali kupní smlouvu.) Majitel vozidla byl již dlouho po smrti, pán od kterého jsem motocykl kupoval byl pouze známý majitele. Syn majitele je nezvěstný.
Na registru vozidel v Havířově mi bylo sděleno, že motocykl je v evidenci registru silničních vozidel.
Je nějaký jednoduchý způsob, jak dostat motorku legálně na silnici a vyhnout dědickému řízení, notáři atd? Máte někdo zkušenosti s tvořením falešné plné moci k přepisu vozidla? Z technického osvědčení mám základní informace o majiteli, do plné moci mi však chybí rodné číslo, které se mi nepodařilo nikde dohledat. Další problém je úřední ověření plné moci. Existují na to nějaké triky?    [tomikjanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

477 patina - projdu testací?


 Ahoj, řeším moji ČZ 477 a prosím o váš názor. Chci ji dát na veteránské značky, jedná se o docela hezkou patinovku, ale zub času se taky samozřejmě podepsal.

Mám několik problémů, začal bych tím, že byla v minulosti minimálně jednou na boku a trochu se to na ní podepsalo. Jde především o přední blatník, který se při incidentu poničil a to nevratně, jelikož přišel o polovinu vzpěry, která je u tohoto modelu pevně navařená + ji vůbec nemám. Došlo k přestříkání na šedou barvu a takto se už dostal ke mně.
Prodejce se mi za pár měsíců ozval s tím, že ještě našel náhradní blatník, který po incidentu koupil (začátek 90. let), obrousil a přestříkal, ale odstín je o něco odlišný a lak se leskne. Relativně se mu to, vzhledem k tehdejší době, povedlo a jelikož nikdy nebyl namontován a použit, tak je po umytí prachu vizuálně ve stavu, jako bych to udělal doslova včera.
To mi paradoxně trochu dělá starosti, protože mi asi na testaci řeknou, že jsem to udělal sám nedávno a do patinovky se nevlezu. Co tedy s tím? nechci kvůli blatníku renovovat celé moto, mám rád spíše dochovaný stav a to i takto nedokonalý.

Dále mám problém s předním světlem. Když někdy za minulého režimu bourala, teoreticky došlo ke zničení původního světla Aprillia (vajíčko) a náhradou se stalo klasické hranaté. A proč říkám teoreticky? Nejsem si tím totiž jistý, předchozí majitel neví, protože ji takto už dostal. Na ČZ je taky málo informací + tohle je dle EN štítku vývoz 1969 u kterého mohla být všelijaká specifika a v tomto roce se přecházelo mezi druhy světel. Najdu tedy na webu fotky identické motorky i podtypu s oběma světly. Jak se na tohle bude u testování nahlížet?
Aprillia je nesehnatelná a když už jednou za čas je, tak za neskutečné peníze. Motorka byla za necelých 30 000 a světlo za 8000+ mi přijde prostě moc. Není nějaký vzácný předválečný stroj.

Jsem z toho rozpačitý, protože bych tu motorku rád zachoval a provozoval v tomto stavu, ale nevím, jestli mi to projde. Dát na slepo X tisíc za testaci nechci, protože jsem student a i investice do jejího zprovozňování si mohu dovolit dávkovat jen po jednotkách tisíc měsíčně.

Jaký na to máte názor vy? Prošel bych?    [Vít_C] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 175 tap 477.7 ?


 Zdravím páni.Dostal som sa k tomuto torzu z ČZ.Sú tam ale vzduchové tlmiče a nikde neviem nájsť fotku moto s takouto vidlicou/tlmičmi?Z toho zvyšku rámu sú len tie foto čo sem dávam,kým som sa k tomu "dopracoval" majiteľ už to vyhodil.Dá sa tam prečítať len 477.7.001???Nevyzerá to na amatérsku prerábku,neviete niekto viac čo to mohlo byť?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.01.2024 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Čz 250/471


 Zdravím všechny, potřebuji poradit čz 471 krásné pálí všechno funguje jak má ale prostě to nemá tah a vytáhnu z ní max 90km/h. Nevíte co třeba poštelovat aby šla více od spoda protože 4.rychlost nemůžu vytočit.prosim o radu na čz 175 477 jsem schopnej vytáhnout 120km/h bez problému. Děkuji všem moc za rady.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdravim pani kluci...co hovorite na tuto CZ 250/485.Celkom sa mi to lubi ale este nikdy som to nevidel v inzercii.Dalo by sa to spravit pomocou 487/471 a motorom napr.455/475 ale original je original.Neviete kam to bolo urcene na vyvoz?Prepacte kvlitu fotky.    [Jawak]   02.11.2008 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (71) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa 90 Roadster - barva držáku předního blatníku


 Zdravím a prosím o pomoc. Mám roadstera z roku 1969 a snažím se přijít na to, jakou mělo toto celomodré provedení barvu držáku předního blatníku. Barva se zdá původní, avšak nikde sem motorku v tomto provedení neviděl. Nemá někdo nějaké zkušenosti, znalosti či foto? Předem dík.    [mrkjawa90modra]   26.01.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Odfuk převodovky Jawa ČZ


 Zdravím všechny, mám otázku ohledně odfuku převodovky konkrétně na čz 471. V bloku nemám vyvrtany odfuk a motocykl kouří jako kráva tak jsem zkusil vyndat nalévací šroub a motocykl už nekouřil tolik takže asi tlak v převodovce tlačí olej přes gufero do kliky. Známý co se v tom hodně vyzná řekl že některé motory neměly vyvrtany odfuk ale měly nalévací šroub s nějakým labyrintem který fungoval jako odfuk ale nikde jsem žádný takový šroub nenašel a nikdy ani neviděl. Tak prosím o radu zda někdo někdy takový šroub viděl nebo zda někdo neví jestli odfuk nemá být vyvrtány někde jinde než u karburátoru protože, když jsem koukal na jiné motory tak j.638 ho tam taky nemá a 476 ho taky nemá ale jiné motory na Smolíka ho mají vyvrtány tak už nevím zda se to soudruhům tehdy nepovedlo a nevyvrtali odfuk nebo to tak prostě bylo a byl jiný nalévací šroub co jsem popisoval. Děkuji všem za rady. S pozdravem Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.09.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (14) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Dvouklíč 634


 Ahoj ve spolek,
ví někdo proč se Jawa rozhodla montovat přední brzdové štíty v provedení dvouklíč na levou stranu, místo na pravou jako u ostatních moto? Nějak na to nemůžu furt přijít.

Děkuji za odpověď    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ477 - reťazové kolečko


 Ahojte

Potrebujem sa dopátrať ku správnemu rozmeru reťazového kolečka na 477. Podľa katalógu ND bolo originál obyčajné ploché kolečko plus rozperný krúžok neznámeho rozmeru.
Kupované nové s osadením (ževraj ČZ originál) nepasuje, má príliš veľké-dlhé osadenie, nedá sa tam dať matica.

takže otázka, vie prosím niekto poskytnúť správny rozmer originál rozperného krúžku alebo alternatívne rozmer kolečka s osadením (kraj ozubenia - kraj osadenia). To čo mám kúpené nové je necelých 28mm. Na motore bolo kolečko s osadením s rozmerom cca 22mm ale vyzerá že bolo upravované flexou (skracované osadenie..). originál rozperný krúžok nemám...
ešte foto - vlavo nové kolečko, vpravo kolečko čo bolo na motore, rozmery fixou (celková šírka, šírka osadenia)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma 

Převodoka J 90


 Dostal se ke mě dost zanedbaný a poškozený motor J 90 a po demontáži se objevil rozdíl na převodovce viz. foto.Hnaná hřídel má sekundární kolečko uložené na tisícihranu a chybí šnek pro náhon tachometru.Pro porovnání je na fotu dole standardní hřídel s kuželem a klínkem.Ani v knize od Zd. Metzkera jsem nic takového nenašel.Věděl by někdo o co se jedná?    [k]   11.08.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 350 typ 472


 Zdravím vospolok.Mám otázočku pre pamätníkov.Známy kúpil túto ČZ a dáva ju do pôvodného stavu,hľadáme rôzne podklady.Mám v pamäti že na tento motocykel bol svojho času urobený test asi v Světe motorú ale za svet to neviem nájsť.Len si pamätám že ten článok mal v nadpise Test ČZ 350 Žralok-reportéri ho tak nazvali asi kôli spotrebe pri teste ak sa dobre pamätám.Možno to ale bolo v inom časopise.Nespomínate si niekto kde a kedy to bolo?    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

6V baterie


 Hezky den všem, potřebují se zeptat zda nevíte někdo o jiné baterii než je obyčejná kyselinová s přepadem? Protože ta to baterie už mi dvakrát vytekla do kastlíku u čz 477 a samozřejmě je všechno rozleptané. Prosím vás o radu jakou baterií použít aby nemohla vytéct a aby mohla normálně fungovat na origo zapalování a aby se tam vešla. Díky moc s pozdravem Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jeden ze 6 prototypů ČZ 175/477 ?


 Dostala se mi do rukou ČZ 175/477 z roku 1969.
Dle TP je vše původní a na motorce nebylo měněno nic z hlavních části.
Motor má nálitky pro páteřový rám.
Všude jsem se dočetl, že takto bylo vyrobeno 6 ks strojů - předsérivé provedení.
Tomuto však ani vzdáleně neodpovídá číslování rámu a motoru.
Rám má číslo 71 a motor dokonce číslo 184.
Že by se začalo číslovat takto se mi nezdá.
Je pravda, že před časem byl na prodej stroj s číslem motoru 2, vypadal však úplně stejně jako moje ČZ.
Tak kolik jich bylo a jak má můj stroj vypadat?
Před časem byl přelakován a původní barva se nikde nedochovala a navíc byl bouraný - ohnutý rám je dodnes.
Dokáže někdo poradit?    [Jan Polák]   26.11.2017 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (22) 
Zodpovězené téma 

634-4


 Zdravím. Mám dvojdotaz. Kolik se cca vyrobilo Jaw 350-634-4 /ten typ s plastovou maskou jako měl californian/ ? A z jakých typů lze použít airbox na tento model? Díky    [1974]   04.06.2010 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Originál barva ČZ 350/472.4


 Zdravím, chci lakovat motorku do původní barvy. Vím, že se dělaly oranžové, tmavě červené, ale takovéhle světle červené jsem viděl až 472.5 a 6. Je tenhle odstín originál?    [Motey] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2016 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Několik dotazů na ČZ 175/477 r. 1971 posilube


 Ahoj pánové, mám na Vás pár dotazů.
Jsou kontrolky na přiložené foto originál? Viděl jsem je už na více kusech, ale jsou tak hnusné, že tomu nemohu uvěřit. (viděl jsem i jiné, ale nevím jestli nepoužívali více typů).
Zároveň by mne zajímal hliníkový nesmysl mezi kontrolkami, je to originál? k čemu je to dobré? vypadá to provedené výborně.
Další dotaz je na povrchovku zadních stupaček.. Byly jen pozinkované?
Jaké na motocyklu mají být použité žárovky. V předním světle 6V 25/25W a v zadním? a na brzdu?
poslední dotaz je na přední vidlici. Byly dva typy? bez prachovek a s prachovkami? Já mám s prachovkami a nevím, jestli je to originál. Mám ročník 1971 posilube    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.06.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma 

Seřízení karburátoru ČZ 471


 Prosím o radu - povolují se mě při jízdě šroubky víčka plovákové komory. Je to starší karburátor a nechci utáhnout a strhnout chatrný závit. Existuje nějaká hmota, kterou bych potřel závit a šrobek se nepovoloval?    [Koudelnik]   03.04.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Brašna


 Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací této brašničky na jawu 90. Jsem třetí majitel, takže jí tam mohl někdo dát dodatečně.
V brašničce byla i lékárnička. Prosím o odpověď a předem za ní děkuji.    [Ruzhovi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

JAWA 90


 Trocha čtení na víkend.    [Peton_OHC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.05.2009 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (25) 
Zodpovězené téma 

Vyrobni cislo CZ 250/471


 Ahoj ve spolek, mám Smolíka, s nízkým výobním číslem rámu a motoru. Zajímalo by mě jaké čísla v jakých letech byly, eventuelně do kterého čísla se vyráběli.    [Pepek]   01.02.2018 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Cezet Custom 250


 Tohle jsem koupil v Anglii, originál lak, rok 1980.    [Monty]   14.06.2011 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (38) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

segrovky pistniho čepu


 Zdravím, mám otázku když dám segrovku pro zajištění pístního čepu tak je v pístu volná, nevíte co s tím? Díky za rady Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.10.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma 

jawa 90 s dvema výfuky


 nevíte nekdo, kolik bylo vyrobeno, dvouvýfukových jawa 90, které jsou v tomhle filmu ? je to v čase 0.30... https://uloz.to/file/QXToF83bhCMM/rajsky-plyn-1970-mkv#    [majco]   22.10.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

ČZ 250/485 Egypťan


 Prosím o radu jak drží odrazky na tomto motocyklu děkuji.....    [milda]   17.08.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Písty ČZ 250/471


 Zdravím nemáte někdo doma použitelné písty jenom samotné písty na ČZ 250/471 pravý i levý v průměru 52,00mm takže bez výbrusu? Předem děkuji    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.09.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ nádrž


 Zdravím mám doma nádrž původně byla na ČZ 250/471 ale když se podívám na jakoukoliv jinou nádrž tak je hranatá jakoby ale ta moje má oválný hrany a je vidět že první barva je původní a byli tam vidíte i trochu linky. Potom je i videt jak kdyby to bylo už z fabriky tehdy protože ukončení tě horní "hrany" na konci je úplně přesný a jde do ostra. Tak se chci zeptat zda nevíte někdo jestli se nádrže takhle viz. foto někdy dělaly? Díky s pozdravem Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - prerabka palubnej dosky na original


 Ahojme,

kedze som mal od kupy palubnu dosku zo 640, rozhodol som sa ju prerobit naspat na 639, ak je niekomu po chuti obzriet ako to slo, tu je video:

https://youtu.be/KnS9rgvTGMw

Ide len o inspiraciu, evtl. zabavku, toto nie je navod ako na to, len jedno domace...
Pekny den
R    [Rebuild]  28.08.2022 
 Přidat odpověď 
Zodpovězené téma 

Jawa 90 cross vidlice


 Dobrý den, koupím přední jedno brýlovou vidlici na Jawu 90 cross,děkuji    [Marcek]   31.08.2013 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma 

Jawa 350/639 - peracky palivovy ventil nadrze


 Ahojme,

prestal ma bavit vecne netesny ventil nadrze na 639, tak som tam napasoval repliku z peraka. Tu je video, mozno to niekomu bude na nieco.

https://youtu.be/6mvyFMn_r1g

Pekny den    [Rebuild]   16.07.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (15) 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Pístní kroužky polské


 Zdravím, je možný že už to tady taky bylo ale já teď řeším kroužky na ČZ 250/471 a mám ještě původní výbrus a nemám k tomu kroužky tak by mě zajímalo jaké máte zkušenosti s polskýma Kroužkama. Zda ty kroužky má cenu tam vůbec dávat jestli to vydrží. Předem vám všem děkuji. S pozdravem Libor.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů 31.07.2022 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 350/639 - ihlovy ventil karburatora


 Ahojme,

tak tuna male obcerstvnie ihloveho ventilu v plavakovej komore na Jawe, ak to niekoho zaujima teda:

https://youtu.be/VjT5WVr4huM

Pekny den
R    [Rebuild]  22.07.2022 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Možná sháníte věci na ČZ 175 477.1


 Prohlédněte si prosím inzerát na Motomagazínu.
https://www.motomagazin.cz/index.php?action=burza&menu=11&pos=burzainz&page=0&idinz=46999&search=doklady&druh=&typ=
Na požádání pošlu více fotek.    [Jindra477Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům 21.07.2022 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Hlavy čz 250/471


 Zdravím, mám doma hlavy na čz 250/471 a nejsou provrtané na ty gumy tak mě zajímá zda to takhle taky dělali nebo jsou jen nevyvrtane předem díky za odpověď.    [RUSTYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.06.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

VAPE NA JAWA 350/634 - NESKOČÍ JISKRA


 Dobrý den, vážení přátelé,

PROSÍM O POMOC(!).

Řeším problém se zapalováním VAPE na Jawa 350/634 a protože jsem vyčerpal všechny své možnosti, hledám všude, kde se dá. Zajímalo by mě, jestli už se někdo setkal s podobným problémem, který zde teď popíšu:

Namontoval jsem nové VAPE přesně podle návodu a s největší pečlivostí, jaká je možná (nikdy nic neošidím a dělám to poctivě).

ZAPALOVÁNÍ NECHCE HODIT JISKRU.

Původní el. instalce byla 6V s ukostřeným + pólem. Nové VAPE je 12-voltové a má samozřejmě ukostřený mínus pól. Nejdřív jsem se informoval u kamaráda profi elektrikáře (má asi 60 starých motocyklů a těch Vapeček namontoval mnoho a vždy naprosto bez jediného problému), jestli se musí zasahovat do původní kabeláže (samozřejmě a logicky kromě výměny žárovek a klaksonu /ten není nutný/ za 12-voltové) a zda se musí např. přehodit dráty na žárovkách mezi sebou, když původní + z baterky šlo na kostru. Ptal jsem se také, jestli se musí něco měnit v bošácké skříňce. Prý rozhodně nic z toho.

Vape by mělo hodit jiskru i bez regulátoru a bez baterky. Je to tak, nebo se mýlím?

Kamarád dovezl k mé motorce úplně stejné, nové, nepoužité VAPE (TYP SZ13-2) a vyzkoušeli jsme postupně vylučovací metodou všechno. Vyměnili jsme stator, rotor, snímač, zap. cívku, VN kabely i fajfky (svíčky mám nové) za jeho a NIC (!!!). Jediné, co jsme neměnili, je regulátor, ale ten je prý pouze pro regulaci proudu do spotřebičů a na dobíjení baterky. Musí to házet jiskru i bez něj. Zkoušeli jsme z regulátoru odpojit 2 černé dráty i rozpínací relé (modrý kabel pro zhášení motoru) a výsledek opět 0.

Vím, že regulátor se nesmí přepólovat a na to jsem si dával setsakramentský pozor. Takže i kdyby byl regulátor k výrobě jiskry potřeba, určitě nebyl přepólovaný. Všechno je zapojeno správně, přesně podle schématu. Rotor i stator také správně, nikde žádný přiskříplý kabel, odtrh snímače nastaven na hodnotu 0,45 mm, nic nedrhne, nikde není nic vidět, kabely prochází volně, všechny kostry v pořádku - propískané, spoje pevné a čisté (i nové spoje preventivně stříkám kontoxem), nikde přehozený kabel, jen do sebe zasunuté svorkovnice, vlastně tam není co pokazit, jak je to jednoduché......... a nic, ani jiskřička.

Kamarád řekl, že za 30 let praxe s motocykly se s takovou záhadou ještě nesetkal.

PROSÍM, SETKAL SE UŽ NĚKDO NĚKDY S PODOBNÝM PROBLÉMEM NEBO MĚL BYSTE PRO MĚ NĚKDO JAKOUKOLIV RADU ???

Zárověň prosím všechny, aby vynechali případné vtipné komentáře, které mi na náladě asi nepřidají. Jsem z toho úplně na prášky.    [Rosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahoj,

sehnal jsem část motocyklu ČZ 250/471.0.0 z roku 1974, motor je typ 623 (jawa bizon), chtěl bych se zeptat, zda někdo neví kolik se typu 471.0.0 vyrobilo?

předem díky    [radarRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2008 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (105) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 125/476 - lícovanie piest a valec


 Ahojte
dávam dokopy motor ČZ 125/476, nový originálny ČZ valec, piest, krúžky, čap.

Zarazilo ma, že pri použití 0.4mm tesnenia pod valcom piest v DÚ nelícuje s hranami kanálov (spodné hrany prefukových a výfukového kanála sú výrazne pod hornou hranou piestu). Pritom v HÚ piest lícuje pekne. Aby som dosiahol lícovanie kanálov v DU musel by som valec podložiť mega hrubým tesnením (>>1mm) ale potom zase piest bude v HÚ "utopený".
Skontroloval som to aj nahodením starého valca a piestu (tiež originály ČZ) a je to to isté!

Stretli ste sa s tým tiež? Je to "normálne"?

Pridávam foto    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (12) 
Nezodpovězené téma 

Identifikace jawy 638-5


 Dobrý den, vážení jawisti. Poradili byste mi, prosím, svými znalostmi a zkušenostmi, jak udělat více jasno v pátrání po původu mojí jawy? Jawa pochází z Maďarska a je k ní původní technický průkaz, ve kterém je uvedený rok výroby 1986, typ 638/5, číslo motoru 638, číslo rámu 634. Motorka vykazuje znaky původní vývozní 638-5 -> štít, nádrž bez šroubků, zadní světlo, černá vidlice atd. A teď ta záhada. Získal jsem výpis z Jawy, kde je k uvedenému číslu rámu v době výroby zapsaný motor 638, ale typ není 638-5, místo toho je tam napsaný typ 634 s rokem výroby 1974. Takže podle Jawy by to měla být 634-4, ale to zcela jistě není. v té době motor 638 neexistoval. A teď nevím, co s tím? Rád bych ji přihlásil na CZ doklady, jenže se správnými údaji. Předem velmi děkuji.    [Modrej]  06.04.2022 
 Přidat odpověď 
 Strana 1/17 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006